PDA

Bekijk Volledige Versie : ik heb allemaal hulp nodig van jullie!!! wil je me helpen???



bahar
12-12-02, 12:23
hoi allemaal

ik ben hier nog nieuw en ik heb net een paar berichtje gelezen van jullie. Ik ben zelf een Turks meisje die met een Marokaanse jongen heeft. Zelf heb ik gelezen gelezen dat jullie er niet tegen zijn om te gaan trouwen met een andere "ras". Onze relatie gaat de sireuse kant op dat is ook wat ze graag willen. Maar om te gaan trouwen moet ik mijn familie teluur stellen.

Elke vader en moeder zou wel een goede toekomst voor zijn dochter/zoon willen geven maar, dat je met een andere ras gaat trouwen verwacht geen een ouder!!! Je bent op gevoed als een turk (ik dan) en ze verwachten dan ook dat je met een goede turkse man gaat trouwen maar, wat gebeurt er als je met een marokaan wilt gaan trouwen. Oke van de islaam mag het wel zolang die gene moslim is maar de culturen zijn anders (heel anders)!!!

Mijn vriend zegt dat zijn ouders het wel goed zullen vinden en dat zijn ouders het niet kunnen bepallen of hij wel of niet met de gene mag trouwen die hij maar wilt. Maar ook zijn ouders zullen liever een marokaans meisje willen hebben (dat weet ik wel zeker). Ik ben het niet van plan om het uit te maken dat zal ik ook zeker niet gaan doen maar, dat ik niet weet hoe ik verder moet is niet echt een fijne gevoel. Ik zou het pretig vinden als jullie mij een paar tips zouden geven. Alvast bedankt!!!! :boogjes:

Ali G
12-12-02, 12:59
Zien jou ouders hun dochter liever ongelukkig met een turkse jongen of gelukkig met een marokaanse jongen?

Love is all that mathers right!?

MokroMike II
12-12-02, 13:20
Geplaatst door J.M.T.
Over racisme en discriminatie gesproken! Komt dus ook voor onder groepen allochtonen en nog wel binnen de Islam!

In Nederland ben je vrij te trouwen met wie je wil. Het zou natuurlijk leuk voor je zijn als je ouders je aanstaande echtgenoot leuk vinden maar uiteindelijk is het jouw leven waarin jij beslissingen moet nemen voor je toekomst waarvoor je op moet komen.

L

In Nederland ben je vrij om te trouwen met wil je wilt inderdaad, dus dat geldt ook voor dit Turkse meisje. Dat haar ouders mischien liever anders hebben is niets bijzonders. Dit komt bij alle mensen voor....ook nederlanders.

Maar een tip voor het turkse meisje......mischien als je vriend een dikke snor laat groeien, een paar woordjes turks leert, en een belhuis begint zal hij toch wel wat meer kans maken. :D

hehehehe...geintje....wat ik bedoel is dat hij als hij aantood dat de turkse cultuur, waarden en normen ook intereseren hij mischien op meer sympathie kan rekenen van je ouders. Laat 'm baklava meenemen als hij de eerste keer bij jullie thuiskomt. Of als hij turkse vrienden heeft dat deze voor hem bemiddelen bij de verloving.

Simon
12-12-02, 18:33
Ach als jullie je ouders duidelijk maken dat jullie echt om elkaar geven dan komt het wel goed. Zo zijn ouders. Ze willen jullie alleen maar gelukkig zien.

Simon

bahar
17-01-03, 11:00
ik bedank jullie allemaal voor jullie advies. Ik kom er wel een hele eind
haha

groetjes bahar