PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel jonge kinderen mogen alcohol drinken



BiL@L
14-12-02, 15:13
De Stichting Alcoholpreventie (STAP), die het NIPO opdracht gaf onderzoek te doen naar alcoholgebruik onder kinderen, heeft vandaag een aantal resultaten geopenbaard:

- 11% van de 14-jarigen mogen van hun ouders altijd en overal alcohol drinken. Bij 15-jarigen is dat al opgelopen tot 30%.

- Van de 15-jarige kinderen zegt ruim 20% dat ze wel eens vijf of meer glazen per keer mogen drinken

- 40% van de ouders waarschuwt zijn kinderen regelmatig voor de gevolgen van alcoholgebruik. Andere ouders doen dat soms of nooit.

- Ouders in het noorden en oosten van het land zijn strenger dan ouders in het zuiden en westen. Bijna 60% van de kinderen uit het noorden en oosten mogen van hun ouders nog geen alcohol drinken. In het zuiden is dat bijna 40% en in het westen 28%.

De meeste kinderen geven overigens aan dat hun ouders weten dat ze drinken, maar dat ze niet weten hoeveel dat is.

---
Lang leve de vrijheid!! Pffffffffffffffffff.
:geld: :geld: :geld:

Pixelshade
14-12-02, 19:21
:tranen: ze mogen ook al in bar/discotheques komen, als ik daar ben zie ik geregeld 14 jarige pubers rondzwerven en drinken, triest

barfly
14-12-02, 20:02
Achja, ik zie met grote regelmaat Marokkaanse en ook Turkse kinderen nog op straat, op tijden, dat de mijne allang slapen. En ja dat zijn leeftijdgenoten en nee mijn kinderen mogen geen alcohol.