PDA

Bekijk Volledige Versie : SGP accepteert vrouw op de lijst



Mill
24-12-02, 14:40
SGP accepteert vrouw op de lijst

Het SGP-bestuur in Friesland accepteert vrouwen op de lijst voor de verkiezingen voor Provinciale Staten. Op de gezamelijke lijst van de SGP en de ChristenUnie staat Sietske Leistra van de ChirstenUnie op een zesde plaats. Als zij door voorkeursstemmen of uitval van andere kandidaten een zetel in de Staten zal behalen, zal de SGP de samenwerking met de ChristenUnie niet opzeggen.

Met deze beslissing doorbreekt de SGP-Friesland het landelijke beleid van de partij. De SGP moet niets hebben van vrouwen in vertegenwoordigende organen. Zij accepteren vrouwen alleen als buitengewoon lid.

bron: http://www.fok.nl


Mooi zo, er begint beweging in te komen bij die gekke zwarte kousen-kerk.

Simon
24-12-02, 16:20
Het zal wel een pot zijn :)

rja
24-12-02, 23:43
Geplaatst door Mill
Mooi zo, er begint beweging in te komen bij die gekke zwarte kousen-kerk. [/B]
Nee, hoor, dat is volgens mij een afleidingactie.

In de hoop dat er meer vrouwen op deze partij stemmen, volgens mij stemmen er voornamelijke mannen op deze partij, de vrouwen van deze mannen stemmen stiekum iets anders. :)

rja
25-12-02, 00:10
Geplaatst door EdV
Dat hoop jij, maar ik vrees het ergste: dat ze van harte meestemmen.

Ed
Nou, ik ken een paar vrouwen die uit zo'n zwarte kous kerk komen, ik weet niet of ze repesentief voor de stroming waren, maar dat waren vrouwen met haar op de tanden, ze zijn nu allemaal getrouwd - ze waren er heel open over, geen sex voor het huwelijk - , maar die mannen zijn zeker niet de baas in het huis en die vrouwen laten zich zeker niet onderdrukken.

rja
25-12-02, 00:50
Geplaatst door EdV
Haar op de tanden? OK.
Maar toch geen minister kunnen worden omdat het niet mag en daar mee instemmen?

Ik heb het al eens vaker gezegd: ik verbaas me nergens over.

Ed
Ook al waren deze vrouwen afkomstig uit de zwarte kousen kerk, het waren allemaal femisten, dus volgens mij waren zeker niet met het SGP standpunt eens en hadden ze niet op de SGP gestemd, maar natuurlijk wel op een andere kleine christelijke partij.

Maar deze discussie, wie heeft de broek aan, is volgens mij onder autochone Nederlanders al gestreden, in Nederlandse gezinnen heeft volgens mij niet de Nederlandse man, de broek aan, als naar me kennissenkrijg en vriendenkrijg en familiekring kijk , ik ken ik meer gezinnen, waar de vrouw de broek aan heeft, als waar mannen de baas spelen.

In de overgrote deel van Nederlandse gezinnen, die ik ken, breekt de pleuris uit, als de man zegt, ik ben de baas, dat pikken die vrouwen gewoon niet en daar reken ik, ook de zwaar christelijke families onder.
Volgens pikt geen Nederlandse vrouw het,als ik de man zegt ik ben de baas, dus loop maar een paar meter achter me, het zou niet eens in m'n hoofd opkomen en ik zou geeneens durven.

Simon
25-12-02, 08:36
Geplaatst door rja

In de overgrote deel van Nederlandse gezinnen, die ik ken, breekt de pleuris uit, als de man zegt, ik ben de baas, dat pikken die vrouwen gewoon niet en daar reken ik, ook de zwaar christelijke families onder.


Dat ligt er aan om wat voor issues het gaat. Het is juist buiten de voor de hand liggende rolpatronen dat het feministisch gaat heten. Vandaar dat je al snel een feministe bent in die zwaar christelijke families. Als bijvoorbeeld de vrouw kostwinner zou zijn en de man voor de kinderen zou zorgen dan zal er zeker schande over worden gesproken. Als het om wereldse zaken gaat hoort de man het initiatief te nemen en als het om gezinszaken gaat de vrouw. Vandaar dat het bijzonder blijft als een SGP vrouw de politiek in gaat.

Simon

Shaheed
25-12-02, 10:49
Geplaatst door Mill

Mooi zo, er begint beweging in te komen bij die gekke zwarte kousen-kerk. [/B]


Blijkbaar wordt het toch nog wat, met het christendom in Nederland.

Mill
25-12-02, 10:57
Geplaatst door Shaheed
Blijkbaar wordt het toch nog wat, met het christendom in Nederland.

Jij vindt het dom dat deze fundamentalistische christenen langzaam opschuiven richting gelijke rechten voor vrouwen?

Heeft de vrouw uit het artikeltje eigenlijk wel toestemming van haar man om het huis te verlaten voor haar politieke baan? Dat vraag je je nu zeker ook af?