PDA

Bekijk Volledige Versie : De veramerikarisering van het westen.



BiL@L
26-12-02, 14:28
Politie Rotterdam schiet op dief

ROTTERDAM - De politie van Rotterdam heeft meerdere keren op een autodief geschoten die op een agent en politiewagens inreed. De 19-jarige man uit Rozenburg liep een schotwond in zijn arm op.

De politie had al enkele keren tevergeefs geprobeerd de dief, die in een gestolen auto probeerde te vluchten, tot uitstappen te dwingen. Op de autosnelweg A15 ontstonden levensgevaarlijke situaties voor andere weggebruikers, omdat de Rozenburger zigzagde, aldus een woordvoerder donderdag.

Eerder was de man met een snelheid van 160 kilometer per uur en zonder te stoppen voor rode verkeerslichten door Rotterdam geraasd. Nadat de politie bij de Botlektunnel op hem had geschoten, kon hij kort daarop opnieuw worden klemgereden. De politie bracht de Rozenburger met pepperspray onder controle.

De man had de auto woensdagavond in Rozenburg gestolen van een vrouw die stond te pinnen. De dief probeerde de vrouw nog in het voertuig te duwen, waarbij ze een snee in haar kin opliep.

http://nu.nl/news.jsp?n=91956&c=14

Sven_DP
26-12-02, 14:40
Wat is hier nu de bedoeling van? Eindelijk een portie introspectie en zelfkritiek? Of vind je dat de Nederlandse politie wat bijlessen moet volgen?

BiL@L
26-12-02, 14:50
Geplaatst door Sven_DP
Wat is hier nu de bedoeling van? Eindelijk een portie introspectie en zelfkritiek? Of vind je dat de Nederlandse politie wat bijlessen moet volgen?

Ik vind dit een bewijs van de verloedering van de maatschappij. Van zowel de boven laag (politie(k)), als de onderlaag (burgers).

mrz
26-12-02, 15:23
Hoe had het dan gemoeten volgens jou? Die dief in zijn hoofd schieten? Of die gast maar laten lopen en dat als politie voor jezelf goedpraten door te zeggen dat die vrouw het wel ergens aan verdient zal hebben?

Moet wel zeggen dat ik mijn hart vast hou voor hoe gewelddadig deze oud en nieuw lijkt te gaan worden. Maar we zullen zien.

BiL@L
26-12-02, 15:27
Geplaatst door mrz
Hoe had het dan gemoeten volgens jou? Die dief in zijn hoofd schieten? Of die gast maar laten lopen en dat als politie voor jezelf goedpraten door te zeggen dat die vrouw het wel ergens aan verdient zal hebben?

Moet wel zeggen dat ik mijn hart vast hou voor hoe gewelddadig deze oud en nieuw lijkt te gaan worden. Maar we zullen zien.

Als politie heb je verschillende middelen om iemand op te pakken. Op iemand schieten kan de dood van iemand betekenen. Zolang de dief geen moord op zijn geweten heeft, heeft GEEN 1 mens het recht om hem in zijn leven te bedreigen.

Helikopters, sirene achtervolging, hulptroepen, kenteken notering, foto's, enz enz..

Een duidelijk bewijs van verloedering en respectloosheid voor het menselijk leven. En dat zeg ik als MOSLIM-FUNDI-WANNABE.

BiL@L
26-12-02, 15:36
Geplaatst door Puk
De politie had gewoon 112 moeten bellen!

Jij bent een gevaar voor het humanisme.

Sven_DP
26-12-02, 16:12
Ik denk dat die dief eerder een gevaar was en niet alleen voor het humanisme. Dus kort en duidelijk : Als dat lieverdje een levensgevaar wordt voor ordediensten, medeburgers, andere verkeersdeelnemers dan heeft politie weinig andere opties dan geweld te gebruiken voor er onschuldige slachtoffers vallen. Betekent dit dat de 'onderlaag' (=plebs?) verloederd is? Een aantal leden wel, dat is duidelijk. Wat dit met politieke (=bovenlaag?) te maken heeft is me niet geheel duidelijk.

BiL@L
26-12-02, 16:18
Ja, jullie hebben ook wel gelijk. Ik plaag maar wat;).

Sven_DP
26-12-02, 16:33
'k zou me wat minder snel moeten opwinden...slecht voor het hart naar het schijnt... :( :(