PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangifte tegen tweede man AEL



Zara
20-12-02, 12:48
Vlaams Blokker Gerolf Annemans heeft een klacht ingediend tegen Ahmed Azzuz, de tweede man binnen de Arabisch Europese Liga (AEL).

Annemans beschuldigd Azzuz van het uiten van een doodsbedreiging gisteren tijdens een debat in Gent. De AEL'er suggereerde dat er maatregelen zullen worden getroffen om te verhinderen dat mensen zoals Annemans "hier in de toekomst nog zouden zitten". Toen Annemans informeerde hoe hij dit zou doen, zei Azzuz dat anderen daar wel voor zouden zorgen.

Annemans is fractievoorzitter van het Vlaams Blok in de Kamer in België, en omschrijft zichzelf op zijn website als een uitgesproken Vlaams-nationalist.



Sorry hoor maar die idioot ( azzuz) voert beschaafd discussie namens mij? Dacht het effe niet

MokroMike II
20-12-02, 13:01
Dus jij hebt een oordeel over Azzuz die je baseerd op een artikel waarin een vlaams blokker claimt een doodsbedreiging te hebben gehad ?


ga een cursus "nieuws consumeren" doen.

Zara
20-12-02, 13:11
Als er een aagifte wordt gedaan dan moet dat met gegronde redenen worden gedaan. Een vlaams blokker is een extreem tegenstander van een ael lid en zal natuurlijk alles doen om de ander in een verkeerd daglicht te plaatsen en andersom ook natuurlijk. Een uitspraak zoals azzuz heeft gedaan vormt een gretig aanknopingspunt voor een vlaams blokker. En als ik die artikelen met intervieuws lees met azuz of andere ael leden dan verbaast zo een uitspraak mij helemaal niet.
Maar indien het niet waar is dan kan azzuz weer deze vlaams blokker aanklagen wegens laster en zo scoren ze allemal punten met stemmingmakerij.

jaja
20-12-02, 13:16
Geplaatst door MokroMike II
Dus jij hebt een oordeel over Azzuz die je baseerd op een artikel waarin een vlaams blokker claimt een doodsbedreiging te hebben gehad ?


ga een cursus "nieuws consumeren" doen. een openbaar debat tussen een AEL-er en Blokker ... 100% kans dat er geluidsbanden zijn. We zullen binnenkort wel horen wie van de twee voor de rechter mag verschijnen.

Canaris
20-12-02, 13:17
Door onze correspondent Joris van Poppel

Zet het Vlaams Blok en de Arabisch-Europese Liga (AEL) bij elkaar in een zaaltje en het vuurwerk vliegt je om de oren. Extreem Vlaams en extreem Arabisch ontmoeten elkaar in populisme, bedreigingen en vooroordelen.

Voor het congresgebouw in Gent houdt de oproerpolitie met paarden en busjes de wacht. Communistische jongeren schreeuwen `Geen racisten in onze stad' in het gezicht van kaalgeschoren Bloktieners. Die jellen terug met `Links gespuis, ga naar huis'.

Als binnen het Vlaams Blok-kopstuk Gerolf Annemans het podium opstapt, stijgt aan de rechterzijde van de zaal een enthousiast applaus op. Links klinkt gejoel. Twee minuten later - AEL-voorman Azzuz betreedt omringd met lijwachten de zaal - gaan de handen daar op elkaar. ,,Jahjah (de voorzitter van de AEL, red.) wilde niet komen'', zegt zijn rechterhand Azzuz. ,,Hij gaat niet in discussie met tweederangs politici.''

Dyab Abu Jahjah, die vooralsnog niet meer dan 2000 betalende aanhangers en geen enkele zetel heeft, lijkt het al hoog in de bol te hebben. Voor een verkiezingsdebat met de tweede man van het Vlaams Blok en twee Kamerleden van andere partijen blijft hij op het laatste moment weg. Eerder deze week ging hij wel in discussie met de leider van de liberale partij van premier Verhofstadt en Blok-boegbeeld Filip Dewinter. Met holle slogans en groffe leugens probeerden de drie elkaar zwart te maken. Spectaculair was het zeker, diepgravend nauwelijks.

Ook het debat in Gent krijgt nauwelijks niveau. `Sukkelaarspartijtje' noemt Azzuz het Vlaams Blok hoogmoedig. ,,En hoeveel zetels heeft ú dan wel'', vraagt Gerolf Annemans, fractievoorzitter van de derde grootste partij van Vlaanderen geamuseerd. Azzuz, wiens AEL pas volgend jaar met de verkiezingen meedoet, laat zich er niet door intimideren. ,,Antwerpen is meer mijn stad dan de uwe'', sneert hij. ,,Maar wij worden stelselmatig gediscrimineerd. In het onderwijs, op de arbeidsmarkt, bij huisvesting. Wie dat niet ziet, zit in een ivoren torentje.'' Het steeds rechtsere beleid van alle partijen is daar volgens hem schuldig aan. De Marokkaanse gemeenschap zelf treft geen blaam.

De strategie van Annemans, zelfvoldaan onderuitgezakt op de bank, is doeltreffender. ,,Jullie zijn het bewijs dat wij altijd gelijk hebben gehad'', luidt zijn rustige antwoord op de tirades van Azzuz. ,,De regering heeft allochtonen altijd behandeld als een lief, klein hondje. Nu blijkt opeens dat het hondje een agressieve buldog is.'' Ongegeneerd scheert Annemans alle moslims over één kam. ,,Het is een illusie met de islam in vrede te leven. Migranten moeten zich aanpassen, of terugkeren.''

Bart de Wever, een conservatief politicus die voor spek en bonen meedoet aan het debat, analyseert de overeenkomst tussen het tweetal zuiver. Beide partijen spelen de conflicten ter eigen glorie op, zegt hij. En allebei veronderstellen ze dat moslims nooit samen kunnen leven met westerlingen. Het Blok wil ze daarom het land uitzetten, de AEL wil binnen België aparte eilanden creëeren.

De kemphanen wijzen elke vergelijking van de hand. Volgens de AEL is het Vlaams Blok `het symptoom van de Vlaamse ziekte': het niet aanpakken van de achterstelling van Marokkaanse jongeren. Was er harder opgetreden, vindt het Blok dan weer, dan had de AEL nooit bestaan.

Dieptepunt van het debat is Azzuzs dreigement in de richting van Annemans. ,,We zullen ervoor zorgen dat mensen als jij niet meer bestaan'', legt hij hem het doel van de AEL uit. Hoe hij dat wil doen, vraagt de Blok-voorman venijnig. ,,Dat zullen anderen wel doen'', trapt Azzuz in de val. Een doodsbedreiging, roept Annemans direct. De volgende dag, zo triomfeert het Vlaams Blok in een persbericht, dient hij een klacht in bij de politie.

Simon
20-12-02, 13:29
Azzuz is inderdaad in een val getrapt van die vlaams blokker. Hij heeft zich uit de tent laten lokken. Hij kan zich er het best uit redden door te zeggen dat het louter politieke opmerkingen waren. Met andere woorden dat hij hem politiek wil wegvagen en uiteraard niet fysiek.

Simon

MokroMike II
20-12-02, 14:22
Dieptepunt van het debat is Azzuzs dreigement in de richting van Annemans. ,,We zullen ervoor zorgen dat mensen als jij niet meer bestaan'', legt hij hem het doel van de AEL uit. Hoe hij dat wil doen, vraagt de Blok-voorman venijnig. ,,Dat zullen anderen wel doen'', trapt Azzuz in de val. Een doodsbedreiging, roept Annemans direct. De volgende dag, zo triomfeert het Vlaams Blok in een persbericht, dient hij een klacht in bij de politie.


Ik zie geen doodsbedreiging...ik zie alleen een dreigement met een juridische-aanval middels processen door Juristen en andere rechtsgeleerden...of een politieke aanval door allerlij nieuwe welbespraakte en slimme politici waardoor de aanhang van het VB verdwijnt.

Dutchguy
20-12-02, 14:47
Geplaatst door MokroMike II
Ik zie geen doodsbedreiging...ik zie alleen een dreigement met een juridische-aanval middels processen door Juristen en andere rechtsgeleerden...of een politieke aanval door allerlij nieuwe welbespraakte en slimme politici waardoor de aanhang van het VB verdwijnt.

Ik zie een bedreiging die op twee manieren uit is te leggen. Het kan opgevat worden als een juridische of een lichamelijke dreiging. Azzuz is inderdaad in een val getrapt en als het tot een proces komt zal hij daar hoe dan ook beschadigd uit komen. Die opmerking was gewoon dom.

sil
20-12-02, 14:50
Geplaatst door MokroMike II
Ik zie geen doodsbedreiging...ik zie alleen een dreigement met een juridische-aanval middels processen door Juristen en andere rechtsgeleerden...of een politieke aanval door allerlij nieuwe welbespraakte en slimme politici waardoor de aanhang van het VB verdwijnt.

Mag ik hier ff om lachen :) :)

BiL@L
20-12-02, 18:53
Ik vind het geen domme opmerking. Eerder een slimme. Het is dezelfde taal als extreem rechts vaak genoeg gebruikt. Vind het eigenlijk zelfs wel passen in hun ideologie. Extreem rechts moet je gewoon hard aanpakken. No mercy. Hij heeft het juridisch gezien goed aangepakt, er kan en mag hem niets gedaan worden, als er iemand is die hier schade aan zou kunnen ondervinden dan is die loser dat zelf wel, in zijn portomonnaie wel te verstaan. Voor de AEL is het alleen maar extra publiciteit. Die tweede voorman is zelf politicus, en ook niet op zijn achterhoofd gevallen. Gewoon kick assen daaro, en van harte welkom hier in NL.

jaja
20-12-02, 22:13
Geplaatst door BiL@L
Ik vind het geen domme opmerking. Eerder een slimme. Het is dezelfde taal als extreem rechts vaak genoeg gebruikt. Vind het eigenlijk zelfs wel passen in hun ideologie. Extreem rechts moet je gewoon hard aanpakken. No mercy. Hij heeft het juridisch gezien goed aangepakt, er kan en mag hem niets gedaan worden, als er iemand is die hier schade aan zou kunnen ondervinden dan is die loser dat zelf wel, in zijn portomonnaie wel te verstaan. Voor de AEL is het alleen maar extra publiciteit. Die tweede voorman is zelf politicus, en ook niet op zijn achterhoofd gevallen. Gewoon kick assen daaro, en van harte welkom hier in NL. hij probeert met een taalspelletje onder een veroordeling uit te komen, nadat hij , wellicht uit emotie, iets gezegd heeft wat gewoon een bedreiging is. Je hebt gelijk. Hij is net als extreem rechts. Was dat niet wat anderen ook zeiden? Beiden schandalig.

De Rode Roos
20-12-02, 23:39
Dieptepunt van het debat is Azzuzs dreigement in de richting van Annemans. ,,We zullen ervoor zorgen dat mensen als jij niet meer bestaan'', legt hij hem het doel van de AEL uit. Hoe hij dat wil doen, vraagt de Blok-voorman venijnig. ,,Dat zullen anderen wel doen'', trapt Azzuz in de val. Een doodsbedreiging, roept Annemans direct. De volgende dag, zo triomfeert het Vlaams Blok in een persbericht, dient hij een klacht in bij de politie.

Je kunt dit op 2 manieren uitleggen.
1. doodsbedreiging
2. politieke statement

Zo kan Azzuz bedoeld hebben dat hij die Blokman wil laten ombrengen fysiek. Ook kan Azzuz bedoeld hebben dat hij zulke mensen politiek gezien wil laten verdwijnen. Hoe het op mij overkomt is een doodsbedreiging, dat was niet slim. Hoe zou de Belgische samenleving zonder AEL en zonder Vlaams Blok zijn? Een verademing denk ik.

Marsipulami
20-12-02, 23:56
Geplaatst door Canaris
Door onze correspondent Joris van Poppel

Zet het Vlaams Blok en de Arabisch-Europese Liga (AEL) bij elkaar in een zaaltje en het vuurwerk vliegt je om de oren. Extreem Vlaams en extreem Arabisch ontmoeten elkaar in populisme, bedreigingen en vooroordelen.

Voor het congresgebouw in Gent houdt de oproerpolitie met paarden en busjes de wacht. Communistische jongeren schreeuwen `Geen racisten in onze stad' in het gezicht van kaalgeschoren Bloktieners. Die jellen terug met `Links gespuis, ga naar huis'.

Als binnen het Vlaams Blok-kopstuk Gerolf Annemans het podium opstapt, stijgt aan de rechterzijde van de zaal een enthousiast applaus op. Links klinkt gejoel. Twee minuten later - AEL-voorman Azzuz betreedt omringd met lijwachten de zaal - gaan de handen daar op elkaar. ,,Jahjah (de voorzitter van de AEL, red.) wilde niet komen'', zegt zijn rechterhand Azzuz. ,,Hij gaat niet in discussie met tweederangs politici.''

Dyab Abu Jahjah, die vooralsnog niet meer dan 2000 betalende aanhangers en geen enkele zetel heeft, lijkt het al hoog in de bol te hebben. Voor een verkiezingsdebat met de tweede man van het Vlaams Blok en twee Kamerleden van andere partijen blijft hij op het laatste moment weg. Eerder deze week ging hij wel in discussie met de leider van de liberale partij van premier Verhofstadt en Blok-boegbeeld Filip Dewinter. Met holle slogans en groffe leugens probeerden de drie elkaar zwart te maken. Spectaculair was het zeker, diepgravend nauwelijks.

Ook het debat in Gent krijgt nauwelijks niveau. `Sukkelaarspartijtje' noemt Azzuz het Vlaams Blok hoogmoedig. ,,En hoeveel zetels heeft ú dan wel'', vraagt Gerolf Annemans, fractievoorzitter van de derde grootste partij van Vlaanderen geamuseerd. Azzuz, wiens AEL pas volgend jaar met de verkiezingen meedoet, laat zich er niet door intimideren. ,,Antwerpen is meer mijn stad dan de uwe'', sneert hij. ,,Maar wij worden stelselmatig gediscrimineerd. In het onderwijs, op de arbeidsmarkt, bij huisvesting. Wie dat niet ziet, zit in een ivoren torentje.'' Het steeds rechtsere beleid van alle partijen is daar volgens hem schuldig aan. De Marokkaanse gemeenschap zelf treft geen blaam.

De strategie van Annemans, zelfvoldaan onderuitgezakt op de bank, is doeltreffender. ,,Jullie zijn het bewijs dat wij altijd gelijk hebben gehad'', luidt zijn rustige antwoord op de tirades van Azzuz. ,,De regering heeft allochtonen altijd behandeld als een lief, klein hondje. Nu blijkt opeens dat het hondje een agressieve buldog is.'' Ongegeneerd scheert Annemans alle moslims over één kam. ,,Het is een illusie met de islam in vrede te leven. Migranten moeten zich aanpassen, of terugkeren.''

Bart de Wever, een conservatief politicus die voor spek en bonen meedoet aan het debat, analyseert de overeenkomst tussen het tweetal zuiver. Beide partijen spelen de conflicten ter eigen glorie op, zegt hij. En allebei veronderstellen ze dat moslims nooit samen kunnen leven met westerlingen. Het Blok wil ze daarom het land uitzetten, de AEL wil binnen België aparte eilanden creëeren.

De kemphanen wijzen elke vergelijking van de hand. Volgens de AEL is het Vlaams Blok `het symptoom van de Vlaamse ziekte': het niet aanpakken van de achterstelling van Marokkaanse jongeren. Was er harder opgetreden, vindt het Blok dan weer, dan had de AEL nooit bestaan.

Dieptepunt van het debat is Azzuzs dreigement in de richting van Annemans. ,,We zullen ervoor zorgen dat mensen als jij niet meer bestaan'', legt hij hem het doel van de AEL uit. Hoe hij dat wil doen, vraagt de Blok-voorman venijnig. ,,Dat zullen anderen wel doen'', trapt Azzuz in de val. Een doodsbedreiging, roept Annemans direct. De volgende dag, zo triomfeert het Vlaams Blok in een persbericht, dient hij een klacht in bij de politie.

Dit soort artikels vind ik wel een verademing. Eindelijk zijn we zover dat allochtonen en autochtonen de moed hebben om elkaaar recht in de ogen te kijken en aan elkaar te vertellen dat ze het oneens zijn met elkaar. Dat is een hele sprong voorwaarts ten aanzien van de Nederlandse situtatie waar politieke correctheid hoogtij viert en waar Nederlanders in wollige bewoordingen vertellen dat ze superieur zijn aan andere culturen en dat ze dankbaarheid verwachten van ja-knikkende allochtonen. Jawel hoor, België is wel enkele tientallen jaren vooruit op de Nederlanders. :fpiraat:

De Rode Roos
21-12-02, 00:02
Geplaatst door Marsipulami
Dit soort artikels vind ik wel een verademing. Eindelijk zijn we zover dat allochtonen en autochtonen de moed hebben om elkaaar recht in de ogen te kijken en aan elkaar te vertellen dat ze het oneens zijn met elkaar. Dat is een hele sprong voorwaarts ten aanzien van de Nederlandse situtatie waar politieke correctheid hoogtij viert en waar Nederlanders in wollige bewoordingen vertellen dat ze superieur zijn aan andere culturen en dat ze dankbaarheid verwachten van ja-knikkende allochtonen. Jawel hoor, België is wel enkele tientallen jaren vooruit op de Nederlanders. :fpiraat:

Dat leidt alleen maar tot gekwetste zielen! Of zoals in Belgie: rellen en moorden. Ik vind politieke correctheid goed, nu zijn we te ver doorgeslagen. Ik bedoel, ik hoef van racisten niet te horen dat ze de Islam achterlijk vinden. Ik wil ook niet van extremistische Moslims horen dat ze Bin Laden verafgoden. Dat heeft ook deels met normen en waarden te maken: dingen die kwetsend kunnen zijn voor andere mensen hoor je gewoon voor je te houden of binnen je eigen kring.

Dutchguy
21-12-02, 00:30
Geplaatst door Marsipulami
Dit soort artikels vind ik wel een verademing. Eindelijk zijn we zover dat allochtonen en autochtonen de moed hebben om elkaaar recht in de ogen te kijken en aan elkaar te vertellen dat ze het oneens zijn met elkaar. Dat is een hele sprong voorwaarts ten aanzien van de Nederlandse situtatie waar politieke correctheid hoogtij viert en waar Nederlanders in wollige bewoordingen vertellen dat ze superieur zijn aan andere culturen en dat ze dankbaarheid verwachten van ja-knikkende allochtonen. Jawel hoor, België is wel enkele tientallen jaren vooruit op de Nederlanders. :fpiraat:

Sjonge Mars, dat jij het nu nog over verschillen van Belgie met Nederland durft te hebben na de afgelopen weken!

Ge zoudt liever uw eigen kombuiske kuisen zulle!!!
:)

Simon
21-12-02, 09:32
Geplaatst door jaja
hij probeert met een taalspelletje onder een veroordeling uit te komen, nadat hij , wellicht uit emotie, iets gezegd heeft wat gewoon een bedreiging is. Je hebt gelijk. Hij is net als extreem rechts. Was dat niet wat anderen ook zeiden? Beiden schandalig.

Ja maar we kennen niet de context waarin het gezegd is. Overigens heb ik Filip de Winter al een tijd geleden op TV met geweld horen dreigen jegens de AEL. Een fragment dat zeker nog te achterhalen moet zijn en gepasseerd is zonder dat er juridische stappen zijn genomen. Ook dat lijkt mij wel ter verdediging aan te voeren.

Simon

jaja
21-12-02, 21:02
Geplaatst door Simon
Ja maar we kennen niet de context waarin het gezegd is. Overigens heb ik Filip de Winter al een tijd geleden op TV met geweld horen dreigen jegens de AEL. Een fragment dat zeker nog te achterhalen moet zijn en gepasseerd is zonder dat er juridische stappen zijn genomen. Ook dat lijkt mij wel ter verdediging aan te voeren.

Simon niet als vcerdediging. Wel om een andere aanklacht in te dienen. Zulk soort gedrag moet gewoon bestraft worden.

Simon
21-12-02, 23:13
Geplaatst door jaja
niet als vcerdediging. Wel om een andere aanklacht in te dienen. Zulk soort gedrag moet gewoon bestraft worden.

Nou mij lijkt ook wel ter verdediging daar in de tijd deze uitspraak vooraf is gegaan aan die van Azzuz. Is het niet zo als je mensen in een hoek drukt door met geweld te dreigen dat deze zich door emoties ook ferm gaan uitlaten? Maar goed een sterker punt van verdediging lijkt mij dat deze uitspraken van Azzus geen betrekking hadden op fysiek geweld.

Simon