PDA

Bekijk Volledige Versie : Justitie wil twee illegale peuters land uitzetten



De Rode Roos
29-12-02, 00:28
Justitie wil twee illegale peuters land uitzetten

Door onze redacteur Petra de Koning

UTRECHT, 28 DEC. Twee in Nederland geboren kinderen van eenMarokkaanse moeder, een meisje van drie en een jongen van vijf, dreigen het land te worden uitgezet omdat ze illegaal zijn. De kinderen zijn door hun moeder en haar vriend mishandeld en verwaarloosd. Het meisje woont nu tweeënhalf jaar in een Nederlands pleeggezin, de jongen wordt in een inrichting behandeld voor een gedragsstoornis.


De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) van het ministerie van Justitie heeft eind vorige maand beslist dat de twee kinderen Nederland moeten verlaten. De kinderen, die alleen Nederlands spreken, kunnen volgens de IND ook wel in een Marokkaans kindertehuis worden ondergebracht. Dat zal volgens de IND geen ,,schrijnende situatie'' opleveren.

De Marokkaanse moeder van de kinderen verblijft nog illegaal in Nederland. De gezinsvoogdij over de kinderen berust bij het Bureau Jeugdzorg in Utrecht. Met de moeder is een omgangsregeling getroffen. Ze bezoekt haar twee kinderen eens in de zes weken. De vader van het meisje is een legaal in Nederland verblijvende Marokkaan. De vader van het jongetje is onbekend.

De hulpverleners van Bureau Jeugdzorg vragen minister Donner (Justitie) in een brief wat ze met de ,,wettelijke spagaat'' aan moeten waar ze in terecht gekomen zijn. Ze constateren dat ze volgens de wet kinderen moeten beschermen maar zich ook aan het vreemdelingenrecht moeten houden. Volgens H. van den Bosch, hoofd van de afdeling Jeugdbescherming, is de status van illegale kinderen pas de afgelopen jaren een probleem geworden. In Utrecht zijn nu zes kinderen van wie de aanvraag voor een verblijfsvergunning is afgewezen. Afgelopen zomer werd een Marokkaanse jongen van zeventien, die onder voogdij stond van Bureau Jeugdzorg, opgepakt door de politie omdat de termijn was verstreken waarin hij het land had moeten verlaten. Pas na de aanhouding bleek dat de advocaat van de jongen een voorlopige voorziening had aangevraagd om uitzetting uit te stellen.


Bron: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1041056784920.html

Tomas
29-12-02, 12:25
Bah...

Mensen die dingen kunnen zeggen; als wangedrag van de ouders, in dergelijke omstandigheden... Ik kan daar niet goed tegen.

Je zult je lesje nog wel leren jmt.

Verders vind ik dat je mensen die hier langenoeg gewoond hebben, dat ze taal al machtig zijn, niet meer zomaar kunt uitzetten.

Dan had je ze maar eerder moeten opsporen of de procedure versnellen. Maar nu nog uitzetten kan je menselijkerwijs niet meer maken.

Orakel
29-12-02, 12:34
Ik kan me vergissen, maar de vader is een legaal in NL verblijvende Marokkaan en de kinderen zijn in NL geboren. Dit laatste feit, m aakt ze juridisch gezien toch tot Nederlands staatsburgers?

En zolang ze onder voogdij staan, vallen ze onder de verantwoordelijkheid van een kinderrechter, die elk jaar opnieuw moet afwegen of deze kinderbeschermingsmaatregel nog voortgezet moet worden.
De rechter is een vertegenwoordiger van de Nederlandse wetgever. Schiet de IND hier niet ten onrechte onder zijn duiven?

Volgens mij moet de kerstrede van Trix nog eens aan de IND vertoond worden.
:mad:

Marsipulami
29-12-02, 12:39
Geplaatst door De Rode Roos
Justitie wil twee illegale peuters land uitzetten

Door onze redacteur Petra de Koning

UTRECHT, 28 DEC. Twee in Nederland geboren kinderen van eenMarokkaanse moeder, een meisje van drie en een jongen van vijf, dreigen het land te worden uitgezet omdat ze illegaal zijn. De kinderen zijn door hun moeder en haar vriend mishandeld en verwaarloosd. Het meisje woont nu tweeënhalf jaar in een Nederlands pleeggezin, de jongen wordt in een inrichting behandeld voor een gedragsstoornis.


De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) van het ministerie van Justitie heeft eind vorige maand beslist dat de twee kinderen Nederland moeten verlaten. De kinderen, die alleen Nederlands spreken, kunnen volgens de IND ook wel in een Marokkaans kindertehuis worden ondergebracht. Dat zal volgens de IND geen ,,schrijnende situatie'' opleveren.

De Marokkaanse moeder van de kinderen verblijft nog illegaal in Nederland. De gezinsvoogdij over de kinderen berust bij het Bureau Jeugdzorg in Utrecht. Met de moeder is een omgangsregeling getroffen. Ze bezoekt haar twee kinderen eens in de zes weken. De vader van het meisje is een legaal in Nederland verblijvende Marokkaan. De vader van het jongetje is onbekend.

De hulpverleners van Bureau Jeugdzorg vragen minister Donner (Justitie) in een brief wat ze met de ,,wettelijke spagaat'' aan moeten waar ze in terecht gekomen zijn. Ze constateren dat ze volgens de wet kinderen moeten beschermen maar zich ook aan het vreemdelingenrecht moeten houden. Volgens H. van den Bosch, hoofd van de afdeling Jeugdbescherming, is de status van illegale kinderen pas de afgelopen jaren een probleem geworden. In Utrecht zijn nu zes kinderen van wie de aanvraag voor een verblijfsvergunning is afgewezen. Afgelopen zomer werd een Marokkaanse jongen van zeventien, die onder voogdij stond van Bureau Jeugdzorg, opgepakt door de politie omdat de termijn was verstreken waarin hij het land had moeten verlaten. Pas na de aanhouding bleek dat de advocaat van de jongen een voorlopige voorziening had aangevraagd om uitzetting uit te stellen.


Bron: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1041056784920.html

Tss, wat een triest verhaal zeg :( Het enige waar die Hollanders zich dan vervolgens zorgen over maken is of die kinderen verblijfsrecht hebben... Hoe laag kan een mens zinken ? In plaats van te vertrekken van een gezond moreel besef dat het belang van die mishandelde en verwaarloosde kinderen centraal stelt, gaan de Hollanders zitten leuteren over hun xenofobe regeltjes om mensen het land uit te zetten als dat de Hollanders beter uitkomt. :mad:

Couscousje
29-12-02, 13:09
Geplaatst door J.M.T.
Zielig voor die kinderen (weer de dupe van het wan-gedrag van ouders).
Het omgekeerde gebeurd natuurlijk ook: kinderen die uit Nederland naar een MO land door hun vader meegenomen worden en dan heeft de moeder geen enkel recht het kind te bezoeken of mee terug te nemen naar Nederland. Geen enkele medewerking van b.v. de Marokkaanse regering.

Ik vind 'eigen verantwoordelijkheid' belangrijk. Je kunt natuurlijk niet doen en laten wat je wilt en de consequenties daarvan niet aanvaarden maar die aan de voeten van de maatschappij leggen. Zo ver als ik het kan bekijken moet die vrouw haar kind mee terugnemen naar Marocco gezien zij hier geen legale status heeft, of door familie daar opgevangen, of daar in een kindertehuis opgevangen worden. Kan de vader geen verantwoordelijkheid nemen voor dat meisje?

Kinderen van drie "die alleen Nederlands spreken"? Zal niet veel zijn en Marokkaans kunnen zij alsnog leren.

Wat betreft die Marokkaanse jongen van 17. Is het niet al te gemakkelijk naar een land te gaan en te zeggen "hier ben ik, nu bent u voor mij verantwoordelijk"? Dat wordt ook gedaan door de ama's uit Afrika die donders goed weten dat zij beneden een zekere leeftijd het land niet uitgezet kunnen worden en daar misbruik van maken.

What are you?

http://www.smilies.nl/poke2.gif

Cc

Tomas
29-12-02, 13:11
Geplaatst door Couscousje
What are you?

http://www.smilies.nl/poke2.gif

Cc

:D :D

adam_style
29-12-02, 13:24
Geplaatst door Couscousje
What are you?

http://www.smilies.nl/poke2.gif

Cc


Hij/zij of geslachtsloos denkt dat Marokko in MO ligt...Dat is al op zich een sign van :maf3:

-Y-

Donna
29-12-02, 13:41
Geplaatst door De Rode Roos
Justitie wil twee illegale peuters land uitzetten

Door onze redacteur Petra de Koning

UTRECHT, 28 DEC. Twee in Nederland geboren kinderen van eenMarokkaanse moeder, een meisje van drie en een jongen van vijf, dreigen het land te worden uitgezet omdat ze illegaal zijn. De kinderen zijn door hun moeder en haar vriend mishandeld en verwaarloosd. Het meisje woont nu tweeënhalf jaar in een Nederlands pleeggezin, de jongen wordt in een inrichting behandeld voor een gedragsstoornis.


De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) van het ministerie van Justitie heeft eind vorige maand beslist dat de twee kinderen Nederland moeten verlaten. De kinderen, die alleen Nederlands spreken, kunnen volgens de IND ook wel in een Marokkaans kindertehuis worden ondergebracht. Dat zal volgens de IND geen ,,schrijnende situatie'' opleveren.

De Marokkaanse moeder van de kinderen verblijft nog illegaal in Nederland. De gezinsvoogdij over de kinderen berust bij het Bureau Jeugdzorg in Utrecht. Met de moeder is een omgangsregeling getroffen. Ze bezoekt haar twee kinderen eens in de zes weken. De vader van het meisje is een legaal in Nederland verblijvende Marokkaan. De vader van het jongetje is onbekend.

De hulpverleners van Bureau Jeugdzorg vragen minister Donner (Justitie) in een brief wat ze met de ,,wettelijke spagaat'' aan moeten waar ze in terecht gekomen zijn. Ze constateren dat ze volgens de wet kinderen moeten beschermen maar zich ook aan het vreemdelingenrecht moeten houden. Volgens H. van den Bosch, hoofd van de afdeling Jeugdbescherming, is de status van illegale kinderen pas de afgelopen jaren een probleem geworden. In Utrecht zijn nu zes kinderen van wie de aanvraag voor een verblijfsvergunning is afgewezen. Afgelopen zomer werd een Marokkaanse jongen van zeventien, die onder voogdij stond van Bureau Jeugdzorg, opgepakt door de politie omdat de termijn was verstreken waarin hij het land had moeten verlaten. Pas na de aanhouding bleek dat de advocaat van de jongen een voorlopige voorziening had aangevraagd om uitzetting uit te stellen.


Bron: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1041056784920.html




Dit zijn toch wel de momenten dat je je schaamt dat je een Nederlander bent.

Die politiek wordt namens ons gevoerd.

Misschien moeten we Nawijn zijn meerderjarigheid en zijn staatsburgerschap afnemen, een jaartje of wat mishandelen, opzadelen met een vrouw met een naald in haar arm waar hij zelf niet voor gekozen heeft en dan zonder begeleiding in Marokko dumpen, liefst in een streek waar vrijwel niemand Engels spreekt. Dan in het kindertehuis stoppen waar Hanslezenswaard van WSDB nu geld voor aan het inzamelen is omdat de weeskinderen daar niet eens kleren hebben.

Tyfuslijers.

Ik krijg zin om op het binnenhof ramen te gaan ingooien.

Donna
29-12-02, 13:43
Geplaatst door Couscousje
What are you?

http://www.smilies.nl/poke2.gif

Cc


Auw. ;)

Couscousje
29-12-02, 13:44
Geplaatst door Donna
Tyfuslijers.

Ik krijg zin om op het binnenhof ramen te gaan ingooien.

Uhm, morgen?

Ik kan vandaag niet, heb een etentje straks...

Cc

Donna
29-12-02, 14:06
Geplaatst door Couscousje
Uhm, morgen?

Ik kan vandaag niet, heb een etentje straks...

Cc


Ik kan. Het is alleen reces. Er is niemand.

We kunnen ook de ramen van het ministerie van Binnenlandse zaken gaan ingooien. Of justitie ofzo. Of gewoon van alle ministeries. Laten we dat maar doen.

Uurtje of 7?

Als we het morgen doen halen we het jaaroverzicht van RTL 4 nog. Anders moeten we weer een jaar wachten.

Nog meer vrijwilligers voor wat anarchistische acties?

Tomas
29-12-02, 14:10
Ik zit met zieken.

sil
29-12-02, 16:34
Geplaatst door Marsipulami
Tss, wat een triest verhaal zeg :( Het enige waar die Hollanders zich dan vervolgens zorgen over maken is of die kinderen verblijfsrecht hebben... Hoe laag kan een mens zinken ? In plaats van te vertrekken van een gezond moreel besef dat het belang van die mishandelde en verwaarloosde kinderen centraal stelt, gaan de Hollanders zitten leuteren over hun xenofobe regeltjes om mensen het land uit te zetten als dat de Hollanders beter uitkomt. :mad:

Mars,

in Belgie is dat toch enkele maanden terug ook gebeurt.
Daar hebben ze toch ook een kleuter in het vliegtuig gezet,zonder dat ze wisten dat ze op bestemming zou worden opgevangen.

Marsipulami
29-12-02, 16:52
Geplaatst door sil
Mars,

in Belgie is dat toch enkele maanden terug ook gebeurt.
Daar hebben ze toch ook een kleuter in het vliegtuig gezet,zonder dat ze wisten dat ze op bestemming zou worden opgevangen.

Dat was een Congoleesje waarvan de oom -waarmee het kind was meegekomen- legaal in Nederland verbleef. Nederland weigerde de kleuter de toegang tot het Nederlandse grondgebied om zich bij zijn oom te voegen die er wel voor wilde zorgen.

De moeder van de kleuter woonde in Canada. Canada weigerde echter de kleuter de toegang tot het grondgebied omdat de moeder er nog in een asielprocedure zat en zelf niet tijdig ook een asielaanvraag voor haar kind had ingediend.

Als derde mogelijkheid is de Belgische ambassade dan op zoek gegaan naar familieleden van het kind in Congo en ontdekte daar een nonkel die er voor wilde zorgen. De Belgische Dienst Vreemdelingenzaken was van oordeel dat het kind beter door een familielid zou worden opgevangen in tegenstelling tot een verder bestaan in allerlei jeugdinstellingen (waar toch weinig goeds van komt).

De nonkel in Congo is echter niet komen opdagen toen het kind gerepatriëerd werd. Maar er was wel een lid van de Belgische ambassade aanwezig.

Vervolgens heeft de regering er uitdrukkelijk bij de Canadese overheid op aangedrongen om een uitzondering te maken voor dit kind. Dat is gebeurd en het kind is ondertussen bij zijn moeder in Canada en zo hoort het.

Ik zie weinig gelijkenissen tussen dat kind in België en die Marokkaanse kleuters in Nederland. Die kinderen zijn in Nederland geboren en er zijn geen familieleden die er voor kunnen (of mogen) zorgen.

Dat Congolese meisje was via Zaventem binnengekomen met haar Nonkel die in Nederland woonde. Omdat er in eerste instantie geen gegevens waren over de identiteit van dat kind heeft men die zaak grondig onderzocht.

De nonkel met wie het kind meegekomen was is doorgereisd naar Nederland. Maar Nederland wilde ook hier niet toestaan wat me evident en menselijk lijkt.

lennart
29-12-02, 17:27
Ook voor Surinamers heb ik weinig bewondering in zoverre dat zij hun eigen land laten barsten, een land dat heel rijk is en vele mogelijkheden heeft. Maar ja, je moet er wél iets aan doen. Ik zag een reportage over het ziekenhuis daar - gegeven door Nederlanders - nu totaal verloederd. Daar zouden zij iets aan kunnen doen!


Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als alle Surinamers naar Nederland komen. Nederland is toch al volgebouwd, dus die mensen kunnen er nog wel bij en dan wordt Suriname een groot natuurgebied. Nog wat toerisme aan de kust en klaar. Maar ik zou Surinamers heel goed kunnen begrijpen dat ze niet in Nederland willen wonen zolang mensen als J.M.T hier wonen (plus tis hier kutweer, maja wel kapitalistische welvaartstaat)

sil
29-12-02, 21:00
Geplaatst door Marsipulami
Dat was een Congoleesje waarvan de oom -waarmee het kind was meegekomen- legaal in Nederland verbleef. Nederland weigerde de kleuter de toegang tot het Nederlandse grondgebied om zich bij zijn oom te voegen die er wel voor wilde zorgen.

De moeder van de kleuter woonde in Canada. Canada weigerde echter de kleuter de toegang tot het grondgebied omdat de moeder er nog in een asielprocedure zat en zelf niet tijdig ook een asielaanvraag voor haar kind had ingediend.

Als derde mogelijkheid is de Belgische ambassade dan op zoek gegaan naar familieleden van het kind in Congo en ontdekte daar een nonkel die er voor wilde zorgen. De Belgische Dienst Vreemdelingenzaken was van oordeel dat het kind beter door een familielid zou worden opgevangen in tegenstelling tot een verder bestaan in allerlei jeugdinstellingen (waar toch weinig goeds van komt).

De nonkel in Congo is echter niet komen opdagen toen het kind gerepatriëerd werd. Maar er was wel een lid van de Belgische ambassade aanwezig.

Vervolgens heeft de regering er uitdrukkelijk bij de Canadese overheid op aangedrongen om een uitzondering te maken voor dit kind. Dat is gebeurd en het kind is ondertussen bij zijn moeder in Canada en zo hoort het.

Ik zie weinig gelijkenissen tussen dat kind in België en die Marokkaanse kleuters in Nederland. Die kinderen zijn in Nederland geboren en er zijn geen familieleden die er voor kunnen (of mogen) zorgen.

Dat Congolese meisje was via Zaventem binnengekomen met haar Nonkel die in Nederland woonde. Omdat er in eerste instantie geen gegevens waren over de identiteit van dat kind heeft men die zaak grondig onderzocht.

De nonkel met wie het kind meegekomen was is doorgereisd naar Nederland. Maar Nederland wilde ook hier niet toestaan wat me evident en menselijk lijkt.


ik heb het hele verhaal gevolgd op tv en in de krant.

dat lid van de ambassade was heel toevallig dat die er was,

Marsipulami
29-12-02, 21:20
Geplaatst door sil
ik heb het hele verhaal gevolgd op tv en in de krant.

dat lid van de ambassade was heel toevallig dat die er was,

Toegeven dat je er naast zit is blijkbaar ook niet jouw sterkste kant ;)

sil
30-12-02, 00:04
Geplaatst door Marsipulami
Toegeven dat je er naast zit is blijkbaar ook niet jouw sterkste kant ;)

Ik hoef het niet toe te geven Mars.
Ik zie jou hier zo vaak dingen beweren,die op t.v heel anders gezegd worden.Maar je mag van mij als je je daardoor gelukkiger voelt.

Marsipulami
30-12-02, 00:40
Geplaatst door sil
Ik hoef het niet toe te geven Mars.
Ik zie jou hier zo vaak dingen beweren,die op t.v heel anders gezegd worden.


Als je kan aantonen aan de hand van een serieuse bron (Het mag een Nederlandse zijn, maar wel een serieuse) dat er één ding niet klopt van hetgeen ik gezegd heb over die kwestie, doe dat dan. Andersom houd je beter je mond als grote mensen aan het prikken zijn. :zegniets:

lennart
30-12-02, 00:45
Geplaatst door J.M.T.
Lennart,

Ik heb een beter idee laten wij Suriname maar weer overnemen en er iets van maken en het overbevolkte Nederland verlaten. Er is toch al niet veel over van wat je Nederland kon noemen. Jij mag niet mee omdat jij mij niet kan waarderen. Blijf jij lekker hier zitten in de kou en regen. Ben je zelf Surinamer? Weet jij niet dat hun meest geschoolde mensen hier zitten terwijl zij in Suriname hard nodig zijn? Of mag dat niet gezegd worden? Is dat niet 'politiek correct'?

Maar ja sommige mensen (zoals jij) zien Nederland als algemene dumping ground voor al het leed in de wereld!

Ik zie de wereld zoals die is, een verdeling tussen ongelovelijke armoede en absurde rijkdom.
Als wij nu ook nog eens de "derde" wereld gaan industrialiseren dan wordt de hele aarde vernietigd. Dus ik ben er eigenlijk wel voor dat wij de "eerste" wereld, waar enig vorm van natuur al lang en breed vernietigd is, alle mensen hier gaan opvangen en tegelijkertijd de rest van de wereld een groot natuurreservaat van maken. Maar helaas ik denk dat er weinig mensen voor dit idee zijn.

Couscousje
30-12-02, 16:18
Donna, sGiet op!

Ik wil nog eten voor we gaan rellen...

Cc

Orakel
30-12-02, 17:59
Geplaatst door Bouchra A
Kunt ge niet beter naar een wat zuidelijker gelegen prikbord opkrassen NONKEL.

Kijk, daar hou ik nou van: helder argumentatie op basis van reële afwegingen en degelijke deductie.

Heb jij wel eens een reactie van meer dan twee zinnen gepost, waarbij er in de verste verte ook nog enige samenhang te bespeuren was?

:fpetaf:

sil
30-12-02, 18:32
Geplaatst door Marsipulami
Als je kan aantonen aan de hand van een serieuse bron (Het mag een Nederlandse zijn, maar wel een serieuse) dat er één ding niet klopt van hetgeen ik gezegd heb over die kwestie, doe dat dan. Andersom houd je beter je mond als grote mensen aan het prikken zijn. :zegniets:

Marsje,

ik heb het niet alleen over deze zaak,dat jij een zeer sterk gekleurde bril op hebt.Je mag gerust een hekel hebben aan nederland(ers)
maar ik zal mijn mond houden als grote mensen prikken.

Donna
30-12-02, 19:06
Geplaatst door Couscousje
Donna, sGiet op!

Ik wil nog eten voor we gaan rellen...

Cc


Oh sorry!


:)


Ik heb rooie bakstenen, jij?

Donna
30-12-02, 19:09
Geplaatst door J.M.T.

Voor geblinddoekte idealisten heb ik weinig tijd. Ik kan daar niet goed tegen.

Ik verwacht boze reakties.

En voor iemand die kleine kinderen wil straffen voor het gedrag van hun ouders heeft helemaal niemand tijd, dat blijkt maar weer.

Donna
31-12-02, 09:22
Geplaatst door J.M.T.
Tja zo zie ik het niet. Lijkt mij gewoon beter voor die kinderen als zij bij familie in Marokko geplaatst worden. Maar ik ben misschien niet zo sentimenteel als jij of misschien nuchterder. Nederland kan toch niet verantwoordelijk gehouden worden voor Marokkaanse kinderen? Dat is toch de taak van Marokko?

Ze gaan, zoals je in het bericht kunt lezen, niet naar familie. Ze moeten naar een weeshuis.

Ze spreken geen Marokkaans, en zijn nog hardstikke klein. Ze zijn gewoon in Nederland geboren.

Het lijkt mij beter als ze gewoon bij het pleeggezin blijven waar ze nu zitten, en dat die jongen nog wat langer behandeld kan worden voor zijn gedragsstoornis in Nederland (en niet in een weeshuis in Marokko waar ze de artsen niet kunnen verstaan omdat die ongetwijfeld geen Nederlands spreken).

Als het sentimenteel is om kinderen niet in een vreemd land waar ze de taal niet spreken in een weeshuis te willen proppen dan is dat maar sentimenteel. Ik zou het zelf eerder 'normaal' of 'menselijk' willen noemen. het tegenovergestelde van normaal is abnormaal en het tegenovergestelde van menselijk is onmenselijk.

Maar we noemen het in het nieuwe politiek correcte jargon 'nuchter'.