PDA

Bekijk Volledige Versie : T e r r e u r i n K r a b b e n d i j k e



Simon
15-12-02, 18:49
T e r r e u r i n K r a b b e n d i j k e
persbericht van Abdullah Haselhoef

Krabbendijke, 14 december 2002

Terwijl mijn zoontje op de Intensive Care in het Kinderziekenhuis te Antwerpen vecht voor zijn leven om van de longbeademing machine af te komen vonden onverlaten het nodig om in de nacht van vrijdag 13 december op 14 december in onze paardenstal in te breken en de poten van een kip te breken en gruwelijk de nek van een andere kip om te draaien en dezen beiden als een soort ziekelijke waarschuwing voor ons achter te laten.

Deze twee arme onschuldige mishandelde dieren konden in juli nog ontsnappen toen onze stal door brandstichting volledig verwoest werd. Bij die brandstichting werden toen 12 kippen levend verbrand.

Begin dit jaar stierf het lievelingspaard van mijn vrouw aan de gevolgen van een bloeding veroorzaakt door mishandeling van onbekenden in onze stal

En vorig jaar rond Sinterklaas/ Kersttijd werd het konijntje van mijn dochtertje (9) uit haar hok samen met een aantal andere dieren gestolen.

Dit zijn kwalijke zaken en grijpen zeer diep in het vertrouwen en het veiligheidsgevoel wat kinderen en volwassenen in het leven nodig hebben. Deze afschuwelijke vormen van dierenmishandeling en pijn voor mijn vrouw en kinderen komen bovenop de pijn die zij het afgelopen jaar ervaren hebben over de demonisering van hun vader, echtgenoot.

Een demonisering die vorig jaar begon kort na mijn overweging tijdens de herdenkingsdienst van de slachtoffers van 11 september die gehouden werd in de Domkerk in het bijzijn van het koninklijke huis en het kabinet.

Sindsdien zijn mijn woorden en denkbeelden stelselmatig buiten hun context geciteerd waardoor de weergave van mijn woorden en bijdragen tot de open discussie in Nederland in sommige gevallen eerder hebben bijgedragen tot polarisatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen en minderheden dan dat zij bijgedragen heeft tot het dichten van kloven, tegenstellingen en het bouwen van bruggen naar elkaar toe.

Het in diskrediet brengen van mij als persoon door achteraf vals gebleken aantijgingen over mijn imam status en mijn woordvoerderschap van een deel van de Islamitische gemeenschap was één van de meest succesvolle pogingen hiertoe. Maar ook het veelvuldig en nodeloos herhalen van - mijn buiten de context geciteerde uitspraken en het achterwege laten van belangrijke nuanceringen ten behoeve van de 'media- soundbyte' en alsook het in twijfel trekken van oprechte intenties in het aangaan van de dialoog tussen homo's, joden en andersgelovigen heeft de publieke opinie jegens mij op een zeer negatieve wijze beïnvloed.

Over de motieven van de onbekende dader(s) kan men slechts speculeren en hier wil ik dus niet aan meedoen maar na de diefstal van het konijn van mijn dochter, de dodelijke mishandeling van ons paard, de door brandstichting verwoeste paardenstal, het breken van de poten en het omdraaien van de nek van onze kippen is dit voor mij een nieuwe waarschuwende symbolische daad die verder gaat dan alleen maar uit een hand gelopen kwajongensstreek.

Ik snap dan ook niet dat in een dorp als Krabbendijke met slechts 4.000 inwoners waarvan de helft kinderen zijn en waarvan bijna alle volwassen 's zondags 3x naar de kerk gaan in één van de vier kerken die ons dorpje rijk is, dat deze schanddaden onopgemerkt mogelijk zijn.

Ik snap nog steeds niet dat de plaatselijke politie zelfs na één jaar niet in staat is om in zo een klein dorp als Krabbendijke de dader(s) op te pakken en zo mijn vrouw, kinderen, dieren en bezittingen passend te beschermen zoals een overheid, zonder aanzien des persoon, behoort te doen.

Het is niet altijd even makkelijk om het hoofd, rationeel en financieel, boven water te houden en het hart gelijk mild en gelijk zacht en verheven aanschouwend de zaken gade te slaan die ons jong gezin het afgelopen jaar getroffen heeft.

Wat ons veel moed geeft en ondersteuning naast onze spiritualiteit en levensbeschouwing is het besef dat wij in deze niet alleen staan en dat veel Krabbendijkenaren het samen met ons even afschuwelijk en Krabbendijke onwaardig vinden dat dit alles in ons dorp en in ons land gebeuren kan.

Ik voel echter geen boosheid of rancune richting de dader(s) daar met boosheid of rancune men geen zaken oplost of voorkomt. Veeleer vind ik het in het belang van mijn gezin alsook in het belang van de dader(s) dat men probeert de oorzaken en beweegreden te achterhalen voor deze daden der terreur.

Daden van terreur waar hogere gevangenisstraffen of hogere boetes geen passend antwoord voor vormen maar gesprekken, de dialoog en het verschaffen van nieuwe inzichten in een opvoedingstraject aan deze dader(s) humaner zouden zijn en herhalingen wellicht beter kunnen worden voorkomen.


Abdullah Haselhoef

Simon
15-12-02, 19:17
Het lijkt mij niet zo moeilijk om die persoon te betrappen met behulp van de juiste technische hulpmiddelen. Het heeft iets van het werk van een krankzinnige. Erg tragisch wel allemaal. Ga je in een rustig dorpje in zeeland wonen en dan krijg je dit soort terreur in je stal.

Simon

Simon
15-12-02, 19:28
Na een eerder incident in zijn stal heb ik hem aangeraden Pistolen Paultje erop af te sturen. Dat is een stadsgenoot van mij die dierenmishandelaars laat mishandelen door zijn personeel. Zelfs als ze gepakt worden door de autoriteiten en na een paar maanden vrij komen wacht hij de dierenmishandelaar op bij de exit van het huis van bewaring en schopt ze in elkaar. Nou Abdullah schreef terug dat zijn vrouw er wel om moest lachen maar dat het hem niet de juist weg leek. Maar een alarm op die stal lijkt mij wel het minste.

Simon

Donna
15-12-02, 19:36
Pistolen Paultje rules.

Als hij dit hoort zal hij misschien wel zonder toestemming van Haselhoef in actie komen, het gaat tenslotte om de dieren.

Echt schandalig. Wat ze dat gezin aandoen is echt niet normaal. Het zal wel een gek zijn ja, maar ik hoop dat ie snel gepakt wordt en flink gestrafd wordt.

Simon
15-12-02, 19:44
Psitolen Paultje lijkt zich niet meer met de bescherming van dieren bezig te houden gezien deze tekst op zijn site:

Beste fans en bezoekers,

hartelijk dank voor al uw brieven en mails. Door de vele vragen en noodoproepen echter, is onze held mede door zijn hoge leeftijd wat overwerkt geraakt. Daarom zien wij ons genoodzaakt om een brieven- en mailstop in te lassen. Wij zullen dus voorlopig geen mail meer doorsturen aan Paultje.

U kunt uw klachten over dierenmishandeling melden bij http://www.ombudsmandieren.nl/.

De webmobsters

Voor adverteren op deze site: [email protected]
Voor vragen aan de webmasters: [email protected]
Voor de prijsvraag: [email protected]

Simon
15-12-02, 19:52
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Heeft de ombudsman ook pistolen?

CYA.............

Hoi, nee en voor dierenleed verwijzen zij weer naar de dierenbescherming. Maar die hebben volgens mij geen opsporingsbevoegdheid dus ik weet niet of dat zinvol is. De politie van Krabbedijke moet zich wat meer inspannen lijkt mij.

Simon

Dutchguy
15-12-02, 19:53
Ik word hier echt laaiend over! En dat dhr. Haselhoef hier nog zo relativerend over kan denken vind ik ontzettend knap.

Ik zit er sterk over te denken of we de burgemeester van Krabbedijke niet plat moeten bombarderen met protestmails. Ik denk dat ik zelf maar eens een flinke mail op ga stellen met de vraag wat hij er aan denkt te gaan doen. Hoe hij het vindt dat iemand met andere denkbeelden niet in rust in dat kutdorp (sorry, moest ff) kan wonen.
Misschien dat dit een optie is om de druk op te voeren, dat er nu eindelijk eens wat aan gebeurd.
Het gezin Haselhoef heeft het recht om in alle rust te leven in Krabbedijke en zonodig moet er dan maar extra pressie komen om die rust te waarborgen, juist nu die rust zo nodig is.

Dutchguy
15-12-02, 20:06
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Als jij dat mailtje opstelt (en ik me kan vinden in het geformuleerde) dan zal ik ervoor zorgen dat het de nodige aandacht op www.maroc.nl krijgt.

CYA..............

P.S.: Simon, je nam m'n vraag over de ombudsman toch niet serieus? :wijs:

Lijkt me een prima plan. Ik ben zeker van plan om dit te doen en dit alvast op persoonlijke titel te mailen. Ik zal daarna hier neer zetten wat ik gemailed heb. Misschien willen anderen ook iets dergelijks opzetten. Misschien helpt het en aandacht hiervoor lijkt me altijd positief. In ieder geval moet er nu wel eens iets gebeuren daar in Krabbedijke.

Marsipulami
15-12-02, 20:21
de poten van een kip te breken en gruwelijk de nek van een andere kip om te draaien en dezen beiden als een soort ziekelijke waarschuwing voor ons achter te laten.

Doet me denken aan voodoo praktijken. Misschien dezelfde persoon als degene die bedreigingen uitte t.a.v. Ayaan Hirsi Ali.

Tomas
15-12-02, 20:24
Geplaatst door Dutchguy
Lijkt me een prima plan. Ik ben zeker van plan om dit te doen en dit alvast op persoonlijke titel te mailen. Ik zal daarna hier neer zetten wat ik gemailed heb. Misschien willen anderen ook iets dergelijks opzetten. Misschien helpt het en aandacht hiervoor lijkt me altijd positief. In ieder geval moet er nu wel eens iets gebeuren daar in Krabbedijke.

Goed plan. Geef maar een email adres.

Hij weet wel bewondering af te dwingen met z'n lakonieke houding, die Haselhoef.

Dutchguy
15-12-02, 20:46
Geplaatst door Tomas
Goed plan. Geef maar een email adres.

Hij weet wel bewondering af te dwingen met z'n lakonieke houding, die Haselhoef.

Ik heb inmiddels een tekst klaarliggen. Het enige waar ik nog mee zit is of Abdullah Haselhoef niet in de problemen gaat komen als wij de druk opvoeren. Dat is waar ik nu nog mee zit. Vraag me af hoe jullie dat zien, moet ik dat mailtje nou wel of niet sturen? Ik wil de boel dus vooral niet laten escaleren.

Couscousje
15-12-02, 20:53
I am in!

You mess with the Fundi Master (Haselhoef), you mess also with the Fundi Buster (Couscousje)!

:kwaad:

Cc

Dutchguy
15-12-02, 21:26
Ik zag dat op andere sites ook initiatieven ontwikkeld worden om dit onrecht een halt toe te roepen dus ik heb mijn mail toch maar verstuurd aan dhr. Verbree, burgemeester van gemeente Reimerswaal waar Krabbedijke een onderdeel van vormt ([email protected]):

Geachte heer Verbree,

Met grote ongerustheid las ik het bericht dat dhr. A. Haselhoef, inwonende van uw gemeente, wederom slachtoffer is geworden van een daad die ik slechts als een terroristische daad kan bestempelen. Terroristisch omdat deze daad dit maal gepleegd is op twee kippen maar wel duidelijk is dat dit als een 'waarschuwing' bedoeld is voor dhr. Haselhoef en de zijnen. Het moge duidelijk zijn dat dit mentaal zijn sporen nalaat, vooral aangezien dhr. Haselhoef kinderen heeft. Het is niet moeilijk voor te stellen wat dit vooral met kinderen doet.
Helaas is dhr. Haselhoef en zijn gezin al vaker het slachtoffer geworden van dergelijke terreurdaden.

Het is duidelijk dat deze gebeurtenissen Krabbendijke als plaats op een negatieve manier op de kaart zet. Ik heb veel uitingen van onbegrip en bezorgheid mogen lezen. Mijn concrete vraag aan u als burgervader van de gemeente Reimerswaal aan denkt te gaan doen. Ik heb begrepen dat Krabbendijke een plaats is van slechts 4000 inwoners. Met name omdat deze terreurdaden al geruime tijd plaats vinden en dhr. Haselhoef en zijn gezin hier nog steeds het slachtoffer van zijn, vraag ik me toch werkelijk af of deze zaak voldoende prioriteit heeft. Ik maak me zeer bezorgd over de huidige gang van zaken. Dhr. Haselhoef en zijn gezin hebben het recht om in alle vrede in Krabbendijke te kunnen leven. Dit blijkt nu niet mogelijk te zijn, hun veiligheid lijkt niet gegarandeerd. Ik vraag u dan ook wat u aan deze onhoudbare situatie denkt te gaan doen. Ik refereer hier niet alleen aan de opsporing van de laaghartigen die dit de fam. Haselhoef aan menen te moeten doen, maar met name ook op het gebied van preventie. Weest u er van overtuigd dat er velen zich dit met mij afvragen. Daarom hoop ik ook op een grote daadkracht uwerzijds en een ijzeren wil om deze schandalige mensontwaardige praktijken tot een einde te brengen, koste wat het kost.

Met vriendelijke groet,
XXX

____________________________________

Ik denk dat mensen nu echt zoiets hebben van tot hier en niet verder! Kan er niet over uit dat deze shit hier mogelijk is.

Tomas
15-12-02, 21:33
Geplaatst door Dutchguy
Ik zag dat op andere sites ook initiatieven ontwikkeld worden om dit onrecht een halt toe te roepen dus ik heb mijn mail toch maar verstuurd aan dhr. Verbree, burgemeester van gemeente Reimerswaal waar Krabbedijke een onderdeel van vormt ([email protected]):

Geachte heer Verbree,

Met grote ongerustheid las ik het bericht dat dhr. A. Haselhoef, inwonende van uw gemeente, wederom slachtoffer is geworden van een daad die ik slechts als een terroristische daad kan bestempelen. Terroristisch omdat deze daad dit maal gepleegd is op twee kippen maar wel duidelijk is dat dit als een 'waarschuwing' bedoeld is voor dhr. Haselhoef en de zijnen. Het moge duidelijk zijn dat dit mentaal zijn sporen nalaat, vooral aangezien dhr. Haselhoef kinderen heeft. Het is niet moeilijk voor te stellen wat dit vooral met kinderen doet.
Helaas is dhr. Haselhoef en zijn gezin al vaker het slachtoffer geworden van dergelijke terreurdaden.

Het is duidelijk dat deze gebeurtenissen Krabbendijke als plaats op een negatieve manier op de kaart zet. Ik heb veel uitingen van onbegrip en bezorgheid mogen lezen. Mijn concrete vraag aan u als burgervader van de gemeente Reimerswaal aan denkt te gaan doen. Ik heb begrepen dat Krabbendijke een plaats is van slechts 4000 inwoners. Met name omdat deze terreurdaden al geruime tijd plaats vinden en dhr. Haselhoef en zijn gezin hier nog steeds het slachtoffer van zijn, vraag ik me toch werkelijk af of deze zaak voldoende prioriteit heeft. Ik maak me zeer bezorgd over de huidige gang van zaken. Dhr. Haselhoef en zijn gezin hebben het recht om in alle vrede in Krabbendijke te kunnen leven. Dit blijkt nu niet mogelijk te zijn, hun veiligheid lijkt niet gegarandeerd. Ik vraag u dan ook wat u aan deze onhoudbare situatie denkt te gaan doen. Ik refereer hier niet alleen aan de opsporing van de laaghartigen die dit de fam. Haselhoef aan menen te moeten doen, maar met name ook op het gebied van preventie. Weest u er van overtuigd dat er velen zich dit met mij afvragen. Daarom hoop ik ook op een grote daadkracht uwerzijds en een ijzeren wil om deze schandalige mensontwaardige praktijken tot een einde te brengen, koste wat het kost.

Met vriendelijke groet,
XXX

____________________________________

Ik denk dat mensen nu echt zoiets hebben van tot hier en niet verder! Kan er niet over uit dat deze shit hier mogelijk is.

Ik vind 'm wel goed hoor Dutch...

Ik zal ook zoiets proberen.

Dutchguy
15-12-02, 21:36
Geplaatst door Tomas
Ik vind 'm wel goed hoor Dutch...

Ik zal ook zoiets proberen.

Lijkt me goed plan Tomas, hopelijk komen ze daar dan eens van hun luie reet af!

Couscousje
15-12-02, 21:38
Ja, maar vergeet dan niet mensonwaardig zonder een t te sGrijven...

;)

Cc

Dutchguy
15-12-02, 21:42
Geplaatst door Couscousje
Ja, maar vergeet dan niet mensonwaardig zonder een t te sGrijven...

;)

Cc

Oei! :)

Donna
15-12-02, 21:43
Geplaatst door Marsipulami
Doet me denken aan voodoo praktijken. Misschien dezelfde persoon als degene die bedreigingen uitte t.a.v. Ayaan Hirsi Ali.





Ik kan er niks aan doen maar ik kwam echt niet meer bij........ maar dat kwam omdat ik even heel even dacht dat je een overeenkomst ziet tussen de slachtoffers...:D :melig:

Donna
15-12-02, 21:45
Geplaatst door Dutchguy
Ik zag dat op andere sites ook initiatieven ontwikkeld worden om dit onrecht een halt toe te roepen dus ik heb mijn mail toch maar verstuurd aan dhr. Verbree, burgemeester van gemeente Reimerswaal waar Krabbedijke een onderdeel van vormt ([email protected]):

Geachte heer Verbree,

Met grote ongerustheid las ik het bericht dat dhr. A. Haselhoef, inwonende van uw gemeente, wederom slachtoffer is geworden van een daad die ik slechts als een terroristische daad kan bestempelen. Terroristisch omdat deze daad dit maal gepleegd is op twee kippen maar wel duidelijk is dat dit als een 'waarschuwing' bedoeld is voor dhr. Haselhoef en de zijnen. Het moge duidelijk zijn dat dit mentaal zijn sporen nalaat, vooral aangezien dhr. Haselhoef kinderen heeft. Het is niet moeilijk voor te stellen wat dit vooral met kinderen doet.
Helaas is dhr. Haselhoef en zijn gezin al vaker het slachtoffer geworden van dergelijke terreurdaden.

Het is duidelijk dat deze gebeurtenissen Krabbendijke als plaats op een negatieve manier op de kaart zet. Ik heb veel uitingen van onbegrip en bezorgheid mogen lezen. Mijn concrete vraag aan u als burgervader van de gemeente Reimerswaal aan denkt te gaan doen. Ik heb begrepen dat Krabbendijke een plaats is van slechts 4000 inwoners. Met name omdat deze terreurdaden al geruime tijd plaats vinden en dhr. Haselhoef en zijn gezin hier nog steeds het slachtoffer van zijn, vraag ik me toch werkelijk af of deze zaak voldoende prioriteit heeft. Ik maak me zeer bezorgd over de huidige gang van zaken. Dhr. Haselhoef en zijn gezin hebben het recht om in alle vrede in Krabbendijke te kunnen leven. Dit blijkt nu niet mogelijk te zijn, hun veiligheid lijkt niet gegarandeerd. Ik vraag u dan ook wat u aan deze onhoudbare situatie denkt te gaan doen. Ik refereer hier niet alleen aan de opsporing van de laaghartigen die dit de fam. Haselhoef aan menen te moeten doen, maar met name ook op het gebied van preventie. Weest u er van overtuigd dat er velen zich dit met mij afvragen. Daarom hoop ik ook op een grote daadkracht uwerzijds en een ijzeren wil om deze schandalige mensontwaardige praktijken tot een einde te brengen, koste wat het kost.

Met vriendelijke groet,
XXX

____________________________________

Ik denk dat mensen nu echt zoiets hebben van tot hier en niet verder! Kan er niet over uit dat deze shit hier mogelijk is.


Prima tekst! Ik wil ook wel zoiets sturen.....

Tomas
15-12-02, 21:50
Geplaatst door Donna
Prima tekst! Ik wil ook wel zoiets sturen.....

Ik wacht wel even op jouw tekst.

;)

Couscousje
15-12-02, 22:20
Geplaatst door Tomas
Ik wacht wel even op jouw tekst.

;)

:hihi:

Cc