PDA

Bekijk Volledige Versie : Held van het jaar 2002



Tomas
23-12-02, 09:33
Almelose scholiere KRO-held van het jaar 2002

HILVERSUM - De vijftienjarige Almelose scholiere Charity is de winnaar van KRO's Heldenverkiezing, die zondagavond rechtstreeks op televisie was te volgen. Zij is de 'Held van 2002'. Dat heeft een woordvoerster van de omroepvereniging zondagavond laten weten. De televisiekijkers kozen Charity uit vijf kandidaten.

Het (toen ook 15-jarige) meisje schoot op zondag 13 januari 's avonds conducteurs te hulp, die op het station van Apeldoorn door vijf jongens werden mishandeld. Het ging om jongens van vijftien en zestien jaar uit Voorst. Ze vielen in de trein van Amersfoort naar Apeldoorn onder meer reizigers lastig.

De conducteurs spraken hen daarover aan op het station van Apeldoorn. Daarop volgde een vechtpartij, waarbij de jongens de conducteurs tegen de grond sloegen. Charity sprong ertussen en probeerde de partijen uit elkaar te krijgen.

50 procent

Charity kreeg bijna de helft (12.237) van de 25.982 via telefoon, internet of sms uitgebrachte stemmen in de heldenverkiezing. Op de tweede plaats eindigden opa en oma Van de Poel uit Rotterdam en Saïda el Hantali uit Amsterdam belandde op de derde plaats.

Bij de zeer bekende 'wereldburgers', de iconen, kozen de meeste mensen voor Mandela. Martin Luther King eindigde als tweede, Mahatma Ghandi als derde. Deze verkiezing kwam tot stand via een onderzoek door Intomart onder de Nederlandse bevolking.

(c) www.nu.nl


Ze heeft het verdiend.

indygirl_roosje
23-12-02, 20:12
:fpetaf: voor Charity! Fijn dat er nog zulke mensen bestaan; ze doet haar naam eer aan!


Greetzzz,


Roosje.

BiL@L
23-12-02, 20:18
Het getuigt zeker van oprecht sociaal gevoel t.g.o. de medemens. Zo hoort het ook. Pluim voor Charity!
:fplet:

i love israel
23-12-02, 20:53
fantastisch gedaan door charity. een heel moedig meiske.

maar van mij had saida ook mogen winnen. ik vind dat zij heel erg moedig is geweest door met haar verleden naar buiten te treden. en dat niet alleen. dat ze ook nog een huis heeft opgericht om andere meisjes in eenzelfde situatie te helpen. ik vind dat echt geweldig.

Dutchguy
23-12-02, 21:31
Dat meisje heeft echt lef en heeft het dus verdiend.

Bakslita
23-12-02, 22:35
Dik verdiend! :duim:
Zouden meer mensen moeten doen( ingrijpen) kijk maar naar Venlo.


-Y-

indygirl_roosje
24-12-02, 11:21
Ik vind dat Charity het echt heeft verdiend, maar in mijn ogen komen Rene Steegmans en Gretta Duisenberg ook wel in aanmerking. Het zijn allebei mensen met een grote morele moed. Dit heeft natuurlijk wel een prijs; Rene Steegmans heeft het met de dood ( :tranen: ) moeten bekopen en Gretta met lastercampagnes, hatemails en achterklap. En ik vind trouwens dat Saida El-Hantali ook goed werk doet. Voor allochtone vrouwen in zo'n situatie is het juist belangrijk dat ze terechtkomen bij iemand die hen begrijpt, die hetzelfde meegemaakt heeft en uit dezelfde cultuur komt als zij, zoals Saida dus. En dus niet zo'n goedbedoelende autochtone welzijnswerker, die het hartstikke goed meent maar helemaal niet met de situatie om kan gaan en daarom maar gaat zeggen dat alles van de "autochtone cultuur" (als die uberhaupt echt bestaat) goed is en alles van allochtone culturen slecht. Zo, dat moest ik ff kwijt.


Groeten en alvast fijne feestdagen,

Roosje.

P.S. Tussen 24 en 27 december zal ik niet op jullie postings kunnen reageren, want ik ben dan bij mijn oma en die heeft geen computer.

Petrus
24-12-02, 15:22
Ik heb heel veel respect voor dat meisje. Vooral als je bedenkt dat ze volledig aan iemand anders heeft kunnen denken, en helemaal niet aan zichzelf. Dat ze nu Held van het Jaar is geworden is toeval. Toen ze het deed was er geen TV, geen Pers, geen aandacht. Niks. Heel zuiver.

taouanza
24-12-02, 18:20
wat ik het mooiste vond was:

de top 3 van de helden van 2002 was allochtoon
de top 3 van de iconen van 2002 was niet blank

daarom heb ik me voorgenomen om me niet meer druk te maken
om de doemdenkers over de multiculturele samenleving
want dit is het bewijs dat het 'hun' verlies is

want zeg nou eerlijk wie is ayaan vergelijken met saida elhantali
charity of oma van der ploeg

deze (soort)mensen zijn de redenen waarom de zon elke dag schijnt letterlijk en figuurlijk.

Donna
24-12-02, 19:04
Ik vind dat oma van der Poel had moeten winnen.

Maar dat charity hewonnen heeft is ook prima verder, want dat is ook een top meid.

Maar die Rotterdamse oma die zich al letterlijk decennia belangeloos inzet om kinderen die nergens anders terecht kunnen op te vangen.... het is gewoonweg niet te becijferen hoeveel levens ze daarmee potentieel heeft gered. Wat moet je als 4jarige nou als niemand je op wil vangen?

Dus voor haar had ik echt het meeste bewondering omdat ze maar doorgaat en doorgaat, niks is haar te veel......

Prachtig vind ik dat.

indygirl_roosje
27-12-02, 20:50
Hee Taouanza! Lang niet gesproken! Ben je al naar LOTR geweest? En Donna, wie is die oma van der Ploeg precies? Zo te horen een heel goed mens! Nou, ik hoor het nog wel.


Groeten,

Roos.