PDA

Bekijk Volledige Versie : Zalhet nu echt gaan gebeuren...?



dir_HAMster
24-12-02, 11:26
Noord-Korea zal VS genadeloos straffen

SEOUL - De Noord-Koreaanse minister van Defensie, Kim Il-chol, waarschuwde dinsdag in oorlogszuchtige retoriek dat zijn land de VS "genadeloos" zal straffen als het tot een kernoorlog mocht komen.

"De Amerikaanse haviken zijn arrogant genoeg om Noord-Korea te beschuldigen door te gaan met het nucleaire programma, waardoor hun vijandige politiek een extreem gevaarlijke fase bereikt", aldus Kim Il-chol. "Als ze durven een kernoorlog te beginnen, zal het leger en volk van Noord-Korea onder leiding van de onoverwinnelijke leider Kim Jong-il opstaan om de Amerikaanse imperialistische agressors genadeloos te straffen met een eensgezindheid die krachtiger is dan een atoombom", zo voegde hij eraan toe.

Alleen de Verenigde Staten kunnen het conflict oplossen dat is ontstaan over de herstart van het Noord-Koreaanse kernwapenprogramma. Washington moet de kwestie niet internationaliseren, omdat dat leidt tot een "oncontroleerbare catastrofe". Dat schreef de door de staat gecontroleerde Noord-Koreaanse krant Rodong Sinmun dinsdag.

"Het is niet nodig dat een derde partij zich met de nucleaire kwestie op het schiereiland bemoeit. De kwestie moet worden opgelost tussen Noord-Korea en de VS, de partijen die er verantwoordelijk voor zijn", aldus het blad.

Eerder uitte Zuid-Korea scherpe kritiek op Pyongyang die twee weken geleden aankondigde het nuclaire programmma te hervatten.

Volgens Pyongyang is dat nodig, omdat de VS het land geen olie meer leveren. Washington besloot daartoe, nadat bekend was geworden dat Noord-Korea nog steeds in het geheim plutonium fabriceert dat geschikt is voor kernwapens.

Dit weekeinde begon Noord-Korea met de verwijdering van de verzegelingen van de kerninstallaties die de Verenigde Naties in 1994 hadden aangebracht. Dinsdag werden ook de zegels verbroken van een installatie voor de productie van nucleaire brandstofstaven.

bron: De telegraaf (ja, sorry)

jaja
24-12-02, 11:54
Geplaatst door dir_HAMster
....

bron: De telegraaf (ja, sorry) [/B] allereerst, waarom twee keer hetzelfde???????
Ten tweede, moet ik uit die titel hier distilleren dat jij hoopt op een atoomoorlog? Verder gaat het goed met je? ... waar zijn de mannen in de witte jassen??

dir_HAMster
24-12-02, 12:00
Jaja, de interpretatie is geheel aan jou.

:)

dir_HAMster
24-12-02, 12:01
Geplaatst door jaja
allereerst, waarom twee keer hetzelfde???????
Ten tweede, moet ik uit die titel hier distilleren dat jij hoopt op een atoomoorlog? Verder gaat het goed met je? ... waar zijn de mannen in de witte jassen??


Nope, geloof het of niet, maar ik ben pacifist. Ben tegen een oorlog zoals die in Palestina woedt, zoals hij tegen Irak gaat woeden enzovoort. Allemaal oorlogen van een overmacht tegen onschuldige burgers. Met eindelijk, bedoel ik dat dit misschien een oorlog tussen gelijken zal zijn..

jaja
24-12-02, 12:03
Geplaatst door dir_HAMster
Nope, ik hoop op een oorlog tussen gelijken. eerste vraag nog steeds niet beantwoord.
Ikhoop nooit op een oorlog. Zal wel aan mij liggen.
Verder is er geen gelijke van de VS op deze wereld. Het is de enige supermacht. Daarmee komen we dus weer terug bij de "grote gelijkmaker", de atoombom. Het lijkt er dus verdacht op dat jij op een atoomoorlog hoopt. Zoals gezegd, ziek.

dir_HAMster
24-12-02, 12:10
Geplaatst door jaja
eerste vraag nog steeds niet beantwoord.
Ikhoop nooit op een oorlog. Zal wel aan mij liggen.
Verder is er geen gelijke van de VS op deze wereld. Het is de enige supermacht. Daarmee komen we dus weer terug bij de "grote gelijkmaker", de atoombom. Het lijkt er dus verdacht op dat jij op een atoomoorlog hoopt. Zoals gezegd, ziek.


Sorry, maar wat was je eerste vraag precies? Jaja, ik ben ook tegen oorlog, echt waar :) )
Maar ik verdraag het gewoon niet dat een land, of zelfs een enkele president, denkt dat hij het te zeggen heeft op deze wereld. Een atoomoorlog zal ons allen treffen. Wellicht onze straf voor het verneuken van deze aarde die wij, ja geloof het of niet, GEKREGEN hebben. En waar we dus met zn allen de baas over zijn. Ik veracht alle leiders die geen benul hebben van het "rentmeesterschap' over deze planeet. Of het nou een arabier, amerikaan, europeaan of aziaat is.

dir_HAMster
24-12-02, 12:12
ps. Khad mn eerste reactie nader toegelicht.

dir_HAMster
24-12-02, 12:16
Jaja, hierbij nodig ik je uit voor 15 februari. Zie ik je op de DAM?

:fpimp:

jaja
24-12-02, 12:20
Geplaatst door dir_HAMster
ps. Khad mn eerste reactie nader toegelicht. eh dat is een eufemisme. Je hebt je reactie helemaal veranderd, zodat je oorspronkelijk tekst nu alleen nog in mijn reactie staat. Niet erg netjes! Eerst wat zeggen, en dan niet de verantwoordelijkheid daarvoor nemen.
Verder, als pacifist zou je dus NOOIT een oorlog moeten wensen, ook niet voor mensen of staten die je niet aanstaan. Anders ben je een salonpacifist, die zodra het wat tegen zit overstag gaat en anderen voor zijn andere ideeen laat vechten en sterven.
Bush is een lopende crisis en zou zonder die oorlog tegen het terrorisme in reusachtige problemen zitten. Kijk maar hoe "goed" het ging voor 11 september. Hij moet achteraf OBL danken voor zoveel afleiding van zijn blunders. Zoals Hamas Sharon aan de macht heeft gebracht in Israel, zo houdt OBL Bush op zijn stoel. Nog meer reden om OBL naar de noordpool te wensen.

dir_HAMster
24-12-02, 12:32
eh dat is een eufemisme. Je hebt je reactie helemaal veranderd, zodat je oorspronkelijk tekst nu alleen nog in mijn reactie staat. Niet erg netjes! Eerst wat zeggen, en dan niet de verantwoordelijkheid daarvoor nemen


Niks veranderd. Ben nu niet opeens tegen een atoomoorlog. heb toegelicht waarom ik vóór een atoomoorlog zou kunnen zijn. Inderdaad staat mijn oorspronkelijke reactie alleen in jouw tekst. Ik geef toe dat dat weinig doordacht was. Jammer dat je me daarop aanvalt. Ik had eerder een reactie verwacht op het bericht, dan op mijn standpunt daarover, hoewel ik dat in eerste instantie niet eens had.
Met "Gaat het nu echt gebeuren' kun je ook een angst voor iets uitdrukken.

ps. ik ben geen verantwoordelijk persoon.

jaja
24-12-02, 12:57
Geplaatst door dir_HAMster
Niks veranderd. Ben nu niet opeens tegen een atoomoorlog. heb toegelicht waarom ik vóór een atoomoorlog zou kunnen zijn. Inderdaad staat mijn oorspronkelijke reactie alleen in jouw tekst. Ik geef toe dat dat weinig doordacht was. Jammer dat je me daarop aanvalt. Ik had eerder een reactie verwacht op het bericht, dan op mijn standpunt daarover, hoewel ik dat in eerste instantie niet eens had.
Met "Gaat het nu echt gebeuren' kun je ook een angst voor iets uitdrukken.

ps. ik ben geen verantwoordelijk persoon. Pacifisme betekent tegen oorlog zijn, onder alle omstandigheden. Pacifisten gaan ervan uit dat ALLES via onderhandelingen moet worden opgelost.
Mijn reactie op het stuk staat in mijn replies. Ik hoop ABSOLUUT niet op een atoomoorlog, omdat dat het ergste is wat de wereld kan overkomen. Lijkt me een duidelijke reactie.
Verder heb ik aangegeven dat ik Bush niet zie als "het beste wat de wereld kon overkomen". Lijkt me ook in relatie tot dat bericht te staan.
Als extra. Noord Korea is een staat die van mij morgen mag worden opgeheven. Wat die bevolking moet ondergaan is rampzalig. Het feit dat die regering met atoombommen moet gaan jongleren om het totale failliet van hun eigen staat te camoufleren zegt veel. Het is een wanhopige manier van aandacht trekken om zo steun, vooral voedsel, af te troggelen van de rest van de wereld om de eigen bevolking niet te laten verrekken.
Te hopen dat die mensen in hun wanhoop over gaan tot een atoomoorlog - laten we wel zijn "gelijk aan" de VS zijn ze niet. Te zot voor woorden. Mocht het gebeuren zullen de moslims of de palestijnen er ook niet beter van worden, eerder slechter - net als de rest van de wereld. Kortom, ik snap jou echt niet .... hopen op miljoenen doden, alleen omdat een president jou niet aanstaat en jij bezwaar hebt tegen de politiek van een staat. Onsmakelijk.
Ho, moet ik editten. Als jij het echt als uiting van angst voor een atoomoorlog bedoelt dan is het een ander verhaal. Dat herken ik echter niet uit jouw andere berichten in de ze thread.

dir_HAMster
24-12-02, 13:03
Ik vrees dat ik me niet goed kan verwoorden. Ik ben tot het einde toe tegen oorlog. Maar de vraag is dan ook: Wat is het einde? Als de president van de V.S tot GOD wordt gekroond? Wat betreft het feit dat ook palestijnen en andere mij geliefde volkeren het onderspit zullen delven, heb ik zelf ook wel kunnen bedenken. Maar zover was ik niet gekomen eigenlijk; ik was nog wat dichter in mijn buurt gebleven. Mijn kinderen, mijn broertjes en zussen, mijn vrienden enzovoort.

dir_HAMster
24-12-02, 13:06
Ik ben al het onrecht soms gewoon zat!

ps. Zie ik je nou 15 februari of niet..

lpg4life
24-12-02, 13:07
Als het aan mij ligt mag elk land atoomwapens bezitten.
Zo kan elk land zich verdedigen/dreigen bij een oorlogsdreiging van de
Amerikanen.

mrz
25-12-02, 11:12
Kim Il-chol tha man!



Los Alamos announces Homeland Security Center and staff

...

The center’s focus areas are as follows: Critical Infrastructure Protection, the Radiological/Nuclear program , the Chemical/Biological program and the National Infrastructure and Simulation Center (NISAC).

Los Alamos National Laboratory is operated by the University of California for the National Nuclear Security Administration (NNSA) of the U.S. Department of Energy and works in partnership with NNSA's Sandia and Lawrence Livermore national laboratories to support NNSA in its mission.

Los Alamos enhances global security by ensuring the safety and reliability of the U.S. nuclear stockpile, developing technologies to reduce threats from weapons of mass destruction, and solving problems related to energy, environment, infrastructure, health and national security concerns.

http://www.lanl.gov/worldview/news/releases/archive/02-132.shtml

Mooi verpakt. Maar al met al is dat eigenlijk 1000x erger dan wat noord korea dan ook als REACTIE aan het doen is.

Pixelshade
25-12-02, 11:51
Geplaatst door lpg4life
Als het aan mij ligt mag elk land atoomwapens bezitten.
Zo kan elk land zich verdedigen/dreigen bij een oorlogsdreiging van de
Amerikanen.

zit wat in, maar mischien geen atoomwapens, maar gewoon een groot arsenaal tanks en f16's

dir_HAMster
25-12-02, 12:35
Nee man, ik ben meer voor wereld omvattende gasaanvallen met het zogenaamde H-asj - gas.