PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer een Nederlander in de F1 volgend jaar



lennart
17-12-02, 15:25
AMSTERDAM - De jonge Britse coureur Justin Wilson is dinsdag gepresenteerd als nieuwe rijder van de renstal Minardi, zo meldt de website F1racing.nl. Minardi zei dit in een persconferentie in het Hilton Hotel op het Londense vliegveld Heathrow.

Justin Wilson is pas 24 jaar oud, maar heeft al een indrukwekkend race-c.v. op zijn naam staan. In 2001 won hij het kampioenschap in de FIA Formule 3000. Vorig jaar reed Justin in de Nissan Telefonica World Series waar hij twee keer won.

"Een aantal weken geleden hebben we samen met Justin succesvol een stoeltje gepast in onze fabriek in Faenza. Ik ben daarom ook erg blij dat ik hem vandaag kan aankondigen als onze rijder voor komend seizoen," aldus Minardi-teambaas Paul Stoddart. Overigens is Wilson de langste coureur (1.92m) van het seizoen 2003.

Wilson ziet zijn droom uitkomen: "Zoals de meeste jonge coureurs is het ultieme goal in je racecarrière de Formule1. Deze droom wordt nu realiteit, maar ik denk dat het pas tot me door dringt als ik voor het eerst in de nieuwe Minardi stap."

Verstappen

Stoddart heeft in ieder geval een tipje van de sluier opgelicht wie de tweede rijder zal worden. "Jullie hebben in ieder geval het goede land gegokt," zei hij tegen de website f1racing.nl toen zij hem vroegen of ze in de buurt zaten. Of het Albers of Verstappen wordt, is nog altijd de vraag.

Dutchguy
17-12-02, 18:50
Laten ze Albers nu maar eens een kans geven. Verstappen heeft zijn kans wel gehad.

NIS
17-12-02, 18:57
Geplaatst door Dutchguy
Laten ze Albers nu maar eens een kans geven. Verstappen heeft zijn kans wel gehad.


Verstappen heb ik nooit goed vinden... M Schumacher gaat het weer doen! Ferrari wordt weer 1 volgend jaar...

Ik heb eigenlijk heimwee naar Prost, Senna en Mansell tijden :D

Dutchguy
17-12-02, 19:04
Geplaatst door NIS
Verstappen heb ik nooit goed vinden... M Schumacher gaat het weer doen! Ferrari wordt weer 1 volgend jaar...

Ik heb eigenlijk heimwee naar Prost, Senna en Mansell tijden :D

Hmmm, dat waren nog eens tijden inderdaad. Vorig jaar was ontzettend saai, hoop wel dat Schumi wat meer tegenstand gaat krijgen!