PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderzoek naar toename van AIDS onder Antilianen en Surinamers.



Zwarte Schaap
21-12-02, 13:27
NOS-TT 107 za 21 dec

Onderzoek seksueel contact Cariben

DEN HAAG Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) gaat een onderzoek instellen naar de rol die seksuele contacten in het thuisland spelen bij de toename van het aantal hiv-gevallen onder Antillianen, Arubanen en Surinamers in ons land. Onder heteroseksuelen in Nederland is de laatste jaren een stijging van het aantal hiv-besmettingen.Daarbij gaat het vaak om mensen van Antilliaanse, Arubaanse en Surinaamse afkomst. Mede omdat er in het Caribisch gebied een aids-epidemie heerst,heeft minister De Geus (Volksgezondheid) het RIVM om een nader onderzoek gevraagd.

Donna
21-12-02, 14:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
NOS-TT 107 za 21 dec

Onderzoek seksueel contact Cariben

DEN HAAG Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) gaat een onderzoek instellen naar de rol die seksuele contacten in het thuisland spelen bij de toename van het aantal hiv-gevallen onder Antillianen, Arubanen en Surinamers in ons land. Onder heteroseksuelen in Nederland is de laatste jaren een stijging van het aantal hiv-besmettingen.Daarbij gaat het vaak om mensen van Antilliaanse, Arubaanse en Surinaamse afkomst. Mede omdat er in het Caribisch gebied een aids-epidemie heerst,heeft minister De Geus (Volksgezondheid) het RIVM om een nader onderzoek gevraagd.


Ik las het! In eerste instantie dacht ik: welgdvrrrrrdmme, discriminatie! Maar daar ben ik meteen weer vanaf. Goed dat dit gebeurt. Er is nog te veel taboe op aids, en alles wat daarmee te maken heeft. Alleen als je aids in de taboesfeer plaatst, kun je tegen dit soort 'profiling' zijn. Heel goed dat het RIVM hier onderzoek naar gaat doen. Hopelijk verkleint de informatie die wordt verzameld het aantal besmettingen, doordat er iets mee gedaan wordt.