PDA

Bekijk Volledige Versie : Willibrord Frequin opgepakt in tuin Duisenberg



JobHopper
20-12-02, 09:10
Bron nu.nl:

"AMSTERDAM - SBS-programmamaker Willibrord Frequin is vrijdagochtend gearresteerd in de tuin van de familie Duisenberg in Amsterdam.

Volgens de politie zwaaide Frequin daar met een enorme Israëlische vlag en weigerde hij, door de politie gesommeerd, het terrein te verlaten."

...sommige mensen doen ook alles om in het nieuws te komen...

jaja
20-12-02, 09:15
Geplaatst door JobHopper
Bron nu.nl:

"AMSTERDAM - SBS-programmamaker Willibrord Frequin is vrijdagochtend gearresteerd in de tuin van de familie Duisenberg in Amsterdam.

Volgens de politie zwaaide Frequin daar met een enorme Israëlische vlag en weigerde hij, door de politie gesommeerd, het terrein te verlaten."

...sommige mensen doen ook alles om in het nieuws te komen... hebben ze hem opgesloten en zijn ze nu vergeten waar ze de sleutel hebben gelaten? Ja toch??!! Alsjeblieft!!!!!!!!!!!!
Wie kijkt er toch in vredesnaam naar zijn rpogrammas? Is er iets ergers op TV????

Tomas
20-12-02, 09:20
Zo'n man schreeuwt eigenlijk om invoering van Shariawetgeving.

Tjonge wat zal het druk zijn bij zijn steniging.

barfly
20-12-02, 10:17
Geplaatst door Tomas
Zo'n man schreeuwt eigenlijk om invoering van Shariawetgeving.

Tjonge wat zal het druk zijn bij zijn steniging.

In dit uitzonderlijke geval ben ik ook voor amputatie :D

Pixelshade
20-12-02, 10:31
israel staat voor zionisme, apartheid, terreur, anti-democratie, onderdrukking, en dan staat hij daar vrolijk met een vlag te wapperen, wat een mongool is die neushorn ook

tsja, allemaal omdat mevr. Duisenberg een mooie Palestijnse vlag liet wapperen aan haar balkon, tsja, dat mag kennelijk dus niet, dan worden de mensjes hier boos

dir_HAMster
20-12-02, 10:37
Hij is alweer vrij........

mrz
20-12-02, 11:28
Die Israelische vlag als statement in die tuin... Is allemaal (kapot)relativisme. Daar zijn meer nederlanders niet vies van geloof ik. Jammer maar helaas, de mens != mecha.

lennart
20-12-02, 20:46
http://media.radio538.nl/evers/20021220_willibrord.wma :haha: :haha:

Simon
21-12-02, 09:01
Frits Barend vond het weer nodig deze gebeurtenis in BvD aan te grijpen om een grap over .... Gretta te maken. Maar gelukkig dat ik elders in de media vooral veel ergernis heb gezien over het gedrag van Willibrord Frequin die er een hobby van maakt zich te laten arresteren. Als het de kijkcijfers maar helpt.

Simon

Maarten
21-12-02, 11:08
Geintje van WF? Onwaarschijnlijk. Dit geintje vergt meer dan zijn normale acties.
Je moet maar op het idee komen.. Met wíe deed hij dat??
Vervolgens is er een enorme Israëlische vlag geproduceerd. Waar kwam die vandaan? Wie maakte die? Wie bekostigde die?
Die is vervolgens met twee hoogwerkers over het hele huis heen getrokken. Op SBS 6 was te zien dat het een enorm ding was. Dit vergt nogal wat organisatie. Wie werkte mee? Wie bekostigde dit allemaal?

Misschien is een betere vraag: wie kreeg hem zo ver?

Is deze actie wel zo’n onschuldig misplaatst lachertje?
Het valt vooral op dat hij zijn mond er over houdt.. Op SBS6 was te horen dat mevr. Duisenberg “dingen gedaan” zou hebben, die anderen “niet leuk” vonden. En in die link hierboven noemt hij twee dingetjes, die werkelijk geen énkele verklaring geven waarom hij dit deed. Nogmaal, het vergt nogal wat mankracht, organisatie en geld. Hier is een kleine machine aan de gang geweest.. Wie?!

Ik vind de situatie eigenlijk behoorlijk zorgwekkend…

Wat déed mevr. Duisenberg nu in totaliteit?
Ze wijst voortdurend op het lijden van de Palestijnen. Ze wees een keer naar het bestaan van de Amerikaans-joodse liga, en hun rol in de zaak. En er was een keer een grap, of een slip of the tongue, waar niet eens duidelijk van was wat het was. En ze spreekt gewoon in het openbaar. Ben ik nog een splintertje vergeten? Is er nog een plekje op de vloer, war het niet glimt??

En wat waren de reacties?
- Een voortdurende demonisering, met vergaande leugens en insinuaties.
- Dan volgt er een enorme campagne over haar “antisemitisme”, zelfs internationaal!
- Er wordt zelfs aangifte gedaan, met een hele PR er omheen, terwijl die zaak geen schijn van kans maakt.
- Er worden álle mogelijke pogingen gedaan om haar man in de zaak te betrekken. En gezien diens kwetsbare positie, mag je dat gerust uitleggen als pogingen om haar de mond te snoeren.
- De joodse liga onderneemt diverse acties, waaronder pogingen om dhr. Duisenberg de toegang tot het grote financiële centrum Monaco te ontzeggen.
- Dan ontvangen béiden doodsbedreigingen!
- En wat ben ik nog vergeten?…
- En dan hebben we meneer WF, die een úiterst intimiderende actie als een ludiek grapje probeert te verkopen, terwijl hij met al zijn geveinsde openheid niet met motieven aankomt, die de lading dekken, een veel grootschaliger actie houdt dan hij normaal doet, en volstrekt zijn mond houdt over de hele organisatie ervan!.. (vergelijk het maar gerust met al zijn andere gevallen, waarin hij precies duidelijk maakt waarom hij doet wat hij doet.) Een géintje, denkt u??!…

Uiteraard mag geen mens suggereren, dat het hier om een joodse actie gaat. Enne.. zometeen verschijnt waiting of consorten natuurlijk meteen weer met grappen over mensen die in alles een joods complot zien, want zoiets bestaat natuurlijk immers niet! He??..

Iemand van “Stop de Bezetting” merkte al zeer terecht op, dat de WF actie al precies het soort gedrag is, wat je in Palestina óok ziet! En daar voeg ik graag aan toe: Wat je internationaal óok ziet, en wat je in de anti-Duisenbergacties ook ziet, en wat je bij de joden op deze site óok voortdurend ziet! De joodse neiging om in andermans achtertuin te gaan rotzooien, mag énorm genoemd worden! Het gebrek aan respect is voortdúrend enorm.

Ik vrees dat Al Sawt’s uitdrukking “de moderne variant van de Hunnen”, werkelijk in állerlei opzichten opgaat, m.b.t. joods gedrag. (en bespaar me de antisemitisme-nonsens, die de site-joden hier na zo’n opmerking graag met kílo’s tegelijk dumpen, omdat het nu eenmaal zo lekker smijt..)

En dat in deze tijden waarin de kranten bol staan over de trend van persoonlijke bedreigingen van prominenten?
En dat in de week, waarin de rol van de AIVD en de beveiliging van Fortuyn centraal staan??
Afdoen als misplaatste onschuldige grap??.. My Ass!!…
In de nacht gaan rotzooien bij mensen die met de dood bedreigt zijn?? Oh, hij wist het niet??..
Sorry hoor, doelbewuste actie.

Ik zal maar even niet vragen om te plaatsen waar WF woont… De strijd is tégen de barbarij, niet met behulp ván!.. Maar Nederland mag wél een beetje wakker worden!.. Wíe bedacht dit?!..

Donna
21-12-02, 12:16
Geplaatst door JobHopper
Bron nu.nl:

"AMSTERDAM - SBS-programmamaker Willibrord Frequin is vrijdagochtend gearresteerd in de tuin van de familie Duisenberg in Amsterdam.



Tsja... dat krijg je als je je niet kunt legitimeren. :droef: :D

Maarten
21-12-02, 13:17
Bedankt kidon!
Zie iemand er nog een grapje van WF in??

Ik zal het er maar niet over hebben, hoe je er naar op zoek gaat, hoe snel je het vind, en hoe snel je het hiet post he?

Maarten
21-12-02, 13:28
Geplaatst door Donna
Tsja... dat krijg je als je je niet kunt legitimeren. :droef: :D

Die vent stinkt verbaal zó uit zijn bek, dat zelfs een Nederlands paspoort geen betrouwbaardere legitimatie zou opleveren.

Verder lijkt de actie me meer een verkapte vorm van "in vreemde krijgsdienst treden", en zou ik 'm voor een half jaartje zijn Nederlanderschap afnemen, en 'm voor die tijd uitwijzen naar de Westbank! Maar zelfs daar wordt die vent niet wijzer.

Tomas
22-12-02, 13:14
Geplaatst door Radjo
Willibrord is een held.

Gretha Duisenberg is een NSB dochter.

Laat die smerige teef naar haar mannetje in Duitsland gaan.
Terug naar haar moffen vriendjes.

Ik moet die teef niet in de Beethovenstraat tegenkomen.

Als der Krieg komt, maak ik korte metten met haar.

Hoi Willibrord!

Alles kits?

Maarten
22-12-02, 15:02
Geplaatst door Kidon2


Beste Maarten..

Hiermee heb jij jezelf voor mij moreel failliet verklaart !

Ik ben het altijd heel erg met je oneens geweest, we stonden altijd lijnrecht tegenover elkaar, maar ik had nooit kunnen vermoeden dat jij jezelf zou kunnen en willen verlagen tot dit soort uitspraken.

Je bent de ultieme worm, de hedendaagse echte facist.

Je noemt iedereen een facist, jij bent een pas een echte facist !

Ps. neem niet de moeite hierop te antwoorden, want voor mij ben je vanaf nu een dood karkas!

Het verbaast me altijd weer, dat veel joden op deze site door hun reactie altijd weer een prachtige illustratie geven van wat ik schrijf.

Ik begrijp echt wel dat je je gegriefd voelt hoor, maar ik kan het echt niet helpen met hoeveel rotzooi van joodse kant ik wel niet geconfronteerd wordt:

- Op sites, in de media, in de officiele Israelische berichtgeving.... zelden in mijn leven heb ik zo'n grote stroom verdraaiingen, eenzijdige berichtgeving, valse beschuldigingen, intimidaties, slechte excuses, ontgaan van echte discussies etc etc gezien.
- En het gaat hier niet om de Vis van Gisteren, maar om eindeloze rijen van schendingen van mensenrechten, handelen tegen VN normen, grootschalige vernielingen, ontwrichtingen, vernederingen, berovingen..
- En al even eindeloos zijn de talloze organisaties, die de vaatvernauwing in de kwestie in stand houden: Joden in- en buiten Israel, Amerikanen, Christenen..

Zélden Kidon, heb ik zó'n Doos van Pandora open zien gaan.. En zelden heb ik gezien hoe álle menselijke redeniringen uitsluitend gereserveerd werden voor slechts éen partij: Israeli's en de hen steunende groeperingen.
Verbaas je je dat ik zeg, dat het grootste deel van het goede van de joodse cultuur in rook lijkt te zijn opgegaan??
Verbaast het je, dat ik daarbij refereer aan de Shoa (en de pogroms elders) , die héel goed wel eens een mentaliteit gekweekt kunnen hebben van: Dit gebeurt ons nooit meer, en verder hebben we lak aan alles en iedereen?? Kidon, ik zíe al tientallen járen niets anders dan het Credo "Fuck You" !!
En ze dóen bijna niets anders! (buiten eigen kring)

De complete behandeling die G. Duisenberg kreeg, is bijvoorbeeld een pracht van een illustratie van de enorme barbarij onder joden.. Het spijt me echt dat ik het zeggen moet.. En je "dode karkassen" dat is onder joden echt levende werkelijkheid. Of had je nog een lijstje van extreem-rechtse joodse groeperingen nodig, die echt niet onder die van hit.ler onderdoen? (alweer sorry, maar ik kán niet anders! Ze zíjn er, en worden bréed gesteund.)

En ook hier op de site kidon: enkel Jaja (onduidelijk of hij joods is) kent een behoorlijke manier van discussieren. De rest is voortdurend bezig met discussies intgaan, grove beschuldigingen die niet toegelicht worden, gelach zonder inhoud, nadruk op totaal onzinnige dingen..

Joodse cultuur, kidon, herbergt een heleboel aardige en opmerkelijke dingen, die ik persoonlijk van dichtbij heb meegemaakt.
Mijn toplijst klassieke muziek is vrijwel geheel joods. Reich's Tehellim is voor mij de grootste levende openbaring van het joodse geloof: in éen woord prachtig! Zelden heb ik me zó kunnen identificeren met orthodoxe joden bij de klaagmuur... (de grote stromen van hoop en tegenspoed.. het lange wachten op de verlossing..)

Maar sinds Israel? En deze site? Hoe vaak ik hier niet verzucht heb: God, geef me tenminste éen jood met wie behoorlijk te praten valt! Sorry hoor, maar het is nog nét geen Sodom en Gomorra hier.. als Jaja er niet was?...
Doe me nou eens een lol kidon, steken jullie de koppen eens bij elkaar, en probeer eens met een goede totaalvisie op dat Israel te komen. En dan geen kinderversies van "het moet ophouden", maar echt iets waar alle aspecten van beide volkeren in zitten, en wat tenminste een richting aan een oplossing kan geven. Zoiets ontbreekt bij jullie echt totáal, al een hálf jaar lang!

Verbijsterend vind ik het hoofdstuk "joodse Nederlanders", en ik ben écht blij dat er nog zoiets bestaat als Een Ander Joods Geluid..
Het gebrek aan openlijke zelfkritiek bij Marokkanen wordt volop besproken, maar bij de joden hier is het nog veel erger, en daar hoor je niks over..
(Ik zag gisteren Knevel -bepaald geen anti-jood - de Israelische ambassadeur weer inmaken, omdat die man enkel met peperkoek-PR dacht weg te komen..)
Echt hoor, wat ik jullie hier zie doen... Ik vind zélfs het Volksfront voor Palestina nog begrijpelijker dan jullie!

Als kind spelden we al cowboytje-en-indiaantje, maar de amerikanen deden het in de 19e eeuw écht, en de joodse verhalen over israel zijn niet veel meer dan een variant daarvan. Graag zou ik eens wat beters lezen.

PS: moreel failliet? Hihi.. Van welke moraal? Die van de VN? Nederlandse moraal over land en mensenrechten? De christelijke? De Arabische?Hahahaha... Wat steun ik niet?? voorlopig is er maar éen moraal waar ik me niet voor 100% achter stel: die van het Fundamentalisme rond het Oude Testament!!

jaja
22-12-02, 23:21
Geplaatst door Maarten
Bedankt kidon!
Zie iemand er nog een grapje van WF in??

Ik zal het er maar niet over hebben, hoe je er naar op zoek gaat, hoe snel je het vind, en hoe snel je het hiet post he?

Ik begin toch te vrezen dat een groot deel van het goede van de joodse cultuur, samen met een niet nader te noemen getal in rook is opgegaan. Sorry Maarten, maar deze opmerking kan echt niet. ik heb jouw bericht dan ook gemeld bij beheer. Als je zelf niet ziet hoe diep je hier gezonken bent, ...
(En ga nou niet schreeuwen, "die joden moeten mij hebben en beschuldigen mij altijd van antisemitisme". ik ben geen jood en geen fan van WF.
Jij bent verantwoordelijk voor jouw uitspraken, los van de uitspraken en mails waarop jij reageert. Dit is troep.

Maarten
23-12-02, 01:13
Jammer dat je verklapt hebt geen jood te zijn Jaja, je was zo'n beetje mijn laatste strohalm wat de joden op dit forum betreft. Ik hoopte maar, dat het goede van joden in Jóu tenminste nog doorleefde, want verder is het hier allemaal zwáar onder de maat!

Sorry Heere, het is mij niet gelukt om tenminste één behoorlijk dicussierende jood op dit forum te vinden!

Wat vind je eigenlijk dat WEL kan, Jaja...
Dat hele vuilnisvat, inclusief doodsbedreigingen, dat over de familie D. uitgestort is? Jaja hoor je er niet over.
Idem, wat in Palestina over de Palestijnen uitgestort wordt. Ik zie Jaja niet in de voorste linies van het protest!
Idem in de media en de hele PR in de zaak? Jaja zwijgt.
En dan het volkomen aso-gedrag van vele joden op deze site? Waar zijn de commentaren van Jaja?
En na die kermis van antisemitisme-beschuldigingen? Jaja's protest bij beheer?

Maar nu ik suggereer, dat er mogelijk mede vanwege de Shoa iets geknakt is van de menselijkheid in de joodse cultuur, nou kom jij uit je stoel???

Had ik je die al vertelt van die kinderen na die oorlogsfilm? Wat vonden ze nou erg? Het hóndje was dood! Nou... dít vind ik net zoiets!

Mijn opmerking heeft héel duidelijk verband, met die volledige vuilnisbelt van joodse zijde, waar ik al dagen over schrijf, en in concreto hier, over de vuilnisbelt, die de familie D. ten deel valt! En wie mijn opmerking úit die context licht, die is met hetze bezig! Klaar! Kidon is zéker zo aan de gang.

Misschien moet je óok maar eens even een dagje op www.palestinechronicle.com gaan rondhangen, om dan een beetje realistisch prioriteiten in je klachten te gaan aanbrengen.. Als je van mij al schrikt, dan hou jij het op die site nog geen half uur vol! Sorry hoor, maar die israelische misdadigheid is gewoon met geen pen te beschrijven! Wees blij, dat ik nog een excuus probeer te vinden in de Shoa!! Doe je dat niet, dan kun je ze al bijna als een bende gewetenloze oorlogsmisdadigers aanmerken! Ga maar lézen daar!

Probeer anders zelf maar een verklaring te bedenken voor die ongelofelijke vaatvernauwing in het hele denken over de zaak daar. Ik krijg het echt niet meer begrepen hoor. Schrijf maar, ik lees het graag.

jaja
23-12-02, 10:36
Geplaatst door Maarten
[B]Jammer dat je verklapt hebt geen jood te zijn Jaja, je was zo'n beetje mijn laatste strohalm wat de joden op dit forum betreft. Ik hoopte maar, dat het goede van joden in Jóu tenminste nog doorleefde, want verder is het hier allemaal zwáar onder de maat!

Sorry Heere, het is mij niet gelukt om tenminste één behoorlijk dicussierende jood op dit forum te vinden!

Wat vind je eigenlijk dat WEL kan, Jaja...
Dat hele vuilnisvat, inclusief doodsbedreigingen, dat over de familie D. uitgestort is? Jaja hoor je er niet over.
Idem, wat in Palestina over de Palestijnen uitgestort wordt. Ik zie Jaja niet in de voorste linies van het protest!
Idem in de media en de hele PR in de zaak? Jaja zwijgt.
En dan het volkomen aso-gedrag van vele joden op deze site? Waar zijn de commentaren van Jaja?
En na die kermis van antisemitisme-beschuldigingen? Jaja's protest bij beheer? als ze over schreef gaan, ja.


Maar nu ik suggereer, dat er mogelijk mede vanwege de Shoa iets geknakt is van de menselijkheid in de joodse cultuur, nou kom jij uit je stoel??? jij gaat verder.


Had ik je die al vertelt van die kinderen na die oorlogsfilm? Wat vonden ze nou erg? Het hóndje was dood! Nou... dít vind ik net zoiets! cursus psychologie is aan tew raden. Vooral over hoe mensen soms reageren op (te) ingrijpende ellende.


Mijn opmerking heeft héel duidelijk verband, met die volledige vuilnisbelt van joodse zijde, waar ik al dagen over schrijf, en in concreto hier, over de vuilnisbelt, die de familie D. ten deel valt! En wie mijn opmerking úit die context licht, die is met hetze bezig! Klaar! Kidon is zéker zo aan de gang. zoals ik al zei, jij bent verantwoordelijk voor jouw teksten. Als iemand in de sloot springt .... (behalve om te redden, natuurlijk)


Misschien moet je óok maar eens even een dagje op www.palestinechronicle.com gaan rondhangen, om dan een beetje realistisch prioriteiten in je klachten te gaan aanbrengen.. Als je van mij al schrikt, dan hou jij het op die site nog geen half uur vol! Sorry hoor, maar die israelische misdadigheid is gewoon met geen pen te beschrijven! Wees blij, dat ik nog een excuus probeer te vinden in de Shoa!! Doe je dat niet, dan kun je ze al bijna als een bende gewetenloze oorlogsmisdadigers aanmerken! Ga maar lézen daar! ben er herhaaldelijk geweest. ben niet vrolijk. Nogmaals, jij bent verantwoordelijk voor jouw uitspraken. Het excuus van de Shoa is irrelevant. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden. Als ie hier niet verantwoording aflegt, dan wel "later". Het is echter onzin misdaden van "enkelen" (hoeveel ook) op de schouders van een groep te leggen. Of dat nu moslims of joden of christenen zijn. Die stap is voor jou blijkbaar te groot.


Probeer anders zelf maar een verklaring te bedenken voor die ongelofelijke vaatvernauwing in het hele denken over de zaak daar. Ik krijg het echt niet meer begrepen hoor. Schrijf maar, ik lees het graag. Angst. Van beide kanten. Oprechte Angst. (Voor de vaatvernauwing)
Het probleem zelf is een botsing van religieuze en historische belangen van twee groepen.

Pixelshade
23-12-02, 11:19
maarten :duim:

Shaheed
23-12-02, 11:26
Maarten vergeef hen, zij weten niet wat ze doen.........

Maarten
23-12-02, 12:22
Jaja,
Gezien wat Kidon hierboven deed? Die zit hier namelijk door het plaatsen van de foto nog even lekker profijt te trekken van die uiterst bedenkelijke WF actie. Die zit dat echt nog even met genoegen te doen hoor. Die zit echt nog even het Joodse credo voor te Palestijnen “Fuck You” te etaleren! Die maakt nog even de door WF gewenste publiciteit! En wie schrikt ook dáar zelfs niet van?? Jaja!
Waar zit je moraal Jaja?
Waarom valt het je niet op, Jaja?

Waar ik je ook niet over hoorde, dat was die kolossale Israëlische vlag waar M_D hier maandenlang mee postte.. Ga jij met een enorme foto van Auswitz op een joodse site vertellen wat een klootzakken ze daar zijn?? (en voor je weer van leer trekt: het gaat niet om de vergelíjkbaarheid, maar om de analogie van het mechanisme!) Of moet ik je in sesamstraat-stijl gaan vertellen wat Nederlandse Marokkanen zoal vinden van waar die vlag voor staat?? NEE toch, hé??… Die Kidon-actie is al net zoiets..

Jaja… als ze nog eens een enorme sigaret gaan boren door het huis van de voorzitter van de longkankervereniging, en als “kuch” (vrij naar Kach) gaan inloggen op hun site met foto van een pakkie Drum, en daar allerlei wangedrag gaan vertonen, wordt jouw moraal dan wakker, or Whát??..

G. Duisenberg is de énige prominente Nederlander, die zich in duidelijke bewoordingen sterk maakt tegen de Israëlische misdaden op de Westbank, en de ongelofelijke gevolgen voor de Palestijnen daar. Dat is de énige die dat dúrft in dit Land! De rest zit vooral te weifelen, en in de politiek brandt níemand zich daar aan! En dat in een zaak die al minstens 25 jaar bijna wékelijks in het nieuws is!!
Kun jij me eens uitleggen Jaja, wat er mís is met de vrijheid van meningsuiting op dit punt in Nederland?? Ik snap het namelijk niet. Jij wel?
Waarom hoor ik jou trouwens niet, als de enige die dit doet van alle kanten bedreigt wordt? Postings genoeg geweest over dit onderwerp hier. Waarom zat daar niets van Jaja tussen?

En wie zorgt er voor, dat dit allemaal zo blijft, Jaja? Wordt het niet eens tijd om voor een beetje moraal te gaan staan, Jaja?

Maarten
23-12-02, 12:25
Ik was nog niet klaar! Had je misschien liever gehad, dat ik geschreven zou hebben, dat de overwegende joodse cultuur al 3000 jáár gekenmerkt wordt door allerlei verdringen, leugenachtigheid, verdraaiingen, misdaden, ellebogenwerk, eenzijdigheid, racisme, vuile politiek, indoctrinatie, intimidatie, machtsmisbruik, etc etc etc??

Had je graag, dat ik er het Oude Testament nog bij sleepte, waar “al in staat” hoe erg “joden” zijn??
Wees blij Jaja, dat ik de hele zaak aan Israël relateer! Wees blij, dat ik die enorme vertekening in de menselijkheid bij de Israeli’s als resultaat van een collectief trauma zie!
Hoor je wel eens geluiden in deze richting?? Zelden he? Nou, het is anders wel een van de benaderingen, die de weg naar het antisemitisme tegengaat! Of zie je dat óok niet?

Je vermanende vingertje doet me en beetje denken aan de christenen..
In heel Europa hebben we de pogroms gehad, het racisme, de christelijke OT-nijd, de Shoa, mogelijk een dubieuze paus toen enz… Afijn, de christenen werden wakker, en zijn het omgekeerde gaan doen, ofwel de verheerlijking van het OT, met de nadruk op God’s voorkeur voor de Joden. Wiedergutmachung, niet?
Die zijn van de prachtige Christelijke boodschap weer een gemeimer over oude tijden gaan maken, waarbij allerlei fraaie verhalen over menselijkheid weer geheel aan joden gerelateerd werden. De Bijbel, niet als boodschap, maar als sprookjesboek voor romantiek over de joden. De Shoa droeg hierin natuurlijk behoorlijk bij, en daar kom je dus niet aan, right?

De veelgehoorde visie, dat de joden de Shoa behoorlijk uitbuiten valt hier héel slecht. Die hardheid verstoort een droom van medemenselijkheid, en roept meteen een beeld op van disrespect voor het joodse lijden, én(!) vanuit christelijk perspectief: misschien wel een disrespect voor het lijden van de gehele mensheid! Nederland is absoluut niet klaar voor de gedachte dat er een verband kan zijn tussen de Shoa en joodse misdaden, of joodse onmenselijkheid in het algemeen. Een verband tussen het lijden van joden, en schuld bij joden hoort namelijk tot de kern van het oude antisemitisme. Als er íets is, wat in Nederland níet getolereerd is in het intellectuele denken, dan is het Dát wel!..

Op dezelfde manier is het Nederlandse denken over Israël een farce, en een romantisering van wat daar gebeurt. Pas nu beginnen de feiten goed los te komen, en zijn er zelfs al discussies over de vergelijkingen met hit.ler, die niet zo makkelijk als flauwe kul afgedaan blijken te kunnen worden! Het bestaat echt állemaal hoor: de vergeldingsacties, die grote groepen treffen, de lebensraum-filosofieën, de religieus beargumenteerde discriminatie, de langzame uitdrijving, het “eigen volk eerst” enz…
Ik bedoel, ik ben niet dol op vergelijkingen met H, maar weggepoetst krijg je ze al lang niet meer…

Mijn uitspraak mag gelden als een soort harde samenvatting van het bovenstaande, ínclusief mijn mening er over. Als je dat niet kunt hebben, dan kun je niet realistisch denken over de zaak daar. Mijn visie is gestoeld op de harde werkelijkheid dáar, en niet beperkt door de misplaatste moraliserende romantiek híer!

Het spijt me dat ik mensen geschoffeerd heb (echt hoor), maar het spijt me nog vele malen meer, hoe mensen met hun kerstkaars-moraal de zaak daar zitten te beoordelen. Nederland steunt die rotzooi daar echt, en geluid kun je daar nog nauwelijks tegen maken. Dat is een absolute schoffering van álle goede moraal, uit welke hoek dan ook!

Had ik het al openlijk gezegd? Ik heb al maandenlang de grootst mogelijke twijfels over de moraal van mensen die zich met de zaak bezighouden, en mevr. Duisenberg niet hadgrondig steunen! Voorlopig komt er alleen maar harde waarheid uit haar hoek..

Haar hele optiek kun je absoluut als "Power for Christ" omschrijven hoor.
En graag denk ik aan de uitspraak van Christus: "wie niet voor mij is, is tegen mij". En in mijn ogen was hij de enige die een dergelijke (veel misbruikte) uitspraak met recht kon doen! En wat Gretta doet, dat ligt hélemaal in de lijn van de Boodschap!!!... Wie niet vóor is...

jaja
23-12-02, 12:44
Geplaatst door Maarten
Ik was nog niet klaar! Had je misschien liever gehad, dat ik geschreven zou hebben, dat de overwegende joodse cultuur al 3000 jáár gekenmerkt wordt door allerlei verdringen, leugenachtigheid, verdraaiingen, misdaden, ellebogenwerk, eenzijdigheid, racisme, vuile politiek, indoctrinatie, intimidatie, machtsmisbruik, etc etc etc??

Had je graag, dat ik er het Oude Testament nog bij sleepte, waar “al in staat” hoe erg “joden” zijn??
Wees blij Jaja, dat ik de hele zaak aan Israël relateer! Wees blij, dat ik die enorme vertekening in de menselijkheid bij de Israeli’s als resultaat van een collectief trauma zie!
Hoor je wel eens geluiden in deze richting?? Zelden he? Nou, het is anders wel een van de benaderingen, die de weg naar het antisemitisme tegengaat! Of zie je dat óok niet?

Je vermanende vingertje doet me en beetje denken aan de christenen..
In heel Europa hebben we de pogroms gehad, het racisme, de christelijke OT-nijd, de Shoa, mogelijk een dubieuze paus toen enz… Afijn, de christenen werden wakker, en zijn het omgekeerde gaan doen, ofwel de verheerlijking van het OT, met de nadruk op God’s voorkeur voor de Joden. Wiedergutmachung, niet?
Die zijn van de prachtige Christelijke boodschap weer een gemeimer over oude tijden gaan maken, waarbij allerlei fraaie verhalen over menselijkheid weer geheel aan joden gerelateerd werden. De Bijbel, niet als boodschap, maar als sprookjesboek voor romantiek over de joden. De Shoa droeg hierin natuurlijk behoorlijk bij, en daar kom je dus niet aan, right?

De veelgehoorde visie, dat de joden de Shoa behoorlijk uitbuiten valt hier héel slecht. Die hardheid verstoort een droom van medemenselijkheid, en roept meteen een beeld op van disrespect voor het joodse lijden, én(!) vanuit christelijk perspectief: misschien wel een disrespect voor het lijden van de gehele mensheid! Nederland is absoluut niet klaar voor de gedachte dat er een verband kan zijn tussen de Shoa en joodse misdaden, of joodse onmenselijkheid in het algemeen. Een verband tussen het lijden van joden, en schuld bij joden hoort namelijk tot de kern van het oude antisemitisme. Als er íets is, wat in Nederland níet getolereerd is in het intellectuele denken, dan is het Dát wel!..

Op dezelfde manier is het Nederlandse denken over Israël een farce, en een romantisering van wat daar gebeurt. Pas nu beginnen de feiten goed los te komen, en zijn er zelfs al discussies over de vergelijkingen met hit.ler, die niet zo makkelijk als flauwe kul afgedaan blijken te kunnen worden! Het bestaat echt állemaal hoor: de vergeldingsacties, die grote groepen treffen, de lebensraum-filosofieën, de religieus beargumenteerde discriminatie, de langzame uitdrijving, het “eigen volk eerst” enz…
Ik bedoel, ik ben niet dol op vergelijkingen met H, maar weggepoetst krijg je ze al lang niet meer…

Mijn uitspraak mag gelden als een soort harde samenvatting van het bovenstaande, ínclusief mijn mening er over. Als je dat niet kunt hebben, dan kun je niet realistisch denken over de zaak daar. Mijn visie is gestoeld op de harde werkelijkheid dáar, en niet beperkt door de misplaatste moraliserende romantiek híer!

Het spijt me dat ik mensen geschoffeerd heb (echt hoor), maar het spijt me nog vele malen meer, hoe mensen met hun kerstkaars-moraal de zaak daar zitten te beoordelen. Nederland steunt die rotzooi daar echt, en geluid kun je daar nog nauwelijks tegen maken. Dat is een absolute schoffering van álle goede moraal, uit welke hoek dan ook! je bent voor vrijheid van meningsuiting, maar wanneer mijn mening is dat een uitspraak van jou antisemitisch is, dan mag ik mijn mening niet uiten. Kort samengevat.
Verder is jouw samenvatting van de joodse cultuur / geschiedenis selectief. Het zit bomvol slechte dingen! Volledig mee eens. Het zit bomvol goede dingen ... maar die heb je maar even vergeten te vermelden want dan wordt het beeld te genuanceerd.
De geschiedenis en cultuur geschiedenis van christendom en Islam zit bomvol slechte dingen. Echt niet beter dan het Jodendom. Maar nee. Het is al het slechte in de joodse cultuur dat de gebeurtenissen hedentendage verklaart .... Naar mijn vrije mening is dat simplisme. Zeg ik daarmee dat het allemaal fantastisch is wat Israel / Israelische regering / jodendom / israelische samenleving etc doen? Nee. Ik zeg alleen dat er meer is.

Vergelijkingen met WOII kun je toepassen op het MO-conflict als je je aan de feiten houdt. Dan vallen namelijk ook wat verschillen op! Verder heeft zo'n vergelijking het risico in zich dat men denkt dat het uniek is wat er in het MO gebeurt. De enige gebeurtenis die in de buurt komt van WOII. Maar dan moet je natuurlijk in die vergelijking ook wat meer gebeurtenissen uit de wereldgeschiedenis van de laatste eeuw ernaast leggen. Laten we dan even een ranglijst maken. Staat Israel dan op plaats twee?Ik denk niet dat je dat hard kunt maken. Polpot anyone? Verdrijvingen in Europa, Azie, Afrika .... onderdrukking in Azie, Afrika, Z. Amerika. Bij een vergelijking is het aan te vbevelen ook een controle vergelijking te maken.
Zeg ik dat het MO een paradijs is? Nee. Zeg ik dat Israel niets fout doet? Nee. Het is daar grote shit. Maar de oorzaken en invloeden zijn niet samen te vatten in één woord en er is niet één simpele oplossing. Maar, om een eerdere mail van jouw te citeren, amputeer de geschiedenis niet.

GroteWolf
23-12-02, 13:44
Joodse cultuur, kidon, herbergt een heleboel aardige en opmerkelijke dingen, die ik persoonlijk van dichtbij heb meegemaakt.
Mijn toplijst klassieke muziek is vrijwel geheel joods. Reich's Tehellim is voor mij de grootste levende openbaring van het joodse geloof: in éen woord prachtig! Zelden heb ik me zó kunnen identificeren met orthodoxe joden bij de klaagmuur... (de grote stromen van hoop en tegenspoed.. het lange wachten op de verlossing..)


Ja hoor. En je hebt natuurlijk CD's van Queen, Elton John en George Michael dus tegen homo's heb je ook niks. Luister eens, je bent wmb gewoon een antisemiet. Ook ik zet vraagtekens bij het beleid van Israel, maar jij hebt het over 'de Joden'.

Maarten
25-12-02, 15:25
Geplaatst door GroteWolf
...Luister eens, je bent wmb gewoon een antisemiet. Ook ik zet vraagtekens bij het beleid van Israel, maar jij hebt het over 'de Joden'.

Get lost Wolf!!!!!!!!!!!!
"Moslims", "arabieren", "Nederlanders", al dan niet met voorvoegsel DE, het STIKT van die benamingen op dit Forum!!!!

Waar ik praat over EEN GROEP, daar praat in over een TENDENS in die groep! Dat is ONVERMIJDELIJK als je over culturen praat! Of je moet er vanuit een misplaatst moralisme al helemáal niet over praten!
Altijd die betweters hier - het maakt niet uit uit welke hoek - die weer opmerken van tuttut en dat er best verschillen zijn!..

Moet ik elke keer weer duidelijk onderscheid aanbrengen tussen joodse Nederlanders, amerikaanse joden, Israelische joden, 1e2e en 3e generatie joden in Israel, Likud, Arbeidersparij, Kach-lieden. oosteuropeanen, rabbi's hier én daar, milde- gematigde- en hardlinekolonisten enz enz enz??

Het is al flauw om daar erudiet mee te doen, maar om daaruit ook nog eens een antisemitisme de destilleren, dat is van de gekken!
Wolf, je kunt in het rijtje misbruikers.

Ik heb trouwens slecht nieuws voor je. Ik heb na veel getouwtrek weten te achterhalen wat de joden hier nou precies onder antisemitisme verstaan, en daar kwam eindelijk uit: Jodenhaat! Het slechte nieuws is nu dat ik er geen last van heb. Haten, dat doe ik vuile politiek, leugens enz.., en het spijt me dat ik het je moet medelen, maar dat is bij mij niet aan een bevolkingsgroep verbonden!

En blijkbaar lees je mijn stukken, en kun je mijn motivering dus elke keer weer precies zien, en dus zit je te lasteren OK? Erg goedkoop vriend!

En als je mijn respect voor de vele goede dingen in de joodse culturen ook al zit te ontkennen, met als bewijs de term "de joden", dan stik je verder maar in je leugens, OK??...

Maarten
25-12-02, 16:59
Geplaatst door jaja je bent voor vrijheid van meningsuiting, maar wanneer mijn mening is dat een uitspraak van jou antisemitisch is, dan mag ik mijn mening niet uiten. Kort samengevat.

Leugens vallen voor mij niet onder mening, en laster – ofwel beschuldigingen zonder daarvoor een behoorlijke grond aan te dragen - ook niet!

Verder is er een verschil tussen mening en feiten. Je noemt niet eens een feit!! Plaats jij nou eerst maar eens die vermeende antisemitische opmerking van mij, dan kraak ik je daarna wel over de manier waarop je daar antisemitisme uit destilleert. Dat ontbreekt hier namelijk totaal!


Verder is jouw samenvatting van de joodse cultuur / geschiedenis selectief. Het zit bomvol slechte dingen! Volledig mee eens. Het zit bomvol goede dingen

Zeg ik ergens, dat ik met die slechte dingen de hele joodse cultuur karakteriseer?????? Hierboven stáan overigens ook zeer positieve dingen! Verder heb ik geen behoefte om complete culturen naar de vuilnisbak te verwijzen. Zoiets zou enkel domheid zijn.

Maar momenteel houden we ons bezig met de ellende daar, en dus ook met verklaringen waarom het zo loopt, en DUS ook met de manier waarop de joden (groetjes wolf!) aan die ellende bijdragen! (voor zover ze daar aan bijdragen.) Dat vereist dus onontkoombaar aandacht voor de négatieve dingen in de huidige cultuur daar! En dús ook voor de geschiedenis, voor zover die aan die negatieve dingen bijdraagt.
Nou kan het best zijn, dat het je daarbij te héet onder de voeten wordt, en weer zo nodig moet opmerken dat er daar ook pósitieve dingen zijn, maar dat schiet niet op he? Allemaal waar, maar daar gaat het niet over.

We bestudéren hier die negatieve dingen, en dus nóem je die negatieve dingen, en analyseer je die negatieve dingen, en wie daar niet tegen kan, en al bang is dat het op antisemitisme gaat lijken, die gaat maar een eind fietsen!! Sorry hoor, ik heb geen medelijden met dit geitenwollen Nederlandse moralisme. In feite torpedeert dat voortdurend de discussie. Ik schrijf zat dingen, die de moeite waard zijn, en op deze manier totaal onbesproken blijven.


Het is al het slechte in de joodse cultuur dat de gebeurtenissen hedentendage verklaart ....

Omgekeerd!: het is de loop van de geschiedenis, die tot situaties leidden, waarin de slechte dingen in mensen een kans krijgen, en ook grote gevolgen hebben, en waarin ook collectieve vormen van denken ontstaan waar behoorlijk wat op aan te merken is. En niet alleen ik, maar óok joden vinden dat! Antisemitisme?? My ass! Het gaat hier om sociologie en psychologie!

Ik deed er beter aan om de joodse schrijvers hier te citeren die nog véel harder over de joden (Hi Wolf!) zijn dan ik! Dat zou me het hele gezeur over dat antisemitisme besparen! Maar goed, wist ik veel dat er hier vooral een kluit moralistische contoleurs zaten, die het niet zo nauw met mijn citaten nemen, en lopen te gillen? (sorry jaja, ik bedoel niet zozeer jou.)


De geschiedenis en cultuur geschiedenis van christendom en Islam zit bomvol slechte dingen.

Ik zit hier geen culturen te veroordelen of te vergelijken, ik zit hier aan analyses ten behoeve van een oplossing voor acute problemen te maken! Ja, de Hunnen waren ook vreselijk, en argentijnen ook.


Vergelijkingen met WOII kun je toepassen op het MO-conflict als je je aan de feiten houdt. Dan vallen namelijk ook wat verschillen op!

Je stelt je teveel als cultuurhistoricus op. Daar gaat het hier niet om. In de vergelijking gaat het vooral om: wat verafschuwden wij nou precies in de methoden van hit.ler? Wat is het eigenlijk dat wij herdenken op 4 mei? Waar hebben wij het over als we zeggen “dit nooit meer!”? Welke consequenties verbinden wij er dan aan? Die van Jaja?? Die merkt namelijk enkel op, dat het overal zo’n rotzooi geweest is, en dat dit soort dingen nu eenmaal overal gebeuren, en dat het recht niet altijd zijn loop heeft. En als je dan tegenwerpt dat we tegen die dingen juist de VN opgericht hebbben – inclusief de beginselen – dan merkt Jaja op dat de bijbehorende wereldorde er nog niet is! Nou, die komt er dus met dit soort slappe antwoorden ook niet.
Het is een feit, dat we nu een “dit nooit meer”-situatie in Palestina hebben! En of de zaak nou met WO II vergelijkbaar is of niet, de Israëli’s gebruiken tal van methoden, die H. ook gebruikte, en die we rond 4 mei staan te veroordelen. (De Israëli’s doen niet ál die dingen, maar veel wel.) En dan is nu de grote vraag waarom de middelen die we daartegen in het leven geroepen hebben niet functioneren, c.q. niet ingezet worden! Dat is de énige interessante vraag momenteel!

Ik heb het antwoord voor je! Een schimmel! (Oh ja?..) Ja, die vernietigde de aardappeloogst in Ierland.. Dat veroorzaakte een emigratie.. enz!.. Hahahaha….vul in, en kleur de plaatjes!..


Verder heeft zo'n vergelijking het risico in zich dat men denkt dat het uniek is wat er in het MO gebeurt. De enige gebeurtenis die in de buurt komt van WOII. Maar dan moet je natuurlijk in die vergelijking ook wat meer gebeurtenissen uit de wereldgeschiedenis van de laatste eeuw ernaast leggen.

Ik vind dit Bull. De zaak is heel uniek! In werkelijk allerlei opzichten. Schrap trouwens alles van voor WOII. Maar daarna is een harde anti-koloniale politiek ingevoerd, zijn de VN opgericht, de beginselen geformuleerd enz enz.. En het eerste wat er gebeurd is, is dat al die dingen opzij gezet werden t.b.v. de zionisten! Zelfs het zelfbeschikkingsrecht werd niet aan het I. Gerechtshof voorgelegd, zeer waarschijnlijk door toedoen van de Amerikaans-joodse liga! Het begon al meteen met corruptie! Deze zooi is ónze zooi! En dat geldt niet voor al die verweggistans zoals PolPots enz! ik bespaar je even alle andere unieke elementen.


Maar, om een eerdere mail van jouw te citeren, amputeer de geschiedenis niet.

Ik heb al 6 keer een link geplaatst naar een stuk geschiedenis van de afgelopen 80 jaar. In geen velden of wegen een van de joden te bekennen, die daar op heeft willen reageren, zelfs na úitnodiging nog niet! Dat is wiedes, want dat willen ze niet weten. Dat is dus een deel van het probleem! Verder houdt juist álles wat ik schrijf rekening met die geschiedenis! En welke ommissie had je nou gevonden? Pol Pot??..

mulan
25-12-02, 17:47
Altijd leuk om te zien dat hoelang je ook wegblijft van deze site de hypocriete moraalridders altijd aanwezig zijn. :rolleyes:

Donna
26-12-02, 12:46
Ik ben ervan overtuigd dat Maarten geen antisemiet is.

De opmerking waar het over gaat was wel veel te hard en volgens mij ook onnodig om het punt te illustreren.

Ik vind Maarten's bijdragen meestal erg interessant, en met Maarten valt zeer goed te discussieren. Alleen opmerkingen als die Maarten, leiden af van de hoofdzaak, voegen niet veel toe en maken je bovendien kwetsbaar voor beschuldigingen...

Maarten
28-12-02, 02:22
Ah! Gerritjan is er ook weer..
Die noemde me een antisemiet van de ergste soort! enz.. blabla..
Niet dat die jongens OOIT aandragen waar ze zich op denken te baseren, maar goed.. Het punt is gewoon dat die jongens absoluut niets te melden hebben. Die wensen de strijd niet op te geven, maar hebben ábsoluut niets meer in huis. Die kunnen niets anders dan hun frustraties in beschuldigingen omzetten.

Ze leveren zelf ook het beste bewijs van hun larie: Degenen die me beschuldigen, hebben zelf nog niet éen woord ten gunste van een Palestijns standpunt op deze site weten te zetten! Niet éen! Nou, dan weet je wel hoe het met die menselijkheid van die jongens gesteld is! Hahaha.. En die jongens doen ook niks anders, dan de gebruikelijke israelische PR hier neer zetten! En die schijnen allemaal te vinden, dat ze echt "mee-discussieren".

Bedankt voor de waarschuwing hoor Donna, maar ik weet echt wel waneer de krakeel-schakelaar bij die jongens om gaat hoor. Maar het is echt robot-gedrag. Of hopeloze frustratie of valsigheid, of iets anders waar men normaal mee geholpen moet worden. Voor zoiets moet beslist geen tolerantie meer opgebracht worden. De jongens zijn zwaar ziek.
Het zijn trouwens dezelfde jongens die geen enkel respect voor de doelstellingen van deze site hebben, kortom alles tezamen redelijk gewelddadig. Beschuldigingen van mensen die hun eigen barbaarsheid niet snappen, daar wordt ik niet koud of warm van.

Verder hebben jongens die het niet zo nauw nemen met antisemitisme en het misbruik van die 6 miljoen, gewoon geen recht van spreken meer, zodra het daar over gaat!

En gezien wat ze allemaal negeren, moeten ze eigenlijk gewoon oprotten van dit forum. Bannen is niet meer genoeg. Die jongens moeten de kersttoespraak van de koningin gewoon 10x overschrijven, maar ik betwijfel of dat bij deze jongens nog helpt.

Donna
28-12-02, 12:54
Geplaatst door Maarten

Ze leveren zelf ook het beste bewijs van hun larie: Degenen die me beschuldigen, hebben zelf nog niet éen woord ten gunste van een Palestijns standpunt op deze site weten te zetten! Niet éen! Nou, dan weet je wel hoe het met die menselijkheid van die jongens gesteld is! Hahaha.. En die jongens doen ook niks anders, dan de gebruikelijke israelische PR hier neer zetten! En die schijnen allemaal te vinden, dat ze echt "mee-discussieren".

Je hebt gelijk Maarten. Ik zal het je nog sterker vetrellen, de meerderheid van de mensen waar jij het over hebt praten niet eens mee over andere dingen dan het M.O. Ze zitten hier puur en alleen om met copy paste 'nietus' te schrijven achter elke opmerking die de Palestijnen zou kunnen steunen.

En that's it. Men staat totaal niet open voor de mening van anderen, doet geen enkele moeite zich ergens anders over te laten informeren, gaan totaal voorbij aan de rest van de functie van maroc.nl in hun uitlatingen (en aangiftes) en zitten de boel met name op te fokken en te frustreren.

Ondertussen flanst er soms een terloopse opmerking tegen hoofddoeken, tegen islam, tegen buitenlanders, voor algehele assimilatie en tegen iedere vorm van cultureel verschil tussendoor en that's it. Het zou erg makkelijk zijn om deze mensen op basis van hun zeer beperkte bijdragenop dit forum als onvervalste rascisten en etnocentristen te bestempelen, maar op de een of andere manier zijn we daar te fatsoenlijk voor. Jij en ook ik daarentegen, krijgen keer op keer het A-woord voorgeschoteld, gisteren nog was ik volgens ene Bouchra zelfs een nazi.

Toch, ondanks hun vernietigende effect op de sfeer hier, worden ze meestal niet gebanned. Soms wel, en dan breekt de pleuris uit omdat men dan vindt dat er sprake is van ondemocratisch handelen.

Het is ergens te vergelijken met een kroeg. Maroc . nl is een soort buurthuis. Nu komen er in dit buurthuis een groepje mensen die keer op keer ruzie krijgen. Het is overduidelijk dat de mening van dit groepje, en van de oorspronkelijke doelgroep van het buurthuis, ver uit elkaar liggen. Wat online schelden en plaatjes oorlog is, is offline een vechtpartij. In het buurthuis is het dus elke dag weer vechten. De oorspronkelijke doelgroep van het buurthuis doet er vaak zelf hard aan mee. Maar op een gegeven moment, na de zoveelste vechtpartij, wordt besloten het groepje waarmee constant vechtpartijen zijn voortaan maar uit het buurthuis te weren. Niet omdat ze soms geen goeie mening hebben, maar omdat hun aanwezigheid kennelijk keer op keer voor problemen zorgt.

Lees je zo'n verhaal in de krant dan denk je: goh, jammer dat ze niet gewoon wat leuker met elkaar om kunnen gaan daar in dat buurthuis. Jammer dat de oorspronkelijke doelgroep zo rot op ze reageert, maar ook heel jammer dat de gasten die niet tot de doelgroep behoren er kennelijk echt alles aan lijken te doen om die reacties ook keer op keer weer uit te lokken. Maarja, als het elke dag vechten is daar dan is het misschien maar beter dat die kleine groep die niet tot de doelgroep behoort er maar niet meer inkomt. Dan blijft het in ieder geval rustig daar in dat buurthuis.

Maarja, aangezien dit buurthuis zich op internet bevindt denkt iedereen dat het zijn democratisch vastgestelde recht is om daar te zijn. Sterker nog, na de 80ste vechtpartij en buurthuisverbod verven ze hun haar, nemen een andere avatar en naam, en beginnen gewoon weer opnieuw te stoken!

Offline zou dat ondenkbaar zijn. Online is het ineens je democratische recht ofzo.


Geplaatst door Maarten

Bedankt voor de waarschuwing hoor Donna, maar ik weet echt wel waneer de krakeel-schakelaar bij die jongens om gaat hoor. Maar het is echt robot-gedrag. Of hopeloze frustratie of valsigheid, of iets anders waar men normaal mee geholpen moet worden. Voor zoiets moet beslist geen tolerantie meer opgebracht worden. De jongens zijn zwaar ziek.
Het zijn trouwens dezelfde jongens die geen enkel respect voor de doelstellingen van deze site hebben, kortom alles tezamen redelijk gewelddadig. Beschuldigingen van mensen die hun eigen barbaarsheid niet snappen, daar wordt ik niet koud of warm van.

Ach ja, je hebt dus wel een punt, zie hierboven.

Maar het is inderdaad een cirkel. je weet op het laatst op wat voor voorgeprogrammeerde woordjes ze aanslaan. Die kun je dan ook zelf vermijden, om de aandacht niet te veel van je inhoud af te leiden. Maar ik geef toe: zelfs ookal doe je dat, dan nog vindt men wel een spelfoutje op basis waarvan de jihad weer opnieuw kan beginnen.

Ik ga maar eens ontbijten. Later.

Ansari
30-12-02, 10:14
Had gister avond nog een stukje over hem gezien. Wat een sukkeltje toch. Wij jongeren moesten eigenlijk naar Gretta gaan voor de vlag, en dan deze verbranden voor een fuckin synagoge,

dat zou pas een feestje geworden zijn :)

Donna
30-12-02, 12:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat wel even tegenvalt is de houding van Donna. Donna, jij zou toch moeten bergrijpen dat (verkapte) oproepen tot banning op dit forum van mensen die op een fatsoenlijke manier hun mening geven geen pas geeft. Ik hoop dat beheer er niet op ingaat. Ze zouden zich daarmee erg diskwalificeren.

Groeten

Verkapte oproepen tot bannen van personen die op een fatsoenlijke manier hun mening geven zouinderdaad niet goed zijn.

Maar ik dacht dat nu wel duidelijk was dat ik vind dat dat bij sommige mensen op dit forum niet het geval is.

Bart
30-12-02, 15:29
Geplaatst door Donna
Verkapte oproepen tot bannen van personen die op een fatsoenlijke manier hun mening geven zouinderdaad niet goed zijn.

Maar ik dacht dat nu wel duidelijk was dat ik vind dat dat bij sommige mensen op dit forum niet het geval is.

Inderdaad. Maar je moet toegeven dat het hysterische gescheld van Maarten ook geen pas geeft.

Wat mij vooral zo stoort aan zijn bijdragen is dat hij de joodse prikkers op het forum verwijt niet genuanceerd te kunnen denken, iets waar hij zelf ook zeer veel schuld aan heeft. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Over de topic zelf, ik begrijp niet helemaal het probleem. Als WF een overtreding begaan heeft, moet hij daarvoor bestraft worden. Ik begrijp dat Wim Duisenberg ook geprotesteerd heeft, hij voelde zich bedreigd. En terecht!. Maar het feit dat WF met een Israelische vlag zwaait valt in dezelfde categorie als het zwaaien met een Palestijnse vlag. Niet erger of minder erg.

Laten we wel wezen, beide partijen zijn geen lieverdjes, en beide partijen hebben (evenveel) schuld aan het conflict (laat DAT nou eens het uitgangspunt van de discussie zijn, dat zou een oplossing veel dichterbij brengen). Een conflict overigens dat naar mijn mening onevenredig veel aandacht heeft in de media. Als we dan toch gradaties gaan aangeven zijn er nog veel ergere conflicten in de wereld waar nog veel meer mensen lijden, daar wordt echter geen aandacht aan besteed...

lennart
30-12-02, 15:36
Ja, alleen de vlag had de grote van het huis.

Bart
30-12-02, 15:39
Geplaatst door lennart
Ja, alleen de vlag had de grote van het huis.

OK.... Ik had het niet gezien, men heeft hier in Engeland vrij weinig (zeg maar geen) belangstelling voor mevrouw Duisenberg en de heer Frequin...

Maarten
02-01-03, 02:41
Nee, en de rest heb je ook niet gezien.
Begin maar weer rustig van voren af aan met lezen,
eens kijken of je al snapt waar het over gaat.

GroteWolf
02-01-03, 13:18
Gretta D en W.Frequin. De zesmiljoen hoofden affaire.

Waiting
02-01-03, 16:51
Geplaatst door Donna
Ik ben ervan overtuigd dat Maarten geen antisemiet is.

De opmerking waar het over gaat was wel veel te hard en volgens mij ook onnodig om het punt te illustreren.

Ik vind Maarten's bijdragen meestal erg interessant, en met Maarten valt zeer goed te discussieren. Alleen opmerkingen als die Maarten, leiden af van de hoofdzaak, voegen niet veel toe en maken je bovendien kwetsbaar voor beschuldigingen...

Dat zegt meer over jou dan over Maarten.

Donna
02-01-03, 17:04
Geplaatst door Waiting
Dat zegt meer over jou dan over Maarten.


Loop je weer te insinueren Shirioner? :D

Je hebt nog steeds het lef niet om het gewoon te zeggen he?

Wanneer wordt jij nou eindelijk eens een echte kerel in plaats van het mietje uit te hangen?

Bart
02-01-03, 19:13
Geplaatst door Maarten
Nee, en de rest heb je ook niet gezien.
Begin maar weer rustig van voren af aan met lezen,
eens kijken of je al snapt waar het over gaat.

Ach Maarten, probeer jij nu eerst eens even door je eigen arrogantie heen te prikken, kom van die zelfgemaakte troon af. Neem afstand en kijk eens genuanceerd naar je eigen posts. Je zult dan zien dat jij exact hetzelfde doet als je anderen verwijt.

En ik herhaal: hysterisch gescheld werkt niet.

Maarten
04-01-03, 05:48
Geplaatst door Waiting
Dat zegt meer over jou dan over Maarten.

Hihi.. Donna, die knul snapt maar niet, dat al zijn smilies, one-liners en andere prietpraat, een fraaie collage vormen van wat die jongen eigenlijk in te brengen heeft.
Heb je eigenlijk ooit iets geleerd van wat hij schreef? Bekreunt hij zich er wel om, of iemand er iets uit kan opmaken? Wat schreef hij deze keer weer over het onderwerp van dit topic? Alweer niets he? Hahahaha!... Een leeghoofd zonder bodem. Bespaar je verder de moeite..

charon
04-01-03, 11:00
Geplaatst door Maarten
Hihi.. Donna, die knul snapt maar niet, dat al zijn smilies, one-liners en andere prietpraat, een fraaie collage vormen van wat die jongen eigenlijk in te brengen heeft.
Heb je eigenlijk ooit iets geleerd van wat hij schreef? Bekreunt hij zich er wel om, of iemand er iets uit kan opmaken? Wat schreef hij deze keer weer over het onderwerp van dit topic? Alweer niets he? Hahahaha!... Een leeghoofd zonder bodem. Bespaar je verder de moeite..
Maarten
Sprak jij niet over respect voor anderen merk er weinig van in bovenstaand stuk

Maarten
04-01-03, 14:53
Mijn opmerking gaat over waiting en niet over “anderen”. Waiting is/was een van de probleemgevallen op deze site. Een soort site-hooligan, die vooral discussies verziekt. Jij weet dat niet, want je bent net hier. Maar je zit nou al hoog van de toren te blazen en te insinueren. En een goede reactie op de inhoud van het topic ontbreekt ook al. Wou je het zoveelste ziekertje op dit forum worden, of ga je wat origineels plaatsen? Sorry vriend, respect krijg je door wat je schrijft, en niet door enkel te denken hoe geweldig je bent. Laat maar wat zien.

Verder zou ik in dit forum graag eens een jood zien, die behoorlijk over Israël en politiek kan discussiëren. Het afgelopen half jaar was het virtuele niqaab-gehalte hier werkelijk enorm. Allemaal lui die van achter muurtjes met modder lopen te gooien. En overal waar ze hier rondlopen zie je een spoor van ongenuanceerde beschuldigingen. (Waiting heeft overigens tonnen genuanceerde kritiek gehad, en doet daar niets mee. Die is hier veel beter behandeld dan hij verdient.) Maar als je wat respectabele joodse standpunten in huis hebt? Graag!..

Begin maar eens over die WF-actie, en wat daar hier boven over gezegd is. Laat maar zien of dat respect waard is.

sadeeQ
05-01-03, 01:23
Geplaatst door Kidon2
Ik zou best een half jaartje naar de Westbank willen hoor..mischien doe ik het zelfs wel !







daar ben jij te laf voor,zionmietje