PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgians are Europe's biggest Xmas Scrooges



barfly
19-12-02, 09:27
BRUSSELS, Dec 19 (Reuters) - More Christmas Scrooges live in
Belgium than anywhere else in Europe, according to the results
of a poll published by a Belgian daily on Thursday.
Belgians planned to spend an average of 608 euros for the
festive season, about a third less than the European average of
901 euros, La Libre Belgique said, citing a poll by consulting
firm Deloitte & Touche.
The most generous Christmas spenders this year were the
Irish, shelling out an average of 1,395 euros per person on
gifts, food, drinks and entertainment.
On gifts alone, Belgians planned to spend 315 euros each,
130 euros less than the European average.
The amount is even less than the 340 euros to be spent by
their Dutch neighbours, whom Belgians have traditionally
considered to be stingier.
Six out of 10 Belgians plan to spend the same amount as last
year.
The poll of 1,050 people aged 18 or older was conducted
November 11-20. The results were published one day after
Belgium's consumer confidence index was shown to have fallen to
its lowest level in a year.

Krentenkakkers :haha:

plexus
19-12-02, 09:57
...het is ook geen feest om in Belgie te wonen.. :lekpuh:

limpio
19-12-02, 14:45
Ach, Kerstmis is eigenlijk een feest van ingetogenheid, het is een religieus feest. Geen vreet en drink maar aan feest, geen laat de geschenken maar vliegen feest.
Wij weten wanneer we ingetogen moeten zijn, bij ons kan je met Kerst-avond niet eens terecht in een restaurant, gesloten wegens ingetogenheid.
Wij zijn niet als Nederlanders die zich voor alles moet bezuipen en volvreten op de tonen van "Olé olé ole ole, we are the champions"
Maakt veel lawaai maar weinig indruk.
Wij zijn niet zoals de Nederlanders die voor elke verkeerde scheet krom staan van 't lachen.
Wij zijn een ernstig volk dat weet wanneer te feesten, en wanneer dat aan Nederlanders over te laten.
En als er gefeest wordt, is het stevig feesten....wijl een Nederlander niet ens weet hoe ie deftig moet eten.
Ik moet nog steeds denken aan een weekeinde in de Veluwe, in een nivonhuis of iets dergelijks, waar we s' avonds ons eten klaarmaakten...de gewone dagelijkse kost zolas thuis, toen er een klein Nederlanderertje bij ons kwam staan, zag wat er op tafel stond, en vroeg " Hebben jullie een feestje?"
Dikwijls moet ik nog aan dat arme Nederlandertje denken dat waarschijnlijk het woord gehaktbal wel kent....maar lamscoteletten of eendenborstfilet, laat staan zwezerikken nooit gehoord heeft.
Erg voor dat ventje...heee. :D

barfly
19-12-02, 15:11
Geplaatst door limpio
Ach, Kerstmis is eigenlijk een feest van ingetogenheid, het is een religieus feest. Geen vreet en drink maar aan feest, geen laat de geschenken maar vliegen feest.
Wij weten wanneer we ingetogen moeten zijn, bij ons kan je met Kerst-avond niet eens terecht in een restaurant, gesloten wegens ingetogenheid.
Wij zijn niet als Nederlanders die zich voor alles moet bezuipen en volvreten op de tonen van "Olé olé ole ole, we are the champions"
Maakt veel lawaai maar weinig indruk.
Wij zijn niet zoals de Nederlanders die voor elke verkeerde scheet krom staan van 't lachen.
Wij zijn een ernstig volk dat weet wanneer te feesten, en wanneer dat aan Nederlanders over te laten.
En als er gefeest wordt, is het stevig feesten....wijl een Nederlander niet ens weet hoe ie deftig moet eten.
Ik moet nog steeds denken aan een weekeinde in de Veluwe, in een nivonhuis of iets dergelijks, waar we s' avonds ons eten klaarmaakten...de gewone dagelijkse kost zolas thuis, toen er een klein Nederlanderertje bij ons kwam staan, zag wat er op tafel stond, en vroeg " Hebben jullie een feestje?"
Dikwijls moet ik nog aan dat arme Nederlandertje denken dat waarschijnlijk het woord gehaktbal wel kent....maar lamscoteletten of eendenborstfilet, laat staan zwezerikken nooit gehoord heeft.
Erg voor dat ventje...heee. :D

Zie ik hier een rancuneuze Belg? :lol:

limpio
19-12-02, 15:57
Geplaatst door barfly
Zie ik hier een rancuneuze Belg? :lol:
Heu :ego:

Sven_DP
19-12-02, 23:28
Neeeeeje, eentje die honger heeft. :maf3: