PDA

Bekijk Volledige Versie : Autochtone nederlanders zijn niks anders dan dieven!!



Shaheed
12-12-02, 17:15
DEN HAAG - De CDA-fractie vindt de uitkomsten van de parlementaire enquête bouwfraude 'schokkend'. Ondanks het Europees verbod op prijsafspaken "heeft het schimmenspel in de bouw zich onverkort voortgezet", aldus Tweede-Kamerlid Atsma. "De cultuur van regelen en de andere kant op kijken werd als gewoon ervaren."


Atsma noemt het onacceptabel dat falend toezicht van de NMa en het Openbaar Ministerie deze praktijken mogelijk hebben gemaakt. Om het vertrouwen in de bouwsector te herstellen moet volgens hem de wet- en regelgeving over mededinging, aanbesteding en toezicht worden aangepast. Ook moet de handhaving drastisch verbeteren.

"Het wordt tijd dat de bouw niet langer bekend staat als een sector waar de kans op onregelmatigheden groot is", stelt Atsma. Hij denkt onder meer aan een coördinerend minister voor het bouwbeleid.

Over het 'harde tot zeer harde oordeel' dat de enquêtecommissie velt over enkele oud-bewindslieden laat het CDA zich nog niet uit. De fractie wil eerst hoor en wederhoor toepassen en met de commissie van gedachten wisselen.

PvdA verbijsterd

De PvdA liet in een eerste reactie weten het verbijsterend te vinden dat bouwbedrijven zo lang illegale de markt hebben kunnen verdelen. De fractie in de Tweede Kamer onderschrijft de conclusie van de parlementaire enquêtecommissie Bouwnijverheiddat dat overheid, Openbaar Ministerie en Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) niet alert genoeg zijn geweest.

De PvdA noemt het ernstig dat VVD-minister Korthals de Tweede Kamer vorig jaar onjuist heeft geïnformeerd, maar trekt in haar verklaring niet de conclusie dat hij weg moet.


Het wordt tijd dat de nederlanders wat meer aan zelfkritiek gaan doen, want dit kan zo echt niet meer.

Het aantal kut-autochtonen lijkt alleen maar toe te nemen.

Tomas
12-12-02, 17:21
Geplaatst door Shaheed
Het wordt tijd dat de nederlanders wat meer aan zelfkritiek gaan doen, want dit kan zo echt niet meer.

Het aantal kut-autochtonen lijkt alleen maar toe te nemen.

Een parlementaire enquette IS zelfkritiek.

Gotogotogotogot.

't wil er maar niet in bij je. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?

Shaheed
12-12-02, 17:24
Geplaatst door Tomas
Een parlementaire enquette IS zelfkritiek.

Gotogotogotogot.

't wil er maar niet in bij je. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?

Zelfkritiek qwa misdaad, niet over de afkomst van deze criminelen al dan niet hen cultuur of geloof.

Tomas
12-12-02, 17:29
Geplaatst door Shaheed
Zelfkritiek qua misdaad, niet over de afkomst van deze criminelen al dan niet hen cultuur of geloof.

Hun cultuur is kut, zoals uit de enquette bleek.

Geloven doen we ze allemaal al niet meer.

En jij snapt er werkelijk geen ene drol van. Bizar.

Shaheed
12-12-02, 17:39
Geplaatst door Tomas
[B]Hun cultuur is kut, zoals uit de enquette bleek.





Oke dan ik ben blij dat je toegeeft dat de nederlandse cultuur kut is, was dat nou zo moeilijk een beetje zelfkritiek.

Nu nog meer van die nederlanders die lopen te kankeren op de marokkaanse cultuur wanneer een marokkaan een msidrijf pleegt en we staan quitte.

De Rode Roos
12-12-02, 17:50
Geplaatst door Shaheed
Oke dan ik ben blij dat je toegeeft dat de nederlandse cultuur kut is, was dat nou zo moeilijk een beetje zelfkritiek.

Nu nog meer van die nederlanders die lopen te kankeren op de marokkaanse cultuur wanneer een marokkaan een msidrijf pleegt en we staan quitte.

De cultuur van die bouwondernemers is niet mijn cultuur. Dat er zoveel ophef is over ontstaan geeft al aan dat we met on-Nederlandse praktijken te maken hebben. Ik distantieer me van die cultuur en ik heb er niks mee te maken. Ik verwerp die graai-en oplichtingscultuur. Hopelijk zullen die bouwondernemers hard aangepakt worden, want dat hebben zij aan zichzelf te danken.

Tomas
12-12-02, 17:52
Geplaatst door Shaheed
Oke dan ik ben blij dat je toegeeft dat de nederlandse cultuur kut is, was dat nou zo moeilijk een beetje zelfkritiek.

Nu nog meer van die nederlanders die lopen te kankeren op de marokkaanse cultuur wanneer een marokkaan een msidrijf pleegt en we staan quitte.

Hehehehee...

Als jij voor de gemiddelde Marokkaanse intelligentie staat, dan hebben we in ieder geval een verklaring voor veel problemen.

Maargoed, ik zal het nog eens proberen uit te leggen. Ook al heb ik niet de illusie dat dit bij jou lukt:

Ik heb niet gezegd dat de Nederlandse cultuur kut is, maar die van de bobo's in de grote bouwondernemingen. Want daar gaat die enquette over. Dat is denk ik al een hele moeilijke? Of niet?

Nu de volgende: Jij vind het pas gezonde zelfkritiek als b.v. een autochtoon zegt dat de Nederlandse cultuur kut is. Welnu laat dan maar eens jouw gezonde zelfkritiek horen. Ik ben benieuwd.

Als laatste hopeloze opmerking: Waar heb ik gezegd dat de Marokkaanse cultuur kut is? Volgens mij heb ik het dan alleen over jou hoor.

En als allerlaatste: weet je wat quitte betekent? Dat betekent dat jij het al wel hebt gezegd, namelijk. En ik kan me dat echt niet herinneren.

Zal wel weer niet overkomen.

Shaheed
12-12-02, 18:09
Geplaatst door Tomas
Hehehehee...

Ik heb niet gezegd dat de Nederlandse cultuur kut is, maar die van de bobo's in de grote bouwondernemingen. Want daar gaat die enquette over.

Diegene die zulke msidrijven plegen zijn autochtone nederlanders, dus de nederlandse cultuur is gewoon kut.
Jaha ook ik ben geintegreerd in de nederlandse cultuur en ook ik scheer iedereen over één kam.


Nu de volgende: Jij vind het pas gezonde zelfkritiek als b.v. een autochtoon zegt dat de Nederlandse cultuur kut is.

Ja dat klopt ja , ik vind het namelijk altijd zeer vreemd waarom de hele marokkaanse gemeenschap wordt aangesproken en dat zij zich moeten verantwoorden voor wat een paar soortgenoten doen.
En waarom mogen wij dat niet van jullie eisen?

opmerking: Waar heb ik gezegd dat de Marokkaanse cultuur kut is?

Jij missschien niet , maar jou soortgenoten dagelijks wel.


En als allerlaatste: weet je wat quitte betekent? Dat betekent dat jij het al wel hebt gezegd, namelijk. En ik kan me dat echt niet herinneren.

Ik heb het niet specifiek over jou, maar meer over jou soortgenoten die ik dagelijks op T.V zie en in de kranten lees.

Zal wel weer niet overkomen.
Dat is wederzijds.

Mark
12-12-02, 18:28
Hmmm ik werk wel bij zo'n grote bouwonderneming die nu in het beklaagdenbankje staat.

Er zit meer achter dit verhaal dan in de "headlines" naar voren komt. Domweg gezegd; er is geen goed alternatief voor de aanbestedingen. De overheid zal wel met meer regels komen.....