PDA

Bekijk Volledige Versie : Ammoniakwagon bij DSM Delft dreigde te imploderen



Mark
09-12-02, 21:03
Ammoniakwagon bij DSM Delft dreigde te imploderen

DELFT (ANP) - Een treinwagon met ammonia stond maandagavond bij chemieconcern DSM in Delft op imploderen. De wagon staat op een zijspoor op het terein van het concern. De politie heeft de omgeving nog niet ontruimd.

Wel is op last van de brandweer het treinverkeer tussen Den Haag en Rotterdam stilgelegd. De brandweer onderzoekt de zaak, aldus de politie. Bij het lossen van de ammonia bleek de beluchtingsklep dicht te zijn, zei een DSM-woordvoerder. Hierdoor ontstond er onderdruk in de tank en werd deze vacuüm getrokken. ,,De tank is heel gebleven en lekt niet'', aldus de zegsman. Er is volgens hem momenteel geen gevaar voor de omgeving. Ook hebben zich geen persoonlijke ongelukken voorgedaan.

,,Het probleem werd tijdig ontdekt. Het overpompen is gestopt'', zei de woordvoerder. De brandweer onderzoekt hoe de rest van de ammonia uit de tank kan worden overgepompt. Ammonia is een bijtende stof die brandwonden kan veroorzaken. Bij inademing kunnen mensen in ademnood komen. DSM in Delft produceert bakkersgist, antibiotica en smaakstoffen.




Ik woon dus direct naast deze fabriek :)

Joesoef
09-12-02, 21:10
Geplaatst door Mark


Ik woon dus direct naast deze fabriek :)


Ruikt altijd heel apart daar als ik langs rij. En vroeger was het zelfs niet te harden. Na een diepe teug kreeg je daar zowat hallucinaties.

En tja dat treintje. Beter imploderen dan exploderen denk ik maar.....

barfly
09-12-02, 21:16
brrrrrrrrrrrrrrr als dingen al gaan _im_ploderen... dat waren we niet gewend :p

Mark
09-12-02, 21:20
Geplaatst door Joesoef
Ruikt altijd heel apart daar als ik langs rij. En vroeger was het zelfs niet te harden. Na een diepe teug kreeg je daar zowat hallucinaties.

En tja dat treintje. Beter imploderen dan exploderen denk ik maar.....

Ik zit aan de goede kant van de wind ;)

En het is de afgelopen jaren veel minder geworden... vroeger woonde ik naast de gelatinefabriek aan de rotterdamseweg... DAT is pas een misselijkmakende lucht!

Maar allesh is goedgekomen vanavond! :duim: