PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlands Moslim Omroep Sucks BIG TIME !!



MokroMike II
15-12-02, 12:33
Wederom heb ik me weer dood geergerd aan de NMO uitzending van vandaag. Als het niet over homofielen gaat of over sektes met eigenaardige rituelen dan gaat het wel over zogenaamde "moderne" Moslims die claimen alleen uit de Koran te nemen wat hen goeddunkt.

Maar wederom heeft de NMO vandaag weer de kroon gespannen door met maar liefst 5 "geleerden" een discussie te willen voeren in een tijd van 20 minuten.

De prestentator kwam met een stelling die als volgt ging:

Een 16 jarig meisje uit een Iraaks gezin dat in Nederland woont, zit op school en word ongehuwd zwanger. De vader wil haar terug sturen naar de familie in Irak en vraagt u om advies........wie van de geleerde heren hier dient deze man van repliek ?


bla bla bla bla....kortom.....een hoop gebakken lucht was het antwoord van de 5 mannen die uitgenodigd waren.

Maar opeens was de vraag van de presentator.......Wat is volgens de Koran de straf op overspel, doelende op het 16 jarig meisje uit de casus.

Niemand heeft hier antwoord op kunnen geven. De een begon te praten over de sjaria maar durfde het niet over z'n lippen te krijgen welke straf die voorschrijft (steniging tot de dood erop volgt), en de ander haalde hadith's aan die zogenaamd de genade van de profeet Mohammed moesten aantonen, dus waarin Mohammed de sjaria zou negeren.

Kortom ze spraken elkaar niet alleen tegen, maar ze hebben zich zelf voor joker gezet.

Wat is nu wel de straf die de Koran oplegt aan een ongehuwd meisje dat gemeenschap heeft gehad ?

het antwoord: GEEN !!!!

De Koran kent geen enkele straf toe, die door mensen aan andere mensen opgelegd mag worden, als de pleger die daad louter jegens zichzelf gepleegd heeft. Dus iemand die een zonde jegens zichzelf begaat zonder daarbij een ander te benadelen zal volgens de Koran alleen getraft worden door God.

Dit meisje heeft geen overspel gepleegd omdat zij niet gehuwd is. Dus ze heeft geen man die hierdoor benadeeld, beledigd en gekwetst zou zijn. Zij en de jongen waarmee zij gemeenschap heeft gehad hebben dit beiden vrijwillig gedaan, dus de zonde die zij begaan hebben is alleen ten nadele van zichzelf.

Wat zou de straf zijn volgens de Koran voor mensen die wel gehuwd zijn en dus bij gemeenschap met een ander dan hun partner overspel zouden plegen ?

Vers 24 - het Licht

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Dit is een hoofdstuk, dat Wij hebben geopenbaard en verplichtend gesteld en Wij hebben er duidelijke tekenen in nedergezonden opdat gij er lering uit moogt trekken.

2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.

4. En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders.

5. Met uitzondering van hen die daarna berouw tonen en zich verbeteren; waarlijk, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

6. En betreffende degenen die hun vrouwen beschuldigen en die buiten zich geen getuigen hebben, - laat ieder hunner vier maal in de naam van Allah zweren dat hij voorzeker de waarheid spreekt.

7. En de vijfde maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort.

8. Maar het zal de straf van haar afwenden indien zij viermaal in de naam van Allah getuigt en zegt, dat hij tot de leugenaars behoort.

9. En de vijfde maal zal zij zeggen: dat de toorn van Allah over haar zij als hij (haar man) de waarheid spreekt.

10. En ware het niet door Allah's genade en Zijn barmhartigheid voor u (dan waart gij verloren gegaan). Voorzeker Allah is Berouwaanvaardend, Alwijs.

Couscousje
15-12-02, 13:01
Nou, ik kan je zeggen dat je niet de enige bent die ziG ergert aan de programma's die onder de vlag van de Nederlandse Moslim Omroep worden uitgezonden... Ikzelf knapte helemaal af tijdens de uitzending waarin Def Rhymz werd geprofileerd...

Die aap is moslim geworden.

Errug leuk voor hem, maar kzag hem van de week bij Kevin Masters, waar hij claimde alleen in het weekend moslim te zijn... Of was het nou alleen doordeweeks? Ik verstond zijn gebrul niet zo goed.

Mijn advies aan Def Rhymz luidt dan: Defje, wees een vader voor je kind en tief op van mijn beeldsGerm op de zondagmiddag, Nederland 1 om 12 uur...

Enniewee, kheb de uitzending van vandaag gemist en zo te lezen aan MMII zijn verhaal, moet ik daar heel blij om zijn...

Cc

000NobelPrizes
15-12-02, 13:33
Geplaatst door yehiyaayyash
Het is een door de nederlandse oveheid gesubsieerde zooitje en ze houden niet op met het twijfels zaaien omtrent de islam en leugenachtigheden te verkondigen ( is dat mischien hun doel ?) .




Yehiyaaayayayayay,

Je bent echt de meest paranoia eppo die ik ken.

Ansari
15-12-02, 14:34
Vandaag in het begin vond ik het nog wel redelijk gaan. Daarna pas ging het echt te veer. Die sektes hadden ze echt er buiten moeten laten.
NMO is de laatste tijd zwaar nep. Uitzendingen over zogenaamde "trendy moslims" . Zo ook vandaag "de dialoog". Waar slaan zulke uitzendingen op? Al dat onzin buiten de Islam moeten ze er buiten laten. Echt een bullshit programma hebben ze er nu van gemaakt.

Maar hey,
Dit helpt toch niks. Dus je kunt beter bellen of een email sturen naar de NMO.

Tel. 035 - 62 52 900
[email protected]

sil
15-12-02, 15:46
[QUOTE]Geplaatst door MokroMike II
[B]



Wat is nu wel de straf die de Koran oplegt aan een ongehuwd meisje dat gemeenschap heeft gehad ?

het antwoord: GEEN !!!!

De Koran kent geen enkele straf toe, die door mensen aan andere mensen opgelegd mag worden, als de pleger die daad louter jegens zichzelf gepleegd heeft. Dus iemand die een zonde jegens zichzelf begaat zonder daarbij een ander te benadelen zal volgens de Koran alleen getraft worden door God.

Dit meisje heeft geen overspel gepleegd omdat zij niet gehuwd is. Dus ze heeft geen man die hierdoor benadeeld, beledigd en gekwetst zou zijn. Zij en de jongen waarmee zij gemeenschap heeft gehad hebben dit beiden vrijwillig gedaan, dus de zonde die zij begaan hebben is alleen ten nadele van zichzelf.

Wat zou de straf zijn volgens de Koran voor mensen die wel gehuwd zijn en dus bij gemeenschap met een ander dan hun partner overspel zouden plegen ?

MM.

ik heb het er hier al eens met dienna over gehad,en ik had toen hetzelfde antwoord als jij hier.
Maar volgens dienna pleegt een vrouw ook overspel als zij niet gehuwd is.
Ik zie nu dat het niet zo is en ben daar blij om,niet omdat ik gelijk heb,maar omdat het gewoon menselijk is

Victory
15-12-02, 16:32
Stuur hier een email mensen.
http://www.nederlandsemoslimomroep.nl/email_form.htm

Verwacht geen antwoord terug, want dat heb ik ook nooit gehad. Maar toch is het beter om een email te sturen. Kunnen ze zien hoeveel mensen er niet mee eens zijn. Dat hele email server van hun moet geflood worden met emails van moslims... :D

plexus
15-12-02, 16:42
..valt me nog mee dat ze geen metamorphose onderdeel hebben in het programma!
NMO is nooit iets geweest dus ik begrijp de ophef niet zo goed!

MokroMike II
15-12-02, 18:08
Geplaatst door J.M.T.


Is dit een definitie van wat 'Behartigheid' betekent? Er op los geselen zonder dat je medelijden toestaat?

"En laat een groep gelovigen getuigen zijn van hun bestraffing". Lekker allemaal toekijken of zelfs helpen met stenigen zoals in Afghanistan?

Jij als Atheist accepteerd louter de nederlandse wet.......deze kent in z'n geheel geen vergeving.

In de Islam zijn de straffen die door de gemeenschap mogen worden opgelegd gebaseerd op publieke vernedering voor de dader en waarschuwing en voorbeeldvorming voor de omgeving.

Een ieder die de Koran goed bestudeerd zal hieruit kunnen opmaken dat verminking en fysieke pijniging van mensen geen doel is bij het bestraffen van mensen. Dus zo is het bij een geseling niet het doel om iemands rug totaal aan flarden te slaan maar om die gene voor de gemeenschap te schandaliseren. En die BULLSHIT die noemt over steniging bestaat dus niet binnen de Islam.

Orakel
15-12-02, 18:27
Deze discussie daalt af naar hetzelfde niveau als de uitzending van de NMO vandaag. Stenigen, geselen?????
Is er hier nog iemand die zelf na durft te denken, of zijn ze we zo bang voor het hiernamaals dat we slechts nog Koranverzen durven te citeren?
Het ging weliswaar om een hypothetisch geval, maar hebben jullie één van die vijf "wijzen" iets horen zeggen over het zwangere meisje en de hulp en ondersteuning die zij in zo'n situatie ongetwijfeld nodig heeft? Of over de plicht van de vader om zijn dochter bij te staan? In plaats van te zeiken over welke straf er staat op overspel. Mozeskriebel, wat een Neanderthalers bij elkaar zeg. Yich, yich! :zweep:

MokroMike II
15-12-02, 18:47
Geplaatst door Orakel
Deze discussie daalt af naar hetzelfde niveau als de uitzending van de NMO vandaag. Stenigen, geselen?????
Is er hier nog iemand die zelf na durft te denken, of zijn ze we zo bang voor het hiernamaals dat we slechts nog Koranverzen durven te citeren?
Het ging weliswaar om een hypothetisch geval, maar hebben jullie één van die vijf "wijzen" iets horen zeggen over het zwangere meisje en de hulp en ondersteuning die zij in zo'n situatie ongetwijfeld nodig heeft? Of over de plicht van de vader om zijn dochter bij te staan? In plaats van te zeiken over welke straf er staat op overspel. Mozeskriebel, wat een Neanderthalers bij elkaar zeg. Yich, yich! :zweep:

Neanderthalers ? Hoe durf jij hier mensen te komen beledigen. Kruip snel maar weer in de hol waar je vandaan komt. Want laat het nu juist wel gezegd zijn door die surimaamse jongen met die baard dat de vader verantwoordelijk is voor zijn jonge dochter en dat er een oplossing gezocht moet worden voor de ongehuwde moeder. Dus voordat je hier die smerige en beledigende bek van je hier open trekt en mensen gaat uitschelden moet je het programma maar nog eens 20x bekijken.

Yich, yich...wat een achterlijk zwijn.

Couscousje
15-12-02, 18:57
MokroMikeII, ik begin je steeds meer te bewonderen!

:duim:

Cc

Orakel
15-12-02, 19:12
:rotpc: :rotpc: Kruip snel maar weer in de hol waar je vandaan komt. Want laat het nu juist wel gezegd zijn door die surimaamse jongen met die baard dat de vader verantwoordelijk is voor zijn jonge dochter en dat er een oplossing gezocht moet worden voor de ongehuwde moeder"".

Het is "het hol" en niet "de hol".. dat krijg je er niet uit he, met de spellingscontrole...
En "die Surinaamse jongen" had het er over dat alos de vader meende dat hij in dit land niet volgens de letter van de Koran kon leven, hij de Hijra zou moeten maken, oftewel moet emigreren.
De 5 "schriftgeleerden" hadden het alleen over de gevolgen van en de oplossingen voor de schande voor de familie, als gevolg van de zwangerschap van het meisje. Ze maken zich dan kennelijk eerst druk over wat de buitenwacht van hen denkt en dan pas (als het meisje mazzel heeft) over de mentale en lichamelijke toestand van de dochter.
Ennuh... men kruipt in een hol of onder een steen vandaan...


En voor wat bertreft mijn favoriete maaltijd... CC-tje toch.. zoals de wind waait, waait mijn rokje? :koppel:

Couscousje
15-12-02, 20:14
Geplaatst door Orakel
:rotpc: :rotpc: Kruip snel maar weer in de hol waar je vandaan komt. Want laat het nu juist wel gezegd zijn door die surimaamse jongen met die baard dat de vader verantwoordelijk is voor zijn jonge dochter en dat er een oplossing gezocht moet worden voor de ongehuwde moeder"".

Het is "het hol" en niet "de hol".. dat krijg je er niet uit he, met de spellingscontrole...
En "die Surinaamse jongen" had het er over dat alos de vader meende dat hij in dit land niet volgens de letter van de Koran kon leven, hij de Hijra zou moeten maken, oftewel moet emigreren.
De 5 "schriftgeleerden" hadden het alleen over de gevolgen van en de oplossingen voor de schande voor de familie, als gevolg van de zwangerschap van het meisje. Ze maken zich dan kennelijk eerst druk over wat de buitenwacht van hen denkt en dan pas (als het meisje mazzel heeft) over de mentale en lichamelijke toestand van de dochter.
Ennuh... men kruipt in een hol of onder een steen vandaan...


En voor wat bertreft mijn favoriete maaltijd... CC-tje toch.. zoals de wind waait, waait mijn rokje? :koppel:

Het zal in ieder geval nooit jouw kant op waaien...

:zwaai:

Cc

MokroMike II
15-12-02, 20:20
Dus voordat je hier die smerige en beledigende bek van je hier open trekt en mensen gaat uitschelden moet je het programma maar nog eens 20x bekijken.

Sorry ik heb me schijbaar vergist.........iemand zoals jij moet de uitzending nog 100x bekijken alvorens hij enige notie heeft van wat er gezegd is.

De man sprak zich duidelijk uit over de vader van het 16 jarige meisje en zei, dat deze verantwoordelijk was voor kost en inwoning van zijn dochter en dat er een oplossing gezocht moest worden om deze aanstaande moeder en haar kind te voorzien van een echtgenoot en een vader dmv wat hij noemde NIKAH !!!!

o ja...en als er geen argumenten meer zijn begin dan maar weer of spelling en grammatica.

Hamza-T
15-12-02, 21:44
N.M.O

niet moslim omroep wellicht?
Of nare matige omroep?

Ik heb de nmo als omroep geheel zijn wegzakken na 11 september en na el moumni etc.
Er was eens een soort 'talkshow' op met een moslima zonder hijab in heel sexy kleding (nep) en toen was er een meisje en die zei zo van ik pak waar ik zin heb van de qoran en de rest laat ik,want ik ben vrij ofzoiets.......ik dacht toen o dan viert ze vast alleen eid el fitr en slachtfeest.Waarop een imam antwoord gaf maar hij zach zelf ook in dat het om een momenteel verloren geval ging.
En er was een aflevering van een moslim familie uit voormalig Yoegoslavie en die vrouwen deden binnen hun hoofddoeken pas op en als ze naar buiten gingen dan deden ze ze weer af,wellicht heeft iemand het hen per ongeluk in de verkeerde volgorde geleerd.
Odf over die maffe mevlana in Turkije die soeffi die een sekte had in Urfa en waar hij en zijn gangmembers begraven liggen,en waar mensen gewoon doe'as bij hem doen,alsof dat zo mooi is!
Hoe kan een dode nou enige hulp bieden?
kortom meestal lig ik krom,en dat bedoel ik nou eens niet positief.

Aicha19
16-12-02, 14:16
Salaam

Ik zag gister een stukje op tv wat uitgezonden was door de nmo...het ging over tara huppeldepup, die surinaamse van groen links die beweerde dat ze kanker heeft/had.....in hemelsnaam wat moet de nmo daarmee? Gingen ze bij haar thuis filmen hoe ze haar pillen nam en hoe ze naar de dokter ging... :eek:

GroteWolf
16-12-02, 15:47
kweet nog toen ze een keer gingen praten over de authenciteit van de koran . Als conclusie hadden ze dat er mischien toch wel aan de koran is gerotzooid .

Echt dingen waar de gemiddelde moslimjongere dus houvast aan heeft ...


Tsja, de Koran is echt omdat de Koran zegt dat de Koran echt is.....wat je noemt een bewijs.