PDA

Bekijk Volledige Versie : Ongezond aborteren, hallal of haram!

najat21
20-12-02, 22:41
Hallo,

Ik wil graag wat weten. Ik heb een vriendin en die is nu 25 weken zwanger. Ze heeft te horen gekregen dat het kindje een botafwjking heeft waardoor de botjes snel breken. Sterker nog dit kindje zal nooit kunnen lopen, bewegen, zelfs bij de geringste aanraking kunnen de botjes breken. Ze overweegt het om het weg te halen. Ze is psychisch
niet capabel om zo'n grote last die de opvoeding van dit kindje nodig heeft te dragen. Is het voor haar hallal of haram om de zwangerschap te beeindigen.
Wie wil zo vriendelijk zijn om zijn visie er op te geven.
Alvast bedankt!

Aicha19
20-12-02, 23:06
Salaam Najat,

Veel sterkte voor je vriendin :)
Maarre...in de Islam is het heeeel erg haram om een kind te aborteren...Kijk Allah heeft het zelf zo beslist...en wie weet, het kind wordt misschien wel heel erg gelukkig....Ik heb zelf eens een keer een reportage gezien op tv over een vrouw die al haar hele leven in een rolstoel zit...ze was erg gelukkig, en studeerde, en reisde ook veel (met de trein) en dat allemaal in een rolstoel...ze vertelde ook dat veel mensen een kind aborteren als ze weten dat hij/zij niet zal gaan kunnen lopen en dat ze dat erg jammer vind, omdat die mensen ook gelukkig kunnen worden, met veel steun van hun omgevind en van een eigen wil...vooral als een kind opgroeid in een Islamitisch gezin subhanallah! Met de Koran enz...zal ze inshAllah gelukkig genoeg kunnen worden :)
Maar in de Islam is het dus inderdaad haram om een kind te aborteren...allahoe alem...

Wa salaam Aicha!!! ;-)