PDA

Bekijk Volledige Versie : TopSite: The Palestine Chronicle



Maarten
22-12-02, 13:17
http://www.palestinechronicle.com/

Een werkelijke Top-Site over Palestina.
Amerikaans, 60.000 hits per dag of zo, hoorde ik..
Als ereleden worden o.a. genoemd: Chomsky, Ashrawi, maar verder tal van kopstukken, professoren e.a.

De site is al de belangrijkste genoemd, voor wie onafhankelijke, alternatieve en waarachtige geluiden wenst te lezen.
Ze wensen geen censuur. Iedereen kan posten, hoewel het niet helemaal direct kan: ze beoordelen eerst.
De site heeft een stuk of 10 onderverdelingen, maar de beste inzendingen zie je meteen op de homepage (waar je meteen op komt.)


Je kunt een post makkelijk doorlinken naar hier.. En doe iedereen dan even een lol, en schrijf er een samenvatting van in het Nederlands.
Het is smullen hoor, daar..

magden_david
23-12-02, 10:25
voor wie onafhankelijke, alternatieve en waarachtige geluiden

de site is een aditionele bron van informatie, maar niet echt uitgebalanceerd. er zijn ook zat israelische sites die hetzelfde doen maar steevast het predikaat "partijdig " krijgen.
als deze site werkelijk iets wil toevoen zal ze berichten uit beide kampen moeten publiceren, nu blijft het vooral bij een partijdige visie, waar of niet. en wat dat toevoegt.



Het is smullen hoor, daar..


dat zegt al genoeg over jou instelling, populist-je.
wordt je helemaal warm van binnen van he ?

Simon
23-12-02, 12:30
Deze site is ook de moeite waard voor achtergrondgegevens:

http://www.palestinemonitor.org/

Maarten
23-12-02, 13:12
M_D, doe me een lol: als je nou eens een góed Israëlisch verhaal tegenkomt, pláats het dan hier!
En doe me een lol, en zoek écht een goede!..
Ik heb er namelijk ook al zat gezien, maar ik vind ze altijd zo eenzijdig, of zo geamputeerd als de pest. Echt véel erger dan de palestijnse. Werkelijk, ik kan er nog geen lezen, of ik schrijf je zo 2 A4tjes over wat er niet aan deugt.

Ik herinner me bijvoorbeeld ook een stuk van de Israëlische vertegenwoordigerster bij de VN! “At the VN it’s OK to be antisemitic!”. Die meende daar tal van bewijzen voor aan te dragen, waarvan ik redelijk kon aantonen, dat het allemaal opgeklopte pulp was.. Ik schreef een lang stuk er over op joods.nl, en daar kwam geen enkele reactie op. Ik zeg niet dat ik gelijk had, ik zeg dat het antwoord voor de zoveelste keer uitbleef. Dat zie je hier op de site al net zo, en in de internationale PR ok.

Ik ben echt ín voor alle goede verhalen hoor! Het ontbreekt me ook totaal niet aan begrip voor wat de Israeli’s van binnenuit willen hoor. Vrede voor béide volkeren, zoals je lange tijd in je begeleidende foto had staan? Absoluut!!

Maar discussies met joden lijken me hoe langer hoe meer op die met christelijke fundamentalisten over Darwin! Ook die produceren werkelijk honderdduizenden stukken, die zich vooral kenmerken door een gebrek aan bodem. Er worden zelfs complete analyses over gemaakt over de verschillende methoden waarop ze de zaak belazeren. Die zijn namelijk in te delen in catagorieen!
Nou, over Israël gaat het al bijna net zo, en ik wordt er héel moe van! Ik zet me altijd van te voren al schrap, en dat blijkt in 99% van de gevallen terecht.
Echt, doe me een lol, en verwijs naar iets met doorleefde waarachtigheid en realiteitszin..
Het spijt me echt dat ik het zo moet zeggen, en dat het misschien beledigend overkomt, maar ik kán echt niet anders!..

PS: lees liever wat er op die site allemaal staat, dan dat je op voorhand al over partijdigheid begint. Er staat veel spul, wat je absoluut niet onder partijdigheid kunt vangen.
En schei uit over mij, want we hebben hier een oceáan van aandachtspunten, die állemaal interessanter zijn dan gedoe over hoe partijdig ik of jij wel niet zou zijn.

PS: pláats de links naar de goede joodse sites!

magden_david
23-12-02, 14:23
Geplaatst door Maarten
M_D, doe me een lol: als je nou eens een góed Israëlisch verhaal tegenkomt, pláats het dan hier!
En doe me een lol, en zoek écht een goede!..
Ik heb er namelijk ook al zat gezien, maar ik vind ze altijd zo eenzijdig, of zo geamputeerd als de pest.

goh nog nooit zo'n reactie gezien bij palestijnse propaganda. wie loopt er altijd als een schoothondje achter yehayaayash of shaheed aan ??? juist...trouwe maarten.


Echt véel erger dan de palestijnse. Werkelijk, ik kan er nog geen lezen, of ik schrijf je zo 2 A4tjes over wat er niet aan deugt.
dat komt omdat die 2 pagina's vaak volstaan met taalgebruik waaruit blijkt hoe belangrijk maarten voor de wereld is. hoogst irritant.



Ik herinner me bijvoorbeeld ook een stuk van de Israëlische vertegenwoordigerster bij de VN! “At the VN it’s OK to be antisemitic!”. Die meende daar tal van bewijzen voor aan te dragen, waarvan ik redelijk kon aantonen, dat het allemaal opgeklopte pulp was..


ach ja, de durban conferentie was een daverend succes he ?



Ik schreef een lang stuk er over op joods.nl, en daar kwam geen enkele reactie op.


die hebben het waarschijnlijk ook gehad met die redevoeringen.



.

Echt, doe me een lol, en verwijs naar iets met doorleefde waarachtigheid en realiteitszin..
al vaker gedaan maar dan verwijs jij mij door naar yehiyaaayahs dus jouw "analyses" zijn mij niet veel waard.



Het spijt me echt dat ik het zo moet zeggen, en dat het misschien beledigend overkomt, maar ik kán echt niet anders!..


i know :)




PS: lees liever wat er op die site allemaal staat, dan dat je op voorhand al over partijdigheid begint. Er staat veel spul, wat je absoluut niet onder partijdigheid kunt vangen.

ik zei reeds:
de site is een aditionele bron van informatie, maar niet echt uitgebalanceerd.

hetgeen wil zeggen dat ik het geen slechte site vind maar dat het niet DE site is. DE site bestaat trouwens niet, maar ik verbaas mij er vaak over hoe elk slecht nieuws over israel objectief en fantastisch is en elk slecht nieuws over de palestijnen, anti islam of zionistische propaganda zou zijn.



En schei uit over mij, want we hebben hier een oceáan van aandachtspunten, die állemaal interessanter zijn dan gedoe over hoe partijdig ik of jij wel niet zou zijn.

pot verwijt de ketel ?
maar ok bij deze
PS: pláats de links naar de goede joodse sites! [/QUOTE]

magden_david
23-12-02, 14:27
o ja voordat iemand zegt" zie je wel helemaal geen input",
ik ben geen wandelende encyclopedie van bookmarks en aangezien ik nu niet thuis zit kan ik geen links geven. rete langzame verbinding en veel werk te verrichten.

maar ik geloof dat de jewish virtual museum wel een goede is, sorry geen link voor voorgenoemde redenen.

Waiting
23-12-02, 20:24
De naam van de site zegt genoeg over haar objectiviteit.....

Er is nog geen Palestine.

Dat ik dit feit herhaal heeft verder niks met mijn mening te maken, het is een feit.
Palestine moet nog komen als de terroristen stoppen met het doden van onschuldige Israelische burgers en als de leiding van de PA en de arabieren in het algemeen een compromis kunnen sluiten.

Alleen de naam van de site is dus al een politiek statement, dan hoef je niet eens op de site te kijken om te verwachten wat er voor "objectief" :rolleyes: nieuws zou staan.

En de opmerking van Maarten ;
Het is smullen hoor, daar..

zegt genoeg over de motieven van het plaatsen van de link en natuurlijk zegt het nogmaals hoe subjectief de site werkelijk is.
Want wat zal Maarten hiermee nou bedoelen? :rolleyes:

En wie heeft eigenlijk voor de "objectieve" link gezorgd? Juist Maarten

Zegt genoeg toch?
Yehiya heeft ook nog zat "objectieve" links van deze aard hoor, vraag er maar naar en maak van Yehiye Ayash zijn topics ook maar toppers.... :rolleyes:

plexus
24-12-02, 12:57
Geplaatst door Waiting
[B]De naam van de site zegt genoeg over haar objectiviteit.....
....
Er is nog geen Palestine....



? je bedoelt er is geen israel!

Maarten
25-12-02, 17:14
Goed, veel geblaat en in het geheel geen wol bij de heren.

Die over Durban was wel aardig: geloof me, als er zoveel rotzooi gemaakt wordt, dan kun je straks niet eens meer nar de ópera, zonder dat het daar over gaat, OK? Het hele functioneren van de VN wordt trouwens verziekt door Bush! Tsja... tel uit de gevolgen..

Kan iemand waiting een lol doen, en de naam Palestina schrappen van alle oude landkaarten, documentaties enz? Bedankt.

I'mNumber1
30-12-02, 17:25
ik was er al op de hoogte van de site maar anyways, magden_david wanneer haal je weer je oude ondertekening erop je weet wel jouw vlag en nog een citaat van een arabier zo had ik het dan begrepen (is veel leuker !!):D.

Maarten
05-01-03, 13:49
Geplaatst door magden_david
o ja voordat iemand zegt" zie je wel helemaal geen input",
ik ben geen wandelende encyclopedie van bookmarks en aangezien ik nu niet thuis zit kan ik geen links geven. rete langzame verbinding en veel werk te verrichten.

maar ik geloof dat de jewish virtual museum wel een goede is, sorry geen link voor voorgenoemde redenen.

Goed, de site is dus "additioneel" en "partijdig", en verder hebben de heeren niets te melden, en blijven de links naar goede joodse sites volledig uit.
Zoals gebruikelijk zijn de heren weer volledig van zichzelf vervuld, en brengen weer niets in, dan de gebruikelijke insinuaties.
Jongens, schrijf eens wat, dat níet meteen aan een drankprobleem doet denken...