PDA

Bekijk Volledige Versie : Medicijn tegen kanker kost honderden levens



mrz
25-12-02, 09:20
Medicijn tegen kanker kost honderden levens

Uitgegeven: 25 december 2002 09:33

TOKIO - Een medicijn tegen kanker heeft in Japan in vijf maanden 124 levens geëist. In totaal hebben vijfhonderd mensen schadelijke neveneffecten van het medicijn ondervonden, maakte het Japanse ministerie van Volksgezondheid woensdag bekend. Zij kregen onder meer longontsteking en uitval van de lever.

Het middel Iressa is van de Britse fabrikant AstraZeneca, die ook in Nederland is gevestigd. Het is nog niet bekend of Iressa ook in Nederland wordt voorgeschreven.

Volgens de pharmaceutische internetsite pharma.nl behoort Iressa tot een nieuwe groep kankermedicijnen. "Deze medicijnen richten zich slechts op de zieke cellen en veroorzaken hierdoor minder bijwerkingen, zoals misselijkheid en haaruitval." In Japan werden sinds juli 18.000 mensen met het medicijn behandeld.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=91721&c=24

Lol de hele strijd tegen kanker met medicijntjes die niet het lichaam zelf stimuleren een samenwerkend geheel te zijn maar de kankercellen als asocialen zien de vermoord moeten worden zoals Wim T Schippers bij de nationale wetenschapsquiz gisteren zo mooi verwoordde kost het menselijke ras juist op den duur steeds meer kankerslachtoffers. De mens wordt alleen maar een ZWAKKER ras van die symptoombestrijding die "moderne" wetenschap heet. En het is zeer de vraag in hoeverre de hele chemische industrie bij het maken van medicijnen en onderzoek niet een van de oorzaken is van de kankerslachtoffers.

Ik snap best een fascinatie met de illusie te snappen hoe alles werkt maar om dan de stap te maken naar het maar in de handel gooien van een medicijn dat jouw interpretatie is van een oplossing voor een "probleem"... Verdomme zeg ik heb maar 1 probleem en dat is de onverantwoordelijke chemische industrie met haar carcinogeenafvalproductie aan de lopende band!

Hallo? Wakker worden beste mensen biomedische wetenschappers. Da's toch geen oplossing? Ow wat zeg ik nu dat is het nu juist. Het is toch hilarisch hoe kunsternaars een wetenschapsquiz winnen van de wetenschappers.
Die weekmakers. Die lossen alles op, te beginnen bij je verstand :rolleyes: