PDA

Bekijk Volledige Versie : toch CONCREET bewijs voor WERVING TERRORISTEN in NL !!!



MokroMike II
18-12-02, 20:22
Uit een TV uitzending is toch gebleken dat hier in Nederland wordt gewerfd onder jongeren om tereurdaden te plegen.

KLIK HIER VOOR DE UITZENDING !!!! (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/vara/tv/zembla/20020322.rm)

Donna
18-12-02, 20:34
Het is zo krom als een hoepel dat de BVD alarmerende rapporten maakt als islamitische jongeren worden geworven voor strijd, en dat er gewoon reguliere wervingskantoortjes zijn voor soldaten van de IDF.

Het gaat overigens niet alleen om joodse Nederlandse jongeren, maar ook om niet joodse Nederlanders die in de IDF gaan helpen.

Volgens mij is het heel simpel. Als je het Nederlands staatsburgerschap hebt, vecht je dus niet in een buitenlands leger. Wat voor leger dan ook. Wat mij betreft mogen ze de wet wijzigen. Wie dat toch wil, raakt zijn staatsburgerschap kwijt en kan gaan, maar hoeft daarna ook niet meer terug te komen. Dan moet je daar ook maar blijven.

Ik voel weer een petitie opkomen. Wie wil :D

Tomas
18-12-02, 20:40
Geplaatst door Donna
Het is zo krom als een hoepel dat de BVD alarmerende rapporten maakt als islamitische jongeren worden geworven voor strijd, en dat er gewoon reguliere wervingskantoortjes zijn voor soldaten van de IDF.

Het gaat overigens niet alleen om joodse Nederlandse jongeren, maar ook om niet joodse Nederlanders die in de IDF gaan helpen.

Volgens mij is het heel simpel. Als je het Nederlands staatsburgerschap hebt, vecht je dus niet in een buitenlands leger. Wat voor leger dan ook. Wat mij betreft mogen ze de wet wijzigen. Wie dat toch wil, raakt zijn staatsburgerschap kwijt en kan gaan, maar hoeft daarna ook niet meer terug te komen. Dan moet je daar ook maar blijven.

Ik voel weer een petitie opkomen. Wie wil :D

I'm in.

Maaruh, 't is al negen uur geweest hoor...

Waiting
18-12-02, 20:46
Geplaatst door Donna
Het is zo krom als een hoepel dat de BVD alarmerende rapporten maakt als islamitische jongeren worden geworven voor strijd, en dat er gewoon reguliere wervingskantoortjes zijn voor soldaten van de IDF.

Het gaat overigens niet alleen om joodse Nederlandse jongeren, maar ook om niet joodse Nederlanders die in de IDF gaan helpen.

Volgens mij is het heel simpel. Als je het Nederlands staatsburgerschap hebt, vecht je dus niet in een buitenlands leger. Wat voor leger dan ook. Wat mij betreft mogen ze de wet wijzigen. Wie dat toch wil, raakt zijn staatsburgerschap kwijt en kan gaan, maar hoeft daarna ook niet meer terug te komen. Dan moet je daar ook maar blijven.

Ik voel weer een petitie opkomen. Wie wil :D

Het is niet krom als je het verschil kunt zien tussen een terrorist en een soldaat van een democratisch land.

lennart
18-12-02, 20:55
Geplaatst door Waiting
Het is niet krom als je het verschil kunt zien tussen een terrorist en een soldaat van een democratisch land.

Sinds wanneer is Israel democratisch? Tot 1967 zou je nog kunnen zeggen dat het democratisch bestuurd werd, maar daarna niet meer.

mrz
18-12-02, 20:57
Lol je bent grappig. Werving voor Israel hier toestaan = > Nederland steunt per definitie Israel.

T'is echter niet alleen de IDF die tegen islamieten is komen na 11 september ook nog eens alle amerikanen etc bij. Bush is ook druk bezig zichzelf te doen geloven dat "preventief aanvallen", of preventief oorlogvoeren ook niet even verkeerd zou zijn als een terroristische aanslag. Ik zie geen verschil in de gekte van Bush en de haat die een terrorist tot een zelfmoordactie doet drijven sorry hoor. Ik laat me verder niet verleiden tot overbodige uitspraken over Israel.

Waiting what are you waiting for?

Tomas
18-12-02, 20:57
Geplaatst door Waiting
Het is niet krom als je het verschil kunt zien tussen een terrorist en een soldaat van een democratisch land.

Het is wel krom om dit woordspellejtje te blijven spelen.

Waiting
18-12-02, 21:06
Geplaatst door Tomas
Het is wel krom om dit woordspellejtje te blijven spelen.

Tja.... zo kan je het ook bekijken...

En er zijn mensen die denken dat als je zegt dat de slachtoffers van het WTC onschuldigen waren en de kapers terroristen dat je precies hetzelfde doet als wat ik nu doe....

Ja zo kom je er niet uit...
Laat ik het dan maar zo stellen.... ik neem wat ik tegen Donna zei terug, ik zal het zo zeggen ;



Geplaatst door DonnaHet is zo krom als een hoepel dat de BVD alarmerende rapporten maakt als islamitische jongeren worden geworven voor strijd, en dat er gewoon reguliere wervingskantoortjes zijn voor soldaten van de IDF.

Waarschijnlijk vind de BVD het niet krom.
Helaas..........

Waiting
18-12-02, 21:08
Geplaatst door mrz
Lol je bent grappig. Werving voor Israel hier toestaan = > Nederland steunt per definitie Israel.

T'is echter niet alleen de IDF die tegen islamieten is komen na 11 september ook nog eens alle amerikanen etc bij. Bush is ook druk bezig zichzelf te doen geloven dat "preventief aanvallen", of preventief oorlogvoeren ook niet even verkeerd zou zijn als een terroristische aanslag. Ik zie geen verschil in de gekte van Bush en de haat die een terrorist tot een zelfmoordactie doet drijven sorry hoor. Ik laat me verder niet verleiden tot overbodige uitspraken over Israel.

Waiting what are you waiting for?

Ik heb mijn plicht al gedaan, ik ben ex-terrorist :rolleyes:

Waiting
18-12-02, 21:11
Geplaatst door lennart
Sinds wanneer is Israel democratisch? Tot 1967 zou je nog kunnen zeggen dat het democratisch bestuurd werd, maar daarna niet meer.

Heel eventjes een kleine wijking van onderwerp ; Hebben ze jou gevraagd of je wel geregeerd wilt worden uit Brussel?
Mij niet.

De supporters van NAC ook niet......

Ga nu maar weer verder met waar je gebleven bent.....

lennart
18-12-02, 21:15
Geplaatst door Waiting
Ik heb mijn plicht al gedaan, ik ben ex-terrorist :rolleyes:

Waiting onder de wapenen:

http://www.gush-shalom.org/kawther/images/last3.jpg

Waiting
18-12-02, 21:28
Geplaatst door lennart
Waiting onder de wapenen:

http://www.gush-shalom.org/kawther/images/last3.jpg

FUCK THE........ ?

Wat wil je er mee zeggen?

Ik ken ze allemaal hoor, "BORN TO KILL" etc etc....

Sluit Marylin Manson ook maar op, hij was zeker verantwoordelijk voor Colombine...

Beste Lennart;

Het is niet natuurlijk om op je 18e geconfronteerd te worden met de militaire gang van zaken...
Het is niet natuurlijk om op je 18e geconfronteerd te worden met angst voor de dood.
En met de dood.

Sommige mensen hebben echter geen keus hè Lennart.....


Ik ken gasten van 14-20 (of zelfs ouder) die hun haar zwart verven en teksten op buttons dragen met precies dezelfde teksten of "Satan" zus of "bless suicide" dat....
Marylin Manson is hier onderdeel van.

Ik ben geen moordenaar, ik moet zelfs niks van Marylin Manson hebben, maar ik heb wel genoeg gasten met verkeerde teksten gezien en het waren ook geen moordenaars.
Het waren gasten van 18, zonder tact maar met genoeg hersens om te weten dat ze beter slapen zonder doden op hun geweten.

Nog een "eye opener" voor je;

geweldadige computerspellen creeeren geen moordenaars

Waiting
18-12-02, 21:31
Geplaatst door EdV
Dan zou ik wel eens willen weten wat er precies bij het IDF omgaat. Want het kwijtraken van je Nederlanderschap is gewoon een feit als je zonder toestemming van de regering in vreemde krijgsdienst gaat.
Weet iemand meer over het IDF?

Ed

Owjeee... daar gaat mijn Nederlandse Nationaliteit... :rolleyes:

Wat een gezeik om niks.
Dan vraag ik maar asiel aan, dat werkt ook....

lennart
18-12-02, 21:36
Wat wil je er mee zeggen?


Wat ik er mee wil zeggen? Nou dit is dus typisch hoe Israel denkt over de rest van de wereld, Fuck the World, wij blijven lekker Palestijntjes afknallen, huisjes kapot maken en landje pik doen.

lennart
18-12-02, 21:37
You only understand when it happens to someone you know
Yesterday (December 17) my friend was arrested. He is being held without charges. It took an entire day to find out where he is being held. "Not possible" you say, "We live in a democracy." It is possible, and it happened. My friend is a Palestinian. He is not likely to be a terrorist. He helps run the Hope Flowers school that has become an international byword for peace and coexistence. Nonetheless, his house was nearly destroyed. Tonight he sleeps somewhere in a jail in Gush Etzion. His worried family in Bethlehem will not sleep.

Israelis are not aware that beyond the green line, in the occupied territories, there is no rule of law. Our media do not tell us. Nobody is willing to believe it. You only understand when it happens to someone you know.

Waiting
18-12-02, 21:39
Geplaatst door lennart
Wat ik er mee wil zeggen? Nou dit is dus typisch hoe Israel denkt over de rest van de wereld, Fuck the World, wij blijven lekker Palestijntjes afknallen, huisjes kapot maken en landje pik doen.

Lees dit nog maar eens nietsnut ;

Ik ken ze allemaal hoor, "BORN TO KILL" etc etc....

Sluit Marylin Manson ook maar op, hij was zeker verantwoordelijk voor Colombine...

Beste Lennart;

Het is niet natuurlijk om op je 18e geconfronteerd te worden met de militaire gang van zaken...
Het is niet natuurlijk om op je 18e geconfronteerd te worden met angst voor de dood.
En met de dood.

Sommige mensen hebben echter geen keus hè Lennart.....


Ik ken gasten van 14-20 (of zelfs ouder) die hun haar zwart verven en teksten op buttons dragen met precies dezelfde teksten of "Satan" zus of "bless suicide" dat....
Marylin Manson is hier onderdeel van.

Ik ben geen moordenaar, ik moet zelfs niks van Marylin Manson hebben, maar ik heb wel genoeg gasten met verkeerde teksten gezien en het waren ook geen moordenaars.
Het waren gasten van 18, zonder tact maar met genoeg hersens om te weten dat ze beter slapen zonder doden op hun geweten.

Nog een "eye opener" voor je;

geweldadige computerspellen creeeren geen moordenaars

MokroMike II
18-12-02, 22:09
Ik vind deze terroristen zoals gezien op de video en hun ronselaars een legitiem doel voor pro palestijnse verzetsacties hier in Nederland en elders op de wereld.

sil
18-12-02, 23:26
Geplaatst door Waiting

De supporters van NAC ook niet......



Ben jij supporer van NAC???????

lennart
18-12-02, 23:44
geweldadige computerspellen creeeren geen moordenaars


Een geweer in je hand en een bevel te doden wel.

Het IDF heeft misdadigers en moordenaars gecreeerd, en alleen een organisatie als B'tselem probeert er wat aan te doen. Jij echter praat zoals gewoonlijk het Israelische staatsterreur goed.

mrz
19-12-02, 07:51
Lol Waiting als het je nog niet helder is dat de BVD niet helemaal onpartijdig is..... Good heavens...



Puk: En wat gaan die acties in Nederland inhouden? Toch niet weer iets met bommen en granaten. Doe als die terroristen waar je het over hebt. Laat je recruteren en reis af naar Palestina.

Da's niet aan de orde. Enige wat aan de orde is is

OP DE HYPOCRISIE WIJZEN IDF TOE TE STAAN OF "PREVENTIEVE OORLOGSVOERING" VAN BUSH TE STEUNEN EN ONDERTUSSEN TERRORISTEN ALS UNIVERSELE ZONDEBOK (ZOALS JODEN IN 2E WERELDOORLOG) TE "BOMBARDEREN"...

Laten we hopen dat er inderdaad concreet bewijs is dat nog niet iedereen zodanig gehersenspoelt is dat men zich rustig in slaap laat sussen door de nieuwe wereld fascisten.

Waiting
19-12-02, 18:18
Geplaatst door lennart
Een geweer in je hand en een bevel te doden wel.

Het IDF heeft misdadigers en moordenaars gecreeerd, en alleen een organisatie als B'tselem probeert er wat aan te doen. Jij echter praat zoals gewoonlijk het Israelische staatsterreur goed.

Sorry maar jij bent echt wereldvreemd......
Een soldaat wordt inderdaad opgeleid om te doden.
Dat is nu eenmaal de taak van een soldaat, het is hard maar waar daar wordt je voor getrained.
In het begin vraag je je ook af, waarom al dat geschreeuw? Kan die schreeuwlelijk niet netjes vragen of ik mijn schoenen wil poetsen....
Wie houd ie voor de gek? Je kan toch niet binnen 30 seconden 500 meter afleggen? Waarom moet ik dan nog 10x extra rondjes lopen als straf?

Maar weet je Lennart, zo zit elk leger in elkaar....
Het zijn maar films, maar ze zijn wel waarheidsgetrouw kijk maar eens naar "Full Metal Jacket" als je geen flauw benul hebt...

Je kan wel gaan roepen dat wapens en legers slecht zijn en dat de oorlogen wereldwijd moeten stoppen, maar om nu het IDF kwalijk te nemen dat het "moordenaars" creerd is simpelweg belachelijk en dom.
Soldaten zijn helaas noodzakelijk, wordt dag in dag uit bewezen.
Van iedere geslaagde aanslag die je hoort, zijn er minstens 10 vermeden (en dat hoor je niet bij de NOS of in de krant)
En hoeveel getrainde moordenaars zijn er wel niet in dienst van Nederland Lennart? Of van Zweden zelfs.... Jezus als je het zo bekijkt lopen er aardig wat door Westerse Democratieeen gecreeerde moordenaars rond....
Gelukkig hoeven die niet ingezet te worden.
Naja als het puntje bij paaltje komt moorden onze soldaatjes er anders ook gerust op los... (of nee dan is het met een goede rede en zeker nooit per-ongeluk met onschuldige slachtoffers... Dan zijn het soldaten geen terroristen, dan schieten ze pas op het allerlaatste moment als bij een slow-motion in een Hollywood movie, pas als de schurk met zijn vinger bij de "trigger" zit :rolleyes:)
Mortier granaten missen dan nooit hun doel, sterker nog ze worden zeker meter voor meter gecontroleerd... :rolleyes:


(Dat ik nog moet uitleggen waarom het in Israel wel noodzakelijk is, ongeloofelijk zeg, gewoon belachelijk)


En als westerling ben ik toch eigenlijk wel heel blij dat Engels de meest gesproken taal is en niet Duits en tja dan kunnen we die onschuldige duitse slachtoffers wel vergeten toch?

lennart
19-12-02, 18:29
Waiting: jij weigert te begrijpen dat wat Israel doet in deze oorlog, terreur is en dus misdaden. Als een soldaat uit zelfverdedigen dood is hij geen moordenaar. Maar wanneer de soldaat (op bevel) een jongen neerschiet die een steen gooit is hij een moordenaar geworden. Wanneer een soldaat een geestelijk gehandicapte in elkaar slaat bij een controlepost is hij een misdadiger geworden. Omdat het Israelische leger hiertegen niets doet wordt het dus gedoogd. Om die manier creeer je misdadigers.

En inderdaad ik heb Full Metal Jacket gezien. Kan je de eindscene herinneren? De standoff tussen de soldaat die gek is geworden en een soldaat die bijna gek is geworden. De gek (hoger in rank) gebied de soldaat een "terrorist" neer te schieten, maar hij weigert uiteindelijk.

Het spijt me, maar Israel is gek geworden.

Waiting
19-12-02, 18:51
Geplaatst door lennart
Waiting: jij weigert te begrijpen dat wat Israel doet in deze oorlog, terreur is en dus misdaden. Als een soldaat uit zelfverdedigen dood is hij geen moordenaar. Maar wanneer de soldaat (op bevel) een jongen neerschiet die een steen gooit is hij een moordenaar geworden. Wanneer een soldaat een geestelijk gehandicapte in elkaar slaat bij een controlepost is hij een misdadiger geworden. Omdat het Israelische leger hiertegen niets doet wordt het dus gedoogd. Om die manier creeer je misdadigers.

En inderdaad ik heb Full Metal Jacket gezien. Kan je de eindscene herinneren? De standoff tussen de soldaat die gek is geworden en een soldaat die bijna gek is geworden. De gek (hoger in rank) gebied de soldaat een "terrorist" neer te schieten, maar hij weigert uiteindelijk.

Het spijt me, maar Israel is gek geworden.

Ik vind dus van niet.

Donna
19-12-02, 19:48
Geplaatst door Waiting
Ik vind dus van niet.

Sterk argument zeg.

Over de vergelijking tussen een IDF soldaat en een terrorist: die is hier irrelevant. Waar het mij om gaat is dat ik vind dat Nederlanders niet in een leger van een ander land, of een niet erkend leger van een (buitenlandse) groepering mogen toetreden. Doen ze dit wel, dan is dat prima, maar blijf daar dan ook maar de rest van je leven en kom gewoon niet meer terug. Het is namelijk duidelijk waar je loyaliteit ligt: niet hier.

:zwaai:


Lennart: er zijn christelijke organisaties in NL die bemiddelen tussen christelijke jeugd en de IDF. het idee is dat ze in Israel zelf allerhande semi-niet militaire kloteklusjes gaan opknappen zodat de echte (israelische) militairen meer tijd hebben om in de bezette gebieden palestijnen af te knallen en willekeurige roadblocks op te werpen. Al met al is het dus een juridische scam. Ze helpen het leger op niet-militaire wijze zodat de echte soldaten meer mortieren kunnen afschieten.

Persoonlijk zie ik het verschil niet, dus ik vind dat dit ook verboden moet worden.

Hoe het zit met Joodse Nederlandse jongeren en hun niet verplichte dienstplicht in Israel weet ik ook niet. Misschien is dat de enige uitzondering op een anderszins zeer logische regel. Figures.......

mrz
20-12-02, 07:47
Nuja nu is het ook wel zo dat het nederlandse leger steeds minder voorstelt. Kan me best voorstellen dat je als je leger in wilt dan maar naar Israel gaat waar je misschien ook nog eens mag schieten...

jaja
20-12-02, 10:22
Geplaatst door EdV
Dan zou ik wel eens willen weten wat er precies bij het IDF omgaat. Want het kwijtraken van je Nederlanderschap is gewoon een feit als je zonder toestemming van de regering in vreemde krijgsdienst gaat.
Weet iemand meer over het IDF?

Ed Die wet geldt gewoon, en terecht. Ik heb gehoord dat de geworvenen niet onder wapenen gaan, maar ondersteunend dienen. Dan ben je geen soldaat en geldt de wet niet.

Overigens, Lennart, als iedereen die Fuck the world of wat dan ook zegt en schrijft, niet deugt, kan je dus 80% van de jeugd opsluiten. Het is "stoer". Doe maar eens een zoekopdracht op dit forum naar Fuck. Nog veel meer stoere jongens en meisjes.
In elk leger, ook bij dienstplichtigen, wordt heel graag heel stoer gedaan. Onder extreme omstandigheden des te meer. Het is veel meer een vorm van afreageren, dan dat er "ware gevoelens" achter schuil gaan. Het kan, maar meestal niet.

Donna
20-12-02, 13:54
Geplaatst door jaja
Die wet geldt gewoon, en terecht. Ik heb gehoord dat de geworvenen niet onder wapenen gaan, maar ondersteunend dienen. Dan ben je geen soldaat en geldt de wet niet.



Exact. Maardat vind ik echt een juridisch truukje. Ze doen (niet militair) vrijwilligerswerk voor de IDF, of tegen een minimale vergoeding van kost en inwoning. Maar nadrukkelijk met de gedachte dat militairen dat dan niet hoeven te doen, en zich meer kunnen richten op allerlei hardcore militaire angelegenheden. Ergo: er is per full time vrijwilliger een full time soldaat bijgekomen.

Laat Israel haar vrijwilligers maar in eigen land werven. Ik vind het belachelijk.

lennart
20-12-02, 14:02
Overigens, Lennart, als iedereen die Fuck the world of wat dan ook zegt en schrijft, niet deugt, kan je dus 80% van de jeugd opsluiten. Het is "stoer". Doe maar eens een zoekopdracht op dit forum naar Fuck. Nog veel meer stoere jongens en meisjes.


Het is een metafoor voor hoe Israel zich opstelt tegenover de rest van de wereld.

Waiting
20-12-02, 14:08
[QUOTE]Geplaatst door Donna
[B]Sterk argument zeg.

Over de vergelijking tussen een IDF soldaat en een terrorist: die is hier irrelevant. Waar het mij om gaat is dat ik vind dat Nederlanders niet in een leger van een ander land, of een niet erkend leger van een (buitenlandse) groepering mogen toetreden. Doen ze dit wel, dan is dat prima, maar blijf daar dan ook maar de rest van je leven en kom gewoon niet meer terug. Het is namelijk duidelijk waar je loyaliteit ligt: niet hier.

:zwaai:


Het is wel grappig om je zo gefrustreerd te zien :hihi:
Ok dat is waar het jou om gaat, gelukkig ben jij een extreme uitzondering en wat volgens jou snel krom is, is voor de mensen die beslissen recht.
Zoals ook de AIVD
En supermacht Amerika.
Je zal helaas niet lang genoeg leven om ooit één van je vele dromen van rechtvaardigheid (jouw rechtvaardigheid, niet die van de meeste Westerlingen) uit te zien komen.
Ik zou zeggen sluit je aan achter de Ben-Laden aanhang in de rij van wachtenden (vergeet niet je nummer te trekken) :hihi:

En wat betreft jouw gezeik over Nederlanders die in Israel dienst doen, ook dit zal niet stoppen.... Helaas pindakaas.
Ik heb met veel plezier Israel een dienst gedaan en mensen zoals jou maken het voor mij des te plezieriger....
Botvier je frustraties, Israel bestaat en zal blijven bestaan.
Tot nu toe sta ik op iedere ochtend en heb ik Israel! (jij ook trouwens :hihi:)

En tot slot, ik ben zeker net zoveel Nederlander als jou!
Dus hou je Anti-Nederlans speeches maar voor je, sterker nog met types als jouw kan Nederland het wel vergeten.

:zwaai:

Altijd lachen met jou, dom geboren en nooit wat bij geleerd.

Waiting
20-12-02, 14:11
Geplaatst door lennart
Het is een metafoor voor hoe Israel zich opstelt tegenover de rest van de wereld.

Nee het is hoe jij denkt dat Israel zich opstelt tegen de wereld

En jou mening is helaas niks waard.
Israel blijft ook volgend jaar en ook over 10 jaar.

Tomas
20-12-02, 14:18
Geplaatst door Waiting
:zwaai:


Het is wel grappig om je zo gefrustreerd te zien :hihi:
Ok dat is waar het jou om gaat, gelukkig ben jij een extreme uitzondering en wat volgens jou snel krom is, is voor de mensen die beslissen recht.
Zoals ook de AIVD
En supermacht Amerika.
Je zal helaas niet lang genoeg leven om ooit één van je vele dromen van rechtvaardigheid (jouw rechtvaardigheid, niet die van de meeste Westerlingen) uit te zien komen.
Ik zou zeggen sluit je aan achter de Ben-Laden aanhang in de rij van wachtenden (vergeet niet je nummer te trekken) :hihi:

En wat betreft jouw gezeik over Nederlanders die in Israel dienst doen, ook dit zal niet stoppen.... Helaas pindakaas.
Ik heb met veel plezier Israel een dienst gedaan en mensen zoals jou maken het voor mij des te plezieriger....
Botvier je frustraties, Israel bestaat en zal blijven bestaan.
Tot nu toe sta ik op iedere ochtend en heb ik Israel! (jij ook trouwens :hihi:)

En tot slot, ik ben zeker net zoveel Nederlander als jou!
Dus hou je Anti-Nederlans speeches maar voor je, sterker nog met types als jouw kan Nederland het wel vergeten.

:zwaai:

Altijd lachen met jou, dom geboren en nooit wat bij geleerd.


Waiting je hebt jezelf overtroffen... Ik sta perplex. Ik dacht dat ik je meest stupiede prikseltjes al had gelezen... Maar nee.

lennart
20-12-02, 14:20
Geplaatst door Waiting
Nee het is hoe jij denkt dat Israel zich opstelt tegen de wereld

En jou mening is helaas niks waard.
Israel blijft ook volgend jaar en ook over 10 jaar.

Zo stelt Israel zich en dat denken ze zelf zelfs! Vaak staat in Israelische kranten te lezen dat Israels enige vriend Amerika is.

En met betrekking tot Israel, ik hoop het.

Tomas
20-12-02, 14:33
Geplaatst door Waiting
:zwaai:
Het is wel grappig om je zo gefrustreerd te zien :hihi:
Ok dat is waar het jou om gaat, gelukkig ben jij een extreme uitzondering en wat volgens jou snel krom is, is voor de mensen die beslissen recht.
Zoals ook de AIVD
En supermacht Amerika.
Je zal helaas niet lang genoeg leven om ooit één van je vele dromen van rechtvaardigheid (jouw rechtvaardigheid, niet die van de meeste Westerlingen) uit te zien komen.
Ik zou zeggen sluit je aan achter de Ben-Laden aanhang in de rij van wachtenden (vergeet niet je nummer te trekken) :hihi:

En wat betreft jouw gezeik over Nederlanders die in Israel dienst doen, ook dit zal niet stoppen.... Helaas pindakaas.
Ik heb met veel plezier Israel een dienst gedaan en mensen zoals jou maken het voor mij des te plezieriger....
Botvier je frustraties, Israel bestaat en zal blijven bestaan.
Tot nu toe sta ik op iedere ochtend en heb ik Israel! (jij ook trouwens :hihi:)

En tot slot, ik ben zeker net zoveel Nederlander als jou!
Dus hou je Anti-Nederlans speeches maar voor je, sterker nog met types als jouw kan Nederland het wel vergeten.

:zwaai:

Altijd lachen met jou, dom geboren en nooit wat bij geleerd. [/B]

Ik kan het niet laten om er toch ietsje dieper op in te gaan:

Ik kan je verzekeren dat in dat stukje van Donna geen enkele vorm van frustratie valt te lezen. Dat kan denk ik vanuit diverse bronnen bevestigd worden.

Dus de conclusie zal moeten zijn, dat jij dit projecteert. En niet te zuinig ook. Het is dan ook enkel een bevestiging van jouw gefrustreerdheid mbt jouw "dienstplicht" in Israel. Als jij daar nu eens met een psychiater over zou praten dan zou jij ons hier op het PB een groot plezier doen.

Want dergelijke priksels als deze doen pijn in mijn hart. Niet vanwege je beledigingen tov Donna, want die kan daar wel mee omgaan Maar eigenlijk alleen om jou. Hoe zielig jij jezelf hiermee bloot geeft.

Dat doet mij dus zeer: Ik kan niet lachen om jouw domheid.

Donna
20-12-02, 14:44
Geplaatst door Waiting
[QUOTE]Geplaatst door Donna
[B]Sterk argument zeg.

Over de vergelijking tussen een IDF soldaat en een terrorist: die is hier irrelevant. Waar het mij om gaat is dat ik vind dat Nederlanders niet in een leger van een ander land, of een niet erkend leger van een (buitenlandse) groepering mogen toetreden. Doen ze dit wel, dan is dat prima, maar blijf daar dan ook maar de rest van je leven en kom gewoon niet meer terug. Het is namelijk duidelijk waar je loyaliteit ligt: niet hier.

:zwaai:


Het is wel grappig om je zo gefrustreerd te zien :hihi:
Ok dat is waar het jou om gaat, gelukkig ben jij een extreme uitzondering en wat volgens jou snel krom is, is voor de mensen die beslissen recht.
Zoals ook de AIVD
En supermacht Amerika.
Je zal helaas niet lang genoeg leven om ooit één van je vele dromen van rechtvaardigheid (jouw rechtvaardigheid, niet die van de meeste Westerlingen) uit te zien komen.
Ik zou zeggen sluit je aan achter de Ben-Laden aanhang in de rij van wachtenden (vergeet niet je nummer te trekken) :hihi:

En wat betreft jouw gezeik over Nederlanders die in Israel dienst doen, ook dit zal niet stoppen.... Helaas pindakaas.
Ik heb met veel plezier Israel een dienst gedaan en mensen zoals jou maken het voor mij des te plezieriger....
Botvier je frustraties, Israel bestaat en zal blijven bestaan.
Tot nu toe sta ik op iedere ochtend en heb ik Israel! (jij ook trouwens :hihi:)

En tot slot, ik ben zeker net zoveel Nederlander als jou!
Dus hou je Anti-Nederlans speeches maar voor je, sterker nog met types als jouw kan Nederland het wel vergeten.

:zwaai:

Altijd lachen met jou, dom geboren en nooit wat bij geleerd.

Goh, dat is wel een hele uitgebreide reactie op mijn speciaal voor jouw-standaard tweede uitleg van alles wat ik zeg. Je had het namelijk voor de zoveelste keer weer eens verkeerd begrepen (voor de nieuwelingen onder ons, Waiting moet je standaard alles twee keer uitleggen anders raakt hij helemaal overstuur).

Lieve lieve Waiting. Als er hier iemand blijk geeft van frustratie, dan ben jij het wel. Maar ik heb daar best begrip voor hoor. Je moet als rechtgeaarde Israelische militair wel heel erg diep gezonken (lees: gedegradeerd in de militaire hierarchie) zijn, om veroordeeld te worden tot het verdedigen van de strategische belangen van de staat Israel op een Nederlands-Marokkaans jongeren-nieuws-discussie prikbordje.

Maar je hebt het weer goed gedaan hoor. Je 200.000 superieuren kunnen trots op je zijn.

En nu mag je, speciaal omdat ik in zo'n kerstbui ben, mij nog een keer uitschelden. :engel:

Toe maar.

Je kunt het.

Make your mamma proud boy........

Zwarte Schaap
20-12-02, 14:53
Weet je waiting waar ik mee zit? Ik heb je ooit eens gevraagd of je in het Israelische leger hebt gediend, je ontkende toen. Nu lees ik weer dat je wel gediend hebt in het ondrukkingsleger.

Donna
20-12-02, 14:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Weet je waiting waar ik mee zit? Ik heb je ooit eens gevraagd of je in het Israelische leger hebt gediend, je ontkende toen. Nu lees ik weer dat je wel gediend hebt in het ondrukkingsleger.

Natuurlijk heeft hij niet in het leger gezeten. Hij is pas 14 ;) Maar hij wil wel graag. Heel graag. Heel heel heel erg graag. Hij is vast aan het oefenen voor als hij straks groter is en op eigen benen kan staan.

Waiting
20-12-02, 16:44
Geplaatst door Donna
Goh, dat is wel een hele uitgebreide reactie op mijn speciaal voor jouw-standaard tweede uitleg van alles wat ik zeg. Je had het namelijk voor de zoveelste keer weer eens verkeerd begrepen (voor de nieuwelingen onder ons, Waiting moet je standaard alles twee keer uitleggen anders raakt hij helemaal overstuur).

Lieve lieve Waiting. Als er hier iemand blijk geeft van frustratie, dan ben jij het wel. Maar ik heb daar best begrip voor hoor. Je moet als rechtgeaarde Israelische militair wel heel erg diep gezonken (lees: gedegradeerd in de militaire hierarchie) zijn, om veroordeeld te worden tot het verdedigen van de strategische belangen van de staat Israel op een Nederlands-Marokkaans jongeren-nieuws-discussie prikbordje.

Maar je hebt het weer goed gedaan hoor. Je 200.000 superieuren kunnen trots op je zijn.

En nu mag je, speciaal omdat ik in zo'n kerstbui ben, mij nog een keer uitschelden. :engel:

Toe maar.

Je kunt het.

Make your mamma proud boy........

Jullie maken me nog steeds aan het lachen...

Ik heb al ruim 1500 berichten geschreven of meer en die gingen helemaal niet over het leger en of over mij.
In dit topic ging het over het IDF en over "Hollanders" die werden gerecruteerd als terrorist.
Dan reageer ik graag als ex-terrorist.
Het is dat jij er mee begint... En ik zou toch ook een anti-Nederlander zijn en Joden in Nederland moeten hun Nederlandse Nationaliteit toch opgeven als ze een Westerse democratie willen helpen tegen terroristen?
Dan ga ik het niet hebben over Oslo en Camp-David.
En als Donna dan ook weer de loyaliteit ter sprake brengt....
Dus...

En dat is pure frustratie, ze kan niks m.b.t Israel hebben...

Schiphol geen tussenhaven tussen Amerika en Israel, Bijlmerramp blablabla... ("El-Al vliegtuigen vallen als broodjes uit de lucht" volgens haar zucht...)

Nederlanders die Israel steunen in het IDF, Nationaliteit afpakken ze zijn verraders (geen loyale Nederlanders, Anti-Nederlanders... volgens Donna zucht....)


Allemaal opgekropte frustratie....


Maar goed, ga vooral door :melig:
Het is vooral leuk om telkens weer te zien hoe Tomas mij probeert te analyseren en hoe hij dapper blind Donna verdedigt, domme uitspraak na domme uitspraak....
En het waren en zijn er een hele hoop.
Ik ben hier al lang niet meer zo vaak als vroeger dat hebben jullie denk ik toch al gemerkt, ik kom nu alleen af en toe om te zien wat Israel nu weer verkeerd heeft gedaan :rolleyes:
En van mij part kan ik dan ook wel af en toe op de bank van Tomas voor een gratis analyse :melig:

Donna hoe graag je ook wilt geloven dat ik wakker lig van je persoonlijke aanvallen en domme opmerkingen, ook hier moet ik je teleurstellen ik moet echt om je lachen, ik gebruik vaak domme opmerkingen van je als voorbeeld als ik met mensen praat over het M-O conflict....
En dan moeten de mensen vaak lachen. (Ja ja, je bent voorspelbaar)

En wat betreft wat ik hier al die maanden heb geschreven, nogmaals als je alles optelt is het nog altijd inhoudelijker, realistischer en aanzienlijk minder hypocriet als de jouwe....

Nog een reden dat ik hier minder ben, is trouwens ook dat ik steeds meer mensen ontmoet die Israel steunen en zo ben ik ook veel meer tot de conclusie gekomen dat dit forum juist de uitzondering is.
Niemand moet het van de "Donnatjes" hebben....
Was maart vorig jaar nog het totale dieptepunt wat betreft de kritiek op alles wat Israelisch was, nu eind 2002 is het eerder andersom.

Geef het op, als ik morgen niet meer op het forum ben en jullie lekker onder elkaar Israel zwart maken over alles en nog wat onthoud dan wel, dat niemand het kan schelen en dat de mensen die bepalen wat er moet gebeuren achter Israel staan.
Of je het nou krom vind en of niet, je kan op je hoofd gaan staan en je kan zelfs in hongerstaking (mischien een idee?) Israel blijft bestaan en ik met al mijn problemen volgens Tomas, blijf nog altijd gelijk hebben (natuurlijk niet op dit forum, maar er is meer dan maroc.nl)

Vriendelijk Groet,

Waiting


:zwaai:

lennart
20-12-02, 18:52
Geplaatst door EdV
Duidelijk standpunt. Draait er in ieder geval niet omheen. Ik ben net als Waiting pro-Israel en in tegenstelling tot Waiting ook nog eens pro-Palestina. Ik geef toe dat dit erg verwarrend kan klinken.

Ed

Ik ook, maar ik ben tegen de acties van de Israelische regering. Zo zag ik daarnet op de het journaal dat Israel in haar wijsheid heeft besloten om het centrum van een arabische stad met de grond gelijk te maken om er een hek neer te zetten en zo iedereen in het dorp werkeloos te maken.

BiL@L
20-12-02, 19:03
Verkeerde tijd, verkeerde plaats, verkeerde mensen.

check, check, check...

BiL@L
20-12-02, 19:07
Ik vind dat de mensen die de Palestijnen willen beschermen ook recht hebben op een opleiding alvorens ze de verdedigingslinies in gaan. En niet te vergeten wat hoog geavanceerde wapens op rekening van de olie sheiks. Oog om oog, tand om tand. Er heeft genoeg bloed gevloeid. Niet samen leven? Dan maar samen sterven. De VS heeft als getekend. Nu ik nog.

Kaïn
20-12-02, 22:23
Geplaatst door Donna
Het is zo krom als een hoepel dat de BVD alarmerende rapporten maakt als islamitische jongeren worden geworven voor strijd, en dat er gewoon reguliere wervingskantoortjes zijn voor soldaten van de IDF.

Het gaat overigens niet alleen om joodse Nederlandse jongeren, maar ook om niet joodse Nederlanders die in de IDF gaan helpen.

Volgens mij is het heel simpel. Als je het Nederlands staatsburgerschap hebt, vecht je dus niet in een buitenlands leger. Wat voor leger dan ook. Wat mij betreft mogen ze de wet wijzigen. Wie dat toch wil, raakt zijn staatsburgerschap kwijt en kan gaan, maar hoeft daarna ook niet meer terug te komen. Dan moet je daar ook maar blijven.

Ik voel weer een petitie opkomen. Wie wil :D

Honey you make my motor run! :nl:

mrz
21-12-02, 10:09
Geplaatst door Waiting
Ik heb mijn plicht al gedaan, ik ben ex-terrorist :rolleyes:

Dat zeg ik helemaal niet lulhannes.


Da's niet aan de orde. Enige wat aan de orde is is

OP DE HYPOCRISIE WIJZEN IDF TOE TE STAAN OF "PREVENTIEVE OORLOGSVOERING" VAN BUSH TE STEUNEN EN ONDERTUSSEN TERRORISTEN ALS UNIVERSELE ZONDEBOK (ZOALS JODEN IN 2E WERELDOORLOG) TE "BOMBARDEREN"...

Maar draai er maar weer omheen. Lapzwans.

Donna
21-12-02, 11:52
Geplaatst door Waiting
Jullie maken me nog steeds aan het lachen...

Ik heb al ruim 1500 berichten geschreven of meer en die gingen helemaal niet over het leger en of over mij.
In dit topic ging het over het IDF en over "Hollanders" die werden gerecruteerd als terrorist.
Dan reageer ik graag als ex-terrorist.
Het is dat jij er mee begint... En ik zou toch ook een anti-Nederlander zijn en Joden in Nederland moeten hun Nederlandse Nationaliteit toch opgeven als ze een Westerse democratie willen helpen tegen terroristen?
Dan ga ik het niet hebben over Oslo en Camp-David.
En als Donna dan ook weer de loyaliteit ter sprake brengt....
Dus...

En dat is pure frustratie, ze kan niks m.b.t Israel hebben...

Schiphol geen tussenhaven tussen Amerika en Israel, Bijlmerramp blablabla... ("El-Al vliegtuigen vallen als broodjes uit de lucht" volgens haar zucht...)

Nederlanders die Israel steunen in het IDF, Nationaliteit afpakken ze zijn verraders (geen loyale Nederlanders, Anti-Nederlanders... volgens Donna zucht....)


Allemaal opgekropte frustratie....


Maar goed, ga vooral door :melig:
Het is vooral leuk om telkens weer te zien hoe Tomas mij probeert te analyseren en hoe hij dapper blind Donna verdedigt, domme uitspraak na domme uitspraak....
En het waren en zijn er een hele hoop.
Ik ben hier al lang niet meer zo vaak als vroeger dat hebben jullie denk ik toch al gemerkt, ik kom nu alleen af en toe om te zien wat Israel nu weer verkeerd heeft gedaan :rolleyes:
En van mij part kan ik dan ook wel af en toe op de bank van Tomas voor een gratis analyse :melig:

Donna hoe graag je ook wilt geloven dat ik wakker lig van je persoonlijke aanvallen en domme opmerkingen, ook hier moet ik je teleurstellen ik moet echt om je lachen, ik gebruik vaak domme opmerkingen van je als voorbeeld als ik met mensen praat over het M-O conflict....
En dan moeten de mensen vaak lachen. (Ja ja, je bent voorspelbaar)

En wat betreft wat ik hier al die maanden heb geschreven, nogmaals als je alles optelt is het nog altijd inhoudelijker, realistischer en aanzienlijk minder hypocriet als de jouwe....


Vriendelijk Groet,

Waiting


:zwaai:

In dit topic ging het over hoe dubbel het is dat Nederlandse jongeren niet mogen vechten voor de Palestijnen maar wel voor de Israelies.

Dat onderwerp veranderde al snel naar de vraag of het uberhaupt geoorloofd is dat Nederlandse jongeren meestrijden in buitenlandse legers. Mijn mening is: nee, dat is het niet.

Het interesseert me dan verder geen klap of je wilt gaan strijden voor de Israelies, voor de Palestijnen, de Afghanen, de Tibetanen, de Kongolezen, de Noren, de Russen, de Amerikanen, de Venenzuelanen, of de Belgen. Wil je dat wel, dan raak je je staatsburgerschap kwijt.

In de praktijk is dat nu al zo, alleen is er kennelijk een uitzondering als het om Israel gaat. Zie de bovenstaande Zembla documentaire.


Jij bent hier de enige die dit weer een pro- of anti Israel discussie maakt. Niet ik. En aan je opgesomde rijtje voorgaande discussies blijkt wel dat de frustratie inmiddels uit je tenen komt.

Lullig voor je. Als je niet wilt terugkomen op het forum, en liever met je vrienden en vriendinnen avondjes wilt beleggen om mijn standpunten over het conflict in het Midden Oosten te bespreken en elkaar lekker te gaan zitten bevestigen en bevruchten met jullie meningkjes en ideetjes, dan moet je dat doen. Ik ben in principe best bereid mezelf op een voetstuk te laten plaatsen.

Wat betreft mijn eigen off line leven: je kunt gerust zijn. Ik denk nooit aan jou en ik heb het met nog geen enkele kennis of vriend of vriendin over je gehad. Daar zijn je standpunten en wijze van communiceren net effe iets te oninteressant voor.

Prettig leven verder Waiting. Als je af en toe behoefte hebt aan imput van mijn kant, zet dan gerust een verzoekje op dit forum. Dan schrijf ik een vlammend betoogje voor je waar je dan weer een discussie avond over kunt beleggen.

:zwaai:

Donna
21-12-02, 11:54
Geplaatst door Kaïn
Honey you make my motor run! :nl:


Vroemmmmm vroemmmm.......... :)

Tomas
21-12-02, 13:30
Geplaatst door Waiting
Jullie maken me nog steeds aan het lachen...


Echt niet. Het is bij jou heel eenvoudig om te lezen wat jij werkelijk denkt. En dat is: diep gekwetst en in ontkenning.



Ik heb al ruim 1500 berichten geschreven of meer en die gingen helemaal niet over het leger en of over mij.
In dit topic ging het over het IDF en over "Hollanders" die werden gerecruteerd als terrorist.
Dan reageer ik graag als ex-terrorist.
Het is dat jij er mee begint... En ik zou toch ook een anti-Nederlander zijn en Joden in Nederland moeten hun Nederlandse Nationaliteit toch opgeven als ze een Westerse democratie willen helpen tegen terroristen?
Dan ga ik het niet hebben over Oslo en Camp-David.
En als Donna dan ook weer de loyaliteit ter sprake brengt....
Dus...


Werkelijk jongen, je bent totaal in de war. Zoek professionele hulp. Je komt er echt niet zelf meer uit. Je woorden raken kant nog wal. Ze getuigen alleen maar van een zeer gestoorde en emotioneel instabiele geest. Je dienst in Israel heeft meer met je gedaan dan jij je kunt voorstellen.



En dat is pure frustratie, ze kan niks m.b.t Israel hebben...
Schiphol geen tussenhaven tussen Amerika en Israel, Bijlmerramp blablabla... ("El-Al vliegtuigen vallen als broodjes uit de lucht" volgens haar zucht...)

Nederlanders die Israel steunen in het IDF, Nationaliteit afpakken ze zijn verraders (geen loyale Nederlanders, Anti-Nederlanders... volgens Donna zucht....)


Allemaal opgekropte frustratie....


Maar goed, ga vooral door :melig:


Er heerst een taboe op het bespreekbaar maken van de priveleges die Israel heeft in NL. Een onbegrijpenlijk taboe. Maar ook dit taboe zal zoals ieder taboe bespraakbaar gemaakt worden.

Laat de IDF haaar goede werken nog maar even doorzetten. Hoe eerder dit taboe komt te vervallen. En hoe sneu ook voor jou: iedere emotionele instabiele reactie van jou kant bespoedigd dit ook.



Het is vooral leuk om telkens weer te zien hoe Tomas mij probeert te analyseren en hoe hij dapper blind Donna verdedigt, domme uitspraak na domme uitspraak....
En het waren en zijn er een hele hoop.
Ik ben hier al lang niet meer zo vaak als vroeger dat hebben jullie denk ik toch al gemerkt, ik kom nu alleen af en toe om te zien wat Israel nu weer verkeerd heeft gedaan :rolleyes:
En van mij part kan ik dan ook wel af en toe op de bank van Tomas voor een gratis analyse :melig:


Ik hoef je niet te analyseren. Het is voor iedereen zichtbaar, jongen. Voor iedereen met meer dan lagere school.

Het is alleen erg genant.



Donna hoe graag je ook wilt geloven dat ik wakker lig van je persoonlijke aanvallen en domme opmerkingen, ook hier moet ik je teleurstellen ik moet echt om je lachen, ik gebruik vaak domme opmerkingen van je als voorbeeld als ik met mensen praat over het M-O conflict....
En dan moeten de mensen vaak lachen. (Ja ja, je bent voorspelbaar)

En wat betreft wat ik hier al die maanden heb geschreven, nogmaals als je alles optelt is het nog altijd inhoudelijker, realistischer en aanzienlijk minder hypocriet als de jouwe....

Nog een reden dat ik hier minder ben, is trouwens ook dat ik steeds meer mensen ontmoet die Israel steunen en zo ben ik ook veel meer tot de conclusie gekomen dat dit forum juist de uitzondering is.
Niemand moet het van de "Donnatjes" hebben....
Was maart vorig jaar nog het totale dieptepunt wat betreft de kritiek op alles wat Israelisch was, nu eind 2002 is het eerder andersom.

Geef het op, als ik morgen niet meer op het forum ben en jullie lekker onder elkaar Israel zwart maken over alles en nog wat onthoud dan wel, dat niemand het kan schelen en dat de mensen die bepalen wat er moet gebeuren achter Israel staan.
Of je het nou krom vind en of niet, je kan op je hoofd gaan staan en je kan zelfs in hongerstaking (mischien een idee?) Israel blijft bestaan en ik met al mijn problemen volgens Tomas, blijf nog altijd gelijk hebben (natuurlijk niet op dit forum, maar er is meer dan maroc.nl)

Vriendelijk Groet,

Waiting


:zwaai:

Je leven is echt te triest voor woorden.

Jammer dat ik nu geen tijd meer heb om je te helpen. Heb nu geen tijd meer. Hou je taai en zoek hulp. Echt. Je hebt het hard nodig.

Sterkte.

Maarten
21-12-02, 14:42
Geplaatst door MokroMike II
Ik vind deze terroristen zoals gezien op de video en hun ronselaars een legitiem doel voor pro palestijnse verzetsacties hier in Nederland en elders op de wereld.

Daar lijkt het wel op ja. Tenminste gezien vanuit de palestijnen. En dan praat je nog niet over Nederlandse wapenleveranties, en ander spul wat tegen de Palestijnen ingezet wordt, en ook nog niet over de andere Nederlandse steun aan israel.

Wordt het niet eens hoog tijd, dat de AIVD een rapport uitbrengt over allerlei factoren, die hier de kans op aanslagen vergroten??..
Leert Nederland dan echt niks van 911??
Wordt het niet tijd, dat de AIVD iets over de óorzaken gaat zeggen, in plaats van alleen maar over de gevolgen??? Of gaan we met de kop in het zand maar gewoon door??
Moet ik straks een bom op mijn kop krijgen, omdat Nederland zo nodig al die misdadigheid, leugens en handelsjongens moet steunen??????..

Hoog tijd voor vragen aan Balkenende en zijn "Normen en waarden", want die houden bij hem namelijk aan de grens op!!!!!!

Maarten
21-12-02, 14:52
Donna, hou maar op met werk maken van waiting. Volgens mij is het als kind al niet goed gegaan met die jongen. Een bodemloos vat en onverbeterlijk. Zijn soort gelach komt vooral voor in films over psychiatrische inrichtingen.. Ik weet niet wat ie heeft meegemaakt, maar daar is ie de komende jaren nog niet vanaf.

Die jongen (of vrouw) produceert vooral veel smilies en bijvoegelijke naamwoorden, maar er zit niks tussen met bodem. Het is een soort paraciet. Vanuit zichzelf produceert die jongen absoluut niets. Het is een soort zwart gat. Hij komt enkel naar het licht, als hij op deze site dingen ziet, die een spiegel voor zijn haat zijn. Dan kan hij even schitteren denkt ie, en dan gaat ie weer terug in zijn troep. Waarom dacht je dat hij hier zit?

Als je ophoudt honden een kluifje te geven, dan houden ze op een gegeven moment vanzelf met het bedelen er om op .

jaja
21-12-02, 20:59
Geplaatst door Maarten
Daar lijkt het wel op ja. Tenminste gezien vanuit de palestijnen. En dan praat je nog niet over Nederlandse wapenleveranties, en ander spul wat tegen de Palestijnen ingezet wordt, en ook nog niet over de andere Nederlandse steun aan israel.

Wordt het niet eens hoog tijd, dat de AIVD een rapport uitbrengt over allerlei factoren, die hier de kans op aanslagen vergroten??..
Leert Nederland dan echt niks van 911??
Wordt het niet tijd, dat de AIVD iets over de óorzaken gaat zeggen, in plaats van alleen maar over de gevolgen??? Of gaan we met de kop in het zand maar gewoon door??
Moet ik straks een bom op mijn kop krijgen, omdat Nederland zo nodig al die misdadigheid, leugens en handelsjongens moet steunen??????..

Hoog tijd voor vragen aan Balkenende en zijn "Normen en waarden", want die houden bij hem namelijk aan de grens op!!!!!! wat een normen en waarden als je je laat afpersen door de dreiging met geweld ....
Er zijn regels voor omgang met staten ... en met terroristen. Er zijn verschillen. Zou een jurist, zeker iemand geinteresseerd in internationaal recht moeten weten ...;)

lennart
21-12-02, 22:16
Geplaatst door jaja
wat een normen en waarden als je je laat afpersen door de dreiging met geweld ....
Er zijn regels voor omgang met staten ... en met terroristen. Er zijn verschillen. Zou een jurist, zeker iemand geinteresseerd in internationaal recht moeten weten ...;)

Dus jij zegt dat als jij geweld aan het gebruiken bent, en iemand anders dreigt met geweld om dit geweld te stoppen dat die ander dan jou aan het chanteren is en dus je gewoon moet doorgaan met geweld te gebruiken?

jaja
21-12-02, 22:50
Geplaatst door lennart
Dus jij zegt dat als jij geweld aan het gebruiken bent, en iemand anders dreigt met geweld om dit geweld te stoppen dat die ander dan jou aan het chanteren is en dus je gewoon moet doorgaan met geweld te gebruiken? jij zegt dat het feit dat er een kans bestaat voor een terroristische aanslag op nederland omdat iemand de nederlandse politiek niet aanstaat de motivatie moet zijn om maar een andere politiek te volgen. Dat is, zelfs al vooraf, toegeven aan terrorisme. Dus door bedreiging van anderen, niet eens staten maar fanatici, laat jij je een politiek opdringen. Niet mijn keus.
Ik vvind dat het nederlandse parlement, als spreekbuis voor het hele nederlandse volk, een politiek beslist. Als dat fanatici niet aanstaat, pech. Als zij vervolgens menen terrorisme tegen ons te mogen plegen, dan moeten wij daar, in samenwerking met VN en Nato daar tegen optreden.
Toegeven aan fanatici biedt weinig perspectief, voor Nederland en voor anderen.
(NB: Dat staat helemaal los van welke politiek je jegens het MO wil voeren. Redering dient gewoon die politiek te kiezen die bij Nederland hoort, na afweging van de feiten.)

Maarten
23-12-02, 03:03
Geplaatst door jaja
wat een normen en waarden als je je laat afpersen door de dreiging met geweld ....
Er zijn regels voor omgang met staten ... en met terroristen. Er zijn verschillen. Zou een jurist, zeker iemand geinteresseerd in internationaal recht moeten weten ...;)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Mijn verhaal is tamelijk eenvoudig: Een aantal palestijnen noemt de situatie oorlog. Nederland heeft zich daarin vooral opgesteld als bondgenoot van Israel. En gezien mijn kleine lijstje van steun, zijn ze het nog. En zeker bijdragen in militaire zin..
Kan dus best zijn dat een Palestijnse groepering, of een sympatiserende arabische club vindt, dat Nedrland ook maar eens de rekening moet krijgen!
Vind je dit raar? Ik niet hoor. Zo gaan die dingen. Daar kun je wel moraliserend over zijn, en het terrorisme noemen, maar van hén uit gezien weet ik dat nog niet hoor!

Daarom vind ik dat nederland niet te laconiek moet zijn! Nïet de zaken maar een beetje op zijn beloop moet laten! Mensen hier sluiten veel te veel de ogen voor wat daar gebeurt, en Nederland maakt daar ook nauwelijks geluid tegen, en steunt wel! Ik weet echt niet hoe lang zoiets goed gaat hoor..

Balkenende? Laat hem maar eens een goed normen- en waardenverhaal over israel maken. Eens kijken of hij daartoe in staat is, c.q. bereid is! Eerlijk gezegd weet ik wel zeker van niet.
En met de Hoop Keffer van Bush op BZ? Forget it...
Ik noem het nou al de Bom van Balkenende, die we mogelijk gaan krijgen. De prijs voor nonchalance..

Tomas
23-12-02, 08:44
Geplaatst door Maarten
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Mijn verhaal is tamelijk eenvoudig: Een aantal palestijnen noemt de situatie oorlog. Nederland heeft zich daarin vooral opgesteld als bondgenoot van Israel. En gezien mijn kleine lijstje van steun, zijn ze het nog. En zeker bijdragen in militaire zin..
Kan dus best zijn dat een Palestijnse groepering, of een sympatiserende arabische club vindt, dat Nedrland ook maar eens de rekening moet krijgen!
Vind je dit raar? Ik niet hoor. Zo gaan die dingen. Daar kun je wel moraliserend over zijn, en het terrorisme noemen, maar van hén uit gezien weet ik dat nog niet hoor!

Daarom vind ik dat nederland niet te laconiek moet zijn! Nïet de zaken maar een beetje op zijn beloop moet laten! Mensen hier sluiten veel te veel de ogen voor wat daar gebeurt, en Nederland maakt daar ook nauwelijks geluid tegen, en steunt wel! Ik weet echt niet hoe lang zoiets goed gaat hoor..

Balkenende? Laat hem maar eens een goed normen- en waardenverhaal over israel maken. Eens kijken of hij daartoe in staat is, c.q. bereid is! Eerlijk gezegd weet ik wel zeker van niet.
En met de Hoop Keffer van Bush op BZ? Forget it...
Ik noem het nou al de Bom van Balkenende, die we mogelijk gaan krijgen. De prijs voor nonchalance..

Je kunt het nite eens zijn met de politiek tav Israel, maar ik ben het helemaal met Jaja eens dat als NL zich liet leiden door de bedreigingen van terroristen of andere landen met millitair ingrijpen (maakt mij niet uit) dat dit op z'n zachtst gezegd een slechte zaak zou zijn.

jaja
23-12-02, 10:04
Geplaatst door Maarten
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Mijn verhaal is tamelijk eenvoudig: Een aantal palestijnen noemt de situatie oorlog. Nederland heeft zich daarin vooral opgesteld als bondgenoot van Israel. En gezien mijn kleine lijstje van steun, zijn ze het nog. En zeker bijdragen in militaire zin..
Kan dus best zijn dat een Palestijnse groepering, of een sympatiserende arabische club vindt, dat Nedrland ook maar eens de rekening moet krijgen!
Vind je dit raar? Ik niet hoor. Zo gaan die dingen. Daar kun je wel moraliserend over zijn, en het terrorisme noemen, maar van hén uit gezien weet ik dat nog niet hoor!

Daarom vind ik dat nederland niet te laconiek moet zijn! Nïet de zaken maar een beetje op zijn beloop moet laten! Mensen hier sluiten veel te veel de ogen voor wat daar gebeurt, en Nederland maakt daar ook nauwelijks geluid tegen, en steunt wel! Ik weet echt niet hoe lang zoiets goed gaat hoor..

Balkenende? Laat hem maar eens een goed normen- en waardenverhaal over israel maken. Eens kijken of hij daartoe in staat is, c.q. bereid is! Eerlijk gezegd weet ik wel zeker van niet.
En met de Hoop Keffer van Bush op BZ? Forget it...
Ik noem het nou al de Bom van Balkenende, die we mogelijk gaan krijgen. De prijs voor nonchalance..
Dat de Palestijnen het oorlog noemen, is een waarheid als een koe. De Israelis zien het ook als oorlog. Ja, er zijn geen vredesaccoorden getekent, dus het zal wel oorlog zijn!
Echter, het feit dat daar een oorlog heerst is geen rechtvaardiging voor terroristische aanslagen op burgers in Israel of daarbuiten, zoals in Nederland. Jij zegt dat die aanslagen in Nederland zouden kunnen gebeuren en we DUS maar een andere politiek moeten volgen. Dit is geen moralisme, maar gewoon internationale afspraken tussen staten. Het is verboden in oorlog bewust aanvallen uit te voeren op doelen, waar geen strijders van de tegenpartij aanwezig zijn of militair belangrijke doelen (wapenfabriek, etc.) (of waar het niet aannemelijk is dat daar strijders of militair belangrijke doelen zijn), maar enkel met het doel non-combatanten te doden om de tegenpartij te intimideren.
(naar aanleiding van jouw: "Moet ik straks een bom op mijn kop krijgen, omdat Nederland zo nodig al die misdadigheid, leugens en handelsjongens moet steunen??????..")

Het internationaal recht functioneert anders dan nationaal recht, in de zin dat er geen onafhankelijke instantie boven staat die in alles de souvereiniteit van de betrokkenen kan overrulen. Het is een samenkomen op basis van vrijwilligheid (ratificeren van verdragen) en kan moeilijk worden opgelegd. Het gaat dus altijd via diplomatie en onderhandelingen.
Terroristische organisaties (iets anders dan verzetsbewegingen of politici die voor onafhankelijkheid ijveren) vallen buiten dit patroon en worden als criminele organisaties gezien, maar dan niet op basis van geldelijk gewin (hoewel vaak ook aanwezig), maar op ideologische gronden. De bestrijding van deze groepen wordt internationaal gesteund (soms wat enthousiaster, soms vooral passief). Een terroristische organisatie heeft niet de status van een staat en ook niet de rechten van een staat. Lijkt me vrij duidelijk.
(NB: PA is nog geen staat, maar een staat in wording, met een deel van de rechten en plichten, internationaal gezien. Daar had ik het dus niet over, noch jij. Of wil je zeggen dat de PA toch verantwoordelijk is voor zelfmoordaanslagen, en deze wellicht ook hier in Nederland gaat organiseren?)