PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe denken Marokkanen over Nederlanders



De Rode Roos
13-12-02, 03:10
De laatste tijd is die vraag vooral omgedraaid, hoe denken Nederlanders over Marokkanen. Maar de vraag hoe Marokkanen over Nederlanders denken komt haast nooit aan bod. Dus: Hoe denken Marokkanen over Nederlanders?

Ook interessant voor de gasten die dit afvragen, maar niet posten (alleen lezen)

taouanza
13-12-02, 09:58
nou heel verschillende meningen tegelijk

de zelfde persoon die nederlanders het toon beeld vinden van hoe een moslim moet zijn
eerlijk hulpvaardig respectable
vind de zelfde nederlander een vieze varken die voor je smoel uit zijn neus staat te eten
en de volgende dag een rasicist

ik vind ze gewoon mensen niet meer niet minder
ik ben altijd op zoek naar iets typisch nederlands of typisch marokkaans
ik kan het niet vinden
bijv er wordt gezegd nederlanders zijn open en eerlijk
niet dus
je moet bellen als je komt eten
ook niet
bij mij wel maar goed ik ben allochtoon
nederlanders zijn nuchter
lpf

oke ik heb iets gevonden
ik vind hoewel nederlanders alle middelen hebben om hygienisch te zijn dat ze dat niet zijn
check je afwaswater voor je er nog iets in gooiT
zelfs de vaatwassers zijn er op ingesteld
al het schoon water komt van beneden waar ook de filter zit dus het komt langs de zelfde viezigheid.

ze krabben achter hun oor en eten het
ze wrijven in hun oog en eten het
ze hebben liever viezigheid in hun mond dan onder hun nagels
VOOR JE NEUS!!!!

Wizdom
13-12-02, 10:54
Ik kan niet over de Nederlanders in het algemeen spreken want ook bij Nederlanders heb je redelijke mensen en onredelijke mensen zoals bij elk volk.

Wat ik wel kan zeggen is betreffende wat het media beeld laat zien en dat is altijd gekleurd zal ik maar zeggen. Het haalt in principe wat gefocuste fragmenten van de Nederlandse maatschappij naar voren. En dat zijn natuurlijk altijd fragmenten die niet per defenitie hoeven te kloppen met wat de "gemiddelde Nederlander is".

De gemiddelde Nederlander door de buis ziet er wat "paniekerig uit" en "slaat om zich heen" omdat hij bang is dat er mensen zijn waarvan hij denkt dat deze "onredelijk" zijn omdat ze op sommige punten er een andere mening op na houden. Dat uit zich in "verdenkingen" en "suggesties".

Ook worden problemen mediageniek uitvergroot i.p.v. ze op te lossen. Er staat een soort beschuldigingssfeer die niet bevordelijk is voor het oplossen van problemen.

Nederlanders zijn redelijke mensen mits je niet standpunten inneemt die weliswaar niets met het dagelijks leven te maken hebben maar wel een levensfilosofie vertolken.

ZwYgStErr
13-12-02, 11:15
Hoe ik over Nederlanders denk, niet echt een concrete vraag vinnik. Ik bedoel, elke Nederlander is toch anders? Je hebt leuke Nederlanders je hebt racistische Nederlanders, je hebt knappe Nederlanders je hebt 'niet-knappe' Nederlanders je hebt domme Nederlanders en je hebt slimme Nederlanders je hebt grappige Nederlanders en je hebt KUT-Nederlanders.

Kortom iedere Nederlander is anders je kan toch (om maar in cliche-praat te vallen) niet iedereen over 1 kam scheren?

sil
13-12-02, 14:23
GOh het zijn net mensen

Louis
13-12-02, 21:27
Wat vind ik van Marokkanen..??

Wat mij altijdt opvalt van Marokkaanse Jongens is.
1. Marokkanen hebben meer een macho gedrag. 2. willen graag stoer doen. 3. vooral opvallen. 4. en vinden Nederlandse meisjes toch ook wel leuk ook al zijn de meisjes niet van Moslims geloof. En het is goed voor de intergratie want Marokkaanse jongens luisteren beter naar Nederlandse meisjes dan naar Marokkaanse meisjes. En dat komt omdat Nederlandse meisjes meer losbandiger en mondiger zijn...
5. Een Marokkaan met veel geld koopt al gauw een dure auto, vaak een BMW. Een Nederlander die veel geld heeft kan nog goed met een oude auto rond rijden.

Dit zijn vooral de opvallende verschillen....

Rocky
13-12-02, 21:33
Geplaatst door sil
GOh het zijn net mensen

En wat bedoel je daarmee?

Het lijkt alsof je iets tegen de Marokkanen hebt in het algemeen
Volgens mij ken je alleen Marokkanen op dit forum en als je iets wilt leren van hun cultuur moet je vooral niet alleen op de sites gaan kijken!

Maar goed...Ik bemoei me nu teveel met jou :P

sil
13-12-02, 22:40
Geplaatst door Rocky
En wat bedoel je daarmee?

Het lijkt alsof je iets tegen de Marokkanen hebt in het algemeen
Volgens mij ken je alleen Marokkanen op dit forum en als je iets wilt leren van hun cultuur moet je vooral niet alleen op de sites gaan kijken!

Maar goed...Ik bemoei me nu teveel met jou :P

Het sloeg op de topic,ik bedoelde dat ned. net mensen zijn.
ik heb helemaal geen hekel aan marokkanen.
ik beoordeel mensen op hoe ze met een ander om gaan en of ze nou rood--groen of lila zijn,dat intresseert mij niet

ik heb hier op de site veel geleerd,o.a hoe sommige p.b maroc's over nederland denken

Couscousje
13-12-02, 23:07
Geplaatst door Louis
Wat vind ik van Marokkanen..??

Wat mij altijdt opvalt van Marokkaanse Jongens is.
1. Marokkanen hebben meer een macho gedrag. 2. willen graag stoer doen. 3. vooral opvallen. 4. en vinden Nederlandse meisjes toch ook wel leuk ook al zijn de meisjes niet van Moslims geloof. En het is goed voor de intergratie want Marokkaanse jongens luisteren beter naar Nederlandse meisjes dan naar Marokkaanse meisjes. En dat komt omdat Nederlandse meisjes meer losbandiger en mondiger zijn...
5. Een Marokkaan met veel geld koopt al gauw een dure auto, vaak een BMW. Een Nederlander die veel geld heeft kan nog goed met een oude auto rond rijden.

Dit zijn vooral de opvallende verschillen....

Laat me raden, jij verneukte vroeger altijd je proefwerken, doordat je de vraag niet goed had gelezen...

:rolleyes:

Cc

DoN_ApPiE
13-12-02, 23:54
Geplaatst door Louis
Wat vind ik van Marokkanen..??

Wat mij altijdt opvalt van Marokkaanse Jongens is.
1. Marokkanen hebben meer een macho gedrag. 2. willen graag stoer doen. 3. vooral opvallen. 4. en vinden Nederlandse meisjes toch ook wel leuk ook al zijn de meisjes niet van Moslims geloof. En het is goed voor de intergratie want Marokkaanse jongens luisteren beter naar Nederlandse meisjes dan naar Marokkaanse meisjes. En dat komt omdat Nederlandse meisjes meer losbandiger en mondiger zijn...
5. Een Marokkaan met veel geld koopt al gauw een dure auto, vaak een BMW. Een Nederlander die veel geld heeft kan nog goed met een oude auto rond rijden.

Dit zijn vooral de opvallende verschillen....


eerst de vraag verkeerd lezen...
en dan ook nog eens een antwoord...
je zegt 5 keer t zelfde kerel...

De Rode Roos
14-12-02, 01:19
Geplaatst door ZwYgStErr
Hoe ik over Nederlanders denk, niet echt een concrete vraag vinnik. Ik bedoel, elke Nederlander is toch anders? Je hebt leuke Nederlanders je hebt racistische Nederlanders, je hebt knappe Nederlanders je hebt 'niet-knappe' Nederlanders je hebt domme Nederlanders en je hebt slimme Nederlanders je hebt grappige Nederlanders en je hebt KUT-Nederlanders.

Kortom iedere Nederlander is anders je kan toch (om maar in cliche-praat te vallen) niet iedereen over 1 kam scheren?

Dat zijn zeer wijze woorden, bedankt.

Ik denk dat Hollandse/calvinistische zuinigheid/gierigheid heel kenmerkend is voor Nederlanders. Zoals delen van de rekening bij een diner in een restaurant, dat is zeer genant vind ik. Ik heb in mijn jeugd in een Vriezeveens gezin gewoond, en het waren niet de meeste verlichte mensen die ik kende. Het traditionele gezin, vooral CDA mensen, heeft een patriarchale structuur, vader aan hoofd en kostwinner. Vrouw is moeder en huisvrouw. Vader krijgt bij het eten, meer te eten en meer vlees en vooral meer vet. Zeer strenge opvoeding van kinderen. Op zondag naar de Kerk, en een speciale zondagse woonkamer waar je doordeweeks niet mag komen. Ik voel me hardstikke onprettig in z'on milieu en ik weet dat er veel mensen nog steeds zo leven. Dat is de reden waarom ik nooit op CDA-achtige partijtjes zou kunnen stemmen. Ik krijg er nog steeds een akelig gevoel daarover als ik daar aan denk.

Nu zie ik steeds meer dat vooral nieuwe ouders/dertigers hun kinderen verwennen, liberaler opvoeden. Ouders vaak tweeverdieners zijn, hun kinderen in creches stoppen. Geen godsdienst meer aanhangen. Ook veel gastvrijer zijn en niet zo gierig. Ik vind dat een positieve ontwikkeling.

In Hervormd Nederland van 3 december 1994 (geen online publicatie helaas) stond het artikel "Eet je weinig of veel?" Het ging over wat de Maroc-Nederlandse Ahmed Bouazzaoui van Nederlanders had geleerd. Ik vond vooral het slot goed: "Ik heb van Nederlandse jongeren zelfstandigheid geleerd. In Marokkaanse gezinnen zijn jongeren veel minder zelfstandig. Nederlanders kunnen bijvoorbeeld van ons gastvrijheid leren: wij koken altijd te veel, want er kan onverwacht iemand op bezoek komen. Nederlanders moeten uitgenodigd worden en soms durft men zelfs de vraag te stellen: 'Eet je veel of weinig?' In onze cultuur is z'on vraag een belediging."

Simon
14-12-02, 09:41
Geplaatst door taouanza

ze krabben achter hun oor en eten het
ze wrijven in hun oog en eten het
ze hebben liever viezigheid in hun mond dan onder hun nagels
VOOR JE NEUS!!!!

Die is wel komisch. Het zou best kunnen dan autochtonen dat inderdaad vaker doen dan allochtonen. Maar allochtone jongeren hebben weer de smerige gewoonte voortdurend op de grond te spugen.

Simon

Simon
14-12-02, 09:46
Geplaatst door De Rode Roos

Ik denk dat Hollandse/calvinistische zuinigheid/gierigheid heel kenmerkend is voor Nederlanders.

Ja en de calvinistische ijver en het perfectionisme. Zelfs de katholieken in nederland hebben een tik van het calvinisme. Veel naoorlogse schrijvers hebben een worsteling doorgemaakt zich daar los van te maken.

Simon

mulan
14-12-02, 10:15
Ik praat er eigenlijk nooit met 'hen' over.....als het tersprake komt krijg ik meestal namelijk ontiechelijke hoofdpijn van 'hun' verdraaide kijk op zaken dus gewoon blijven praten dan zijn de mensen aardig maar alsjeblieft niet vragen naar hun mening over allochtonen want dan krijg je vaak dit verhaal te horen:'ja,niet allemaal hoor maar er zijn er gewoon die de boel verzieken voor de goede mensen(ik ben dan zogenaamd de goede),die moeten zich gewoon aanpassen maar jij niet hoor want jij bent niet zo' :hardlach:

Zo denk ik erover maar er zijn heus wel goede tussen hoor :stout:

________________________________________________


Sorry ik heb rotzin.

Rocky
30-03-04, 16:51
Geplaatst door sil
Het sloeg op de topic,ik bedoelde dat ned. net mensen zijn.
ik heb helemaal geen hekel aan marokkanen.
ik beoordeel mensen op hoe ze met een ander om gaan en of ze nou rood--groen of lila zijn,dat intresseert mij niet

ik heb hier op de site veel geleerd,o.a hoe sommige p.b maroc's over nederland denken


That's the spirit!

Heb zelf Marokkaanse vrienden. Ik ga liever met ze om dan dat ik met een bierzuipende boerse vriend omga. Ze zijn ook fatsoenlijker dan de Nederlander

Couscousje
30-03-04, 17:00
:haha:

Ik lees een post van mij en mijn ex-vriendje van meer dan 1 jaar geleden terug op deze topic...

Damn, ik ben ook geen spatje veranderd!

Cc

Rocky
30-03-04, 17:18
Geplaatst door Couscousje
:haha:

Ik lees een post van mij en mijn ex-vriendje van meer dan 1 jaar geleden terug op deze topic...

Damn, ik ben ook geen spatje veranderd!

Cc


En wie mag je ex dan wel zijn?

Simon? :wink:

taouanza
30-03-04, 19:34
Geplaatst door Simon
Die is wel komisch. Het zou best kunnen dan autochtonen dat inderdaad vaker doen dan allochtonen. Maar allochtone jongeren hebben weer de smerige gewoonte voortdurend op de grond te spugen.

Simon

Tegenwoordig spugen alle jongeren.:moe:
Hoe kan nou zo iets walgelijks stoer zijn?