PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafat : "Bin Laden is een vuile huichelaar !!"



Joesoef
15-12-02, 08:31
Arafat kwaad op Bin Laden

Uitgegeven: 15 december 2002 09:25

LONDEN - De Palestijnse leider Yasser Arafat is kwaad op Osama bin Laden, die hij beschuldigt van misbruik van zijn strijd voor een onafhankelijke staat. Dat heeft hij gezegd in een zondag gepubliceerd interview met de Britse krant The Sunday Times.

Volgens Arafat maakt de leider van het terroristennetwerk al-Qaeda misbruik van de Palestijnse strijd om steun te verwerven in de islamitische wereld. "Ik zeg hem ronduit zich niet te verschuilen achter de Palestijnse zaak", aldus Arafat tijdens het interview in Ramallah, op de Westelijke Jordaanoever.

Hij is woedend dat al-Qaeda gruweldaden als de aanslag van vorige maand op een hotel van een Israëli in Kenia heeft geprobeerd te rechtvaardigen door te beweren dat die deel uitmaken van de Palestijnse opstand tegen Israël. "Waarom heeft Bin Laden het nu over Palestina? Hij heeft ons nooit geholpen", zo vroeg Arafat zich af.

Arafat viel Bin Laden aan in reactie op een bericht op een website van een tot nu toe onbekende groep, die zich de "Islamitische al-Qaeda Organisatie in Palestina" noemt. Die zegt te strijden voor "de volledige bevrijding van het Palestijnse land". Volgens Arafat speelt de website de Israëlische premier Ariel Sharon in de kaart. De premier beweert dat al-Qaeda in de Palestijnse Gazastrook actief is en aanslagen op Israël voorbereidt. Arafat noemt dat leugens.

De Palestijnse leider erkende wel dat er onder jongeren in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever enige sympathie voor Bin Laden bestaat, maar dat stelt volgens hem niets voor. "Die kinderen weten niet echt wie Bin Laden is", lichtte hij toe.

Arafats openlijke veroordeling van Bin Laden heeft vooral te maken met de manier waarop al-Qaeda de verantwoordelijkheid opeiste voor de aanslag op een hotel in de Keniaanse havenstad Mombasa, waarbij vijftien doden vielen. In een verklaring op geluidsband noemde een woordvoerder van Bin Laden "bevrijding van onze heilige plaatsen, Palestina voorop, ons voornaamste doel". Hij waarschuwde dat de zogenoemde alliantie van kruisvaarders en zionisten (waarmee kennelijk de Verenigde Staten en Israël werden bedoeld) meer aanslagen kon verwachten door "jonge mannen van de islam die erop gebrand zijn jullie te doden en jullie bloed te vergieten zoals jullie het bloed van moslims vergieten in Palestina en andere islamitische landen".

Arafat riep zichzelf uit tot de eerste Arabische leider die al-Qaeda trotseert. "Bin Laden werkte op een ander, volkomen verschillend gebied en in strijd met onze belangen", aldus de Palestijnse leider.

Donna
15-12-02, 09:41
Stoer van Arafat...

MokroMike II
15-12-02, 10:31
Bin Laden's acties krijgen weinig respect van mij, maar die Arafat mag helemaal een rotschop krijgen.

000NobelPrizes
15-12-02, 11:58
Arafat is een leugenaar. In het Arabisch zegt hij het tegenovergestelde.
Ik gun de Palestijnen wel een andere staatsman dan deze verachtelijke rotzak. Iedereen die vrede wil (Egypte, Syrie, name it) wordt door hem de voet dwarsgezet. Die man wil oorlog, dood, geweld en terreur.

MokroMike II
15-12-02, 12:46
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Arafat is een leugenaar. In het Arabisch zegt hij het tegenovergestelde.


Arafat is niet mijn man in dit geheel.....maar wat je hier zegt is niet meer dan het na praten van de manipulatiefe zionistisch-media.

Die onzin dat hij in het arabisch geen aanslagen zou afkeuren is absolute BULSHIT die weer al te graag door een hoop drolle slikkende westerlingen voor zoete koek aangenomen wordt.

Mijn advies.....leer arabisch...en kijk naar Al-Jazeera

Petrus
15-12-02, 13:17
Arafat zegt gewoon de waarheid. Hij zegt niet dat hij Al Qaeda afkeurt of zo, hij zegt dat Al Qaeda heel andere belangen heeft dan de Palestijnen te helpen.
De steun vanuit de Arabische wereld valt Al Qaeda tegen dus nu proberen ze het via de beproefde weg van Israel bashing. Waarmee ze het voor de Palestijnen alleen maar moeilijker maken.

000NobelPrizes
15-12-02, 13:21
Zijn de media nou ook al zionistisch? Vorige week merkte een slimmerik hier op dat McDonald's zionistisch was. (Tip: kijk even wat zion betekent.)

Ik laat me overigens niet manipuleren, en al zeker niet door de media.

Over AL Jazeera: no comment. Ik heb bronnen genoeg.

Waiting
15-12-02, 13:28
En Arafat kan het weten, hij is zelf namelijk ook een huichelaar.

MokroMike II
15-12-02, 13:30
Geplaatst door Petrus
Arafat zegt gewoon de waarheid. Hij zegt niet dat hij Al Qaeda afkeurt of zo, hij zegt dat Al Qaeda heel andere belangen heeft dan de Palestijnen te helpen.
De steun vanuit de Arabische wereld valt Al Qaeda tegen dus nu proberen ze het via de beproefde weg van Israel bashing. Waarmee ze het voor de Palestijnen alleen maar moeilijker maken.

Bijna alle arabische leiders zijn dictatoriale zakkenvullers en Arafat wil daar maar al te graag bij horen. Osama is altijd al bezig geweest om de poten onder hun stoelen vandaan te zagen. Net zoals hamas eigenlijk een doorn in het oog zijn van Arafat. Maar het volk sympathiseerd met ze dus kan hij ze niet uitroeien. Arafat had al lang op moeten tyftuh, hij doet de palestijnse zaak geen goed. Osama en z'n bende daarintegen hebben duidelijke meningen die zij verkondigen over de zionistische bezettingen in de islamitische landen.........alleen hun aanpak is de mijne niet en ook niet van vele ander Moslims.

Ali G
15-12-02, 14:37
Wat heeft Arafat of Bin Landen ooit gedaan voor de palestijnen? Behalve dan wapens leveren?