PDA

Bekijk Volledige Versie : Britten krijgen terreurvoorlichting



Mark
08-12-02, 13:34
Britten krijgen terreurvoorlichting

LONDEN Alle Britten krijgen begin 2003 een handleiding over hoe te handelen bij een grote terroristische aanslag. De maatregel is een onderdeel van een nieuwe wet die Groot-Brittannie beter moet beschermen tegen terreur met onder meer chemische en biologische wapens. Volgens de krant The Independent is het land niet klaar voor grote aanslagen.De wet geeft de regering meer bevoegdheden om in noodsituaties snel op te treden. De Sunday Telegraph meldt dat 120.000 beschermende pakken zijn besteld voor de City van Londen.Ook komen er douche- installaties om mensen te ontsmetten en zijn er 5.000 lijkzakken onderweg.

Petrus
08-12-02, 16:44
De wereld wordt er niet leuker op.


Nu heeft de mens zich de laatste decennia wel erg snel vermenigvuldigd dus qua aarde is het nu nodig enkele tientallen miljoenen er tussen uit te wieden. Hier in Europa en denkelijk ook elders. Want nog een paar flinke aanslagen en er zal om oorlog geroepen worden.

Mark
08-12-02, 16:48
De natuurlijke balans herstelt zich altijd Petrus, zie ook de posting van Marsipulami over atheisten en hun gedroomde wereldbeeld.

Petrus
08-12-02, 17:00
Ik zal ze eens lezen. Nu ben ik Atheist maar daarentegen niet Agnostisch en ik heb een wereldbeeld waarbij er geen geweld op basis van geloof meer zou moeten zijn. Maar nu dat niet zo is denk ik dat het van belang is dat wij Atheisten elkaar steunen.

Mark
08-12-02, 17:06
Volgens mij sluiten atheisme en agnostisch denken elkaar sowieso uit... je gelooft niet of je twijfelt eraan zeg maar.

Ik ben bang dat indien geweld namens geloof niet meer voor zou komen er nog meer dan genoeg andere redenen zijn om geweld te plegen :(

Petrus
08-12-02, 17:17
Een Atheist (NietGod) gelooft niet in God/Goden

Een Agnost (NietGeloof) gelooft niet.

Er zijn talloze redenen om geweld uit te oefenen. Maar ik denk dat als we religieus geweld zouden kwijt raken er iig veel minder geweld zou zijn.

Mark
08-12-02, 17:26
Volgens mij ligt de definitie toch anders:

Een atheist is iemand die niet gelooft in god.
Een agnost is iemand die twijfelt, wel denkt dat er meer is maar niet goed weet wat.

Tomas
08-12-02, 17:43
Geplaatst door Mark
Volgens mij ligt de definitie toch anders:

Een atheist is iemand die niet gelooft in god.
Een agnost is iemand die twijfelt, wel denkt dat er meer is maar niet goed weet wat.

Correctie: Die soms wel eens denkt dat er meer is.

Maar dat komt meestal gewoon door zijn/haar opvoeding. Niet alles krijg je er uit gerationaliseerd.

Althans zo werkt het bij mij. Ik heb heel soms onder bepaalde speciale omstandigheden nog wel eens last van AGO. Absoluut geloof en overtuiging. Heet dat.

Het echte verschil zit volgens mij in het feit dat je moet geloven dat er geen God bestaat om atheist te zijn. Een agnost trekt zelfs dat geloof in twijfel.

Joesoef
08-12-02, 18:01
Geplaatst door Petrus
De wereld wordt er niet leuker op.


Nu heeft de mens zich de laatste decennia wel erg snel vermenigvuldigd dus qua aarde is het nu nodig enkele tientallen miljoenen er tussen uit te wieden. Hier in Europa en denkelijk ook elders. Want nog een paar flinke aanslagen en er zal om oorlog geroepen worden.

Lang leve de neutronenbom :wohaa:

Mark
08-12-02, 18:05
Geplaatst door Joesoef
Lang leve de neutronenbom :wohaa:

Ben je voorstander van het uitroeien van het menselijke ras dmv een nucleaire holocaust?

Joesoef
08-12-02, 18:23
Geplaatst door Mark
Ben je voorstander van het uitroeien van het menselijke ras dmv een nucleaire holocaust?


Niet echt. Het dood zowat alles wat leeft en dat is nu net zonde.

Tomas
08-12-02, 18:25
Geplaatst door Joesoef
Niet echt. Het dood zowat alles wat leeft en dat is nu net zonde.

kakkerlakken schijnen er wel tegen te kunnen.

Joesoef
08-12-02, 18:28
Geplaatst door Tomas
kakkerlakken schijnen er wel tegen te kunnen.


Hmmmm. Dit is koren op de molen van de anti-zionisten. "Blijkt dat ze toch behoren tot het uitverkoren volk." of zo iets. :p

Tomas
08-12-02, 18:30
Geplaatst door Joesoef
Hmmmm. Dit is koren op de molen van de anti-zionisten. "Blijkt dat ze toch behoren tot het uitverkoren volk." of zo iets. :p

:D

Laat MocroMike-the-sequel het maar niet horen, die zal zich rot schrikken.

harry
08-12-02, 22:40
Petrus, ik ben het met je eens. Geen religieus geweld (spoort niet he?) meer, zou de wereld al een betere plaats om te leven maken.

GroteWolf
09-12-02, 12:29
Van de grote Buddhische oorlogen heb ik nog nooit gehoord. Maar goed. Geloven én overtuigingen hebben de meeste doden op hun naam. Daar kan geen hebzucht of machtswellust tegenop.