PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp nodig.



bman
13-12-02, 10:07
Ok het gaat om het volgende: ik ben op zoek naar samples (geluidsfragmenten) van Arabische muziek. Het gaat om die muziek met een deels westers instrumentarium die volgens mij in het interbellum is ontstaan.

Waar ik vooral geinteresseerd ben zijn die speciale viool orkest geluiden (kenners weten denk ik wel wat ik bedoel) Ik weet alleen niet hoe deze muziek heet, noch welke artiesten interessant zijn.

Wie-o-wie helpt me een beejte uit de brand met wat info, namen van artiesten?

plexus
13-12-02, 10:26
Geplaatst door bman
Ok het gaat om het volgende: ik ben op zoek naar samples (geluidsfragmenten) van Arabische muziek. Het gaat om die muziek met een deels westers instrumentarium die volgens mij in het interbellum is ontstaan.

Waar ik vooral geinteresseerd ben zijn die speciale viool orkest geluiden (kenners weten denk ik wel wat ik bedoel) Ik weet alleen niet hoe deze muziek heet, noch welke artiesten interessant zijn.

Wie-o-wie helpt me een beejte uit de brand met wat info, namen van artiesten?

1 die ik je zeker kan aanbevelen is Oum Khalthoum
(hoe je het precies schrijft is mij een raadsel). Ik kan je helaas niet een specifieke titel geven want deze vrouw heeft teveel muziek gemaakt.
:fpimp:

bman
13-12-02, 10:44
Geplaatst door plexus
1 die ik je zeker kan aanbevelen is Oum Khalthoum
(hoe je het precies schrijft is mij een raadsel). Ik kan je helaas niet een specifieke titel geven want deze vrouw heeft teveel muziek gemaakt.
:fpimp:

Ik start Kazaa op as we speak...is dat niet die vrouw uit de jaren 40 (als ik heb me goed herinner) Een beetje je Maria Calas van de Arabische muziek, toch? (ps weet je hoe die muziekstijl heet?)

bman
13-12-02, 10:51
Yep, it's her! Bedankt man!

Baligh Handi en Magid Khan moeten door leifhebbers ook maar eens worden beluisterd. Net gevonden en precies wat ik zocht!

plexus
13-12-02, 10:53
Geplaatst door bman
Ik start Kazaa op as we speak...is dat niet die vrouw uit de jaren 40 (als ik heb me goed herinner) Een beetje je Maria Calas van de Arabische muziek, toch? (ps weet je hoe die muziekstijl heet?)

..correctomundo dat is ze inderdaad..jaren 40-50-60-70!
Ik weet niet of die stijl uberhaupt een benaming had.
enkele andere artiesten : Fayrooz-Fareed Alatrash-Abd Haleem Hafiz!

Denk dat je op het web meer geluk hebt! Er bestaan namelijk best veel sites waar je gratis kan downloaden (vaak in realaudio)

bman
13-12-02, 15:01
neo-klassiek arabische muziek of neo-klassiek orientaals wordt het op die website genoemd. Bedankt voor de namen: ik heb nu op het web tig ingangen gevonden.

Lekkere muziek. Ben vooral van de violen en de percussie erg gechameerd. Als ik er met mijn samplertje nog iets van kan toveren laar ik het je weten. Heb al eerder een toffe track in elkaar gedraaid (niet af) met arabische fluitmuziek en breakbeats...superstrakke groove.

Waarschijnlijk is dit muziek waar de meeste Rai adepten niet naar luisteren, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de hit van Raymster van een sample uit dit genre gebruik maakt.