PDA

Bekijk Volledige Versie : BUITENSPORIG politie GEWELD aan den lijfe ondevonden.



MokroMike II
09-12-02, 20:33
9 december om 6:15.


Vanmmorgen vroeg in de ochtend ben ik wakker geschrokken door enorme harde bonzen op mijn deur, dat gepaard ging met bizar veel bellen en het geschreeuw van mensen aan de voorkant van mijn huis. Verward maar haastig sprong ik uit mijn bed om te gaan kijken wat er aan de hand was. Ik keek vanaf mijn werkkamer naar beneden. Een aantal mensen, schijnend met zaklanterens in mijn ogen, schreeuwen luidkeels: "Politie !!! open maken die deur !!!". Ik schrok en vroeg me af wat zij hier met zoveel bombarie kwamen zoeken. Op mijn weg naar beneden om de deur open te doen, wordt er een aantal maal tegen mijn deur aan geschopt en geslagen. Louter gekleed in een kortebroek loop ik naar mijn voordeur.

Boos doe ik de deur open en vraag aan een man, die zich identificeert als zijnde een agent van de politie, waar deze woeste vertoning voor nodig is. Hij zegt :"Hallo T., je bent aangehouden !". Ik vertel deze agent dat ik helamaal geen T. heet, en vraag nogmaals aan de man waar het voor nodig is om wel 30x op mijn bel te drukken en tegen mijn deur aan te schoppen en te schreeuwen. Hij verteld mij dat hij mijn huis in wil, waarop ik hem de toestemming hiervoor weiger. Zijn collega agent achter hem, toont mij van van afstand een papier dat voor mij te ver is om te kunnen lezen, en zegt dat ze een bevel hebben om in mijn huis te mogen zoeken naar meneer T. Kwaad om dat ik maar geen antwoord krijg op mijn vraag, schreeuw ik :"Ik ben T. niet, en hier woont geen T. achterlijke drol, en dit is nog steeds geen reden om tegen mijn deur te schoppen en deze heisa te maken voor mijn huis".

Vervolgens loopt de eerste agent langs mij heen en wil mijn huiskamer in lopen. Ik wijs hem erop dat hij zijn schoenen uit moet trekken of schoenhoesjes moet dragen, omdat mijn nieuwe vloer net in de was is gezet. "Ach, rot toch op man, gewoon je mond houden en ons ons werk laten doen", is zijn antwoord. Ik wijs hem en zijn collegas erop dat dit mijn huis is en dat deze manier van doen een ziekelijke vorm van machtsmisbruik is. "Gewoon je bek houden en anders ga je met ons mee" zegt een van de agenten. "Ik heb niet alleen schijt aan jou, maar ik schijt ook op jou", was mijn repliek daarop. "Jullie denken zeker dat sinds Pim Fortuyn op is gekomen, jullie nieuwe strepen met extra bevoegdheden hebben gekregen ?" roep ik na. Wat dan gebeurt gaat in fracties van seconden.

Ik word in mijn smalle gang door 2 agenten bij mijn armen gegrepen en ze doen mij op buitensporig hardhandige wijze boeien om. Ik bied opzettelijk geen weerstand om gebruik van geweld in mijn huis te voorkomen. Opeens komt de agent aanlopen die ik zojuist had gewezen op het beschadigen van mijn vloer. Hij schreeuwt naar zijn collega's die nog bezig zijn met het omdoen van de boeien.. "OPZIJ, OPZIJ, OPZIJ !!". De agenten laten mij los en gooien mij geboeid op een schoenenkist in mijn gang. Verbaast kijk ik naar de aanstormende agent die een busje pepperspray op mijn gezicht richt en van een afstand van circa 50cm zeker 4 seconden lang in mijn gezicht blijft spuiten. Een enorm brandend gevoel neemt bezit van mijn gezicht, hals en borst. Waarom ? vraag ik mij op dat moment af.


Een onuitstaanbare prikkende pijn in mijn ogen en happend naar verse lucht in de kleine gang, weerhoudt dat mij er niet van om al schreeuwend aan de agent te vragen waar dit voor nodig is. "Bek houden !" hoor ik. Vanaf dat moment zie ik niets meer en onderga ik een helse pijn. Alles wat vanaf dat moment gebeurd is heb ik alleen nog maar kunnen voelen en horen. Ik werd snel en op zeer brute wijze naar buiten getrokken aan de boeien die ik om had, en met mijn gezicht tegen mijn auto gegooid die voor mijn huis geparkeerd stond. Mijn neus en keel produceerden een enorme hoeveelheid slijm op dat moment. Mijn gezicht sloeg op de portiersraam van mijn auto en ik brak daarbij een tand en scheurde mijn tong. Van alle kanten werd naar mij geroepen :"liggen klootzak, liggen". "Dit wilde je toch klootzak ? Nou dan kan je het krijgen.". Graag had ik mij gehouden aan de bevelen die van alle kanten geroepen werden maar er werd van alle kanten aan mij getrokken. Zo hield iemand mij van achter in een wurggreep, en probeerde mij zo op te tillen, terwijl ik voelde dat er meerder mensen aan mijn armen zaten te draaien, en werd er geschopt tegen mijn benen. "Waarom doen jullie dit, ik heb niemand aangeraakt en heb geen weestand geboden?" schreeuw ik. Ik probeerde mezelf ondanks alle pijn zo slap mogelijk te houden in de hoop dat het slaan, schoppen en wurgen op zou houden.

Op een bepaald moment zit ik voor mijn auto op mijn knieen. Mijn gezicht wordt hard tegen het portier van mijn auto gedruk, en ik voel dat er iemand met zijn volle gewicht op mijn rug gaat zitten, waardoor mijn hoofd nog vele malen harder tegen de auto wordt gedrukt. Ik word met een hard voorwerp (vermoedelijk een MagLite) 3 maal hard op mijn achterhoofd geslagen en ik word bang dat ik bewusteloos geslagen word. Omdat ik mijn ogen van de pijn niet open kan doen zie ik de klappen niet aankomen en kan me er niet tegen beschermen. Ik moet het uitschreeuwen van de pijn en roep "HELP", in de hoop dat er mischien mensen komen kijken wat mogelijk deze agenten tot bedaren kan brengen. Op dat moment krijg ik een harde trap in mijn zij, en hoor de stem van de agent die peppersray in mijn ogen had gespoten, "En nu om hulp roepen, met je grote bek ?".

Ik voel dat ik door een aantal mensen omhoog wordt getild en snel naar een politie auto wordt gesleurd. Eenmaal in de auto worden de deuren dicht gegooid en voel ik alleen maar pijn. Ik kan bijna niet ademen en het lijkt wel alsof er hete olie over mijn gezicht en bovenlichaam is gegooid. De ramen van de auto staan open en het vriest. Ik heb nog steeds niet meer dan alleen mijn korte broek aan. Ik bloed hevig uit mijn mond en spuug dit uit op de vloer van de auto. Het lijkt wel alsof ik in de fik sta en schreeuw om water en roep dat ik gaan lucht krijg. Ver op de achtergrond hoor ik iemand zeggen: "He, hij zegt dat ie geen lucht krijgt.", maar naar hulp kan ik fluiten. Ik weet me geen houding aan te nemen. Met mijn handen geboeid achter mijn rug kan ik niets doen tegen de pijn van de pepperspray. Ik dacht altijd dat je van dat spul alleen pijn in je ogen en luchtwegen kreeg, maar het brandt op elk plekje van je huid. Ik hoor een agent praten tegen een collega :"Zullen we hem alvast naar het bureau brengen?", "Nou wacht maar effe, zij komen ook zo", doelende op de agenten die in mijn huis rond liepen, denk ik. Met ongeloofelijke pijn in mijn gezicht vroeg ik om water, maar ik kon niet zien of iemand mij hoorde. Ze hebben me daar zeker 6 a 7 minuten in die auto laten zitten alvorens ze me naar het bureau brachten om met water de pepperspray van me af te spoelen, die rit duurde ook nog eens 3 minuten.

Stel eens voor om 9 of 10 minuten lang je gezicht in een vuur te steken...nou dat is het gevoel dat ik had al die tijd in die auto. Dus je kan begrijpen dat het mij allemaal niet snel genoeg ging, en dat wisten die vuile vieze agenten ook. Bij het politiebureau aangekomen moest ik eerst mijn naam en geboorte datum geven aan een balie. Ik schreeuwde dat ik water moest hebben en geen vragen wilde beantwoorden. Er werd mij verteld dat als ik geen naam en geboorte datum gaf ik geen water kon krijgen. Uiteraard gaf ik hen de gegevens waarom zij vroegen om maar zo snel mogelijk de pijn te kunnnen gaan verzachten. Ik werd als een blinde door allerlij gangen begeleidt en kwam schijnbaar in een kamertje met een fontijntje. Mij werd verteld dat ik met mijn gezicht laag boven het fontijntje moest hangen zodat een straaltje water mijn gezicht zou raken. Ik denk dat ik daar wel een uur boven gehangen heb, kotsend en hoestend, voordat ik weer iets heb kunnen zien en weer normaal kon ademen.

Ik werd toen naar een cel gebracht met een natte handdoek over mijn gezicht. Het heeft zeker 2 uur geduurd voordat de pijn noemenswaardig afnam. Ik rilde hevig van de kou. Ik was toen namelijk helemaal nat en zat zonder kleding in die cel. Ik drukte op het belletje van de intercom en vroeg om een arts. Ik kreeg het steeds kouder en begon langzaam maar geleidelijk ook de andere pijnen te voelen die ik had. Mijn hoofd en nek deden ongeloofelijk pijn. Mijn voeten en knieen bloeden van de schaafwonden, mijn tanden, tong en keel waren ook erg pijnlijk. Het duurde zeker 3 uur voordat er eindelijk een arts (in dienst van politie) mij bezocht. Hij kwam de cel in en stelde een aantal vragen, keek naar mijn bovenlichaam en constateerde een behoorlijke bloed uitstorting op mijn linkerschouder en twee bulten op mijn voorhoofd, (die volgens mij nog het minst noemens waardig waren, omdat ik die kwa pijn in het niet vielen vergeleken bij de andere verwondingen, en mij de oorzaak hiervan ook niet kan herrineren) ik noemde al mijn andere verwondingen op maar hij had daar geen oog voor. Hij kneep een aantal maal in mijn nek (wat enorm pijn deed) en ging weer weg zonder ook maar iets te zeggen.

Met moeite kon ik me bewegen en ging liggen. Boven in het plafond van de cel zat een camera ingebouwd die mij continue in de gaten hield. Na een uur of 1 1/2 kwam er een agent om me te vertellen dat ik weer weg mocht. Alsof het allemaal maar normaal was. Met veel pijn ging ik rechtop zitten en heb verteld dat ik zo niet alleen naar huis kon gaan. De agent bood aan om een kennis of familie lid voor me te bellen zodat ik opgehaald kon worden. Ik wees dit af....ik wilde hier zo gauw mogelijk weg. Ik ben weg gegaan en heb vanuit een telefooncel vervoer geregeld, heb thuis foto's gemaakt van al mijn verwondingen, en heb een bezoek gebracht aan mijn huisarts. Nu denk ik :"Had ik die vuile kan*erhond met die pepperspray maar gewoon een paar t*fus stoten gegeven dan had dit in iedergeval niet voor niets geweest.". Ik ga morgen of overmorgen wel aangifte doen.....maar ja ...zeg nou eerlijk......het woord van een kut-marokkaan tegen dat van een stel elkaar indekkende agenten.......wie zal er aan het langste eind trekken ? Kilo pijnstillers geslikt en een warm bad genomen.....en de moeite genomen om dit verhaal hier op het bord te schrijven.

schade:

-enorme hoofdpijn
-gebroken tand
-schaafwonden op voeten en knieen
-bloed uitstorting op linker schouder
-hevige pijn in de nek
-vette snee in de tong
-2 bulten op het voorhoofd
-1 vette bult op het achterhoofd
-linkerpols zeer pijnlijk en blauw
-blauwe plek in de zij
-schade aan autoruit
-schade aan meterkast in mijn gang

wat zal de vergelding hiervoor moeten zijn ?

salaam

Dutchguy
09-12-02, 20:38
Schokkend.

Weet eigenlijk niet goed wat ik zeggen moet behalve dat ik met je meeleef. Ik hoop dat je hier goed uitkomt.

Sterkte (klinkt allemaal heel lullig maar ik weet echt even niet wat ik anders moet zeggen maar wil wel laten weten dat ik met je te doen heb).

barfly
09-12-02, 20:39
Niks, je likt je wonden en gaat door met je leven. Je bent niet de eerste en niet de laatste.
Maarreh is dit jou echt overkomen? En er was geen enkele aanleiding toe?

Shaheed
09-12-02, 20:52
Geplaatst door MokroMike II

wat zal de vergelding hiervoor moeten zijn ?




Oog om oog tand om tand!

Wizdom
09-12-02, 20:52
Geplaatst door MokroMike II
9 december om 6:15.


Vanmmorgen vroeg in de ochtend ben ik wakker geschrokken door enorme harde bonzen op mijn deur, dat gepaard ging met bizar veel bellen en het geschreeuw van mensen aan de voorkant van mijn huis. Verward maar haastig sprong ik uit mijn bed om te gaan kijken wat er aan de hand was. Ik keek vanaf mijn werkkamer naar beneden. Een aantal mensen, schijnend met zaklanterens in mijn ogen, schreeuwen luidkeels: "Politie !!! open maken die deur !!!". Ik schrok en vroeg me af wat zij hier met zoveel bombarie kwamen zoeken. Op mijn weg naar beneden om de deur open te doen, wordt er een aantal maal tegen mijn deur aan geschopt en geslagen. Louter gekleed in een kortebroek loop ik naar mijn voordeur.

Boos doe ik de deur open en vraag aan een man, die zich identificeert als zijnde een agent van de politie, waar deze woeste vertoning voor nodig is. Hij zegt :"Hallo T., je bent aangehouden !". Ik vertel deze agent dat ik helamaal geen T. heet, en vraag nogmaals aan de man waar het voor nodig is om wel 30x op mijn bel te drukken en tegen mijn deur aan te schoppen en te schreeuwen. Hij verteld mij dat hij mijn huis in wil, waarop ik hem de toestemming hiervoor weiger. Zijn collega agent achter hem, toont mij van van afstand een papier dat voor mij te ver is om te kunnen lezen, en zegt dat ze een bevel hebben om in mijn huis te mogen zoeken naar meneer T. Kwaad om dat ik maar geen antwoord krijg op mijn vraag, schreeuw ik :"Ik ben T. niet, en hier woont geen T. achterlijke drol, en dit is nog steeds geen reden om tegen mijn deur te schoppen en deze heisa te maken voor mijn huis".

Vervolgens loopt de eerste agent langs mij heen en wil mijn huiskamer in lopen. Ik wijs hem erop dat hij zijn schoenen uit moet trekken of schoenhoesjes moet dragen, omdat mijn nieuwe vloer net in de was is gezet. "Ach, rot toch op man, gewoon je mond houden en ons ons werk laten doen", is zijn antwoord. Ik wijs hem en zijn collegas erop dat dit mijn huis is en dat deze manier van doen een ziekelijke vorm van machtsmisbruik is. "Gewoon je bek houden en anders ga je met ons mee" zegt een van de agenten. "Ik heb niet alleen schijt aan jou, maar ik schijt ook op jou", was mijn repliek daarop. "Jullie denken zeker dat sinds Pim Fortuyn op is gekomen, jullie nieuwe strepen met extra bevoegdheden hebben gekregen ?" roep ik na. Wat dan gebeurt gaat in fracties van seconden.

Ik word in mijn smalle gang door 2 agenten bij mijn armen gegrepen en ze doen mij op buitensporig hardhandige wijze boeien om. Ik bied opzettelijk geen weerstand om gebruik van geweld in mijn huis te voorkomen. Opeens komt de agent aanlopen die ik zojuist had gewezen op het beschadigen van mijn vloer. Hij schreeuwt naar zijn collega's die nog bezig zijn met het omdoen van de boeien.. "OPZIJ, OPZIJ, OPZIJ !!". De agenten laten mij los en gooien mij geboeid op een schoenenkist in mijn gang. Verbaast kijk ik naar de aanstormende agent die een busje pepperspray op mijn gezicht richt en van een afstand van circa 50cm zeker 4 seconden lang in mijn gezicht blijft spuiten. Een enorm brandend gevoel neemt bezit van mijn gezicht, hals en borst. Waarom ? vraag ik mij op dat moment af.


Een onuitstaanbare prikkende pijn in mijn ogen en happend naar verse lucht in de kleine gang, weerhoudt dat mij er niet van om al schreeuwend aan de agent te vragen waar dit voor nodig is. "Bek houden !" hoor ik. Vanaf dat moment zie ik niets meer en onderga ik een helse pijn. Alles wat vanaf dat moment gebeurd is heb ik alleen nog maar kunnen voelen en horen. Ik werd snel en op zeer brute wijze naar buiten getrokken aan de boeien die ik om had, en met mijn gezicht tegen mijn auto gegooid die voor mijn huis geparkeerd stond. Mijn neus en keel produceerden een enorme hoeveelheid slijm op dat moment. Mijn gezicht sloeg op de portiersraam van mijn auto en ik brak daarbij een tand en scheurde mijn tong. Van alle kanten werd naar mij geroepen :"liggen klootzak, liggen". "Dit wilde je toch klootzak ? Nou dan kan je het krijgen.". Graag had ik mij gehouden aan de bevelen die van alle kanten geroepen werden maar er werd van alle kanten aan mij getrokken. Zo hield iemand mij van achter in een wurggreep, en probeerde mij zo op te tillen, terwijl ik voelde dat er meerder mensen aan mijn armen zaten te draaien, en werd er geschopt tegen mijn benen. "Waarom doen jullie dit, ik heb niemand aangeraakt en heb geen weestand geboden?" schreeuw ik. Ik probeerde mezelf ondanks alle pijn zo slap mogelijk te houden in de hoop dat het slaan, schoppen en wurgen op zou houden.

Op een bepaald moment zit ik voor mijn auto op mijn knieen. Mijn gezicht wordt hard tegen het portier van mijn auto gedruk, en ik voel dat er iemand met zijn volle gewicht op mijn rug gaat zitten, waardoor mijn hoofd nog vele malen harder tegen de auto wordt gedrukt. Ik word met een hard voorwerp (vermoedelijk een MagLite) 3 maal hard op mijn achterhoofd geslagen en ik word bang dat ik bewusteloos geslagen word. Omdat ik mijn ogen van de pijn niet open kan doen zie ik de klappen niet aankomen en kan me er niet tegen beschermen. Ik moet het uitschreeuwen van de pijn en roep "HELP", in de hoop dat er mischien mensen komen kijken wat mogelijk deze agenten tot bedaren kan brengen. Op dat moment krijg ik een harde trap in mijn zij, en hoor de stem van de agent die peppersray in mijn ogen had gespoten, "En nu om hulp roepen, met je grote bek ?".

Ik voel dat ik door een aantal mensen omhoog wordt getild en snel naar een politie auto wordt gesleurd. Eenmaal in de auto worden de deuren dicht gegooid en voel ik alleen maar pijn. Ik kan bijna niet ademen en het lijkt wel alsof er hete olie over mijn gezicht en bovenlichaam is gegooid. De ramen van de auto staan open en het vriest. Ik heb nog steeds niet meer dan alleen mijn korte broek aan. Ik bloed hevig uit mijn mond en spuug dit uit op de vloer van de auto. Het lijkt wel alsof ik in de fik sta en schreeuw om water en roep dat ik gaan lucht krijg. Ver op de achtergrond hoor ik iemand zeggen: "He, hij zegt dat ie geen lucht krijgt.", maar naar hulp kan ik fluiten. Ik weet me geen houding aan te nemen. Met mijn handen geboeid achter mijn rug kan ik niets doen tegen de pijn van de pepperspray. Ik dacht altijd dat je van dat spul alleen pijn in je ogen en luchtwegen kreeg, maar het brandt op elk plekje van je huid. Ik hoor een agent praten tegen een collega :"Zullen we hem alvast naar het bureau brengen?", "Nou wacht maar effe, zij komen ook zo", doelende op de agenten die in mijn huis rond liepen, denk ik. Met ongeloofelijke pijn in mijn gezicht vroeg ik om water, maar ik kon niet zien of iemand mij hoorde. Ze hebben me daar zeker 6 a 7 minuten in die auto laten zitten alvorens ze me naar het bureau brachten om met water de pepperspray van me af te spoelen, die rit duurde ook nog eens 3 minuten.

Stel eens voor om 9 of 10 minuten lang je gezicht in een vuur te steken...nou dat is het gevoel dat ik had al die tijd in die auto. Dus je kan begrijpen dat het mij allemaal niet snel genoeg ging, en dat wisten die vuile vieze agenten ook. Bij het politiebureau aangekomen moest ik eerst mijn naam en geboorte datum geven aan een balie. Ik schreeuwde dat ik water moest hebben en geen vragen wilde beantwoorden. Er werd mij verteld dat als ik geen naam en geboorte datum gaf ik geen water kon krijgen. Uiteraard gaf ik hen de gegevens waarom zij vroegen om maar zo snel mogelijk de pijn te kunnnen gaan verzachten. Ik werd als een blinde door allerlij gangen begeleidt en kwam schijnbaar in een kamertje met een fontijntje. Mij werd verteld dat ik met mijn gezicht laag boven het fontijntje moest hangen zodat een straaltje water mijn gezicht zou raken. Ik denk dat ik daar wel een uur boven gehangen heb, kotsend en hoestend, voordat ik weer iets heb kunnen zien en weer normaal kon ademen.

Ik werd toen naar een cel gebracht met een natte handdoek over mijn gezicht. Het heeft zeker 2 uur geduurd voordat de pijn noemenswaardig afnam. Ik rilde hevig van de kou. Ik was toen namelijk helemaal nat en zat zonder kleding in die cel. Ik drukte op het belletje van de intercom en vroeg om een arts. Ik kreeg het steeds kouder en begon langzaam maar geleidelijk ook de andere pijnen te voelen die ik had. Mijn hoofd en nek deden ongeloofelijk pijn. Mijn voeten en knieen bloeden van de schaafwonden, mijn tanden, tong en keel waren ook erg pijnlijk. Het duurde zeker 3 uur voordat er eindelijk een arts (in dienst van politie) mij bezocht. Hij kwam de cel in en stelde een aantal vragen, keek naar mijn bovenlichaam en constateerde een behoorlijke bloed uitstorting op mijn linkerschouder en twee bulten op mijn voorhoofd, (die volgens mij nog het minst noemens waardig waren, omdat ik die kwa pijn in het niet vielen vergeleken bij de andere verwondingen, en mij de oorzaak hiervan ook niet kan herrineren) ik noemde al mijn andere verwondingen op maar hij had daar geen oog voor. Hij kneep een aantal maal in mijn nek (wat enorm pijn deed) en ging weer weg zonder ook maar iets te zeggen.

Met moeite kon ik me bewegen en ging liggen. Boven in het plafond van de cel zat een camera ingebouwd die mij continue in de gaten hield. Na een uur of 1 1/2 kwam er een agent om me te vertellen dat ik weer weg mocht. Alsof het allemaal maar normaal was. Met veel pijn ging ik rechtop zitten en heb verteld dat ik zo niet alleen naar huis kon gaan. De agent bood aan om een kennis of familie lid voor me te bellen zodat ik opgehaald kon worden. Ik wees dit af....ik wilde hier zo gauw mogelijk weg. Ik ben weg gegaan en heb vanuit een telefooncel vervoer geregeld, heb thuis foto's gemaakt van al mijn verwondingen, en heb een bezoek gebracht aan mijn huisarts. Nu denk ik :"Had ik die vuile kan*erhond met die pepperspray maar gewoon een paar t*fus stoten gegeven dan had dit in iedergeval niet voor niets geweest.". Ik ga morgen of overmorgen wel aangifte doen.....maar ja ...zeg nou eerlijk......het woord van een kut-marokkaan tegen dat van een stel elkaar indekkende agenten.......wie zal er aan het langste eind trekken ? Kilo pijnstillers geslikt en een warm bad genomen.....en de moeite genomen om dit verhaal hier op het bord te schrijven.

schade:

-enorme hoofdpijn
-gebroken tand
-schaafwonden op voeten en knieen
-bloed uitstorting op linker schouder
-hevige pijn in de nek
-vette snee in de tong
-2 bulten op het voorhoofd
-1 vette bult op het achterhoofd
-linkerpols zeer pijnlijk en blauw
-blauwe plek in de zij
-schade aan autoruit
-schade aan meterkast in mijn gang

wat zal de vergelding hiervoor moeten zijn ?

salaam

Als je je geen kwaad bewust bent behalve dat je prikker bent dan zou ik de onderste steen boven laten komen. Je zou toch zeggen dat dit Argentijnse of Chileense toestanden zijn.

Licht de Telegraaf, de Volkskrant, Het Parool en het AD in over de Prikkers Intimidatie in.

Joesoef
09-12-02, 20:52
Aangifte doen. Je kan die gasten helemaal gek narren tot ze groen zien van ellende. Geef me maar een PM.

Mark
09-12-02, 20:57
Was dit de politie Haaglanden?

Als er getuigen waren dan zou ik een advocaat inschakelen... als je hiermee verder wilt. Klinkt alsof ze veel te hard tekeer zijn gegaan.
Als je geen getuigen hebt dan ben ik bang dat er inderdaad verdomd weinig is dat je kunt doen :(

Sterkte!!

Simon
09-12-02, 21:03
Uit je verhaal maak ik op dat er geen getuigen zijn. Waar waren ze naar op zoek? Hebben ze dat nog verteld achteraf? We horen nu het verhaal van één kant en het vervelende is dat de versie van de agenten ontwijfeld anders zal zijn. Een klacht indienen bij de politie duurt qua behandeling bijzonder lang en wordt volgens mij ook weer behandelt door een commissie van de politie? Daarom kan je misschien nog beter een advocaat raadplegen of dat de juiste weg is om te bewandelen.

Simon

Joesoef
09-12-02, 21:36
Geplaatst door J.M.T.
Wat een trauma zeg!

Maar als je geen bewijzen hebt kom je nergens met een aanklacht (en dat weet de politie ook).


Dat is maar ten dele waar. Jij weet half niet wat voor een gevolgen het heeft als je aangifte doet in dit soort situaties (met hulp van een avocaat). Vanaf het moment dat je aangifte doet (de politie moet de aangifte aannemen!) komt er een officieel onderzoek, en echt, dat is niet mis. Elk negatief puntje komt in een agent zijn dossier te staan.

Mill
09-12-02, 22:12
Volgens mij is het het beste om bij een ander bureau aangifte te doen. Met die foto's moet je een heel eind komen volgens mij. Die gasten kunnen onmogelijk ontkennen als die foto's en een rapport van een onafhankelijke arts er liggen. Op het bureau van die lui waar jij mee te maken hebt gehad moet een proces verbaal van het hele gebeuren bestaan, helemaal als ze een huiszoekingsbevel hadden, en daarmee liggen ook meteen de namen van de betrokken opsporingsambtenaren vast.

Machtsmisbruik is iets heel smerigs en het is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor. Een vriend van mij is met z'n wang keihard op een motorkap gesmeten door de politie, terwijl z'n handen op z'n rug werden gehouden, ook omdat hij een grote bek had.

Bij voetbalwedstrijden ben ik zelf ook wel zomaar met de knuppel geslagen door de ME.

MokroMike II
09-12-02, 22:57
Geplaatst door barfly
Niks, je likt je wonden en gaat door met je leven. Je bent niet de eerste en niet de laatste.
Maarreh is dit jou echt overkomen? En er was geen enkele aanleiding toe?

De aanleiding was dat een persoon ingeschreven op mijn woonadres gezocht werd. Om welke reden hebben ze me niet verteld. Maar dan hoef je nog niet als een horde barbaren iemands huis te molesteren. Als ze 2x hadden gebeld had ik ook open gedaan.

MokroMike II
09-12-02, 23:02
Geplaatst door EdV
Heb je getuigen? Hebben je buren iets gezien?
Verder heb je gevangen gezeten.
Op welke gronden is men binnengevallen?
Er moet een huiszoekingsbevel zijn. Door wie afgegeven en waarom?


Ed

1 getuige. 1 van mijn buren is op vakantie....mijn andere buren hebben wel wat gehoord maar niets gezien. Ze kwamen binnen met een bevel tot binnentreding (dus geen huiszoeking). Afgegeven door een officier van justitie.....omdat de aanhouding van ene T. werd verzocht en die zou zich in mijn huis hebben ingeschreven.

MokroMike II
09-12-02, 23:03
Geplaatst door Shaheed
Oog om oog tand om tand!

zoiets dacht ik ook maar dan wat subtieler

MokroMike II
09-12-02, 23:04
Geplaatst door Wizdom
Als je je geen kwaad bewust bent behalve dat je prikker bent dan zou ik de onderste steen boven laten komen. Je zou toch zeggen dat dit Argentijnse of Chileense toestanden zijn.

Licht de Telegraaf, de Volkskrant, Het Parool en het AD in over de Prikkers Intimidatie in.

heheheh...heb geen zin om met mijn bont en blauwe kop in een krant te verschijnen.

limpio
09-12-02, 23:05
Waarom ? Ik weet het niet, maar ik heb zeer sterke twijfels aan jou verhaal...zoiets heb ik nog al eens ergens gelezen.
Valt niet na te trekken, en tegelijkertijd kan je afgeven op die racistische politie.
Mokromike..rings the bell!!
Baahhh..neen hoor, ik geloof jou niet. :p

En waarom wil jij niet met je blauwe kop de telegraaf in, als het echt gebeurd is en je staat recht in je schoenen, pak je kans man..
zal wel niet he, lees bovenstaande en we weten wel waarom.
Niet je uiterlijk maar de vrees op een leugen betrapt te worden zal je weerhouden ruchtbaarheid te geven aan dit feit, behalve hier natuurlijk. :melig:

Pixelshade
09-12-02, 23:09
Dit mag niet ongestraft blijven

De Rode Roos
09-12-02, 23:09
fantasie?

Het lijkt mij zeer onrealistisch. Bovendien is het jouw kant van het verhaal, ik zou de andere kant (OM) ook wel willen horen. Mocht het waar zijn en dat er buitenproportioneel geweld is gebruikt, klaag de boel aan! In Nederland kennen we namelijk het legaliteitsbeginsel, ook de politie moet zich houden aan de wet en is ondergeschikt aan de wet. Mocht het niet waar zijn, dan wil ik graag een link naar de site waar van je het verhaal hebt gehaald.

limpio
09-12-02, 23:13
Geplaatst door Pixelshade
Dit mag niet ongestraft blijven
Wat mag niet ongestraft blijven?
Dit verhaal, ach leugens gebaseerd op fantasie of wensdromen.
Geeft ie zelf toe.

MokroMike II
09-12-02, 23:14
Geplaatst door Mark
Was dit de politie Haaglanden?

Als er getuigen waren dan zou ik een advocaat inschakelen... als je hiermee verder wilt. Klinkt alsof ze veel te hard tekeer zijn gegaan.
Als je geen getuigen hebt dan ben ik bang dat er inderdaad verdomd weinig is dat je kunt doen :(

Sterkte!!

Yep, haaglanden

ach, als ik iemand vind die adressen bij auto-kentekens kan vinden.....dan is alles weer goed.

MokroMike II
09-12-02, 23:19
Geplaatst door J.M.T.
Wat een trauma zeg!

Maar als je geen bewijzen hebt kom je nergens met een aanklacht (en dat weet de politie ook).

Een ding moet je nooit doen: dat is politie uitschelden dan kom je altijd aan de verkeerde kant te staan. Mag niet (maar ik kan mij jouw reaktie wel voorstellen!).

Schelden is geen excuus om fysiek geweld te gebruiken. Net zo min als dat fout parkeren geen reden is om met pepperspray te spuiten.

Weet je wat nu hun troef is ? Die pepperspray doet ongeloofelijk pijn....maar je ziet er helemaal geen sporen meer van. Ze kunnen met dat spul ook in je smoel spuiten en je dan dwingen een verklaring af te leggen. Het is net een stungun.....het laat geen sporen na maar is Fu*king pijnlijk.

Ik heb al vaker gehoord dat er nu veel spuit-graage semerissen rondlopen. Zodra je maar iets zegt beginnen ze te spuiten. Geen bloed, geen blauwe plekken........alleen onbewijsbaar veel pijn.

Amellady
09-12-02, 23:20
Aanklagen die handel!
Echt schandalig dat zulke dingen gebeuren.
Iedereen kent wel zulke verhalen, en meestal helpen klachten niet veel. Maar ik zou het toch proberen met die getuige en een doktersverklaring, moet je toch een eind kunnen komen. En ik zou meteen de hele bole verhalen ook: schade aan je huis, emotionele schade, eventueel verloren inkomen, ziekteverzuim en dat soort dingen.

En dan te bedenken dat bijv in Amerika je de gemeente al kan aaklagen als je over een losse stoeptegel struikeld.

MokroMike II
09-12-02, 23:23
Geplaatst door Mill
Volgens mij is het het beste om bij een ander bureau aangifte te doen. Met die foto's moet je een heel eind komen volgens mij. Die gasten kunnen onmogelijk ontkennen als die foto's en een rapport van een onafhankelijke arts er liggen. Op het bureau van die lui waar jij mee te maken hebt gehad moet een proces verbaal van het hele gebeuren bestaan, helemaal als ze een huiszoekingsbevel hadden, en daarmee liggen ook meteen de namen van de betrokken opsporingsambtenaren vast.

Machtsmisbruik is iets heel smerigs en het is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor. Een vriend van mij is met z'n wang keihard op een motorkap gesmeten door de politie, terwijl z'n handen op z'n rug werden gehouden, ook omdat hij een grote bek had.

Bij voetbalwedstrijden ben ik zelf ook wel zomaar met de knuppel geslagen door de ME.

De vraag is hoe bewijs je dat ze onnodig geweld gebruikt hebben. Zij roepen gewoon..."die man werd geweldadig dus moesten we hem tegenhouden".

limpio
09-12-02, 23:30
Wel merkwaardig dat vele mensen klakkeloos dit soort verhalen aannemen zonder effe goed na te denken.
Bekijk dit verhaal eens aandachtig van boven naar onder!
Het is alsof het geschreven is, alles weet mokromike nog, elk woord dat hij en elk woord dat zij hebben gezegd.
Volgens eigen zeggen was er maar 1 getuige en ...werd er toegevoegd "de andere buur was met vakantie."
Volgens wat hij zelf vertelt moet er in elk geval aardig wat heibel en lawaai geweest zijn, te beginnen met het bonken op zijn deur..later op straat bij zijn wagen werd er geroepen en gescholden dat het niet mooi was, maar helaas maar 1 korte getuige..wijl heel de straat normaal gezien op stelten moet gestaan hebben.
Ik kan me de herrie goed inbeelden....en toch maar 1 getuige en een buur die in verlof was...kom nou he.
Zijn we echt zo gek om dit te geloven?
Als ie het nieuws haalt of de krant ben ik bereid mokromike mijn verontschuldigingen aan te bieden, maar ondertussen...heb ik zware bedenkingen bij zijn verhaal, dat enkel als doel heeft de politie in een slecht daglicht te stellen. En er zijn nog dingen die niet kloppen!!
Kortom, dit verhaal stinkt.

Amellady
09-12-02, 23:33
Volgende keer gewoon wegrennen als je ze http://www.salacious.de/Smiliez/sonstiges/Autos/auto563.gif aan ziet komen.

Maar jah, dat staat ook weer zo verdacht he?
Hi hi hi

Snake
09-12-02, 23:41
Van welke bureau kwamen ze? Zeker Hoefkade of Laak, het zijn tering honden. Je kent waarschijnlijk het verhaal van een jongen die een keer hard werd aangepakt door deze tering honden. Na een poosje herkende de jongen een agent die hem MISHANDELDE, reed langs met een scooter. Pakte vervolgens een baksteen en sloeg zo door de open raam tegen de hoofd van die tering hond. Gevolg: maanden lang in coma en was een plantje geworden :wohaa: !!! Wel kreeg deze jongen 8 jaar :kwaad: !!!!

Persoonlijk ben ik een keer gedreigd met een pistool door een agent! Ja, dat kunnen ze wel ongewapende persoon gewapend ten aanval gaan!

De Rode Roos
09-12-02, 23:49
Geplaatst door Snake
Van welke bureau kwamen ze? Zeker Hoefkade of Laak, het zijn tering honden. Je kent waarschijnlijk het verhaal van een jongen die een keer hard werd aangepakt door deze tering honden. Na een poosje herkende de jongen een agent die hem MISHANDELDE, reed langs met een scooter. Pakte vervolgens een baksteen en sloeg zo door de open raam tegen de hoofd van die tering hond. Gevolg: maanden lang in coma en was een plantje geworden :wohaa: !!! Wel kreeg deze jongen 8 jaar :kwaad: !!!!

Persoonlijk ben ik een keer gedreigd met een pistool door een agent! Ja, dat kunnen ze wel ongewapende persoon gewapend ten aanval gaan!

Hoe hard werd die jongen aangepakt? Was die jongen crimineel?
Politieman is plant geworden terwijl die jongen in de bak zit en waarschijnlijk de rest van zijn leven in de criminaliteit belandt...goh, wat een fijne conclusie :(

i love israel
09-12-02, 23:52
Geplaatst door Snake
Van welke bureau kwamen ze? Zeker Hoefkade of Laak, het zijn tering honden. Je kent waarschijnlijk het verhaal van een jongen die een keer hard werd aangepakt door deze tering honden. Na een poosje herkende de jongen een agent die hem MISHANDELDE, reed langs met een scooter. Pakte vervolgens een baksteen en sloeg zo door de open raam tegen de hoofd van die tering hond. Gevolg: maanden lang in coma en was een plantje geworden :wohaa: !!! Wel kreeg deze jongen 8 jaar :kwaad: !!!!

Persoonlijk ben ik een keer gedreigd met een pistool door een agent! Ja, dat kunnen ze wel ongewapende persoon gewapend ten aanval gaan!

jammer dat ie maar 8 jaar heeft gekregen. levenslang was beter geweest. net als die agent heeft gehad.

magden_david
09-12-02, 23:56
een mishandeling en iemand in coma slaan zijn twee verschillende dingen, dat je bij een ervan al staat te juichen is vrij ziekelijk van je.


hoe dan ook.
ik vind het verhaal wel erg vreemd overkomen. ik weet hoe traangas aanvoelt , heb het ook in mijn gezicht gehad, de volle laag. niet leuk MAAR HET LAATSE WAT JE WIL is water op je gezicht, dan heb je de poppen pas echt aan het dansen. na een uurtje is alles voorbij.

hoe het ook zij, dus wat heeft de politie nu allemaal gevraagd en wat hebben zij gezegd over je rechten en plichten ?

ik zou met die fotos inderdaad naar de krant stappen of sbs of zo publiciteit werkt beter dan een aanklacht bij het politiebureau neem een advocaat in de hand van bureau rechtshulp als je er nog geen hebt.

daarbij komt als de politie meent dat zij een inval doen in een huis waar een zware crimineel aanwezig is zullen ze noodgedwongen neit met lichte handjes te werk gaan.

vreemde zaak.

MokroMike II
10-12-02, 00:13
Geplaatst door Snake
Van welke bureau kwamen ze? Zeker Hoefkade of Laak, het zijn tering honden. Je kent waarschijnlijk het verhaal van een jongen die een keer hard werd aangepakt door deze tering honden. Na een poosje herkende de jongen een agent die hem MISHANDELDE, reed langs met een scooter. Pakte vervolgens een baksteen en sloeg zo door de open raam tegen de hoofd van die tering hond. Gevolg: maanden lang in coma en was een plantje geworden :wohaa: !!! Wel kreeg deze jongen 8 jaar :kwaad: !!!!

Persoonlijk ben ik een keer gedreigd met een pistool door een agent! Ja, dat kunnen ze wel ongewapende persoon gewapend ten aanval gaan!

Buro Loosduinen.

Ja ik heb het gehoord van die baksteen. maar ja wel 8 jaar brommen. had het beter iets slimmer kunnen aanpakken.....ik heb geen 8 jaar over voor zo'n blauwe hond.

MokroMike II
10-12-02, 00:16
Geplaatst door magden_david
een mishandeling en iemand in coma slaan zijn twee verschillende dingen, dat je bij een ervan al staat te juichen is vrij ziekelijk van je.


hoe dan ook.
ik vind het verhaal wel erg vreemd overkomen. ik weet hoe traangas aanvoelt , heb het ook in mijn gezicht gehad, de volle laag. niet leuk MAAR HET LAATSE WAT JE WIL is water op je gezicht, dan heb je de poppen pas echt aan het dansen. na een uurtje is alles voorbij.

hoe het ook zij, dus wat heeft de politie nu allemaal gevraagd en wat hebben zij gezegd over je rechten en plichten ?

ik zou met die fotos inderdaad naar de krant stappen of sbs of zo publiciteit werkt beter dan een aanklacht bij het politiebureau neem een advocaat in de hand van bureau rechtshulp als je er nog geen hebt.

daarbij komt als de politie meent dat zij een inval doen in een huis waar een zware crimineel aanwezig is zullen ze noodgedwongen neit met lichte handjes te werk gaan.

vreemde zaak.

politie gebruikt pepperspray en geen traangas. Ze hebben mij verder niets gevraagd en ben ook nergens van verdacht. heb een aantal uur op buro mogen doorbrengen en mocht weer naar huis.....geen verklaring geen aanklacht.

Maarten
10-12-02, 01:03
GOTVER...!!..

Meteen aangifte doen..
Die tand is een extra reden: er nl civiele schade, en dus mogelijk een extra reden om te vervolgen.

Normaal haalt zoiets de krant, maar in dit geval wordt de dader betaald van jouw belastingcenten. Dus. eh..uhh... wordt je geacht het er mee eens te zijn of zo!! (?)

Oog om oog? Hopelijk niet de catagorie "agenten". De agenten pakten misschien jou zo aan omdat je maroc was. Hun oog om oog variant dus. Wees Nederlander, en hou die rotzooi niet in stand. maar vecht wel.. Doe aangifte en verzamel namen. En is er al een zwarte lijst van agenten in je buurt?

Denk ook aan de Nationale Ombudsman, die luisteren graag, en werken goed. De vraag is alleen of dit er onder valt. Volgens mij alleen maar, als andere wegen niets opleveren. Nou kun/moet je sowiso aangifte doen. Maar het is niet uitgesloten dat daarnaast het optreden als agent een reden voor behandeling kan zijn. Bele ze anders op 070 - 3 563 563

Op www.nationaleombudsman.nl staat, dat politie op zich wel onder hun toezicht valt.

De site geeft een aantal praktijkvoorbeelden (1997-2002), maar niets over politiegeweld ..

Wel dit:
http://www.nationaleombudsman.nl/column/2001-06-02.html
Politie had een vrouw in een rolstoel buiten laten staan.. De corpsbeheerder had de klacht afgewezen. Toen werd beroep op de Ombudsman gedaan, die bijv. overwoog:
maar het is in ieder geval niet behoorlijk dat ze daar alleen is achter gelaten. De politieambtenaren hadden op zijn minst kunnen informeren of Sascha zich alleen kon redden.
Ik vergelijking met jouw geval is het natuurlijk om te lachen.

http://www.nationaleombudsman.nl/column/2001-05-12.html is helemaal om te gieren.. Een vent klaagt, dat Politie via buren en een vriendin contact met hem zoekt. Geen uitspraak want de zaak wordt bijgelegd.

Er staan een paar gevallen waarbij aangifte geweigerd wordt, maar dat zullen ze bij jou zeker niet doen.

http://www.nationaleombudsman.nl/column/99-11-10.html Hier haalt de politie een geintje uit om actievoerders uit een hijskraan te krijgen. Foute boel, want ze hadden in paniek kunnen raken, en er hadden ongelukken kunnen gebeuren.
Hier blijkt o.a. dat gevaar op letsel duidelijk telt.
De procedure blijkt ook hier: Klacht indienen bij de korpsbeheerder van politie, en bij ongegrondverklaring naar de Ombudsman.

In jouw geval gaat het trouwens niet gewoon om klachten over politie, maar eigenlijk om aangifte van een strafbaar feit. Misschien toch even naar het bureau voor rechtshulp. (kan vaak ook telefonisch.)

Tot slot: misschien dat het je tot steun is: Politie moet niet alleen op papier netjes zijn, maar uit de uitspraken van de Ombudsman blijkt, dat er in praktijk óok hoge eisen gesteld worden! Klootzakken heb je blijkbaar overal. En nou er tegen aan!..
Beterschap!

Maarten
10-12-02, 01:20
Geplaatst door MokroMike II
..Ze hebben mij verder niets gevraagd en ben ook nergens van verdacht. heb een aantal uur op buro mogen doorbrengen en mocht weer naar huis.....geen verklaring geen aanklacht.

Dat had je gedacht!!
Je bent aangehouden! En dus per definitie een verdachte! Waarschijnlijk komt het omdat je die agent hebt beledigd. Het is trouwens de vraag of je dat wel hebt. Maar ook dát moet uitgezocht worden! Een onterechte aanhouding is een extra foute omstandigheid! En al die kerels waren aanwezig, dus die moeten wél hetzelfde verklaren.

Interessant is ook of ze je binnenshuis mogen arresteren.
Ik weet ook niet of ze erg hard liegen, als er getuigen waren. Misschien zijn ze er niet zeker van wie het gezien hebben. Of ze dan het risico van meineed nemen?
(helaas weet ik niet erg veel van strafrecht .)

Marsipulami
10-12-02, 01:37
Hahahaha, ik ben niet verwonderd over het verhaal van Mokromike II. Ik heb tientallen dergelijke verhalen gehoord.

Ik ben wel verwonderd over de reactie van de prikkers en hun absoluut naïeve geloof dat men op juridische wijze hiertegen iets kan beginnen.

In geval van verzet bij arrestatie is het volgens mij geoorloofd om geweld en pepperspray te gebruiken voor de politie. Er is geen hond die een Marokkaan gelooft als die zegt dat al dat geweld onnodig was. Politieagenten die elkaar beschermen worden bij voorbaat geloofd door elke rechtbank. Ik ben er nogal zeker van dat politiemensen soms bewust misbruik maken van dit soort situaties om een potentiële dader gewelddadig af te ranselen ook als dat niet nodig is. Enkel om indruk te maken. Ik ken een heleboel bijna identieke verhalen.

Het optreden van de politie is volgens mij juridisch waterdicht en niemand die daar wat kan aan doen (Ze hadden een binnentredingsbevel en een arrestatiebevel, en het lijkt me dat een eventuele rechtbank het volstrekt aanvaardbaar zal vinden dat de politie de persoon die de deur opendeed aanzagen als de persoon tegen wie een arrestatiebevel was uitgevaardigd.). Geweldadige arrestaties vinden elke dag plaats. Als politiemensen verklaren dat Mokromike zich agressief gedroeg dan zullen ze geloofd worden. Wees daar maar zeker van. De echte waarheid doet hier juridisch niets ter zake. Politiemensen kijken wel uit dat er geen getuigen zijn. En als die er toch zijn dan worden hun verklaringen meestal genegeerd door de rechtbanken. Wat dat betreft ben ik veel te goed op de hoogte van deze materie.

Ik denk dat Mokromike nog geluk gehad heeft. Voor zover zijn verhaal reikt werd hij redelijk fair behandeld binnen de muren van het politiebureau. Volgens mij is het achter de muren van het politiebureau het gevaarlijkst voor onschuldige verdachten. Ik ken een heleboel verhalen van mensen die precies daar ontzettend unfair (racistisch en gewelddadig) werden behandeld. In een politiebureau zijn er geen getuigen en steunen de politieagenten elkaar door dik en dun, zeker als er al eens een naïeveling de euvele moed heeft om een klacht in te dienen.

Mokromike bij dezen verontschuldig ik me namens de autochtone Europeanen bij jou. Daarbij geef ik je de raad van niet te vertrouwen op het rechtssysteem. Het beste wat je kan doen is met je blauwe plekken naar de media stappen of anderzijds gewoon accepteren dat Marokkanen unfair worden behandeld. that's live.

magden_david
10-12-02, 02:58
mokro, ook al vind ik je een sukkel par excellence dit heb je niet verdiend en is walgelijk. vooropgesteld dat het waar is natuurlijk.
marsipulami heeft wel gelijk, zo gaan die dingen. de vraag is hoeveel tijd energie, geld en persoonlijke onkosten wil jij steken in een rechtvaardige behandeling ?
je zou inderdaad een civiele zaak kunnen aanspannen wegens onrechtmatige daad, strafzaak wegens mishandeling of ombudsman.
volgens mij is hoofdstuk 9 van de awb even uit hmijn hoofd net wel of nog net niet van toepassing op de politie dus afhankelijk daarvan kom je direct bij de ombudsman terecht of het politieapparaat.

de pers is ook een goede mogelijkheid natuurlijk.
maar d evraag blijft of d epolitie in gegeven omstandigheden zo had mogen handelen en afhankelijk van het risico dat ZIJ hadden verwacht wordt dat waarschijnlijk beoordeeld.

Maarten
10-12-02, 05:02
MD, ook al sta jij aan een stuk door met je mond vol tanden tegenover stellingen van mocromike, dat betekent nog niet dat je op je eigen juridische gebied ook al het loodje moet leggen. Vertel Marsipulami maar, dat de politie hier nog geen rijkswacht is, en dat ook onze rechters nog niet de Belgische zijn.
Had liever iets gezegd over het volgende:
Pepperspray gebruiken, terwijl iemand al geboeid is?
Een arrestatiebevel gebruiken tegen iemand die thuis is, en zich dus kan legitimeren, en dus ter plekke kan aantonen het niet te zijn?? Ik zet 500 euro in op wat de ombudsman daarvan zegt.
En water weigeren na pepperspray, als drukmiddel? Mwah…. 100 Euro..
En een actie waar 4 agenten bij zijn. O wee, als de verklaringen in detail verschillen…
En er is nog wel meer.. Een getuige, kapotte autoruit, kapotte tand, kapotte meterkast..
MD, wat studeer jij? Konijnenrecht? Wortelconflicten?..

limpio
10-12-02, 06:18
Geplaatst door MokroMike II
Schelden is geen excuus om fysiek geweld te gebruiken. Net zo min als dat fout parkeren geen reden is om met pepperspray te spuiten.

Weet je wat nu hun troef is ? Die pepperspray doet ongeloofelijk pijn....maar je ziet er helemaal geen sporen meer van. Ze kunnen met dat spul ook in je smoel spuiten en je dan dwingen een verklaring af te leggen. Het is net een stungun.....het laat geen sporen na maar is Fu*king pijnlijk.

Ik heb al vaker gehoord dat er nu veel spuit-graage semerissen rondlopen. Zodra je maar iets zegt beginnen ze te spuiten. Geen bloed, geen blauwe plekken........alleen onbewijsbaar veel pijn.
Hoe bedoel je, geen bloed, geen blauwe plekken...
En dit dan?
schade:

-enorme hoofdpijn
-gebroken tand
-schaafwonden op voeten en knieen
-bloed uitstorting op linker schouder
-hevige pijn in de nek
-vette snee in de tong
-2 bulten op het voorhoofd
-1 vette bult op het achterhoofd
-linkerpols zeer pijnlijk en blauw
-blauwe plek in de zij
-schade aan autoruit
-schade aan meterkast in mijn gang

Volgens jezelve ben je zwaar mishandeld....
In dit geval zou ik 1..mezelf naar het hospitaal hebben laten voeren
en 2..direkt klacht ingediend hebben..en 3...zo snel mogelijk ruchtbaarheid gegeven hebben aan deze zaak.
Maar gezien de vele dissonanten in je verhaal weet ik nog steeds niet waarom er zo veel de politie staan te verketteren en hersenloos jou sprookje geloven.. :verward:

hesa
10-12-02, 06:29
[QUOTE]Geplaatst door Maarten
[B]GOTVER...!!..

Meteen aangifte doen..


doe aangifte, dien een klacht in!
in de tijd dat ik getrouwd was met mijn ex heb ik 3 keer een aanklacht ingediend.
laat het niet zitten! en hang het aan de hoogste klok die je kunt vinden.

hesa

bman
10-12-02, 07:03
MM ik hoop dat je er weer snel bovenopbent (als je verhaal waar is) maar ik moet zeggen dat ik weinig van je verhaal geloof.

Zolang Mokromike alleen maar durft te schelden op dit forum en verkapte bedregingen naar 'blauwe honden' moet maken moet ik eerlijk zeggen dat het verhaal weinig indruk op me maakt. Iemand die een ambtenaar in funtctie zo grof beledigd en het in coma slaan van een agent toejuichd maar gaat pijpen als hij zelf een paar schrammen oploopt (en toch niets maar dan ook niets doet om werkelijk wat aan de situatie te doen: zoals een aanklacht indienen) geloof ik weinig van je verhaal. Mensen die op basis van MM's verhaal (zonder ook maar 1 letter te hebben gehoord van wat de politie over deze 'gebeurtenis' zegt) meedoen in de scheldkanonnade tegen de politie zijn niet alleen naief maar ook nog eens gevaarlijk.

Ik kan me een incidentje herinneren op een LPF forum waar een van de leden beweerde door marokkanen te zijn neergestoken. De reacties waren natuurlijk van een voorspelbaar laag niveau. Achteraf bleek dat verhaal niet waar, zoals zoveel verhalen op het net.

Sorry mike, maar je verhaal maakt weinig indruk op me. Voorlopig zie ik alleen maar dat JIJ degene bent die hebt staan schelden op de politie (mag niet) en als die al jou kant van het verhaal is, dan geloof ik de politie direct als er wordt gezegd dat je lastig deed en de politie het onmogelijk maakte hun werk te doen (denk aan je weigering de politie toe te laten)...ps. Wie is T.? Waar wordt T. voor gezocht?

bman
10-12-02, 07:05
oh..en zeker aangifte doen, dat is de enige manier om danwel de politiemensen aan te pakken danwel hun kant van het verhaal te horen en deze ballon lek te prikken.

Canaris
10-12-02, 09:11
het is een principiele zaak.

1) Hadden ze een doorzoelingsbevel. Ja of nee?
Bij ja, heb je, je bek te houden, want dan bestaat er enorm gewichtige grond , waarom zo´n doorzoekingsbevel is uitgesteld.

Nederland is geen bananenrepubliek, waar de rechten van haar brugers geen stuiver waard zijn. Een doorzoekingsbevel is een ernstige zaak, welke niet snel wordt uitgesteld. Ik vraag mij dus af , waarom de woning van makro hier moest wordenh doorzocht.

2) de politie is geen maatschappleijk werker , nog een sociogochische instelling. De politie heeft het geweld monopool in Nederland en dat is te respecteren.

Ambtenaren in de uitvoering van hun taak , beledigen dan wel proberen tegen te houden is vragen om problemen.

Zover het principiele.
Ik kan ook alleen maar raden aangifte te doen, dan wordt de zaak behandeld , en wordt duidelijk wat hier is gebeurd. Aangezien die publiekelijk zijn, ervaren wij misschien ook, wat hier werkeoijk is gebeurd.

appelsientje
10-12-02, 10:01
Dit is juist wat de AEL probeert te bewijzen nl. dat de politie rascistisch optreedt tegen marokkanen. Wat er met deze jongeman gebeurd is, gebeurt dagelijks bij Marokkaanse jongens in Borgerhout. Het wordt tijd dat de politie op de vingers wordt getikt, of iets meer als het kan. Want ik ben hun machtmisbruikt meer dan beu. Ik raad deze jongen aan om niet te lang te wachten met een klacht in te dienen. Dit is onaanvaardbaar!!!!

MokroMike II
10-12-02, 10:57
Geplaatst door Canaris
het is een principiele zaak.

1) Hadden ze een doorzoelingsbevel. Ja of nee?
Bij ja, heb je, je bek te houden, want dan bestaat er enorm gewichtige grond , waarom zo´n doorzoekingsbevel is uitgesteld.

Nederland is geen bananenrepubliek, waar de rechten van haar brugers geen stuiver waard zijn. Een doorzoekingsbevel is een ernstige zaak, welke niet snel wordt uitgesteld. Ik vraag mij dus af , waarom de woning van makro hier moest wordenh doorzocht.

2) de politie is geen maatschappleijk werker , nog een sociogochische instelling. De politie heeft het geweld monopool in Nederland en dat is te respecteren.

Ambtenaren in de uitvoering van hun taak , beledigen dan wel proberen tegen te houden is vragen om problemen.

Zover het principiele.
Ik kan ook alleen maar raden aangifte te doen, dan wordt de zaak behandeld , en wordt duidelijk wat hier is gebeurd. Aangezien die publiekelijk zijn, ervaren wij misschien ook, wat hier werkeoijk is gebeurd.

Ze hadden geen huiszoekingsbevel maar een bevel tot binnentreding....dat betekent rond kijken maar geen laden of kasten open maken. Ze waren opzoek naar een persoon.

Op de vraag of ik hier toestemming voor wilde geven heb ik negatief geantwoord.....dat recht heb je als burger. Ik heb hen niet fysiek de toegang geweigerd.

Marsipulami
10-12-02, 11:44
Geplaatst door Maarten
MD, ook al sta jij aan een stuk door met je mond vol tanden tegenover stellingen van mocromike, dat betekent nog niet dat je op je eigen juridische gebied ook al het loodje moet leggen. Vertel Marsipulami maar, dat de politie hier nog geen rijkswacht is, en dat ook onze rechters nog niet de Belgische zijn.

Ach Maarten toch...ik hoop dat je gelijk hebt dat het Nederlandse jusititiesysteem zoveel superieurder is als het Belgische. Maar ik kan je toch wel verzekeren dat 99% van de Belgen net zoals jij denken als er zulke klachten bovenkomen in België.

En by the way de Rijkswacht bestaat niet meer in België, de verschillende politiediensten zijn al een aantal jaren gefussioneerd.


Had liever iets gezegd over het volgende:
Pepperspray gebruiken, terwijl iemand al geboeid is?

En als het nou niet mag ? Hoe wil je dat nou gaan bewijzen dat die pepperspray werd gebruikt 'nadat' hij geboeid was ? Denk je dat die agenten gaan getuigen tegen hun collega waar ze elke dag mee moeten samenwerken ? Wetten zijn allemaal mooi op papier maar een effectieve toepassing ervan is nog wat anders.

Een arrestatiebevel gebruiken tegen iemand die thuis is, en zich dus kan legitimeren, en dus ter plekke kan aantonen het niet te zijn?? Ik zet 500 euro in op wat de ombudsman daarvan zegt.

Haha, denk je nou echt dat een arrestatie een hoffelijk onderonsje is ? Eerst een babbeltje waarbij de vereiste documenten worden nagelezen en zo. Je moet weten dat mensen die gearresteerd dreigen te worden heel gevaarlijk kunnen reageren. Dus voor de politie is het verassingseffect belangrijk. Kordaat optreden vanaf het allereerste ogenblik. Dat is noodzakelijk bij arrestaties. Je droomt Maarten.

En water weigeren na pepperspray, als drukmiddel? Mwah…. 100 Euro..

Haha, denk je dat er een formulier bestaat dat door gerechtsdeurwaarder moet ondertekend worden over het tijdstip dat er water beschikbaar was? Als men langer gewacht heeft dan nodig dan is dat achteraf onbewijsbaar.

En een actie waar 4 agenten bij zijn. O wee, als de verklaringen in detail verschillen…

Nou agenten kunnen zich ook vergissen, dat zijn ook maar mensen. Als de verklaringen elkaar tegenspreken is het meestal woord tegen woord en wordt de zaak wel geseponeerd.

En er is nog wel meer.. Een getuige, kapotte autoruit, kapotte tand, kapotte meterkast..

De vraag is of het de politie was toegestaan om geweld te gebruiken. Volgens mij wel. Zo gaat dat bij arrestaties en als er dan een ruit sneuvelt of iets dergelijk dan zijn die beschadigingen ook wel verantwoord.


MD, wat studeer jij? Konijnenrecht? Wortelconflicten?..

mirakel14
10-12-02, 11:49
Geplaatst door MokroMike II
Buro Loosduinen.

Ja ik heb het gehoord van die baksteen. maar ja wel 8 jaar brommen. had het beter iets slimmer kunnen aanpakken.....ik heb geen 8 jaar over voor zo'n blauwe hond.

Politie in den haag zijn echt rasistische klootzakken.. Ik ook wat ervaringen met ze.. Wat ik echt haat is dat ze bij wat voor gebeurtenis ook, als er marokkanen bij zijn, meteen beginnen te schreeuwen en te dreigen, ook al doe je helemaal niks..
Ik ben zelfs een keertje stevig aangepakt terwijl ik alleen maar wat zat te experimenteerde met een radio! (ok, hij zat wel in een politiewagen :D ). (Is al lang geleden trouwens)

Maar wat ik wilde zeggen: ik zie nog steeds dat ze marokkanen heel anders behandelen dan anderen. Op de een op andere manier denken ze dat het nodig is om meteen te gaan dreigen, ook al is er nog niks aan de hand.

Mokromike, ik zou zeker aangifte doen! Zolang niemand dat doet, kunnen ze gewoon door blijven gaan met hun intimidaties.
Ik denk dat er wel dingen zullen gaan veranderen trouwens, bv als AEL naar nederland komt :knipoog:

plexus
10-12-02, 12:02
...soort gelijke shit is mijn eigen neef ook overkomen. Op straat dan wel te verstaan. Ik zal jullie het hele verhaal besparen.
Conclusie hij werd aangezien voor iemand anders. gevolg gebroken arm, gekneusde ribben 2 voortanden eruit! En als toetje nachtje cel.
Er mocht pas de volgende dag een arts bijkomen.

In ieder geval sterkte MokroMike!

magden_david
10-12-02, 12:15
Geplaatst door Maarten
MD, ook al sta jij aan een stuk door met je mond vol tanden tegenover stellingen van mocromike, dat betekent nog niet dat je op je eigen juridische gebied ook al het loodje moet leggen. Vertel Marsipulami maar, dat de politie hier nog geen rijkswacht is, en dat ook onze rechters nog niet de Belgische zijn.
Had liever iets gezegd over het volgende:
Pepperspray gebruiken, terwijl iemand al geboeid is?
Een arrestatiebevel gebruiken tegen iemand die thuis is, en zich dus kan legitimeren, en dus ter plekke kan aantonen het niet te zijn?? Ik zet 500 euro in op wat de ombudsman daarvan zegt.
En water weigeren na pepperspray, als drukmiddel? Mwah…. 100 Euro..
En een actie waar 4 agenten bij zijn. O wee, als de verklaringen in detail verschillen…
En er is nog wel meer.. Een getuige, kapotte autoruit, kapotte tand, kapotte meterkast..
MD, wat studeer jij? Konijnenrecht? Wortelconflicten?..


haa maarten,
ik zie het nu eindelijk duidelijk, nu de rode barricades zijn afgebroken heb jij een nieuw platform nodig om je revolutionair gedachtengoed aan d eman te brengen dus slijm je weg naar binnen bij de mokro's op het forum. wat schattig. mokromike II a.k.a. mokoromike I heeft al een flink aantal bans gehad vandaar ook mokromike II he schat :)
die heeft hij niet gekregen omdat hij zo inhoudelijk is.

hoe dan ook schijnbaar wil jij de rode jurist te paard zijn voor een hoop mensne van twijfelachtig alooi, mij best ik vind het prima aangezien ik jou eigen inhoudelijke reacties heb gelezen op juridisch vlak dus i have no worries.

over de praktijk:
als jij denkt dat de nederlandse politie en de rijkswacht zoveel verschillen van elkaar think again.
Ik heb zelf goede contacten met een aantal mensen gehad bij de zedepolitie (toen die nog bestond) en je wil geen gezeik met de politie hebben. Ook de rechtbanken OP DIT MOMENT hebben hun buik vol van marokkanen. een raio die ik ken die bij strafzittingen griffier was heeft in 3 maanden tijd enkel en alleen marokanen gehad. hoe denk jij dat de visie binnen de rechtbank is op deze groep nederlanders? hoe denk jij dat zij het politie apparraat beschouwen ? hoe denk jij dat de sfeer is binnen het justitieel apparaat dat dagelijks wordt geconfronteerd met een buitensporig aantal marokanen ?

wellicht, als mokoromike een autochtoon uit wassenaar was dat de zaken heel anders lagen, maar lieden zoals mokromike op dit forum en kleine kut marokaantjes daarbuiten hebben het flink verziekt voor hun " broeders" en ik heb er weinig twijfel aan dat mokromike II zelf ook tot deze groep behoord.
de een zit met zijn tengels aan de politie auto ( zou als kind nog niet in me opkomen maar ja opvoeding is een luxe die heden ten dage vaak ontbreewkt) de ander is trots op het feit dat zijn vriend een politieman tot plantje heeft gereduceerd, ja het zijn lieve jongens allemaal. die slechte naam hebben ze helemaal niet verdiend.

Zelfs al is het verhaal waar, bewijs het maar.
jouw woord tegen dat van 4 agenten. en verzet bij arrestatie is zo gefingeerd.

desalniettemin wens ik hem succes bij de verdere juridische stappen die hij wellicht overweegt te nemen. al was het maar omdat een juiste toepassing van het recht belangrijk is.

Marsipulami
10-12-02, 12:55
Geplaatst door Maarten
Vertel Marsipulami maar, dat de politie hier nog geen rijkswacht is, en dat ook onze rechters nog niet de Belgische zijn.


Zo kwaad is de Belgische Politie ook weer niet hoor. En het komt ook wel eens tot een veroordeling. Maar dat is bijzonder moeilijk. Ik heb er eens een thread over een recente casus gestart maar toen was er weinig reactie.

Hier vind je een nauwkeurigere beschrijving van het gebeuren waarover onderstaand artikel gaat.
http://www.ptb.be/scripts/article.phtml?section=A2AAAABJ&obid=14909&action=article


Politieman moet 100.000 euro betalen

Van onze redactrice

BRUSSEL -- Een Hasseltse politieagent moet 100.000 euro schadevergoeding betalen omdat hij op een jongen schoot die daardoor verlamd raakte. Dat besliste het Antwerpse hof van beroep gisteren. Samen met zijn collega werd de politieagent schuldig bevonden aan het opzettelijk toebrengen van slagen en verwondingen. Het hof verleende de twee wel de gunst van opschorting van straf, voor drie jaar.

In de nacht van 2 januari 1998 zien twee agenten een auto met defecte lichten voorbijrijden. In de auto zitten vier jongeren tussen 15 en 19 jaar. De agenten controleren de nummerplaat. Die blijkt vals te zijn. De auto is eigendom van de bestuurder en niet gestolen.

De jongeren rijden zich vast in een haag. Eén van de agenten slaat de ruit van de bestuurder in en bedreigt hem met een revolver. Die rijdt geschrokken achteruit. De twee agenten schieten op de vluchtende auto waarbij een 15-jarige jongen getroffen wordt in het ruggenmerg en verlamd raakt.

Voor de correctionele rechtbank van Hasselt verklaren de twee agenten dat ze handelden uit wettige zelfverdediging, omdat de bestuurder hen bedreigd had. Maar een tiental getuigen spreekt dat tegen, net als het feitenonderzoek en de getuigenissen van de vier jongeren. Toch spreekt de rechter in eerste aanleg de twee agenten op 18 mei 2001 vrij.

Het Antwerpse hof van beroep heeft dat vonnis nu herroepen. De agenten worden schuldig geacht voor het schieten op de jongeren. Het argument van wettige zelfverdediging wordt niet aanvaard. Maar ze krijgen opschorting van straf gedurende drie jaar, omdat ze een blanco strafregister hebben.

Eén van de twee agenten moet ook een schadevergoeding betalen van 100.000 euro aan de jongen die levenslang gehandicapt blijft, en 10.000 euro aan zijn moeder. Omdat de burgerlijke partij vergat ook de tweede agent aan te klagen, hoeft die geen schadevergoeding te betalen.

Vlak na de feiten in 1998 betoogden 400 Hasseltse scholieren om het ontslag van de twee agenten te eisen. Herman Reynders, waarnemend burgemeester van Hasselt, verklaarde toen dat hij daar niet op wilde ingaan zolang er geen formele veroordeling is. Nu die er wel is, eist de familie van de jongen dat de twee agenten ontslagen worden.

Politiecollege
Ze hebben donderdagnamiddag een onderhoud gehad met Reynders. Die zei dat hij de zaak ,,naar eer en geweten zal behandelen''. Het is uiteindelijk het politiecollege dat daarover een beslissing moet nemen.

08/11/2002 Inge Ghijs

©Copyright De Standaard

Mill
10-12-02, 12:56
Waarom brengt een aantal mensen ineens 'racisme' de discussie binnen? Daar staat toch niks over in het verhaal? Ik zeg niet dat het geen racisme kan zijn, maar om zonder meer ervan uit te gaan dat dat zo is, zoals de koning van de "weg-met-ons-mentaliteit", Marsipulami ("excuus namens de Europese autochtonen"!?!? Speak for yourself!), slaat ook weer nergens op. Alsof dat soort agenten niet ruw zijn tegen Nederlanders. Wat een gelul. Ik ken zat verhalen over lelieblanke jongens die zulke akkefietjes hebben gehad. Die rellen in Den Bosch een tijd geleden naar aanleiding van de arrestatie met dodelijke afloop gingen ook "gewoon" om een spierwitte Nederlander hoor.

Ik word er een beetje kriegel van. Als een blanke geen succes heeft met solliciteren (en dat gebeurt vandaag de dag aan de lopende band) dan gaat het slecht met de economie. Als een allochtoon niet wordt aangenomen dan wordt meteen een burgerpatrouille de straat opgestuurd. De mogelijkheid dat het aan de opleiding of anderszins aan een gebrekkige kwalificatie zou kunnen liggen wordt niet eens meer overweging genomen. Hup, gewoon heel hard RACISME! roepen en je voelt je al een stuk beter want de schuld ligt elders. Zwak.

Marsipulami
10-12-02, 13:06
Geplaatst door Mill
Waarom brengt een aantal mensen ineens 'racisme' de discussie binnen? Daar staat toch niks over in het verhaal? Ik zeg niet dat het geen racisme kan zijn, maar om zonder meer ervan uit te gaan dat dat zo is, zoals de koning van de "weg-met-ons-mentaliteit", Marsipulami ("excuus namens de Europese autochtonen"!?!? Speak for yourself!), slaat ook weer nergens op. Alsof dat soort agenten niet ruw zijn tegen Nederlanders. Wat een gelul. Ik ken zat verhalen over lelieblanke jongens die zulke akkefietjes hebben gehad. Die rellen in Den Bosch een tijd geleden naar aanleiding van de arrestatie met dodelijke afloop gingen ook "gewoon" om een spierwitte Nederlander hoor.

Ik word er een beetje kriegel van. Als een blanke geen succes heeft met solliciteren (en dat gebeurt vandaag de dag aan de lopende band) dan gaat het slecht met de economie. Als een allochtoon niet wordt aangenomen dan wordt meteen een burgerpatrouille de straat opgestuurd. De mogelijkheid dat het aan de opleiding of anderszins aan een gebrekkige kwalificatie zou kunnen liggen wordt niet eens meer overweging genomen. Hup, gewoon heel hard RACISME! roepen en je voelt je al een stuk beter want de schuld ligt elders. Zwak.

Het zal je misschien wel verwonderen Mill, maar ditmaal ben ik het grotendeels met je eens. Het gaat hier om de vraag of er ongeoorloofd politiegeweld werd gebruikt. Dat is een andere vraag dan de vraag of er hier racisme in het spel is. (Dat is nog veel moeilijker te bewijzen.) Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat politiemensen ook wel op een dergelijke manier optreden bij autochtone verdachten.

limpio
10-12-02, 13:39
Geplaatst door MokroMike II
Yep, haaglanden

ach, als ik iemand vind die adressen bij auto-kentekens kan vinden.....dan is alles weer goed.
Is dit een verholen dreigement tegenover de agenten?

sil
10-12-02, 16:10
M.M. Heb je al aangifte gedaan?


Toen ik dit verhaal las moest ik meteen aan de Praxis reclame denken.

maturin
10-12-02, 16:42
Vreemd verhaal zeg. Als het waar is aangifte doen hoor. Een paar punten toch.


Ik wijs hem erop dat hij zijn schoenen uit moet trekken of schoenhoesjes moet dragen, omdat mijn nieuwe vloer net in de was is gezet

Je bent wel koel gebleven als je daar nog aan dacht!


en gooien mij geboeid op een schoenenkist in mijn gang.

Toch niet zo'n smalle gang dan als er een kist staat waar je op past.


Hij kneep een aantal maal in mijn nek (wat enorm pijn deed) en ging weer weg zonder ook maar iets te zeggen.

En een arts deed dat? Een arts in dienst van de politie? Volgens mij heeft de politie geen artsen in dienst.


Boven in het plafond van de cel zat een camera ingebouwd die mij continue in de gaten hield.

Een camera in een politiecel? Mag dat wel??


Ik ben weg gegaan en heb vanuit een telefooncel vervoer geregeld, heb thuis foto's gemaakt van al mijn verwondingen, en heb een bezoek gebracht aan mijn huisarts.

In je korte broek, waar je in slaapt? Wel massel dat er een kwartje of telefoonkaart in zat.... De mensen die je ophaalden zijn toch behoorlijke getuigen hoor. Je huisarts ook en zelfs de agenten zijn getuigen.

Wie is T trouwens, staat die op jouw adres ingeschreven zonder dat je dat weet?

Betreurenswaardig geval. Werk van maken!

Groeten en sterkte.

bman
10-12-02, 16:45
ja mokro: heb je al aangifte gedaan? Of ben je al naar de pers gestapt of welke stappen ga je ondernemen om te zorgen dat de volgende marokkaan dit wrede lot en deze slechte behandeling door de racistische blauwe honden bespaard blijft?

Of ben je toch niet zo zeker van je eigen verhaaltje?

MokroMike II
10-12-02, 18:46
Kom net van het buro. heb geprobeerd aangifte te doen maar dit is mij geweigerd. Ze waren wel bereid een klacht op te nemen. Dit heb ik weer geweigerd.



ik hou jullie op de hoogte !


ps bman...wel eens gehoord van collect bellen vanuit een telefooncel ?

limpio
10-12-02, 18:59
Geplaatst door MokroMike II
Kom net van het buro. heb geprobeerd aangifte te doen maar dit is mij geweigerd. Ze waren wel bereid een klacht op te nemen. Dit heb ik weer geweigerd.



ik hou jullie op de hoogte !


ps bman...wel eens gehoord van collect bellen vanuit een telefooncel ?
Hoe sneu toch he..zij willen niet en jij wil niet. :lol:

MokroMike II
10-12-02, 19:04
Er is een heel groot verschil tussen aangifte en een klacht. Een klacht kan zo in de prullemand verdwijnen. Waarom denk je dat ze onder geen beding een aangifte op willen nemen ?

ps. Probeer op dit moment de korpsleiding te bereiken of iemand anders die verantwoordelijk is in dit geval.

bman
10-12-02, 19:05
Geplaatst door MokroMike II
Kom net van het buro. heb geprobeerd aangifte te doen maar dit is mij geweigerd. Ze waren wel bereid een klacht op te nemen. Dit heb ik weer geweigerd.



ik hou jullie op de hoogte !


ps bman...wel eens gehoord van collect bellen vanuit een telefooncel ?

Ja, maar wat heb ik met telefooncellen te maken? Waarom heb je eigenlijk niet die klacht ingediend?

bman
10-12-02, 19:06
Geplaatst door MokroMike II
Er is een heel groot verschil tussen aangifte en een klacht. Een klacht kan zo in de prullemand verdwijnen. Waarom denk je dat ze onder geen beding een aangifte op willen nemen ?

ps. Probeer op dit moment de korpsleiding te bereiken of iemand anders die verantwoordelijk is in dit geval.

Dan ga je toch op een ander bureau aangifte doen?

limpio
10-12-02, 19:15
Geplaatst door Snake
Bman, Limpio en MD zullen we je tanden uit je bek slaan? Dan gaan je wel anders piepen, jullie zijn gewoon een stelletje strontzakken en altijd huilen dat wij verkeerd zijn. Ik hoop en dat meen ik dat jullie een keer eens slachtoffer worden van zinloos geweld. Stelletjes debielen die 8er de pc kritische commentaar geven, terwijl jullie geen flauw ideei hebben wat er allemaal hier gebeurt. En b.t.w F.ck jullie allemaal!! :regie:
En door zulke taal krijg je problemen met meneer agent.. :hihi:
Ik blijf erbij, mokroII is een fantast die mensen valselijk beschuldigd.
Na twee dagen heeft ie het niet aangekunnen een klacht in te dienen, noch dit openbaar te maken.
Alhoewel volgens zijn zeggen er duidelijk sprake is van zware mishandeling. Als je echt wil is dat geen probleem..maar warom zou ie willen? Zichzelf belachelijk maken, kom nou. :p

000NobelPrizes
10-12-02, 19:17
De 6 keer dat ik beroofd ben, kon ik wel aangifte doen, al werd mij door de politie direct verteld dat het geen zin had. Zij wisten dat het meer een vorm-ding was omdat de kosten nogal waren opgelopen (ruit ingeslagen, mobiel & laptop weg, cash geld gestolen, inkomsten gedorven vanwege zware hersenschudding die ik erbij opliep) en ik een politie-rapportje nodig had voor de verzekering. (Dat is trouwens niet gelukt, die berovingen hebben me flink wat geld gekost).
Toen ik daarover een klacht wilde indien, werd het ook niet ontvankelijk verklaard.

hesa
10-12-02, 19:21
Geplaatst door MokroMike II
Er is een heel groot verschil tussen aangifte en een klacht. Een klacht kan zo in de prullemand verdwijnen. Waarom denk je dat ze onder geen beding een aangifte op willen nemen ?

ps. Probeer op dit moment de korpsleiding te bereiken of iemand anders die verantwoordelijk is in dit geval.



toen ik met zoiets te maken had met mijn ex heb ik een aangetekende brief gestuurd naar de hoofdcommesaris van de politie. daarin vermeld dat ik een klacht indien, een advokaat had geraadpleegd en een copy van de brief naar de nat. ombudsman had gestuurd.
ook toen waren er foto's gemaakt, geef aan in je brief dat je over foto's beschikt.

hesa

bman
10-12-02, 19:49
Geplaatst door Snake
Bman, Limpio en MD zullen we je tanden uit je bek slaan? Dan gaan je wel anders piepen, jullie zijn gewoon een stelletje strontzakken en altijd huilen dat wij verkeerd zijn.

Niet zo gillen heethoofd en mensen met geweld bedreigen is ook al niet zo mooi. Alleen maar omdat ik niet direkt een nogal sterk verhaal van Mokro geloof? Ik moedig Mokro juist aan om legale aktie te ondernemen. Wie is trouwens 'wij' vanvan ik altijd loop te beweren dat ze verkeerd zijn?



Ik hoop en dat meen ik dat jullie een keer eens slachtoffer worden van zinloos geweld.

Dat ben ik al geweest en het was geen pretje. Maar waarom hoop je in vredesnaam zoiets doms?



Stelletjes debielen die 8er de pc kritische commentaar geven, terwijl jullie geen flauw ideei hebben wat er allemaal hier gebeurt. En b.t.w F.ck jullie allemaal!! :regie:

Ah, nou bedankt voor je verlichtende commentaar. Ik heb nog steeds geen flauw idee wat er bij jou achter je PC gebeurt, maar ik zie in gedachten een schuimbekkende puistenkop boos achter zijn monitor zitten. Als je overigens van plan bent om iemand de tanden uit de bek te gaan slaan: begin maar bij Magden David (die zit op een hele stoere vorm van Karate ;) ) en op mijn tanden zou je je kleuterknuistjes kunnen bezeren.

bman
10-12-02, 19:52
Mokro: Hesa heeft een aantal goede tips. (al een advokaat in de arm genomen?)

ps. Hesa, wat waren de resultaten?
pps. Ben ik de enige die het vreemd vind om de politie zo uit te schelden bij het uitvoeren van een doorzoeking?

Joesoef
10-12-02, 19:55
Geplaatst door Kidon2

Gewoon open doen en je harses houden ! die gasten komen niet voor jan lul !


En wat moet je dan roepen, Siegheil?

Het zal niet de eerste keer zijn dat zo een paar agenten aan de verkeerde deur staan hoor. Ze wouden een keer bij mij een zekere mevrouw S. arresteren.

Veel succes heb ik ze gewenst. Wel schoenen uit (en dat deden ze). En ja ze kwamen dus voor jan lul.

MokroMike II
10-12-02, 20:00
Geplaatst door bman
Dan ga je toch op een ander bureau aangifte doen?

ben aan het bellen geslagen. 0900-8844......heb een aantal maal gebeld en gesproken met telefoniste. Zij heeft contact opgenomen met bura waar mijn aangifte is geweigerd. Nu weigeren ze mij ook door te verbinden met het hoofdburo. Ik kreeg een man aan de telefoon die claimde wachtcommandant te zijn (mr de Bruin). Hij probeerde mij af te schepen en vertelde dat ik ook aan het hoofdburo geen aangifte kon doen maar een brief moet schrijven aan het buro ...&integriteit. Uitendelijk bleek dat hij helemaal geen wachtcommandant was van het hoofdburo maar van buro Teleservice...de telefoon centrale van politie Haaglanden. Ook hij weigert mij door te verbinden.

ps. Alle telefoontjes gaan via 0900-8844...je kan dus niet rechtstreeks bellen.

000NobelPrizes
10-12-02, 20:08
MokroMike,

Je kunt ook a la de Praxis-reclame een medische brochure openslaan en aangeven wat je allemaal vervangen wilt hebben.

PS: ik (meissie) ben ook wel 's flink gemept door een ME-er.. I was at the wrong time in the wrong place. Shit happens. De politiemacht beschermt ons voortdurend en daarbij gaat wel 's wat mis: nobody's perfect. Ik liep een paar dagen moeilijk en toen was het over.

MokroMike II
10-12-02, 20:10
alle oude telefoonnummers worden ook doorgeschakeld naar 0900-8844....in Haaglanden krijg je dan ene mevr. Kornhof aan de lijn......dus het is onmogelijk direct contact op te nemen met wie dan ook binnen het korps als de telefoniste je weigert door te verbinden.


ps. Ik hou vol.....u hoort van mij

hesa
10-12-02, 20:11
Geplaatst door bman
Mokro: Hesa heeft een aantal goede tips. (al een advokaat in de arm genomen?)

ps. Hesa, wat waren de resultaten?
pps. Ben ik de enige die het vreemd vind om de politie zo uit te schelden bij het uitvoeren van een doorzoeking?



ik heb in de 6 jaar dat ik bij m'n ex was 3 keer een klacht ingediend, de laatste keer was er ook door de politie buitensporig veel geweld gebruikt tegen mijn ex die op dat moment geboeeid was, mijn ex had zich trouwens wel geweerd en een agent in zijn been gebeten. door mijn aanklacht heeft hij wel een veroordeling gekregen maar veel lagere omdat de aanklacht die wij hadden ingediend ook werd meegewogen.

een andere keer is er officieel excuses aangeboden, dat was trouwens niet voor geweld maar om uitschelden.

ook is er een keer een gesprek geweest terplekke, mijn ex belde mij op dat hij een knal voor z'n kop had gehad van een agent op straat. hij wilde naar het buro om uitleg en aangifte.
de agenten lieten hem er niet in. ik was thuis heb mijn toen 1 jarige kind uit bed gehaald in een deken gerold en met de taxi naar het buro gereden. ik werd wel binnengelaten(vreemd he)
ik vroeg naar de hoogst verantwoordelijke op dat moment, is er niet moet je op dat en dat buro zijn, ik zei okee gaan we daarheen. toen ineens was die persoon erwel en kregen we een gesprek. de betreffende agent moest komen en heeft ook zijn excuses gemaakt.

bman
10-12-02, 20:11
Geplaatst door Joesoef
En wat moet je dan roepen, Siegheil?

Het zal niet de eerste keer zijn dat zo een paar agenten aan de verkeerde deur staan hoor. Ze wouden een keer bij mij een zekere mevrouw S. arresteren.

Veel succes heb ik ze gewenst. Wel schoenen uit (en dat deden ze). En ja ze kwamen dus voor jan lul.

Eh, dat is dus precies zoals Mokro zich volgens mij had moeten opstellen. En niet zoals hij zelf al aangeeft gruwelijk staan schelden naar deze ambtenaren in functie. (zoals Kidon terecht aangeeft)

Joesoef
10-12-02, 20:12
Geplaatst door Kidon2
En je hebt ze geen grote mond gegeven ? goed zo ! nooit doen !


Smerissen zijn dom. Daarom begrepen ze mijn ze mijn cynische opmerkingen ook niet. Daarom gaf ik die grote mond ook op de gang toen ze weg liepen. Ik weet hoe de politie zich kan misdragen dus ik wacht het juiste moment af.

Joesoef
10-12-02, 20:16
Geplaatst door MokroMike II
alle oude telefoonnummers worden ook doorgeschakeld naar 0900-8844....in Haaglanden krijg je dan ene mevr. Kornhof aan de lijn......dus het is onmogelijk direct contact op te nemen met wie dan ook binnen het korps als de telefoniste je weigert door te verbinden.


ps. Ik hou vol.....u hoort van mij


Tips genoeg hier zou ik zeggen. Neem een advocaat en ga samen met hem aangifte doen. Weigeren ze dit vraag dan naar zijn legitimatie, weigert hij dat ook dan heeft je advocaat een leuke brief te schrijven. E voor een ieder die nog steeds denkt dat de politie je beste kammeraad is ......dream onn..... :nijn: :nijn: :nijn:

Mark
10-12-02, 20:16
Geplaatst door Kidon2
En je hebt ze geen grote mond gegeven ? goed zo ! nooit doen !

Ik zie dat jij van tucht en orde houdt en graag bevelen van de politie opvolgt. Fijn dat jij wel eerbiedig blijft als je vernederd en mishandeld wordt.... ik had toch wel wat meer pit van je verwacht.

De politie beschermt in principe de maatschappij. Daarbij hebben zij een geweldsmonopolie. Omdat zij juist bescherming moeten bieden is het des te gevaarlijker als juist zij degene zijn die misbruik maken van hun macht.

Het verbaasd me niks, zelfs als autochtoon merk ik vaak dat agenten het heerlijk vinden om macht uit te oefenen en je flink de les te lezen.

Natuurlijk zijn er goede en slechte agenten. Maar als je door agenten mishandeld wordt of als agenten corrupt zijn of criminelen helpen dan kun je bij NIEMAND terecht.

Om die reden moeten dit soort klachten altijd serieus worden genomen.

MokroMike II
10-12-02, 20:16
Ok....heb net gebeld met het Min. van Binnenlandse zaken....hahahah...eigenlijk om te huilen maar ja.......als je belt met nummer 070-4266426 krijg je een band te horen waarin voor dringende zaken wordt verwezen naar nummer 070-4266060......en raad eens.....ok daar krijg je een band te horen dat in dringende gevallen gebeld moet worden met 070-4266060



.......u hoort van mij

Mark
10-12-02, 20:18
Geplaatst door MokroMike II
Ok....heb net gebeld met het Min. van Binnenlandse zaken....hahahah...eigenlijk om te huilen maar ja.......als je belt met nummer 070-4266426 krijg je een band te horen waarin voor dringende zaken wordt verwezen naar nummer 070-4266060......en raad eens.....ok daar krijg je een band te horen dat in dringende gevallen gebeld moet worden met 070-4266060



.......u hoort van mij

In persoon aangifte doen bij een bureau buiten Haaglanden.....

Snake
10-12-02, 20:24
Geplaatst door bman
Niet zo gillen heethoofd en mensen met geweld bedreigen is ook al niet zo mooi. Alleen maar omdat ik niet direkt een nogal sterk verhaal van Mokro geloof? Ik moedig Mokro juist aan om legale aktie te ondernemen. Wie is trouwens 'wij' vanvan ik altijd loop te beweren dat ze verkeerd zijn?



Dat ben ik al geweest en het was geen pretje. Maar waarom hoop je in vredesnaam zoiets doms?



Ah, nou bedankt voor je verlichtende commentaar. Ik heb nog steeds geen flauw idee wat er bij jou achter je PC gebeurt, maar ik zie in gedachten een schuimbekkende puistenkop boos achter zijn monitor zitten. Als je overigens van plan bent om iemand de tanden uit de bek te gaan slaan: begin maar bij Magden David (die zit op een hele stoere vorm van Karate ;) ) en op mijn tanden zou je je kleuterknuistjes kunnen bezeren.

Nou, om te beginnen wil ik je vertellen dat ik een tegenstander ben van geweld. Maar omdat je geen begrip toont aan deze slachtoffer, moet je maar eens keer zelf een slachtoffer zijn! Dan zal je wel anders gaan piepen. En of MD aan karate doet, boeit me nie! Veel mensen vergissen zich daarin, denken dat ze wat kunnen maar als het aan komt, dan ja.......is het een ander verhaal. Om het verhaal af te maken, wens ik dat iedereen nooit maar daan ook nooit een slachtoffer te worden!

Joesoef
10-12-02, 20:26
Geplaatst door Kidon2
Als de Politie voor je deur staat met een bevel tot binnentreding, ben je verplicht de Politie toegang te verlenen tot je woning hoe vervelend dat ook is.


Is dit een fragment uit een van jouw natte dromen?

MokroMike II
10-12-02, 20:26
Noge even voor Kidon2....ik heb hen toestemming geweigerd mijn woning binnen te treden...maar ik heb ze niet fysiek tegen gehouden.


snapie ?




ps......iemand nog ideeen ?

pss......aangifte bij ander korps is in een dergelijk geval 3 jaar geleden bij een goede bekende van mij ook geweigerd......heb nu geen zin om naar Rotterdam te racen en daar te horen "Sorry, pik......maaruh, we doen daar niet an." .

Mark
10-12-02, 20:28
Geplaatst door Kidon2
Beste Mark,

Vernedering en mishandeling is helemaal niet bewezen, we horen alles van 1 kant.

Als de Politie voor je deur staat met een bevel tot binnentreding, ben je verplicht de Politie toegang te verlenen tot je woning hoe vervelend dat ook is.

Hij moet gewoon aangifte doen dan komt het alles goed !

Dat begrijp ik Kidon. Mijn reactie geldt ook voor het verhaal zoals MocroMike het heeft verteld. Indien dit zo is gebeurt dan hebben ze naar mijn mening veel te hard opgetreden. Ik denk dat je enigszins rekening moet houden met het feit dat iemand half slaapdronken de deur opendoet en misschien erg verrast is. Ook lijkt me dat als eenmaal blijkt dat deze persoon helemaal niks met de zaak te maken heeft een beetje meer opvang van toepassing is.

Ik heb er eerlijk gezegd geen vertouwen in als er een klacht wordt ingediend. Ik ging vroeger om met zonen van agenten (Haaglanden) en ik hoorde genoeg verhalen op verjaardagen waar agenten lachend vertelden over aan wie ze allemaal klappen hadden uitgedeeld (om vervolgens stomdronken in de auto te stappen).

Dus wat dat betreft is mijn mening wat gekleurd.

Verder vind ik dat de politie in principe goed werk doet.

000NobelPrizes
10-12-02, 20:29
MokroMike,

ja ik heb een idee voor je. Wees 's wat minder exhibitionistisch. Ik heb het idee alsof ik naar Big Brother in Cop-land zit te kijken.

Beetje overkill hoor, deze tragische lijdensweg van je zo in & out ge-exposeerd. Ben jij nou 'n vent?

Mark
10-12-02, 20:30
Geplaatst door MokroMike II
Noge even voor Kidon2....ik heb hen toestemming geweigerd mijn woning binnen te treden...maar ik heb ze niet fysiek tegen gehouden.


snapie ?




ps......iemand nog ideeen ?

pss......aangifte bij ander korps is in een dergelijk geval 3 jaar geleden bij een goede bekende van mij ook geweigerd......heb nu geen zin om naar Rotterdam te racen en daar te horen "Sorry, pik......maaruh, we doen daar niet an." .

probeer bureau Pijnacker! Vriendelijke mensen die de tijd voor je nemen.... als mij iets gebeurd in R'dam ga ik daarheen, ook geen wachttijd :duim:

Mark
10-12-02, 20:33
Geplaatst door 151 NobelPrizes
De 6 keer dat ik beroofd ben,

6 keer? In wat voor verschrikkelijke achterbuurten kom jij?

000NobelPrizes
10-12-02, 20:35
Geplaatst door Mark
6 keer? In wat voor verschrikkelijke achterbuurten kom jij?


Ik kom nooit echt in achterbuurten, moet er wel 's doorheen. Maar de berovingen gebeuren gewoon, met uitgaan in Amsterdam, bioscoopje, en bij vrienden in volstrekt normale straten inclusief in mijn eigen volstrekt normale straat. Hoezo? Denk je dat dit alleen in achterbuurten voorkomt? Lekker naief :)

MokroMike II
10-12-02, 20:36
Geplaatst door 151 NobelPrizes
MokroMike,

ja ik heb een idee voor je. Wees 's wat minder exhibitionistisch. Ik heb het idee alsof ik naar Big Brother in Cop-land zit te kijken.

Beetje overkill hoor, deze tragische lijdensweg van je zo in & out ge-exposeerd. Ben jij nou 'n vent?

Dit is voor mij een manier om aan te tonen hoe de werkelijkheid in elkaar zit. real LIVE....wat wil je nog meer ?

zo help ik een hoop mensen uit hun dromen....en zijn tegelijk een hoop mensen gewaarschuwd.

Mark
10-12-02, 20:43
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik kom nooit echt in achterbuurten, moet er wel 's doorheen. Maar de berovingen gebeuren gewoon, met uitgaan in Amsterdam, bioscoopje, en bij vrienden in volstrekt normale straten inclusief in mijn eigen volstrekt normale straat. Hoezo? Denk je dat dit alleen in achterbuurten voorkomt? Lekker naief :)

Hmm nou dan zijn Rotterdam en Delft een stuk veiliger, ik ken NIEMAND die 6 keer beroofd is...... zelfs vrienden van me die in Rotterdam-zuid wonen niet.

limpio
10-12-02, 22:41
Wedden dat ie er niet uit komt...dat ie ons aan het lijntje wil houden in de hoop dat dit wel naar beneden zakt en stil uitdooft wijl ie denkt "waar ben ik nu weer aan begonnen, had beter me bek gehouwe" :D

Marsipulami
10-12-02, 22:57
Geplaatst door Mark
Ik zie dat jij van tucht en orde houdt en graag bevelen van de politie opvolgt. Fijn dat jij wel eerbiedig blijft als je vernederd en mishandeld wordt.... ik had toch wel wat meer pit van je verwacht.

De politie beschermt in principe de maatschappij. Daarbij hebben zij een geweldsmonopolie. Omdat zij juist bescherming moeten bieden is het des te gevaarlijker als juist zij degene zijn die misbruik maken van hun macht.

Het verbaasd me niks, zelfs als autochtoon merk ik vaak dat agenten het heerlijk vinden om macht uit te oefenen en je flink de les te lezen.

Natuurlijk zijn er goede en slechte agenten. Maar als je door agenten mishandeld wordt of als agenten corrupt zijn of criminelen helpen dan kun je bij NIEMAND terecht.

Om die reden moeten dit soort klachten altijd serieus worden genomen.

:duim: Als we het niet over godsdienst hebben ben ik het soms wel eens met je.

Marsipulami
10-12-02, 23:07
Geplaatst door MokroMike II
Noge even voor Kidon2....ik heb hen toestemming geweigerd mijn woning binnen te treden...maar ik heb ze niet fysiek tegen gehouden.


snapie ?




ps......iemand nog ideeen ?



Ja, je kan met een cassetterecordertje in je jas naar de politie gaan om aangifte te doen en dan een gezellige babbel houden waarom en zus en zo. Nadien kan je dat cassetje naar de radio sturen.

Je kan ook brieven schrijven naar politici met je verhaal, die sturen dat dan wel door naar betreffende politiedienst om opheldering te vragen. Dat vinden ze ook heel vervelend.

Maar dat het ooit tot een gerechtelijke veroordeling leidt, daar geloof ik niets van.

MokroMike II
10-12-02, 23:53
morgen tijdens kantoor uren ga ik weer verder........voorlopig nog niets kunnen bereiken.

Pytaghoras
11-12-02, 02:15
Ik woon sinds einde 1993 in Nederland en gelukkig ben ik nooit in aanraking gekomen met de politie. Een keer maar, ik was onderweg naar huis, er reed een politiewagen. Een politieagent stak zijn hoofd uit het raam en riep heel hard: "HEB JE NOG ERGENS KUNNEN INBREKEN?"

Hihihihi, geloof me, zo grappig vond ik het niet. Die agent reed gewoon verder. En ik liep ook gewoon verder. Na ongeveer 15 minuten, zag ik die politieagent ergens op een plein. Ik liep naar hem toen en zei: "mag ik u even vragen wat u daarmee bedoelt. Ik had nooit het gevoel dat ik als een inbreker eruit zie. Wil u mij a.u.b. vertellen waaraan u kunt zien dat ik inbreek."

Hij wou gewoon niets zeggen, hij stapte in de auto en reed verder weg. Toch wou ik een antwoord, ik ging naar politiebureau. Hij was daar. Hij keek me verbaasd aan en vroeg meteen wat ik wil. Ik zei dat ik nog op zijn antwoord wacht. Uiteindelijk probeerd hij mij duidelijk te maken, dat hij niets verkeerd daarmee bedoelde.


Is dat normaal?

bman
11-12-02, 08:08
Geplaatst door limpio
Wedden dat ie er niet uit komt...dat ie ons aan het lijntje wil houden in de hoop dat dit wel naar beneden zakt en stil uitdooft wijl ie denkt "waar ben ik nu weer aan begonnen, had beter me bek gehouwe" :D

Gek he, dat idee begon mij ook een beetje te bekruipen. Er misschien wel iets gebeurd, maar ik geloof nog weinig van de eenzijdige verhandeling van Mokro (net zoals je ook nooit alleen naar Bush of Arafat moet luisteren). Mokro ontzegt ons allen op slinkse wijze het bekende hoor/wederhoor: hij had allang een advocaat in kunnen schakelen.

Mensen die als een kip zonder kop alles zeggen wat Mokromike roept zonder daarbij ook maar enigzins de feiten te kennen zijn domme mensen. Gevaarlijke mensen.

Sorry Mike, maar ik geloof nog weinig van je verhaal. Die twijfel zul je me maar moeten gunnnen. De ervaring op een medium als het internet leert dat je niet uit een (gekleurde) bron de waarheid kan putten. Blijkbaar moet deze ongelovige thomas daarom maar eens goed op zijn bek worden geslagen.

MokroMike II
11-12-02, 09:04
Geplaatst door EdV
Inderdaad, waarom gebeurt dat?
Dat is de vraag...
Wat was er zo urgent aan de persoon die men zocht dat de politie als een stel idioten op de deur heeft staan slaan? Het vroege tijdstip begrijp ik wel, maar die stennis niet.

Ed

Daar is mij verder niets van medegedeeld, alleen dat er voor de persoon een aanhoudingsbevel was uitgevaardigd door een bepaalde officier.

MokroMike II
11-12-02, 09:07
Geplaatst door bman
Gek he, dat idee begon mij ook een beetje te bekruipen. Er misschien wel iets gebeurd, maar ik geloof nog weinig van de eenzijdige verhandeling van Mokro (net zoals je ook nooit alleen naar Bush of Arafat moet luisteren). Mokro ontzegt ons allen op slinkse wijze het bekende hoor/wederhoor: hij had allang een advocaat in kunnen schakelen.

Mensen die als een kip zonder kop alles zeggen wat Mokromike roept zonder daarbij ook maar enigzins de feiten te kennen zijn domme mensen. Gevaarlijke mensen.

Sorry Mike, maar ik geloof nog weinig van je verhaal. Die twijfel zul je me maar moeten gunnnen. De ervaring op een medium als het internet leert dat je niet uit een (gekleurde) bron de waarheid kan putten. Blijkbaar moet deze ongelovige thomas daarom maar eens goed op zijn bek worden geslagen.

Alvorens een advocaat in te schakelen probeer ik het eerst zelf. Heb zojuist gesproken met iemand van het buro Integriteit&security (klachtenbehandeling) en zij gaven mij gelijk betrefende mijn eis om aangifte te kunnen doen. Ik word zo door hun terug gebeld .

limpio
11-12-02, 09:23
Geplaatst door MokroMike II
Alvorens een advocaat in te schakelen probeer ik het eerst zelf. Heb zojuist gesproken met iemand van het buro Integriteit&security (klachtenbehandeling) en zij gaven mij gelijk betrefende mijn eis om aangifte te kunnen doen. Ik word zo door hun terug gebeld .
Deze soap zet zich verder in dag drie.
Als ik jou was had ik al lang resultaat gehad, daar had ik al lang mijn tanden in gezet..maar als je niet gehaast bent. :D

MokroMike II
11-12-02, 10:10
Ben zojuist gebeld door burochef van het buro waar mijn aangifte geweigerd is. Hij gaat het een en ander uitzoeken en bespreken met de chef-recherche en belt mij voor 12 uur terug.


ben beniewd........

MokroMike II
11-12-02, 10:58
ben net terug gebeld door de burochef. Hij heeft verteld dat ik om 13:00 gewoon aangifte kan komen doen en beloofd dat alles op correcte wijze zal worden behandeld.


zouden ze toch tot inkeer zijn gekomen ? u hoort het zo........

Marsipulami
11-12-02, 11:13
Geplaatst door MokroMike II
ben net terug gebeld door de burochef. Hij heeft verteld dat ik om 13:00 gewoon aangifte kan komen doen en beloofd dat alles op correcte wijze zal worden behandeld.


zouden ze toch tot inkeer zijn gekomen ? u hoort het zo........

Haha, dat is vast het effect van Maroc.nl. Er zitten hier vast wel een pak politiemensen permanent mee te lezen. :blij:

plexus
11-12-02, 11:15
Geplaatst door MokroMike II
ben net terug gebeld door de burochef. Hij heeft verteld dat ik om 13:00 gewoon aangifte kan komen doen en beloofd dat alles op correcte wijze zal worden behandeld.


zouden ze toch tot inkeer zijn gekomen ? u hoort het zo........

wees op uw hoede..die flixx nooit vertrouwen!!!

Joesoef
11-12-02, 11:47
Geplaatst door Marsipulami
Haha, dat is vast het effect van Maroc.nl. Er zitten hier vast wel een pak politiemensen permanent mee te lezen. :blij:


Ook ja. Het belangrijkste is dat de pers mee leest. En de combinatie, Marokkaan, publiciteit, buitensporig geweld, pers...... Een dodelijke combinatie.


Wedden dat de politie vraagt om niet meer de publiciteit te zoeken? Klasse justitie zo een doofpot......

MokroMike II
11-12-02, 12:24
HET IS GELUKT !!!!

Ik kwam om 12:55 aan op het buro en aldaar stond de burochef mij te woord. Hij heeft direct een aangifte van mij opgenomen. Hij heeft een gewoon een copie gemaakt van het verhaal dat ik hier ook op het bord heb staan (versie zonder schelden en iets meer details) en bijgevoegd. Tevens kreeg ik een formulier mee dat door mijn arts ingevuld dient te worden dat ik weer later op buro moet inleveren.

Al met al.....ze zijn toch over de brug gekomen.

Nu nog wachten of het tot vervolging komt en of daar een veroordeling uitvloeit.

tiezmo
11-12-02, 12:33
beste mokromike
neem in godsnaam een advokaat in de hand,trek aan de bel bij de media,je kop hoeft heus niet in de krant.
beste mokromike zelfs de arrestatie-team gaat niet zo ver met weerloze arestanten.en mocht je verhaal waar zijn ,dan kan je handen in de vuur steken,dat onze blauwe homos het hier zwaar gaan krijgen,en dat er meer plantjes er bij komen(oog om oog tand om tand).

000NobelPrizes
11-12-02, 12:54
Oh lieve help, is Mokromike nog steeds bezig met z'n gedoe? Ik had kunnen weten dat dit zelfmedelijden om een aanvaring met de politie tot op de draad en verder uitgeplozen zou worden.

Zo, weer een paar dagen gevuld met zielig doen, beschuldigingen en zelfbeklag. En iedereen moet het weten ook! Hoeveel jodium er op de schrammetjes zit, hoeveel druppies bloed op het doekje, welk pijntje het eerst geneest.

Je lijkt wel zo'n Hollander in zo'n triest TV-programma, die klagen ook zo graag. Bweeh.

tasduivel
11-12-02, 13:06
Geplaatst door MokroMike II
heheheh...heb geen zin om met mijn bont en blauwe kop in een krant te verschijnen.

Stja, ik vond het al een beetje te "leuk" verteld het verhaal en hierdoor geloof ik het dus nu helemaal niet meer.
Waarom wil je het niet in de media gooien?
mischien omdat er helemaal geen bont en blauwe kop is?

:zwaai:

MokroMike II
11-12-02, 13:11
hmmm.....dus mensen die hun recht willen halen zijn zielig ?

wat ik hier duidelijk maak is de dubbele moraal die politie erop na houdt. Zij claimen de wet te handhaven maar willen zelf boven de wet staan.

Ik illustreer hiermee hoe selectief de politie is in het oplossen van misdrijven en het handhaven en afdwingen van de regels die hier gelden.

ps. Kidon2......nergens heb ik het gehad over racisme...dat zijn jou woorden.

Als het me niet gelukt was om mijn recht tot het doen van aangifte af te dwingen dan had ik inderdaad een advocaat in de arm genomen en mogelijk melding gemaakt bij diverse media en of andere publieke instanties.

Het is nu aan de officier om te bepalen of hij tot strafrechtelijke vervolging over gaat. Als hij dit niet doet heb ik alsnog het recht om een verzoek tot vervolging bij hem in te dienen.

MokroMike II
11-12-02, 13:18
Geplaatst door tasduivel
Stja, ik vond het al een beetje te "leuk" verteld het verhaal en hierdoor geloof ik het dus nu helemaal niet meer.
Waarom wil je het niet in de media gooien?
mischien omdat er helemaal geen bont en blauwe kop is?

:zwaai:

bman
11-12-02, 13:31
Geplaatst door MokroMike II
HET IS GELUKT !!!!

Ik kwam om 12:55 aan op het buro en aldaar stond de burochef mij te woord. Hij heeft direct een aangifte van mij opgenomen. Hij heeft een gewoon een copie gemaakt van het verhaal dat ik hier ook op het bord heb staan (versie zonder schelden en iets meer details) en bijgevoegd. Tevens kreeg ik een formulier mee dat door mijn arts ingevuld dient te worden dat ik weer later op buro moet inleveren.

Al met al.....ze zijn toch over de brug gekomen.

Nu nog wachten of het tot vervolging komt en of daar een veroordeling uitvloeit.

Begrijp ik nu goed dat je feiten hebt achtergehouden? Zoals het feit dat je ambtenaren in functie hebt staan uitschelden?

bman
11-12-02, 13:33
Geplaatst door tiezmo
beste mokromike
neem in godsnaam een advokaat in de hand,trek aan de bel bij de media,je kop hoeft heus niet in de krant.
beste mokromike zelfs de arrestatie-team gaat niet zo ver met weerloze arestanten.en mocht je verhaal waar zijn ,dan kan je handen in de vuur steken,dat onze blauwe homos het hier zwaar gaan krijgen,en dat er meer plantjes er bij komen(oog om oog tand om tand).

Hoe voelt dat nu Mokro? Dat je gestook nu al leidt tot geweldadige taal?

MokroMike II
11-12-02, 13:35
nee, ik bedoel een versie waarin ik niet schrijf "die vuile honden hebben mij......", dat heb ik bijvoorbeeld gewijzigd in "die agenten hebben mij....."

en ook spreek ik niet over "vette bulten", maar over "flinke bulten".


snapie ?

bman
11-12-02, 13:35
Geplaatst door tasduivel
Stja, ik vond het al een beetje te "leuk" verteld het verhaal en hierdoor geloof ik het dus nu helemaal niet meer.
Waarom wil je het niet in de media gooien?
mischien omdat er helemaal geen bont en blauwe kop is?

:zwaai:

Nee, Mokro wil het wel in de Media..lekker anoniem op internet, op een plek waar hij geen weerwoord hoeft te verwachten van de blauwe homofiele honden die door divers tuig op dit board wel even tot kasplantjes worden geslagen. En iedereen die daar vraagtekens bij zet die zal Snake met zijn vrienden wel even tegen een paar vuisten aan laten lopen.

limpio
11-12-02, 13:35
Geplaatst door MokroMike II
HET IS GELUKT !!!!

Ik kwam om 12:55 aan op het buro en aldaar stond de burochef mij te woord. Hij heeft direct een aangifte van mij opgenomen. Hij heeft een gewoon een copie gemaakt van het verhaal dat ik hier ook op het bord heb staan (versie zonder schelden en iets meer details) en bijgevoegd. Tevens kreeg ik een formulier mee dat door mijn arts ingevuld dient te worden dat ik weer later op buro moet inleveren.

Al met al.....ze zijn toch over de brug gekomen.

Nu nog wachten of het tot vervolging komt en of daar een veroordeling uitvloeit.
Dus vanaf nu gaat het stil worden rond deze soap, eerst niet en daarna wel aan aangifte. En gewoon een copie gemaakt van jou verhaal..een andere versie dan zonder jou gescheld en met nog meer details van die slecte agenten....jou kopie op dit forum is reeds lang gelezen wibo, met schelden alles erop en eraan.:confused:
En moet jij nu nog naar de arts om je verwondingen te laten constateren ??? :loog:
Jij bent wel eeeeeeecht dom..of een gepatenteerd leugenaar.
Mooie foto trouwens van je hoofd, of wiens hoofd het ook mag zijn.
In elk geval dolkomisch deze soap.... :lol: :lol: :lol:

MokroMike II
11-12-02, 13:41
Geplaatst door bman
Hoe voelt dat nu Mokro? Dat je gestook nu al leidt tot geweldadige taal?

ik vind de term "blauwe homo's" zoals die door Tiezmo is gebruikt nou niet echt geweldadig.

limpio
11-12-02, 13:41
Geplaatst door bman
Begrijp ik nu goed dat je feiten hebt achtergehouden? Zoals het feit dat je ambtenaren in functie hebt staan uitschelden?
Zo dom en leugenachtig is ie dan nog, maar dat de politie reeds lang het origineel gelezen heeft zal ie natuurlijk niet beseffen.
Maar dat is 100% zeker.
Voor informatie
http://www.politie.nl/haaglanden/
Kunnen we onze vriend mokromike zelf geen handje toesteken en dit in de openbaarheid brengen, is ie misschien sneller en zeker geholpen? :D

MokroMike II
11-12-02, 13:51
Geplaatst door limpio
Dus vanaf nu gaat het stil worden rond deze soap, eerst niet en daarna wel aan aangifte. En gewoon een copie gemaakt van jou verhaal..een andere versie dan zonder jou gescheld en met nog meer details van die slecte agenten

Nee, het gaat om een versie met meer persoonlijke gegevens.




....jou kopie op dit forum is reeds lang gelezen wibo, met schelden alles erop en eraan.:confused:
En moet jij nu nog naar de arts om je verwondingen te laten constateren ??? :loog:


De verwonding zijn reeds geconstadeerd door de arts op dezelfde dag. Maar dit moet ingevuld worden op een speciaal formulier ivm medische geheimhouding. Dus de arts zal invullen wat hij maandag heeft gezien.



Jij bent wel eeeeeeecht dom..of een gepatenteerd leugenaar.
Mooie foto trouwens van je hoofd, of wiens hoofd het ook mag zijn.
In elk geval dolkomisch deze soap.... :lol: :lol: :lol:

bman
11-12-02, 14:10
Geplaatst door MokroMike II
ik vind de term "blauwe homo's" zoals die door Tiezmo is gebruikt nou niet echt geweldadig.

Nee, die is slechts kwetsend en denigrerend te noemen...ik doelde meer op het dreigement met de kasplantjes.

limpio
11-12-02, 14:21
Geplaatst door MokroMike II
Nee, het gaat om een versie met meer persoonlijke gegevens.[/b

De verwonding zijn reeds geconstadeerd door de arts op dezelfde dag. Maar dit moet ingevuld worden op een speciaal formulier ivm medische geheimhouding. Dus de arts zal invullen wat hij maandag heeft gezien.

(versie zonder schelden en iets meer details)
Deze versie dus

Elke dokter kan voor jou een verslag maken met alle verwondingen en de aard van de verwondingen zonder dat je daarvoor een document van de politie nodig hebt. Medische geheimhouding an me hoela. :vreemd:
Neem nu eens de raad aan van wat velen je reeds gezegd hebben, neem een advocaat, pak die ene getuige mee (ni veel he) en een duidelijk verslag van de dokter.
Draai toch niet zo rond de pot kerel.
Gaat dit een 5 jaren verhaal worden.
Een nieuwe Dallas..maar dan met MokroMike II in de hoofdrol?
Next week..episode 235 ?

Maarten
11-12-02, 14:34
Geplaatst door Kidon2
Ik ben benieuwd hoe de Politie in Marokko reageert als je zo`n grote muil hebt ! dan was je waarschijnlijk niet de helft van 1 tand kwijt geweest maar je hele gebit !!!


Heb je er een probleem mee, dat Mokromike Nederlander is?
En dat hij zich op Nederlandse normen beroept??
Vind je dat hij, omdat hij van Marokkaanse afkomst is, maar eens even moet kijken hoe de zaken in Marokko gaan??

Dan ben jij een Racist!!

Het zal wel dat je zo over antisemitisme roept! Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten!!

MokroMike II
11-12-02, 15:01
Geplaatst door limpio
(versie zonder schelden en iets meer details)
Deze versie dus

Elke dokter kan voor jou een verslag maken met alle verwondingen en de aard van de verwondingen zonder dat je daarvoor een document van de politie nodig hebt. Medische geheimhouding an me hoela. :vreemd:
Neem nu eens de raad aan van wat velen je reeds gezegd hebben, neem een advocaat, pak die ene getuige mee (ni veel he) en een duidelijk verslag van de dokter.
Draai toch niet zo rond de pot kerel.
Gaat dit een 5 jaren verhaal worden.
Een nieuwe Dallas..maar dan met MokroMike II in de hoofdrol?
Next week..episode 235 ?

Yep, het is inderdaad zo dat je een document krijgt van de politie die ingevuld dient te worden door de behandelend arts, hierop staan een aantal speciefieke vragen waar de arts antwoord op moet geven, document heet "aanvraagformulier medische informatie". En tevens geef je met dit formulier aan dat je geen bezwaar hebt tegen het vestrekken van medische informatie aan politie.

tiezmo
11-12-02, 15:57
Geplaatst door limpio
Zo dom en leugenachtig is ie dan nog, maar dat de politie reeds lang het origineel gelezen heeft zal ie natuurlijk niet beseffen.
Maar dat is 100% zeker.
Voor informatie
http://www.politie.nl/haaglanden/
Kunnen we onze vriend mokromike zelf geen handje toesteken en dit in de openbaarheid brengen, is ie misschien sneller en zeker geholpen? :D
ik heb vaak gehoord dat belgen dom zijn :boer: .maar zo dom ?????
vent (als je dat was, tenminste)wees een beetje reeel,wat met deze man is gebeurd is erg.heb een beetje medeleven met je medemens.
ik ben ooit gearesteerd omdat zo een zielige als jou mijn leven probeerde zuur te maken(was een collega,die zijn bek maar niet wilde houden over maroc dit maroc dat en mij letterlijk en figuurlijk het leven zuur maakte op de werkvloer.ik sloeg die hond een gebroken kaak,achteraf had ik dat niet mogen doen,maar een aangifte wegens rasistsche uitlatingen was genoeg geweest.maar ja was 17 en wist dat soort dingen niet.)ik werd door de politie meegenomen in de handboeien(ik had me niet eens verzet)eenmaal aangekomen in de politie bureau werd ik verrast door agenten(die ik toen vertrouwde)die mij uitdaagden en uitscholden voor alles en wat (was nog geboeid )gelukig was het daarbij gebleven.maar hoor genoeg verhalen over politie haaglanden.dus zielige limpio ga je frieten maar bakken en hou op met dat belgische dommigheid van je

bman
11-12-02, 16:02
Geplaatst door tiezmo
ik heb vaak gehoord dat belgen dom zijn :boer: .maar zo dom ?????
vent (als je dat was, tenminste)wees een beetje reeel,wat met deze man is gebeurd is erg.heb een beetje medeleven met je medemens.
ik ben ooit gearesteerd omdat zo een zielige als jou mijn leven probeerde zuur te maken(was een collega,die zijn bek maar niet wilde houden over maroc dit maroc dat en mij letterlijk en figuurlijk het leven zuur maakte op de werkvloer.ik sloeg die hond een gebroken kaak,achteraf had ik dat niet mogen doen,maar een aangifte wegens rasistsche uitlatingen was genoeg geweest.maar ja was 17 en wist dat soort dingen niet.)ik werd door de politie meegenomen in de handboeien(ik had me niet eens verzet)eenmaal aangekomen in de politie bureau werd ik verrast door agenten(die ik toen vertrouwde)die mij uitdaagden en uitscholden voor alles en wat (was nog geboeid )gelukig was het daarbij gebleven.maar hoor genoeg verhalen over politie haaglanden.dus zielige limpio ga je frieten maar bakken en hou op met dat belgische dommigheid van je

Zozo, je bent niet alleen een domme racist maar ook nog eens een agressief baasje. Wat zal je moeder trots op je zijn jochie!

Tomas
11-12-02, 16:05
Geplaatst door MokroMike II
En tevens geef je met dit formulier aan dat je geen bezwaar hebt tegen het vestrekken van medische informatie aan politie.

Is die informatie die je daarmee beschikbaar stelt aan de politie wel beperkt tot hetgeen beschreven is?

Vind 't trouwens kut voor je Nabil.

bman
11-12-02, 16:08
Geplaatst door Maarten
Heb je er een probleem mee, dat Mokromike Nederlander is?
En dat hij zich op Nederlandse normen beroept??
Vind je dat hij, omdat hij van Marokkaanse afkomst is, maar eens even moet kijken hoe de zaken in Marokko gaan??

Dan ben jij een Racist!!

Het zal wel dat je zo over antisemitisme roept! Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten!!

Dus wat moeten we nu van Maarten denken die mensen (zeer selectief overigens, want bij meneer Shaheed of Tiezmo hoor ik je niet) voor racist uitmaakt?

De vergelijking van Kidon is overigens niet racistisch en zeker relevant (dit board heet maroc.nl) er worden hier wel vaker voorbeelden uit het midden-oosten en marokko aangehaald om punten te verduidelijken. Dat Kidon Marokko als voorbeeld neemt is een stuk relevanter dan bijvoorbeeld colombia of Japan aangezien daar niet de helft (ofzo) van de forumbezoekers de roots heeft liggen en redelijke bekendheid mee heeft.

Je hebt wel gelijk dat we (gelukkig) de politie van Marokko (een m.i. nogal achterlijk land waar het bestuur betreft) niet als voorbeeld mogen nemen voor onze politie. Wat Kidon tercht aangeeft is dat MokroMike na zulke grove beledigingen nog blij mag zijn met de 'softies' uit Nederland te maken te hebben en niet met bikkels uit Frankrijk, Brazilie of Marokko.

tiezmo
11-12-02, 16:12
Geplaatst door bman
Zozo, je bent niet alleen een domme racist maar ook nog eens een agressief baasje. Wat zal je moeder trots op je zijn jochie!
dus het voelt weer wat minder,wel leuk om mensen een spiegel voor te houden .zien ze eindelijk een keer hoe dom ze zijn.
ik ben trouwens geen rasist,ik zal me nooit zo verlagen,ik weet wat je mensen er mee aan kan doen

bman
11-12-02, 16:19
Geplaatst door tiezmo
dus het voelt weer wat minder,wel leuk om mensen een spiegel voor te houden .zien ze eindelijk een keer hoe dom ze zijn.
ik ben trouwens geen rasist,ik zal me nooit zo verlagen,ik weet wat je mensen er mee aan kan doen

Waarom maak je dan racistische opmerkingen? Of ben jij de ook zo een die denkt dat alleen blanken racisten kunnen zijn?

Maarten
11-12-02, 16:26
Ik wordt trouwens kotsmisselijk van die lui hierboven,
Die van mokromike weer een a’damse kutmarokkaan proberen te fabrieken.
Daar schreef hij veel teveel doortimmerde stukken voor.

En die jongens die het nu zitten te betwijfelen, die mogen dat van mij in hun achtertuin doen.

Verder ben ik wel onder de indruk van de grote waarachtigheid waarmee M. over diverse onderwerpen schreef. Dat kan ik van bepaalde groepen hier niet zeggen (voltallig collectief niet!) Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar wie er lacherig over doet, illustreert vooral weer zijn eigen domheid.
De Bans die hij gehad heeft hebben vooral te maken met wat maroc.nl zich in Nederland kan permitteren. Beheer houdt ook niet van schelden, maar M. weet zijn gescheld duidelijk aan de waarachtige inhoud van zijn berichten te verbinden. En dan heb IK er geen problemen meer mee! Voor mij geen sesamstraat-varianten, als het over moeilijke zaken gaat…

En voor wie het niet gezien heeft: Op het Islamforum heeft hij razend knap staan knokken tegen allerlei achterlijkheid in de moslimcultuur hier. En daar mag iedereen 'm dankbaar voor zijn.
En hier doet ie dat tegen de achterlijkheid bij de joden. Ook al niets mis mee..

tiezmo
11-12-02, 16:38
Geplaatst door bman
Waarom maak je dan racistische opmerkingen? Of ben jij de ook zo een die denkt dat alleen blanken racisten kunnen zijn?
om te beginnen 80% van mijn buren vrienden colegas is nederlands,en daar heb ik alleen maar vrede mee,en ik moet je vertellen mijn kinderen zitten nu toevalig op een verjaardag van een (nederlanse vriend z'n dochter)op jou vorige reactie wil ik niet op ingaan(zozo,je bent niet alleen maar een domme rasist..................)af en toe de mensen een spiegel voorhouden kan geen kwaad,en aangezien dat mokromike zijn verhaal reeel kan zijn,vind ik zo een vlaamseblokker en mischien nog meer alleen maar onrust zaaien,dus kat mokromike niet meer af.hoe kan limpio of weet ik veel wie nog meer.weten dat deze man hier staat te liegen

MokroMike II
11-12-02, 16:56
Geplaatst door Tomas
Is die informatie die je daarmee beschikbaar stelt aan de politie wel beperkt tot hetgeen beschreven is?

Vind 't trouwens kut voor je Nabil.

De informatie die de politie verstrekt krijgen heeft dan alleen betrekking op het letsel dat is opgelopen bij de aanhouding.

limpio
11-12-02, 17:30
Geplaatst door tiezmo
ik heb vaak gehoord dat belgen dom zijn :boer: .maar zo dom ?????
vent (als je dat was, tenminste)wees een beetje reeel,wat met deze man is gebeurd is erg.heb een beetje medeleven met je medemens.
ik ben ooit gearesteerd omdat zo een zielige als jou mijn leven probeerde zuur te maken(was een collega,die zijn bek maar niet wilde houden over maroc dit maroc dat en mij letterlijk en figuurlijk het leven zuur maakte op de werkvloer.ik sloeg die hond een gebroken kaak,achteraf had ik dat niet mogen doen,maar een aangifte wegens rasistsche uitlatingen was genoeg geweest.maar ja was 17 en wist dat soort dingen niet.)ik werd door de politie meegenomen in de handboeien(ik had me niet eens verzet)eenmaal aangekomen in de politie bureau werd ik verrast door agenten(die ik toen vertrouwde)die mij uitdaagden en uitscholden voor alles en wat (was nog geboeid )gelukig was het daarbij gebleven.maar hoor genoeg verhalen over politie haaglanden.dus zielige limpio ga je frieten maar bakken en hou op met dat belgische dommigheid van je
Dat je al eeens gearresteerd werd is niet moeilijk voor iemand als jij.
En als je op zeventien nog niet wist dat je een aangifte kan doen ingeval je het slachtoffer was van racisme is niet verwonderlijk.
Je kletst uit je nek als een dolle hond. En beste kerel, als er iemand zielig is...ben jij het wel. Maar dat had je nog niet door he.. :wohaa:
Voor de rest zou ik zeggen, medelijden met de man?
We kennen de mentaliteit van mokro, en hier op internet wat liggen lullen en mensen uitschelden en bedreigen is nou net niet het voorbeeld van de arme allochtoon die werd gemolesteerd door gewelddadige agenten omdat ie braaf de deur open deed.
Dat had jij als intelligente Nederlander helaas ook nog niet door..
Ja hoor...ik ben dommm. :D

tiezmo
11-12-02, 18:14
Geplaatst door limpio
Dat je al eeens gearresteerd werd is niet moeilijk voor iemand als jij.
En als je op zeventien nog niet wist dat je een aangifte kan doen ingeval je het slachtoffer was van racisme is niet verwonderlijk.
Je kletst uit je nek als een dolle hond. En beste kerel, als er iemand zielig is...ben jij het wel. Maar dat had je nog niet door he.. :wohaa:
Voor de rest zou ik zeggen, medelijden met de man?
We kennen de mentaliteit van mokro, en hier op internet wat liggen lullen en mensen uitschelden en bedreigen is nou net niet het voorbeeld van de arme allochtoon die werd gemolesteerd door gewelddadige agenten omdat ie braaf de deur open deed.
Dat had jij als intelligente Nederlander helaas ook nog niet door..
Ja hoor...ik ben dommm. :D
zie je nou hoe dom je niet kan zijn.17 jaar is toevalig een leeftijd waar je niet snel uit je zelf zo een aangifte kan doen,zelfs op latere leeftijden trouwens,rasisme aangeven doe je niet zo maar,dat is een zeer gevoelig onderwerp.dat kan je vergelijken met incest(als in belgie alle incest gevallen gepaard gaan met aangiftes dan zat heel belgie vast)een rasist maak je daarmee alleen maar sterker,ongedierte kan je geen wetten voorschrijven,dat moet jij wel weten.rasisme zit in je bloed.en rasisten zijn meestal zielige en in het verleden onderdrukte of misbruikt ongedierte.
en trouwens .........dolle hond ........die hebben wij niet in nederland.al het dolle komt bij onze zuiderburen vandaan (dolle koeien dolle kippen dolle limpios)en lieve zuiderbuur zomaar iemand voor leugenaar uitmaken is toevalig bij ons hier in nederland kinderachtig ga eerst even vanuit dat het mischien kan kloppen en niet direkt.(bla bla sjefke dat is niet waar)ik zeg toch ook niet direct limpio is dom ,ik heb je antwoorden heus wel gevolgd,en ik heb het overwogen en daarvan heb ik geconstateerd dat limpio een heuse domme is :alien:

limpio
11-12-02, 22:24
Geplaatst door tiezmo
zie je nou hoe dom je niet kan zijn.17 jaar is toevalig een leeftijd waar je niet snel uit je zelf zo een aangifte kan doen,zelfs op latere leeftijden trouwens,rasisme aangeven doe je niet zo maar,dat is een zeer gevoelig onderwerp.dat kan je vergelijken met incest(als in belgie alle incest gevallen gepaard gaan met aangiftes dan zat heel belgie vast)een rasist maak je daarmee alleen maar sterker,ongedierte kan je geen wetten voorschrijven,dat moet jij wel weten.rasisme zit in je bloed.en rasisten zijn meestal zielige en in het verleden onderdrukte of misbruikt ongedierte.

Zoals jij er dus een van bent, jij klinkt als een top racist
en trouwens .........dolle hond ........die hebben wij niet in nederland.al het dolle komt bij onze zuiderburen vandaan (dolle koeien dolle kippen dolle limpios)en lieve zuiderbuur zomaar iemand voor leugenaar uitmaken is toevalig bij ons hier in nederland kinderachtig ga eerst even vanuit dat het mischien kan kloppen en niet direkt.(bla bla sjefke dat is niet waar)ik zeg toch ook niet direct limpio is dom ,ik heb je antwoorden heus wel gevolgd,en ik heb het overwogen en daarvan heb ik geconstateerd dat limpio een heuse domme is :alien:

Beter een wantrouwige en analytische geest, dan een meeloper eerste klas die in zijn ongebreidelde domheid weigert verder na te denken dan zijn neus lang is en alles slikt als zoete koek. Ik blijf erbij...mokro
heeft zich vergallopeerd en doet nu zijn uiterste best niet van het paard te vallen.
Ps: Dat van die hond is afkomstig van bepaalde lieve vriendelijke moslims die anderen zo graag betitelen als daar zijn...hond...varken..kakkerlak enz..ik tracht me wat aan te passen aan hun niveau, dan verstaat men je soms beter. :engel:

MokroMike II
11-12-02, 22:40
Geplaatst door Kidon2
Beste Mike,

Heb je een scanner ? dan kan je dit gezeik zo uit de wereld helpen, scan je procesverbaal even in, maak namen en adressen onleesbaar en upload het even ! ik zou het wel weten als ik in je schoenen stond.

Maar.. jammer, jammer, jammer.. je hebt geen scanner ! das nou jammer.

Ps. wat is de naam van de verbalisant ? of mogen we die niet weten ?


O ja maarten: ik begin ernstig te twijfelen of jij de definitie van racist wel kent.

Te pas en te onpas: racist, racist, racist... waar ben je nou mee bezig kereltje ?

inderdaad, helaas geen scanner.


verbalisant Eric Smoorenburg, inspecteur van Politie Haaglanden.

tiezmo
11-12-02, 23:45
beste limpio
ik pas me aan de mensen ,en moet je nou weer de moslims hier aan toe voegen,heeft hier niks mee te maken,ga nou niet schijnheilig lopen doen,je kwam zelf met al die beschuldigingen,en dwaal niet van je spoor,we hebben het hier over mogelijke buitensporige geweld door politie haaglanden(goed lezen limpiomogelijke .............)en niet over( gij liegt want mokro je had die agenten naar binnen moeten laten ,in nederland bepaal je zelf of je ze naar binnen laat tenzij ze met een bevel komen ,dan nog,mogen ze niet zo ver gaan als mokro beschreef,een agent limpio mag van mij wel geweld gebruiken om zichzelf te beschermen en niet na het spuiten met peperspray zijn woede afkoelen op een weerloze man,en of het nou om een marokkaan of nederlander was kan mij geen moer schelen,het gaat hier om de principes,wij als burgers moeten onze politie-apparaat kunnen vertrouwen,maar als het verhaal van mokro echt is(en daar kan ik erachter komen,ik heb een neef bij de politie haaglanden,en mijn collega z'n oom zit toevalig ook bij de politie.het heeft alleen wat tijd nodig)dan gaat men de politie wantrouwen,en wie zal hier de lul zijn denk je limpio(jij natuurlijk niet want de rijkswacht is voor 80%vlaamsblok)en ik moet je vertellen limpio er lopen best wat domme agenten er tussen in den haag.
ps:gewone agenten worden niet naar gevaarlijke mensen gestuurd en als ze geweld verwachten en het gaat om een persoon die mogelijk zich hevig zal verzetten dan word er minstens de honden brigade mee gestuurd en in zware gevallen de arrestatie-team,maar hier zal mokro wel een antwoord op hebben.

Dutchguy
12-12-02, 00:13
Natuurlijk kan iedereen een verhaal fabriceren maar ik geloof dat MocroMike wel degelijk een waargebeurd verhaal verteld. Ik ga uit van de integriteit van een persoon tot het tegendeel bewezen is.

Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om iemand af te vallen die wel degelijk deze mishandelingen heeft meegemaakt. Mocht blijken dat het niet waar is, dan ben ik erin geluisd. So what. Maar het alternatief, om iemand in de stront te laten zakken en belachelijk te maken die door de hel gegaan is vind ik onacceptabel.

Dus MocroMike, ik geloof je en ik hoop dat je er werk van kan maken! Verder veel sterkte en take care!

Dutchguy

tiezmo
12-12-02, 00:34
Geplaatst door Dutchguy
Natuurlijk kan iedereen een verhaal fabriceren maar ik geloof dat MocroMike wel degelijk een waargebeurd verhaal verteld. Ik ga uit van de integriteit van een persoon tot het tegendeel bewezen is.

Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om iemand af te vallen die wel degelijk deze mishandelingen heeft meegemaakt. Mocht blijken dat het niet waar is, dan ben ik erin geluisd. So what. Maar het alternatief, om iemand in de stront te laten zakken en belachelijk te maken die door de hel gegaan is vind ik onacceptabel.

Dus MocroMike, ik geloof je en ik hoop dat je er werk van kan maken! Verder veel sterkte en take care!

Dutchguy
beste Dutchguy
hier alvast mijn hand.ik wist wel dat er toch mensen waren die het zelfde stand punten hebben als mij en velen.ga de verhalen van limpio na en nog een paar.het is toch bellachelijk dat je zo iemand voor leugenaar uitmaakt en in de stront te laten zakken.dit soort mensen zijn wat mij betreft geestelijk ziek(ik hoop niet dat alle belgen als limpio zijn)en het zijn toevalig mensen voor wie je moet uitkijken.oh ja sorry mokromike was mij niet opgekomen .ik geloof je ook en maak er werk van zodat dit niet meer mag gebeuren en ik wens je veel sterkte en beterschap en graag wil ik zoals alle positieve mensen op maroc.nl ons op de hoogte houden van deze zaak

Marsipulami
12-12-02, 00:40
Ik vind ook wel dat er hier een aantal mensen op een bijzonder achterlijke manier reageren op het verhaal van Mokromike. Bovendien denk ik dat zulke voorvallen heel veel voorkomen.

tiezmo
12-12-02, 00:58
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind ook wel dat er hier een aantal mensen op een bijzonder achterlijke manier reageren op het verhaal van Mokromike. Bovendien denk ik dat zulke voorvallen heel veel voorkomen.
het gebeurd ook degelijk,achter gesloten deuren zijn somige politie agenten net bloedhonden ik heb ook bijna zo een ervaring meegemaakt(zie mijn verhaal hier elders)en ik heb ook verschilende verhalen gehoord,er zijn zelfs slachtoffers geweest,die zelfs door de rechter hun gelijk niet konden krijgen,omdat het allemaal achter gesloten deuren is gebeurd,daarom zal ik een oproep plaatsen om dat soort slachtoffers naar voren te halen

Marsipulami
12-12-02, 01:16
Geplaatst door tiezmo
het gebeurd ook degelijk,achter gesloten deuren zijn somige politie agenten net bloedhonden ik heb ook bijna zo een ervaring meegemaakt(zie mijn verhaal hier elders)en ik heb ook verschilende verhalen gehoord,er zijn zelfs slachtoffers geweest,die zelfs door de rechter hun gelijk niet konden krijgen,omdat het allemaal achter gesloten deuren is gebeurd,daarom zal ik een oproep plaatsen om dat soort slachtoffers naar voren te halen

Ja het racisme op het bureau zelf. Hier een citaatje uit een interview over de Antwerpse politie:


Marco Van Haegenborgh: ,,De klachten die mij het meest verontrusten, zijn die over geweld binnen vier muren, waar geen getuigen van zijn. Mensen die zo'n klacht indienen, verwachten terecht dat er iets met hun klacht gebeurt, maar veel kunnen we in zo'n geval niet doen. Eigenlijk is de huidige racismewet geen geschikt instrument om racisme te bestrijden. De wet is te sterk gebaseerd op onafhankelijke getuigen. Bovendien wordt ze nog onvoldoende toegepast. Het gevolg is dat slachtoffers denken dat het toch geen zin heeft om klacht in te dienen. Ik kan begrijpen dat sommigen hun vertrouwen in het Centrum hebben verloren.''

Ik zal het hele verhaal eens in een afzonderlijke thread op het forum zetten.

tiezmo
12-12-02, 01:57
beste mokromike
ik heb je verhalen gelezen ,en ik moet zeggen, maar weet het niet zeker.de naam nabil is een keertje gevallen,buro loosduinen,mogelijk geen getuigen(zal met de ligging van je huis te maken hebben),werkkamer boven.vloer in de was,en ik heb begrepen dat je eerder te vinden was op Maroc.nl.ik kan hiermee (heel mischien een link leggen naar een persoon,die ik ken)mijn vertrouwen heb je en ik hecht veel waarde aan anonimiteit binnen deze forum daarom een heel apart vraagje zegt zembla jou iets?je hoeft enkelt met ja of nee te antwoorden.
ik spreek veel mensen en in jou stukken herken ik toch iemand die ik mischien weleens eerder heb gesproken .of het wel zo is maakt het mij niets uit,een ding vind ik bellangrijk en aangezien dat AEL straks ook in nederland aktief zal zijn ,is het mischien een idee om nu alvast slachtoffers van zinloos politie geweld en dergelijke gevallen op te roepen en te moedigen om hun verhaal hier op Maroc.nl te zetten,graag wil ik jou mening hier over en natuurlijk van andere maroc.nlers

limpio
12-12-02, 06:30
Geplaatst door tiezmo
beste mokromike
ik heb je verhalen gelezen ,en ik moet zeggen, maar weet het niet zeker.de naam nabil is een keertje gevallen,buro loosduinen,mogelijk geen getuigen(zal met de ligging van je huis te maken hebben),werkkamer boven.vloer in de was,en ik heb begrepen dat je eerder te vinden was op Maroc.nl.ik kan hiermee (heel mischien een link leggen naar een persoon,die ik ken)mijn vertrouwen heb je en ik hecht veel waarde aan anonimiteit binnen deze forum daarom een heel apart vraagje zegt zembla jou iets?je hoeft enkelt met ja of nee te antwoorden.
ik spreek veel mensen en in jou stukken herken ik toch iemand die ik mischien weleens eerder heb gesproken .of het wel zo is maakt het mij niets uit,een ding vind ik bellangrijk en aangezien dat AEL straks ook in nederland aktief zal zijn ,is het mischien een idee om nu alvast slachtoffers van zinloos politie geweld en dergelijke gevallen op te roepen en te moedigen om hun verhaal hier op Maroc.nl te zetten,graag wil ik jou mening hier over en natuurlijk van andere maroc.nlers
Ik vraag mezelf af waar deze show nu weer voor nodig is, heb jij nog nooit van een PM gehoord ?
Gebruik je Pm als je beslist in alle anonimiteit met elkaar wil converseren, of moet iedereen het zien, is dat de bedoeling..
En ja hoor, gebruik dit forum gerust als klaagbarak voor alle misnoegde tegenstanders van de politie. Zeker die brave Marokkaans jongeren die NOOIT iets misdaan hebben en ALTIJD onheus behandel d werden door die stoute agenten..hoe durven ze. :D

limpio
12-12-02, 06:34
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind ook wel dat er hier een aantal mensen op een bijzonder achterlijke manier reageren op het verhaal van Mokromike. Bovendien denk ik dat zulke voorvallen heel veel voorkomen.
Jij bent een huppeldepup, en soms denken mensen wel eens stevig verkeerd denken, je hebt dan ook nog de mensen die denken zoals ze graag zelf willen denken.
Maar een ding is zeker, je stijgt weeral in populariteit, en dat is je enige doel. Zelfs al moet je met de wind meegaan...heen....en weer....heen...en weer.
Blij dat niet alle Belgen zo zijn, ik zou me nog moeten gaan schamen.. :D

MokroMike II
12-12-02, 09:29
Geplaatst door tiezmo
beste mokromike
ik heb je verhalen gelezen ,en ik moet zeggen, maar weet het niet zeker.de naam nabil is een keertje gevallen,buro loosduinen,mogelijk geen getuigen(zal met de ligging van je huis te maken hebben),werkkamer boven.vloer in de was,en ik heb begrepen dat je eerder te vinden was op Maroc.nl.ik kan hiermee (heel mischien een link leggen naar een persoon,die ik ken)mijn vertrouwen heb je en ik hecht veel waarde aan anonimiteit binnen deze forum daarom een heel apart vraagje zegt zembla jou iets?je hoeft enkelt met ja of nee te antwoorden.
ik spreek veel mensen en in jou stukken herken ik toch iemand die ik mischien weleens eerder heb gesproken .of het wel zo is maakt het mij niets uit,een ding vind ik bellangrijk en aangezien dat AEL straks ook in nederland aktief zal zijn ,is het mischien een idee om nu alvast slachtoffers van zinloos politie geweld en dergelijke gevallen op te roepen en te moedigen om hun verhaal hier op Maroc.nl te zetten,graag wil ik jou mening hier over en natuurlijk van andere maroc.nlers

Yep, dat ben ik.

bman
12-12-02, 10:44
Nabil, mogen we voor de volledigheid anders de diverse documenten en verklaringen (proces verbaal etc.) meelezen? Haal in photoshop oid de namen en gevoelige pirveinformatie weg? Het zelfde geldt natuurlijk voor alle anderen met soortgelijke verhalen (het internet is nogal rijk aan broodje aap en ik-heb-een-oom-in-amerika verhalen).

Gewoon ff onder een scannertje leggen en de namen wegpoetsen. Kunnen we gelijk in afwachting van AEL de verlosser een archiefje aanleggen van *gedocumenteerde* gewelddaden van de politie.

p.s. Weet iemand wat de boete is voor het beledigen van een ambtenaar in functie?
p.p.s Het verspreiden van namen van prive-personen vindt ik niet netjes, je eigen persoonsgegevens houdt je toch ook voor de rest van het net verborgen. Ik zou het je persoonlijk aanrekenen mocht een van de door jou met naam en toenaam genoemde agenten morgen door een woeste Marokkaan tot kasplantje wordt geslagen!

MokroMike II
12-12-02, 11:00
Geplaatst door bman
Nabil, mogen we voor de volledigheid anders de diverse documenten en verklaringen (proces verbaal etc.) meelezen? Haal in photoshop oid de namen en gevoelige pirveinformatie weg? Het zelfde geldt natuurlijk voor alle anderen met soortgelijke verhalen (het internet is nogal rijk aan broodje aap en ik-heb-een-oom-in-amerika verhalen).

Gewoon ff onder een scannertje leggen en de namen wegpoetsen. Kunnen we gelijk in afwachting van AEL de verlosser een archiefje aanleggen van *gedocumenteerde* gewelddaden van de politie.

p.s. Weet iemand wat de boete is voor het beledigen van een ambtenaar in functie?
p.p.s Het verspreiden van namen van prive-personen vindt ik niet netjes, je eigen persoonsgegevens houdt je toch ook voor de rest van het net verborgen. Ik zou het je persoonlijk aanrekenen mocht een van de door jou met naam en toenaam genoemde agenten morgen door een woeste Marokkaan tot kasplantje wordt geslagen!

ik heb geen scanner, en als je het allemaal niet geloofd dan kan ik niet veel voor je doen.

een politie ambtenaar bezet een publieke functie, dus zijn naam is geen geheim. Ik ben er niet voor dat een agent tot kas plantje wordt geslagen door een marokkaan, MAAR EEN MAROKKAAN DIE TOT KAS PLANTJE WORDT GESLAGEN DOOR EEN AGENT vind ik net zo erg, en hier zal dan ook het rechtsgelijkheids beginsel moeten gelden. DAAR DRAAIT DIT JUIST ALLEMAAL OM.

De wet geldt voor iedereen, dus ook voor oom agent.

tiezmo
12-12-02, 11:56
Geplaatst door MokroMike II
Yep, dat ben ik.
nou nabil voor dat ik jou verhaal in mijn kringen verspreid ,wil ik een bevestigings antwoord,en als ik deze antwoord krijg, dan weet ik dat het geen uit de lucht gegrepen verhaal is(sorry nabil ik moet het zeker weten dat jij het bent,het is een gevoelige zaak.)wat is de allias van de tegelzetter die jou badkamer heeft getegeld,ik wil alleen weten wat achter zijn voornaam kwam.en trouwens over limpio en nog wat anderen moet je niet alleen schijt aan hebben maar ook opschijten .

tiezmo
12-12-02, 12:05
Geplaatst door MokroMike II
ik heb geen scanner, en als je het allemaal niet geloofd dan kan ik niet veel voor je doen.

een politie ambtenaar bezet een publieke functie, dus zijn naam is geen geheim. Ik ben er niet voor dat een agent tot kas plantje wordt geslagen door een marokkaan, MAAR EEN MAROKKAAN DIE TOT KAS PLANTJE WORDT GESLAGEN DOOR EEN AGENT vind ik net zo erg, en hier zal dan ook het rechtsgelijkheids beginsel moeten gelden. DAAR DRAAIT DIT JUIST ALLEMAAL OM.

De wet geldt voor iedereen, dus ook voor oom agent.
vind ik ook,en politie in den haag is ook bij de nederlandse hagenaar niet geliefd

MokroMike II
12-12-02, 12:13
Geplaatst door tiezmo
nou nabil voor dat ik jou verhaal in mijn kringen verspreid ,wil ik een bevestigings antwoord,en als ik deze antwoord krijg, dan weet ik dat het geen uit de lucht gegrepen verhaal is(sorry nabil ik moet het zeker weten dat jij het bent,het is een gevoelige zaak.)wat is de allias van de tegelzetter die jou badkamer heeft getegeld,ik wil alleen weten wat achter zijn voornaam kwam.en trouwens over limpio en nog wat anderen moet je niet alleen schijt aan hebben maar ook opschijten .

hahahah...die tegelzetter.....ik ben z'n naam vergeten maar hij heeft hier prima werk geleverd.....ik kan hem aanraden als je ook ooit iets wilt laten verbouwen.

Maar zoals ik zei ik ken z'n naam niet meer maar hij kan wel bevestigen dat er in mijn badkamer een Jacuzzi is geplaatst en een granieten wastafel....Hij is kaal en stevig gebouwd :)....tegels waren zwart en wit.

tiezmo
12-12-02, 12:17
Geplaatst door MokroMike II
hahahah...die tegelzetter.....ik ben z'n naam vergeten maar hij heeft hier prima werk geleverd.....ik kan hem aanraden als je ook ooit iets wilt laten verbouwen.

Maar zoals ik zei ik ken z'n naam niet meer maar hij kan wel bevestigen dat er in mijn badkamer een Jacuzzi is geplaatst en een granieten wastafel....Hij is kaal en stevig gebouwd :)....tegels waren zwart en wit.
R........dangerous.en trouwens nabil een grote valse hond heb je er meer aan dan twee opgesloten fretten..lol...

MokroMike II
12-12-02, 12:20
Geplaatst door tiezmo
R........dangerous.en trouwens nabil een grote valse hond heb je er meer aan dan twee opgesloten fretten..lol...

heheheh...helaas ik heb nog maar 1 fret...de ander is aan een stevige griep overleden.

bman
12-12-02, 12:42
Geplaatst door MokroMike II
ik heb geen scanner, en als je het allemaal niet geloofd dan kan ik niet veel voor je doen.

Dan gebruik je toch de digitale camera/scanner waarmee je je eigen hoofd online hebt gezet? Kom op, waar een wil is is een weg.

ps. Ik wil je dolgraag geloven, maar klakkeloos een eenzijdig verhaaltje slikken (wat nu al tot meerdere verwensingen, oproepen tot geweld en een hoop gescheld op de politie en weet ik het wie allemaal etc. geeft geresulteerd) dat doe ik niet.

MokroMike II
12-12-02, 12:53
oproep tot geweld heb ik niet gezien....en zeker niet van mijn kant.

en waar een wil is is een weg inderdaad...maar de wil om jou persoonlijk te overtuigen van deze gebeurtenissen is er niet echt.

Maar zoals je zegt..waar een wil is is een weg.....bel het betreffende politie buro en vraag maar na of dit voorval heeft plaats gevonden.

bman
12-12-02, 13:06
Geplaatst door MokroMike II
oproep tot geweld heb ik niet gezien....en zeker niet van mijn kant.

Nee, jij houdt je handen netjes schoon. Wat was je trouwens met die kentekens van mensen van plan? Trouwens hoe zou jij het oproepen tot het slaan van agenten tot kasplantjes noemen als dat geen geweld genoemd mag worden?



en waar een wil is is een weg inderdaad...maar de wil om jou persoonlijk te overtuigen van deze gebeurtenissen is er niet echt.


Nee, dat hoef je ook niet: je moet een rechter van je gelijk overtuigen. Maar goed, ik begrijp dat je scanner/digitale fotocamera sinds gisteren onklaar is geraakt? Of wil je niet helpen aan het grote maroc.nl archief? Daar is door medestanders van je in deze discussie reeds eerder een oproep toe gedaan.


Maar zoals je zegt..waar een wil is is een weg.....bel het betreffende politie buro en vraag maar na of dit voorval heeft plaats gevonden.

Het gaat niet om mij maar om het grote maroc.nl archief. De politie bellen heeft weinig zin. Ik weet niet eens of ik als prive-persoon dat soort informatie wel zou kunnen krijgen.

Wat zou ikeigenlijk moeten vragen? Of ze in de afgelopen dagen een Marokkaan op het bureau hebben gehad?

Tomas
12-12-02, 13:30
Geplaatst door bman
Nee, jij houdt je handen netjes schoon. Wat was je trouwens met die kentekens van mensen van plan? Trouwens hoe zou jij het oproepen tot het slaan van agenten tot kasplantjes noemen als dat geen geweld genoemd mag worden?

Nee, dat hoef je ook niet: je moet een rechter van je gelijk overtuigen. Maar goed, ik begrijp dat je scanner/digitale fotocamera sinds gisteren onklaar is geraakt? Of wil je niet helpen aan het grote maroc.nl archief? Daar is door medestanders van je in deze discussie reeds eerder een oproep toe gedaan.

Het gaat niet om mij maar om het grote maroc.nl archief. De politie bellen heeft weinig zin. Ik weet niet eens of ik als prive-persoon dat soort informatie wel zou kunnen krijgen.

Wat zou ikeigenlijk moeten vragen? Of ze in de afgelopen dagen een Marokkaan op het bureau hebben gehad?


Wat zeik je nou man? Dit forum is een uitlaatklep. Laat Nabil het toch gebruiken voor zijn Zaak. Zonder gezeik over bewijs enzo. Dat komt wel aan de orde als puntje bij paaltje komt.

Vertel liever iets over je vakantie.

bman
12-12-02, 13:45
Geplaatst door Tomas
Wat zeik je nou man? Dit forum is een uitlaatklep. Laat Nabil het toch gebruiken voor zijn Zaak. Zonder gezeik over bewijs enzo. Dat komt wel aan de orde als puntje bij paaltje komt.

Vertel liever iets over je vakantie.

Ik geloof heus wel dat er IETS is gebeurd, alleen niet het eenzijdige verhaal van Nabil.

Wat mij veel meer ergert is het volgende: mensen die op basis van een verhaaltje op het internet de meest rare dingen gaan roepen. Zoals dat er maar meer blauwe homofiele honden tot kasplantjes moeten worden geslagen.

En de vakantie? Die was geweldig. Ik zal binnenkort wel even een linkje maken naar een paar foto's voor de geinteresseerden. Sri-Lanka is een aanradertje (supermooi, goedkoop en hele hele vriendelijk mensen) en de Malediven in minder mate ook (mits je van duiken houdt en wat centen te makken hebt)

MokroMike II
12-12-02, 14:01
Ik weet eigenlijk niet of het toegestaan is om een PV openbaar te maken ?

weet iemand dat ?

Tomas
12-12-02, 14:12
Geplaatst door MokroMike II
Ik weet eigenlijk niet of het toegestaan is om een PV openbaar te maken ?

weet iemand dat ?

Wat kan jou die kidon2 nou schelen? Negeer dat gezeik toch gewoon.

Al zet je 'm online, wat zal dat veranderen?

Tomas
12-12-02, 14:31
Geplaatst door Kidon2
Het bewijst in ieder geval dat hele hele verhaal waar is ! Mike vertelde dat het proces verbaal nagenoeg gelijk is aan het verhaal zoals hij dit aan ons verteld heeft, nou dat wil ik (en vele anderen) graag zien.

Wat is daar nou zo moeilijk aan ?

Daar is niet zo veel moeilijk aan. Ik heb zelf echter de nare eigenschap, dat als mensen mij niet vertrouwen ik ze laat gaar koken in hun eigen sop. Zal me aan me reet roesten als het ware.

MokroMike II
12-12-02, 14:35
Geplaatst door Tomas
Daar is niet zo veel moeilijk aan. Ik heb zelf echter de nare eigenschap, dat als mensen mij niet vertrouwen ik ze laat gaar koken in hun eigen sop. Zal me aan me reet roesten als het ware.


Kijk daar zie ik wel wat in :D

ps. Kidon het gaat er om dat ik dus niet weet of dit consequenties kan hebben mocht dit een strafzaak worden.....dat risico wil ik niet nemen.

Tomas
12-12-02, 14:39
Geplaatst door MokroMike II
Kijk daar zie ik wel wat in :D

ps. Kidon het gaat er om dat ik dus niet weet of dit consequenties kan hebben mocht dit een strafzaak worden.....dat risico wil ik niet nemen.

Kijk, en dat is een verstandige overweging.

Ik geloof je verders wel en ga er ook vanuit dat je verhaal helemaal eenzijdig is. Zou een mooi boel worden als dat niet het geval was, zeg.

Tomas
12-12-02, 14:47
Geplaatst door Kidon2
Kijk en dat is nou jouw zwakheid ! Ook jij zou van alles beweren, op het moment dat mensen dan vragen om bewijs (wat in deze heel makkelijk te leveren is) zeg je : jij vertrouwt mij niet ? dan lever ik ook geen bewijs, van mij hoeft het niet meer.

Dat is je er wel heel gemakkelijk van af maken Tomas !!!!

Waar ben je nou zo bang voor ? dat er helemaal geen PV is ??

Ik zelf zou er geen groter plezier in kunnen scheppen dan het pv`tje in te scannen te uploaden en te kunnen zeggen: kijk eens klo*tzakken nou sta je met je mond vol tanden he ?
Waarom zou ik in godsnaam bang zijn, jochie? Wat denk jij wel?

We zijn gelukkig niet allemaal zoals jij: gefrustreerd en miskend.

Ik kan je vertellen dat het mij inderdaad geen zak zou kunnen schelen wat je van mijn mening of beweringen zou vinden. Waaruit volgt dat ik ook geen enkele moeite zou doen om dat te veranderen.

Verder ken ik Nabil op dit prikbord al ruim een jaar en heb zo mijn persoonlijke beeld van hem. En dat is: vrij oprecht, eerlijk en hartstikke eenzijdig.

Tomas
12-12-02, 15:01
Geplaatst door Kidon2
Waarom begin je nu met beledigingen Tomas ? kom ik te dicht bij de waarheid ?

"gefrustreerd en miskend." waar gaat dit over, wat is jouw probleem ?

Vriendelijk groet,

Kidon.

Ik scheld niet. Ik geef gratis psychoanalyses. Ik ben gediplomeerd. Zal ik mijn bull uploaden als "bewijs"?

MokroMike II
12-12-02, 15:01
Ik heb het over gevolgen in een mogelijke strafzaak tegen deze agenten.

Dutchguy
12-12-02, 15:04
En wat zou er gebeuren als Nabil het PV openbaar maakt via een scan op maroc?

"Goh, leuk gefotoshopped!"
"Van iemand geleend soms?"
En meer van die opmerkingen zie ik aankomen.
Wat willen jullie daarna dan? Rontgenfoto's? Foto's van de schade?

Waarom is het zo moeilijk iemand te vertrouwen in zijn verhaal? Om iemand in ieder geval het krediet te geven?

bman
12-12-02, 15:37
Geplaatst door Dutchguy
En wat zou er gebeuren als Nabil het PV openbaar maakt via een scan op maroc?

"Goh, leuk gefotoshopped!"
"Van iemand geleend soms?"
En meer van die opmerkingen zie ik aankomen.
Wat willen jullie daarna dan? Rontgenfoto's? Foto's van de schade?

Waarom is het zo moeilijk iemand te vertrouwen in zijn verhaal? Om iemand in ieder geval het krediet te geven?

Ik ga voor versie 3.: er is vast *iets* gebeurd, maar ik geloof niet dat het 100% het verhaal van Nabil is. Daarnaast wil ik in de PV wel eens zien of daar uit wel duidelijk wordt waarom de Politie in Den-Haag racistische blauwe honden zouden zijn. Nabil is er m.i. namelijk niet het type naar om hele verhalen uit zijn duim te zuigen, hooguit 'gekleurd' te vertellen. Als Nabil trouwens mee zou willen werken aan het eerder voorgestelde archief van fout acties van de politie tegen de marokkanen lijkt me dat een mooi gebaar (de daad bij het woord voegen) Zijn aanstaande rechtzaak tegen deze agenten lijkt me daar allerminst mee geschaad.

ps. Waar zijn nu die kentekens voor nodig Nabil?
p.p.s Dat Kidon aan het hele verhaal twijfelt lijkt me volkomen zijn goed recht. Hij klinkt in ieder geval verstandiger dan een aantal mensen als snake.

Joesoef
12-12-02, 17:48
Geplaatst door Kidon2
Volgens mij kan je in Den Haag wel op 20 locaties een papiertje in laten scannen tot een net jpg`tje en anders ken je vast wel een maatje die wel een scanner heeft.



Ik ben een ongelofelijke grote lul. Zal ik mijn bewijs ook ff uploadanen? Hoewel..... jij hebt wel iets van die topic van Mark met die travo's. Beter niet dus.

bman
12-12-02, 17:53
Geplaatst door Joesoef
Ik ben een ongelofelijke grote lul. Zal ik mijn bewijs ook ff uploadanen? Hoewel..... jij hebt wel iets van die topic van Mark met die travo's. Beter niet dus.

Weet je wat? We slaan Kidon met en baksteen op zijn hoofd, net als al die lastige agenten!

Keep us posted Nabil. Is er al meer bekend van je aanstaande rechtzaak?

p.s. ben je al bij een rechtswinkel ofzo geweest? Of kunnen die niet helpen?

bman
12-12-02, 18:05
Oh, en kan iemand mij vertellen wat er precies racistisch was aan dit vermeende politieoptreden?

p.s. Nabil wat bedoelde je eigenlijk met: "ach, als ik iemand vind die adressen bij auto-kentekens kan vinden.....dan is alles weer goed." Wat was je daar mee van plan dan?

Joesoef
12-12-02, 18:33
Geplaatst door bman
Weet je wat? We slaan Kidon met en baksteen op zijn hoofd, net als al die lastige agenten!

Keep us posted Nabil. Is er al meer bekend van je aanstaande rechtzaak?

p.s. ben je al bij een rechtswinkel ofzo geweest? Of kunnen die niet helpen?

Ik heb een beter idee. Jij bent die arme belg en kideon is die ene nicht met die pruik. (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=51075)

MokroMike II
12-12-02, 20:58
Geplaatst door bman

p.s. Nabil wat bedoelde je eigenlijk met: "ach, als ik iemand vind die adressen bij auto-kentekens kan vinden.....dan is alles weer goed." Wat was je daar mee van plan dan?

niets

limpio
12-12-02, 23:02
Geplaatst door MokroMike II
niets
Ja, je kan nu moeilijk duidelijk zijn met de wetenschap dat je bekeken wordt. Maar echt moeilijk is jou verdoken bedreiging nu echt niet hoor.
Een goed verstaander heeft weinig woorden nodig.
Zoals ik jou 'niets' ook maar al te best begrijp.

limpio
12-12-02, 23:25
Geplaatst door Dutchguy
En wat zou er gebeuren als Nabil het PV openbaar maakt via een scan op maroc?

"Goh, leuk gefotoshopped!"
"Van iemand geleend soms?"
En meer van die opmerkingen zie ik aankomen.
Wat willen jullie daarna dan? Rontgenfoto's? Foto's van de schade?

Waarom is het zo moeilijk iemand te vertrouwen in zijn verhaal? Om iemand in ieder geval het krediet te geven?
Omdat...als je het verhaal aandachtig leest er hier en daar wat dissonanties naar voor komen, het lijkt zelfs alsof het verhaal geschreven werd door iemand die het aandachtig vanop afstand heeft kunnen volgen en notities heeft kunnen maken inplaats van iemand die hetzelf heeft ondergaan. Het klinkt allemaal wat te nuchter en te berekend. Alsof het verhaal ineen werd gestoken met een bepaald doel...zichzelf slachtoffer maken om anderen te kunnen naar voor schuiven als geweldenaars, racisten en blauwe honden.
Als zijn verhaal klopt, is een en ander wel mee zij eigen schuld als je ziet hoe hij reageerde op de politie.
Mag je niet doen, agenten uitschelden.
Lees zijn verhaal nog maar eens aandachtig, en begin jezelf eens verschillende vragen te stellen bij elk onderdeel van het verhaal.
Te beginnen bij de agenten die op de deur stonden te bonken en te roepen...waarom deden ze dat, wat was de reden...waarom maar één getuige, waarom waren er anderen die het wel gehoord maar niet gezien hebben, de nieuwsgierigheid van de mens is ons toch allen bekend.
Kijkfiles bij een ongeval bvb, maar om 6.15 een hoop kabaal in de straat dat velen wel gehoord hebben maar waar niets van gezien werd.
Wie was die mysterieuze mister t.
En zo zijn er nog wel wat vragen die gesteld kunnen worden.
Intuïtief heb ik iets van "hier klopt iets niet"
En dat gevoel laat mij niet los.
En dan ben ik er meestal niet ver af, vooral de intenties achter dit verhaal storen me. Er is een luchtje aan.
Ik slik niet zomaar alles wat ze me voorzetten. :fpetaf:

MokroMike II
13-12-02, 00:05
Geplaatst door limpio
Omdat...als je het verhaal aandachtig leest er hier en daar wat dissonanties naar voor komen,

Joh ? vertel ?



het lijkt zelfs alsof het verhaal geschreven werd door iemand die het aandachtig vanop afstand heeft kunnen volgen en notities heeft kunnen maken inplaats van iemand die hetzelf heeft ondergaan.


:cheefbek: Ik heb mijn verhaal gewoon in mijn eigen woorden opgeschreven, en de gebeurtenissen op chronologische wijze weergegeven. De theorieen die jij in je tekst analyses gebruikt zal je zelf wel bedacht hebben.



Het klinkt allemaal wat te nuchter en te berekend. Alsof het verhaal ineen werd gestoken met een bepaald doel...zichzelf slachtoffer maken om anderen te kunnen naar voor schuiven als geweldenaars, racisten en blauwe honden.


Wederom moet ik zeggen dat ik geen aanleiding heb om deze daad van de politie Haaglanden als racistisch te bestempelen. Ik heb dit ook nergens beweerd. En ik hoef ze niet naar voren te schuiven als geweldenaars of blauwe honden......dit hebben ze zelf al gedaan door openlijk op deze wijze te handelen.



Als zijn verhaal klopt, is een en ander wel mee zij eigen schuld als je ziet hoe hij reageerde op de politie.
Mag je niet doen, agenten uitschelden.


Ah, dus zelf als mijn verhaal zou kloppen dan is het nog mijn eigenschuld ? En ik heb geen agenten uitgescholden heb hoogstens mijn mening over hen geuit. Maar zelfs al had ik hen de huid helemaal vol gescholden dan is dit nog geen reden om geweld toe te passen. Ook ik mag iemand niet de tering slaan als hij mij uitscheld. Rechtsgelijkheid weet je wel ? En als ik het wel doe staan zitten daar strafrechtelijke consequenties aan vast......zal dus ook moeten gelden voor deze lieden.



Lees zijn verhaal nog maar eens aandachtig, en begin jezelf eens verschillende vragen te stellen bij elk onderdeel van het verhaal.
Te beginnen bij de agenten die op de deur stonden te bonken en te roepen...waarom deden ze dat, wat was de reden


Kijk, en op die vraag kreeg ik nou ook geen bevredigend antwoord. Waar is het in hemelsnaam voor nodig om bij iemand aan de deur te komen en direct te gaan lopen schreeuwen, continue bellen, en schoppen en slaan tegen de deur ? 1 of 2x bellen had genoeg geweest om mij uit mijn bed te krijgen om de deur voor ze open te doen.



...waarom maar één getuige, waarom waren er anderen die het wel gehoord maar niet gezien hebben,


Omdat gewonen mensen om 6:15 gewoon nog op bed liggen ? Omdat mensen niet vanuit hun huis kunnen zien wat er in mijn gang gebeurd ? Omdat mensen niet weten wat er aan de hand is en niet naar buiten durfen te komen ? Maar ach, daar gaat het jou helemaal niet om. Jij bent alleen naief als het jou uitkomt.



de nieuwsgierigheid van de mens is ons toch allen bekend.
Kijkfiles bij een ongeval bvb, maar om 6.15 een hoop kabaal in de straat dat velen wel gehoord hebben maar waar niets van gezien werd.


Natuurlijk zijn mensen komen kijken. Maar het is niet zo dat de politie om 16:15 voor mijn deur stond en dat om 6:16 mijn straat vol toeschouwers stond. Tegen de tijd dat er mensen naar buiten zijn gekomen of uit het raam hebben gehangen zat ik al in die politie auto.



Wie was die mysterieuze mister t.


Who cares ? Ik ben MR.T niet en MR. T woont niet in mijn huis. En al woont OBL in mijn huis dan nog hebben ze zich niet te gedragen zoals zij hebben gedaan. Ik heb geen geweld gebruikt en hen ook niet belemerd in hun werkzaamheden dus dan is er geen reden voor geweld, en al helemaal niet om geboeide personen met pepperspray te bespuiten.



En zo zijn er nog wel wat vragen die gesteld kunnen worden.
Intuïtief heb ik iets van "hier klopt iets niet"
En dat gevoel laat mij niet los.
En dan ben ik er meestal niet ver af, vooral de intenties achter dit verhaal storen me. Er is een luchtje aan.
Ik slik niet zomaar alles wat ze me voorzetten. :fpetaf:


Jij slikt niet wat ze je voorzetten ? Oraal zal je inderdaad niet veel binnen krijgen, maar dat de slogan "De Politie is je beste vriend", zo diep je hol in is geslagen, dat het rationeel denken je volledig vreemd is geworden, geloof ik best.

Zoals ik zei...selectief naief doen getuigt van een huichelachtige persoonlijkheid.

limpio
13-12-02, 00:17
Geplaatst door MokroMike II



Jij slikt niet wat ze je voorzetten ? Oraal zal je inderdaad niet veel binnen krijgen, maar dat de slogan "De Politie is je beste vriend", zo diep je hol in is geslagen, dat het rationeel denken je volledig vreemd is geworden, geloof ik best.

Zoals ik zei...selectief naief doen getuigt van een huichelachtige persoonlijkheid.
Ik slik niet wat JIJ me voorzet, en wat oraal er me te maken heeft zal enkel jou geest weten, ik wil het niet weten.
En vertel me nu echt niet dat een stel agenten jou om 6.15 zomaar komt aftroeven zonder enige reden vergezeld van een hele hoop kabaal.
Moesten ze dat nu doen op het bureau zelf, maar in het openbaar met veel lawaai..zo dom zijn die jongens echt niet.
En wat jij maar beschouwt als zijnde naief, en mijn beste..ik ben alles, behalve huichelachtig..ik draai niet rond de pot, van mij krijg je het rechtdoor . Ik draai en kronkel niet om populair gevonden te worden, ik hoef niet populair te zijn.
Jou historie lijkt me meer kronkels te hebben dan er in mijn hoofd kunnen.
En nu ga ik lekker maffen... :engel:

bman
13-12-02, 01:38
Geplaatst door MokroMike II
niets

Dat lijkt me nogal raar, waarom zou je zoiets zeggen. Leg eens uit hoe je met de adressen (van de agenten?) dit probleem wel eens even op zou kunnen lossen.

Quark
13-12-02, 03:36
Geplaatst door bman
Dat lijkt me nogal raar, waarom zou je zoiets zeggen. Leg eens uit hoe je met de adressen (van de agenten?) dit probleem wel eens even op zou kunnen lossen.

Ja, dat vond ik ook nogal een foute opmerking van iemand die denkt dat hij bij de maffia zit oid.
Maar misschien is het ook een een uiting van frustratie van een stoere jongen die zijn meerderen heeft ontmoet.
Mocht het allemaal kloppen wens ik je, Nabil, overigens veel sterkte. En waarom zou ik je niet geloven; Dutchguy gaf m.i. het meest humanitaire antwoord waar ik me het meest in kan vinden. Mas geeft het nodige tegengas (iedereen kan op internet alles zeggen).
Hou ons op de hoogte in iedere geval: ik volg het en trek consequenties mbt.de uitslag; en ik denk veel meer mensen die dit lezen en niet posten.

gr.
Quark

limpio
13-12-02, 06:21
Geplaatst door Quark
Ja, dat vond ik ook nogal een foute opmerking van iemand die denkt dat hij bij de maffia zit oid.
Maar misschien is het ook een een uiting van frustratie van een stoere jongen die zijn meerderen heeft ontmoet.
Mocht het allemaal kloppen wens ik je, Nabil, overigens veel sterkte. En waarom zou ik je niet geloven; Dutchguy gaf m.i. het meest humanitaire antwoord waar ik me het meest in kan vinden. Mas geeft het nodige tegengas (iedereen kan op internet alles zeggen).
Hou ons op de hoogte in iedere geval: ik volg het en trek consequenties mbt.de uitslag; en ik denk veel meer mensen die dit lezen en niet posten.

gr.
Quark
Klopt....beschouw me maar als een lid van de oppositie.
Ik en anderen houden de vlam erin en zijn gezet op de waarheid, het zal alleen een wonder zijn moesten we effectief te weten komen hoe het uiteindelijk verder verloopt en hoe de historie in elkaar zit.
M.a.w, het relaas van beide zijden interesseert ons wel.
We kunnen moeilijk elke dag komen lullen over dit verhaal dat nog zeer lang kan duren. En dan krijgen we toch maar steeds informatie langs één zijde die ons vertelt wat hij wil vertellen.
Het zou natuurlijk wel een monsterscore worden wat betreft het aantal reacties op dit verhaal..
En 't spijt me echt dat ik niet humaan ben......echt.. :stout:

Maarten
13-12-02, 09:03
Geplaatst door bman


Mensen die als een kip zonder kop alles zeggen wat Mokromike roept zonder daarbij ook maar enigzins de feiten te kennen zijn domme mensen. Gevaarlijke mensen.

Sorry Mike, maar ik geloof nog weinig van je verhaal. Die twijfel zul je me maar moeten gunnnen.

De ervaring op een medium als het internet leert dat je niet uit een (gekleurde) bron de waarheid kan putten. Blijkbaar moet deze ongelovige thomas daarom maar eens goed op zijn bek worden geslagen.

Racistischer kan bijna niet..

Wat de helft van de prikkers hier boven doet en overweegt is trouwens nog erger, dan wat politie doet. Dankzij deze jongens komt er dus nooit een rechtsstaat in praktijk.

En wat de gemiddelde jood hierboven doet, dat lijkt al sprekend op de vele ontkenningen in de hele Israël-geschiedenis. Die weten al net zo weinig van hún 80 jarige oorlog, als wij van de onze. Alleen is die van hun nog bezig.. “wij willen het niet weten”. Je zou bijna gaan denken, dat e.e.a. aantoonbaar moet zijn in de hormoonhuishouding. Wat éten ze eigenlijk?..

Juristen gaan gelukkig beter met de zaken om. Standaardregel is bijvoorbeeld, dat verklaringen geloofwaardiger worden, naar mate er meer details in zitten, en ook naar mate de stellingen met gedrevenheid volgehouden worden.. Nou daar ontbreekt het hier niet aan!

Rechters hebben doorgaans een enorme hekel aan dat gekrakeel zoals dat hier boven plaats vindt. Die maken heel graag onderscheidingen. In dit geval gaat het om iemand, die géen verdachte is, en ook nog in eigen huis aangepakt wordt. Dat blijkt glashelder uit de zaak. Ik denk dat ze dan even helemaal geen boodschap hebben aan het normale gedoe rond “Marokkanen”. Dat geldt nog sterker voor de Ombudsman.

Geen van allen houden ze van die volkswoede-achtige varianten, zoals je die hier leest. Leuk trouwens om te zien, dat al die onderbuik-vuiligheid, die op deze site vooral aan marokkanen toegeschreven wordt, nu in volle omvang aan de ándere kant zichtbaar wordt. (voor wie dat nog niet zag.) Leuk om weer eens te zien dat enkel opleidingsniveau de mensheid blijkbaar nog niet van die rotzooi bevrijdt!

Het is bepaald niet de eerste keer dat ik zie dat 20/21ste eeuwse mensen zich schuldig zie maken aan absoluut middeleeuwse toestanden. En dat geeft echt voeding aan de in de filosofie bestaande opvatting, dat de mensheid zich in feite helemaal niet ontwikkelt! Ook latinisten wijzen er al op, dat je elke menselijke ongein in feite al terug vindt in de oude Griekse tragedies.. Echt een héel leuk topic dit!… Jongens, proost!!…

Nog even over joden. Ik ben toch echt opgegroeid in de fijne Nederlandse traditie waarin een groot respect voor allerlei joodse kwaliteiten bestaat/bestond.. Maar wat ik sindsdien in Israel zie? Wat ik in de media zie?? En vooral wat ik hier op de site óok weer zie??? Mijn god, wat een voortdurende stortvloed van barbarisme! En dan te bedenken dat het vooral de Marokkanen zijn, die hier een gebrek aan innerlijke beschaving verweten wordt! :hihi: Nederland moet maar eens flink om!..

bman
13-12-02, 09:13
Geplaatst door Maarten
Racistischer kan bijna niet..


Want? Of begreep je het woord 'gekleurd'niet goed....ik snap niet waar je deze opmerking nu vandaan tovert. Citeer even de racistische delen uit mijn teksten.

Je gevoelens over 'de Joden' laten zich beter onder die kop vangen.

i love israel
13-12-02, 09:18
ik wl even wat kwijt over politie haaglanden.

ik ken iemand, een kroaat. speciaal voor maarten geen jood. deze man was agent bij dit korps. regelmatig is hij uitgescholden, maar dat deerde hem niet echt. tot op zeker moment. hij werd ineens geschorst. collega's hadden de leiding verteld dat hij op het bureau had zitten schieten op propjes. met zijn pistool uiteraard. hij heeft dit in alle toonaarden ontkent, maar niets hielp. hij werd ontslagen.

hij heeft het er niet bij laten zitten en heeft inderdaad een advocaat ingeschakeld en is een proces begonnen. bureau haaglanden heeft alles moeten intrekken en hem een schadevergoeding moeten betalen.

hij werkt inmiddels elders, had er geen zin meer in.

Maarten
13-12-02, 09:35
Geplaatst door bman

Je gevoelens over 'de Joden' laten zich beter onder die kop vangen.

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Verder begrijp ik vooral het "op zijn bek slaan" niet.
Verder heb je blijkbaar geen boodschap aan mijn verhaal over de barbaarse vuiligheid in dit topic. Lees het nog maar eens van pagina 1-5 zoals ik net deed, dan vallen je de schellen misschien van de ogen.
Ik pakte je citaat maar als voorbeeld hoor. Ik kan er zo nog 50 bij pakken.
Tesamen zie ik een behoorlijk racistische tendens.
Ik vind het niet veel schelen hoor met bijvoorbeeld verkrachtte vrouwen, die als eerste te horen krijgen, dat ze het er zelf naar gemaakt hebben. Beschavingspeil nul.

Mijn "gevoelens over joden" worden trouwens overal duidelijk gemotiveerd. Ik vind gewoon dat die traditionele positieve discriminatie van joden in Nederland er maar eens af moet. Dat is gewoon romantische domheid. Het zijn mensen, zoals wie dan ook, en dus verantwoordelijk voor wangedrag, zoals ieder ander. Zover is Nederland nog niet. En zoals bijvoorbeeld de A'danse kutmarokkaantjes over éen kam geschoren worden, zo geven diverse groepen joden daar ook beslist aanleiding toe. En ik signaleer echt vormen van collectief wangedrag. Sorry, Ik kan er echt niet meer van maken.

Maarten
13-12-02, 09:46
Geplaatst door i love israel

ik ken iemand, een kroaat. speciaal voor maarten geen jood.

Zie je Bman? Ook dit is een duidelijke implicite beschuldiging van antisemitisme. (ook al is het hier niet zo serieus bedoeld.) Dit kutzooitje zit er echt vol mee. Dat leert absoluut niets bij na al die maanden deining op de site hier. Standaard barbaarse inslag bij die hele groep. Ken jij een uitzondering? Iemand, die zich als jood presenteert hier, en er niet mee smijt? Ik niet.

En voor degenen, die naar deze site kwamen, omdat ze de Marokkanen hier zo'n zooitje vinden: Ik ben de aanwezige groep joden hier echt een grotere probleemgroep gaan vinden.. Pak een willekeurige standaard-kritiek op marokkanen, en ik vind de joden hier minstens zo erg. Er is niet veel meer over van die leermeester-ideeen waarmee ze hier op de site kwamen. Zelden heb ik een groep betweters zo af zien gaan.

MokroMike II
13-12-02, 10:48
Geplaatst door bman
Dat lijkt me nogal raar, waarom zou je zoiets zeggen. Leg eens uit hoe je met de adressen (van de agenten?) dit probleem wel eens even op zou kunnen lossen.

Ik zal ze dan persoonlijk een hele boze brief sturen, en vriendelijk vragen om zoiets in het vervolg nooit meer te doen.

zou dat helpen ?

bman
13-12-02, 13:27
Geplaatst door MokroMike II
Ik zal ze dan persoonlijk een hele boze brief sturen, en vriendelijk vragen om zoiets in het vervolg nooit meer te doen.

zou dat helpen ?

Prima idee (ookal klinkt dit in mijn oren als een klein beetje een uitvlucht Nabil! ;)

Hoewel ik die rechtzaak een beter idee vind.

p.s. Begrijp mij niet verkeerd: ik twijfel niet zozeer aan jou oprechtheid wel aan het feit of jouw relaas de waarheid accuraat weergeeft (jij bent immers het slachtoffer in dit verhaal). En ik vraag mij ook ten zeerste af of (gezien de gevolgen ervan en de uiterst domme en geweldige reacties van sommige malloten) een dergelijk eenzijdig verhaal (want dat vind ik ervan) wel recht doen aan de situatie of bijdragen aan een oplossing.
p.p.s Waar blijkt uit dat deze agenten racistische motieven hadden? Is er soms iets door deze agenten geroepen? Heb je aanwijzingen dat zij zoiets nooit zouden hebben gedaan bij blanken?
p.p.p.s Maarten, benoem nu even expliciet wat er racistisch was/is aan mijn reacties. Je relaas over Joden doet helemaal niet terzake. Ik ben geen Jood, jij ook niet en Mokro ook niet.

Maarten
15-12-02, 10:33
Keidom2 heeft weer niet gezien, dat de helft van m’n postings nogal kritisch over marokkanen is. Verbaast me niks: als iemand kritisch over joden is, dan zien nogal wat joden alleen dát nog! Maakt niet uit waar: in Israël, in de media of hier, en ook niet, om wie het gaat: G. Duisenberg, of ik of Mokromike of wie dan ook: altijd weer komen ze met tonnen bagger aan, ook nou weer. Geleerd van de Israëli’s vrees ik, die uitsluitend aan hun eigen belangen wensen te denken, nauwelijks enige moraal laten zien, en voortdurend op het randje van het toelaatbare balanceren..
Verder zijn er weer voldoende smakeloze joodse reacties hierboven, dus ik wijs er nog maar eens op, hoe dat bij jullie werkt, en hoe dat overkomt.. OK?..

Maarten
15-12-02, 10:35
Bman,
ik zei niet dat je joods was, maar ik vind wel dat je net als de joden hierboven aan de verkeerde kant zit, wat betreft het uitstekende criterium van Dutchguy over het voordeel van de twijfel.
Je schreef echt: “..De ervaring op een medium als het internet leert dat je niet uit een (gekleurde) bron de waarheid kan putten. Blijkbaar moet deze ongelovige thomas daarom maar eens goed op zijn bek worden geslagen.”..

Ik doe je de term “gekleurde bron” nog even cadeau, hoewel ik die ontstellend misplaatst vind, gezien de vraag hier, of een beschuldiging van “een” Marokkaan over politie wel kan deugen.
Verder staan er 10.000 gekleurde verhalen op dit forum, en geef je niet aan waarom je juist nú een offensief over die waarheid begint. Je mag best twijfelen hoor, maar als je actief er tegen in wil gaan, dan moet je reden laten zien, in die zie ik bij jou niet voldoende.
Mokromike is 1. Marokkaan 2. fel gekant tegen de joodse leugenachtigheid en politiek, en 3. Drukt zich daar kernachtig tegen uit. 4. en 4 wát??… veel draag je niet aan.

Het geheel hierboven (niet speciaal jij) doet me echt denken aan gevallen van verkrachte vrouwen, waar een meute omheen staat, die alle mogelijke moeite doen om aan te tonen dat het aan háar ligt! Die hebben al eens bedenkingen tegen haar gehad, en die zien nu hun kans schoon!..

Zélfs als Mokromike hier de zaak zit te faken, dan nóg toont hij hier feilloos aan, hoe Nederland met dergelijke klachten van Marokkanen om gaat!!!
Moet je eens zien hoe minutieus zijn tekst bestudeert wordt?!
Hoe elk rimpeltje in zijn tekst aangevoerd wordt als bewijs van de onwaarheid er van?! M. geeft trouwens prima antwoorden op alles. Hij doet dat ook moeiteloos, want zijn tekst geeft echt niet veel aanleiding hoor. Je mag best hier en daar twijfelen, maar aantonen kun je hier echt niets.

Wat enorm opvalt, is dat er blijkbaar van hem geëist wordt, dat hij vlak na de gebeurtenis, hier meteen een perfect verhaal moet schrijven, waar élk detail al in verantwoord moet zijn.
Wat ook erg opvalt: het gaat hier om een vent, die om 6 uur s’ochtends in zijn slaap gestoord wordt, niets gedaan heeft, in zijn eigen huis gepakt wordt, en enkel dus misschien een grote bek gehad heeft. Anderzijds gaat het om een overmacht van agenten, die wakker zijn, en zowel qua menselijkheid als qua publiek functioneren, hun boekje aardig te buiten gaan, en ook nog de nodige schade veroorzaken. En dan is er een hele groep mensen hier boven, die vooral zíjn gedrag becommentariëren, of hem zelfs a-priori verwijten dat hij de kant van de agenten te slecht belicht! (en dat blijkt echt nog nergens uit.)

Proficiat Mike! Víjf pagina’s met allerlei wantrouwen hier!..En of je verhaal nou waar is of niet, je toont feilloos aan, dat klachten over Politie door Marokkanen in feite niet serieus behandeld worden. (tenminste door het ‘volk’ niet..)
En dat doe je door met een case te komen, die gedetailleerd is, op zich plausibel is, of zou kunnen zijn, en die consistent is of geen duidelijke onwaarschijnlijkheden bevat!… Knap hoor! Hahaha…. Racisme? Mogelijk. (Marokkanen zijn op zich natuurlijk mensen, maar éigenlijk…hihi..) Maar de discriminatie is zo wel overduidelijk aangetoond ja.

Maarten
15-12-02, 10:38
Valse beschuldigingen?..

In Groningen gaf een rechter een paar jaar geleden opdracht aan maatschappelijk werk, om eens uit te zoeken wat er waar was van beschuldigingen van incest met kinderen, in echtscheidingsprocedures van het afgelopen jaar. Normaal was het namelijk zo, dat de man meteen allerlei beperkingen in de omgangsregeling opgelegd kreeg, als de vrouw met zo’n beschuldiging kwam..
Uit het onderzoek bleek, dat de hélft van de vrouwen er overduidelijk over had staan te liegen!!
En in het grootste deel van de overige helft bleek níet duidelijk dat sprake was geweest van incest!

Valse beschuldigingen door vrouwen zijn voor mij een aandachtspunt op zich. Het is me al 4 keer overkomen! Als coordinator heb ik een keer een medewerkster moeten ‘ontslaan’ wegens duidelijk disfunctioneren. Ze zou me wel teugpakken zei ze. Ik had geen idee hoe. Maar die is als vergelding verhalen over mishandeling gaan rondstrooien..
Ik ben ook eens kritisch geweest tegen een pot, over hoe mannen door potten behandeld worden. Ik legde uit, hoe moeilijk het wel eens kon zijn om enerzijds die homostrijd te steunen, maar anderzijds met die rotzooi geconfronteerd te worden. Die pot is in eigen kring het verhaal gaan houden, dat ik zou vinden, dat alle potten het hoofd afgeslagen zou moeten worden. De rest bespaar ik je. De gevolgen zijn in al die gevallen aanzienlijk. Maar als je dit soort zaken met andere mannen bespreekt, dan blijken er aardig wat verhalen over vrouwen los te komen.

Komt dit verschijnsel vooral bij vrouwen voor? Nee hoor. Overal ter wereld gebruiken mensen de plaatselijke gevoeligheden voor hun eigen doelen, bewust of onbewust, maar wel vooral hoe hen dat het beste uit komt.
Ik zal maar niet meer beginnen over joden, en beschuldigingen van antisemitisme.. Dat is een goed strijdmiddel in de huidige cultuur, en daar wordt DUS grif gebruik van gemaakt.
Allochtonen hebben wél last van discriminatie, maar toch meen ik, dat de helft van hun klachten zó de vuilnisbak in kan, net als bij die van vrouwen, joden, e.a.

De mate waarin de valse beschuldigingen gedaan worden, hangt altijd af van de gevoeligheden in de plaatselijke cultuur, en de voordelen die het oplevert in die cultuur, óok in de vorm van aandacht en eigenbelang, zoals populair worden..
Het zijn vooral ook vooral de vooroordelen in een cultuur, die uitmaken of/hoe beschuldigingen gedaan worden, en vervolgens hoe die door anderen benaderd worden. In Nederland zijn vrouwen, joden, en soms allochtonen duidelijk in het voordeel met hun klachten. Daar kun je dus ook het misbruik verwachten. Maar..hihi.. het grootste voorbeeld van de schijn tegen hebben, dat zijn wel Marokkanen en klachten over Politie! Hahaha…

Kortom, wij Nederlanders zijn altijd zo trots op ons inzicht, dat de waarheid in conflicten altijd wel ergens in het midden zal liggen, maar in feite bepaalt de cultuur wanneer we bepaalde argumenten inzake de betrouwbaarheid uit de kast rukken of niet. En hoe dat hier met Mokromike gebeurt, dat vind ik een schoolvoorbeeld van selectieve stigmatisering.

Is zijn beschuldiging vals? Dan moeten de redenen daarvoor ergens passen in het bovenstaande plaatje.
Wil hij hier zijn imago opkrikken? Dat heeft hij niet nodig. Dat is zijn stijl normaal ook niet.
Wil hij populair worden bij de maroc’s hier? Ik vind zijn meningen anders aardig authentiek, en hij is een van de weinigen, die geregeld flink herrie met andere marocs trapt. Niet echt een hielenlikker, wel?
Probeert hij aan te tonen hoe marocs hier gediscrimineerd worden? Mogelijk, maar zijn verhaal is wel verdomt gedetailleerd en consistent. Het is ook te lang om bedoeld te zijn als hetze voor het gemiddelde heethoofd, want die lezen niet zoveel. En het type beschuldiging heeft meestal juist het nadeel van de twijfel. Daar heb je dus juist een zekere moed voor nodig.
Maakt hij een gewoonte van hetzen? Ook al niet. Hij is hard, maar ik vind niet, dat hij voortdurend slordige conclusies uit feiten trekt, integendeel.
Wie maakt er wel een hetze? Minstens 10 prikkers hierboven. Wou je het separatisme onder marocs stimuleren? Zó doe je dat! Zit Keidom2 maar bovenaan! Dit soort figuren is absoluut rijp voor integratie-subsidie.

Waiting
15-12-02, 20:59
:lol: :lol: :lol:

Maarten
16-12-02, 06:51
K&W... heb ik jullie er eigenlijk ooit voor bedankt, dan jullie reacties mijn stellingen altijd weer zo krachtig ondersteunen? Nou, bij deze!..

Bev
16-12-02, 10:42
Geplaatst door bman
afwachting van AEL de verlosser [/B]

Hmm waar gaat die ons van verlossen dan??


Met vriendelijke groet,

Bev

Joesoef
01-05-03, 09:21
Non urinat in ventum


Wie had dat ook alweer zijn zijn sig staan.......

rafiq
01-05-03, 10:01
Ach Macromike,

Zo erg is het toch ook niet. Gelijke monniken gelijke kappen. Zonder aanziens der persoon mensen intimideren is een zeer oude truc.

Vele oude Chinese communistische leiders hebben ook geregeld in heropvoedingskampen vertoeft.

Om daarna herboren terug te komen en snel carriere te maken in de hoogste regionen van de Partij.

Net als Salman Rushdie heeft het zijn carriere geen strobreed in de weg gelegd die Fatwa, maar juist een extra impuls gegeven voor zijn carriere.

En bij de AEL NL zullen ze wel als een stel oude wijven elkaar na praten hoe slecht Nederland wel niet is. Dit is een bevestiging van gedachtes die al langer sluimeren in vele gefrustreerde hoofden.

Jammer

manc
01-05-03, 11:04
Toch nog even reageren op Maarten.


Geplaatst door Maarten
[B]Bman,
ik zei niet dat je joods was, maar ik vind wel dat je net als de joden hierboven aan de verkeerde kant zit, wat betreft het uitstekende criterium van Dutchguy over het voordeel van de twijfel.
Je schreef echt: “..De ervaring op een medium als het internet leert dat je niet uit een (gekleurde) bron de waarheid kan putten. Blijkbaar moet deze ongelovige thomas daarom maar eens goed op zijn bek worden geslagen.”..

Heel goed. Ik geloof nog steeds weinig van het verhaal van Nabil.


Ik doe je de term “gekleurde bron” nog even cadeau, hoewel ik die ontstellend misplaatst vind, gezien de vraag hier, of een beschuldiging van “een” Marokkaan over politie wel kan deugen.

Mijn twijfel heeft met zijn marokkaan zijn geen fuck te maken, wel met zijn overduidelijke militante houding tov oa de politie. De term 'kleurde mening' heeft met allochtonen of huidskleur geen fuck te maken net als 'een donkerbruin vermoeden' geen ruk met negers te maken heeft of 'een wit voetje' niets met blanken.


Verder staan er 10.000 gekleurde verhalen op dit forum, en geef je niet aan waarom je juist nú een offensief over die waarheid begint.

Dat deed ik wel. Het ging mij vooral om de oordelen die over 'de politie' werden gemaakt en om het soort reacties waar Nabil blijkbaar op mikte.


Je mag best twijfelen hoor, maar als je actief er tegen in wil gaan, dan moet je reden laten zien, in die zie ik bij jou niet voldoende.
Mokromike is 1. Marokkaan

Dat heeft geen enkele rol gespeel in mijn twijfel. Alleen al de suggestie dat dit wel zo zou zijn vind ik dom, laag bij de grond en verfoeilijk.


2. fel gekant tegen de joodse leugenachtigheid en politiek, en

Wat heeft dat HIER mee te maken? Geen ruk. 'Joodse leugenachtigheid' een 'joodse politiek' zijn termen waar ik niks mee kan. Ze klinken antisemitisch. Zul je wel niet zo bedoelen, maar je klinkt zo.


3. Drukt zich daar kernachtig tegen uit. 4. en 4 wát??… veel draag je niet aan.

Dat doe ik wel: ik lees een eenzijdig, ongeloofwaardig verhaal dat allen maar leidt tot verkeerde (agressieve) reacties inclusief toespelingen hierop door Nabil zelf.


Het geheel hierboven (niet speciaal jij) doet me echt denken aan gevallen van verkrachte vrouwen, waar een meute omheen staat, die alle mogelijke moeite doen om aan te tonen dat het aan háar ligt! Die hebben al eens bedenkingen tegen haar gehad, en die zien nu hun kans schoon!..

Gelul.


Zélfs als Mokromike hier de zaak zit te faken, dan nóg toont hij hier feilloos aan, hoe Nederland met dergelijke klachten van Marokkanen om gaat!!!

Onzin. Het heeft met zijn Marokkaan zij NIETS te maken. Zeker bij mij niet.


Moet je eens zien hoe minutieus zijn tekst bestudeert wordt?!
Hoe elk rimpeltje in zijn tekst aangevoerd wordt als bewijs van de onwaarheid er van?! M. geeft trouwens prima antwoorden op alles. Hij doet dat ook moeiteloos, want zijn tekst geeft echt niet veel aanleiding hoor. Je mag best hier en daar twijfelen, maar aantonen kun je hier echt niets.

Iets aantonen heeft nog niemand gedaan. Het is overigens nog steeds stil rond deze zaak, wel is mokromike al gearesteerd voor vlaggenverbranding is hij nu blijkbaar oo verdacht van heling. Je zou toch zeggen dat als nabil dan TOCH voor de cameras komt of bij de politie dat ie even z'n verhaal doet....


....Racisme? Mogelijk. (Marokkanen zijn op zich natuurlijk mensen, maar éigenlijk…hihi..) Maar de discriminatie is zo wel overduidelijk aangetoond ja.

Dat is het niet. Nergens heb ik ergens de link tussen wantrouwen en zijn huidskleur gemaakt, niet impliciet noch expliciet. Die links zijn tussen jou en de 'leugenachtige joden' trouwens wel duidelijk te leggen, gek dat je dat zelf niet ziet.

Maarten
02-05-03, 02:58
Ha manc!
Je begrijpt inderdaad niet goed wat ik schrijf en waarom… (en zeker de opmerking over joden niet.)
Ik zeg gewoon dit: eigenlijk zijn iedereen’s verhalen altijd gekleurd. En we hebben eigenlijk weinig concrete dingen om speciaal aan Nabils verhalen te twijfelen. Ik somde gewoon op wat we van hem weten, en hoe weinig dat in feite is. We weten niet veel meer, dan dat hij marokkaan is, en (bijvoorbeeld) dat hij sterk tegen die joodse leugenachtigheid is.

(ik durf die term écht zo te gebruiken, omdat namelijk uiterst evident is, dat we al jarenlang met uiterst scheefhangende zionistische verhalen te maken hebben. (valse verklaringen, dubieuze rechtvaardigingen, omdraaing van causaliteiten, en massa’s andere catagorieen van onwaarheid waar ik doodziek van wordt.) En massa’s mensen denken dat, dus als het gaat over “joodse leugenachtigheid”, dan gaat het over DIE dingen! En die zíjn er, en die zijn er volop! Joden genoeg overigens, die dat óok vinden..
Bezwaar daartegen komt alleen van zionisten, die hétzij niet willen weten van die leugens, hétzij denken dat die niet zo opvallen, hétzij daar graag aan meewerken! En uitsluitend díe denken dan aan antisemitisme bij het gebruik van die term.
Oh ja, en dan heb je nog een aantal niet-joodse Nederlanders, die die leugenachtigheid niet zo opvalt, en dan vanuit een soort plaatsvervangend moralisme ook ineens aan antisemitime gaan denken, omdat ze niet zo gewend zijn aan die negativiteit die bij de critici van Israël. Ik vind het wel begrijpelijk hoor, maar je snapt hopelijk wel, dat ik het zó naast me neer leg he?
Ik wordt echt niet koud of warm meer van suggesties over antisemitisme. Er is veel teveel mee gerotzooid.
Massa’s marokkanen die al net zo denken als ik, maar die worden in de media fiks gedemoniseerd he? Echt hoor, leugenachtigheid zat! Allemaal rond Israël..)

Maar goed, Nabil dus.. Normaal is ie dus heel straight. En dat komt eerlijk over. En zijn verhaal nu is redelijk plausibel. Maakt even niet uit of je het gelooft of niet. Het verhaal is zeer gedetailleerd, en bevat geen rariteiten. (in het recht geldt dat een beetje als maat voor de betrouwbaarheid inzake getuigenverklaringen. Dat zegt hier dus tenminste íets) Vervolgens geeft hij wat antwoorden, die op zich óok consistent zijn.
Nou heb ik al twee keer een verhaal over politie en Marokkanen gezien hier, en die bleken na een tijdje twijfelachtig. Dan kreeg je van die verhalen van: “Ja, de politie pakt altijd dat soort auto’s, want ze weten dat die van Marokkanen zijn.” Dan weet je dus dat er iets niet klopt. Maar in dit geval is er niet zoiets.
(overigens Nam ik Nabil serieus, en heb hem een paar keer gemaild over de zaak, en kreeg weer antwoorden die volstrekt logisch waren bij de voortgang in zo’n zaak.. Als ie het faked, dan doet ie het dus erg goed, en dat is eigenlijk niet meer logisch in een zaak die niet veel mensen interesseerde..)

Maar wat overblijft, dat zijn dus de reacties hier. En eigenlijk wordt helemaal niet zo duidelijk waarom men precies argwanend is. Zelf twijfel je ook. Je zegt dat je wel gelooft dat Nabil oprecht is, hoewel het relaas misschien niet accuraat weergeeft, terwijl je anderzijds ronduit zegt dat je er weinig van gelooft.
Maar daargelaten jouw reactie, schreef ik hierboven al, dat ik 5 pagina’s met rotzooi las hier, en eigenlijk niet kon verklaren waar dat op gebaseerd was…
Neem Limpio hierboven. Die twijfelt vooral omdat hij het verhaal wat klinisch-afstandelijk en al te perfect vindt, maar vervolgens gaat hij met een potloodje langs de tekst, waarbij hij eigenlijk van Nabil eist, dat hij het nóg perfecter had moeten doen..

Stel dat Donna iets dergelijks overkwam. Dan kreeg je in de reacties toch hele andere verhalen. Snap je? Wat hier boven gebeurt is wel logisch, maar wat ik niet zo logisch vind, is dat het juist zo gebeurt nu het om Nabil gaat. Of juist bij een verhaal over politie en Marokkanen. Nabil wordt hier bijna aan kruisverhoren onderworpen, maar dan nog blijft de sfeer grimmig. De grote vraag is waaróm? Ik bedoel, dit is geen normale reactie bij iemand die zegt in elkaar geramd te zijn. (vandaar mijn vergelijking met verkrachte vrouwen, die niet geloofd worden) Er móet dus iets zijn dat dit veroorzaakt, maar dat wordt niet duidelijk.
Ik bedoel, zeg het maar? Hoe verklaar je het?
En als je dat niet goed lukt, dan moet je toch gaan denken aan collectieve vooringenomenheid bij klachten door marokkanen over politie.

Of zouden mensen gewoon denken: Nabil, dat is zo’n doordouwer met een grote bek, die zal het er wel naar gemaakt hebben?… Dat vind ik ook een reactie van niks. Overigens heeft iedereen in principe recht op een grote bek in zijn eigen huis..

Verder zit je een beetje in mijn verdachtenbankje, maar toch niet zo erg. Toch geef je niet goed aan waarom je het verhaal “eenzijdig” vind, of wat je nou precies aan het twijfelen zet.. Ik heb maar éen pagina teruggelezen, geen 5.. Misschien heeft het iets met Nabil te maken, en dan is het zeker geen discriminatie. Maar het kan een mengvorm zijn.
Of misschien simpel het feit dat je vindt, dat zijn politieke meningen óok heel eenzijdig zijn, en dat de kans groot is, dat hij het nu ook is. Of sterker nog, dat het zijn aard is om zaken in het extreme te trekken. Misschien past het bij je beeld van extremisten. Dat kan inzicht zijn, maar ook een valkuil..

Overigens vind ik Nabil niet zo extreem. Wel radicaal, maar niet extreem. Zelf ben ik het type doetje, en bepaald niet extreem, maar ik kan Nabil heel goed volgen. En ik ben er zeker van dat je een goede onderbouwing krijgt, als je vraagt waarom hij vindt wat hij vindt..
Maar goed, hij kan crimineel zijn. We weten het niet.

Raar is je opmerking, dat nu Nabil tóch voor de camera’s komt, hij meteen even zijn verhaal over dít kan doen.. Het heeft toch niets met laptops te maken? Waarom denk je zo? Tuurlijk krijgt hij de kans niet om over vanalles en nog wat te gaan lullen.

En over racisme bij politie? Het is nog maar de vraag hoe je dat aantoont. Racistische opmerkingen zijn beslist niet noodzakelijk. Bedenk ook dat de politie per definitie heel sterk in categorieën denkt. Goed mogelijk dat ze al snel een apart soort werkwijze bij Marokkanen hebben, als Marokkanen vaak een ander soort gedrag vertonen. Zo werkt dat. Als ze vaker defensief/agressief reageren, dan zal politie vaker standaard harder optreden. En komt het vaak voor bij Marokkanen, dan krijg je standaard harder optreden tegen Marokkanen. Daar hoeft nog geen racisme achter te zitten, maar het kan dus zeker tot discriminatie leiden.
(overigens zijn Marokkanen volgens mij helemaal niet zo grote-bekachtig tegen politie. De jongeren misschien, maar de oudere niet. Geen idee hoe dat in Den Haag zit..) Groet!

Tomas
02-05-03, 08:07
Geplaatst door Maarten
(ik durf die term écht zo te gebruiken, omdat namelijk uiterst evident is, dat we al jarenlang met uiterst scheefhangende zionistische verhalen te maken hebben. (valse verklaringen, dubieuze rechtvaardigingen, omdraaing van causaliteiten, en massa’s andere catagorieen van onwaarheid waar ik doodziek van wordt.) En massa’s mensen denken dat, dus als het gaat over “joodse leugenachtigheid”, dan gaat het over DIE dingen! En die zíjn er, en die zijn er volop! Joden genoeg overigens, die dat óok vinden..
Bezwaar daartegen komt alleen van zionisten, die hétzij niet willen weten van die leugens, hétzij denken dat die niet zo opvallen, hétzij daar graag aan meewerken! En uitsluitend díe denken dan aan antisemitisme bij het gebruik van die term.
Oh ja, en dan heb je nog een aantal niet-joodse Nederlanders, die die leugenachtigheid niet zo opvalt, en dan vanuit een soort plaatsvervangend moralisme ook ineens aan antisemitime gaan denken, omdat ze niet zo gewend zijn aan die negativiteit die bij de critici van Israël. Ik vind het wel begrijpelijk hoor, maar je snapt hopelijk wel, dat ik het zó naast me neer leg he?
Ik wordt echt niet koud of warm meer van suggesties over antisemitisme. Er is veel teveel mee gerotzooid.
Massa’s marokkanen die al net zo denken als ik, maar die worden in de media fiks gedemoniseerd he? Echt hoor, leugenachtigheid zat! Allemaal rond Israël..)


Ik heb hier een aantal bezwaren tegen om op deze wijze je uit te drukken. Nou ja, bezwaren. Je doet maar, maar als je niet continu wilt uitleggen wat je bedoelt moet je wel een andere methode kiezen.

Met de term Joodse leugenachtigheid creer je een vrom van leugenachtigheid die religie of rasbepaald is. Net zoals Islamitische leugenachtigheid of Blanke schijnheiligheid.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, de propaganda en (meestal onbewuste) scheve berichtgeving van de MO situatie. Alleen met de term Joodse leugenachtigheid dek je die lading niet fair.

Daarnaast bestaat dit fenomeen aan beide kanten, nee alle kanten. Iedere partij geeft een scheef bericht weer. Zo kan je dus ook over Moslimleugens spreken. Ik denk alleen niet dat dat erg constuctief zal werken.

En tot slot: er bestaat ook nog zoiets als echt antisemitisme: Jodenhaat. Het haten van mensen omdat ze joods zijn ongeacht hun mening, leven of je ze uberhaupt kent. OK, dat mag dan wel deels gevoed worden door de staat Israel met haar IDF, maar het neemt niet weg dat dit an sich een slechte zaak is.

Door je zo uit te drukken distantieer jij je niet van Jodenhaat, maar vereenzelfig je je er mee, ook door te zeggen massa's marokkanen denken er net zo over, neem je ook al die Marokkanen die alleen al bij het woord Jood beginnen te kwijlen en spontaan allerlei rassentheorieen beginnen te bedenken met je mee.

Dat vind ik dus.

En Nabil? Ach, ik er ook maar vanuit dat ie in iedergeval zijn waarheid hier weergeeft. En daar zal ik het maar mee doen, tot het tegendeel is aangetoond. Want ik vond Nabil net als jij denk ik, wel erg rechtlijnig, maar daardoor ook heel eerlijk overkomen.

Die laptopjesaffaire zal misschien in zijn optiek nog legaal zijn ook. Als de Koraan niks over heling zegt b.v, maakt hem het allemaal niks uit. Daarmee blijft hij interessant rechtlijnig, maar niet minder strafbaar en gevaarlijk in mijn ogen.

manc
02-05-03, 09:33
Geplaatst door Maarten
Ha manc!
Je begrijpt inderdaad niet goed wat ik schrijf en waarom… (en zeker de opmerking over joden niet.) [/qupte]

Nee, die begrijp ik nog steeds niet, welke 'joden' in dit topic bedoel je toch? Kidon is geen Jood, ik ben geen Jood en Limpio is volgens mij ook niet Joods....dus waarom je nu het stempel 'Joods' op 'leugenachtigheid' meent te kunnen plakken...

[quote] Ik zeg gewoon dit: eigenlijk zijn iedereen’s verhalen altijd gekleurd. En we hebben eigenlijk weinig concrete dingen om speciaal aan Nabils verhalen te twijfelen. Ik somde gewoon op wat we van hem weten, en hoe weinig dat in feite is. We weten niet veel meer, dan dat hij marokkaan is, en (bijvoorbeeld) dat hij sterk tegen die joodse leugenachtigheid is.

So what? Wat heeft dat met dit verhaal te maken? Geen ruk.


(ik durf die term écht zo te gebruiken, omdat namelijk uiterst evident is, dat we al jarenlang met uiterst scheefhangende zionistische verhalen te maken hebben. (valse verklaringen, dubieuze rechtvaardigingen, omdraaing van causaliteiten, en massa’s andere catagorieen van onwaarheid waar ik doodziek van wordt.) En massa’s mensen denken dat, dus als het gaat over “joodse leugenachtigheid”, dan gaat het over DIE dingen! En die zíjn er, en die zijn er volop! Joden genoeg overigens, die dat óok vinden..
Bezwaar daartegen komt alleen van zionisten, die hétzij niet willen weten van die leugens, hétzij denken dat die niet zo opvallen, hétzij daar graag aan meewerken! En uitsluitend díe denken dan aan antisemitisme bij het gebruik van die term.
Oh ja, en dan heb je nog een aantal niet-joodse Nederlanders, die die leugenachtigheid niet zo opvalt, en dan vanuit een soort plaatsvervangend moralisme ook ineens aan antisemitime gaan denken, omdat ze niet zo gewend zijn aan die negativiteit die bij de critici van Israël. Ik vind het wel begrijpelijk hoor, maar je snapt hopelijk wel, dat ik het zó naast me neer leg he?
Ik wordt echt niet koud of warm meer van suggesties over antisemitisme.

Dat is inderdaad JOUW probleem en je zult er continu mee geconfronteerd worden als je je zo blijft uitdrukken (Joodse leugenachtigheid, Marokkaanse agressiviteit, Zwarte Luiheid etc....allemaal van een laken hetzelfde pak). Een echte Cp86-er wordt er ook niet warm of koud van of hij voor rasict wordt uitgemaakt.



Er is veel teveel mee gerotzooid.
Massa’s marokkanen die al net zo denken als ik, maar die worden in de media fiks gedemoniseerd he? Echt hoor, leugenachtigheid zat! Allemaal rond Israël..)

Nee, het gaat om je taalgebruik. En marokkanen worden in de Media niet gedemoniseerd omdat ze anti-sharon zijn, ik ben ook anto-sharon..


Maar goed, Nabil dus.. Normaal is ie dus heel straight. En dat komt eerlijk over. En zijn verhaal nu is redelijk plausibel. Maakt even niet uit of je het gelooft of niet. Het verhaal is zeer gedetailleerd, en bevat geen rariteiten. (in het recht geldt dat een beetje als maat voor de betrouwbaarheid inzake getuigenverklaringen. Dat zegt hier dus tenminste íets) Vervolgens geeft hij wat antwoorden, die op zich óok consistent zijn.
Nou heb ik al twee keer een verhaal over politie en Marokkanen gezien hier, en die bleken na een tijdje twijfelachtig. Dan kreeg je van die verhalen van: “Ja, de politie pakt altijd dat soort auto’s, want ze weten dat die van Marokkanen zijn.” Dan weet je dus dat er iets niet klopt. Maar in dit geval is er niet zoiets.
(overigens Nam ik Nabil serieus, en heb hem een paar keer gemaild over de zaak, en kreeg weer antwoorden die volstrekt logisch waren bij de voortgang in zo’n zaak.. Als ie het faked, dan doet ie het dus erg goed, en dat is eigenlijk niet meer logisch in een zaak die niet veel mensen interesseerde..)

Maar wat overblijft, dat zijn dus de reacties hier. En eigenlijk wordt helemaal niet zo duidelijk waarom men precies argwanend is. Zelf twijfel je ook. Je zegt dat je wel gelooft dat Nabil oprecht is, hoewel het relaas misschien niet accuraat weergeeft, terwijl je anderzijds ronduit zegt dat je er weinig van gelooft.
Maar daargelaten jouw reactie, schreef ik hierboven al, dat ik 5 pagina’s met rotzooi las hier, en eigenlijk niet kon verklaren waar dat op gebaseerd was…
Neem Limpio hierboven. Die twijfelt vooral omdat hij het verhaal wat klinisch-afstandelijk en al te perfect vindt, maar vervolgens gaat hij met een potloodje langs de tekst, waarbij hij eigenlijk van Nabil eist, dat hij het nóg perfecter had moeten doen..

Stel dat Donna iets dergelijks overkwam. Dan kreeg je in de reacties toch hele andere verhalen. Snap je? Wat hier boven gebeurt is wel logisch, maar wat ik niet zo logisch vind, is dat het juist zo gebeurt nu het om Nabil gaat. Of juist bij een verhaal over politie en Marokkanen. Nabil wordt hier bijna aan kruisverhoren onderworpen, maar dan nog blijft de sfeer grimmig. De grote vraag is waaróm? Ik bedoel, dit is geen normale reactie bij iemand die zegt in elkaar geramd te zijn. (vandaar mijn vergelijking met verkrachte vrouwen, die niet geloofd worden) Er móet dus iets zijn dat dit veroorzaakt, maar dat wordt niet duidelijk.
Ik bedoel, zeg het maar? Hoe verklaar je het?
En als je dat niet goed lukt, dan moet je toch gaan denken aan collectieve vooringenomenheid bij klachten door marokkanen over politie.

Of zouden mensen gewoon denken: Nabil, dat is zo’n doordouwer met een grote bek, die zal het er wel naar gemaakt hebben?… Dat vind ik ook een reactie van niks. Overigens heeft iedereen in principe recht op een grote bek in zijn eigen huis..

Verder zit je een beetje in mijn verdachtenbankje, maar toch niet zo erg. Toch geef je niet goed aan waarom je het verhaal “eenzijdig” vind, of wat je nou precies aan het twijfelen zet..

Luister Nabil, een nogal militant baasje, zelfs in zijn eigen relaas, krijgt mot met de politie die in zijn huis een inval doet. Nabil die zelf met verkapte bedreigingen loopt te strooien op dit bord, agressie uitlokt bij zijn medeprikkers, die is opeens 'het ongschuldige lam'...dat gaat er bij mij gewoon niet in en een aantal details uit dat verhaal kloppen m.i. gewoon niet. Daarom dacht ik eerst dat hij over iemand anders schreef of dat hij in ieder geval maar de helft verteld van wat er werkelijk is gebeurd. In de discussie op dit bord is Nabil een nette kerel, en ik heb niets persoonlijks tegen of voor hem: ik twijfel alleen heel sterk aan zijn verhaal, en in het licht van wat we de afgelopen maanden over nabil hebben geleerd is die twijfel nog gegrond ook. Heeft niets met zijn geloof, huidskleur of wat dan ook te maken.


Ik heb maar éen pagina teruggelezen, geen 5.. Misschien heeft het iets met Nabil te maken, en dan is het zeker geen discriminatie. Maar het kan een mengvorm zijn.

Ja, dat kan...alles kan. Maar je geeft zelf wederom niet aan waarom je iemand een racist noemt. Da's een beetje de spreekwoordelijke pot en zijn maatje de ketel.


Of misschien simpel het feit dat je vindt, dat zijn politieke meningen óok heel eenzijdig zijn, en dat de kans groot is, dat hij het nu ook is. Of sterker nog, dat het zijn aard is om zaken in het extreme te trekken. Misschien past het bij je beeld van extremisten. Dat kan inzicht zijn, maar ook een valkuil..

Ja, Nabils absolute zwart-wit denken zijn hoogstwaarschijnlijk een facotr in mijn inschatting van diens betrouwbaarheid. Hij is misschien heel erg 'rechtlijnig' maar daardoor wel iemand bij wie het totaal aan nuance en zelfreflexie ontbreekt.


Overigens vind ik Nabil niet zo extreem. Wel radicaal, maar niet extreem. Zelf ben ik het type doetje, en bepaald niet extreem, maar ik kan Nabil heel goed volgen. En ik ben er zeker van dat je een goede onderbouwing krijgt, als je vraagt waarom hij vindt wat hij vindt..
Maar goed, hij kan crimineel zijn. We weten het niet.

Nabil kan zeker goed lullen, al is zijn niveau de laatste weken niet meer wat het was. In de discussie is Nabil altijd redelijk beleefd en altijd bereid tot het geven een antwoord. Daar heb ik dan ook respect voor en ik zou er ook niet voor weglopen hem de hand te schudden of een pilse cq zamzammetje met hem te drinken. Daar gaat het niet om.


Raar is je opmerking, dat nu Nabil tóch voor de camera’s komt, hij meteen even zijn verhaal over dít kan doen.. Het heeft toch niets met laptops te maken? Waarom denk je zo? Tuurlijk krijgt hij de kans niet om over vanalles en nog wat te gaan lullen.

Onzin. Mijn opmerking heeft niets met de laptops te maken. Wel met de mediaaandacht die de AEL de laatse tijd krijgen...dit is volgens mij DE kans om dan dergelijke misstanden in een interview oid aan de kaak te stellen.


En over racisme bij politie? Het is nog maar de vraag hoe je dat aantoont. Racistische opmerkingen zijn beslist niet noodzakelijk. Bedenk ook dat de politie per definitie heel sterk in categorieën denkt. Goed mogelijk dat ze al snel een apart soort werkwijze bij Marokkanen hebben, als Marokkanen vaak een ander soort gedrag vertonen. Zo werkt dat. Als ze vaker defensief/agressief reageren, dan zal politie vaker standaard harder optreden. En komt het vaak voor bij Marokkanen, dan krijg je standaard harder optreden tegen Marokkanen. Daar hoeft nog geen racisme achter te zitten, maar het kan dus zeker tot discriminatie leiden.

Ja, maar dat zegt dus nog steeds niet over racistische motieven van de Politie. Ik geloof dus EN zijn verhaal niet helemaal, ik trek dus ook zeker niet de conclusie dat de politie haaglanden 'een racistisch bolwerk is' en ik keur het ten zeerste af dat er 'adressen bij autokentekens worden opgezocht' en 'dat blauw homohonden met bakstenen tot plantjes moeten worden geslagen'...


(overigens zijn Marokkanen volgens mij helemaal niet zo grote-bekachtig tegen politie. De jongeren misschien, maar de oudere niet. Geen idee hoe dat in Den Haag zit..) Groet! De ervaring van deze Rotterdammer leert dat dit vaak anders is.

Maarten
05-05-03, 12:21
Effe snel over die “Joodse leugenachtigheid”.

Ik ben ook niet helemaal blij met die term, maar er is zo godsgruwelijk veel aanleiding voor.
Zionistische leugenachtigheid was een betere term, maar ook heel veel niet-zionistische joden gebruiken veel argumentaties uit de leugenachtige koker, en zijn behoorlijk pro-Israël, waarbij de ogen fiks gesloten worden voor de praktijken daar..

De totale leugenachtigheid is van een enorme omvang. Zowel over de geschiedenis, de politiek, de motieven, de feiten en gebeurtenissen, de PR, de rechtvaardigingen, de voorstellingen van zaken enz enz. Dat is al tientallen jaren zo. En het betreft joden in binnen- en buitenland. Kritische en realistische joden zijn er, maar noem het gerust een kleine minderheid.
Intussen gaat het wel om grootschalige schendingen van mensenrechten, landrechten enz, en is de misdadigheid van de praktijk gewoon met geen pen te beschrijven. Het gaat hier niet zomaar om liegen, maar om het bagatelliseren enz van zeer ernstige verschijnselen.

Ik pik die verhalen gewoon niet meer, en vind een term als joodse leugenachtigheid inmiddels heel adequaat, en nog een stuk subtieler dan die leugenachtigheid zelf. Tuurlijk is de term wat grof, maar veel minder grof, dan wat er aan de andere kant zoal gebeurt.
Tuurlijk zijn er altijd weer jongens die gaan suggereren, dat je een “inherente leugenachtigheid” bij “joden” bedoelt, en dan weer beginnen over een verdekt antisemitisme, maar ik wordt er niet koud of warm van, want ook de leugens over antisemitisme swingen de pan uit. Ik schreef al eerder, dat ik de huidige benadering van hedendaags antisemitisme door vele joden in de media al dermate geamputeerd en troebel vond, dat ik het gewoon jammer vind, dat de joden daardoor eigenlijk nauwelijks nog kunnen bijdragen in de discussies over de vraag hoeveel antisemitisme er tegenwoordig precies is! Erg he?! Maar zo ligt het wel. De demonisering van marokkanen bijvoorbeeld is gewoon bespottelijk. Er wordt enorm veel hetze gemaakt, en je ziet enorm opgeklopte toestanden.

Echt jongens, er wordt zoveel gerotzooid, dat ik echt niet meer over die term val. Ga er maar vanuit dat er een massieve leugenachtigheid inzake Israël bestaat, en dat niet meer te achterhalen is bij wie of wat die vandaan komt. Verder slaat de term joods zowel op afkomst als religie. De term is dus niet tegen een godsdienst gericht. En degenen die die er over klagen hoor je noot over het gebruik van termen als Islam, moslims, of Jihad, terwijl ze daar 100x meer te duchten hebben van stigmatisering. Overigens kom ik uit een behoorlijk pro-joodse familie, en kan me daar tot op de dag van vandaag goed in vinden.
Sorry hoor, geen plaats meer om erg moralistisch over die term te doen, en al helemaal niet uit misplaatste solidariteit.
Ik ga pas weer subtieler worden, als de kwestie hier in de politiek en de media betere kansen krijgen, en ook kritische joden hier betere kansen krijgen. De zaak ligt zwaar in de taboe-sfeer.

Overigens begon ik hier met die term, omdat het topic vroeg om een typering van Nabil. Dus noemde ik zijn strijd tegen de joodse leugenachtigheid. En het feit dat er nu over die term doorgezaagd moet worden, typeert de eenzijdigheid hier alweer. Als er iets schreeuwt om aandacht, dan is het wel de misdadigheid, waar de leugenachtigheid aan verbonden is. Hoog tijd voor realistische discussies over Israël, en niet voor verdediging van Lange Tenen!

Bekijk anders het artikel van Avnery maar, over Israël als kweekvijver van antisemitisme, onder:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=53607&perpage=40&display=&pagenumber=1

Avnery geeft daarin al zijdeings aan hoe er misbruik gemaakt wordt van de gevoeligheden.
Je maakt de anti-Israël stemming alleen maar groter, als je de dingen niet bij naam kunt noemen, en in discussies niet vrijelijk kunt discussieren, zonder dat die om de haverklap getorpedeerd worden door gemoraliseer over hoe er over joden gepraat moet worden. En vervolgens gaan de discussies alleen nog maar over de joodse optiek in de zaak. Dit mechanisme bestaat wereldwijd, en is onderdeel van die leugenachtigheid.
In Nederland bestaat het in afgezwakte vorm, maar wel breed. Er wordt dan hard tuttuttut geroepen, en vervolgens gaat het nergens meer over. Echt Balkenende. Nerderland is hierin erg Braaf geworden, en daar is de zionistische lobby erg blij mee. Die kunnen dan het accent weer leggen op de volgende serie leugens. Werk daaraan mee jongens, en de ellende wordt alleen maar groter.