PDA

Bekijk Volledige Versie : Het verschil tussen een 'moslim' terrorist en een niet-'moslim' terrorist.



BiL@L
26-12-02, 14:13
Inhumane ondervragingstechnieken door CIA

De CIA hanteert inhumane ondervragingstechnieken in de strijd tegen terrorisme, dit meldde The Washington Post donderdag.

Soms moeten de verdachten urenlang in ongemakkelijk houdingen zitten of wordt hen slaap onthouden. Lage 'pionnen' van Al-Queda en de de Taliban die niet meewerken worden zelfs uitgeleverd aan buitenlandse diensten, diensten die niet bekend staat om hun zachtzinnigheid

"Als je niet zo af en toe de rechten van mensen schendt verlies je waarschijnlijk je baan", aldus een functionaris die toezicht hield op het gevangennemen en overbrengen van verdachten.

De krant baseert hun schrijven op ondervragingen van inlichtingenfunctionarissen. Bijna alle ondervraagden verdedigden in sommige gevallen het gebruik van geweld.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24907

Ali G
26-12-02, 14:17
Gelukkig komen dit soort praktijken niet in het Midden Oosten voor he. En al helemaal niet bij ongelovigen (niet-Moslims dus...)

BiL@L
26-12-02, 14:19
Geplaatst door Ali G
Gelukkig komen dit soort praktijken niet in het Midden Oosten voor he. En al helemaal niet bij ongelovigen (niet-Moslims dus...)

Is dat je excuus? Volgens mij ben je in de war, Israel ligt iets meer in het Oosten.

Doei!

MokroMike II
26-12-02, 14:21
Geplaatst door Ali G
Gelukkig komen dit soort praktijken niet in het Midden Oosten voor he. En al helemaal niet bij ongelovigen (niet-Moslims dus...)

komt inderdaad veelvuldig voor...voornamelijk bij die puppet-regimes die in stand worden gehouden door het westen.

Ali G
26-12-02, 14:27
Geplaatst door BiL@L
Is dat je excuus? Volgens mij ben je in de war, Israel ligt iets meer in het Oosten.

Doei!

Excuus...? Waar lees jij een excuus. Het is een constatering. In het MO worden zo'n beetje alle mensenrechten geschonden. Vooral landen als Pakistan,Irak, Iran etc. En in Marokko is het meerendeel van de ambtenaren corrupt. In jullie soort landen heeft het woord mensenrechten helemaal geen betekenis.
En dan durf jij op de VS te zeiken?!!!


Hypocriet

BiL@L
26-12-02, 14:30
Mijn land is NEDERLAND sukkel.

000NobelPrizes
26-12-02, 18:29
Geplaatst door MokroMike II
komt inderdaad veelvuldig voor...voornamelijk bij die puppet-regimes die in stand worden gehouden door het westen.


En alweer dat anti-westen gemierepiek waar je in bent gaan excelleren, MokroMike.
Wel, zet uit je hoofd dat jij het westen kunt veranderen. Terugmoven naar die zandbak waar je zo hemels over doet, wil je ook niet (onbegrijpelijk, maar waar). Jullie willen dus hier blijven en het anders doen.

Goed.

Waarom prikken jullie niet gewoon een stukkie kaal Holland? Ergens in de polder, of leg gewoon nog een beetje IJsselmeer droog. Daar kunnen jij en je eeuwige zeurkousenbrigade een klein Marokko stichten dat niets meer met het westen te maken heeft. Kun je je eigen infrastructuur aanleggen, je eigen regering vormen, je eigen administratie voeren, je eigen sociale voorzieningen, je eigen gevangenissen, je eigen kabelnetwerk, een eigen rechtssysteem (sharia voor mijn part), en lekker met mekaar de hele dag in de koffiehuizen blij zijn hoe goed jullie het weten te rooien en dat jullie het allemaal beter weten. Wel helemaal op eigen houtje, dus zonder financiele steun van dat verderfelijke westen.

Good luck.

Pixelshade
26-12-02, 19:19
Geplaatst door Ali G
Excuus...? Waar lees jij een excuus. Het is een constatering. In het MO worden zo'n beetje alle mensenrechten geschonden. Vooral landen als Pakistan,Irak, Iran etc. En in Marokko is het meerendeel van de ambtenaren corrupt. In jullie soort landen heeft het woord mensenrechten helemaal geen betekenis.
En dan durf jij op de VS te zeiken?!!!


Hypocriet

aanschouw, de joodse tactiek, niet toegeven maar toevlucht zoeken

maarja, hij verdedigt immers zijn geboorte land amerika/israel

000NobelPrizes
26-12-02, 19:22
Geplaatst door Pixelshade
aanschouw, de joodse tactiek, niet toegeven maar toevlucht zoeken

maarja, hij verdedigt immers zijn geboorte land amerika/israel

Ummm... is het dan Arabische tactiek om niet toe te geven dat in Arabische landen geen corruptie is?
Volgens jouw redenering wel.

ZwYgStErr
26-12-02, 21:12
Wat ik altyd merk hier op PB, is zodra er iets 'negatiefs' gezegd word over 'het Westen' of iets dergelijke. Dat er vaak van die opmerkingen komen als: Ga dan terug naar 'jullie' eigen land als je het hier niet leuk vind, in 'jullie' landen is het veel erger. Alsof je als Ali-Autochtoon (Bewoording van Matt_ttie I think) geen kritiek mag hebben op het o zo perfecte Westen. Ik krijg altyd het gevoel (Als Ali-Autochtoon) dat ik maar dankbaar moet zijn dat ik in 'jullie' landje mag wonen, en dat ik als dank maar mijn mondje moet houden om vervolgens totaal geen kritiek te hebben.

Peleeeezzzzz..... :ego:

000NobelPrizes
26-12-02, 21:17
Geplaatst door ZwYgStErr
Wat ik altyd merk hier op PB, is zodra er iets 'negatiefs' gezegd word over 'het Westen' of iets dergelijke. Dat er vaak van die opmerkingen komen als: Ga dan terug naar 'jullie' eigen land als je het hier niet leuk vind, in 'jullie' landen is het veel erger. Alsof je als Ali-Autochtoon (Bewoording van Matt_ttie I think) geen kritiek mag hebben op het o zo perfecte Westen. Ik krijg altyd het gevoel (Als Ali-Autochtoon) dat ik maar dankbaar moet zijn dat ik in 'jullie' landje mag wonen, en dat ik als dank maar mijn mondje moet houden om vervolgins totaal geen kritiek te hebben.

Peleeeezzzzz..... :ego:


Good point, Zwijgster.
Maar weet je waar het hangijzer zit? Dat we hier zooooveel kritiek kunnen hebben op onszelf, en dat ook hebben gehad, dat het tot verbetering heeft geleid. Zo is door middel van die kritiek het juk van de christelijke kerk, dat ons in zijn verlammende greep heeft gehouden, opgeheven. En daar zijn we blij mee.

Kritiek op het westen vanuit moslim-hoek, om het maar zo even boud te stellen, gaat tegelijkertijd gepaard met verheerlijking van Arabische landen of de islam.

En dat stuit ons tegen de borst. Het is een discussietactiek die de meeste moslims nog niet doorhebben. Het is altijd: "Jullie zijn fout, islam rules" waarop 'ons' logische antwoord is: "Oh ja, wat doe je dan hier?" Het mes der kritiek snijdt aan twee kanten, no?

ZwYgStErr
26-12-02, 22:35
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Good point, Zwijgster.
Maar weet je waar het hangijzer zit? Dat we hier zooooveel kritiek kunnen hebben op onszelf, en dat ook hebben gehad, dat het tot verbetering heeft geleid. Zo is door middel van die kritiek het juk van de christelijke kerk, dat ons in zijn verlammende greep heeft gehouden, opgeheven. En daar zijn we blij mee.

Kritiek op het westen vanuit moslim-hoek, om het maar zo even boud te stellen, gaat tegelijkertijd gepaard met verheerlijking van Arabische landen of de islam.

En dat stuit ons tegen de borst. Het is een discussietactiek die de meeste moslims nog niet doorhebben. Het is altijd: "Jullie zijn fout, islam rules" waarop 'ons' logische antwoord is: "Oh ja, wat doe je dan hier?" Het mes der kritiek snijdt aan twee kanten, no?

Hmmm, ik denk niet dat wat je zegt is helemaal juist is. Kritiek op het Westen hoeft niet altyd gepaard te gaan met verheerlijking van Arabische landen of wat dan ook. (ik vind best dat verheerlijking van de Islam mag, dat zie je ook bij andere gelovigen die dat doen met hun eigen geloof), dat is zo een misverstand ook, dat als moslims kritiek hebben dat meteen moet betekenen dat ze het Westen zo verderfelijk vinden. Ik zeg niet dat dat soort mensen er niet zijn, die zijn er wel degelijk.
Ik verracht het beleid van Bush ik ben het ook niet helemaal eens met het Nederlands beleid. Maar...ik verracht ook het corrupte beleid dat in Arabische/Islamitische landen voorkomt. (net zo goed als dat in andere niet-islamitische landen voorkomt, maar dat nu even terzijde).

Wat 'wij' hier doen? dit is nu (hoe je het wendt of keert) toch wel mijn land geworden he? Dus als ik kritiek geef, geef ik kritiek aan mijn EIGEN land. Alhoewel dat toch niet altyd geaccepteerd wordt door iedereen.

Amellady
26-12-02, 23:30
Tjonge jonge wat een zandbak-conversatie zeg. Echt kleuterklas niveau. 'Als jij het doet mag ik het ook"? Wat is dat voor een argumentatie?
Beetje pot verwijt de ketel-tje spelen?


Feit is gewoon dat de Vs op steeds grotere schaal de mensenrechten schendt. Het lijkt me toch slim daar eens wat kritischer naar te kijken voordat het te laat is!

BiL@L
27-12-02, 16:43
Geplaatst door Amellady
Tjonge jonge wat een zandbak-conversatie zeg. Echt kleuterklas niveau. 'Als jij het doet mag ik het ook"? Wat is dat voor een argumentatie?
Beetje pot verwijt de ketel-tje spelen?


Feit is gewoon dat de Vs op steeds grotere schaal de mensenrechten schendt. Het lijkt me toch slim daar eens wat kritischer naar te kijken voordat het te laat is!

Jah, je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik heb de -selfmode ignore button- weer terug gevonden. Was hem gisteren op de 1 of andere manier kwijt. Of waren het de batterijen die op waren? Hmmmm, zelfs duracel raakt een keer op;).

Donna
27-12-02, 16:50
Geplaatst door Amellady
Tjonge jonge wat een zandbak-conversatie zeg. Echt kleuterklas niveau. 'Als jij het doet mag ik het ook"? Wat is dat voor een argumentatie?
Beetje pot verwijt de ketel-tje spelen?


Feit is gewoon dat de Vs op steeds grotere schaal de mensenrechten schendt. Het lijkt me toch slim daar eens wat kritischer naar te kijken voordat het te laat is!


Precies.

Die 'ja-maar-hullie-doen-het-ook' mentaliteit is een beetje bizar.

Vooral omdat Amerika zichzelf ten opzichte van alle andere landen graag als een megasuperieure samenleving beschouwt die de pretentie heeft qua beschaving verreweg hoogst ontwikkeld te zijn.

Dan is een argument als: 'in Het M.O. gebeurt het ook', echt een beetje een knieval. Daar gebeurt het inderdaad, en dat is volgens mij ook de reden dat de VS de boel daar willen reorganiseren.

Zullen we een maroc.nl interventiemacht instellen? Om humanitaire interventies in de VS mogelijk te maken?

Zou wel een goeie bak zijn..........

ZwYgStErr
27-12-02, 17:13
Het is altyd al zo geweest dat Amerika zich boven wet en regel stelt, en dat ze zowat alle regels aan haar laars lapt.

Maar jah, wat wil je dan ook van een land waarvan de President een stomme Texaanse olieboer is. Ik raad em aan eerst zijn eigen aan alcohol verslaafde dochters proberen te 'regeren' ipv van een hele natie.

000NobelPrizes
27-12-02, 19:24
Geplaatst door ZwYgStErr
Het is altyd al zo geweest dat Amerika zich boven wet en regel stelt, en dat ze zowat alle regels aan haar laars lapt.

Maar jah, wat wil je dan ook van een land waarvan de President een stomme Texaanse olieboer is. Ik raad em aan eerst zijn eigen aan alcohol verslaafde dochters proberen te 'regeren' ipv van een hele natie.

Zwijgster
Kijk, en met dit soort demagogische teksten lok je dus antwoorden uit als 'laten Marokkanen eerst hun eigen land op orde brengen zodat ze er niet met duizenden per dag uitrennen, in plaats van commentaar te geven op dat vreselijk slechte westen."

ZwYgStErr
27-12-02, 19:37
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Zwijgster
Kijk, en met dit soort demagogische teksten lok je dus antwoorden uit als 'laten Marokkanen eerst hun eigen land op orde brengen zodat ze er niet met duizenden per dag uitrennen, in plaats van commentaar te geven op dat vreselijk slechte westen."

~Zucht~

Ten eerste.
Marokko is niet MIJN land. Dat beweer jij (of 'jullie'). Ik ben hier geboren en getogen, Nederland is mijn land, of je het nou leuk vindt ofnie. :fpuh:

Ten tweede.
Ik vind Busch een stomme Texaanse olieboer, (is net zoiets als Pimmetje die de Islam een achterlijke cultuur vond). Mag dat?
En ik weet ik verwoord het dan misschien niet al te 'politiek correct', maar ik wil daarmee eigenlijk gewoon duidelijk maken dat ik het beleid van Bush nix vind.

000NobelPrizes
27-12-02, 19:55
Geplaatst door ZwYgStErr
~Zucht~

Ten eerste.
Marokko is niet MIJN land. Dat beweer jij (of 'jullie'). Ik ben hier geboren en getogen, Nederland is mijn land, of je het nou leuk vindt ofnie. :fpuh:

Ten tweede.
Ik vind Busch een stomme Texaanse olieboer, (is net zoiets als Pimmetje die de Islam een achterlijke cultuur vond). Mag dat?
En ik weet ik verwoord het dan misschien niet al te 'politiek correct', maar ik wil daarmee eigenlijk gewoon duidelijk maken dat ik het beleid van Bush nix vind.


Kritiek is prima. Maar waarom wordt kritiek op de politiek in de Arabische landen en op de islam dan steeds naar het rijk der fabelen verwezen?

ZwYgStErr
27-12-02, 20:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Kritiek is prima. Maar waarom wordt kritiek op de politiek in de Arabische landen en op de islam dan steeds naar het rijk der fabelen verwezen?

Hmmm...Ik denk niet dat kritiek op de Arabische/Islamitische landen altyd als leugens worden aangenomen. Ik denk eerder dat 'jullie' altyd dat beeld krijgen. Omdat men vaak ook het tegendeel probeert te bewijzen.
Maar ik ontken zeker niet dat er problemen zijn in de Arabische landen. En kritiek, doet mij niet veel, ook over mijn religie niet. Als iemand zegt de Islam is een achterlijke cultuur, dan zal ik, als ik de mogelijkheid heb, hem/haar het tegendeel proberen te bewijzen. Als het niet lukt, tja jammer dan. Want ik weet dat het niet zo is.

Maar weet je?
Ik heb juist het gevoel dat kritiek op het Westen en alles wat niet Islamitisch, en als die kritiek ook nog es wordt gegeven door een Moslim, dat die juist altyd wordt afgewimpeld als, Ach, jullie en jullie Zionistisch Complot enzo, en krijg je dingen te horen als kijk dan wat er in 'jullie' landen gebeurt enzo.

000NobelPrizes
27-12-02, 20:41
Geplaatst door ZwYgStErr
Hmmm...Ik denk niet dat kritiek op de Arabische/Islamitische landen altyd als leugens worden aangenomen. Ik denk eerder dat 'jullie' altyd dat beeld krijgen. Omdat men vaak ook het tegendeel probeert te bewijzen.
Maar ik ontken zeker niet dat er problemen zijn in de Arabische landen. En kritiek, doet mij niet veel, ook over mijn religie niet. Als iemand zegt de Islam is een achterlijke cultuur, dan zal ik, als ik de mogelijkheid heb, hem/haar het tegendeel proberen te bewijzen. Als het niet lukt, tja jammer dan. Want ik weet dat het niet zo is.

Maar weet je?
Ik heb juist het gevoel dat kritiek op het Westen en alles wat niet Islamitisch, en als die kritiek ook nog es wordt gegeven door een Moslim, dat die juist altyd wordt afgewimpeld als, Ach, jullie en jullie Zionistisch Complot enzo, en krijg je dingen te horen als kijk dan wat er in 'jullie' landen gebeurt enzo.


Er zijn er maar een paar die kritiek op genuanceerde manier kunnen brengen. Dit forum is toch alleen maar een ramkoers vanuit twee tegengestelde posities? Geen wonder dat niks van die kritiek wordt geaccepteerd. Ik heb ook niet altijd zin om als een snoezepoes te werk te gaan. En de linkse politiek annex media hebben elke vorm van kritiek altijd in een verlammende greep gehouden. Nu is de beerput open, en wordt er flink gescholden van beide kanten. Als alle irritaties die jarenlang zijn opgekropt aan beide zijden 's lekker boud eruit zijn gegooid, komt er uiteindelijk nog wel eens wat constructievers naar boven gedreven. Kwestie van tijd (hoop ik).

BiL@L
29-12-02, 09:59
De verdragen die de VS zonder pardon aan haar schoentje lapt, ik zou bijna denken dat het hier om moslims ging:

http://www.law.uu.nl/sim/instr/cat.asp