PDA

Bekijk Volledige Versie : Westerse vrouw openbaar bezit van iedere man



Amellady
22-12-02, 22:01
Al dat gedoe over onderdrukte moslimvrouwen, hoofddoeken, openbaar je religie uiten enzovoorts

Laten we de hele zaak eens even omgooien.

Ik bepaal hier dat de westerse vrouw een onderdrukte vrouw is. Dat kunnen we zien aan haar kleding. Ze laat namelijk zoveel dingen bloot zodat alle mannen zich daaraan kunnen vergapen. Zodoende is ze openbaar bezit geworden. Een soort gratis peepshow.
Ik heb zelfs gehoord dat ze daar in het westen een visitatie bij een vrouw kunnen doen. Dan roepen ze dat ze verdacht word van iets te smokkelen in haar lichaamsopeningen. Vervolgens word ze dan opgesloten, helemaal uitgekleed en onderzocht en overal aangeraakt. En dat mag zomaar bij iedereen gebeuren! En dat is echt waar want ik heb dat in de krant gelezen.
daarom ben er een voorstander van dat westerse vrouwen deze donkere dingen achter zich laten. Ze zouden hun sloerie kledij moeten beperken tot het huis. Want op straat is er geen plaats voor de westerese identiteit. Vind je het gek dat je niet wordt aangenomen als je je als een sloerie kleedt?
Alle vrouwen zouden meteen een burqa moeten aantrekken. Want zo ziet iedereen er hetzelfde uit en krijg je geen conflicten. Ik ben namelijk tegen openlijke, opzettelijke propaganda van verdorven zeden en westerse moraal.


Belachelijk???

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de onderdrukte vrouw in Nederland???


(Voor de overgevoeligen van het forum: dit is een SARTIRE op uitspraken van sommige forumleden hier, bedoeld om een spiegel voor te houden en te laten zien waar ze mee bezig zijn.)

Sven_DP
22-12-02, 22:19
Ik zou het moeten afleren maar goed toch een korte reactie :

<<Want op straat is er geen plaats voor de westerese identiteit. >>

Ik denk dat je een klein detail over het hoofd ziet, namelijk dat die zogenaamde sloeries een WESTERSE identiteit tonen hier in het WESTEN. Net zoals een Arabische (om te veralgemenen) vrouw een Arabische identiteit zal ten toon spreiden Wat dus vrij logisch is in mijn ogen.

Kadija
22-12-02, 22:29
Geplaatst door Sven_DP
Ik zou het moeten afleren maar goed toch een korte reactie :

<<Want op straat is er geen plaats voor de westerese identiteit. >>

Ik denk dat je een klein detail over het hoofd ziet, namelijk dat die zogenaamde sloeries een WESTERSE identiteit tonen hier in het WESTEN. Net zoals een Arabische (om te veralgemenen) vrouw een Arabische identiteit zal ten toon spreiden Wat dus vrij logisch is in mijn ogen.

Sven, het zal je verbazen maar in dit geval ben ik het met je eens. Dit satirische beeld druist teveel tegen mijn vrijheidslievendheid in.
:lekpuh: Nadia

rja
22-12-02, 22:32
Geplaatst door Amellady
Westerse vrouw openbaar bezit van iedere man
Het is duidelijk hoe jij over de Westerse vrouw denkt.

Dus elke westerse vrouw, wie niet de Islamitische wetten volgt, is een ....

Amellady
22-12-02, 22:34
Nou Sven, volgens mij zijn we daarmee aangekomen bij de kern van de zaak.
Jullie zijn tegen een arabische identiteit binnen een westerse samenleving. Er is hier geen plaats voor Arabieren (blijkbaar).
En dat is dus het heel verhaal wat Kadija je ook al probeert uit te leggen. Het probleem ligt niet bij de hoofddoek of bij religie. Het zit in je eigen hoofd.

Jullie zijn gewoon een stel rascisten!

Sven_DP
22-12-02, 22:35
Dankjewel Nadia, maar om dan zomaar je tong uit te steken??? :stout:

Weet je, ik vind dit forum over 't algemeen wel leuk, soms verhelderend, soms bevestigend, soms schokkend. En harde teksten lokken natuurlijk harde antwoorden uit. Ik probeer echter altijd beleefd te blijven en niet te schelden zoals sommige pubers op dit forum.

In elk geval bedankt, 'k voel me hier al veeeeel minder eenzaam. :D :D :D

Wizdom
22-12-02, 22:35
Geplaatst door Amellady
Al dat gedoe over onderdrukte moslimvrouwen, hoofddoeken, openbaar je religie uiten enzovoorts

Laten we de hele zaak eens even omgooien.

Ik bepaal hier dat de westerse vrouw een onderdrukte vrouw is. Dat kunnen we zien aan haar kleding. Ze laat namelijk zoveel dingen bloot zodat alle mannen zich daaraan kunnen vergapen. Zodoende is ze openbaar bezit geworden. Een soort gratis peepshow.
Ik heb zelfs gehoord dat ze daar in het westen een visitatie bij een vrouw kunnen doen. Dan roepen ze dat ze verdacht word van iets te smokkelen in haar lichaamsopeningen. Vervolgens word ze dan opgesloten, helemaal uitgekleed en onderzocht en overal aangeraakt. En dat mag zomaar bij iedereen gebeuren! En dat is echt waar want ik heb dat in de krant gelezen.
daarom ben er een voorstander van dat westerse vrouwen deze donkere dingen achter zich laten. Ze zouden hun sloerie kledij moeten beperken tot het huis. Want op straat is er geen plaats voor de westerese identiteit. Vind je het gek dat je niet wordt aangenomen als je je als een sloerie kleedt?
Alle vrouwen zouden meteen een burqa moeten aantrekken. Want zo ziet iedereen er hetzelfde uit en krijg je geen conflicten. Ik ben namelijk tegen openlijke, opzettelijke propaganda van verdorven zeden en westerse moraal.


Belachelijk???

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de onderdrukte vrouw in Nederland???


(Voor de overgevoeligen van het forum: dit is een SARTIRE op uitspraken van sommige forumleden hier, bedoeld om een spiegel voor te houden en te laten zien waar ze mee bezig zijn.)

Wat dacht je dan van die arme Westerse vrouwen die het niet bij kunnen benen. Die denken dat ze er niet bij horen omdat de mannen ze op straat niet interessant genoeg vinden. Die leiden aan ANOREXIA NERVOSA of BOLEMIA of andere psychische aandoeningen. Of die vrouwen die zichzelf isoleren omdat ze denken dat ze toch niet kunnen voldoen aan het ideaal beeld van de blote mode.

Of die vrouwen die zich onderwerpen aan chirurgische ingrepen of andere zaken. 'T is een soort nieuwe vorm van slavernij alleen deze is heel gerafineerd. Deze maakt je afhankelijk van je omgeving. Je moet voldoen aan de eisen van Mode Huizen. Of je moet voldoen aan de naaktheids eisen etc. etc. anders raak je geisoleerd....

Simon
22-12-02, 22:36
Geplaatst door Amellady
Ze zouden hun sloerie kledij moeten beperken tot het huis.

Geen westerling ervaart hun kleding als sloerie kledij. En als ik naar mijn vriendinnen luister dan zijn het juist allochtone jongens die hen benaderen alsof ze sloerie zijn en "openbaar bezit zijn" zoals jij dat formuleert. Dat zijn ze echter niet.

Simon

Sven_DP
22-12-02, 22:37
Geplaatst door Amellady
Nou Sven, volgens mij zijn we daarmee aangekomen bij de kern van de zaak.
Jullie zijn tegen een arabische identiteit binnen een westerse samenleving. Er is hier geen plaats voor Arabieren (blijkbaar).
En dat is dus het heel verhaal wat Kadija je ook al probeert uit te leggen. Het probleem ligt niet bij de hoofddoek of bij religie. Het zit in je eigen hoofd.
Jullie zijn gewoon een stel rascisten!

Dit bedoel ik dus met harde teksten en het harde antwoord dat ik zo dadelijk ga geven. Sorry hoor. ff nadenken hoe ik dit beleefd kan doen.

Amellady
22-12-02, 22:37
Geplaatst door rja
Het is duidelijk hoe jij over de Westerse vrouw denkt.

Dus elke westerse vrouw, wie niet de Islamitische wetten volgt, is een ....

En volgens mij kun jij niet lezen. Lees de laatste zin van mij stuk en dan vooral het gedeelte wat ik speciaal voor jouw onderstreept heb.

DIT IS EEN SARTIRE
staat er

weet je wat een sartire is of heb je daar een woordenboek voor nodig?

Kadija
22-12-02, 22:41
Geplaatst door Amellady
Nou Sven, volgens mij zijn we daarmee aangekomen bij de kern van de zaak.
Jullie zijn tegen een arabische identiteit binnen een westerse samenleving. Er is hier geen plaats voor Arabieren (blijkbaar).
En dat is dus het heel verhaal wat Kadija je ook al probeert uit te leggen. Het probleem ligt niet bij de hoofddoek of bij religie. Het zit in je eigen hoofd.

Jullie zijn gewoon een stel rascisten!

Dat is nu precies wat ik bedoelde op die andere topic ja. Dezelfde vrijheidslievendheid waar ik het net over had maakt dat ik me groen en geel erger als mensen moslima's als mijn nichtje en anderen veroordelen op haar hoofddoek en dat er ongelovig wordt gereageerd als blijkt dat ze een leuke functie heeft.
Wasalaam Nadia

Sven_DP
22-12-02, 22:43
Amellady,

Ik denk dat we beiden wel weten wie hier de grootste racisten zijn. Verder heb ik NOOIT gezegd dat er geen plaats is voor Arabieren. Maar als ik sommigen hier bezig hoor dan bekruipt me wel het gevoel van 'ff dimmen'.

Ik wil alleen aantonen dat je vergelijking niet echt opgaat, omwille van het feit dat die westerse vrouwen dit doen in een westers land.

Als je dit subtiele onderscheid niet wil/kan zien en jij bent representatief voor de allochtone (moslim)gemeenschap, dan zie ik de zogenaamde multiculturele toekomst heel, heel somber in hier in het westen EN in de rest van de wereld.

Amellady
22-12-02, 22:52
Je hebt gezegd dat er geen plaats is voor de hoofddoek. Wat is er mis met een hoofddoek. Te contronterend zei JmT een keer. Contronterend met wat????????


En nee ik ben niet representatief voor de hele moslimgemeeschap. Dat is de nummer 1 fout die veel mensen maken. Waarom moet ik op het matje verschijnen als een of andere debiel een aanslag pleegt of zn vrouw mishandeld of weet ik veel?
Je moet een keer begrijpen dat mensen op zichzelf staan en afstappen van dat hokjesdenken. Niet iedereen is hetzelfde ook niet als jij ze in dezelfde groep hebt ingedeeld.

Kadija
22-12-02, 22:55
Geplaatst door Wizdom
Wat dacht je dan van die arme Westerse vrouwen die het niet bij kunnen benen. Die denken dat ze er niet bij horen omdat de mannen ze op straat niet interessant genoeg vinden. Die leiden aan ANOREXIA NERVOSA of BOLEMIA of andere psychische aandoeningen. Of die vrouwen die zichzelf isoleren omdat ze denken dat ze toch niet kunnen voldoen aan het ideaal beeld van de blote mode.

Of die vrouwen die zich onderwerpen aan chirurgische ingrepen of andere zaken. 'T is een soort nieuwe vorm van slavernij alleen deze is heel gerafineerd. Deze maakt je afhankelijk van je omgeving. Je moet voldoen aan de eisen van Mode Huizen. Of je moet voldoen aan de naaktheids eisen etc. etc. anders raak je geisoleerd....

Wizdom er zijn een hoop westerse vrouwen die zich 'normaal' kleden en zich niets aantrekken van het gangbare schoonheidsideaal. Persoonlijk draag ik kleding die ik prettig vind. En voldoe niet aan het gangbare schoonheidsideaal voor zover ik weet. Als halfbloed vind ik mijn uiterlijk echt een samenraapseltje. Rood haar, donkere ogen goh dan had ik blij moeten zijn toen de Titanic uitkwam. De hoofdpersoon had ook rood haar en donkere ogen ha ha. Die afhankelijkheid ligt aan de vrouwen zelf en hun omgeving. De keer dat ik ooit probeerde mijn haren blond te verven waardoor ik met een rare groene kleur rondliep heeft me grondig afgeleerd me over dat soort dingen druk te maken. Daarbovenop nog een plagende broer en neef en heus je wordt aardig voorbereid op onze harde maatschappij
Wasalaam Nadia :boogie:

Wizdom
22-12-02, 22:58
Geplaatst door Sven_DP
Amellady,

Ik denk dat we beiden wel weten wie hier de grootste racisten zijn. Verder heb ik NOOIT gezegd dat er geen plaats is voor Arabieren. Maar als ik sommigen hier bezig hoor dan bekruipt me wel het gevoel van 'ff dimmen'.

Ik wil alleen aantonen dat je vergelijking niet echt opgaat, omwille van het feit dat die westerse vrouwen dit doen in een westers land.

Als je dit subtiele onderscheid niet wil/kan zien en jij bent representatief voor de allochtone (moslim)gemeenschap, dan zie ik de zogenaamde multiculturele toekomst heel, heel somber in hier in het westen EN in de rest van de wereld.

Beste SP_DV. De voorbeelden gegeven chargeren net als in het geval van de "zogenaamde onderdrukt Islamitische gesluierde" vrouw de "onderdrukte Westerse ontkleedde" vrouw. Het zijn analogien. Dat je het niet leuk vind is begrijpelijk. Wij vinden het ook niet leuk om te horen dat onze dames onderdrukt worden. Jullie vinden het blijkbaar niet leuk om te horen dat jullie dames misbruikt worden.

Sven_DP
22-12-02, 22:58
GROEN??? Hahaha. Vandaar die hoofdoek? Misschien moet je toch maar je CV sturen na je studies... :gniffel: :gniffel: :gniffel:

Sven_DP
22-12-02, 23:04
Help, niet allemaal tegelijk.

Wizdom, het is geen kwestie van niet of wel leuk vinden. Ik vind geen van beide. Ik vind (licht)gesluierde vrouwen ook niet onderdrukt of zo, heb ik ook nooit gezegd. En gesluierde vrouwen op straat doen maar wat ze willen...hoewel ik het persoonlijk niet verstandig vind, maar da's weer iets anders.

Verder had ik het enkel over kledij in private bedrijven en overheid in de westerse wereld.

Kadija
22-12-02, 23:12
Geplaatst door Sven_DP
Dankjewel Nadia, maar om dan zomaar je tong uit te steken??? :stout:

Weet je, ik vind dit forum over 't algemeen wel leuk, soms verhelderend, soms bevestigend, soms schokkend. En harde teksten lokken natuurlijk harde antwoorden uit. Ik probeer echter altijd beleefd te blijven en niet te schelden zoals sommige pubers op dit forum.

In elk geval bedankt, 'k voel me hier al veeeeel minder eenzaam. :D :D :D

Sven, ik ben een opvliegend typje (tja dat rode haar hé?) En breng regelmatig mijn familie tot wanhoop met bepaalde handelingen en uitspraken, (ja ook mijn tong steek ik regelmatig uit tegen mijn broer die jarenlang mijn voogd is geweest en weleens vergeet dat voogdij hier in nederland maar tot je achttiende duurt). ik ben bang dat ik dat ook nog doe als ik 80 ben inscha Allah dus de puberjaren al lang voorbij.
Maar als jij en anderen bepaalde uitspraken doen kunnen ze een fel weerwoord verwachten. Het enige scheldwoord wat ik ooit heb gebruikt is het woord dombo. En niet eens tegen jou volgens mij.
Nadia :bril:

Ps ik draag geen hoofddoek. Hou teveel van de frisse wind door mijn nu weer rode haren. Trouwens, voor degenen die denken dat alle marokkaanse jongens vrouwen onderdrukken: met mijn neef klom ik regelmatig in bomen en rennen we nog steeds bij tijd en wijlen om het hardst langs de zee. Hij beschouwd mij als zijn zusje en we kunnen elkaar flink in de haren zitten. Maarre er zit ook een enorm stuk zorg achter.

rja
22-12-02, 23:23
Geplaatst door Amellady
En volgens mij kun jij niet lezen. Lees de laatste zin van mij stuk en dan vooral het gedeelte wat ik speciaal voor jouw onderstreept heb.

DIT IS EEN SARTIRE
staat er

weet je wat een sartire is of heb je daar een woordenboek voor nodig?
Werkelijk,

Ik ben wel het niet eens met sommige verschijningsvormen van de godsdienst de Islam, zoals de sjaria, die vindt ik gewoon achterlijk.

Maar of een vrouw wel of niet een hoofddoek op doet, moet ze zelf weten, daar ik heb ik geen problemen mee, maar dat is de keuze van de vrouw zelf, niet van de mannen.

Maar hebt een punt, sommige moslims mannen vinden vrouwen zonder een hoofddoek maar een ...

Amellady
22-12-02, 23:26
Geplaatst door Puk
Dat vond ik een fijn bericht. Serieus! Ik maak hieruit op dat je geen problemen hebt met de Westerse waarden en normen.

De bezwaren die ik heb met de hoofddoek, echter, zijn de volgende:

Je geeft met het dragen van een hoofddoek aan dat de man boven de vrouw is gesteld. Zozeer zelfs dat, wanneer je vader van huis is, je kleine broertje thuis de baas is. Zelfs over je moeder. Dat vind ik van weinig respect voor vrouwen getuigen.

Bovendien zeg je ermee dat je de vrouwenondrukking, die in tal van islamitische landen voorkomt, goedkeurt. Voorbeelden te over.

En dat strookt dus niet met wat we in Nederland gewoon zijn. Sterker nog, dat irriteert.

Ik vat het op als een rechtstreekse provocatie.

Wil het nog wat worden met de moslims in Nederland dan zullen we het van de moslima's moeten hebben. Als zij emanciperen kan het nog goed komen. Dus gooi af dat juk! Weg met die hoofddoek!


Ik ben geemancipeerd genoeg en ik draag een hoofddoek omdat IK dat WIL. Dat jij dat koppeld aan allemaal vreemde zaken is niet mijn schuld ook niet mijn probleem. Als jij je zou realiseren dat hoofddoek en onderdrukking niet samenhangen dan valt het probleem gewoon weg.


Jij maakt trouwens niet uit wat ik met mijn hoofddoek wil uiten (over arrogantie gesproken!!!!!!).
Ik uit maar 1 ding met mijn hoofddoek en dat is: Ik ben moslima.

Dutchguy
22-12-02, 23:27
Geplaatst door Kadija
Sven, ik ben een opvliegend typje (tja dat rode haar hé?) En breng regelmatig mijn familie tot wanhoop met bepaalde handelingen en uitspraken, (ja ook mijn tong steek ik regelmatig uit tegen mijn broer die jarenlang mijn voogd is geweest en weleens vergeet dat voogdij hier in nederland maar tot je achttiende duurt). ik ben bang dat ik dat ook nog doe als ik 80 ben inscha Allah dus de puberjaren al lang voorbij.
Maar als jij en anderen bepaalde uitspraken doen kunnen ze een fel weerwoord verwachten. Het enige scheldwoord wat ik ooit heb gebruikt is het woord dombo. En niet eens tegen jou volgens mij.
Nadia :bril:

Ps ik draag geen hoofddoek. Hou teveel van de frisse wind door mijn nu weer rode haren. Trouwens, voor degenen die denken dat alle marokkaanse jongens vrouwen onderdrukken: met mijn neef klom ik regelmatig in bomen en rennen we nog steeds bij tijd en wijlen om het hardst langs de zee. Hij beschouwd mij als zijn zusje en we kunnen elkaar flink in de haren zitten. Maarre er zit ook een enorm stuk zorg achter.

Ik vond dit nou een leuk stukje om te lezen. :)

Kadija
22-12-02, 23:30
Geplaatst door Puk
Dat vond ik een fijn bericht. Serieus! Ik maak hieruit op dat je geen problemen hebt met de Westerse waarden en normen.

De bezwaren die ik heb met de hoofddoek, echter, zijn de volgende:

Je geeft met het dragen van een hoofddoek aan dat de man boven de vrouw is gesteld. Zozeer zelfs dat, wanneer je vader van huis is, je kleine broertje thuis de baas is. Zelfs over je moeder. Dat vind ik van weinig respect voor vrouwen getuigen.

Bovendien zeg je ermee dat je de vrouwenondrukking, die in tal van islamitische landen voorkomt, goedkeurt. Voorbeelden te over.

En dat strookt dus niet met wat we in Nederland gewoon zijn. Sterker nog, dat irriteert.

Ik vat het op als een rechtstreekse provocatie.

Wil het nog wat worden met de moslims in Nederland dan zullen we het van de moslima's moeten hebben. Als zij emanciperen kan het nog goed komen. Dus gooi af dat juk! Weg met die hoofddoek!

Goh ik zit wel op mijn typstoel vanavond. Ik kan het niet laten om te reageren Puk. Mijn moeder zei nl precies hetzelfde over de hoofddoek. Zij had nl na hun scheiding een hekel gekregen aan de arab. cultuur.
Lastig was het voor haar dat mijn broer en ik hoe dan ook 50% arab. zijn. Heb je al eens in de koran gelezen wat er over vrouwen geschreven wordt?
Verder is het net als dat verhaal over anorexia enzo. Er zijn genoeg vrouwen die geemancipeerd zijn met hoofddoek evenals dat er genoeg vrouwen zijn die zich niets aantrekken van het schoonheids ideaal wat de media ons voorspiegelt. Evenals dat er ook hollandse meisjes zijn die uit rotgezinnen komen. Zo ook komt dat voor bij de marokkaanse.
Nadia :wijs:

Amellady
22-12-02, 23:30
Geplaatst door rja

Maar hebt een punt, sommige moslims mannen vinden vrouwen zonder een hoofddoek maar een ...

Ja klopt, sommige mannen vinden vrouwen zonder een hoofddoek een hoer. En sommige mannen nagelen zichzelf ieder jaar met pasen aan een kruis. Het is allebij extreem, maar wat doe je er aan?
Zoals al gezegd: in iedere mand zitten rotte appels en gekke appels en extremistische appels.

Sven_DP
22-12-02, 23:35
Amellady, je slaat de nagel op de kop!!!!

"Ik uit maar 1 ding met mijn hoofddoek en dat is: Ik ben moslima."


Ik val in herhaling, maar onze westerse wereld aanvaardt niet (meer) dat iemand in een beroepsomgeving en zeker in een overheidsomgeving uiting geeft aan zijn geloof. De overheid is sowieso seculier, dus daar zal je al een probleem hebben.

Net om dezelfde reden verdwijnen bij ons de kruisbeelden uit gemeente- en stadshuizen. En professioneel : Zie je al de Hindoe's, Hare Krishna's, de Orthodoxe Joden, de Boedhisten, enz... elk in HUN geloofsgebonden kledij rondlopen? 't Zou echt een mooie boel worden in een dergelijk bedrijf, en vooral een dooie boel, want klanten zou je al helemaal niet hebben.

Kadija
22-12-02, 23:35
Geplaatst door Dutchguy
Ik vond dit nou een leuk stukje om te lezen. :)

Dank je, vanwege dat geklim in bomen soms? Ik kan nog steeds met verlangen naar een stevige boom kijken. Haha.
Nadia :tover:

Kadija
22-12-02, 23:40
[

Amellady
22-12-02, 23:42
Geplaatst door Sven_DP
Amellady, je slaat de nagel op de kop!!!!

"Ik uit maar 1 ding met mijn hoofddoek en dat is: Ik ben moslima."


Ik val in herhaling, maar onze westerse wereld aanvaardt niet (meer) dat iemand in een beroepsomgeving en zeker in een overheidsomgeving uiting geeft aan zijn geloof. De overheid is sowieso seculier, dus daar zal je al een probleem hebben.

Net om dezelfde reden verdwijnen bij ons de kruisbeelden uit gemeente- en stadshuizen. En professioneel : Zie je al de Hindoe's, Hare Krishna's, de Orthodoxe Joden, de Boedhisten, enz... elk in HUN geloofsgebonden kledij rondlopen? 't Zou echt een mooie boel worden in een dergelijk bedrijf, en vooral een dooie boel, want klanten zou je al helemaal niet hebben.

Heb ik dan geen vrijheid van godsdienst? Hoofddoek is een onderdeel van de islam.
En wat is er (opnieuw) zo storend aan het uiten van het feit dat je gelovig bent?

Kadija
22-12-02, 23:43
Geplaatst door Sven_DP
Amellady, je slaat de nagel op de kop!!!!

"Ik uit maar 1 ding met mijn hoofddoek en dat is: Ik ben moslima."


Ik val in herhaling, maar onze westerse wereld aanvaardt niet (meer) dat iemand in een beroepsomgeving en zeker in een overheidsomgeving uiting geeft aan zijn geloof. De overheid is sowieso seculier, dus daar zal je al een probleem hebben.

Net om dezelfde reden verdwijnen bij ons de kruisbeelden uit gemeente- en stadshuizen. En professioneel : Zie je al de Hindoe's, Hare Krishna's, de Orthodoxe Joden, de Boedhisten, enz... elk in HUN geloofsgebonden kledij rondlopen? 't Zou echt een mooie boel worden in een dergelijk bedrijf, en vooral een dooie boel, want klanten zou je al helemaal niet hebben.

Waarom Sven? Wat zijn hollanders toch soms saai, star en dogmatisch. Ik hou wel van een beetje kleur hoor. Des te meer koop ik. Wat is dat voor een bedrijf waar jij werkt? Ik solliciteer toch maar niet. Overigens studeer ik niet hoor. Ik ben een werkende vrouw.
:cheefbek: Nadia

Amellady
22-12-02, 23:47
Geplaatst door Sven_DP
Amellady, je slaat de nagel op de kop!!!!

"Ik uit maar 1 ding met mijn hoofddoek en dat is: Ik ben moslima."


Ik val in herhaling, maar onze westerse wereld aanvaardt niet (meer) dat iemand in een beroepsomgeving en zeker in een overheidsomgeving uiting geeft aan zijn geloof. De overheid is sowieso seculier, dus daar zal je al een probleem hebben.

Net om dezelfde reden verdwijnen bij ons de kruisbeelden uit gemeente- en stadshuizen. En professioneel : Zie je al de Hindoe's, Hare Krishna's, de Orthodoxe Joden, de Boedhisten, enz... elk in HUN geloofsgebonden kledij rondlopen? 't Zou echt een mooie boel worden in een dergelijk bedrijf, en vooral een dooie boel, want klanten zou je al helemaal niet hebben.

Heb ik dan geen vrijheid van godsdienst? Hoofddoek is een onderdeel van de islam.
En wat is er (opnieuw) zo storend aan het uiten van het feit dat je islamitisch bent? Het enige antwoord wat ik kan verzinnen is dat je niet tegen islamitische mensen kunt.

Sven_DP
22-12-02, 23:51
Amellady, ik vrees dat je op die manier nog dikwijls tegen een westerse betonnen muur gaat botsen. Er is trouwens nog een verschil tussen theoretisch gelijk hebben en in de praktijk gelijk krijgen.

Nadia, ik heb al in enkele grote tot zeer grote multinationals gewerkt met tientallen nationaliteiten en ik garandeer je dat daar NIEMAND uiting gaf aan zijn geloof. Noch die bedrijven, noch de klanten, noch de medewerkers zouden dit appreciëren. In het westen is zoiets 'not done'. En ik vind het bijgevolg doodjammer dat welopgeleide mannen/vrouwen hierdoor hun carriëre en maatschappelijke kansen op de sociale ladder zouden hypotheceren. That's all.

rja
23-12-02, 00:01
Geplaatst door Sven_DP
Amellady, je slaat de nagel op de kop!!!!

"Ik uit maar 1 ding met mijn hoofddoek en dat is: Ik ben moslima."


Ik val in herhaling, maar onze westerse wereld aanvaardt niet (meer) dat iemand in een beroepsomgeving en zeker in een overheidsomgeving uiting geeft aan zijn geloof. De overheid is sowieso seculier, dus daar zal je al een probleem hebben.

Net om dezelfde reden verdwijnen bij ons de kruisbeelden uit gemeente- en stadshuizen. En professioneel : Zie je al de Hindoe's, Hare Krishna's, de Orthodoxe Joden, de Boedhisten, enz... elk in HUN geloofsgebonden kledij rondlopen? 't Zou echt een mooie boel worden in een dergelijk bedrijf, en vooral een dooie boel, want klanten zou je al helemaal niet hebben.
Daar ben ik totaal niet met je eens, of iemand of een hoofddoek draagt of niet, daar hebben we niks mee te maken en dat valt onder de vrijheid van godsdienst of de vrijheid van meningsuiting.

Maar verder ben ik geen fan van Amelady, betwijfel sterk of ze wel onze democratie onderschrijft.

gaypride
23-12-02, 00:01
Geplaatst door Sven_DP
En professioneel : Zie je al de Hindoe's, Hare Krishna's, de Orthodoxe Joden, de Boedhisten, enz... elk in HUN geloofsgebonden kledij rondlopen? 't Zou echt een mooie boel worden in een dergelijk bedrijf, en vooral een dooie boel, want klanten zou je al helemaal niet hebben.

lijkt me geweldig om in zo een bedrijf te werken!!!
want iedereen zou gedwongen zijn om elkaar als collega's te accepteren.
Kunnen mooie dingen uit ontstaan.

wat een gezeik trouwens allemaal om kledingstukken, wel of niet uit overtuiging.
Als ik morgen een jurk aantrek :schok: naar mijn werk dan doe ik dat lekker toch? Het gaat in mijn werk toch in de eerste plaats om
DOE IK WAAR IK VOOR BETAALD WORDT?

biraat
Gp
(ps ik ben geen travestiet :hihi: )
no offense tegen eventueel meelezende travestieten

Kadija
23-12-02, 00:10
Geplaatst door Sven_DP
Amellady, ik vrees dat je op die manier nog dikwijls tegen een westerse betonnen muur gaat botsen. Er is trouwens nog een verschil tussen theoretisch gelijk hebben en in de praktijk gelijk krijgen.

Nadia, ik heb al in enkele grote tot zeer grote multinationals gewerkt met tientallen nationaliteiten en ik garandeer je dat daar NIEMAND uiting gaf aan zijn geloof. Noch die bedrijven, noch de klanten, noch de medewerkers zouden dit appreciëren. In het westen is zoiets 'not done'. En ik vind het bijgevolg doodjammer dat welopgeleide mannen/vrouwen hierdoor hun carriëre en maatschappelijke kansen op de sociale ladder zouden hypotheceren. That's all.

Ben ik blij dat ik maar een eenvoudige verzorgende IG er ben die haar werk in het verpleeghuis met zeer veel plezier doet. Geen carriëre voor mij in die zin. Hooguit heel veel plezier in het bijhouden van mijn verpleegtechnische vaardigheden en het maken van zorgplannen. Ik geloof niet dat ik me thuis zou voelen in jouw kringen Sven. Niet alleen mis ik de opleiding maar beslist ook de tact. Dat doet me denken aan de keer dat ik met mijn broer naar één of andere gelegenheid ging omdat zijn vrouw toen ziek was. Hij doet ook zoiets. Ha ha. we moesten even wachten en mijn schoenen knelden een beetje. Ze zaten toch niet zo lekker als ik dacht. Toen we naar binnen konden vergat ik ze heus weer aan te trekken omdat ik altijd graag op blote voeten loop dus er geen erg in had en mijn ogen uitkeek naar de prachtige kleding van de andere gasten. Believe me. Mijn broer moest later wel lachen maar neemt me niet meer mee.
Nadia :engel:

sil
23-12-02, 01:09
Geplaatst door Amellady
Al dat gedoe over onderdrukte moslimvrouwen, hoofddoeken, openbaar je religie uiten enzovoorts

Laten we de hele zaak eens even omgooien.

Ik bepaal hier dat de westerse vrouw een onderdrukte vrouw is. Dat kunnen we zien aan haar kleding. Ze laat namelijk zoveel dingen bloot zodat alle mannen zich daaraan kunnen vergapen. Zodoende is ze openbaar bezit geworden. Een soort gratis peepshow.
Ik heb zelfs gehoord dat ze daar in het westen een visitatie bij een vrouw kunnen doen. Dan roepen ze dat ze verdacht word van iets te smokkelen in haar lichaamsopeningen. Vervolgens word ze dan opgesloten, helemaal uitgekleed en onderzocht en overal aangeraakt. En dat mag zomaar bij iedereen gebeuren! En dat is echt waar want ik heb dat in de krant gelezen.
daarom ben er een voorstander van dat westerse vrouwen deze donkere dingen achter zich laten. Ze zouden hun sloerie kledij moeten beperken tot het huis. Want op straat is er geen plaats voor de westerese identiteit. Vind je het gek dat je niet wordt aangenomen als je je als een sloerie kleedt?
Alle vrouwen zouden meteen een burqa moeten aantrekken. Want zo ziet iedereen er hetzelfde uit en krijg je geen conflicten. Ik ben namelijk tegen openlijke, opzettelijke propaganda van verdorven zeden en westerse moraal.


Belachelijk???

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de onderdrukte vrouw in Nederland???


(Voor de overgevoeligen van het forum: dit is een SARTIRE op uitspraken van sommige forumleden hier, bedoeld om een spiegel voor te houden en te laten zien waar ze mee bezig zijn.)

Jij bent toch ook westers dacht ik eens gelezen te hebben.

maturin
23-12-02, 03:31
Geplaatst door Amellady
Heb ik dan geen vrijheid van godsdienst? Hoofddoek is een onderdeel van de islam.
En wat is er (opnieuw) zo storend aan het uiten van het feit dat je gelovig bent?

Storend vind ik het niet echt, net zoals naturisten wat mij betreft in hun blootje boodschappen mogen gaan doen. En onder die hoofddoek gaan vaak aardige, leuke, vriendelijke meisjes/vrouwen schuil.

Het maakt me wel vaak pijnlijk bewust van de kloof die er door religies tussen mensen is. Is zonde IMHO.

Wat ik me wel eens afvraag is of zo een hoofddoek zomers niet vaak heel onconfortabel is, zeker als het van dat zompige klamme weer is. Zelf zou ik gek worden van zo'n ding. Ook lekker zwemmen is er niet bij en dat is toch een van de gezondste sporten.

Woon in Bos en Lommer en als ik lekker in m'n nakie in huis loop en naar buiten kijk en dan de jongens/mannen in luchtige kleren, en meisjes/vrouwen in warme kledij zie lopen vind ik het zielig voor de dames. Zeker als ze niet anders mogen.

Groetjes

Mark
23-12-02, 12:08
Geplaatst door Amellady

Jullie zijn gewoon een stel rascisten!

Hooguit racisten hoor.....

GroteWolf
23-12-02, 14:14
Het is ook niet makkelijk voor een Westerse vrouw. Een de ene kant wil ze graag aantrekkelijk gevonden worden. De traint, eet niet alles wat ze lekker vindt, koopt voor veel geld kleren, alles om er goed uit te zien.
Daarmee maakt ze weer meer kans op aandacht, een geslaagde man of in ieder geval een naar haar wens en wellicht zelfs carriëre.
De meetse vrouwen zijn echter niet zo knap dus die vissen daarbij achter het net.
In de Islam is het eigenlijk een soort communisme voor vrouwen: allemaal hetzelfde. Dat is theorie natuurlijk, alhoewel van onder een Burka wordt het moeilijk flirten.

Ik weet het niet. Ik ben geen vrouw maar een leven zonder flirten, aantrekkingskracht en het hele spel van verliefdheid zou mijns insziens een tuk minder leuk zijn. En in Amsterdam kan ik al zien dat heel wat MINO met strakke rokjes en kokette hoofddoekjes er net zo over denken. Tsja....ik denk dat elke vrouw zelf moet bepalen hoeveel ze van zichzelf laat zien. Dus niet haar man.

Sven_DP
23-12-02, 15:45
Geplaatst door gaypride
lijkt me geweldig om in zo een bedrijf te werken!!!
want iedereen zou gedwongen zijn om elkaar als collega's te accepteren.
Kunnen mooie dingen uit ontstaan.

wat een gezeik trouwens allemaal om kledingstukken, wel of niet uit overtuiging.
Als ik morgen een jurk aantrek :schok: naar mijn werk dan doe ik dat lekker toch? Het gaat in mijn werk toch in de eerste plaats om
DOE IK WAAR IK VOOR BETAALD WORDT?

biraat
Gp
(ps ik ben geen travestiet :hihi: )
no offense tegen eventueel meelezende travestieten

Ofwel ben je echt wel heel jong en onervaren ofwel klets je maar wat ofwel is de Nederlandse 'alles kan' wel heeeel ver doorgeslagen. Ga vooral solliciteren en werken in je jurk jongen. Carnaval is nog even wachten. Succes. Ik vraag me echt wel af waarom ik nog moeite doe om uit te leggen hoe onze maatschappij nu eenmaal in elkaar zit.

Tomas
23-12-02, 16:20
Geplaatst door Sven_DP
Ofwel ben je echt wel heel jong en onervaren ofwel klets je maar wat ofwel is de Nederlandse 'alles kan' wel heeeel ver doorgeslagen.


Ik heb nu voro de tweede keer in mijn leven een collega die zich laat ombouwen tot vrouw. Ik blijf het zowel fascinerend als onbegrijpelijk vinden. Om daar iemand om te ontslaan gaat mij erg ver, maar mag volgens mij niet eens in NL. Dus... Kweenie hoe dat in den Bels zit.



Ga vooral solliciteren en werken in je jurk jongen. Carnaval is nog even wachten. Succes. Ik vraag me echt wel af waarom ik nog moeite doe om uit te leggen hoe onze maatschappij nu eenmaal in elkaar zit.

Ja, waarom doe je dat eigenlijk? Als Belg op een NL website nogwel?

Sven_DP
23-12-02, 16:36
Bouw zoveel om als je wil en tot wat je wil. Ik had het over een man alsman herkenbaar die in vrouwenkledij komt werken. Maar wat baten kaars en bril...

Ik heb ook twee grote Nederlandse bedrijven gekend, en ik kan je verzekeren dat je d'er niet eens zou inkomen met je hele niets ter zake doende redenering. Blijf vooral verder dromen en je zal het zeker maken, absoluut van overtuigd.

En waarom op een NL site? Gaat je niets aan. Net zomin ik wil weten waarom alle welgestelde Nederlanders in Vlaanderen willen wonen. Nu ja, de meesten zijn welkom.

000NobelPrizes
23-12-02, 18:28
Ammelady

Moslima's als jij dragen graag een hoofddoek omdat ze willen laten zien dat ze moslim zijn. Dat moet je zelf weten. Maar oordeel dan niet over westerse vrouwen die ook hun eigen gedragscodes hanteren.

Doe je dat wel, dan ben je een racist.

Kadija
23-12-02, 19:40
Ieder mens, ja dus ook iedere vrouw, heeft het recht om zelf te bepalen wat ze aan wil trekken!!!!!!! Met of zonder hoofddoek, maxi of mini offe wat heb je nog meer. Ethisch verantwoord of niet is een kwestie van smaak en opvoeding. Bedrijven waarin inderdaad zoals Sven zegt sterke gedragscodes heersen zouden niet mijn stekkie zijn. Maarre die zitten ook niet op mij te wachten dus so what. Sven (en anderen), laat de moslima's met hoofddoek in vrede met hoofddoek rondwandelen. (Het is tenslotte bijna kerst) Ik zou er niet aan moeten denken om de hele dag in pak rond te wandelen. Deze brutale kattekop, ha ha, wenst jou en anderen in ieder geval fijne feestdagen. Doeii Nadia :wink:

gaypride
23-12-02, 20:02
Geplaatst door Sven_DP
Ik vraag me echt wel af waarom ik nog moeite doe om uit te leggen hoe onze maatschappij nu eenmaal in elkaar zit.

ja waarom doe je die moeite nog?
Zal ik het dan maar doen? :hihi:

Zal ik je even uitleggen dat "ONZE" maatschappij zo in elkaar zit dat vrouwen worden benadeeld in hun carriere omdat zij er voor kiezen om een bepaald kledingstuk te dragen?

En die benadeling wordt veroorzaakt door mensen die als belangrijkste kledingstuk een betonnen plaat voor hun kop dragen.

:alien:
Gp

Tomas
23-12-02, 20:45
Geplaatst door Sven_DP
Bouw zoveel om als je wil en tot wat je wil. Ik had het over een man alsman herkenbaar die in vrouwenkledij komt werken. Maar wat baten kaars en bril...


Geeft niks als je het verband niet ziet.



Ik heb ook twee grote Nederlandse bedrijven gekend, en ik kan je verzekeren dat je d'er niet eens zou inkomen met je hele niets ter zake doende redenering. Blijf vooral verder dromen en je zal het zeker maken, absoluut van overtuigd.


Ach, ik ga ook nergens mijn diensten aanbieden met dit verhaal. Vreemd dat je die associatie opeens legt.

Wat wel heel goed mogelijk is: is dat we elkaar weleens zijn tegen gekomen. Jij je diensten aanbiedend in een bedrijf waar ik werk en mogelijk van jouw diensten gebruik heb willen maken. Best mogelijk. Ik heb al een aardige carriere achter de rug.

Maar wat nu zo grappig is: jij ziet mij dan alleen als wandelend pak met alleen maar een hard zakelijkdenkpatroon. Wil ik jouw diensten wel? Kan jij wel wat je beweerd? En is de prijs goed? Nee, natuurlijk niet: belachelijk hoog. (Dat verandert nu snel gelukkig. Terzijde. Weet ik.)

Jij ziet dus alleen een pak en niet de mens daarachter. De mens die geen moeite heeft met een hoofddoekje.

Dat zegt meer over jou, dan die bedrijven.


En waarom op een NL site? Gaat je niets aan. Net zomin ik wil weten waarom alle welgestelde Nederlanders in Vlaanderen willen wonen. Nu ja, de meesten zijn welkom.

't was maar welgemeende interesse. 't blijft toch curieus: Een Belg die aan Marokkanen in NL wil uitleggen hoe "onze" maatschappij inelkaar zit. Wat is in godsnaam "onze' maatschappij?

Sven_DP
23-12-02, 20:46
Nadia, dankjewel, hetzelfde voor jou.
Gaypride, ik zou maar eens naar mijn eigen kop kijken...

Sven_DP
23-12-02, 22:13
Tomas, ik ga heel de discussie echt niet opnieuw voeren die ik laatst had met 1 van de dames...maar toch nog dit : Alle grotere bedrijven in de westerse wereld hanteren een seculiere gedragscode, of het nu Amerikaans, Brits, Nederlands, Japans, ... of wat dan ook is. Ik had Belgen, Nederlanders, Fransen, Britten, Schotten, Pakistani, Indiers, Turken, Amerikanen, Duitsers, Zweden, en ik vergeet er waarschijnlijk nog, als collega's en nooit, ik herhaal nooit, was er iemand die er ook maar aan dacht om zich effe te gaan 'outen' en bijgevolg eens lekker af te wijken van de (in)formele professionele dress-code. Als jij dit abnormaal gedrag vindt dan vrees ik dat je een probleem hebt met een heeel groot deel van onze aardbol en stel ik me toch echt de vraag waar jij je mooie carriëre gemaakt hebt.

Professioneel is professioneel en dan heeft men daar echt geen boodschap aan iemands geloof, sexuele geaardheid of wat dan ook.
Verder heb ik totaal geen boodschap aan irrelevante insinuaties over mijn professionele capaciteiten en aan het al dan niet hanteren van in jouw ogen overdreven tarieven binnen de ICT en Business Consultancy wereld, want daar gaat je opmerking toch over, niet?

Tenslotte gaat het hier niet over mijn persoonlijke mening op zich, die doet hier niet ter zake. Ik beschrijf enkel hoe het er meestal aan toegaat in onze zakelijke wereld. Of dit eerlijk is, rechtvaardig, mooi, of niet, doet eigenlijk evenmin ter zake. Ik stel enkel vast.

Toch nog mijn beste wensen Tomas.

Donna
23-12-02, 22:33
Geplaatst door Wizdom
Beste SP_DV. De voorbeelden gegeven chargeren net als in het geval van de "zogenaamde onderdrukt Islamitische gesluierde" vrouw de "onderdrukte Westerse ontkleedde" vrouw. Het zijn analogien. Dat je het niet leuk vind is begrijpelijk. Wij vinden het ook niet leuk om te horen dat onze dames onderdrukt worden. Jullie vinden het blijkbaar niet leuk om te horen dat jullie dames misbruikt worden.


Vrouwenonderdrukking komt niet tot uiting door sletterige kleding, hoofddoeken, idioterie als plastische chirirgie, of anorexia nervosa.

Het wordt pas pijnlijk duidelijk als mannen, islamitisch of niet, gaan spreken over 'onze' en 'jullie' vrouwen.

D.

Sven_DP
23-12-02, 22:38
Geplaatst door Donna
Vrouwenonderdrukking komt niet tot uiting door sletterige kleding, hoofddoeken, idioterie als plastische chirirgie, of anorexia nervosa.

Het wordt pas pijnlijk duidelijk als mannen, islamitisch of niet, gaan spreken over 'onze' en 'jullie' vrouwen.

D.

Als ik eens alleen buiten mag spreek ik over 'mijn madam' of 'de directie', als ze d'erbij is praat ik respectvol over 'lieveke'. Eerlijk gezegd denk ik dat ik van haar ben en zij niet zo direct van mij. :D:D:D:D

Donna
23-12-02, 22:41
Geplaatst door Sven_DP
Tomas, ik ga heel de discussie echt niet opnieuw voeren die ik laatst had met 1 van de dames...maar toch nog dit : Alle grotere bedrijven in de westerse wereld hanteren een seculiere gedragscode, of het nu Amerikaans, Brits, Nederlands, Japans, ... of wat dan ook is.


Ik werk bij een goedlopend winstgevend Nederlands ICT bedrijf, en er werken bij mij op kantoor meerdere islamitische vrouwen die allemaal een hoofddoek dragen, ook op het werk.

Kwestie van willen. Want wat blijkt? Een hoofddoek is geen belemmering voor een goede prestatie. Daarnaast schijnen blije medewerkers (die zich mogen kleden hoe ze willen) minder ziek te zijn, loyaler aan het bedrijf en gezelliger in de omgang.

Waiting
23-12-02, 22:44
Geplaatst door Amellady
Nou Sven, volgens mij zijn we daarmee aangekomen bij de kern van de zaak.
Jullie zijn tegen een arabische identiteit binnen een westerse samenleving. Er is hier geen plaats voor Arabieren (blijkbaar).
En dat is dus het heel verhaal wat Kadija je ook al probeert uit te leggen. Het probleem ligt niet bij de hoofddoek of bij religie. Het zit in je eigen hoofd.

Jullie zijn gewoon een stel rascisten!

Is het racistisch als je een cultuur die vol zit van racisten en intolerantie liever niet in grote golven je land in ziet komen?

Wie zijn nu de grootste racisten?

Het is als in het lied van Raymzter.... Ze willen ons wat maken als ze over ons praten.....

Nederland is Westers..........
Nederland is een Democratie........

Als je binnen 10 jaar 1 a 2 miljoen strenge communisten toe laat tot ons land, dan zal dit ook de nodige problemen opleveren...
Nederland is niet communistisch......
Als een cultuur of overtuiging lijnrecht tegenover de levensovertuigingen van het gastland binnen laat komen dan heb je een probleem.
En om terug te komen op je domme voorbeeld, dit is het Westen, hier gedragen de vrouwen zich Westers.
Jammer dat Westerse mensen niks kunnen zeggen in een Islamitisch land, zoals jij nu hier doet in een Westers land.
Dat is één van de vruchten van het verderfelijke westen hè? En dat zal uiteindelijk het Westen de das om doen, als men niet wakker wordt.

Niet met geweld hoor, gewoon met wetgeving.
En niet eens met drastische maatregelen hoor, gewoon aanscherping van al bestaande wetgeving, of aanpassing.
En om te beginnen met daadkracht en niet met de angst voor rellen, besluiten moeten genomen kunnen worden, voor de verandering.

Sven_DP
23-12-02, 23:10
Crucifix verboden? En wat als dat nu bij die mens zijn geloof hoort?

Louis
23-12-02, 23:17
Geplaatst door Amellady
Al dat gedoe over onderdrukte moslimvrouwen, hoofddoeken, openbaar je religie uiten enzovoorts

Laten we de hele zaak eens even omgooien.

Ik bepaal hier dat de westerse vrouw een onderdrukte vrouw is. Dat kunnen we zien aan haar kleding. Ze laat namelijk zoveel dingen bloot zodat alle mannen zich daaraan kunnen vergapen. Zodoende is ze openbaar bezit geworden. Een soort gratis peepshow.
Ik heb zelfs gehoord dat ze daar in het westen een visitatie bij een vrouw kunnen doen. Dan roepen ze dat ze verdacht word van iets te smokkelen in haar lichaamsopeningen. Vervolgens word ze dan opgesloten, helemaal uitgekleed en onderzocht en overal aangeraakt. En dat mag zomaar bij iedereen gebeuren! En dat is echt waar want ik heb dat in de krant gelezen.
daarom ben er een voorstander van dat westerse vrouwen deze donkere dingen achter zich laten. Ze zouden hun sloerie kledij moeten beperken tot het huis. Want op straat is er geen plaats voor de westerese identiteit. Vind je het gek dat je niet wordt aangenomen als je je als een sloerie kleedt?
Alle vrouwen zouden meteen een burqa moeten aantrekken. Want zo ziet iedereen er hetzelfde uit en krijg je geen conflicten. Ik ben namelijk tegen openlijke, opzettelijke propaganda van verdorven zeden en westerse moraal.

Als je als Moslim man of vrouw het niet tegen de westerse losbandigheid kunt, zou het dan niet verstandiger zijn om te gaan verhuizen naar b.v, Afganistan, Pakistan..
Zolang je in het westen woont zal je met deze situaties geconfronteerd worden. Vooral in Nederland.
Maar, er zijn ook genoeg Marokkanen die met Nederlandse meisjes verkering hebben, dus die worden ook geconfronteerd met de westerse losbandigheid. En je moet maar eens rondlopen in de hoerenbuurt de WALLEN in Amsterdam, en kijken hoeveel Arabische Moslim mannen er rondlopen. Ze vinden het schijnbaar toch wel leuk......???

Sven_DP
23-12-02, 23:29
Geplaatst door Puk
Dan mag het in de rechtszaal nog steeds niet.

Maar waarom niet? :engel:

Sven_DP
23-12-02, 23:53
ok, snap ik wel :zozo: , maar ik word hier als reactionaire racist uitgemaakt omdat ik beweer dat er in onze westerse maatschappij plaatsen zijn waar het niet 'passend' is om persoonlijke zaken zoals geloof, sexuele geaardheid, e.a. te etaleren.

Amellady
24-12-02, 00:01
Hallo hey!

Sommige mensen kunnen echt niet lezen he. Ik heb het er toch duidelijk bijgezet dacht ik.
Dat stukje over onderdrukte westerse vrouw is NIET mijn mening. Het zijn de woorden die sommige mensen hebben geuit over islamitische vrouwen, maar dan omgekeerd. Enkel en alleen om aan te tonen hoe een belachelijke visie het is.

Westerse vrouwen worden niet onderdrukt en masse, net zoals islamitisch vrouwen niet en masse onderdrukt worden. Dat was het enige wat ik wilde zeggen.

lennart
24-12-02, 00:48
Geplaatst door EdV
Niet iedereen kan je vlijmscherpe ironie volgen. Probeer eens mijn botte directheid.

Groetjes,

Ed

P.S.
Ik was er ook bijna ingetuind. Wat aangeeft hoe zeer we van te voren al een vaststaande mening hebben over wat iemand gaat verkondigen. Owee! We zijn zo beperkt.

Je kan ook gewoon leren beter te lezen :)

>>>>(Voor de overgevoeligen van het forum: dit is een SARTIRE op uitspraken van sommige forumleden hier, bedoeld om een spiegel voor te houden en te laten zien waar ze mee bezig zijn.)

Kadija
24-12-02, 19:54
Geplaatst door Donna
Ik werk bij een goedlopend winstgevend Nederlands ICT bedrijf, en er werken bij mij op kantoor meerdere islamitische vrouwen die allemaal een hoofddoek dragen, ook op het werk.

Kwestie van willen. Want wat blijkt? Een hoofddoek is geen belemmering voor een goede prestatie. Daarnaast schijnen blije medewerkers (die zich mogen kleden hoe ze willen) minder ziek te zijn, loyaler aan het bedrijf en gezelliger in de omgang.

Goed zo Donna, wat weet jij dat rustig en duidelijkte zeggen, hoe doe je dat?
Wasalaam nadia :fpimp:

Kadija
24-12-02, 19:56
Geplaatst door J.M.T.
Amelady,

Ik zal het nog eens proberen het uit te leggen:

De hoofddoek/sluier

a) wordt voorgeschreven door de islam
b) wordt niet voorgeschreven door de islam.

(Het ligt dus weer aan 'de interpretatie' die zo veelvoudig is). In ieder geval geboden door een man (Allah heeft zich nog nooit met een kledingstuk beziggehouden daarvoor is Hij/Zij te Groot).

c) Je woont in een Westers land waar men de normen die daar gelden wat betreft kleding moet respecteren.Dit is geen Arabisch land. Een hoofddoek sluier wekt hier ergenis. Als je daar geen rekening mee wilt houden dan blijf je tegen betonnen muren aanlopen en zal je nooit volledig bij deze westerse maatschappij behoren. Als je wel een hoofddoek wilt dragen doe je dat maar in een islamitisch land (waar ik er ook een moet dragen!).

d) de hoofddoek is duidelijk een teken van "ik ben anders dan jij", of zelfs "beter dan jij". Het 'heiliger dan jij', het 'heilige boontje' syndroom - een afscheiding van anderen dus. Het is ook een manier om aandacht te trekken:

a) sexuele aandacht: "ik ben oh zo (sexueel) netjes en "sta moreel hoger dan andere vrouwen".
b) ik ben alleen beschikbaar voor moslim mannen.
c) Je maakt jezelf daarmee een sex-object.
d) Je straalt geen enkele persoonlijkheid uit, loopt rond als een wassen pop en daarmee geef je mannen macht over jezelf - want dat is wat zij willen!

Verder werken islamitische nonnen op mijn lachspieren!

Wat een achterlijk, uit het stenen tijperk overgebleven gevoel voor humor heb jij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:fplet: Nadia

Kadija
24-12-02, 19:59
Geplaatst door Sven_DP
Tomas, ik ga heel de discussie echt niet opnieuw voeren die ik laatst had met 1 van de dames...maar toch nog dit : Alle grotere bedrijven in de westerse wereld hanteren een seculiere gedragscode, of het nu Amerikaans, Brits, Nederlands, Japans, ... of wat dan ook is. Ik had Belgen, Nederlanders, Fransen, Britten, Schotten, Pakistani, Indiers, Turken, Amerikanen, Duitsers, Zweden, en ik vergeet er waarschijnlijk nog, als collega's en nooit, ik herhaal nooit, was er iemand die er ook maar aan dacht om zich effe te gaan 'outen' en bijgevolg eens lekker af te wijken van de (in)formele professionele dress-code. Als jij dit abnormaal gedrag vindt dan vrees ik dat je een probleem hebt met een heeel groot deel van onze aardbol en stel ik me toch echt de vraag waar jij je mooie carriëre gemaakt hebt.

Professioneel is professioneel en dan heeft men daar echt geen boodschap aan iemands geloof, sexuele geaardheid of wat dan ook.
Verder heb ik totaal geen boodschap aan irrelevante insinuaties over mijn professionele capaciteiten en aan het al dan niet hanteren van in jouw ogen overdreven tarieven binnen de ICT en Business Consultancy wereld, want daar gaat je opmerking toch over, niet?

Tenslotte gaat het hier niet over mijn persoonlijke mening op zich, die doet hier niet ter zake. Ik beschrijf enkel hoe het er meestal aan toegaat in onze zakelijke wereld. Of dit eerlijk is, rechtvaardig, mooi, of niet, doet eigenlijk evenmin ter zake. Ik stel enkel vast.

Toch nog mijn beste wensen Tomas.

Ha ha, belgië loopt misschien enkele jaren achter of heeft last van een cultuur verschil met nederland.
Nadia :lole:

Sven_DP
25-12-02, 00:09
Belgische bedrijven Nadia?

Nee hoor, Frans, Duits, Nederlands voorlopig. En misschien is Nederland wat teveel 'doorgeschoten' in het andere uiterste? Misschien hebben wij Vlamingen wat meer cultureel bewustzijn doordat we gedurende eeuwen bezetters hebben zien langskomen en toch min of meer onze identiteit bewaard hebben?

En Donna, proficiat met je job hoor. Dat goedlopend zal ik maar met een korrel zout nemen tegenwoordig, maar goed, uitzonderingen bevestigen de regel. Enne...ik had het wel over 'externe' functies.

Voor de rest lig ik eigenlijk niet echt wakker van die hele discussie. Uiteindelijk gedraagt iedereen zich zoals hij/zij zelf wil, en draagt er ook de consequenties van.

Amellady
26-12-02, 22:18
Geplaatst door J.M.T.
Amelady,

Ik zal het nog eens proberen het uit te leggen:

De hoofddoek/sluier

a) wordt voorgeschreven door de islam
b) wordt niet voorgeschreven door de islam.

(Het ligt dus weer aan 'de interpretatie' die zo veelvoudig is). In ieder geval geboden door een man (Allah heeft zich nog nooit met een kledingstuk beziggehouden daarvoor is Hij/Zij te Groot).

c) Je woont in een Westers land waar men de normen die daar gelden wat betreft kleding moet respecteren.Dit is geen Arabisch land. Een hoofddoek sluier wekt hier ergenis. Als je daar geen rekening mee wilt houden dan blijf je tegen betonnen muren aanlopen en zal je nooit volledig bij deze westerse maatschappij behoren. Als je wel een hoofddoek wilt dragen doe je dat maar in een islamitisch land (waar ik er ook een moet dragen!).

d) de hoofddoek is duidelijk een teken van "ik ben anders dan jij", of zelfs "beter dan jij". Het 'heiliger dan jij', het 'heilige boontje' syndroom - een afscheiding van anderen dus. Het is ook een manier om aandacht te trekken:

a) sexuele aandacht: "ik ben oh zo (sexueel) netjes en "sta moreel hoger dan andere vrouwen".
b) ik ben alleen beschikbaar voor moslim mannen.
c) Je maakt jezelf daarmee een sex-object.
d) Je straalt geen enkele persoonlijkheid uit, loopt rond als een wassen pop en daarmee geef je mannen macht over jezelf - want dat is wat zij willen!

Verder werken islamitische nonnen op mijn lachspieren!

Zit daar het hele eieren eten nou J.M.T?
Ben je jarlours op vrouwen met een hoofddoek vanwege hun zedelijke uitstraling? Voel je je beledigd omdat je de hoofddoek opvat als een 'ik ben beter als jou'?
J.M.T, het is maar een doekje hoor.

Orakel
26-12-02, 22:58
Geplaatst door J.M.T.
Amelady,

Ik zal het nog eens proberen het uit te leggen:

De hoofddoek/sluier

a) wordt voorgeschreven door de islam
b) wordt niet voorgeschreven door de islam.

(Het ligt dus weer aan 'de interpretatie' die zo veelvoudig is). In ieder geval geboden door een man (Allah heeft zich nog nooit met een kledingstuk beziggehouden daarvoor is Hij/Zij te Groot).

c) Je woont in een Westers land waar men de normen die daar gelden wat betreft kleding moet respecteren.Dit is geen Arabisch land. Een hoofddoek sluier wekt hier ergenis. Als je daar geen rekening mee wilt houden dan blijf je tegen betonnen muren aanlopen en zal je nooit volledig bij deze westerse maatschappij behoren. Als je wel een hoofddoek wilt dragen doe je dat maar in een islamitisch land (waar ik er ook een moet dragen!).

d) de hoofddoek is duidelijk een teken van "ik ben anders dan jij", of zelfs "beter dan jij". Het 'heiliger dan jij', het 'heilige boontje' syndroom - een afscheiding van anderen dus. Het is ook een manier om aandacht te trekken:

a) sexuele aandacht: "ik ben oh zo (sexueel) netjes en "sta moreel hoger dan andere vrouwen".
b) ik ben alleen beschikbaar voor moslim mannen.
c) Je maakt jezelf daarmee een sex-object.
d) Je straalt geen enkele persoonlijkheid uit, loopt rond als een wassen pop en daarmee geef je mannen macht over jezelf - want dat is wat zij willen!

Verder werken islamitische nonnen op mijn lachspieren!

:verward: Ben je deze discussie zat en probeer je nu satirisch of provocatief te zijn? ANders is dit een argumentatie van niks, wat overigens niet wegneemt dat het jouw argumentatie is en daar heb je recht op. Zou je dan wel zo goed willen zijn om "de normen..wat betreft kleding" te definiëren? En het drage van een hoofdoek leidt ertoe dat het lijdend voorwerp nooit tot deze samenleving zal behoren? En hoe zit het dan met de Nederlandse folklorische klederdracht (Harlingen of Stavoren, weet ik 't); is een onzinnige argumentatie maar ik probeer nu effe te integreren. :huil:
Ik schei er mee uit, want dit wordt niks...zucht.

Ennuh.. Sven, heb jij je wel eens afgevraagd of jouw collega's de, geschrven of ongeschreven, dresscode opvolgen als gevolg van erkenning van de code of als gevolg van de vrees om uitgesloten, ontslagen of niet aangenomen te worden? En zou er dan niet een dresscode gelijk aan die op de voormalige kostscholen moeten heersen?

Donna
26-12-02, 22:59
Geplaatst door Sven_DP

En Donna, proficiat met je job hoor. Dat goedlopend zal ik maar met een korrel zout nemen tegenwoordig, maar goed, uitzonderingen bevestigen de regel. Enne...ik had het wel over 'externe' functies.

Dank je wel! Ik ben er zelf ook erg blij mee, met mijn baan. Het is zo'n leuk bedrijf. Het heeft zeg maar al het goeie van de nieuwe economie (eigenzinnigheid, rebelsheid, een open blik, het verwelkomen van verschillen) zonder al de nadelen (overdreven vertrouwen in de gulheid van de bank, rode cijfers enzo). Eigenlijk een unieke mix van een goeie interne bedrijscultuur (die ervoor zorgt dat medewerkers desnoods 's nachts uit hun bed gebeld kunnen worden om storingen op te lossen) en een degelijk product voor een niet al te hoge prijs. Nu toch al gauw zo'n 7 jaar winstgevend (bedrijf bestaat 10 jaar) dit jaar zelfs bijna 10 % winst.

Dus laat die korrel zout maar in dat zoutvaatje zitten.

En ja, ook in externe functies zijn bij ons dames actief met hoofddoeken. Bij de afdeling sales bijvoorbeeld. Compleet met leasebak en mobieltje.

Wat blijkt? Niet alle klanten zijn bekrompen. Integendeel zelfs. Er schijnen zelfs moslims te zijn met een internetaansluiting. Die een vertegenwoordiger met een hoofddoek al helemaal een gave bijkomstigheid vinden. Zeker als je kijkt naar het repressieve klimaat wat hoofddoeken betreft van tegenwoordig.

Donna
26-12-02, 23:01
Geplaatst door Kadija
Goed zo Donna, wat weet jij dat rustig en duidelijkte zeggen, hoe doe je dat?
Wasalaam nadia :fpimp:


Thanks, kwestie van de juiste motivatie.

Ik snap dat gedoe over hoofddoeken gewoon niet. That's it.

Amellady
26-12-02, 23:23
Klinkt als een tof bedrijf. Daar zou ik ook wel willen werken. :duim:

Sven_DP
26-12-02, 23:59
Blijkbaar bevestigen uitzonderingen nog steeds de regel. Eerlijk, ik draai al een tijdje mee in de bedrijfswereld en ik ben nog geen enkel gesluierd lid van't andere geslacht tegengekomen, niet bij werkgevers, niet bij klanten, niet bij prospects, niet bij partners, niet bij concurrenten, in geen enkel Europees land, zelfs niet in Londen waar je't misschien zou kunnen verwachten.

Dus, om vooral niet op te geven EN omdat ik nogal koppig van aanleg ben, blijf ik erbij dat je door de band genomen met een sluier je professionele en maatschappelijke kansen in onze Westerse wereld deels hypotheceert. Er is een groot verschil, en soms een onoverbrugbare kloof, tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Diegenen onder ons die gehuwd zijn beseffen dit wel... :D :D :D

Maar goed, ieder zijn idee dus, en zoals al zei, elk doet wat hij wil en draagt er ook de consequenties van.

mrz
27-12-02, 04:01
Amellady: Je hebt gezegd dat er geen plaats is voor de hoofddoek. Wat is er mis met een hoofddoek. Te contronterend zei JmT een keer. Contronterend met wat????????


J.M.T.:
d) de hoofddoek is duidelijk een teken van "ik ben anders dan jij", of zelfs "beter dan jij". Het 'heiliger dan jij', het 'heilige boontje' syndroom - een afscheiding van anderen dus. Het is ook een manier om aandacht te trekken:

a) sexuele aandacht: "ik ben oh zo (sexueel) netjes en "sta moreel hoger dan andere vrouwen".
b) ik ben alleen beschikbaar voor moslim mannen.
c) Je maakt jezelf daarmee een sex-object.
d) Je straalt geen enkele persoonlijkheid uit, loopt rond als een wassen pop en daarmee geef je mannen macht over jezelf - want dat is wat zij willen!

Verder werken islamitische nonnen op mijn lachspieren!

Om het samen te vatten Amellady. Blijkbaar werken die hoofddoekjes bij J.M.T. niet slechts op de lachspieren (langspieren stond er eerst :D ) Want hij zegt zelf letterlijk dat er een aantrekkingskracht uitgaat van een vrouw die met zo'n hoofddoekje ergens zegt religieus besef te hebben (en dus daarom ineens interessant wordt, want zo'n domme xtc hoer om het maar eens hard te zeggen is ook maar eventjes leuk). En hij is jalours natuurlijk dat al die vrouwen out of his league zijn!
DAAROM moeten vrouwen met hoofddoekjes dus "integreren", om J.M.T's ego te strelen. :rolleyes:

Los van dat is het verdere nut van de hoofddoekjes misschien discutabel, maar dat is de zinnigheid van kortzichtig hedonisme als "gelukzalig" levensdoel ook.

Donna
27-12-02, 12:00
Ik heb voor mijn gevoel al duizend keer over de hoofddoek gediscussieerd online. Het zijn altijd dezelfde discussies.

En het valt inderdaad heel erg op dat met name mannen op een gegeven moment met het argument aankomen dat meisjes met hoofddoeken daarmee aangeven dat zeniet beschikbaar voor mannen zijn, en dat dat op de een of andere manier niet goed is. Althans, dat dat voor de man in kwestie aanleiding is om ertegen te zijn, want dat is kwetsend.

En dat zonder tranen in hun ogen, het is echt niet te geloven.

*NIEUWSFLITS!*

Dat je geen hoofddoek ophebt, betekent nog niet dat je WEL beschikbaar bent voor deze categorie mannen. Mannen die zeiken over hoofddoeken omdat ze daarmee in hun mannelijke teelballendrift worden aangetast zijn namelijk NIET AANTREKKELIJK.

Sorry. Dat moest er even uit.

Oh, en MRZ: tussen een vrouw met een hoofddoek en een xtc hoer zit volgens mij nog een wereld aan verschillende soorten hele leuke vrouwen. 't is maar dat je het weet.

Maargoed, ik (want westerse vrouw zonder hoofddoek) ben hier de afgelopen dagen vergeleken met consumptiegoed, hoer, verkoop artikel en lustobject. xtc hoer kan er ook nog wel bij. Zoals de reactie van sommige westerse mannen op hoofddoeken getuigt van een lachwekkende stenentijdperkse neanderthalermentaliteit, is ook de reactie van sommige 'vrome' 'godvrezende' 'nobele' mannen op westerse vrouwen 1 grote aaneenschakeling van primitieve veedrift. Labelen en hoeden die schapen, toch heren? Als het maar een keurmerk draagt, dan hoef je er nog niet mee te praten, maar dan moet je het wel beschermen tegen de indringers die het vee willen opvreten, toch?

Jammer dat het niet mogelijk is om pot te worden. Dat geluk is mij niet gegund helaas. Dan hoefde ik me nooit meer te storen aan het jaaginstinct en de bezitsdrang van de gemiddelde kerel, van wat voor soort religie dan ook.

Tomas
27-12-02, 12:20
Geplaatst door Donna

Jammer dat het niet mogelijk is om pot te worden. Dat geluk is mij niet gegund helaas. Dan hoefde ik me nooit meer te storen aan het jaaginstinct en de bezitsdrang van de gemiddelde kerel, van wat voor soort religie dan ook.

:D

Dat begrijp ik dus echt niet. Als ik vrouw was geweest, dan wist ik het wel.

Donna
27-12-02, 12:32
Geplaatst door Tomas
:D

Dat begrijp ik dus echt niet. Als ik vrouw was geweest, dan wist ik het wel.


:engel:

Bart
27-12-02, 13:45
Geplaatst door Donna
Jammer dat het niet mogelijk is om pot te worden. Dat geluk is mij niet gegund helaas. Dan hoefde ik me nooit meer te storen aan het jaaginstinct en de bezitsdrang van de gemiddelde kerel, van wat voor soort religie dan ook.

Donna, ik weet niet of je ooit wel eens in een gemengde gay bar bent geweest, maar de gemiddelde lesbo is nog VEEL erger dan een hetero man wat dat betreft hoor....

Bart
27-12-02, 13:49
JMT, LEER EENS LEZEN!!!!

Wat Amellady schrijft is niet haar eigen mening, maar ze draait de zaak om. Zij schrijft nu over de westerse vrouw op exact dezelfde manier als (volgens haar) over islamitische vrouwen geschreven wordt. Naar mijn bescheiden mening is dat niet zo, maar zo is dat zoals zij dat voelt.

Donna
27-12-02, 15:26
Geplaatst door Bart
Donna, ik weet niet of je ooit wel eens in een gemengde gay bar bent geweest, maar de gemiddelde lesbo is nog VEEL erger dan een hetero man wat dat betreft hoor....


Het was retorisch bedoeld Bart.

Ik lijk in deze discussie misschien eenbeetje zwartgallig als het om hereroseksuele mannen gaat, maarrrrrr.... ik kan nog best wat dingen bedenken waar ze wel goed voor zijn....;) :stout:

Donna
27-12-02, 17:11
Geplaatst door J.M.T.

Zo'n vrouw is voor mij intellectueel oninteressant omdat zij mij vooruit laat weten hoe zij in het leven staat.

Maar is het feit dat jouw intellectuele vermogens niet worden geprikkeld door een vrouw met een hoofddoek reden om haar het dragen ervan te verbieden?

Ik weet namelijk niet helemaal zeker of de dames waar we het over hebben zichzelf zien in de rol van: we moeten JMT eens wat meer intellectueel prikkelen want die jongen heeft daar recht op.

Zo vind ik mannen met hangbuiken en bierwalmen om zich heen totaal niet intelectueel of anderszins prikkelend. Maarja, dat is hun functie in het leven ook niet geloof ik. Mij prikkelen.

Ik zou mannen dus nooit verbieden een hangbuik te hebben en naar bier te stinken, hoe onsmakelijk ik het ook vind.

Dus komen we weer terug op het punt waar hoofddoekdiscussies altijd op uitdraaien: je vind het gewoon niet zo leuk staan.

Maar dat is volgens mij geen reden om iets te verbieden.

BiL@L
27-12-02, 20:45
Circa 100 jaar geleden was het in bepaalde landen legaal, dat een man zijn vrouw verkocht. Die landen zullen we de namen X en Y noemen . Die vrouw mocht verkocht worden, want tenslotte werd ze beschouwd als de huisraad ( zoals een kast of stoel ) van de man.

De laatste verkoopsdatum was in het jaar 1815 . Moesten we nu in dat verdrag de naam van ene Ahmed vinden , die zijn vrouw –laat ons zeggen – voor 20 dinar verkocht had aan een andere man die Hasan heet . In Iran, Afghanistan of Turkije misschien? Wie zou het dan verwonderen ? Het was dan tenslotte het bewijs voor hetgeen we allang wisten. De vrouw in de Islam is toch de slavin van haar man. Haar onderdrukking is ons toch bekend gemaakt door publicaties en mediaberichten. Maar, had men nu in dat verdrag gelezen dat een zekere Henry Cook uit Engeland zijn vrouw voor 1 shilling had verkocht aan een man die John Earl heet , dan... ja... wat dan ?

Dan zou men tenminste zeer verrast zijn, want een vrouw uit het Westen is toch vrij en gelijk voor de wet. Men zou het wegpraten met het feit dat het toch in 1800 was en dat het gebeurde in de middeleeuwen.

Het beeld van de vrouw in de Islam en de vrouw in het Westen wordt in de media als 2 tegenpolen beschreven. De Islamitische vrouw is onder haar sluier een onderdrukte en ongelijkrechtig wezen dat moet bevrijd worden van haar tirannieke man. De westerlingen moeten haar helpen om de sprong te maken uit dat religieuze gedoe te stappen en haar zo te maken als haar Westerse zuster. Op alle gebied vrij, geëmancipeerd en heeft gelijke rechten op alle vlakken.

Laten we echter eens een blik werpen in die Westerse geest- en cultuurverhalen. Hier stoten we direct op ervaringen en voorstellingen die de Westerse vrouw tot nu toe nog hedendaags met zich meedraagt.

Vanaf het begin der kerkelijke tijden is al Eva de schuldige van de verdrijving uit het paradijs. Dat is dus een vrouwelijke erfzonde !

De man had het recht om zijn vrouw te verkopen, te verstoten, te slaan en te doden. Eigendommen en politieke stemrechten werden daar ook onder mee bestempeld. (Vrouwen kregen pas in 1948 stemrecht in het parlement en de senaat, daarvoor hadden ze alleen stemrecht bij de gemeenteraads_verkiezingen)

Deze instelling zette zich in de moderne wetten voort. Tot in 1942 bleef de vrouw onbekwaam om handel te drijven.

De Duitse universiteiten werden voor de vrouwen pas geopend in 1908. En hedendaags is 40% van de vrouwen student, maar toch zijn er maar 5,5% vrouwen aangesteld als professor.

En hoe ziet het vrouwengezelschap er nu in het jaar 2000 uit ? Zijn wij zo vrij ?

Voor veel vrouwen houd die vrijheid ‘s avonds al op. Geweld tegen vrouwen. Verkrachting en aanranding, heel dikwijls niet door vreemden, maar door eigen man, vader of broers of schoonfamilie. Onderzoek heeft uitgewezen dat 72% van de vrouwen seksueel lastiggevallen wordt op haar werk. Een op de drie vrouwen worden door haar man geslagen. Dit is toch een duidelijk samenhang van het hedendaagse geweld en de vroegere wetten op de vrouwen.

Als je een blik op de media werpt zie je al genoeg. Het ideaalbeeld van de vrouw. Ze moet jong, slank en als het ook nog mogelijk is blond zijn. Heel weinig vrouwen evenaren dit beeld, maar proberen door alle soorten diëten en dergelijke er toch zo uit te zien. Geen enkele vrouwenblad dat je leest bevat geen dieetmiddeltje. Het aantal vrouwen met eetstoornissen blijft dan ook stijgen. Een op de tien vrouwen lijdt aan anorexia of bolemie.

De industrie vaart er ondertussen wel bij. Hun cijfers stijgen in hoge lijnen. Cosmeticabedrijven, schoonheidsoperaties en de modewereld halen er profijt uit.

Een vrouw wordt gebruikt als een industrieel object en ze wordt te koop aangeboden op de markt. Kan je dat allemaal als vrijheid beschouwen ?

Hetzelfde onder welke reclame van auto’s tot en met zeep. Overal hoort er een naakte of een halfnaakte vrouw bij. Welke boodschap brengt dat over?! Een westerse vrouw is een seksobject, men mag haar nemen, gebruiken en bezitten. En hoe staat het met het zelfrespect?! Wie kent het niet? Het gezegde : ‘ Ik ben maar een huisvrouw’ ? Ze schamen zich omdat ze thuis blijven om voor hun kinderen te zorgen, te poetsen, te koken , te strijken en te zorgen voor het welzijn van hun gezin. Een job die je kan vergelijken met een manager. Maar neen, weer voor dat ideaalbeeld gaan ze nog bijwerken. Al moeten ze ergens nog w.c.’s gaan poetsen. En als ze dan nog een goede positie hebben, dan hebben ze nog 30% minder loon dan hun mannelijke collega’s! Kan de doorsnee westerse vrouw die altijd voor haar gezin gezorgd heeft later nog van een mooie oude dag genieten, omgeven van haar kinderen??? NEEN!!! Ze vereenzaamt langzaam. Want een oude vrouw is onproductief. Ze krijgen 60% minder pensioen. En 4/5 van de personen die op de OCMW staan zijn vrouwen.

Vrijheid in de Kapitalistische Westerse gezelschap is vooral de vrijheid van de sterkste. De man ! De vrouw is zwak en wordt onderdrukt en uitgebuit. Men wil, zonder rekenschap te geven aan anderen, van het leven genieten. Genieten is in het Westen synoniem voor consumeren, dat de mensen verslaafd en kapot maakt. Daarvan zijn ze zichzelf zelfs niet bewust van. De vrouw is het offer van die vrijheid.

Ik ben zo vrij...is in de realiteit niets anders dan, ik ben zo vrij om mij op alle gebieden te laten uitbuiten.

De onder haar sluier Islamitische onderdrukte vrouw met haar tirannieke man, waar ze de slaaf van is. O, charme die moet gered worden door haar Westerse zuster!

Tomas
27-12-02, 20:49
Geplaatst door BiL@L


Amellady bedoelde het niet zo serieus Bil@l...

BiL@L
27-12-02, 20:53
Geplaatst door Tomas
Amellady bedoelde het niet zo serieus Bil@l...

O, ik eigenlijk ook niet. Maar ik wilde dit tekstje toch wel even plakken. Of ben je vergeten waar ik bekend om sta? Ik ben van PLakker en Co, remamba?

:D;)

Kadija
27-12-02, 22:49
Bilal ik herken wel wat in jouw redenatie hoor. Alleen, moest dat nu over dat blonde haar? Daar ga ik als roodharige. Ha ha. Wij roodharigen worden altijd onderschat.

Donna, wederom ben ik het helemaal met je eens. Sommige mannen gedragen zich beslist lachwekkend en denken nog dat wij dat leuk vinden ook. Nu mag ik van thuis niet uit naar discos ofzo, maar als ik op koopavond met een vriendin ofzo in de stad loop is het beslist irritant om allerlei dingen naar je hoofd te krijgen of nagefloten te worden. En dan loop ik gewoon in mijn lange broek met mijn winterjas (normaal in deze tijd van 't jaar)
En mijn haar heb ik meestal in een vlecht want dat vindt ik gemakkelijk dusse, is dat uitdagend ofzo? Ik val mannen die knap zijn toch ook niet lastig op straat laat staan dat ik ze zoiets naroep als, hé schoonheid, en de uitnodiging die er dan achteraan komt zal ik maar niet herhalen. Bah!
En weet je wat ik dan helemaal superirritant is. Als mijn broer erbij is (die ziet er erg marokkaans uit) of mijn neef ( die 100% marokkaan is) heb ik nergens last van. Stelletje lafaards. Trouwens het zijn zowel marokkanen als hollanders hoor die zich zo idioot aanstellen!
Nadia :vingers:

Sven_DP
27-12-02, 23:00
Nadia, mijn vrouw is wel niet roodharig, maar ik kan voor haar getuigen dat er twee categorieën zijn in Brussel die alle vrouwen als loslopend wild beschouwen : Bouwvakkers en Marokkanen. Ik kan het ook niet helpen dat onze Turken hier veel minder aan meedoen... Ik weet uit goede bron dat een vingertje in de lucht helpt voor de bouwvakkers, de andere schelden je dan gegarandeerd uit met alle mogelijke en onmogelijke scheldwoorden die ze door gebrek aan opvoeding en opleiding geleerd hebben, en dat zijn er heel wat. Hier lopen er trouwens ook enkele rond die heel sterk zijn in puberaal schelden, zelfs een vrouw...enfin meisje vermoed ik. (heb het niet over jou hoor)

Kadija
27-12-02, 23:34
Geplaatst door Sven_DP
Nadia, mijn vrouw is wel niet roodharig, maar ik kan voor haar getuigen dat er twee categorieën zijn in Brussel die alle vrouwen als loslopend wild beschouwen : Bouwvakkers en Marokkanen. Ik kan het ook niet helpen dat onze Turken hier veel minder aan meedoen... Ik weet uit goede bron dat een vingertje in de lucht helpt voor de bouwvakkers, de andere schelden je dan gegarandeerd uit met alle mogelijke en onmogelijke scheldwoorden die ze door gebrek aan opvoeding en opleiding geleerd hebben, en dat zijn er heel wat. Hier lopen er trouwens ook enkele rond die heel sterk zijn in puberaal schelden, zelfs een vrouw...enfin meisje vermoed ik. (heb het niet over jou hoor)

Ik heb ook last van hollanders hoor. Maar helaas er zijn zat marokkaanse knullen die hun slechte naam waar maken. Maarre ik ken ook een hoop normale leuke marokkaanse gasten hoor. Die groeten je normaal, werken of gaan naar school. Ben je getrouwd Sven? Leuk. Dan ben je zeker al ouder hé? Ik bedoel dertig ofzo. Heb je ook kinderen?
Enne ha ha, volgens mij vond je me in een andere topic nogal brutaal maar daar kan ik wel tegen hoor.
Doei Nadia :wink:

Sven_DP
27-12-02, 23:41
Brutaal? Bah nee, maar zoals de meeste Vlamingen laat ik me af en toe nog steeds 'vangen' door de directheid en mondigheid van de meeste Nederlanders. Scheldtirades zoals bvb. van Couscousje, om geen namen te noemen, maar niet enkel zij hoor :) , vind ik persoonlijk een beetje 'shocking', maar ik wijt ik dan weer aan jeugdig temperament. Als je een dertiger 'oud' vind...kan ik weer depressief beginnen worden :( , maar ja af en toe besef ik dat mijn 18 jaar al een tijdje geleden is. Je leert met de jaren vooral heel veel relativeren.

Donna
27-12-02, 23:48
Geplaatst door Kadija
Bilal ik herken wel wat in jouw redenatie hoor. Alleen, moest dat nu over dat blonde haar? Daar ga ik als roodharige. Ha ha. Wij roodharigen worden altijd onderschat.

Donna, wederom ben ik het helemaal met je eens. Sommige mannen gedragen zich beslist lachwekkend en denken nog dat wij dat leuk vinden ook. Nu mag ik van thuis niet uit naar discos ofzo, maar als ik op koopavond met een vriendin ofzo in de stad loop is het beslist irritant om allerlei dingen naar je hoofd te krijgen of nagefloten te worden. En dan loop ik gewoon in mijn lange broek met mijn winterjas (normaal in deze tijd van 't jaar)
En mijn haar heb ik meestal in een vlecht want dat vindt ik gemakkelijk dusse, is dat uitdagend ofzo? Ik val mannen die knap zijn toch ook niet lastig op straat laat staan dat ik ze zoiets naroep als, hé schoonheid, en de uitnodiging die er dan achteraan komt zal ik maar niet herhalen. Bah!
En weet je wat ik dan helemaal superirritant is. Als mijn broer erbij is (die ziet er erg marokkaans uit) of mijn neef ( die 100% marokkaan is) heb ik nergens last van. Stelletje lafaards. Trouwens het zijn zowel marokkanen als hollanders hoor die zich zo idioot aanstellen!
Nadia :vingers:

Sjo! Niet normaal! Ik probeer dat ook altijd aan mannelijke vrienden van me uit te leggen, maar dat geloven ze gewoon niet. En dat komt inderdaad omdat het nooit gebeurt waar ze bij zijn.

En dat fluiten of groeten is nog niet het allerergste. Wat ik pas echt erg vind, is mannen die naar je fluiten en iets naar je roepen, en dan boos worden als je niks terugzegt! Alsof ze recht op een reactie hebben ofzo! Dat is pas erg.

Laatst bijvoorbeeld, was wel een extreem voorbeeld, loop ik een restaurantje in op zoek naar een paar kennissen van me, maar ze waren er niet dus ik ging meteen weer weg. Staat er een gozer op de tramhalte tegenover die tent, en die zegt iets als: goedemiddag dame. Maargoed, ik had geen zin om iets terug te zeggen want ik was sjachereinig. Is mijn goed recht lijkt me. Wat denk je? Komt die gozer me witheet van woede achterna. 'Je kunt toch wel wat terugzeggen, gore *** Biep! Biep! **((()&^%%^*('

Najaa, die gast is gestoord dacht ik nog.

En het erge was, dat ik toen ik die straat uitliep nog een keer of 3 opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Terwijl ik daarvoor met eenvriend van me zeker 3 uur had gewinkeld zonder probleem.

Het lijkt wel of ze het ruiken. Man weg, het jachtseizoen is geopend!

Echt erg.

Maargoed. Wat me wel weer opvalt aan deze discussie (en dat is even alleen voor de dames onder ons):

Valt het je ook niet op dat mannen in dit soort discussies over vrouwenonderdrukking ineens superactief en betrokken zijn? Echt, als je al die mannen online hoort over vrouwenonderdrukking in ANDERE culturen en religies dan hun eigen cultuur of religie, dan zijn ze ineens ZO ONTZETTEND ACTIEF EN BETROKKEN.

Je zou er haast wat van gaan denken.

:D

Het is dan ook gewoon gel*l. Als mannen zich echt zo druk zouden maken over onderdrukking van de vrouw dan zou vrouwenonderdrukking niet meer voorkomen. Het is dan ook vooral bedoeld als argument om een ander's cultuur of religie af te zeiken.

Toch jammer.

Kadija
27-12-02, 23:59
Zijn belgen minder direct? Grappig! Zoveel km is het niet ver weg. Van die scheldparijen hou ik ook niet maarre ik laat me weleens meeslepen. Het is maar goed dat je nooit getuige bent geweest van de ruzies tussen mij en mijn fam als ik vroeger spijbelde ofzo. Dat ging hard tegen hard hoor. Helaas kwam mijn broer meestal als winnaar uit de strijd en volgde er voor mij weer eens huisarrest ofzo. Triest hé? Nee hoor. Nu weet ik wel beter.

Heb je al grijze haren? bandiet
Nadia

Sven_DP
28-12-02, 00:05
Wij 'draaien meer rond de pot', vooral grappig in meetings waar de Vlamingen soms als aan de grond genageld zitten/staan doordat de Nederlanders gewoon zeggen waar het op staat, zonder omwegen.

Ligt aan ons onderwijssysteem dat een stuk gedisciplineerder verloopt, en aan onze wat 'zachtere' volksaard denk ik. Misschien zijn we door al die bezetters door de eeuwen heen wel intuïtief wat voorzichtiger en beleefder in onze uitspraken geworden...?

Enne...vanmorgen was alles nog pikkezwart...lollll

Kadija
28-12-02, 00:12
Geplaatst door Donna
Sjo! Niet normaal! Ik probeer dat ook altijd aan mannelijke vrienden van me uit te leggen, maar dat geloven ze gewoon niet. En dat komt inderdaad omdat het nooit gebeurt waar ze bij zijn.

En dat fluiten of groeten is nog niet het allerergste. Wat ik pas echt erg vind, is mannen die naar je fluiten en iets naar je roepen, en dan boos worden als je niks terugzegt! Alsof ze recht op een reactie hebben ofzo! Dat is pas erg.

Laatst bijvoorbeeld, was wel een extreem voorbeeld, loop ik een restaurantje in op zoek naar een paar kennissen van me, maar ze waren er niet dus ik ging meteen weer weg. Staat er een gozer op de tramhalte tegenover die tent, en die zegt iets als: goedemiddag dame. Maargoed, ik had geen zin om iets terug te zeggen want ik was sjachereinig. Is mijn goed recht lijkt me. Wat denk je? Komt die gozer me witheet van woede achterna. 'Je kunt toch wel wat terugzeggen, gore *** Biep! Biep! **((()&^%%^*('

Najaa, die gast is gestoord dacht ik nog.

En het erge was, dat ik toen ik die straat uitliep nog een keer of 3 opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Terwijl ik daarvoor met eenvriend van me zeker 3 uur had gewinkeld zonder probleem.

Het lijkt wel of ze het ruiken. Man weg, het jachtseizoen is geopend!

Echt erg.

Maargoed. Wat me wel weer opvalt aan deze discussie (en dat is even alleen voor de dames onder ons):

Valt het je ook niet op dat mannen in dit soort discussies over vrouwenonderdrukking ineens superactief en betrokken zijn? Echt, als je al die mannen online hoort over vrouwenonderdrukking in ANDERE culturen en religies dan hun eigen cultuur of religie, dan zijn ze ineens ZO ONTZETTEND ACTIEF EN BETROKKEN.

Je zou er haast wat van gaan denken.

:D

Het is dan ook gewoon gel*l. Als mannen zich echt zo druk zouden maken over onderdrukking van de vrouw dan zou vrouwenonderdrukking niet meer voorkomen. Het is dan ook vooral bedoeld als argument om een ander's cultuur of religie af te zeiken.

Toch jammer.

Ja zover had ik nog niet doorgedacht Donna.
Denk jij dat de aanleg van hollandse en marokkaanse mannen gewoon hetzelfde is. Veel hollanders denken dat alleen marokkanen zo zijn.(jachtinstinkt enzo) Toch niet allemaal? Jakkie ik wil later geen man die jaagt. Niet op wild en niet op vrouwen.
Dat doet me veel te veel denken aan boeketreeksjes. Geef me dan maar Tolkien of Grisham.
Mijn vriend is rustig en serieus. En ook met een andere rustige serieuze jongen kan ik goed opschieten. Het is vaak leuk om met ze te praten als ze tenminste je niet alleen als meid zien. Maar gewoon als kameraadje ofzo. Snap je. Ik zit er echt niet op te wachten dat ze knielen voor m'n uiterlijk. Wie weet ben ik daaronder wel een krengetje. Dat kan toch?
Volgens mij ben jij ook zo en stel je meer prijs op een goed gesprek?
Nadia :rambo:

BiL@L
28-12-02, 13:10
Ik blijf het grappig vinden. Autochtone mannen en vrouwen die bepalen dat islamitische vrouwen vrouwen NIET vrij zijn...

Dag Donna en Nadia.
:D

Donna
28-12-02, 13:42
Geplaatst door BiL@L
Ik blijf het grappig vinden. Autochtone mannen en vrouwen die bepalen dat islamitische vrouwen vrouwen NIET vrij zijn...

Dag Donna en Nadia.
:D

Dat is inderdaad om je te bescheuren Bil@l...... net als islamitische mannen en vrouwen die bepalen dat westerse vrouwen allemaal worden misbruikt voor commerciele doelstellingen en gratis prostitutie leveren...... :D

En het wordt al helemaal hilarisch als je je bedenkt dat niet 1 van die zogenaamde moraalridders op witte paarden het werkelijk om het lot van de vrouwen te doen is......

Kadija
28-12-02, 16:56
Geplaatst door Puk
Je snap het niet. Autochtone mannen en vrouwen constateren dat islamitische vrouwen niet vrij zijn. Die onvrijheid wordt door allochtone (islamitische) mannen bepaald. En een flink aantal moslima's vindt dat wel prettig.

Je moet de zaak niet omdraaien.

Dus jij beweert dat autochtonen kunnen bepalen dat bijv mijn hoofddoekdragende nichtje niet vrij is? Ja hoor!!!!!!!!!! Wat een kolder man. Haar ouders en broer zijn hartstikke lief voor d'r en hebben veel respect voor haar keuze.
:corcky: Nadia

lennart
28-12-02, 17:43
Och, Och, bijdrages aan deze thread is weer het voorbeeld van waarin Nederlandse vrouwen het beste in zijn: klagen.
En ondertussen hebben al deze vrouwen waarschijnlijk naar een aflevering van Ally McBeal waarin zij haar ideale man van de straat heeft opgepikt.
Doet me denken aan een huisgenote van mij, die het altijd druk heeft en daar steen en been overklaagt. Desondanks neemt ze mijn advies om minder afspraken niet ter harte, toch merkwaardig.
Zolang vrouwen zichzelf nog niet begrijpen zeg ik: Het enige recht van de vrouw, het aanrecht :hihi:

Donna
28-12-02, 21:59
Geplaatst door J.M.T.
Nee, je vergelijking gaat niet op. Mannen met bierbuiken kunnen intellectueel heel interessant zijn en sommige vrouwen zijn dol op buiken!. Het enige dat een bierbuik zegt is dat die mannen te veel bier drinken verder niets over waar zij in geloven of hoe zij in het leven staan. Een hoofddoek zegt dat wel.

Vrouwen met hoofddoeken kunnen intellectueel heel interessant zijn en er zijn mannen die dol zijn op vrouwen met hoofddoeken! Het enige dat een hoofddoek zegt is dat een vrouw moslima is. En dat zegt nog helemaal niets over haar karakter, haar intelligentie, haar persoonlijkheid, haar gevoel voor humor of wat dan ook.

Jammer dat je alle vrouwen met hoofddoeken in Nederland op een hoop gooit en als een soort eencellig wezen beschouwt. Ik ken veel vrouwen met hoofddoeken, sommigen zijn leuk om mee om te gaan, anderen weer niet. Zoals dat met alle mensen zo is.

Tomas
28-12-02, 22:07
Volgens mij zegt een bierbuik meer dan een hoofddoek. Een echte bierbhuik is het gevolg van een ernstige verslaving. Een hoofddoekje van veel verschillende motieven.

Alleen is een bierbuik meestal niet het gevolg van bier, waarmee het dus weer net zoveel zegt. Tja. Wat een vergelijking eigenlijk?! Wie verzint dit?

Trouwens mijn laptop doetut weer!

Yes!

Kadija
28-12-02, 22:09
Lennart, ik vindt jou echt het voorbeeld van de moderne geëmancipeerde man. Ga zo door jochie. :gniffel:

Donna zullen wij een hoofddoek gaan dragen? Wie weet kunnen we dan gelijk rustiger de stad in. :melig2:

Nadia

Thomas zit jij met je laptop op internet? Ik dacht dat je die alleen voor bedrijfswerk enzo kon gebruiken? Kun je die aansluiten op je modem. Lijkt me wel gaaf.

Tomas
28-12-02, 22:13
Lennart heeft duidelijk politieke ambities, gezien zijn aanrecht opmerking.

Wanneer is je intervieuw met Wauke?

Tomas
28-12-02, 22:16
Geplaatst door Kadija
Thomas zit jij met je laptop op internet? Ik dacht dat je die alleen voor bedrijfswerk enzo kon gebruiken? Kun je die aansluiten op je modem. Lijkt me wel gaaf.

Een laptop is eigenlijk een gewone computer, dus...

Maar ik heb thuis een klein netwerkje met een servertje en wat pc's en nu dus beneden ook weer m'n laptop.

Dat ding had een vreemde hekel gekregen aan windows en nu doetie het met linux. Dus nu ken ik linux. Wil je wat van linux weten? Vraag maar.

Donna
28-12-02, 22:23
Geplaatst door Kadija
Donna zullen wij een hoofddoek gaan dragen? Wie weet kunnen we dan gelijk rustiger de stad in. :melig2:

Dat is nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk. Een hoofddoek voor noodgevallen in je tas!

Vooral met warm weer en als de lente net begint is dat aan te raden...;)

Ik neem zo'n zwarte die strak over je hoofd zit en die je zo om je knotje heendoet. En daaroverheen dan een gele ofzo (ben je meteen origineel, ik zie nooit gele hoofddoeken eigenlijk).

Welke neem jij?

Effe tutten als meiden onder mekaar hoor heren, mag het?

Heb je chocola bij je trouwens Kadija? :melig2:

Donna
28-12-02, 22:24
Geplaatst door Tomas
Dat ding had een vreemde hekel gekregen aan windows en nu doetie het met linux. Dus nu ken ik linux. Wil je wat van linux weten? Vraag maar.

Ik kan je wel het telefoonnummer geven van de voorzitter van de Linux Gebruikersgroep Nederland. Of van de penning meester.

Ik heb ergens ook nog wel een bestandje met allemaal coole hackdingetjes voor linux. Hebbuh?

5 euro :D

Donna
28-12-02, 22:26
Geplaatst door lennart
Och, Och, bijdrages aan deze thread is weer het voorbeeld van waarin Nederlandse vrouwen het beste in zijn: klagen.
En ondertussen hebben al deze vrouwen waarschijnlijk naar een aflevering van Ally McBeal waarin zij haar ideale man van de straat heeft opgepikt.
Doet me denken aan een huisgenote van mij, die het altijd druk heeft en daar steen en been overklaagt. Desondanks neemt ze mijn advies om minder afspraken niet ter harte, toch merkwaardig.
Zolang vrouwen zichzelf nog niet begrijpen zeg ik: Het enige recht van de vrouw, het aanrecht :hihi:


Jajaja, dat zal allemaal best, maar wanneer masseer je m'n voeten nou eens een keer?

Emancipatie, al die mannen met een mening, ik word er zo moe van he.............

Kadija
28-12-02, 22:29
Geplaatst door J.M.T.
BiL@L



Wat wil je hiermee eigenlijk zeggen? Dat de Westerse vrouw een lange strijd heeft moeten strijden en er nog steeds mee bezig is lijkt mij!



Wil je zeggen dat verkrachtingen van vrouwen in islamitische landen niet voorkomen, dat er geen geweld bestaat in families, dat vrouwen niet onderdrukt worden? Zijn het merendeel van vrouwen in vrouwenhuizen daarom moslimas? Waar haal jij "een op de drie vrouwen" die geslagen worden vandaan? De meeste Nederlandse vrouwen pikken het niet!

Aanranden van je vrouw mag toch in de Islam omdat aanranden in het huwelijk niet erkent wordt! Het wordt tenminste erkent in "het Westen"!
En hoeveel kinderen worden er vermoord middels "ere wraak" of verstoten?

Het ideaal beeld van de vrouw? In islamitische landen is dat veelal dikke vrouwen en die willen dus niet op dieet om hun mannen te plezieren!



Wat een totale nonsense! Jij maakt er toch ook gebruik van! Of heb je geen auto en een computer (allemaal "kapitalistische" dingen) of zijn die alleen voor mannen bedoeld?

Nee, wat ideaal is om vrouwen allemaal onder een hoofddoek, sluier of burkah te stoppen en ze als persoonlijk bezit te beschouwen die 'minder' is dan de man omdat hij haar financieel onderhoudt! Om vier vrouwen te mogen nemen! Dat is ideaal, dat is nog eens echte vrijheid voor vrouwen als niet-bestaand produkt in de macho wereld van de islam!

Wil jij je hele leven niets anders doen dan "poetsen, koken en billen afvegen en de sloffen van je vrouw aandragen? Ben jij een volgzaam wezen zonder intellect, zonder talent? Nee, maar jij behoudt die taken voor de vrouw want zelf heb je er geen zin an. Dus houdt haar op haar plaats want anders moet je zelf afwassen en stofzuigen daar heb je in je vrouw een bediende voor die je ervoor betaalt. En nee, het is niet te vergelijken met "een job van een manager" zo wil jij vrouwen zoet houden en op hun plaats.
Dus kom niet aanzetten met het feit dat er weinig vrouwelijke Professoren zijn want jij ziet vrouwen liever in het verheven werk van keukenmeid!!!

Vrouwen krijgen "60%" (!) minder pensioen? Waar?????



Nee hoor, zo'n advertentie suggereert aan mannen dat als zij zo'n auto kopen dat zij sexueel aantrekkelijker worden. Wat soms het geval is bij vrouwen die van mooie autos houden en soms niet het geval is van vrouwen die daar geen barts om geven. Ik vind die advertenties ook idioot en vrouwen zouden zich er niet voor moeten lenen. Maar die advertenties zijn wel 'gericht' en betekenen beslist niet dat alle westerse vrouwen seksobjekten zijn die je mag "nemen". Dat maak jij ervan dat zit in jouw zondig-denkende geest!



Je raaskalt! Je zou tenminste kunnen erkennen dat men met miljoenen uit het MO hier naar toe wilt komen om "van het leven (te kunnen) genieten" liefst met een gehoorzame vrouw in het kielzog! En er zijn ook verslaafden in arme landen verslaafd door de armoede waarin zij verkeren. Je weet zelf wel welke landen (b.v. in Afghanistan!).

[

Nee hoor, ik ken bosjes en bosjes vrouwen die geweldig van hun vrijheid genieten en die zich op allerlei manieren ook intellectueel ontplooien en die ook 'hun mannetje staan'. Ze mogen dansen en zingen, zij mogen muziek maken, zij gaan naar het theater en zij reizen. En wat het leukste is zij mogen dat samen doen met mannen zonder hun ogen neer te hoeven slaan in Zijn nabijheid!



Ja, bijvoorbeeld de vrouwen in Afghanistan. In SA (heb ik gehoord) zie je haast geen vrouw op straat. Dat is pas echt leuk en gezellig!!

Volgens de koran mag een vrouw niet verkracht worden, ook niet binnen het huwelijk. Toevallig heb ik dit pas nog zitten lezen. Als je ruzie hebt en je man is overtuigt van zijn gelijk of hij voelt agressie moet hij zijn vrouw alleen laten in bed staat er ongeveer letterlijk. Hier zullen veel mannen zich niet aanhouden maar dat kun je niet aan de koran wijten. Tenslotte was nederland vroeger alg. christelijk en werden er ook vrouwen mishandeld en verkracht.
Lijkt me trouwens wel verschrikkelijk, ik zou hem vermoorden!
Wat dat betreft zullen vrouwen met hoofddoek, getrouwd met een serieuze islamitische man beter af zijn dan vrouwen die getrouwd zijn met een zogenaamde moderne moslim. Geloof het of niet dat is jou zaak. Persoonlijk ben ik heel veel aan het lezen over dat soort zaken en me aan het verdiepen in de islaam. Veel van de normen en waarden van de islaam komen overeen met het christendom.
Je leest blijkbaar erg slecht hier op PB. Er zijn zoveel lezenswaardige topics van moslims en moslima's die je een heel ander beeld zouden kunnen geven.
Idealiseer je niet een beetje de westerse maatschappij.
We zijn niet beter of slechter dan de rest van de wereldbevolking.
Nadia :nl:

Tomas
28-12-02, 22:29
Geplaatst door Donna
Ik kan je wel het telefoonnummer geven van de voorzitter van de Linux Gebruikersgroep Nederland. Of van de penning meester.

Ik heb ergens ook nog wel een bestandje met allemaal coole hackdingetjes voor linux. Hebbuh?

5 euro :D

Die cd was vorig jaar nog 5 gulden, gdvrdmm.Wat zijn dat dan die hack dingetjes? En wat moet ik met die telefoonnrs? Is dat een penningmeesteres?

ṫ ding doetut nu wel maar is wel alledijekels traag.

Donna
28-12-02, 22:32
Geplaatst door Tomas
Die cd was vorig jaar nog 5 gulden, gdvrdmm.Wat zijn dat dan die hack dingetjes? En wat moet ik met die telefoonnrs? Is dat een penningmeesteres?

ṫ ding doetut nu wel maar is wel alledijekels traag.

Wij zouden een mooi team vormen. Jij weet iets van linux, ik behoor iets van linux te weten maar ik weet niks. Maar ik ken wel de voorzitter van de Linux-GebruikersGroep! Jippie. Een gortdroge beetje bleke kerel die alleen maar kan lachen en verder niks.

Mijn laptop is ook traag. Gek word je dervan.

Kadija
28-12-02, 22:34
Geplaatst door Donna
Dat is nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk. Een hoofddoek voor noodgevallen in je tas!

Vooral met warm weer en als de lente net begint is dat aan te raden...;)

Ik neem zo'n zwarte die strak over je hoofd zit en die je zo om je knotje heendoet. En daaroverheen dan een gele ofzo (ben je meteen origineel, ik zie nooit gele hoofddoeken eigenlijk).

Welke neem jij?

Effe tutten als meiden onder mekaar hoor heren, mag het?

Heb je chocola bij je trouwens Kadija? :melig2:

Tuurlijk, wat is leven zonder chocola? Dan liever nog zonder jongens.
Weet je wat me gaaf lijkt met hoofddoek? Kan ik alle kleuren dragen die ik wil zonder dat het vloekt. Oranje, paars, lila, ik doe gewoon elke dag een andere kleur, ligt aan m'n stemming. :handbang:
Nadia

Donna
28-12-02, 22:38
Geplaatst door Kadija
Tuurlijk, wat is leven zonder chocola? Dan liever nog zonder jongens.

Eindelijk iemand die me begrijpt.


Geplaatst door Kadija
Weet je wat me gaaf lijkt met hoofddoek? Kan ik alle kleuren dragen die ik wil zonder dat het vloekt. Oranje, paars, lila, ik doe gewoon elke dag een andere kleur, ligt aan m'n stemming. :handbang:
Nadia

We starten een nieuwe trend! De hoofddoek moet mode worden. Zonder hoofddoek hoor je er niet meer bij!

Slaan we gelijk twee vliegen in 1 klap. We worden niet meer aangesproken op straat, en die hele non-discussie over de hoofddoek is meteen afgekapt. Moslima's als trendsetters, Wie had dat ooit gedacht!

:boogie:

Kadija
28-12-02, 22:38
Geplaatst door Tomas
Die cd was vorig jaar nog 5 gulden, gdvrdmm.Wat zijn dat dan die hack dingetjes? En wat moet ik met die telefoonnrs? Is dat een penningmeesteres?

ṫ ding doetut nu wel maar is wel alledijekels traag.

Wat een ruige taal thomasje :haha: Zoiets hoor ik thuis ook als de heren met een klusje bezig zijn en het lukt niet. Als ik het zeg krijg ik te horen dat het geen taal is voor een meisje. Weer iets waardoor ik de voorkeur blijf geven aan chocola. :roker:

Hé donna, kunnen we geen winkeltje beginnen, speciaal voor hoofddoeken? In allerlei soorten en maten. We nodigen JMT en andere soortgelijke prikkers uit voor de feestelijke opening en dan krijgen ze gratis een proefexemplaar.
:D Nadia

Tomas
28-12-02, 22:39
Geplaatst door Donna
Wij zouden een mooi team vormen. Jij weet iets van linux, ik behoor iets van linux te weten maar ik weet niks. Maar ik ken wel de voorzitter van de Linux-GebruikersGroep! Jippie. Een gortdroge beetje bleke kerel die alleen maar kan lachen en verder niks.

Mijn laptop is ook traag. Gek word je dervan.

Ik heb ook iets fout gedaan bij het installeren. Ik verbruik nu veel te veel geheugen. Maar ik heb geen zin om die leidensweg nog een keer door te maken. Hij doetut en dat is al heel wat.

ṫ zal ook een keer het telefoonnr zijn van een lekker wijf. Tjeez. Leven. t zit niet altijd mee.

Tomas
28-12-02, 22:41
Geplaatst door Kadija
Wat een ruige taal thomasje :haha: Zoiets hoor ik thuis ook als de heren met een klusje bezig zijn en het lukt niet. Als ik het zeg krijg ik te horen dat het geen taal is voor een meisje. Weer iets waardoor ik de voorkeur blijf geven aan chocola. :roker:

Huh? En ik dacht: laat ik het netjes houden, Nadia is erbij...

Verkeerd gedacht. Is het die allediejekels?

Kadija
28-12-02, 22:44
Geplaatst door Tomas
Huh? En ik dacht: laat ik het netjes houden, Nadia is erbij...

Verkeerd gedacht. Is het die allediejekels?

Ik ben een heel zachtaardig supergevoelig typje. Had je dat nog niet begrepen? Moet ik m'n replys toch maar gaan bijschaven.
:huil: Nadia

Donna
28-12-02, 22:44
Geplaatst door Tomas
Huh? En ik dacht: laat ik het netjes houden, Nadia is erbij...

Verkeerd gedacht. Is het die allediejekels?


Wat betekent allediejekels?

:fplet:

Tomas
28-12-02, 22:50
Geplaatst door Donna
Wat betekent allediejekels?

:fplet:

Dat vertel ik wel als Nadia naar bed is, want ze is nogal gevoelig.

Kadija
28-12-02, 22:58
Geplaatst door Tomas
Dat vertel ik wel als Nadia naar bed is, want ze is nogal gevoelig.

Dan lees ik het morgen wel. :schrik:
Nadia

Ps gaat 1 van jullie folks nog naar the lord off the rings? Ik nieuwjaarsavond, gaaf! :tover: Nadia

Tomas
28-12-02, 23:03
Geplaatst door Kadija
Dan lees ik het morgen wel. :schrik:
Nadia

Ps gaat 1 van jullie folks nog naar the lord off the rings? Ik nieuwjaarsavond, gaaf! :tover: Nadia

Ik denk van niet. De kinderen willen naar HP en de 2e kamer. Die zijn nog ietsje te jong voor LOTR. Ik lees m'n doichter wel voor uit de Hobit. Nou ja, voorlezen? t is meer een wedstrijd allediejekelslange zinnen voorlezen zonder fouten.

Kadija
28-12-02, 23:07
Geplaatst door Tomas
Ik denk van niet. De kinderen willen naar HP en de 2e kamer. Die zijn nog ietsje te jong voor LOTR. Ik lees m'n doichter wel voor uit de Hobit. Nou ja, voorlezen? t is meer een wedstrijd allediejekelslange zinnen voorlezen zonder fouten.

HP lijkt me ook leuk, heb het eerste deel gezien. Zoek nou telkens naar een goeie bezem maar kan die tovenaars straat niet vinden.

Nadia :engel:

Tomas
28-12-02, 23:11
Geplaatst door Kadija
HP lijkt me ook leuk, heb het eerste deel gezien. Zoek nou telkens naar een goeie bezem maar kan die tovenaars straat niet vinden.

Nadia :engel:

Deel 1 ook gezien ja. Kweet nog nie of ik mee ga naar deel 2. Ik zal het volgende week melden of ik mee ben geweest. En mijn medogenloze vernietigende commentaar geven. Scheelt je weer 7 a 8 eurotjes.

Donna
28-12-02, 23:19
Ik heb HP 1 en LOTR 1 gemist helaas. Ik wilde er wel heen.

Ik wil ook naar de delen 2, maar mij kennende ga ik pas proberen kaarten te reserveren als die films allang op DVD uit zijn.

Tomas
28-12-02, 23:24
Geplaatst door Donna
Ik heb HP 1 en LOTR 1 gemist helaas. Ik wilde er wel heen.

Ik wil ook naar de delen 2, maar mij kennende ga ik pas proberen kaarten te reserveren als die films allang op DVD uit zijn.

Ja, dat ken ik.

Laten we wachten tot het wat minder druk is... En dan een jaar later op tv: He? Zouden we niet naar die film gaan?

Kdacht iedereen is naar bed.

Donna
28-12-02, 23:26
Geplaatst door Tomas
Ja, dat ken ik.

Laten we wachten tot het wat minder druk is... En dan een jaar later op tv: He? Zouden we niet naar die film gaan?

Kdacht iedereen is naar bed.


Ik ga er ook vandoor........... :)


:o


:zwaai:

lennart
28-12-02, 23:31
Geplaatst door Tomas
Lennart heeft duidelijk politieke ambities, gezien zijn aanrecht opmerking.

Wanneer is je intervieuw met Wauke?

Ik heb meer een Cor Eberhart carriere in gedachte, eerst rijk worden in de porno industrie, daarna een plaats kopen op een lijst en dan samen met een manisch depressieve vrouw een fractie vormen!!

Overigens HP2 is wel aardig, al vond ik 1 leuker, maar dat was waarschijnlijk omdat ik die gedubbed in het Frans heb gezien in een bioscoop in Paris. Als je de DiVX versie wil geef ik wel een link in pb.

Tomas
28-12-02, 23:37
Geplaatst door lennart
Ik heb meer een Cor Eberhart carriere in gedachte, eerst rijk worden in de porno industrie, daarna een plaats kopen op een lijst en dan samen met een manisch depressieve vrouw een fractie vormen!!

Overigens HP2 is wel aardig, al vond ik 1 leuker, maar dat was waarschijnlijk omdat ik die gedubbed in het Frans heb gezien in een bioscoop in Paris. Als je de DiVX versie wil geef ik wel een link in pb.

divx doesn't beat een bioscoopje. Naar mijn bescheiden mening.

Ik kan je verder helemaal volgen, maar haak af bij die manisch depressieve vrouw. Mij te kinkie.

lennart
28-12-02, 23:42
dvx dosn't beat een bioscoopje. Naar mijn bescheiden mening.


Home theater set + relax bank :duim:

Tomas
28-12-02, 23:51
Geplaatst door lennart
Home theater set + relax bank :duim:

Komt hier ook binnenkort.

Maar dan mis ik:
- het geschop tegen m'n rugleuning.
- Het geluid van mobieltjes.
- Het gerol van lege of volle flesjes.
- Het gekraak van zakken chips.
- De chips of popcorn zelf.
- Het gedrang in de pauze.
- Het surrealistische karakter van de pauze an sich.
- De rook.
- Het betalen.
- Het weer buitenstaan en dee film nog steeds niet begrepen hebben.
- En in het gesprek daarna dit absoluut niet toegeven.

En zo kan ik nog heel lang doorgaan. En dat doe ik dus niet.

Houdoe.

Kadija
30-12-02, 20:42
Geplaatst door EdV
Uiteraard!
Het is ook op papier namelijk een heel aantrekkelijk onderwerp waar we ons theoretisch erg sterk voor maken vanuit onze luie stoel.
Ik ben een theoretische witte ridder op een virtueel paard die overal op de wereld mooie, menswaardige grondwetten wil verspreiden.

Daar kan je toch niet tegen zijn, meid?

Ik bedoel: van die praktisch ingestelde meiden die omwille van misplaatste solidariteit iedere keer weer hun stellingen opgeven kan je het toch ook niet altijd hebben. Toch?

Ed

Bestaan ze nog die ridders op witte paarden? Volgens mij is het een uitgestorven ras die alleen nog in LOTR voorkomt of in legenden als koning Arthur en Robin Hood. Soms denk je dat je de prins ontmoet hebt. Maar helaas, een fikse regenbui en al het wit spoelt van zijn paardje en hij blijkt gewoon bont, gevlekt, zwart of grijs.
:moe: :confused: :( Nadia

Fi_Dien
31-12-02, 15:23
De sluier van de man.

Niet alleen voor de vrouw, maar zeker ook voor de man gelden er regels betreffende kleding en gedrag. Voor hen geldt o.a. dat zij zich minimaal moeten bedekken vanaf de navel tot en met de knieën; zodat dit lichaamsgedeelte niet zichtbaar is voor het oog. Tevens behoort hij de baard te laten staan. De baard van de man is te vergelijken met de sluier van de vrouw.

Allah (de Glorierijke en de Verhevene) heeft de mens perfekt geschapen. Hij heeft hem de Heilige Qoran gegeven zodat hij precies weet hoe te leven. Moeten we ons daar dan niet aan houden, en gaan we zelf bepalen hoe we ons gaan kleden? Is het niet Allah, onze Schepper (de Glorierijke en de Verhevene) die het beste weet wat goed voor ons is?


O' KINDEREN VAN ADAM: WIJ (ALLAH) HEBBEN U INDERDAAD KLEDING NEDERGEZONDEN OM UW NAAKTHEID TE BEDEKKEN EN OM TE DIENEN TER BESCHERMING EN VERFRAAIING; MAAR HET BESTE KLEED IS HET KLEED DER GODSVREZENDHEID. DIT IS EEN TEKEN VAN ALLAH, OPDAT ZIJ ER LERING UIT MOGEN TREKKEN.

(HEILIGE QORAN 7:26 ; AL-AA'RAAF)



DE PROFEET (VZMH) ZEI :

EEN PERSOON BEREIKT HET NIVEAU VAN GODSVREZENDHEID (MUTTAQIEN) NIET, TOT HIJ DATGENE UITBANT, WAT ONSCHULDIG IS, OMDAT HIJ BANG IS DAT HET SCHADELIJK IS.

(VERZAMELD DOOR AL-TIRMIDHI)

:)

Fi_Dien
31-12-02, 15:28
De vrouw in ere gehouden.
******************************
De edele scheppingsvorm van de vrouw wordt alleen door de islaam in ere gehouden. De Islaam verheft de status van de vrouw en geeft haar bescherming tegen oneerbaarheid en negatieve invloeden die haar lichaam misbruiken voor materialis-tische doeleinden. Een gemeenschap waarvan de mensen geld en materialisme begeren, onderdrukt zijn waarden en normen. Daardoor kan de natuur van de mens niet tot zijn positieve uiting komen.

Het beeld dat we zien in niet islamitische gemeenschappen is veelal: overspel, onzedelijkheid en gezinsbreuk. De geestelijke waarden en menselijke relaties worden erdoor geschaad en het leidt uiteindelijk tot normvervaging en wanorde. God de Alwetende, Schepper van alles, heeft belangrijke gedragsregels vastgesteld voor zowel de man als de vrouw. Alleen door Zijn regels kan een positieve en liefdevolle samenleving tot stand komen.

De mens hoeft zich niet in kloosters op te sluiten om een dergelijke samenleving tot stand te brengen, noch hoeft hij zijn gevoelens te onderdrukken, die wij van God ontvangen hebben. In de Islaam zijn de taken en regels bepaald naar de natuur van beide sexen. Door de lichaamsbouw van de man heeft hij bepaalde taken die de vrouw niet tot haar verantwoordelijkheden hoeft te rekenen. De man kan ook bijvoorbeeld geen kinderen baren, borstvoeding of moederliefde geven. Dat zit niet in zijn natuur.


De moeder is een leerschool.
*******************************
Dit zijn taken waarvoor de vrouw geschapen is en hierbij is moederliefde een belangrijk onderdeel. De moeder is een leerschool, een goede voorbereiding betekent een goed volk. De barmhartigheid van moeders is een bron van liefde die wij allemaal meekrijgen en onmisbaar is in onze opvoeding. De liefde die wij putten uit deze bron is van grote invloed op ons gedrag tegenover de medemens.

Een natie bij wie moederliefde voldoende is overgedragen, betekent een volk met liefde in zich. Moederliefde moet goed overgedragen worden om een goede samenleving tot stand te brengen. Zonder haar liefde zouden we iets te kort komen in ons mens-zijn. Het spreekt vanzelf dat haar liefde en haar waarde door niets en niemand aangetast mag worden. Dit is onmogelijk als de moeder of aankomend moeder als een lustobjekt wordt behandeld, doordat haar lichaam als vleeswaar wordt uitgestald.


Haar recht om zich te bedekken.
*****************************************
De vrouw is een aantrekkelijk wezen waarvan misbruik gemaakt kan worden. Misbruik begint al bij het zien van haar lichaam. Daarom heeft God, de Alwetende de vrouw het recht gegeven en de plicht opgelegd om haar schoonheid te bedekken. Dit is de manier om haar waarde als mens te handhaven. Ook voor de man zijn er regels, het is zeker niet zo dat alleen de vrouw voor orde moet zorgen, ook aan de man zijn er gedragsregels opgelegd die wij zowel in de Qor'aan als in de overleveringen van de profeet (vzmh) terug kunnen vinden.

Kortom: Het zien van de vrouw als een sexobjekt is in de Islaam een zonde. Het kan zelfs zo zijn dat we de schepping van God ermee beledigen. God wil niet dat de vrouw zich er voor leent en op zo'n manier beledigd wordt.


Het nut van de sluier
*******************************
Waarom wordt de sluier als een onaangenaam kledingstuk beschouwd, in een maatschappij waarin de vrouw als een lustobjekt wordt benaderd? De sluier beschermt de vrouw tegen negatieve invloeden en handelingen van buitenaf. Ogen sturen de informatie die ze zien door naar de hersenen. Deze informatie wordt in de gedachtengang behandeld en daaruit wordt de intentie bepaald. De sluier beïnvloedt het beeld voor de ogen en houdt de intentie van de medemens mogelijk rein en zuiver.

De sluier bedekt de vrouw tegen zoekende ogen waarachter een slechte intentie kan verschuilen. De schoonheid van de vrouw wordt niet gezien door degenen die een slechte intentie kunnen dragen of de intentie kunnen hebben die kan leiden tot vrijmoedig gedrag. De sluier voorkomt een heleboel nare problemen.


Voorzeker, Allah gebiedt u rechtvaardig te handelen, het goede te doen en het geven aan de naaste en verbiedt schandelijk gedrag, onrechtvaardigheid en onderdrukking. Hij vermaant u opdat gij er lering uit zult trekken
. (Qor'aan 16:90)

http://moslimjongeren.tripod.com/vrouwen/id6.html


http://annisa.assabyle.com/fr/femme/images/groupe.gif

Sven_DP
31-12-02, 15:44
Als ik weer es eentje zie uitpakken met 'heilige' teksten, dan word ik toch zooooo moe...en dan besef ik telkens opnieuw dat als we ooit islam en de westerse maatschappij 'compatibel' willen maken, dat het een werk van heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange adem zal zijn...vooral voor sommigen.

Fi_Dien
31-12-02, 15:56
Me Iz Proud Being a MusliM. Peace Be Upon You All.
:D

lennart
31-12-02, 16:21
Het beeld dat we zien in niet islamitische gemeenschappen is veelal: overspel, onzedelijkheid en gezinsbreuk. De geestelijke waarden en menselijke relaties worden erdoor geschaad en het leidt uiteindelijk tot normvervaging en wanorde.

De islamitische gemeenschap in Iran heeft een enorme populatie prostituees, gesteunt door een tijdelijk huwelijk wet. Verklaring graag.

Volgens mij zijn islamitische gemeenschappen netzo zedelijk als westerse.

Sven_DP
31-12-02, 16:44
Geplaatst door Fi_Dien
Me Iz Proud Being a MusliM. Peace Be Upon You All.
:D

Flink van je, en ik beschouw mezelf nog steeds als Christen en Rooms-Katholiek. So what?

Dat verhindert me niet om ZELF te denken, en dat zorgt er ook niet voor dat ik met fragmenten uit het Oude Testament loop te zwaaien telkens ik een vraag heb in mijn leven.

Gelukkig hebben we die tijd achter ons gelaten en het zou al een hele stap vooruit zijn als sommige medeburgers dit ook zouden kunnen doen.

Dat je vandaag in het jaar 2002 (bijna 2003) met die tekst over vrouw/vleeswaar/lustobject nog als verstandig en rationeel mens kan staan zwaaien bevestigt me enkel in de lange weg die we hier nog voor ons hebben.

...toch mijn beste wensen en veel geluk met je integratieproces. Sven.

Donna
31-12-02, 17:09
Geplaatst door EdV
Uiteraard!
Het is ook op papier namelijk een heel aantrekkelijk onderwerp waar we ons theoretisch erg sterk voor maken vanuit onze luie stoel.
Ik ben een theoretische witte ridder op een virtueel paard die overal op de wereld mooie, menswaardige grondwetten wil verspreiden.

Daar kan je toch niet tegen zijn, meid?



Nee hoor, knul ;) .

Ik waardeer het van iedere man als hij zich druk maakt over vrouwenwelzijn. Maar deze discussie is toch helder? Niet-islamitische mannen vinden dat moslima's worden onderdrukt, en islamitische mannen vinden dat niet-moslima's worden onderdrukt. Sommigen hier spreken zelfs over 'onze' en 'jullie' vrouwen (bezittelijke voornaamwoorden ;) )

De bezorgdheid van de mannen heeft dus niet zo veel met vrouwen te maken vrees ik, anders was die bezorgdheid wel universeel. Het is meer een stok om een andere cultuur of religie mee te slaan.

Ook prima hoor, maar zeg dat dat gewoon.

Joop!36
31-12-02, 18:25
Een ieder die niet in vrijheid kan leven wordt onderdrukt.

lennart
31-12-02, 18:28
Dat verhindert me niet om ZELF te denken, en dat zorgt er ook niet voor dat ik met fragmenten uit het Oude Testament loop te zwaaien telkens ik een vraag heb in mijn leven.


Kan jij niet eens met een vriendin van mij praten, die doet dat constant namelijk als we over haar gristelijk geloof praten, vrij irritant vind ik dat. Voor de rest is ze wel aardig hoor!

Kadija
01-01-03, 14:31
Geplaatst door EdV
Grijs (maar alleen delen van mijn baard hoor).

Ed

Net als Sean Connery in de laatste koning Arthur film? Yes vanavond naar LOTR 2 Gaaf hé?
Toen ik vandaag bijlas in deze topic viel het me weer op dat het erg moeilijk is voor anderen om ieder in hun waarde te laten. Het decadente westen tegenover de perfecte islamitische maatschappij!!!!! Waar is ie?
Offe wederom de arme onderdrukte islamitische vrouw tegenover de supervrije probleemloze westerse vrouw!!!!!!! :auw2: :eek:
Mensen wordt toch wakker!!!!!!!!!!!!
Donna heb je m'n voorstel nog gelezen om een boetiekje te beginnen in hoofddoekjes? Lijkt het je wat? :)
Nadia