PDA

Bekijk Volledige Versie : De familie Bush en NAZI DUITSLAND I.



Wizdom
08-12-02, 19:54
Hoe staalbaron Thyssen en grootvader Bush Hitler groot maakten.

De familie Bush speelde een centrale rol in het financieren en bewapenen van Adolf Hitler voor zijn machtsovername in Duitsland. Ze hielp de kanonnenfabrikanten de nazi-oorlogsmachine op te bouwen. In de eerste oorlogsjaren streek de familie Bush de winst op van de slavenarbeid in de ertsmijnen van Auschwitz. Ze hielp de theorie van de 'raszuiverheid' ontwikkelen. Deze week een eerste artikel in een reeks van drie over de banden van de familie Bush met nazi-Duitsland.

Door Peter Mertens, 3 oktober 2002*

Op het einde van de eerste wereldoorlog ziet August Thyssen, de grootste militaire producent in Duitsland, zijn staalrijk in gevaar. In het 'neutrale' Nederland opent hij de Bank voor Handel en Scheepvaart, in Rotterdam. Zo kan hij zijn oorlogsbuit van de August Thyssen Bank in Berlijn op tijd versluizen tegen de schadeclaims van het Versailles-verdrag. De oude August schenkt 100 miljoen dollar en zijn industrieel imperium in het Ruhrgebied aan zijn zoon Fritz. Die raakt in 1923 in de ban van Adolf Hitler, de man die de Duitse industrie kan redden van de opstandige arbeidersklasse. (1) De staalbaron ontmoet Adolf Hitler en generaal Erich Ludendorff en besluit 100.000 goudmark te geven aan de beginnende NSDAP.

Maar Hitlers partij heeft veel meer fondsen nodig om de communistische beweging te verslaan. Het oorlogsgeld in Rotterdam volstaat niet. En dus wil Thyssen ook een Amerikaanse tak oprichten. In 1922 ontmoet hij in Berlijn Averell Harriman, de topman van de investeringsfirma W.A. Harriman & Co. "Harriman en Thyssen kwamen overeen om een bank voor Thyssen op te zetten in New York. Zakenvrienden van Harriman zouden dienen als directeur, samen met Thyssen's agent H.J. Kouwenhoven die naar de Verenigde Staten overkwam", aldus een officieel onderzoeksrapport uit 1942. (2)

Duitse kanonnenfabrikanten doen beroep op familie Bush.

Zo krijgt Thyssen naast Berlijn en Rotterdam ook voet aan wal in de Verenigde Staten. Begin 1924 reist Kouwenhoven, directeur van de Bank van Handel en Scheepvaart, naar New York om er samen met Averell Harriman en George 'Bert' Walker de Union Banking Corporation (UBC) op te zetten, in Broadway, op hetzelfde adres als Harriman & Co. Achter de schermen is de Union Banking Corporation eigendom van de Rotterdamse Bank, op haar beurt eigendom van Fritz Thyssen. (3)

mrz
08-12-02, 23:12
Bron?

sil
08-12-02, 23:31
Nou en!

Wizdom
09-12-02, 11:57
Geplaatst door mrz
Bron?

http://www.dewaarheid.nu/okt01/prescott.htm

Wizdom
09-12-02, 11:59
Geplaatst door sil
Nou en!

Hoezo nou en? Is dat niet erg genoeg? Een ZION-NAZI link? Wat stemt jou dan wel tot nadenken?

000NobelPrizes
09-12-02, 11:59
hahahaha... er wordt hier steeds naar threads gezocht, op de meest onmogelijke plaatsen, om te laten zien hoe fout wij wel niet zijn.

Hte is een sport geworden. Kunnen jullie frustraten er niet beter een aparte website voor opzetten: foutholland.nl of zoiets?

Dan kan hier op maroc de sfeer zuiver blijven en de schoonheid der islam en haar volgelingen worden bezongen.

Wizdom
09-12-02, 12:05
Geplaatst door 151 NobelPrizes
hahahaha... er wordt hier steeds naar threads gezocht, op de meest onmogelijke plaatsen, om te laten zien hoe fout wij wel niet zijn.

Hte is een sport geworden. Kunnen jullie frustraten er niet beter een aparte website voor opzetten: foutholland.nl of zoiets?

Dan kan hier op maroc de sfeer zuiver blijven en de schoonheid der islam en haar volgelingen worden bezongen.

Hahahaha... kun je er niet tegen als we die beerput eens open gaan leggen?

Wie begint er nou met een regen van negatief nieuws over Islam en Moslims? Als de Moslims iets verkeerd doen dan is dat vergeleken met de daden van de bekritiseerders een mug vergeleken met een olifant?

En zo zie je maar, ik hoef nog niet eens zo erg mijn best te doen om iets op de site te vinden wat de zaken aanzienlijk in perspectief brengt.

Jullie doen dag en nacht je best om de Islam en Moslims zwart te maken en slagen daar maar mondjesmaat in. Ik zoek een dag op het internet en de hele beerput gaat in een keer voor me open!!

000NobelPrizes
09-12-02, 12:12
Geplaatst door Wizdom
Hahahaha... kun je er niet tegen als we die beerput eens open gaan leggen?

Wie begint er nou met een regen van negatief nieuws over Islam en Moslims? Als de Moslims iets verkeerd doen dan is dat vergeleken met de daden van de bekritiseerders een mug vergeleken met een olifant?

En zo zie je maar, ik hoef nog niet eens zo erg mijn best te doen om iets op de site te vinden wat de zaken aanzienlijk in perspectief brengt.

Jullie doen dag en nacht je best om de Islam en Moslims zwart te maken en slagen daar maar mondjesmaat in. Ik zoek een dag op het internet en de hele beerput gaat in een keer voor me open!!


hahahha.. Wizdom, neem jij 's een andere tag? Je hebt er weer 's geen bal van begrepen.
Geen land is volmaakt, laat dat duidelijk zijn. Wie beerputten zoekt, kan ze voor elk land vinden hoor. Genoeg.

Ik heb ook niks tegen de islam of moslims. Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb wel iets tegen mensen die de hele dag op hun ass zitten te niksen maar wel zeuren en klagen over hoe slecht het land wel niet is waar ze naar toe zijn gegaan en waar alles voor ze wordt betaald.

Wizdom
09-12-02, 12:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
hahahha.. Wizdom, neem jij 's een andere tag? Je hebt er weer 's geen bal van begrepen.
Geen land is volmaakt, laat dat duidelijk zijn. Wie beerputten zoekt, kan ze voor elk land vinden hoor. Genoeg.

Ik heb ook niks tegen de islam of moslims. Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb wel iets tegen mensen die de hele dag op hun ass zitten te niksen maar wel zeuren en klagen over hoe slecht het land wel niet is waar ze naar toe zijn gegaan en waar alles voor ze wordt betaald.

Waarom dan zo eenzijdig? Laat eens wat over jullie eigen beerput horen. Waarom moet ik dit verhaal opsnorren over Bush en zijn trawanten, waarom horen we het niet op het NOS-Journaal dat Bush fout was en nog steeds is!

Ik weet niet of jij de hele dag op je asss zit. Maar deze jongen hier is heel productief. Ik heb heel veel bedrijven geholpen om efficienter te werken en meer concurrender te worden dan ze al waren. M.a.w. ik heb meegeholpen om de economie op te bouwen. En ik ben niet de enige. Er zijn zeer veel allochtonen die structureel meehelpen de economie van dit land op te bouwen. Dat stereotype beeld waar jij in vastgeroest zit klopt allang niet meer. Veel allochtone jongeren zitten op een HBO opleiding en zijn de betalers van de uitkeringen van morgen. Jaja, dan betalen wij voor zowel de autochtone als de allochtone nitwits onder ons. Maar je zult mij niet horen klagen over een enkele groep van de nitwits omdat ik als Moslim niet discrimineer op basis van afkomst, dat is mij door de Islam met de paplepel ingegoten. Daar kun jij misschien iets van leren.

000NobelPrizes
09-12-02, 12:27
Geplaatst door Wizdom
Waarom dan zo eenzijdig? Laat eens wat over jullie eigen beerput horen. Waarom moet ik dit verhaal opsnorren over Bush en zijn trawanten, waarom horen we het niet op het NOS-Journaal dat Bush fout was en nog steeds is!

Ik weet niet of jij de hele dag op je asss zit. Maar deze jongen hier is heel productief. Ik heb heel veel bedrijven geholpen om efficienter te werken en meer concurrender te worden dan ze al waren. M.a.w. ik heb meegeholpen om de economie op te bouwen. En ik ben niet de enige. Er zijn zeer veel allochtonen die structureel meehelpen de economie van dit land op te bouwen. Dat stereotype beeld waar jij in vastgeroest zit klopt allang niet meer. Veel allochtone jongeren zitten op een HBO opleiding en zijn de betalers van de uitkeringen van morgen. Jaja, dan betalen wij voor zowel de autochtone als de allochtone nitwits onder ons. Maar je zult mij niet horen klagen over een enkele groep van de nitwits omdat ik als Moslim niet discrimineer op basis van afkomst, dat is mij door de Islam met de paplepel ingegoten. Daar kun jij misschien iets van leren.

Als je de Hollandse kranten leest, krijg je dagelijks pagina's vol beerputten. Niks nieuws onder de zon.
In dezelfde kranten staan ook rapporten over hoge werkeloosheid onder allochtonen. Heeft niks met islam of moslims te maken want wie wat wil aanbidden moet iedereen zelf weten. Dat is mij geleerd. En mij is ook geleerd niet op mijn ass te zitten en uitkeringen te incasseren. En ook niet om de hand te bijten van degene die mij voedt.

Wizdom
09-12-02, 12:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Als je de Hollandse kranten leest, krijg je dagelijks pagina's vol beerputten. Niks nieuws onder de zon.
In dezelfde kranten staan ook rapporten over hoge werkeloosheid onder allochtonen. Heeft niks met islam of moslims te maken want wie wat wil aanbidden moet iedereen zelf weten. Dat is mij geleerd. En mij is ook geleerd niet op mijn ass te zitten en uitkeringen te incasseren. En ook niet om de hand te bijten van degene die mij voedt.

Zie je, je bent echt vastgeroest in het denk proces. De werkeloosheid onder allochtonen is relatief hoog. Echter in absolute zin zijn de autochtonen nog altijd over vertegenwoordigd. Het werkeloosheid probleem is echter niet alleen aan de allochtonen te wijten. Immers wanneer autochtonen geen allochtonen aannemen of er is niet genoeg aanbod van banen die geschikt zijn voor allochtonen dan is dat niet te wijten aan de allochtoon. Verder is het verdacht dat na de convenant tussen MKB Nederland en de Overheid het aantal tewerkgestelde allochtonen in grote stappen is verbeterd. Dus het kan wel maar dan moet de autochtone bevolking wel zijn verantwoordelijkheid nemen en de mensen in dienst willen nemen.

M.a.w. dat eenzijdig in de schoenen schuiven van jou verhaal is wel veel halve waarheden met veel valkuilen en onheuse bejegening.

000NobelPrizes
09-12-02, 12:49
Wizdom

Hoe verklaar je dan de 20 miljoen euro die vorig jaar zijn geinvesteerd om 20.000 werkeloze allochtonen aan het werk te krijgen (reden: mensen kwamen niet eens op afspraken opdagen of haakten na een week weer af. Resultaat: uiteindelijk 100 aan een baan geholpen) of de bedroevende opkomst op de Banenmarkt? Ik ken zelf voldoende mensen in MKB die gewoon geen personeel kunnen krijgen. Niet altijd de schuld bij een ander leggen, svp.
Mijn buitenlandse vrienden hebben zelf Nederlands geleerd met behulp van een boekje, omdat ze zelf graag wilden. Binnen een jaar zat de taal erin en al ver voor die tijd hadden ze allemaal werk.

Wizdom
09-12-02, 12:55
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wizdom

Hoe verklaar je dan de 20 miljoen euro die vorig jaar zijn geinvesteerd om 20.000 werkeloze allochtonen aan het werk te krijgen (reden: mensen kwamen niet eens op afspraken opdagen of haakten na een week weer af. Resultaat: uiteindelijk 100 aan een baan geholpen) of de bedroevende opkomst op de Banenmarkt? Ik ken zelf voldoende mensen in MKB die gewoon geen personeel kunnen krijgen. Niet altijd de schuld bij een ander leggen, svp.
Mijn buitenlandse vrienden hebben zelf Nederlands geleerd met behulp van een boekje, omdat ze zelf graag wilden. Binnen een jaar zat de taal erin en al ver voor die tijd hadden ze allemaal werk.

Mag ik concluderen dat men de zaakjes niet goed op orde had voordat men het project ging starten. Dat er wellicht teveel aan salarissen is uitgegeven, vergaderingen, onkosten vergoedingen en weet ik veel wat voor poeha er allemaal omheen. Het is volgens mij niet zo moeilijk om een baan te zoeken bij een bepaald profiel zonder dat er 20 miljoen euro aan wordt uitgegeven.

Dit soort verhalen hoor je zo vaak en vaak blijkt de pot dan opgesoupeerd te zijn door belanghebbenden die niet het slagen van het project vooropstellen maar het uitgeven van het budget.

Vervolgens sluiten we met een goedkoop verhaal af dat de persoon in kwestie niet op een afspraak is komen opdagen. Dat is me een beetje te makkelijk vind je ook niet?

000NobelPrizes
09-12-02, 13:01
Geplaatst door Wizdom
Mag ik concluderen dat men de zaakjes niet goed op orde had voordat men het project ging starten. Dat er wellicht teveel aan salarissen is uitgegeven, vergaderingen, onkosten vergoedingen en weet ik veel wat voor poeha er allemaal omheen. Het is volgens mij niet zo moeilijk om een baan te zoeken bij een bepaald profiel zonder dat er 20 miljoen euro aan wordt uitgegeven.

Dit soort verhalen hoor je zo vaak en vaak blijkt de pot dan opgesoupeerd te zijn door belanghebbenden die niet het slagen van het project vooropstellen maar het uitgeven van het budget.

Vervolgens sluiten we met een goedkoop verhaal af dat de persoon in kwestie niet op een afspraak is komen opdagen. Dat is me een beetje te makkelijk vind je ook niet?


Als jij je er zo gemakkelijk van af wilt doen door de gehele schuld steeds bij de anderen te leggen, is het einde verhaal. Het is onze schuld, goed hoor. De Arabieren zijn een nijver, hardwerkend volkje en wij zijn racisten die ze niet willen laten werken. Klaar.

Wizdom
09-12-02, 13:01
Geplaatst door Wizdom
Mag ik concluderen dat men de zaakjes niet goed op orde had voordat men het project ging starten. Dat er wellicht teveel aan salarissen is uitgegeven, vergaderingen, onkosten vergoedingen en weet ik veel wat voor poeha er allemaal omheen. Het is volgens mij niet zo moeilijk om een baan te zoeken bij een bepaald profiel zonder dat er 20 miljoen euro aan wordt uitgegeven.

Dit soort verhalen hoor je zo vaak en vaak blijkt de pot dan opgesoupeerd te zijn door belanghebbenden die niet het slagen van het project vooropstellen maar het uitgeven van het budget.

Vervolgens sluiten we met een goedkoop verhaal af dat de persoon in kwestie niet op een afspraak is komen opdagen. Dat is me een beetje te makkelijk vind je ook niet?

Sterker nog, ik zal je eens een concreet voorbeeld geven:

Er is besloten dat vrouwen van minderheden, de Nederlandse taal moeten leren:

Er wordt een pot geld opzij gezet voor dit nobele streven. Vervolgens gaat men de vrouwen inventariseren en blijkt dat sommigen ook kinderen hebben die opgevangen dienen te worden. Dit wordt ruim van te voren geinventariseerd. Vervolgens begint het schooljaar. De dames moeten allemaal een handtekening zetten voor de overeenkomst om het schooljaar te beeindigen. Alle dames werken er aan mee. Vervolgens worden de dames netjes opgebeld en vraagt men de dames om geduld te betrachten omdat er geen opvang is gevonden. Het geld wordt ondertussen wel opgesoupeerd. De salarissen doorbetaald. De dames hebben hun handtekening gezet maar de resultaten zijn niet behaald want de dames hebben geen onderwijs genoten. Dit is maar een voorbeeld maar elk project heeft wel zijn haken en ogen die zorgen voor het zienderogen mislukken van een project. M.a.w. de budgetten worden gebruikt voor het betalen van salarissen van niet-allochtonen!

Wizdom
09-12-02, 13:05
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Als jij je er zo gemakkelijk van af wilt doen door de gehele schuld steeds bij de anderen te leggen, is het einde verhaal. Het is onze schuld, goed hoor. De Arabieren zijn een nijver, hardwerkend volkje en wij zijn racisten die ze niet willen laten werken. Klaar.

Dat heb ik niet gezegd. Dat is een andere extreme. Jij probeert de schuld eenzijdig bij de allochtoon te zetten en ik vertel je waarom het vaak misgaat of waarom jou verhaal niet klopt.

En de beste weg is de gulden middenweg! Ik hoop dat ik je dat bij heb kunnen brengen.

000NobelPrizes
09-12-02, 13:10
Ik zag geen gulden middenweg. Jij hield voet bij stuk dat 20 miljoen euro (bijvoorbeeld) is opgesoupeerd, verdineerd, over de balk gesmeten, in vage zakken verdwenen, op onkostenposten gegooid - allemaal door die inhalige Hollanders, en uiteindelijk was het excuus voor het feit dat er nog steeds 20.000 werkeloze allochtonen zaten het feit "dat er niemand kwam opdagen".

Als je zoiets stelt, denk ik: "klaar". Foute Hollanders, goedwillende allochtonen. Dat heb je proberen over te brengen.

Wizdom
09-12-02, 13:15
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik zag geen gulden middenweg. Jij hield voet bij stuk dat 20 miljoen euro (bijvoorbeeld) is opgesoupeerd, verdineerd, over de balk gesmeten, in vage zakken verdwenen, op onkostenposten gegooid - allemaal door die inhalige Hollanders, en uiteindelijk was het excuus voor het feit dat er nog steeds 20.000 werkeloze allochtonen zaten het feit "dat er niemand kwam opdagen".

Als je zoiets stelt, denk ik: "klaar". Foute Hollanders, goedwillende allochtonen. Dat heb je proberen over te brengen.

Ik zou zeggen, lees de stukjes nog eens goed door met de gedachte in het achterhoofd dat beiden een deel van de verantwoordelijkheid op zich moeten nemen om het werkeloosheidsprobleem op te lossen.

Daarbij hoort de opstelling let's forget about 'wie zijn schuld het nu is'. We moeten de problemen oplossen en niet een soort 'welles nietes' spelletje gaan spelen Want zoals je ziet is het niet een simpele 'welles nietes' spelletje.

000NobelPrizes
09-12-02, 13:22
Geplaatst door Wizdom
Ik zou zeggen, lees de stukjes nog eens goed door met de gedachte in het achterhoofd dat beiden een deel van de verantwoordelijkheid op zich moeten nemen om het werkeloosheidsprobleem op te lossen.

Daarbij hoort de opstelling let's forget about 'wie zijn schuld het nu is'. We moeten de problemen oplossen en niet een soort 'welles nietes' spelletje gaan spelen Want zoals je ziet is het niet een simpele 'welles nietes' spelletje.


Zo zie ik het zeker niet. Ik betaal al ik weet niet hoe lang torenhoge bedragen from my side of the stick om bij te dragen aan het migratieprobleem.
Het laat zich aanzien dat het einde nog lang niet in zicht is.
En forgive me, maar het feit dat er jaar in jaar uit flink voor wordt betaald door heel veel mensen, en dat we nog zoveel sh1t over ons heenkrijgen over hoe fout we wel niet zijn, wel, het zal je verbazen hoeveel dat doet met je bereidwilligheid en goeie bedoelingen.
Wat vind jij daarvan? Jij lijkt me een redelijke kerel (en ik wil graag met je meegaan dat er oplossingen aankomen).

Wizdom
09-12-02, 13:30
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Zo zie ik het zeker niet. Ik betaal al ik weet niet hoe lang torenhoge bedragen from my side of the stick om bij te dragen aan het migratieprobleem.
Het laat zich aanzien dat het einde nog lang niet in zicht is.
En forgive me, maar het feit dat er jaar in jaar uit flink voor wordt betaald door heel veel mensen, en dat we nog zoveel sh1t over ons heenkrijgen over hoe fout we wel niet zijn, wel, het zal je verbazen hoeveel dat doet met je bereidwilligheid en goeie bedoelingen.
Wat vind jij daarvan? Jij lijkt me een redelijke kerel (en ik wil graag met je meegaan dat er oplossingen aankomen).

Ja, ik vind dat ook heel frustrerend. Maar laten we het daar maar een volgende keer in een andere thread over hebben. Ik moet weer wat gaan doen anders krijg ik van mijn baas te horen dat ik 'op mijn asss heb gezeten' zonder resultaat.