PDA

Bekijk Volledige Versie : Keej waarom prikken de autochtonen hier!



BaMb-InO
14-12-02, 11:33
Na maandenlang het prikken hier te volgen......vraag ik me af waarom de autochtonen hier prikken!

plexus
14-12-02, 11:51
..denk pure verveling..

Simon
14-12-02, 13:25
De derde keuzemogelijkheid wordt door autochtonen waarschijnlijk niet begrepen. In ieder geval ik prik ik hier om iets meer te leren begrijpen van een cultuur die mij vreemd is.


Simon

Couscousje
14-12-02, 14:15
Voor BaMb-InO a.k.a. MsBatata a.k.a. Verdriet!

Cc

barfly
14-12-02, 17:36
Ik prik hier om te integreren :)

Rachidaaaa
14-12-02, 17:47
Om hun kant van het verhaal te laten horen (lezen)......Zolang het op een respectvolle manier kan is daar niets mis mee.....(respectvol geldt overigens ook voor "Ons")

Ma3asalamaa, Rachida

Marsipulami
14-12-02, 21:07
Geplaatst door J.M.T.
Wij zijn de vertegenwoordigers van .nl

Of ben je vergeten in welk land je woont?

Zijn Belgen allochtonen of autochtonen op dit prikbord :confused:

Mark
14-12-02, 22:12
Ik zit hier in functie als medewerker van de AIVD om op deze wijze onze kennis over staatsgevaarlijke allochtonen te vergroten.

Ik zal jouw naam toevoegen aan de lijst.

Groeten,

Mark

:melig2:

Marsipulami
14-12-02, 22:13
Geplaatst door J.M.T.
Autochtonen. Ooit waren België en Nederland één land. Nog steeds zeer gerelateerde culturen.

Ah, dan vertegenwoordig ik hier ook de Nederlanders op dit prikbord. Nou, nou,... ;)

limpio
15-12-02, 06:34
Geplaatst door J.M.T.
Autochtonen. Ooit waren België en Nederland één land. Nog steeds zeer gerelateerde culturen.

Wat bedoel jij met zeer gerelateerde culturen?
Heineken.......Duvel
Gehaktbal......Filet pur
Ga je eigen moeder n..ken......kust mijn kl.ten
De jordaan.....Brussel
op verlof gaan met de kereven en 20 kg aardappelen......in verlof gaan op hotel
Ouwehoeren......een conversatie aangaan.
Piet hein.....manneke pis
enz...enz
Wat bedoel jij met zeer gerelateerde culturen?
:stout:

Marsipulami
15-12-02, 10:05
Geplaatst door limpio
Wat bedoel jij met zeer gerelateerde culturen?
Heineken.......Duvel
Gehaktbal......Filet pur
Ga je eigen moeder n..ken......kust mijn kl.ten
De jordaan.....Brussel
op verlof gaan met de kereven en 20 kg aardappelen......in verlof gaan op hotel
Ouwehoeren......een conversatie aangaan.
Piet hein.....manneke pis
enz...enz
Wat bedoel jij met zeer gerelateerde culturen?
:stout:

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :belgie: :belgie: :belgie:

BaMb-InO
15-12-02, 10:43
Geplaatst door limpio
Wat bedoel jij met zeer gerelateerde culturen?
Heineken.......Duvel
Gehaktbal......Filet pur
Ga je eigen moeder n..ken......kust mijn kl.ten
De jordaan.....Brussel
op verlof gaan met de kereven en 20 kg aardappelen......in verlof gaan op hotel
Ouwehoeren......een conversatie aangaan.
Piet hein.....manneke pis
enz...enz
Wat bedoel jij met zeer gerelateerde culturen?
:stout:


:eek:

Donna
15-12-02, 10:58
Geplaatst door limpio
Wat bedoel jij met zeer gerelateerde culturen?
Heineken.......Duvel
Gehaktbal......Filet pur
Ga je eigen moeder n..ken......kust mijn kl.ten
De jordaan.....Brussel
op verlof gaan met de kereven en 20 kg aardappelen......in verlof gaan op hotel
Ouwehoeren......een conversatie aangaan.
Piet hein.....manneke pis
enz...enz
Wat bedoel jij met zeer gerelateerde culturen?
:stout:

Sjonge.

Vreten en zuipen, schelden, een lelijke aftandse europese bestuurdersstad, een hotel dat je niet kunt betalen, daarover 'een conversatie aangaan', dat achterlijke pissende beeldje, en dat is belgie?

Limpio is de beste ambassadeur die je maar kunt hebben ;)

hesa
15-12-02, 15:34
Geplaatst door BaMb-InO
Na maandenlang het prikken hier te volgen......vraag ik me af waarom de autochtonen hier prikken!






ik zit op dit forum omdat ik door mijn kind verbonden ben met het marokkaanse volk. omdat ik wil weten wat er leeft en wat men bezighoud.


hesa

limpio
16-12-02, 06:34
Geplaatst door Donna
Sjonge.

Vreten en zuipen, schelden, een lelijke aftandse europese bestuurdersstad, een hotel dat je niet kunt betalen, daarover 'een conversatie aangaan', dat achterlijke pissende beeldje, en dat is belgie?

Limpio is de beste ambassadeur die je maar kunt hebben ;)
Wees eens ff eerlijk, je bent toch wel een tikkeltje jaloers op onze bourgondische levensstijl.. :D
http://www.frites.be/images/logo_fritesbe_07marge.gif
http://www.combitours.no/adm/upload/brussel.jpg
http://www.promin.be/belvil/brussel-atomium.jpg


http://www.promin.be/boulmob.gif

Aicha19
16-12-02, 12:52
Ik ben hier soms (de ene keer veel en het andere moment weer nooit) en ik kom hier omdat ik een NL moslima ben die (bijna) getrouwd is met een Marokaanse man (jongen ;) ) Hihi

Sven_DP
16-12-02, 12:55
Yessss.....nog een Belg. Blijkbaar hebben de Belgische Marokkanen het internet nog niet ontdekt, of zitten ze allemaal op franstalige sites.

Ik prik hier heel zelden, maar ik lees des te meer. Waarom? Om potverdorie te weten hoe (ex-)Marokkaanse allochtonen denken, praten, kijken,... over, met, naar, ... binnenlandse en buitenlandse items en problemen. Ik ken namelijk enkel Turkse allochtonen en het verschil met de gemiddelde Vlaming schat ik op 0,05%, een beetje meer ontvlambaar that's all. ;)

Wat ik echter op dit en andere fora soms te lezen krijg stemt me niet echt optimistisch. Ik kan enkel maar hopen dat de prikkers die ik las niet representatief waren voor de Marokkaanse allochtonen in Nederland en België. Geldt trouwens ook voor sommige autochtone prikkers... :traan2:

Donna
16-12-02, 13:06
Geplaatst door limpio
Wees eens ff eerlijk, je bent toch wel een tikkeltje jaloers op onze bourgondische levensstijl.. :D
http://www.frites.be/images/logo_fritesbe_07marge.gif
http://www.combitours.no/adm/upload/brussel.jpg
http://www.promin.be/belvil/brussel-atomium.jpg


http://www.promin.be/boulmob.gif

Absoluut niet! Van Bourgondisch ook niks gemerkt trouwens (wel van hatelijkheid tegen Nederlanders, slechte friet op het place jourdan, lelijke franse accenten bij de aankondiging van de metro). Ik heb in Brussel gewoond en was ieder weekend weer blij als ik terug mocht naar Amsterdam....... ;)

limpio
16-12-02, 13:15
Geplaatst door Donna
Absoluut niet! Van Bourgondisch ook niks gemerkt trouwens (wel van hatelijkheid tegen Nederlanders, slechte friet op het place jourdan, lelijke franse accenten bij de aankondiging van de metro). Ik heb in Brussel gewoond en was ieder weekend weer blij als ik terug mocht naar Amsterdam....... ;)
Ja, als je naar Mc Donalds gaat zal je daar uiteraard niks van merken.
Ik heb het natuurlijk wel over Belgen in België, niet over Nederlanders in België. En ja, ik moet eerlijk zijn..wij Belgen hebben niets tegen Nederlanders.......als ze in Nederland blijven,maar eens ze losgelaten zijn maken ze het dikwijls te bont en zijn ze niet graag geziene gasten.
Ze denken soms wel eens dat ze alleen zijn....die kaaskoppen ook he. :verward: En nen Brusseleer sprekt gin Frans, hoogstens Waals.
Mor ge moet is nor Antwaarpe koumen he..veul gezelliger, behalve in Borgerhout, dor moete weg bleive.. :D

Sven_DP
16-12-02, 13:34
Waals in Brussel Limpio? Bedoel je niet een andere (4de) taal? En wat is er nu mis met de 'frietkoten' in Borgerok...oeps...Borgerhout? :zegniets:

Misfit
16-12-02, 14:04
Ik kom alleen op Maroc.nl in de hoop ooit Ikram uit Heereveen te kunnen verleiden :nl:

Maarten
16-12-02, 19:25
Geplaatst door BaMb-InO
Na maandenlang het prikken hier te volgen......vraag ik me af waarom de autochtonen hier prikken!

Het valt niet mee he, om je hier door de Belgische-friet-verklaringen heen te worstelen he?
Kijk, Marsipulami is gewoon Allauchtoon, en dat verander je niet meer.
Belgen op maroc.nl zijn sowieso asielzoeker, maar verder begrijpt de Nederlander weinig van de Vlaming… Aan de duvel kan dat niet liggen. Dat bier wordt érg goed begrepen hier. De Belg deugt dus, maar wij begrijpen niet waarom!

Maar effe serieus: Waarom ik hier schrijf?

We leven gewoon in éen land. Ik vind uitwisseling dus gewoon belangrijk.
Waarom Marokkanen?
Misschien omdat ze in het verdomhoekje zitten.
Of misschien omdat ze er echt tegenaan willen, maar het vaak niet kunnen.
Misschien vind ik ze gewoon interessant, ook omdat er heel wat spanningen in die wereld zitten. Maar zeker ook omdat er nogal wat gedrevenheid in die wereld zit.
Of misschien om heethoofden te temmen.
Of om te zien hoe ze met cultuurverschil om gaan.
Of omdat het me interesseert hoe dat werkt, als Pa of Opa hier als gastarbeider kwam vanuit een berberdorp naar een volkomen vreemd land, en hoe de kinderen en kleinkinderen dan kijken.
Of omdat ik me redelijk kan vinden in die Israël-gevoelens.
Of omdat ik wil laten zien, dat ik als Nederlander wel aansluiting bij Islam zie, en ondanks mijn kritiek wel het goede van de kern meen te kunnen zien.
Of omdat ik verbaasd kan zijn over wat ik hier allemaal lees, maar daar toch wat van leer.
Wie weet wil ik ze voor allerlei domheid behoeden.
Ik wil ook, dat ze Nederland beter begrijpen.
Ik wil ook dat ze zich daar thuis voelen, en wel op een manier die hún aan staat.
Ik wil ook mijn visie laten zien op de problemen die er zijn.
En ik wil ook op mijn flikker krijgen als ik dingen niet zie.
Ik wil weten waar ze van balen. En ik wil kritische geluiden horen, ook over de politiek en de media.
En ik vind al die verschillende geluiden hier leuk.

Weet je, dat ik het niet meer weet?
Ik kan er niet eens meer een behoorlijk verhaal over schrijven. Dat ging een half jaar geleden nog wel. Ik ben hier gewoon ingeburgerd. Dit is mijn stamkroeg, en het is hier wel leuk (Waar anders kom ik nog een Belg tegen?) Ik heb gewoon een verblijfsvergunning van maroc.nl, sja… en dan doe je maar wat he? Het is hier verslavender dan bier.

Schandaal trouwens dat je niet meer reacties krijgt.
Ik vind ook, dat autochtonen die hier komen, wel wat moeten hebben met Marokkanen, en dat ze anders maar moeten weg blijven. Het is hier geen publieke plé-bak. Sommigen gebruiken de site daar wél voor…

Vertel anders maar van welke autochtone prikker je baalt, dan gaan we daar eens over aan de gang..

Mark
16-12-02, 19:58
Geplaatst door Maarten
Vertel anders maar van welke autochtone prikker je baalt, dan gaan we daar eens over aan de gang..

Not me! Ik ben DE troetelautochtoon van het prikbord! :D

plexus
16-12-02, 20:44
Geplaatst door Mark
Not me! Ik ben DE troetelautochtoon van het prikbord! :D

miscchien moeten we jou een subsidie geven :D

Maarten
17-12-02, 10:29
Kan iemand even een steniginkje van Mark voordoen?
Ik wil toch wel eens zien hoe zo'n Kafir Pur Sang óm gaat, als hij de goddelijke straf ontvangt.
Probeer eerst piepschuim. Als dat niet werkt, Bijbels...
Gooi even niet met duvels, want die gelovigheid is waarschijnlijk al aanwezig.

Belg-werpen kán, maar er heeft er zojuist weer een het Groot Dictee der Nederlandse Taal gewonnen met een historische Nul Fouten! (De man raakte daar vervolgens emotioneel zo geblokkeerd van, dat hij niet veel meer kon uitbrengen dan een neandertaler.. hoe ironisch. Die moet nog even een nachtje uithuilen! Bravo Belgie! En dat was de zoveelste keer!) Smijt niet met Vlamingen! Ik trek meteen alles weer in..

En alle autoch-allochtonen kunnen zich voor de taalbeheersing weer dagelijks voor de voeten van Phara op Canvas werpen, die meen ik een 5e plaats bij de prominenten haalde of zoiets..