PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen wakker worden.



Hamidcom
10-12-02, 21:05
Het verdriet van de Marokkanen in Nederland is dat ze gedestabiliseerd zijn door vraagstukken over identiteit en cultuur. Onderwerpen waarmee je nooit klaar bent. identiteit en cultuur zijn dynamische zaken, die niet ophouden met ontwikkelen zolang men leeft. In Nederland wordt deze destabiliserend manoeuvre gebruikt om over de bijzaken te praten en niet over de inhoud. Er is veel twijfel en veel onzekerheid. En ja hoor als je over deze onderwerpen te veel gaat denken, word je ook vanzelf onzeker. Identiteit, cultuur en dat soort zaken beleef je elke dag spontaan of je dat nou wil of niet. Als je ergens anders bent pas je automatisch aan. De rest is detail en voorkeur. De ene vindt het interessant om zich Abdel te laten noemen in plaats van Abdelah en de nadere wil graag zich houden aan zijn geloof. Wat is nou het probleem. Als er toch problemen zijn, dan moet elke individu dat zelf op zijn eigen manier oplossen.
Wakker worden en laat je niet altijd verleiden tot deze onzinnige discussies.
Ja we zijn of Marokkaan of half of nieuwe Nederlanders of wathever. Dat zijn van die persoonlijke ervaringen waar we niks mee opschieten. De wereld gaat intussen door en we discussiėren ons suf over hoe we zijn en hoe we eten, hoe we lopen, hoe we denken, dat we onze vrouwen mishandelen, kinderen slaan. Alle negatieve projecties moeten we elke dag weer verdedigen. Dat kost energie en dat hebben we nodig voor andere zaken, een goede opleiding, ons werk, creativiteit enz....
Wake up jongens en meisjes. Laten we onze capaciteiten gewoon gebruiken en doen wat we goed vinden.

*diesel*
11-12-02, 08:45
Ik ben 't helemaal mee eens, is er niks anders te doen dan naar die onzin te luisteren? De media pikt alleen de slechte mensen die geen waarde kennen, de juiste mensen die het ver geschopt hebben komen niet in het licht te staan.
Laat je niet kennen en reageer nergens op.
Geniet van elke moment wat je hebt en volg de juiste weg (Islam).

take care for you and each other.

Canaris
11-12-02, 10:02
Geniet van elke moment wat je hebt en volg de juiste weg (Islam).


Ik denk juist dat de voorschrijver iets anders bedoelde.

Laat je niet innemen door een soort collectieve identiteits zoeking, of Islam , of Marrokaans, of nederlands, maar vind je eigen weg en wees dagelijks bewust , dat bij al dat zoeken , het leven aan je voorbij gaat.

Hou op met het dagelijks zoeken waar je thuis hoort , maar neem eindelijk je leven in je eigen handen en handel.

Ik vatte het zo op. Mea Culpa , als ik daarme fout lig

000NobelPrizes
11-12-02, 12:59
Geplaatst door *diesel*
Ik ben 't helemaal mee eens, is er niks anders te doen dan naar die onzin te luisteren? De media pikt alleen de slechte mensen die geen waarde kennen, de juiste mensen die het ver geschopt hebben komen niet in het licht te staan.
Laat je niet kennen en reageer nergens op.
Geniet van elke moment wat je hebt en volg de juiste weg (Islam).

take care for you and each other.


Dat geldt ook voor Hollanders, mops. Wie geslaagd is voor school, een eigen bedrijf begint of iets anders doet wat tov is, komt zelden in de krant. Je wordt geacht het juiste te doen, en alleen als je dat niet doet, is het headline nieuws.
Volgens mij gaat dit overal zo, dus dat hoef je niet persoonlijk op te pakken en jezelf niet te beklagen dat het zo zielig is voor jullie.

Maar ik kan je toch aanraden de magazines eens wat beter te lezen. Daarin worden andere portretten geschetst want de bladformule is anders, en kom ik verhoudingsgewijs ook de allochtonen tegen die iets goeds/leuks doen. Er zijn zelfs speciale magazines alleen voor allochtonen.