PDA

Bekijk Volledige Versie : Jahjah & Barend & Van Dorp



000NobelPrizes
10-12-02, 21:03
Nou mensen, jullie feestje. Jahjah op bezoek bij Barend & Van Dorp vanavond, samen met mijnheer Sini.

I'mNumber1
10-12-02, 21:37
Geplaatst door Bouchra A
Jahjah, die racist die Berbers in Europa verplicht Arabisch wil laten leren.



Maakt het hun makkelijker de Qoran te lezen ;).

ZwYgStErr
10-12-02, 21:59
Damnn... Heb ik dat gemist? Wanneer is de herhaling?

barfly
10-12-02, 22:04
Geplaatst door ZwYgStErr
Damnn... Heb ik dat gemist? Wanneer is de herhaling?

Dat heb je nog niet gemist om 22.30 op RTL4

mrz
10-12-02, 22:58
Herhaling Barend & Van Dorp 00:25 - 01:15

Jeminee zeg wist niet dat ik het zo eens was met die Jahjah. Hij zegt precies wat ik denk :melig:

Mark
10-12-02, 23:21
Geplaatst door mrz
Herhaling Barend & Van Dorp 00:25 - 01:15

Jeminee zeg wist niet dat ik het zo eens was met die Jahjah. Hij zegt precies wat ik denk :melig:

Dan typ jij meestal zeker niet wat je denkt ;)

BiL@L
10-12-02, 23:36
Hahaha. Meesterlijk!!

NIS
10-12-02, 23:42
Ze probeerden hem iedere keer vast te praten. Wat denk je van Iran? En Saddam? Vette antwoorden had ie weer klaar!! Henk lachte hem voor de gein uit, over het antwoord dat de stabiliteit van binnenuit moet komen en dat Amerika juist goed voor Saddam is. Abu Jahjah had gelijk het voorbeeld Roemenie klaar.. Oh wat lijkt hij op mij betreft discusseren...

Go Jahjah! :cola:

mrz
10-12-02, 23:43
Geplaatst door Mark
Dan typ jij meestal zeker niet wat je denkt ;)

Leuke manier om te zeggen dat je het geen onzin vindt. :lole:

limpio
10-12-02, 23:44
Geplaatst door mrz
Herhaling Barend & Van Dorp 00:25 - 01:15

Jeminee zeg wist niet dat ik het zo eens was met die Jahjah. Hij zegt precies wat ik denk :melig:
Hij weet wel wat jij verwacht, daar speelt ie ook handig op in..meelopers heeft ie nodig, geen zelfstandige denkers.

Pixelshade
10-12-02, 23:46
die gozer is echt gruwelijk, ze wisten niet wat ze met hem moesten doen, hij had overal een correct antwoord voor klaar staan, en ze bleven hem maar onderbreken en hem af te kraken, jammer dat je aan die Sini ook geen ene flikker heb, maar conclusie, Jahjah is de man

Pixelshade
10-12-02, 23:49
Geplaatst door limpio
Hij weet wel wat jij verwacht, daar speelt ie ook handig op in..meelopers heeft ie nodig, geen zelfstandige denkers.

sometimes its hard to face reality because the reality doesnt fit you

Mill
10-12-02, 23:52
Geplaatst door NIS
Ze probeerden hem iedere keer vast te praten. Wat denk je van Iran? En Saddam? Vette antwoorden had ie weer klaar!! Henk lachte hem voor de gein uit, over het antwoord dat de stabiliteit van binnenuit moet komen en dat Amerika juist goed voor Saddam is. Abu Jahjah had gelijk het voorbeeld Roemenie klaar.. Oh wat lijkt hij op mij betreft discusseren...

Go Jahjah! :cola:

Hij kan inderdaad erg goed discussiëren dus hij zal discussies meestal winnen. Maar of dat belangrijk is, winnen? Ik weet het niet. Inhoudelijk heeft hij (weer eens) heel weinig gezegd. Hij wil voor allochtonen dezelfde rechten die iedereen heeft. Ja maar, zo luidt het antwoord dan steeds, ze hebben die rechten al. Formeel ja, zegt Jahjah dan, maar niet in de praktijk en dat is wat we willen. Dat is steeds het standaard traject van de discussie. Verder dan dat punt weigert hij consequent concreet te worden, behalve een vage opmerking over een idee dat hij opvoert als zijn voorstel maar dat al stokoud is: positieve discriminatie. Voor de rest weigert hij steevast concrete beleidsvoorstellen te formuleren. Ja, kreten als "werk voor iedereen" of "goede huisvesting" zijn niets meer dan dat: kreten waar je het onmogelijk mee oneens kan zijn.

Kortom, een slimme man, maar geen visionaire man.

limpio
10-12-02, 23:54
Geplaatst door Pixelshade
sometimes its hard to face reality because the reality doesnt fit you
Neen hoor, jahjah blabla....meer ook niet.
Er zijn er nog die rad van tong waren en verdwenen in het troosteloze
niets, maar hij hoopt voldoende kerels te vinden die fijn vinden wat hij vertelt.
Een intelligent man die zijn intelligentie op een verkeerde wijze gebruikt. En dat zal hem ooit de das omdoen..wees er maar zeker van.

i love israel
10-12-02, 23:56
Geplaatst door Pixelshade
die gozer is echt gruwelijk, ze wisten niet wat ze met hem moesten doen, hij had overal een correct antwoord voor klaar staan, en ze bleven hem maar onderbreken en hem af te kraken, jammer dat je aan die Sini ook geen ene flikker heb, maar conclusie, Jahjah is de man

wat ben je toch een triest mannetje. je kijkt zeker nooit naar barend en van dorp he? zeker te laat voor je. als je namelijk wel vaker zou kijken zou je weten dat het programma altijd zo verloopt. iedereeen word altijd onderbroken. helaas voor jou was dat niet speciaal tegen jahjah gericht. en afgekraakt werd hij al helemaal niet.

vond die jahjah trouwens een buitengewoon innemende man. zeer intelligent. zou mooi zijn als er meer mensen van dat kaliber op dit prikbord zouden rondlopen.

Dutchguy
10-12-02, 23:58
Beetje een dubbel gevoel bij deze man.

Aan de ene kant is hij goed voor de zelfbewustzaamheid van Marokkanen. Eindelijk iemand die rap van de tongriem gesneden en assertief is namens een bevolkingsgroep.
Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat mensen iets in hem zien. Hij is intelligent en adrem en heeft een bepaalde uitstraling. Voorwaarden om succesvol te worden in de politiek.

Aan de andere kant trekt hij ook wel erg snel de handen van onderwerpen af die niet in zijn straatje passen. Hier laat Sini een heel andere houding zien die naar mijn mening veel constructiever is. Wat dit betreft vond ik Jahjah niet altijd even sterk. Op de vraag van Jan Mulder over de 'wat mindere positie van de vrouw bij moslims' (niet mijn woorden) beantwoordde Jahjah dat dit bij katholieken toch ook zo was? Idem dito over homosexualiteit, dezelfde 'handen af' gebaren. Wat dit betreft sloeg Jan Mulder mijns inziens de spijker op de kop door de stellen dat de Islam frictie zal geven met de Nederlandse samenleving, niet zozeer de Marokkanen of allochtonen.
Ik denk dat hij gelijk heeft. Ik kreeg de indruk dat Jahjah heel sterk toegespitst is op de situatie in Belgie en dat Sini veel meer op de Nederlandse situatie is ingespeeld. Dat verschil leek ook heel erg naar voren te komen.

NIS
11-12-02, 00:00
Geplaatst door Mill
Hij kan inderdaad erg goed discussiëren dus hij zal discussies meestal winnen. Maar of dat belangrijk is, winnen? Ik weet het niet. Inhoudelijk heeft hij (weer eens) heel weinig gezegd. Hij wil voor allochtonen dezelfde rechten die iedereen heeft. Ja maar, zo luidt het antwoord dan steeds, ze hebben die rechten al. Formeel ja, zegt Jahjah dan, maar niet in de praktijk en dat is wat we willen. Dat is steeds het standaard traject van de discussie. Verder dan dat punt weigert hij consequent concreet te worden, behalve een vage opmerking over een idee dat hij opvoert als zijn voorstel maar dat al stokoud is: positieve discriminatie. Voor de rest weigert hij steevast concrete beleidsvoorstellen te formuleren. Ja, kreten als "werk voor iedereen" of "goede huisvesting" zijn niets meer dan dat: kreten waar je het onmogelijk mee oneens kan zijn.

Kortom, een slimme man, maar geen visionaire man.

Wat is tegenwoordig visionaire? Veel ideeen, die de huidige politiek predikt, had ik 10 jaar geleden verzonnen.

Ik vind, dat hij het heel goed doet! Hij laat een andere stem horen.. Ik zie liever Jahjah in tv programma 's, dan een rare imam (met homo-haat)...

Er zijn trouwens ook veel autochtonen die het met hem eens zijn hoor..

Pixelshade
11-12-02, 00:00
Geplaatst door limpio
Neen hoor, jahjah blabla....meer ook niet.
Er zijn er nog die rad van tong waren en verdwenen in het troosteloze
niets, maar hij hoopt voldoende kerels te vinden die fijn vinden wat hij vertelt.
Een intelligent man die zijn intelligentie op een verkeerde wijze gebruikt. En dat zal hem ooit de das omdoen..wees er maar zeker van.

haal alsjeblieft dat brok schijt uit je ogen mas

Simon
11-12-02, 00:06
Grotendeels de uitzending gezien en ik vind dat Jahjah het goed deed. Erg intelligent. Je vraagt je ook af of zo iemand hier tot polarisatie aanleiding zou geven? Het lijkt mij van niet. Misschien wel tot felle debatten maar dat is goed in een democratie. Wat dat betreft vind ik die reacties in de 2e kamer op de AEL tot op heden erg overspannen.

Simon

NIS
11-12-02, 00:07
Geplaatst door Bouchra A
'.. Oh wat lijkt hij op mij betreft discusseren...'

Inderdaad zo kan ik het ook. Ik heb het ook wel eens zo gedaan.
Niet eens, maar meermalen. Merendeels als oefening.

Inderdaad heel erg knap wat hij doet.

Wees maar trots op zo'n Libanees die Berbers Arabisch wil leren in Nederland/Belgie.

Hoeveel sukkels zoals jij zullen daar intrappen?

Waarom het woord 'sukkel'? Is dat niet gebrek aan argumenten? ;) Blijf rustig meisje en heb respect voor andere meningen. Ga niet schelden, dat is niet gepast in een nette discussie. Dit is een forum en probeer een uitgesproken mening te hebben om deze discussie leuk te houden. Een beetje humor tussendoor is ook te waarderen.

Zullen we allemaal Fries leren? Een libanees? Hoezo? Zijn dat rare mensen volgens jou.. wat is Balkenende en Zalm? Wouter Bos? Zullen we niet uitzoeken of ze wel echt Nederlanders zijn??

Wakker worden!! (zoals dat Surinaamse vrouwtje bij Barend & van Dorp roept)

Pixelshade
11-12-02, 00:08
Geplaatst door i love israel
wat ben je toch een triest mannetje. je kijkt zeker nooit naar barend en van dorp he? zeker te laat voor je. als je namelijk wel vaker zou kijken zou je weten dat het programma altijd zo verloopt. iedereeen word altijd onderbroken. helaas voor jou was dat niet speciaal tegen jahjah gericht. en afgekraakt werd hij al helemaal niet.

vond die jahjah trouwens een buitengewoon innemende man. zeer intelligent. zou mooi zijn als er meer mensen van dat kaliber op dit prikbord zouden rondlopen.

hehe :stout: , heb morgen vrij, dus mag ik laat opblijven :)
ik kijk inderdaad niet vaak barend en van dorp, geen fuck aan, geef mij maar voetbal
die Jahjah werd te vaak onderbroken om goed zn mening en zn verhaal te verkondigen, dat vond ik triest, ook moest hij zich verantwoorden voor elke daad van de moslim op deze aardbol. Toen hij begon over de zionisten en de regering Sharon (same shit) begonnen hun gelijk over arafat, dus gelijkde tegenaanval erin beuken, de topic sharon ligt hun dus kennelijk iets te gevoelig


wat ben je toch een triest mannetje

en dat je een persoonlijke terroristische aanval op me doet vind ik minder, mischien moet ik je bij het MDI melden, ik voel me namelijk gediscrimineerd :gsm:

i love israel
11-12-02, 00:10
Geplaatst door Pixelshade
haal alsjeblieft dat brok schijt uit je ogen mas

jahjah had het ook over respect. misschien moet je toch nog wat beter naar hem luisteren.

NIS
11-12-02, 00:13
Geplaatst door Pixelshade
Toen hij begon over de zionisten en de regering Sharon (same shit) begonnen hun gelijk over arafat, dus gelijkde tegenaanval erin beuken, de topic sharon ligt hun dus kennelijk iets te gevoelig


Frits Barend is iemand van Joodse afkomst, dus natuurlijk logisch om je volk te verdedigen.. ik hoop niet dat ik een gevoelige snaar raak bij sommigen!

I Love Jews By The Way! :D

i love israel
11-12-02, 00:15
Toen hij begon over de zionisten en de regering Sharon (same shit) begonnen hun gelijk over arafat, dus gelijkde tegenaanval erin beuken, de topic sharon ligt hun dus kennelijk iets te gevoelig

kijk zoiets heet nou een discussie. jammer vond ik het dat er geen tijd genoeg was om op dit onderwerp verder in te gaan. sini trachtte het al eerder aan te snijden maar daar werd op dat moment niet op in gegaan.


ook moest hij zich verantwoorden voor elke daad van de moslim op deze aardbol.

jij hebt echt dingen gehoord die er niet gezegd werden. kennelijk hadden ze van jou geen onderwerpen mogen aansnijden die misschien gevoelig zijn voor de moslims?

limpio
11-12-02, 00:15
Geplaatst door Pixelshade
haal alsjeblieft dat brok schijt uit je ogen mas
Wil ik voor jou graag doen, wart boeit jou zo in wapens, en waarom doe je een doek voor je gezicht wijl de rest van je fotos je gelaat duidelijk tonen?
http://server42.hypermart.net/shadowtek/Pixelshade/pixelgun.jpg

Rocky
11-12-02, 00:21
Geplaatst door Mill
Hij kan inderdaad erg goed discussiëren dus hij zal discussies meestal winnen. Maar of dat belangrijk is, winnen? Ik weet het niet. Inhoudelijk heeft hij (weer eens) heel weinig gezegd. Hij wil voor allochtonen dezelfde rechten die iedereen heeft. Ja maar, zo luidt het antwoord dan steeds, ze hebben die rechten al. Formeel ja, zegt Jahjah dan, maar niet in de praktijk en dat is wat we willen. Dat is steeds het standaard traject van de discussie. Verder dan dat punt weigert hij consequent concreet te worden, behalve een vage opmerking over een idee dat hij opvoert als zijn voorstel maar dat al stokoud is: positieve discriminatie. Voor de rest weigert hij steevast concrete beleidsvoorstellen te formuleren. Ja, kreten als "werk voor iedereen" of "goede huisvesting" zijn niets meer dan dat: kreten waar je het onmogelijk mee oneens kan zijn.

Kortom, een slimme man, maar geen visionaire man.



Graaf maar dieper ...
Moet ieder die een organisatie leidt een visionaire iemand zijn?
In Tweede Kamer heb je denk ik volop visionaire mannen rondlopen ..toch? :maf3:


En als je zijn programma wilt lezen, zoek dan de site op! (Weet iemand welke site het is)

lennart
11-12-02, 00:24
Voor de rest weigert hij steevast concrete beleidsvoorstellen te formuleren.


Zijn anti-discriminatie wetgeving waren anders best concreet, zoals juist op het punt van objectieve huisvesting.

Pixelshade
11-12-02, 00:25
Geplaatst door limpio
Wil ik voor jou graag doen, wart boeit jou zo in wapens, en waarom doe je een doek voor je gezicht wijl de rest van je fotos je gelaat duidelijk tonen?
http://server42.hypermart.net/shadowtek/Pixelshade/pixelgun.jpg

oh oh oh, heb ik dan helemaal geen privacy meer?

Rocky
11-12-02, 00:26
Geplaatst door Bouchra A
Jahjah is een racist. Ook in Nederland.

Maar inderdaad ik ben het ook met (bijna) alles eens wat hij zegt.
Maar hij zegt toch bijna niets niews? Afgezien van datgene dat voortkomt uit zijn verongelijkte attitude.


Hij vindt het terecht dat de berbers die zich onderdrukt voelen, voor hun rechten opkomen
Is hij dan nog steeds een racist? En waaruit baseer je dat?

Pixelshade
11-12-02, 00:28
Geplaatst door i love ******


jij hebt echt dingen gehoord die er niet gezegd werden. kennelijk hadden ze van jou geen onderwerpen mogen aansnijden die misschien gevoelig zijn voor de moslims?

als je nou wat beter geluisterd had, had je hem horen zeggen dat hij zich niet kan en wil verantwoorden voor de daden van alle moslims

i love israel
11-12-02, 00:30
Geplaatst door Pixelshade
als je nou wat beter geluisterd had, had je hem horen zeggen dat hij zich niet kan en wil verantwoorden voor de daden van alle moslims

er werd hem ook niet gevraagd dat te doen. hij werd aangesproken op een uitspraak van hem over vliegtuigen in het witte huis.

Pixelshade
11-12-02, 00:31
Geplaatst door NIS
Frits Barend is iemand van Joodse afkomst, dus natuurlijk logisch om je volk te verdedigen.. ik hoop niet dat ik een gevoelige snaar raak bij sommigen!

I Love Jews By The Way! :D

dat hij joods is zal mij schijt wezen, toen Jahjah vertelde dat hij niet met zionisten wil debateren omdat zij de regering sharon steunen, begonnen hun gelijk over arafat, ze konden zich niet veroorloven de discussie over sharon aan te gaan, daarom maar snel overswitchen naar arafat, dat vind ik zeer triest en past ook in het hedendaagse beeld

limpio
11-12-02, 00:33
Geplaatst door Pixelshade
oh oh oh, heb ik dan helemaal geen privacy meer?
Je bent zelf zo dom geweest de link te plaatsen naar jou foto's en je wapenarsenaal.
Wat doe je daar eigenlijk mee?
Weet de politie dat jij zoveel wapens in bezit hebt? :fpotver:

Pixelshade
11-12-02, 00:34
Geplaatst door i love israel
er werd hem ook niet gevraagd dat te doen. hij werd aangesproken op een uitspraak van hem over vliegtuigen in het witte huis.

ik heb wel degelijk heel goed gehoord dat hij op een bepaald moment werd gevraagd zich ergens van te distantiëren, toen heeft hij heel duidelijk gemaakt dat hij zich niet hoeft te verantwoorden wat de moslims op deze aarde doen, daar komt het toch ook op neer, elke moslim moet zich tegenwoordig verantwoorden voor wat andere doen

Pixelshade
11-12-02, 00:35
Geplaatst door limpio
Je bent zelf zo dom geweest de link te plaatsen naar jou foto's en je wapenarsenaal.
Wat doe je daar eigenlijk mee?
Weet de politie dat jij zoveel wapens in bezit hebt? :fpotver:


wie zegt dat ik dat ben

i love israel
11-12-02, 00:37
Geplaatst door Pixelshade
dat hij joods is zal mij schijt wezen, toen Jahjah vertelde dat hij niet met zionisten wil debateren omdat zij de regering sharon steunen, begonnen hun gelijk over arafat, ze konden zich niet veroorloven de discussie over sharon aan te gaan, daarom maar snel overswitchen naar arafat, dat vind ik zeer triest en past ook in het hedendaagse beeld

ook dit klopt weer net niet helemaal. jahjah zei niet met zionisten om de tafel te willen omdat die de regering sharon steunen en zich schuldig maken aan onderdrukking en terrorisme. (waren net zijn exacte woorden, maar iets dergelijks). daarop begon frits barend erover dat je dan dus ook niet om de tafel kunt met aanhangers van arafat.

een volkomen legitieme vergelijking. er werd toen ook de paralel getrokken tussen ik denk dat hij dabra en chatilla bedoele. en ook daarop wilde frits barend ingaan met de terroristische aanslagen. maar helaas was de tijd toen om.

limpio
11-12-02, 00:38
Geplaatst door Pixelshade
wie zegt dat ik dat ben
Je nickname staat overal bij, bij je wapens en je nieuwe haarstijl..ik zou maar wat voorzichtig zijn als ik jou was, je weet maar nooit wie meekijkt..voor je het weet staan ze om 6.15 aan je beur te bonken. :D

Pixelshade
11-12-02, 00:41
Geplaatst door limpio
Je nickname staat overal bij, bij je wapens en je nieuwe haarstijl..ik zou maar wat voorzichtig zijn als ik jou was, je weet maar nooit wie meekijkt..voor je het weet staan ze om 6.15 aan je beur te bonken. :D

ik heb geen tattoo's drol, zie NORTE op die pet staan? Is een mexicaanse beweging, er staan louter plaatjes van mexicanen op, maar als jij denkt dat ik dat ben en zoveel wapens heb, vind ik nie erg

i love israel
11-12-02, 00:41
Geplaatst door Pixelshade
ik heb wel degelijk heel goed gehoord dat hij op een bepaald moment werd gevraagd zich ergens van te distantiëren, toen heeft hij heel duidelijk gemaakt dat hij zich niet hoeft te verantwoorden wat de moslims op deze aarde doen, daar komt het toch ook op neer, elke moslim moet zich tegenwoordig verantwoorden voor wat andere doen

dat laatste zinnetje van je klinkt zo zielig. ik heb al meer van dat soort zinnen van jou gelezen. alleen vraag ik me af waarom jij in die rol kruipt. aan de ene kant de zielige moslim en aan de andere kant iemand die verschrikkelijk snel naar scheldwoorden grijpt. als je niet gepakt wilt worden, moet je zorgen dat mensen geen reden hebben om je te pakken.

Pixelshade
11-12-02, 00:45
Geplaatst door i love israel
ook dit klopt weer net niet helemaal. jahjah zei niet met zionisten om de tafel te willen omdat die de regering sharon steunen en zich schuldig maken aan onderdrukking en terrorisme. (waren net zijn exacte woorden, maar iets dergelijks). daarop begon frits barend erover dat je dan dus ook niet om de tafel kunt met aanhangers van arafat.

een volkomen legitieme vergelijking. er werd toen ook de paralel getrokken tussen ik denk dat hij dabra en chatilla bedoele. en ook daarop wilde frits barend ingaan met de terroristische aanslagen. maar helaas was de tijd toen om.

wat ik je nou al die tijd probeer duidelijk te maken is dat toen het gedrogt sharon werd uitgesproken frits barend gelijk arafat erbij haalde, het zijn 2 verschillense dingen, arafat heeft niks met GENOCIDE te maken, iets wat sharon wel als achternaam mag gebruiken, zodra dus de joodse kant werd aangescherpt werd die overboord gegooid en de palestijnse kwestie werd er weer bijgehaald, gebeurd dat op dit forum ook niet vaak, IDF zaait weer terreur en de joden switchen gelijk over tot hun ontkenningsfase en gaan tegenargumenten inbrengen inplaats van zich te distantiëren of hun medeleven te betogen

Rocky
11-12-02, 00:45
Geplaatst door limpio
Je nickname staat overal bij, bij je wapens en je nieuwe haarstijl..ik zou maar wat voorzichtig zijn als ik jou was, je weet maar nooit wie meekijkt..voor je het weet staan ze om 6.15 aan je beur te bonken. :D

Hee Limpio..snotaap, wil je ergens anders persoonlijke aanvallen richten op de prikkers of spreek af met elkaar. Damn! je verpest hele focking discussie!!

limpio
11-12-02, 00:47
Geplaatst door Pixelshade
ik heb geen tattoo's drol, zie NORTE op die pet staan? Is een mexicaanse beweging, er staan louter plaatjes van mexicanen op, maar als jij denkt dat ik dat ben en zoveel wapens heb, vind ik nie erg
Die foto's zijn typisch huisfoto's die niks te maken hebben met mexico.
En omdat ik een pet draag van Heineken wil dat nog niet zeggen dat ik van Heineken hou, noch er voor werk, noch er aandelen in heb.
Ik lust trouwens geen heineken, een het scheldwoord drol klinkt mij als een gedicht in de oren als het afkomstig is van iemand zoals jij. :cola:

Pixelshade
11-12-02, 00:50
Geplaatst door i love israel
dat laatste zinnetje van je klinkt zo zielig. ik heb al meer van dat soort zinnen van jou gelezen. alleen vraag ik me af waarom jij in die rol kruipt. aan de ene kant de zielige moslim en aan de andere kant iemand die verschrikkelijk snel naar scheldwoorden grijpt. als je niet gepakt wilt worden, moet je zorgen dat mensen geen reden hebben om je te pakken.

ik spreek hier ook puur uit eigen ervaring, op mn werk ben ik meerdere malen gevraagd mij te verantwoorden voor aanslagen of 11 september terwijl ik daar in de verste verte niks mee te maken heb

limpio
11-12-02, 00:51
Geplaatst door Rocky
Hee Limpio..snotaap, wil je ergens anders persoonlijke aanvallen richten op de prikkers of spreek af met elkaar. Damn! je verpest hele focking discussie!!
Oei, weer zo 'n omhoogevallen boksertje..de ene houdt van wapens en de ander houdt van boksen.Wat een macho's toch he.. :lol:
Trouwens ventje, begin nog eens effe te lezen van het begin..kijk maar eens goed uit je oogjes wie persoonlijk werd..een hint..iets met stront. En voor de rest moet het zijn..fucking good. :D

Pixelshade
11-12-02, 00:51
Geplaatst door limpio
Die foto's zijn typisch huisfoto's die niks te maken hebben met mexico.
En omdat ik een pet draag van Heineken wil dat nog niet zeggen dat ik van Heineken hou, noch er voor werk, noch er aandelen in heb.
Ik lust trouwens geen heineken, een het scheldwoord drol klinkt mij als een gedicht in de oren als het afkomstig is van iemand zoals jij. :cola:

zoals ik al zei, als jij wil dat ik dat ben, wie houd je tegen
maar als je nou eens kijk en zag dat die gozer een tattoo op zn rechter arm heeft moet je toch concluderen dat ik dat niet ben

Rocky
11-12-02, 00:53
Pixelshade, verlaag je niet tot zijn niveau. Laat 'em maar lekker lullen die Volkert van der G. type

limpio
11-12-02, 00:57
Geplaatst door Pixelshade
zoals ik al zei, als jij wil dat ik dat ben, wie houd je tegen
maar als je nou eens kijk en zag dat die gozer een tattoo op zn rechter arm heeft moet je toch concluderen dat ik dat niet ben
Linker arm pixel, linkerarm, en waarom zou jij geen tatoo op je arm kunnen hebben?
Ik zeg niet dat jij dat moet zijn, maar ik zie foto's van een jonge kerel die hoe dan ook dweept met zijn wapens...misschien tijd om je foto's of op zen minst de titel bij de foto's te verwijderen...
En wees in de toekomst niet zo dom meer een link te leggen naar dit soort foto's met je naam eronder.

limpio
11-12-02, 00:57
Geplaatst door Rocky
Pixelshade, verlaag je niet tot zijn niveau. Laat 'em maar lekker lullen die Volkert van der G. type
:lol:

MokroMike II
11-12-02, 01:14
yep, Jahjah is gewoon De Man.

ben het volkomen met hem eens.......en eindelijk iemand die 11 september op de juiste manier bekritiseerd.


Die Sini is gewoon een drol......hij spreekt namens de subssidie pot en niet namens de marokkanen.

binnenkort vergadering AEL voor Nederlandse leden.......ben zeker van de partij.

NIS
11-12-02, 01:27
Geplaatst door Bouchra A
Is dat nu nodig?
Ben je nog steeds niet volwassen?
Beb jij Berber?
Sunnit? (Soennit)
Christen?
Shiiet?

Is het nu zo moeilijk om met kracht van ARGUMENT te reageren?
Wat jij doet is een moslim niet waardig.

Ik ben geen Berber, wel Soennit! Wil je nog meer details? Wanneer zullen we afspreken? :D

NIS
11-12-02, 01:29
Geplaatst door MokroMike II
yep, Jahjah is gewoon De Man.

ben het volkomen met hem eens.......en eindelijk iemand die 11 september op de juiste manier bekritiseerd.


Die Sini is gewoon een drol......hij spreekt namens de subssidie pot en niet namens de marokkanen.

binnenkort vergadering AEL voor Nederlandse leden.......ben zeker van de partij.

Waar is deze overeenkomst dan? Wil wel wat academische waarden deponeren..

Wizdom
11-12-02, 01:41
Er is maar een woord om dit samen te vatten en dat is:

KLASSE!!!

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Ga zo door Jahjah. Je komt er wel.

Eindelijk eens passief in het offensief. Puur en alleen door de rollen eens om te draaien.

Wizdom
11-12-02, 01:57
Geplaatst door Bouchra A
Ik weet niet waarom je het zo van de daken moet uitschreeuwen.
In mijn kringen is al langer bekend dat Jahjah homo is.
Maar inderdaad Jahjah speelt gaarne de passieve rol (zoals het elke vrouw betaamt ...) om uiteindelijk in het offensief te geraken.......

Hahahaha..... kun je niets anders verzinnen. By the way BA, waarom hanteer je die ALIAS. Hij staat je niet, je zet de mensen op het verkeerde been.

sil
11-12-02, 03:34
Geplaatst door Bouchra A
Ik weet niet waarom je het zo van de daken moet uitschreeuwen.
In mijn kringen is al langer bekend dat Jahjah homo is.
Maar inderdaad Jahjah speelt gaarne de passieve rol (zoals het elke vrouw betaamt ...) om uiteindelijk in het offensief te geraken.......

AUW :schreeuw:

Chatoloog
11-12-02, 03:37
Waar maakt men zich druk om?

Het programma & Jahjah hebben hun doelen bereikt

Al zijn ze in de zeik gezet door Jahjah werden de kijkcijfers er niet lager door juist hoger En jahjah heeft zichzelf goed kunnen promoten.



wat mij wel opvalt dat zijn de gebeten honden in deze topic

I Love Israel
Bouchra A
Limpio

:zwaai:

limpio
11-12-02, 06:52
Geplaatst door Chatoloog
Waar maakt men zich druk om?

Het programma & Jahjah hebben hun doelen bereikt

Al zijn ze in de zeik gezet door Jahjah werden de kijkcijfers er niet lager door juist hoger En jahjah heeft zichzelf goed kunnen promoten.



wat mij wel opvalt dat zijn de gebeten honden in deze topic

I Love Israel
Bouchra A
Limpio

:zwaai:
Het is ons allen bekend ( wij...westerse honden, varkens en kakkerlakken) dat vele moslims de neiging hebben achter elkaar aan te hollen. Voorbeelden ten over.
Overlaatst nog in Nigeria, in Antwerpen..en nu de nieuwe leider :D voor velen het equivalent van Malcolmx is opgestaan,(is ie in de verste verte niet) kom je ze overal wel tegen.
De jongeren diie zich geroepen voelen om hun leider te volgen (want dat hebben ze nodig, een held) Een leider die zijn volgelingen naar de mond praat en even dom doet als zijn meelopers.
Zien jullie dan het verschil niet tussen Malcolmx en jahjah?
Dan zijn jullie geestelijk wel stekeblind.
Ik denk dat het bij jullie meer om de figuur als held gaat, toen ik jong was had ik ook een held nodig..zo rond mijn 5 a 6 jaar.
En dat was Zorro, moet ik daarmee tot de conclusie komen dat vele jongeren maar niet uit hun kinderschoenen geraken.
Toch veel plezier met deze gozer, later ni komen klagen he.. :D

Simon
11-12-02, 09:30
Geplaatst door Bouchra A
Jahjah is een racist. Ook in Nederland.

Maar inderdaad ik ben het ook met (bijna) alles eens wat hij zegt.
Maar hij zegt toch bijna niets niews? Afgezien van datgene dat voortkomt uit zijn verongelijkte attitude.

Hoezo is Jahjah een racist? Hij zegt niks nieuws inderdaad maar politieke leiders die veel aanhang verwerven zeggen dan ook meestal wat veel mensen diep in hun hart al wel weten maar zelf niet zo goed kunnen verwoorden. Zo werkt dat in een democratie.

Simon

NIS
11-12-02, 09:31
Geplaatst door limpio
Het is ons allen bekend ( wij...westerse honden, varkens en kakkerlakken) dat vele moslims de neiging hebben achter elkaar aan te hollen. Voorbeelden ten over.
Overlaatst nog in Nigeria, in Antwerpen..en nu de nieuwe leider :D voor velen het equivalent van Malcolmx is opgestaan,(is ie in de verste verte niet) kom je ze overal wel tegen.
De jongeren diie zich geroepen voelen om hun leider te volgen (want dat hebben ze nodig, een held) Een leider die zijn volgelingen naar de mond praat en even dom doet als zijn meelopers.
Zien jullie dan het verschil niet tussen Malcolmx en jahjah?
Dan zijn jullie geestelijk wel stekeblind.
Ik denk dat het bij jullie meer om de figuur als held gaat, toen ik jong was had ik ook een held nodig..zo rond mijn 5 a 6 jaar.
En dat was Zorro, moet ik daarmee tot de conclusie komen dat vele jongeren maar niet uit hun kinderschoenen geraken.
Toch veel plezier met deze gozer, later ni komen klagen he.. :D

Ken jij Macolm X? Kun jij ze voor mij naast elkaar leggen en met argumenten deze personen onderuit halen?

In afwachting! :moe:

NIS
11-12-02, 09:35
Geplaatst door Wizdom
Er is maar een woord om dit samen te vatten en dat is:

KLASSE!!!

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Ga zo door Jahjah. Je komt er wel.

Eindelijk eens passief in het offensief. Puur en alleen door de rollen eens om te draaien.

Precies! Zenuwachtig worden ze ervan... ze gaan nu naar alles zoeken om hem onderuit te halen. De Uncle Toms (subsidie trekkers) halen ze er nu ook bij. :)

Jahjah komt er zeker. Als hij het niet haalt, komt iemand anders wel!

:D

plexus
11-12-02, 09:55
Geplaatst door NIS
...

Jahjah komt er zeker. Als hij het niet haalt, komt iemand anders wel!

:D

dit is iets wat heelveel mensen dus nog steeds niet begrijpen! Het is niet alleen de persoon Jajah!

GroteWolf
11-12-02, 10:07
Ik moet zeggen dat deze Jahjah zeker slim en recht door zee overkomt. Met zijn standpunten ben ik het niet erg eens. Positieve discriminatie bijv. levert in principe alleen maar meer spanningen op.
Ik ben het er zeker niet mee eens dat hij B&vD en Jan te kakken heeft gezet. Mijn take out was toch een andere. De heer Jahjah heeft vrij veel van zijn ware aard laten zien en fraai is het niet. Als er iemand uit is op een tweedeling dan is hij het wel.
Jahjah maakt duidelijk dat in zijn beleving van het Moslim-zijn er 2 soorten mensen op de aarde rondlopen:

Moslims

en

Niet Moslims.

Dit vindt hij belangrijker dan grenzen, belangen, rechtvaardigheid of tradities. In zijn antwoorden over Palestina en Irak bleek dat des te duidelijker. De heer Sini, die ik in ieder geval veel wijzer (maar hij is ook wat ouder) vond overkomen, verwoordde het meesterlijk: Je kunt wel alleen je eigen gelijk (hij bedoelde tav het MO) willen zien, maar dan bereik je nooit vrede. Dat is iets wat ik op dit prikbord ook vaak lees tav het Midden Oosten: geen enkele blijk ook iets van de andere kant te (willen) begrijpen.

limpio
11-12-02, 10:20
Geplaatst door plexus
dit is iets wat heelveel mensen dus nog steeds niet begrijpen! Het is niet alleen de persoon Jajah!
Ja, je hebt natuurlijk ook nog plexus en de andere wij worden toch zo gediscrimineerd personen. :wohaa:

mulan
11-12-02, 10:26
Sini zat daar weer als beroepsallochtoon,Jahjah trok zich daar totaal niets van aan.Ik vond het best wel hilarisch dat ze hem met zijn drieen niet aankonden, Jan Mulder moest weer haantjes gedrag gaan vertonen,hij is namelijk degene die altijd het rebelpersoontje moet spelen.....nou dan viel die dit keer behoorlijk in het niet,hij moest zich overdreven gaan bewijzen door te zeggen 'je bent slap', zeer tragisch.
Hoe dan ook zodra het drietal er niet uitkwam mocht de beroepsallochtoon ook wat zeggen.......en wat hij ook zei :verward: .

Hilarisch......... :zwaai:

i love israel
11-12-02, 10:27
Geplaatst door Chatoloog
Waar maakt men zich druk om?

Het programma & Jahjah hebben hun doelen bereikt

Al zijn ze in de zeik gezet door Jahjah werden de kijkcijfers er niet lager door juist hoger En jahjah heeft zichzelf goed kunnen promoten.



wat mij wel opvalt dat zijn de gebeten honden in deze topic

I Love Israel
Bouchra A
Limpio

:zwaai:

zoals ik al eerder heb gezegd:


vond die jahjah trouwens een buitengewoon innemende man. zeer intelligent. zou mooi zijn als er meer mensen van dat kaliber op dit prikbord zouden rondlopen.

en daarmee bedoelde ik zijn intelligentie.

plexus
11-12-02, 10:28
Geplaatst door limpio
Ja, je hebt natuurlijk ook nog plexus en de andere wij worden toch zo gediscrimineerd personen. :wohaa:

ik voel me eerlijk gezegd helemaal niet gediscrimineerd!
En mr. Jahjah heeft mijn zegen niet mijn stem! :roker:

GroteWolf
11-12-02, 10:33
Ik vond het best wel hilarisch dat ze hem met zijn drieen niet aankonden,

Zoals wel vaker zien niet-moslims het anders dan moslims. Voor mij werd vooral duidelijk, en dat vond ik niet hilarisch, dat 'wij westerlingen' met de standpunten van Jahjah niks aankunnen. Dan houdt het gewoon op. Het is niet dat hij zijn gelijk aantoont, maar dat hij alleen zijn eigen gelijk ziet (want ik ben een moslim). Daar valt niet meet te praten. En dat is jammer.

mulan
11-12-02, 10:38
Geplaatst door GroteWolf
Zoals wel vaker zien niet-moslims het anders dan moslims.

Kom op zeg......als je met duizend verschillende onderwerpen binnen 1 minuut komt aanzetten betekent dat gewoon dat ze hem op geen enkel vlak aankunnen,van Iran tot Belgie......van de VS tot zijn verleden,ze probeerde hem overal op iets te pakken,zelfs op het eind toen Barend het over de Berbers had en Jahjah zei 'terecht' wilde Barend het omdraaien,zeer tragisch.
Bij Pim Fortuyn kon ik dat ook waarderen,levert gewoon mooie televisie op.

GroteWolf
11-12-02, 10:53
Fortuyn en Jahjah vind ik zeker vergelijkbaar. Nu was Fortuyn vaak bewust de boel een beetje aan het fokken en leek Jahjah (what's in a name!) me heel serieus.

Maar verglijkbaar vind ik ze zeker. Populistisch succes bij een gefrustreerde achterban, veel rethoriek en weinig echte oplossingen.
Had Jahjah zich nu maar niet laten verleiden tot uitspraken over de wereldpolitiek, dan had ik (en met mij vele Nederlanders) gedacht: ja, terecht dat ie opkomt voor allochtonen, iedere groep heeft zo zijn belangenverdedigers.
Maar het werden al snel de bekende Moslim dogma's. Waarbij hij eigenlijk vertelt:
"Wij zijn vijanden van jullie vrienden en vrienden van jullie vijanden."
Tsja.....wat moet je daar nog op zeggen?

Pixelshade
11-12-02, 11:16
Geplaatst door mulan
Kom op zeg......als je met duizend verschillende onderwerpen binnen 1 minuut komt aanzetten betekent dat gewoon dat ze hem op geen enkel vlak aankunnen,van Iran tot Belgie......van de VS tot zijn verleden,ze probeerde hem overal op iets te pakken,zelfs op het eind toen Barend het over de Berbers had en Jahjah zei 'terecht' wilde Barend het omdraaien,zeer tragisch.


:fplet: je mept de spijker op de kop

barfly
11-12-02, 11:31
Ik vond Jahjah erg goed overkomen hij was in ieder geval een stuk rustiger dan bij Knevel waar ie z'n stoel aan het slopen was door er als een gek in te wippen.
Wat mij wel een beetje ergerde was dat alles wat leefde bij anderen, zoals het voorbeeld van de angstige Joden in Antwerpen, dat vond ie niet zijn probleem en daar was ie niet verantwoordelijk voor. Ja dat is leuk om iedere betrokkenheid af te wijzen maar dat is wel waar Jahjah zich hard voor maakt als het kennelijk Arabieren of Marokkanen betreft want als Belg of Nederlander kan je ook makkelijk zeggen dat het niet jou probleem is dat Marokkanen zich achter gesteld voelen.
En dat "Jedi" gedoe met zijn handen als ie een punt wilde toelichten vond ik ook wat irritant daar moet ie iets aan doen :D
Verder zie ik Jahjah met plezier weer terug op de televisie.

GroteWolf
11-12-02, 12:01
Blijft voor mij over dat JahJah blijkbaar de standpunten waar de Moslim prikkers het mee eens zijn goed verwoord heeft. Daarmee heeft hij zeker nog zijn gelijk niet aangetoond. Wat mij niet verbaast want het gaat veelal om kwesties waar meningen een belangrijke rol spelen. Ik blijf standpunten als "ik kies voor de kant van de Palestijnen want ik ben Moslim" simplistisch vinden. Bovendien werkt het een reaktie als "Ik kies voor de kant van de VS want ik ben geen Moslim" (misschien even waar overigens) in de hand. Het eindresultaat is dan, zoals die wijze oudere meneer duidelijk verwoorde, dat er geen vrede komt/blijft.
Wel jammer dat B&vD daar niet wat meer op in gingen. Aan de andere kant worden zij er wellicht net zo moe van als ik. Er valt op die manier gewoon niet met mensen te praten.

Overigens is Uncle Tom een afstammeling van slaven die tegen hun wil naar Amerika werden verscheept. Ik zie dus geen enkele vergelijking met Noord Afrikanen die uit hun vrije wil naar Europa zijn geemigreerd. Uncle Tom heeft in principe recht om zich misbruikt te voelen maar blijft vriendelijk. Bij Noord Afrikanen is het soms precies het tegenovergestelde.

Muslimaah
11-12-02, 12:21
Even n klein opmerkinkje..

Het is geen Jah jah..zoals de niet-arabische sprekenden onder ons het uit spreken..

maar Yahya..

h= klinkt heel hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

dus geen djah djah..maar Yah ya...

djah-djah komt bijna in de buurt van ..dadjadah..en dat beteknt kip :D

Marsipulami
11-12-02, 12:29
Geplaatst door Muslimaah
Even n klein opmerkinkje..

Het is geen Jah jah..zoals de niet-arabische sprekenden onder ons het uit spreken..

maar Yahya..

h= klinkt heel hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

dus geen djah djah..maar Yah ya...

djah-djah komt bijna in de buurt van ..dadjadah..en dat beteknt kip :D

Haha, ik heb dat ook gehoord op de radio. Hij noemt zichzelf ook dzjadzja en niet jag-jie-ja. Een Marokkaan kwam vertellen op de radio dat hij eerst zijn naam maar eens fantsoenlijk moest leren uitspreken want dat abou dzjadzja 'zoon van een kieken' betekende terwijl zijn naam in feite verwees naar de profeet Yahya (Johannes de doper).

Simon
11-12-02, 12:31
Geplaatst door GroteWolf
Fortuyn en Jahjah vind ik zeker vergelijkbaar. Nu was Fortuyn vaak bewust de boel een beetje aan het fokken en leek Jahjah (what's in a name!) me heel serieus.

Nou toen hij arabisch als officiele taal in België wilde invoeren leek hij mij niet echt serieus. Maar ik vond het wel grappig. Overigens is er waarschijnlijk nog een overeenkomst met Fortuyn. Als ik gisteren een interview lees met M'Hamed Zaghboubi die in Nederland de tak van AEL wil gaan opzetten dan bekruipt mij hetzelfde gevoel als ik bij Fortuyn had: de achterban heeft vaak niet die kwaliteit. Zo zegt deze Zaghoubi in het NRC van gisteren: "De schuld van de maatschappelijke problemen die allochtone jongeren veroorzaken ligt bij de Nederlandse samenleving". En de organisatie van allochtonen die zijn opgezet door de 1e generatie noemt hij "allemaal stelletjes corrupte lieden". En hij zegt: "het nederlands onderwijssysteem heeft gefaald. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen allochtone leerlingen en nederlandse jongeren". Puur populisme vind ik dit soort uitspraken.

Simon

Mill
11-12-02, 12:35
Geplaatst door Simon
Nou toen hij arabisch als officiele taal in België wilde invoeren leek hij mij niet echt serieus. Maar ik vond het wel grappig. Overigens is er waarschijnlijk nog een overeenkomst met Fortuyn. Als ik gisteren een interview lees met M'Hamed Zaghboubi die in Nederland de tak van AEL wil gaan opzetten dan bekruipt mij hetzelfde gevoel als ik bij Fortuyn had: de achterban heeft vaak niet die kwaliteit. Zo zegt deze Zaghoubi in het NRC van gisteren: "De schuld van de maatschappelijke problemen die allochtone jongeren veroorzaken ligt bij de Nederlandse samenleving". En de organisatie van allochtonen die zijn opgezet door de 1e generatie noemt hij "allemaal stelletjes corrupte lieden". En hij zegt: "het nederlands onderwijssysteem heeft gefaald. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen allochtone leerlingen en nederlandse jongeren". Puur populisme vind ik dit soort uitspraken.

Simon

Grappige parallel. Zaghboubi als de Nawijn van de AEL. Zullen inderdaad wel net zoveel opportunisten op af komen als bij de LPF. Ze zullen streng moeten selecteren en antecedentenonderzoeken zijn ook nooit weg.

Chatoloog
11-12-02, 12:38
Geplaatst door Muslimaah
Even n klein opmerkinkje..

Het is geen Jah jah..zoals de niet-arabische sprekenden onder ons het uit spreken..

maar Yahya..

h= klinkt heel hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

dus geen djah djah..maar Yah ya...

djah-djah komt bijna in de buurt van ..dadjadah..en dat beteknt kip :D

salaam Muslimaah

ik moet je helaas ongelijk geven want hij heet echt Diaab aboe djahdjah in het arabisch zo geschreven

ÏíÇÈ ÇÈæ ÌåÌå


een oude arabische naam die je alleen in het oost-arabisch gedeelte tegen komt en het is ook een naam van een metgezel geweest.


tot u dienst

GroteWolf
11-12-02, 12:40
"De schuld van de maatschappelijke problemen die allochtone jongeren veroorzaken ligt bij de Nederlandse samenleving".

Met dat soort opmerkingen zal ie zich bij een bepaald deel der jongeren wel populair maken vrees ik. Bij dat deel dat denkt dat het niks hoeft te doen, zich nergens iets van hoeft aan te trekken en ze recht hebben op alles. Helaas best een groot deel, allochtoon en autochtoon.

ZwYgStErr
11-12-02, 12:46
Geplaatst door Marsipulami
Haha, ik heb dat ook gehoord op de radio. Hij noemt zichzelf ook dzjadzja en niet jag-jie-ja. Een Marokkaan kwam vertellen op de radio dat hij eerst zijn naam maar eens fantsoenlijk moest leren uitspreken want dat abou dzjadzja 'zoon van een kieken' betekende terwijl zijn naam in feite verwees naar de profeet Yahya (Johannes de doper).

Dus het is wel Ya7Yah met een 7a dus de zesde letter van het alfabet? D8 ik dus ook eerst maar gister noemde die Sini hem dus Dzja7Dzja7, wat weer lijkt op Dzja7aa een karakter dat vaak voorkomt in marokkaanse mopjes en anekdotes, en hij is niet de slimste. Ben blij dat u dit probleem de wereld uit geholpen heeft....:)

Chatoloog
11-12-02, 12:57
Geplaatst door ZwYgStErr
Dus het is wel Ya7Yah met een 7a dus de zesde letter van het alfabet? D8 ik dus ook eerst maar gister noemde die Sini hem dus Dzja7Dzja7, wat weer lijkt op Dzja7aa een karakter dat vaak voorkomt in marokkaanse mopjes en anekdotes, en hij is niet de slimste. Ben blij dat u dit probleem de wereld uit geholpen heeft....:)

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


ik moet je helaas ongelijk geven want hij heet echt Diaab aboe djahdjah in het arabisch zo geschreven

ÏíÇÈ ÇÈæ ÌåÌå


een oude arabische naam die je alleen in het oost-arabisch gedeelte tegen komt en het is ook een naam van een metgezel geweest.


dus geeeeeeeeeeeeen Yahya

GroteWolf
11-12-02, 13:19
Waren we net van Zsa Zsa af (die sloeg zelfs agenten).

BiL@L
11-12-02, 13:29
Wat een onzin zeg om Yahyah met Pim te vergelijken. Alleen al omdat het om een Belg gaat zou je die vergelijking niet eens meer kunnen maken. Belgen zijn over het algemeen veel bescheidener en komen ook veel vriendelijker over. (is een persoonlijke mening, ik vind die dialect mooi:))

Daarnaast maakt hij anders denkende mensen op basis van religie niet belachelijk. Hij zegt duidelijk geen separatisme te willen. Hij is niet voor uitzetting van NL'ers omdat ze de moslims terroriseren. Hij is niet voor in name van subsidies voor autochtonen omdat er geen allochtonen aan deelnemen. Pfffff, ik lijk wel gek.

Welke persoon heeft het ooit op deze manier opgenomen voor een minderheid? De Nederlanders/Belgen hebben talloze partijen die opkomen voor het gedachtengoed van "de nederlander/belg".

Hij heeft nota bene zelfs geprobeerd om zijn standpunten gewoon bij de sp.A te vertegenwoordigen, op uitnodiging!

Hoe kun je een tank vergelijken met een steenwerpende jongen? Als Pim nog had geleefd had hij misschien zelfs wel de grondwet kunnen veranderen. Daar streeft Yahyah helemaal niet naar! Hij wilt gewoon terecht dat er op gelijkwaardige en eerlijke manier met elkaar om wordt gegaan. Ongeacht afkomst of religie. En hij heeft het heel goed gezien dat als je die gelijkheid wilt hebben dat je er hard voor zult moeten knokken. Een minderheid zal niets bereiken als het zo softie aan een debat gaat mee doen die marginaal gevoerd wordt. Nee, je moet harder schreeuwen wil je boven de menigte uit komen.

Hij wilt eigenlijk niets meer dan wat de Joden al hebben, voor de pienteren onder ons.
;)

ZwYgStErr
11-12-02, 13:30
Geplaatst door Chatoloog
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


ik moet je helaas ongelijk geven want hij heet echt Diaab aboe djahdjah in het arabisch zo geschreven

ÏíÇÈ ÇÈæ ÌåÌå


een oude arabische naam die je alleen in het oost-arabisch gedeelte tegen komt en het is ook een naam van een metgezel geweest.


dus geeeeeeeeeeeeen Yahya

Ooh ok, ik begrijp het maar dit ÏíÇÈ ÇÈæ ÌåÌå <---dit stelt de naam waarschijnlijk voor in het arabisch, maarre het lijkt net hebreeuws. Maar I get the point, dus hij heeft wel een naam die lijkt op het arabische/marokkaanse woord kip. :)

Wizdom
11-12-02, 13:31
He Jongens, kom op geef het toe. Diab Abou JahJah heeft zijn huiswerk gewoon goed gedaan. Hij heeft de cliches goed bestudeerd en er een eerlijk en doordacht antwoord op gegeven i.p.v. wazige taal te slaan op het moment dat je geconfronteerd word met een kritische vraag.

Je moet toch toegeven dat op het moment dat B&VD JahJah probeerden onderuit te halen hij terecht de vraag stelde of dat de vraag wel eerlijk was omdat je A. je niet altijd kunt verantwoorden voor wat de massa doet. B. Werden er wel eens vragen gesteld die retorisch teruggekaatst kunnen worden en dan blijkt dat de vrager dezelfde moeite heeft om dezelfde vraag te beantwoorden omdat hij zichzelf in een hoekje gedrukt voelt. En dat is de essentie. We vinden het soms allemaal niet fijn dat bepaalde dingen gebeuren, maar die dingen gebeuren niet zomaar het heeft een reden. Die reden wegnemen is de oplossing. Het boetekleed aantrekken in dit geval zou betekenen dat je de tegenpartij aanmoedigt in haar eveneens misdadige gedrag jegens de menselijkheid en dat is het laatste wat je zou willen. De wet zoals die nu bestaat is een objectieve leidraad. De wet is er niet om een enkele groep te bevoordelen boven de ander maar functioneert als een weegschaal die afhankelijk van de factoren een bepaalde uitslag geeft. Soms is het in je voordeel, andermaal is het in je nadeel. Teveel daar aan sleutelen om de de balans systematisch een bepaalde kant uit te laten slaan is niet bevorderlijk voor de maatschappij. Immers dan is het geen recht maar een rood of groen boekje zullen we maar zeggen.

Niet 'welles, nietes' spelen. Dialoog op gelijke basis aangaan. Compromissen sluiten en constructieve oplossingen aandragen die de maatschappij en economie voorspoed brengen. Daarbij hoort het 'samen doen' atmosfeer en niet 'de verdachtmaking' atmosfeer.

Laat de autochtonen in hun waarde en laat de allochtonen in hun waarde. Dialoog is goed en kan verrijkend werken. Het aanstippen van punten waar je eventueel niet mee eens bent kan mensen aanzetten tot het erover nadenken en tot conclusies te komen. Probeer jezelf echter tegenover de tegenpartij niet tot een soort GOEROE te verheffen die weet hoe het absoluut in elkaar zit, want dat dood de dialoog. Elk mens is beperkt in zijn kennis maar het uitbreiden van kennis helpt de mens te vervolmaken en daarbij is kennis vergaring noodzakelijk. Als blijkt dat je kennis inderdaad hout snijd word dat in de discussie gaandeweg duidelijke zonder te hoeven benadrukken hoe gelijk je het wel niet hebt (dit bedoel ik met het GOEROE effect).

Moge Allah (SWT) onze kennis vervolmaken.

Simon
11-12-02, 13:38
Geplaatst door Wizdom
Je moet toch toegeven dat op het moment dat B&VD JahJah probeerden onderuit te halen

Ze hebben hem helemaal niet onderuit proberen te halen. Iedere gast bij dat programma krijgt kritische vragen en dat is goed journalistiek gebruik.

Simon

BiL@L
11-12-02, 13:50
Geplaatst door Simon
Ze hebben hem helemaal niet onderuit proberen te halen. Iedere gast bij dat programma krijgt kritische vragen en dat is goed journalistiek gebruik.

Simon

Door op de man te spelen en iemand voor slappeling uit te maken? Slappe journalistiek dan.

i love israel
11-12-02, 13:56
Hij wilt eigenlijk niets meer dan wat de Joden al hebben, voor de pienteren onder ons.

je kunt niet iets in pak hem beet 50 jaar afdwingen waar de joodse gemeenschap in nederland een paar eeuwen over heeft gedaan.

Wizdom
11-12-02, 14:12
Geplaatst door Simon
Ze hebben hem helemaal niet onderuit proberen te halen. Iedere gast bij dat programma krijgt kritische vragen en dat is goed journalistiek gebruik.

Simon

Ik zal je een voorbeeld geven. Hoewel er in de discussie met Abou JahJah totaal geen aanleiding is geweest m.b.t. het standpunt over HOMO'S danwel over Vrouwen probeerde men wel dit probate middel in zetten om het JahJah moeilijk te maken. Immers het idee leeft dat vrouwen onderdrukt zouden zijn in de Islam (wat totaal niet waar is, maar dat terzijde). Abou JahJah heeft daar naar mijn mening een correcte antwoord op gegeven. Wat betreft de HOMO'S is de wetgeving toereikend om een kader uit te zetten voor de maatschappij. Dat je daar als gelovoge individu een andere mening op nahoud, maar je echter wel aan de wetgeving van het betreffende land dient te houden is naar mijn mening een voldoende antwoord. Dat is hetzelfde als met belasting betalen, als het niet in de wet had gestaan dan zouden de meeste mensen geprobeerd hebben de belasting te ontduiken. Daarmee bedoel ik dus dat het belasting idee niet op iedereen als positief overkomt. Zo ook met HOMO'S, het is vastgelegd in de Nederlandse wet, dus je dient de Nederlandse wet te respecteren. Uitlokking is verboden, dus ook het uitlokken van belastingfraude en het uitlokken van negatieve publiciteit omtrent homo's wat onlangs gebeurd is.

Het cliche rondom vrouwen was ook weer uit de kast gehaald en ook hier had JahJah een passend antwoord. In de Islam heeft de vrouw wellicht een betere of evenwaardige rol als in het Christendom of het Jodendom. Ik geloof niet dat er bij discussie onder Christenen of Joden steeds de vrouw erbij wordt gehaald om te benadrukken dat het Christendom of Jodendom onderdrukkend zou zijn jegens de vrouw. Die media associatie bestaat voorzover ik weet in ieder geval niet. Het is juist dat de rol van de vrouw binnen de Islam anders is ingedeeld maar dit betekent niet dat het automatisch onderdrukkend is of onrechtmatig zou zijn. De individu (partner) heeft daar een grote invloed op en als hij naar de Woord en Geest van de Islam handelt zal hij zijn vrouw oprecht als de meest gelukkige en unieke partner behandelen. Maar zoals ik zei is de partner bepalend in de uitvoer. Dat geld trouwens voor alle relaties. Ook in Westerse relaties. Ondanks de emancipatie zie je dat de vrouwen toch niet uit de historische rol onderuitkomen als voornamelijk moeder of spin in het wiel binnen het huis. De vrouwen die proberen te ontsnappen aan deze rol vallen vaak in de val van Stress, Echtscheiding of andere narigheden. Dat is natuurlijk niet in alle individuele gevallen, maar in grote lijnen kun je dat wel ontdekken, ook uit de publicaties.

GroteWolf
11-12-02, 14:26
Kaassietoch, hulde. Duidelijk verwoord en 100% to the point.
Inderdaad, 911 is een duidelijke graadmeter. Dat veel prikkers hier net zo denken doet daar weinig aan af. Wat Jahjah daar eigenlijk zegt (maar omfloerst) is: Wij zijn vijanden van jullie vrienden. maar we wonen wel tussen jullie.
Eigenlijk bevestigt hij daar het ergste vermoeden van de autochtonen. Het is daarentegen wellicht gewoon waar dus tsja.

Maar het wreedste van alles vind ik dat een redelijk weldenkend mens als Sini wordt afgeschilderd als een Oom Tom. De man is geen slaaf en nooit geweest en uit vrije wil naar Nederland gekomen maar dat terzijde. Hij wil op zoek naar harmonie en samenleven. Ook in wederzijds respekt, of zelfs juist. En dat wordt als een zwakte gezien. We gaan nog moeilijke tijden tegemoet.
Ik zie het er nog van komen dat zij die er de mogelijkheden toe hebben Europa gaan ontvluchten en het hier een armoedig zootje voor de achterblijvers wordt.

Simon
11-12-02, 14:42
Geplaatst door Wizdom
Ik zal je een voorbeeld geven. Hoewel er in de discussie met Abou JahJah totaal geen aanleiding is geweest m.b.t. het standpunt over HOMO'S danwel over Vrouwen probeerde men wel dit probate middel in zetten om het JahJah moeilijk te maken.

Als je als journalist je goed voorbereid op een interview dan lees je eerdere interviews/artikelen over je gast en hij heeft zich over beide onderwerpen eerder uitgelaten of er is wat dat betreft publiciteit over hem ontstaan. Maar zelfs als dat niet zo zou zijn vind ik het normale vragen daar de gemiddelde nederlander zich dit soort dingen afvraagt als het om moslims gaat. Rara hoe kan dat? Nou dat is ook gememoreerd. De blijf-van-mijn-lijf huizen hebben een grote aanloop van vrouwen met moslim-achtergrond. En moslims hebben ervoor gezorgd dat geen leraar meer voor zijn homosexuele geaardheid durft uit te komen. Dus erg logische vragen als een nieuwe moslim groepering zich op de nederlandse markt gaat storten.

Simon

Wizdom
11-12-02, 15:12
Geplaatst door kaassietoch
Dit soort uitspraken blijft voor mij apekool totdat je het kan onderbouwen met onderzoeken op dit gebied. Maar wat me vooral dwars zit is het waarschijnlijke automatisme waarmee je deze dubieuze stelling voor waar hebt aangenomen. Er hangt namelijk nog steeds een luchtje doorheen met iets als "zie je nu wel, vrouwen zijn inferieure wezens, als die het buitenshuis gaan proberen vervallen ze in stress en echtscheidingen, vrouwtje ga toch koken, jullie maken niks klaar" En dat is ook wat Barend en van Dorp probeerden aan te stippen. Het is en blijft ook één van die Moslim cliché's. Met een bestraffend vingertje worden de ongelovige onwetenden die hier eens een kritische vraag over stellen vermanend toegesproken omdat er in de Islam gelijkwaardigheid bestaat tussen man en vrouw terwijl er in de praktijk maar weinig van die gelijkwaardigheid overblijft als het aankomt op uithuwelijken, vrouwen die buitenshuis werken en de blijf van mijn lijf huizen in Nederland waarbij het percentage vrouwen met een Moslim achtergrond schrikbarend is toegenomen. Let wel, ik ben zeer voor de gelijkwaardigheid die in de Islam gehanteerd wordt maar laat me niet voor de gek houden en kan gewoon constateren dat het in de praktijk nog wel eens blijkt tegen te vallen met die gelijkwaardigheid. Jij net zo goed Wizdom, het komt niet eens in je op dat er ook vrouwen genoeg zijn die baan en kinderen prima combineren (met uiteraard een man die ook bereid is zich van zijn verantwoordelijkheden bewust te zijn, zeer on-sexy wellicht maar o zo gelijkwaardig). Types zoals Jahjah die met dit zelfde soort praat (vrouwen zijn in de Islam gelijkwaardig dus we dulden geen bemoeienis en andere mening van autochtonen op dit gebied) zorgen er voorlopig nog wel even voor dat het soort automatismen waar jij je ook weer schuldig aan maakt ook nog wel tot het repertoire van de volgende generatie zal behoren.

Beste kaassietoch. Het kan best wel kloppen dat dat er in de blijf van van mijn lijf steeds meer dames met Islamitisch achtergrond komen maar dat is niet zo verwondelijk immers de Islamitische gemeenschap in Nederland word steeds groter.

Wanneer je nu de correlatie gaat leggen tussen Islamitische achtergrond en reden tot scheiden dan zie je dat deze nihil is. Vaak gaan de echtscheidingen over materialistische dingen, gebrek aan aandacht, begrip, etc. etc. Allemaal dingen die aantonen dat er eigenlijk een Islamitische lacune is ondanks de Islamitische achtergrond. Oftewel eigenlijk is het een gebrek aan Islamitische beleving binnen deze gezinnen. Binnen de Islam heeft zowel de man als de vrouw verplichtingen ten opzichte van elkaar maar ook rechten. Wanneer deze zorgvuldig en in balans worden nagekomen is er geen reden tot een 'Blijf van mijn lijf Verblijf'. Helaas word er soms alleen lippendiensten bewezen: "Ik ben Moslim".

Die lacune in Islamitische beleving die dit voortbrengt gebruik jij weer tegen de Islam. Het is heel triest maar wel waar!

Dus als je de oorzaak goed gaat bestuderen dan zul je tot de conclusie komen dat in deze gezinnen "Het Materialisme", "Egoisme" en ander zaken het Islamitische gezin ongemerkt zijn binnengeslopen en het van binnen uit hebben kapot gemaakt. Nou zijn "Materialisme" en "Egoisme" c.q. "Individualisme" nou geen Islamitische waarden. Hoe ironisch?

GroteWolf
11-12-02, 15:38
Wat ik daarbij erg vervelend vindt is dat personen die wat genuanceerder denken over de VS gelijk ook als vriend van de vijand worden beschouwd. Het zo vaak citeerde "You're with us or against us" is op Moslim radicalen natuurlijk net zo zeer van toepassing.

Ik geef toe dat ik het wat bout stel. Alhoewel ik het verhuld goedpraten van aanslagen waarbij de hele wereld op z'n kop wordt gezet om zinloos wraak te nemen niet als een "genuanceerd denken over de VS" wil noemen.
In mijn conservatief/verlicht Europees denken is een man als Bush de eerste Missing Link die president wordt van de USA. Zelfs Reagan was mijns inziens slimmer. Alleen carter had de zaken nog slechter weten aan te pakken.
Het "bevrijden" van Afghanistan zie ik als absolute bijzaak. Als er geen terroristen opleidingskampen waren geweest had de USA er zijn vingers nooit aan gebrand.


Zionisten zijn de verpersoonlijking van de duivel maar Arafat die op zijn minst een dubieuze rol speelt krijgt geen één kritische noot te verwerken van Jahjah bang als hij is toe te geven dat binnen Moslim gelederen er wel eens leiders rondlopen waar wel wat op valt aan te merken.

Hij noemde de regering Sharon Zionistisch. Iets wat volgens mij alleen in de ogen van Islamisten zo is. Ik ben zeker geen fan van Sharon, maar een Zionist lijkt hij me niet. Een typisch staaltje van blikvernauwing.



En bovenal moeten Moslims zich realiseren dat een gesouffleerde anti-westen houding maar tegelijk op hoge toon opeisen van westerse verworvenheden respect eerder uitsluit dan bevordert.

Het verbaast me keer op keer, dat absurde superioriteitsgevoel gecombineerd met onverbloemd opportunistisme. Vreemd genoeg lijkt het mij dat diegenen die zo denken er zelf niks vreemds in zien. Een tijdje geleden riep er iemand geagiteerd op tot een boycot van Amerikaanse producten. Maar daar voegde deze wel aan toe: ...die je niet echt nodig hebt!
En ook die andere bewering dat er in Europa talloze Moslims bereid zijn om het martelaarschap tegemoet te treden daar de beloning natuurlijk immens is. Daar voegde deze aan toe "dat ze er nu nog niet klaar voor waren omdat ze nog te graag wilden leven." Ik sta versteld van dat soort logica. Maar ik ben dan ook een nuchtere Hollander.

ZwYgStErr
11-12-02, 17:37
Geplaatst door kaassietoch

:haha: feest der herkenning, mag ik daarbij nog die types voegen die te pas en te onpas afgeven op die verschrikkelijke Nederlandse samenleving maar desondanks, als ze daar op worden aangesproken, niet erover peinzen hun heil elders te zoeken. "Ik mag toch gewoon mijn mening geven?" is dan het verweer. Dat soort jammerklachten neem ik dus ook niet meer serieus, als je het echt zat bent hier klaag je niet meer maar pak je je spullen en vertrekt.

Wil je hiermee zeggen dat je hier alleen mag of kan wonen als 'niet-nederlands-zijnde' als je het helemaal eens bent met alles wat hier gebeurt? Moet men als hij zijn onvrede of kritiek uit echt zijn spullen pakken? Ik ken zat Nederalnders die het totaal niet eens zijn met het regeringsbeleid of bepaalde wetgeving enz. Waar moeten die dan naartoe?

Rocky
11-12-02, 17:49
Geplaatst door ZwYgStErr
Wil je hiermee zeggen dat je hier alleen mag of kan wonen als 'niet-nederlands-zijnde' als je het helemaal eens bent met alles wat hier gebeurt? Moet men als hij zijn onvrede of kritiek uit echt zijn spullen pakken? Ik ken zat Nederalnders die het totaal niet eens zijn met het regeringsbeleid of bepaalde wetgeving enz. Waar moeten die dan naartoe?

Das waar, maar er mag geen kritiek worden geleverd over de Nederlandse samenleving :p

Ik ben wel tegen de huidige polisarisatie en het stigmatiseren van de Marokkaanse Islamitische inwoners in Nederlanders. Volgens mij hebben de Nederlanders die hier komennog nooit een Marokkaan als een vriend gehad, of ze kennen hen alleen van de media. Trieste zaak!

BiL@L
11-12-02, 17:51
Geplaatst door kaassietoch
Is mijn kritiek nou gericht tegen de Islam, zoals jij beweert, of tegen hen die een Moslim voorschrift aan hun laars lappen? Lees mijn stuk dan nog eens door desnoods. Ik blijf het maar vreemd vinden Wizdom. Gaat het om blijf van mijn lijf huizen dan zie jij ineens zeer helder een scheiding tussen religie en wat er in de praktijk van gemaakt wordt maar desondanks is kritiek op dit verschijnsel bij voorbaat kritiek op de Islam. Dit soort misinterpretaties getuigt nou niet echt van een open-mind in ieder geval. Laat ik het zo stellen, het lijkt wel alsof je met genoegen weer kan klagen over de schijnbaar Islamvijandige ongelovige. En evengoed heb je nog weinig verhelderends toegevoegd aan je eerdere bewering dat vrouwen die buitenshuis werken en gezin en carriere combineren bij voorbaat verdoemd zijn tot bergen ellende.

Kaassietoch, je leeft in je eigen illusies. Dat is niet erg, doe ik zelf ook vaak genoeg, maar je moet het op een gegeven moment wel door beginnen te krijgen. Een geloof is geperfectioneerd in de ogen van een gelovige. Een gelovige zal proberen gelovig door het leven te gaan. Hij/zij kent andere vormen van sociale omgang dan de on/anders - gelovige, heeft andere betekenissen voor vrijheid en geborgenheid dan de on/anders - gelovige. En ziet de taak verdeling tussen de man en de vrouw ook op een andere manier dan de on/anders - gelovige.

Het probleem zit hem er nu in dat deze gelovigen dik in de minderheid zijn, terwijl het om een geloof gaat die mondiaal gezien 1 van de grootste geloven op aarde is, en ook nog eens de meest aangevalde religie op aarde is. Wat is er dan mooier, wat doet lekkerder voelen dan deze grote, machtige, ONBEKENDE, geloof te doen verdwijnen? Dat moet toch een voldoening geven, niet? Is het niet heerlijk om te zien hoe mensen als Ayaan Ali zich te zien bekeren, en de vooroordelen, daar ze geen basis in het geloof hebben, als zogenaamde 'insider' bekritiseert.

Dan dat homo gebeuren. Weer zoiets. Heerlijk niet? Mensen die zichzelf moslims noemen en ook nog eens homo's zijn. Zalig he. Lekker kritiek, ow nee, zelfkritiek heet dat dan. Want ze worden niet geaccepteerd binnen religie. Nee, je hebt gelijk dat is zelfkritiek. Wat zijn dat toch rare mensen zeg die moslims, ze accepteren niet eens kritiek van homo moslims. En dan ook nog eens zo'n rare bebaarde imaam die zijn moskeegangers erop wijst dat men ervoor moet waken niet in dergelijke sferen te vervallen. Wat worden ze toch onderdrukt. Die moslims kennen geen vrijheid van denken ook he.

Misschien een idee. Als we nou ervoor zorgen dat Uncle Tom imaam wordt, misschien dat het dan toch meer op de atheistische hoogontwikkelde cultuur zal gaan lijken. Ali kon het immers ook, en ze lijkt ook nog eens gelukkig, prachtig niet? Hadden we maar alleen maar Ali's en Uncle Tom's, dan hadden we tenminste geen problemen bij de kassa, steeds maar die overduidelijke rol van religie aanwezig te zien, en ook geen problemen met die marokkaantjes die het niet kunnen verkroppen ook mee te zuipen wanneer het NL's elftal zijn zege behaald heeft. Wat zou het toch mooi zijn, een naakte marokkaanse in de penthouse en dronken marokkaan aan de tap. Brrrrrrr, krijg je ook de kriebels ervan.

Over my dead body.

Mill
11-12-02, 17:54
Geplaatst door Rocky
Das waar, maar er mag geen kritiek worden geleverd over de Nederlandse samenleving :p

Ik ben wel tegen de huidige polisarisatie en het stigmatiseren van de Marokkaanse Islamitische inwoners in Nederlanders. Volgens mij hebben de Nederlanders die hier komennog nooit een Marokkaan als een vriend gehad, of ze kennen hen alleen van de media. Trieste zaak!

Ik heb geen Marokkaanse moslims als vrienden, wel Turkse en die hebben geen problemen met werk vinden en die hebben gelukkig ook een kotshekel aan het slachtoffer-denken dat je bij de AEL en hier op het prikbord terug vindt.

Rocky
11-12-02, 18:00
Geplaatst door Mill
Ik heb geen Marokkaanse moslims als vrienden,

Dank u wel voor de bevestiging! ;)

Hoe zou die Turk zich voelen als hij keer op keer op keer werd afgewezen voor een sollicitatie gesprek?....Juist!

Mill
11-12-02, 18:02
Geplaatst door Rocky
Dank u wel voor de bevestiging! ;)

Hoe zou die Turk zich voelen als hij keer op keer op keer werd afgewezen voor een sollicitatie gesprek?....Juist!

Denk je nou echt dat de doorsnee werkgever een verschil ziet tussen een Turk en een Marokkaan???

Rocky
11-12-02, 18:24
Geplaatst door Mill
Denk je nou echt dat de doorsnee werkgever een verschil ziet tussen een Turk en een Marokkaan???

En waar ligt dat aan denk je?

Victory
11-12-02, 18:25
Ik heb hem net gezien.... (had het gister opgenomen)... ik zal em over een uur op het forum plaatsen voor de mensen die em nog niet gezien hebben.... (heb em op computer opgenomen :D)

Anyway.... eindelijk heb ik em zelf horen praten... al dat onzin enzo over em....

ik vertrouw em wel... hij praat met overtuiging... daar hou ik van... mensen die zeggen waar ze in geloven... komt krachtig over... (op 1 punt gaf hij met opzet een milde antwoord... kzag et aan em)... maar dat was best wel slim van em...

Barend & van Dorp waren weer eens zo triest als altijd... ze lieten hem nauwelijks uitpraten... maar yahjah eiste het gewoon van ze... haha... hij OWNde gewoon de hele discussie... hehe... vooral die tering zionist barend was irritant... de gay... hij kon er helemaal niet tegen, hehe... vooral toen yahjah zei dat hij niet met zionisten wilt disucussieren...

Ze probeerden met alles wat hij zei, hem in een val lokken. Maar hij had overal een keiharde antwoord op. BWHEHEHE!!

Het was goed dat ze Mohammad Sini("Voorzitter Islam(uhum) & Burgerschap") weer eens lieten langs komen... zodat het weer eens duidelijk word wie er allemaal aan ons kant staan... zijn organisatie netzoals alle andere Nederlandse 'islamitische' organisatie word gefinancieerd door de Nederlandse regering en zeggen precies wat zij willen.... Hij had ook nog eens een goude ring en horloge om....

En DAT noemt zich een vertegenwoordiger van de moslims... (de Nederlanders vragen zich nog steeds af waarom ALLE "islamitische" organisaties in Nederland niks zijn geworden... en geen moslim hun wilt)...

Nederlands kan die gozer ook niet praten...

"vele nieuwkomers weten niet hoe zij in dit andere complexe samenleving hun kinderen moeten opvoeden" rot toch op zeg... Laats was er nog op de nieuws dat de Nederlandse vrouwen die voor het eerst een kind hebben niet weten wat ze moeten doen en in allemaal problemen komen... zelfs zoveel dat er meerdere organisaties zijn opgericht om hun te helpen met het opvoeden van kinderen.

"het alleen recht op waarheid bij weerszijde te verlaten"

BWHAHAHA.... als je goed na denk hierover weet je wat voor een mongool deze figuur is... verder nog al zijn andere uitspraken....


PS: ik heb het heel snel getypt... en er zitten veel type fouten in.... (geen zin om te verbeteren)... :p

HNKL
11-12-02, 18:25
Mohamed Sini,een heer.
JahJah,domme Belg.

Mill
11-12-02, 18:32
Geplaatst door Rocky
En waar ligt dat aan denk je?

Wat interesseert mij dat nou? Mijn Turkse vrienden zeggen geen problemen te ondervinden bij sollicitaties (ze zijn hoogopgeleid en spreken accentloos Nederlands, dat wel). Als jij erkent dat werkgevers geen verschil zien tussen Turken en Marokkanen, en je beweert tegelijk dat Marokkanen systematisch worden uitgesloten, hoe kan het dan dat mijn vrienden als Turken geen problemen ondervinden?

i love israel
11-12-02, 18:36
vooral die tering zionist barend was irritant... de gay...

wat ben je toch een ongeloofelijke stomme sukkel.

als het klopt wat jij zegt is jahjah degene die op zijn bek is gegaan. want dan is hij toch in gesprek gegaan met een zionist.

maar ja jij bent te stom om te snappen wat je schrijft. jij bent 1 van die mensen waar jahjah zich niet verantwoordelijk voor voelt. en gelijk heeft hij. je bent te dom voor hem.

HNKL
11-12-02, 18:45
JahJah doet hetzelfde als relnicht Fortuyn maar dan van de andere kant,het lost niks op en zet alleen maar aan tot meer haat.Toch denk ik dat hij het allemaal niet zo kwaad bedoelt,maar net als bij Fortuyn krijg je snel een achterban die het allemaal veel extremer ziet.
Hij is ook nog jong hè,niet dat jonge mensen niets in de politiek kunnen,maar ik zie liever wat meer gelouterde mensen.
Zoek het ook allemaal maar uit,het houdt de boel wel levendig.

Victory
11-12-02, 18:50
Geplaatst door i love israel
wat ben je toch een ongeloofelijke stomme sukkel.

als het klopt wat jij zegt is jahjah degene die op zijn bek is gegaan. want dan is hij toch in gesprek gegaan met een zionist.

maar ja jij bent te stom om te snappen wat je schrijft. jij bent 1 van die mensen waar jahjah zich niet verantwoordelijk voor voelt. en gelijk heeft hij. je bent te dom voor hem.

AEL gaat supergroot worden in Nederland.... en dan ga jij janken... let maar op....


Ik ben geen aanhanger van AEL en ik ga ook niet lid worden. ... maar ik vind het prachtig dat ze komen... hehe...


Al dat gelul nu over dat hij netzoals fortuyn is, en hij niet nodig is.... WAAR WAREN JULLIE TOEN FORTUYN ONS AANVIEL OP ALLES WAARVOOR WIJ STAAN. WAAR WAREN JULLIE TOEN VOLGENS ONDERZOEK IETS VAN 80% VAN DE NEDERLANDERS ACHTER DE KOUDE-OORLOG TEGEN DE ISLAM WAS(EEN VAN DE IDEEN VAN FORTUYN)). IK HAAT HUICHELAARS!!! STERF!!

:zwaai:

bman
11-12-02, 18:59
Geplaatst door Victory
AEL gaat supergroot worden in Nederland.... en dan ga jij janken... let maar op....


Ik ben geen aanhanger van AEL en ik ga ook niet lid worden. ... maar ik vind het prachtig dat ze komen... hehe...


Al dat gelul nu over dat hij netzoals fortuyn is, en hij niet nodig is.... WAAR WAREN JULLIE TOEN FORTUYN ONS AANVIEL OP ALLES WAARVOOR WIJ STAAN. WAAR WAREN JULLIE TOEN VOLGENS ONDERZOEK IETS VAN 80% VAN DE NEDERLANDERS ACHTER DE KOUDE-OORLOG TEGEN DE ISLAM WAS(EEN VAN DE IDEEN VAN FORTUYN)). IK HAAT HUICHELAARS!!! STERF!!

:zwaai:

Tssk, je ware gezicht komt wel snel bovendrijven he? Nu wens je iedereen al weer de dood toe...ach dat zal wel een victoriaans-islamitische deugd zijn: andersdenkenden de dood toewensen.

Maar om je vraag te beantwoorden: tijdens de fortuyn-hype zat ik regelmatig op diverse fortuyn fora (www.pimforum.nl en wwwl.pim-fortuyn.nl) alwaar ik de diverse foute types in de pim achterban flink heb aangevallen op hun verwerpelijke racistische ideeen. Waar was jij? Ik heb jou daar nooit gezien?

i love israel
11-12-02, 20:17
Ik ben geen aanhanger van AEL en ik ga ook niet lid worden.

is maar goed ook. als ze een beetje hersens hebben bij de AEL weigeren ze jou als lid. denk niet dat ze behoefte hebben aan kleuters als jij.


AEL gaat supergroot worden in Nederland.... en dan ga jij janken... let maar op....

dat hoop jij waarschijnlijk in je natte dromen. helaas voor jou zal dat never nooit niet gebeuren.

Victory
11-12-02, 21:21
Geplaatst door i love israel
dat hoop jij waarschijnlijk in je natte dromen. helaas voor jou zal dat never nooit niet gebeuren.

JIJ wilt niet weten wat er alleen in mijn dromen gebeurd. En nee, abu yahjah en de ael zijn nog nooit in een van dromen voorgekomen.

Ik denk wel dat de AEL in NL veel groter gaat worden dan die in Belgie. En dat heeft een aantal redenen. (ga ik niet over praten)... maar we zien wel... mischien heb jij gelijk en ik niet? wie weet...? allaho alam..

NIS
11-12-02, 21:23
Geplaatst door Mill
Denk je nou echt dat de doorsnee werkgever een verschil ziet tussen een Turk en een Marokkaan???


of een Libanees?


Nee, ze zien geen verschil...

NIS
11-12-02, 21:26
Geplaatst door Mill
Ik heb geen Marokkaanse moslims als vrienden, wel Turkse en die hebben geen problemen met werk vinden en die hebben gelukkig ook een kotshekel aan het slachtoffer-denken dat je bij de AEL en hier op het prikbord terug vindt.

Wat dacht je van de Grijze Wolf vriend?? Laat die Turken eerst hun problemen met PKK oplossen... (daar heb je niks voor terug he)

Wizdom
11-12-02, 22:37
Geplaatst door kaassietoch
Maar er staat me zoiets bij dat de aantallen vrouwen met een Moslim achtergrond niet in verhouding stond tot het totale aantal moslims in Nederland in vergelijking met die van de autochtonen.



Kijk wat je in eerste instantie beweert is niet in tegenspraak met hetgeen ik beweer, laten we het maar samenvatten met "Die gelijkwaardigheid tussen man en vrouw die de Islam voorschrijft blijft in de praktijk nog wel eens achterwege" Overigens is gebrek aan aandacht en begrip iets wat ik nog beyond een religieus kader vind, dat is iets tussen twee mensen. Verplicht je twee onbekenden met elkaar te trouwen dan kan je er op wachten natuurlijk totdat men ontdekt toch niet echt bij elkaar te passen maar naar ik meen is uithuwelijken geen Islam voorschrift. Vooral echter met die laatste opmerking schiet je weer in die onterechte verdedigings houding. Wat is nou het echte probleem? Zij die niet verder komen dan een Moslim-lippendienst of zij die over het gebrek aan gelijkwaardigheid in een aantal Moslimsrelaties een kritische opmerking plaatsen? Is mijn kritiek nou gericht tegen de Islam, zoals jij beweert, of tegen hen die een Moslim voorschrift aan hun laars lappen? Lees mijn stuk dan nog eens door desnoods. Ik blijf het maar vreemd vinden Wizdom. Gaat het om blijf van mijn lijf huizen dan zie jij ineens zeer helder een scheiding tussen religie en wat er in de praktijk van gemaakt wordt maar desondanks is kritiek op dit verschijnsel bij voorbaat kritiek op de Islam. Dit soort misinterpretaties getuigt nou niet echt van een open-mind in ieder geval. Laat ik het zo stellen, het lijkt wel alsof je met genoegen weer kan klagen over de schijnbaar Islamvijandige ongelovige. En evengoed heb je nog weinig verhelderends toegevoegd aan je eerdere bewering dat vrouwen die buitenshuis werken en gezin en carriere combineren bij voorbaat verdoemd zijn tot bergen ellende.

Kaassie toch ik probeer je buiten die vierkant te laten te denken en jij lijkt wel een oude plaat met een kras die iedere keer weer het oude deuntje zingt.

ZwYgStErr
11-12-02, 23:44
Van mij mag je best kritiek hebben op religies, ook op de Islam. Je mag je onvrede of afkeuring erover uitspreken. Maar zodra jouw kritiek gebaseerd is op onwaarheden vind ik dat men ook het recht heeft om daarop tegen te spreken. En zodra die onwaarheden of kritiek uitgesproken worden en deze laten bepaalde mensen onterecht in een kwaad daglicht doen staan, dan vind ik dat je verkeerd bezig bent.

Chatoloog
12-12-02, 02:47
Geplaatst door i love israel
wat ben je toch een ongeloofelijke stomme sukkel.

als het klopt wat jij zegt is jahjah degene die op zijn bek is gegaan. want dan is hij toch in gesprek gegaan met een zionist.

maar ja jij bent te stom om te snappen wat je schrijft. jij bent 1 van die mensen waar jahjah zich niet verantwoordelijk voor voelt. en gelijk heeft hij. je bent te dom voor hem.


Sorry maar dan heb jij er waarschijnlijk niets van begrepen

hij zou nooit samenwerken met een zionist maar een gesprek aangaan zou hij nooit uit de weg slaan het is juist een uitdaging om zionisten te woord te staan en op hun gruweldaden en onmenselijke gedachtegang te wijzen.

En denk maar niet dat je alles goed begrijpt om uiteindelijk mensen voor dom te kunnen verklaren en dat gescheld zegt ook eerder iets over je lage intelligentie niveau................

GroteWolf
12-12-02, 10:53
De discussie gaat inmiddels alle kanten uit.

1:

Wat moet die AEL dan in Nederland? De Nederlandse politie controleren op hun gedrag ten opzichte van Marokkanse jongens? Ik zie de politie nooit als ik Marokkaanse jongens ergens in de weer zie. Wel als ze controleren op de fiersverlichting van nette mensen in veilige wijken. Als een vandaal je licht eraf getrapt heeft krijg jij nog een boete ook! Of dat je niet op de stoep mag fietsen, ook een hot item bij de politie die overigens geen tijd heeft om een inbraak te komen bezichtigen. Of openlijke coke-dealers in een woonwijk te arresteren.
Ik denk de dat AEL in Nederland vooral zal roepen dat iemand die zijn VMBO niet heeft afgemaakt toch moet worden aangenomen als chirurg of een advocatensalaris moet kunnen verdienen.

2:

In Amsterdam beginnen er inderdaad steeds meer Turken met een opleiding door te dringen in het berdijfsleven. Agressief roepen dat je er recht op hebt levert je geen baan op, beleefd zijn en goede paprieren hebben wel.

3:

Wie in dit land woont, van welke komaf dan ook, hoeft het niet eens te zijn met de regering. Maar als je geen respekt hebt voor onze manier van leven en er zelfs duidelijk vijandig tegenover staat dan isoleer je jezelf net zo als een Autonoom of Anti-Globalist of Dierenbevrijdende Veganist. In extreme gevallen ben je dan zelfs een vijand. Wat weer nergens goed voor is. Dan kun je inderdaad maar beter naar een land waar het wel naar je zin is of realiseren dat je mening irrelevant is in het land waar je woont. 1 van de 2. Je kunt natuurlijk ook trouwen met iemand uit je moederland 10 kinderen krijgen die allemaal trouwen met iemand uit je moederland. Op een dag ben je dan de meerderheid en hebben jullie het voor het zeggen.

ZwYgStErr
12-12-02, 12:03
Geplaatst door kaassietoch
Ho wacht even dan, welke onjuiste kritiek op de Islam heb ik geuit?Voorbeelden graag.

Ik bedoelde jij niet in het bijzonder, maar je zei wel iets in de trant van: Waarom elke keer als ik kritiek lever op moslims dat men denkt dat het kritiek is op de Islam. Daar gaf ik als reactie op dat je dat ook mag doen, kritiek op de Islam dus. Shnapie...???

Ali G
12-12-02, 14:41
Haha. Jahjah heeft zwaar gefaald voor het overig publiek. Moslims konden zich waarschijnlijk prima in hem vinden. Maar het overgrote deel van BevD is nog steeds nederlands publiek en die zien een man zitten die bij de Hezbolah heeft gezeten, via een schijnhuwelijk en leugens Belgie binnen is gekomen, niet met een Zionist wil praten, die het een beter plan vond om met een (leeg) vliegtuig the white house binnen te vliegen, naar Antwerpen is gekomen omdat in Brugge bijna geen haat is en Vlaams Blok maar klein is, en ik kan nog wel doorgaan.
Verder heeft hij zich door jan mulder voor lafaard en slap uit laten maken. Vergeleken met M. Sini was het gewoon een extremist.

En de mooiste was nog;

Met een leeg vliegtuig het het witte huis invliegen om zo weinig mogelijk burger slachtoffers te maken. Hahaha wat een lul zeg. Alsof er in het WH geen burgers rondlopen?! Alleen Bush met z'n staff is 'militair'. de rest zijn allemaal burgers. Hahahaha alsof je met een leeg vliegtuig op 11/9 minder slachtoffers zou hebben gemaakt?!

GroteWolf
12-12-02, 15:03
Haha. Jahjah heeft zwaar gefaald voor het overig publiek. Moslims konden zich waarschijnlijk prima in hem vinden. Maar het overgrote deel van BevD is nog steeds nederlands publiek en die zien een man zitten die bij de Hezbolah heeft gezeten, via een schijnhuwelijk en leugens Belgie binnen is gekomen, niet met een Zionist wil praten, die het een beter plan vond om met een (leeg) vliegtuig the white house binnen te vliegen, naar Antwerpen is gekomen omdat in Brugge bijna geen haat is en Vlaams Blok maar klein is, en ik kan nog wel doorgaan.


Yep. Hij heeft (helaas) de mening van een boel prikkers verwoordt. Nou, het is echt niet de integratie die ons zorgen baart. Eerder het vermogen van dit soort lieden om met andersdenkenden vreedzaam in 1 land te leven.

Ali G
12-12-02, 15:24
Geplaatst door GroteWolf
Yep. Hij heeft (helaas) de mening van een boel prikkers verwoordt. Nou, het is echt niet de integratie die ons zorgen baart. Eerder het vermogen van dit soort lieden om met andersdenkenden vreedzaam in 1 land te leven.

Maar daarintegen heeft Sini bij mij een hele grote indruk gemaakt. Verstandig en inteligent. De Marokaanse/islamitische gemeenschap zou Mohammed Sini naar voren moeten schuiven om als spreekbuis te gaan fungeren. Maar helaas is er een grote groep die zich denk ik niet in deze man kan vinden.

mirakel14
12-12-02, 15:53
Geplaatst door i love israel
is maar goed ook. als ze een beetje hersens hebben bij de AEL weigeren ze jou als lid. denk niet dat ze behoefte hebben aan kleuters als jij.
dat hoop jij waarschijnlijk in je natte dromen. helaas voor jou zal dat never nooit niet gebeuren.

ha die ILI heb je weer een slachtoffer gevonden! je kunt niet eens gewoon een discussie aan, je speelt direct maar op de man. Slap hoor!

en wat de AEL betreft, gaat het er vooral om om trots te zijn op je achtergrond en daarvoor op te komen, en je niet willoos als schapen laat afslachten!!!!!

Ali G
12-12-02, 16:14
Geplaatst door mirakel14
ha die ILI heb je weer een slachtoffer gevonden! je kunt niet eens gewoon een discussie aan, je speelt direct maar op de man. Slap hoor!

en wat de AEL betreft, gaat het er vooral om om trots te zijn op je achtergrond en daarvoor op te komen, en je niet willoos als schapen laat afslachten!!!!!

Gelul! Er wordt helemaal niets of niemand afgeslacht. Het gaat erom jezelf een identiteit verschaffen. Marokaanse jongeren van de tweede/derde generatie weten niet waar of waar ze moeten staan. Hun ouders zijn rasechte Marokanen en hebben nooit het gevoel gehad anders te zijn dan een Marokaan. Maar de derde generatie valt precies tussen de boot. Geen Marokaan, maar in Marokko worden ze ook niet als volbloed Marokaan gezien. Dat is een onderbewuste frustatie! Dat brengt woede en onvrede met zich mee! Daarom is die Jahjah populair. Daar kunnen ze zich in vinden. Die geeft hen niet alleen een identiteit, maar ook een voorbeeld om te zijn! Het enige en makkelijkste (wat Fortyun ook heeft gedaan overigens) wat Jahjah doet is inspelen op de gevoelens die onder die jongens leeft.
Een zelfbewuste Marokaan met een dosis eigenwaarde heeft een Jahjah niet nodig.

mirakel14
12-12-02, 16:32
Geplaatst door Ali G
Gelul! Er wordt helemaal niets of niemand afgeslacht. Het gaat erom jezelf een identiteit verschaffen. Marokaanse jongeren van de tweede/derde generatie weten niet waar of waar ze moeten staan. Hun ouders zijn rasechte Marokanen en hebben nooit het gevoel gehad anders te zijn dan een Marokaan. Maar de derde generatie valt precies tussen de boot. Geen Marokaan, maar in Marokko worden ze ook niet als volbloed Marokaan gezien. Dat is een onderbewuste frustatie! Dat brengt woede en onvrede met zich mee! Daarom is die Jahjah populair. Daar kunnen ze zich in vinden. Die geeft hen niet alleen een identiteit, maar ook een voorbeeld om te zijn! Het enige en makkelijkste (wat Fortyun ook heeft gedaan overigens) wat Jahjah doet is inspelen op de gevoelens die onder die jongens leeft.
Een zelfbewuste Marokaan met een dosis eigenwaarde heeft een Jahjah niet nodig.

wat een psychologisch gezwets zeg, het gaat erom dat we niet in een slachtoffer rol worden gedrukt, en met je derde generatie gezwets doe jij dat juist!
Je wilt doen voorkomen dat wij niet weten waar we horen, we weten het al te goed! En wat we niet willen is ons te moeten schamen voor ons geloof en onze levenswijze en dat we maar moeten assimileren. Dat hebben jullie toch ook niet gedaan, jullie hielden toch ook vast aan jullie geloof en gewoontes, er zij zelfs jiddische woorden in het Nederlands ingeburgerd!
WIJ WILLEN NIET EEN SLACHTOFFER WORDEN MET HAND EN TAND ZULLEN WE ON HIERTEGEN VERZETTEN EN DAAR STAAT ABU JAHJAH VOOR.!!!!!!

Bev
12-12-02, 16:56
Geplaatst door GroteWolf
. Wat Jahjah daar eigenlijk zegt (maar omfloerst) is: Wij zijn vijanden van jullie vrienden. maar we wonen wel tussen jullie.
Eigenlijk bevestigt hij daar het ergste vermoeden van de autochtonen. Het is daarentegen wellicht gewoon waar dus tsja.



Dat doet me denken aan het commentaar van die van Rossum na de 911 aanslagen over moslims. Dat ging ongeveer zo:

Een moslim kan rustig 10 jaar lang je beste buurman zijn, je uitnodigen op z'n verjaardag en rijdt gewoon in een Opel Kadett.
Tot het moment dat zijn waanzinnig overdreven godsdienst overtuiging hem ingeeft (of een van van zijn verenigingen of moskee die banden met een terroristische organisatie heeft) dat hij ergens een bom moet leggen.
Dan doen ze dat gewoon......


oeps!!! Is dat zo jongens??

Met vriendelijke groet,
Bev

Bev
12-12-02, 17:12
Geplaatst door Ali G
Gelul! Het gaat erom jezelf een identiteit verschaffen. Marokaanse jongeren van de tweede/derde generatie weten niet waar of waar ze moeten staan.

Wat voor identitiet? Gewoon een aardig en goed mens zijn en netjes je bordje leegeten net als iedereen.


Geplaatst door Ali G

Hun ouders zijn rasechte Marokanen en hebben nooit het gevoel gehad anders te zijn dan een Marokaan.

Die hadden dus pas ECHT een probleem.....


Geplaatst door Ali G

Maar de derde generatie valt precies tussen de boot. Geen Marokaan, maar in Marokko worden ze ook niet als volbloed Marokaan gezien. Dat is een onderbewuste frustatie! Dat brengt woede en onvrede met zich mee!

Dan moeten jullie DAAR gaan rotzooien en rellen. DAAR heb je een probleem, niet HIER.
Hebben we in nederland altijd last van... dat er hier door buitenlanders en sympathisanten rotzooi wordt getrapt, vernield etc terwijl ze dat nu juist DAAR moeten doen![/B][/QUOTE]


Geplaatst door Ali G
.
Een zelfbewuste Marokaan met een dosis eigenwaarde heeft een Jahjah niet nodig.

Kijk... Zo'n statement heb je wat aan... Dus gewoon een aardig en lief mens zijn, kwartje gooien in de kollektebus van de Hartstichting en netjes bordje leegeten zoal iedereen.

Met vriendelijke groet,

Bev

GroteWolf
12-12-02, 17:58
En wat we niet willen is ons te moeten schamen voor ons geloof en onze levenswijze en dat we maar moeten assimileren.

Dat wordt nu steeds geroepen, maar dat blijkt verder nergens uit. Ik maak het je makkelijk:

1) Het wordt je verboden boeken in je taal te lezen.
2) Je mag je geloof niet beleiden
3) TV zenders met programma's over je cultuur worden geblokkeerd
4) Je mag je traditionele kleding niet dragen
5) Je mag je kinderen geen Arabische/Berber naaam geven
6) Je mag niet in een wijk bij elkaar wonen
7) Je geestelijk leiders zitten gevangen
8) Jullie worden in de media doodgezwegen alsof je niet bestaat.

Lijkt mij dat je op geen van deze 8 tekenen van assimilatie (zoals toegepast door Chinezen, Russen tav minderheden en bijv Bulgaren tav Turkse minderheid) een positief antwoord kunt geven. Dus wat bedoel je met assimilatie?

Wil je misschien mij gewoon geen kritiek en meteen alle verworvenheden waar autochtonen hard voor moeten studeren of werken?

Wizdom
12-12-02, 20:47
Geplaatst door GroteWolf
Yep. Hij heeft (helaas) de mening van een boel prikkers verwoordt. Nou, het is echt niet de integratie die ons zorgen baart. Eerder het vermogen van dit soort lieden om met andersdenkenden vreedzaam in 1 land te leven.

Salaam GroteWolf. Salaam.... Vrede GroteWolf. Vrede...

Ali G
12-12-02, 20:50
Geplaatst door Bev




Dan moeten jullie DAAR gaan rotzooien en rellen. DAAR heb je een probleem, niet HIER.
Hebben we in nederland altijd last van... dat er hier door buitenlanders en sympathisanten rotzooi wordt getrapt, vernield etc terwijl ze dat nu juist DAAR moeten doen!


Jullie...?

BiL@L
12-12-02, 21:22
Geplaatst door kaassietoch
Lalalalalala

Jouw manier van discussieren staat mij niet aan. Je discussieert namelijk meestal wel heel gehaaid, maar dan ook meestal op een valse manier. Je bent goed daarin. Niet iets om trots op te zijn als je het mij vraagt. Dat was de rede van mijn walgelijke betoogje.

i love israel
13-12-02, 09:51
Geplaatst door mirakel14
wat een psychologisch gezwets zeg, het gaat erom dat we niet in een slachtoffer rol worden gedrukt, en met je derde generatie gezwets doe jij dat juist!

* je ben pas slachtoffer wanneer je jezelf een slachtoffer vind.

Je wilt doen voorkomen dat wij niet weten waar we horen, we weten het al te goed! En wat we niet willen is ons te moeten schamen voor ons geloof en onze levenswijze en dat we maar moeten assimileren.

* er ligt een wereld van verschil tussen assimilatie en gewoon aanpassen. er is niemand in nederland die verlangt dat de moslimgemeenschap zijn geloof en gewoontes afzweert. aan de andere kant wat men niet wil in nederland is dat de gewone nederlander, de autochtoon, gedwongen word om de islam als hoogste goed te zien.

Dat hebben jullie toch ook niet gedaan, jullie hielden toch ook vast aan jullie geloof en gewoontes, er zij zelfs jiddische woorden in het Nederlands ingeburgerd!

*klopt allemaal. alleen heeft de joodse gemeenschap hier eeuwen over gedaan. de moslimgemeenschap wil dat in ongeveer 50 jaar afdwingen, en dat kan nu eenmaal niet. en verder heeft de joodse gemeenschap zich nooit opgedrongen aan de nederlandse. men ging gewoon zijn gangetje. men behield zijn geloof maar belaste daar de nederlandse gemeenschap niet mee. voorbeeldje. er is in nederland nooit een discussie geweest dat grote verzoendag een officieele vrije dag moet zijn. wil je vrij dan neem je een vakantiedag en voor de kinderen vraag je speciaal verlof op school. de moslimgemeenschap wil wel officieele vrije dagen. dat is een groot verschil.


WIJ WILLEN NIET EEN SLACHTOFFER WORDEN MET HAND EN TAND ZULLEN WE ON HIERTEGEN VERZETTEN EN DAAR STAAT ABU JAHJAH VOOR.!!!!!!

*dat hand en tand verzetten, daar zit het hem nu net in. een flink aantal nederlandse moslims zien in jahjah de ultieme kans om hun agressie te kunnen botvieren op de nederlanders. ik weet niet veel van jahjah, maar wat ik van hem gezien heb is zijn werkwijze net even anders. ik toon respect en eis datzelfde stukje respect terug. en daar heb je een zekere mate van inteligentie voor nodig en die ontbreekt bij veel mensen hier op het prikbord.

*als men denkt hun doel te bereiken met agressie, dan is men zeer fout bezig. en dat zal een boemerang teruggegooid worden in het gezicht van de moslimgemeenschap.

ZwYgStErr
13-12-02, 11:34
Geplaatst door kaassietoch
OK fair enough, dan zal het je ook duidelijk zijn dat het mij niet zo zeer te doen is om de Islam in een verdomhoekje te zetten maar dat ik vooral graag zie dat problemen in de Moslimgemeenschap niet worden ontkend, afgeschermd door religie of met een woedende tegenreactie op criticasters worden weggeschreeuwd maar gewoon worden opgelost. Overigens geeft Jahjah geen enkele keer de indruk het op die manier te willen aanpakken.

Jij doet het nu overkomen alsof de enige gemeenschap in Nederland of in heel de wereld, die problemen heeft, de moslim-gemeenschap is. Er zijn in elke gemeenschappen problemen, ook in alle niet-moslimgemeenschappen. Problemen worden niet ontkend, doe alsjeblieft niet alsof bijv. de Christelijke gemeenschap of de Joodse gemeenschap helemaal geen problemen hebben.

Peleazzz.... :ego:

BiL@L
13-12-02, 13:05
Hehe. Ik heb wel ergere, veel grotere argumenten gehad als die van jou knaap:). Het ging mij niet specifiek om wat je hier weer te vertellen zou hebben. Wat mij gewoon opvalt is jouw ziekelijke manier van waarop jij bepaalde dingen in de schoenen van je tegenstander bij voorbaat al wenst te leggen, en dat dan ook nog eens verfraaid in een mooi jasje. Dat is jouw uitgangspunt. Dat is jouw specialiteit, niets meer niets minder. Dat je je huiswerk doet is goed, maar om er vervolgens misbruik van te gaan maken... Het was koekje van eigen deeg, mocht je het nog niet door hebben.

Je kunt intelligentie op twee manieren gebruiken, de goede en de slechte manier.

Wizdom
13-12-02, 21:44
Geplaatst door kaassietoch
Ook een manier om aan te geven dat je door je argumenten heen bent. Ik ben er wel degelijk trots op. Niet om het gelijk krijgen maar op het feit dat ik tenminste mijn huiswerk goed doe (lezen en begrijpen wat de ander schrijft, je bij de feiten houden). Jij valt slechts op een inhoudsloze speculatieve wijze aan en het zal je wel irriteren dat ik daar nie so van onder de indruk ben. Jouw pech. Begin dan geen discussie met me als mijn manier van discussieren je niet bevalt (je bedoelt eigenlijk mijn standpunt dat je nog steed m.i. niet helemaal begrijpt, dus nogmaals geen kritiek op de Islam maar wel degelijk op het gedrag van SOMMIGE moslims) Bil@l kom nou eens met een echte poging in plaats van dit kinderachtige gedoe.

Kaasietoch. Je beargumenteert totaal niet. Het enige wat je doet is de oude plaat met de kras weer opzetten. Tja, dat noem ik nou niet echt wetenschappelijk. Als jij een cliche voor legt zoals die 'blijf van mijn lijf' en ik haal hem met een degelijke analyse onderuit. Dan sla je mijn hele analyse over. Heb het over scheiden van religie en praktijk en daar denk je de kous mee af te doen. Maar daar trap ik niet in. Je kunt het blijkbaar niet verkroppen dat ik je stelling onderuit haal en omdat je er niets tegen in kunt brengen zet je de oude plaat weer op. Wel heel simplistisch vind je zelf niet. Ik heb zelfs de stelling kunnen omdraaien, maar je hebt er niets zinnigs tegen in kunnen brengen. Hmmm... Zet eens een ander plaatje op. Een zonder krassen?

Bev
16-12-02, 09:22
Geplaatst door Ali G
Jullie...?

Sorry Sorry Sorry, Ik maak me er nu ook schuldig aan.
Waarschijnlijk omdat ik hier altijd bij "HUN" wordt geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Bev