PDA

Bekijk Volledige Versie : ABDULLAH HASELHOEF ZEGT: Niet naar -Rondom 10 gaan- !!!



ZwYgStErr
29-12-02, 22:43
Ik heb dit ontvangen in mijn mail:

!!!!! Niet Naar Rondomtien Gaan!!!!!!!!!! (Bericht #)


Rondom tien; Moslima's gezocht...... (Bericht #)
Rondom tien wil in januari weer een discussie uitzenden met alleen moslima's om met elkaar te gaan praten over de positie van moslima's in Nederland. AYaan HIrsi ALi zal er ook bij aanwezig zijn. Rondom tien is op zoek naar moslima's die een andere visie hebben op het moslim zijn hier in Nederland dan wat er nu in de media speelt. lees verder op http://forums.***********/showthread...&threadid=35081

Beste zusters,
Ik zou met klem willen afraden om in januari, voor de verkiezingen mee te werken aan deze uitzending.

Deze uitzending is de manier voor de Hirsi Ali/ VVD om zich te profileren. Vlak voor de verkiezingen is het van belang om veel op de tv te zijn en zo mensen redenen te geven om op je te stemmen.

De rol waarin Hirsi Ali haar grote landelijke bekendheid kreeg was door de slachtofferrol die zij verkreeg, door de verbaal veel sterkere broeders Ali Aldoaudi en broeder Cheppi.

Ik heb alle vertrouwen in mijn zusters in de Islam dat zij in staat zullen zijn om verbaal elke discussie over Islam met Hirsi Ali te winnen.

Echter voor de Hollandse niet Islamitische kijkers thuis: zien zij die arme Hirsi Ali die 'ingemaakt' wordt door gebrainwaschte 'fundies' met hoofddoek of burka. Arme Hirsi Ali, zie je wel dat zij gelijk heeft en dat er niet met deze moslims te praten valt? Wij moeten Hirsi Ali ondersteunen in haar strijd tegen de Islam en zullen na het ZIEN van deze uitzending op 22 januari op haar en de VVD/LPF gaan stemmen.

Als de programma makers van Rondom Tien oprecht zijn - geloof mij dat zijn zij dus niet - dan zou het geen probleem hoeven te zijn om deze opname NA de verkiezingen te doen.

Wat betreft de rol van de presentator Cees Grimbergen hij heeft tegen mij gezegd in bijzijn van drie getuigen: "Jullie imams hebben veel te veel macht en ik ga daar iets TEGEN doen."

Als jullie gaan meedoen met Rondom Tien, wees NIET BANG om onrechtvaardig gedrag en handelswijze van de presentator BELEEFD ter discussie, te stellen tijdens de uitzending.

Moge Allah ons wijsheid en geduld geven om met deze moeilijke beslissingen om te gaan.


Abdullah Haselhoef




















"Ad dienoel Nasiha" het geloof is gebouwd op goed advies. Toen de profeet vzmh zijn eerste openbaring ontving was hij doodsbang en hij lag aan de voeten van zijn vrouw Khadidjah r.a. voor advies en troost.

Goed advies en wijsheid overstijgt het mannelijke en het vrouwelijke element in de mens.

Een andere mogelijke toekomstige kandidaat voor de VVD/ LPF is dhr. Ellian Esfian, tegen mijn broeders zou ik exact het zelfde advies geven om niet vlak voor de verkiezingen met hem in discussie te gaan, onder dezelfde omstandigheden.

Het is juist dat ik overtuigd ben van de ongeloofelijke kracht en welbespraaktheid van de vele zelfbewuste moslima, die door de media hetze van de afgelopen tijd, steeds meer bezig zijn met hun geloof te ontdekken en te verdedigen.

Door te winnen in het debat van Hirsi Ali, is dit slechts een Phyrrus overwinning namelijk de 'veldslag' winnen maar de 'oorlog' verliezen.

En helaas is het zo dat veel kijkers niet verder kunnen kijken dan iemands hoofdoek lang is. Dus de 'bevallige' Hirsi Ali naast een aantal 'onderdrukte'vrouwen met hoofddoek is het bewijs dat Hirsi Ali gelijk heeft. De kracht van het beeld, zelfs als er geen woord gesproken is.

Na de verkiezingen ontmoeten wij allen graag Hirsi Ali in een open debat. Naar verwachting zal zij echter hetzelfde lot ondergaan zoals bijvoorbeeld Mohamed Rabba (Groen Links), Osama Cherribi(VVD)en Zeroulna(LPF) of andere allochtone politici die na verloop van tijd toch niet 'wit' genoeg blijken te zijn voor de politiek die een afspiegeling behoort te zijn van de maatschappij .

Abdullah Haselhoef

plexus
29-12-02, 23:37
..lijkt me zowiezo verstandig om dat programma te boycotte!
En helemaal als je hoort dat die luis van een ali daar komt...

000NobelPrizes
29-12-02, 23:45
Wat een demagoog, die Haselhoeff. Mogen mensen zelf niet meer bepalen waar ze wel of niet aan mee willen doen?

lennart
29-12-02, 23:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat een demagoog, die Haselhoeff. Mogen mensen zelf niet meer bepalen waar ze wel of niet aan mee willen doen?

Zeker, bijvoorbeeld naar een moskee gaan en luisteren naar een iman die predikt tegen democratie, dat moet allemaal kunnen of een open brief schrijven waarin gewaarschuwd wordt dat je wellicht gebruikt zal worden. Dat kan allemaal in onze mooie democratie.

Orakel
29-12-02, 23:59
Toch geen slim advies van Hasselhoef. Ik snap de waarschuwing voor de politieke valkuil, maar het lijkt me beter dat er een paar welbespraakte meiden gaat zitten dat zich niet laat opkluiten door Herschi :cola: en die kijkcijfergeile Grimbergen, dan dat ze dit advies opvolgen en het debat laten voeren door mensen die daar niet in bedreven zijn.
DIe spelen het eerder genoemde illustere duo namelijk mooi in de kaart.

lennart
30-12-02, 00:09
Orakel: inderdaad, volgens mij is Hirsi Ali namelijk helemaal geen goed debater. Tijdens BvD vroeg Jan Mulder naar waarom VVD en toen had ze even niet zoveel meer te vertellen.

Ali G
30-12-02, 00:15
Waarom niet wel gaan en bewijzen dat H. Ali fout zit?

Simon
30-12-02, 00:18
Politiek is het uitwisselen van ideeën dus ik snap niet dat Abdullah deze oproep doet. En dat nog wel omdat hij bang is dat die 'fundis' het op argumenten winnen maar Hirshi het door haar slachtofferrol wint. Ik vind dit soort oproepen onzinnig. Wel toepasselijk dat 'zwijgster' zijn oproep verspreidt.

Simon

Simon
30-12-02, 09:47
Geplaatst door Bouchra A
Om te beginnen, die link doet het niet, kennelijk heeft iemand iets te verbergen.

Omdat de naam van die website hier taboe is denk ik: waarschijnlijk de concurrent maar wel wat kinderachtig dat die hier niet genoemd mag worden.

Simon

mulan
30-12-02, 10:27
Zo'n raar bericht vind ik het niet,het enige wat men nu rondom :bril: moslims doet is nieuws creeeren............als moslims daar dan zelf aan mee gaan doen werkt dat dus alleen maar tegen hun.Eerlijkheid schijnt niet het langst te duren.

Ansari
30-12-02, 11:20
ach, die paar moslima's plukken ze toch wel van de straat af. Dus beter geven goed gebekte moslima's zich op.

Simon
30-12-02, 11:48
Geplaatst door ZwYgStErr
Na de verkiezingen ontmoeten wij allen graag Hirsi Ali in een open debat. Naar verwachting zal zij echter hetzelfde lot ondergaan zoals bijvoorbeeld Mohamed Rabba (Groen Links), Osama Cherribi(VVD)en Zeroulna(LPF) of andere allochtone politici die na verloop van tijd toch niet 'wit' genoeg blijken te zijn voor de politiek die een afspiegeling behoort te zijn van de maatschappij[/I] .

Abdullah Haselhoef

Met alle respect, maar ik vraag mij af of Abdullah ook dit standpunt had gehad als hij door was gegaan met de Gemeenschapspartij. Hij heeft nooit het debat gemeden en was waarschijnlijk ieder debat met Hirshi Ali aangegaan voor de verkiezingen.

Simon

Tomas
30-12-02, 11:56
Hmmm...

Ik betwijfel ernstig of dit stukje echt van Haselhoef is. Ik vind het niveau beduidend minder dan ik van hem gewend ben.

Zolang er geen betrouwbare bevestiging komt, ga ik er niet op in.

dir_HAMster
30-12-02, 12:03
Geplaatst door dir_HAMster
Iets zegt me dat ze toch wel ergens iemand vandaan weten te plukken... Desnoods stoppen ze Catherine Keyl in een burqa. Dan mag grimbergen een paar weken later vermomd als imam in haar programma allerlei onzin uitkramen. Mijn advies: Ga gewoon lekker allemaal stemmen in de hoop dat het tegenwicht biedt. Mensen die LPF of VVD stemmen zullen dat toch doen ongeacht wat we ook zeggen en proberen te bewijzen.



:duim: (Verder betwijfel ook ik of het echt afkomstig is van dhr. Haselhoeff)

Cihad
30-12-02, 13:06
Geef nou eens een reden waarom dit bericht niet van dhr. Haselhoef kan zijn. Waarom zou Zwijgsterr zitten liegen, anders zou ze deze mening toch ook onder haar eigen naam kunnen plaatsen?

Tomas
30-12-02, 13:12
Geplaatst door Cihad
Geef nou eens een reden waarom dit bericht niet van dhr. Haselhoef kan zijn. Waarom zou Zwijgsterr zitten liegen, anders zou ze deze mening toch ook onder haar eigen naam kunnen plaatsen?

Normaal gesproken moet je aantonen dat een tekst van de bewuste persoon is en niet andersom. Dat zou je moeten weten lijkt mij. En ik twijfel het vanwege het niveau zoals ik al zei. Ik ben van Haselhoef een hoger niveau gewend.

Ik schrijf nergens dat Zwijgster liegt. Volgens mij denkt zij werkelijk dat het van Haselhoef is en vergsite ze zich dus volgens mij.

Zo duidelijker?

ZwYgStErr
30-12-02, 13:33
Geplaatst door Bouchra A
Wie zegt mij dat dit geen FAKE-bericht is?
Van ZwYgStErr of een andere grappenmaker?

Om te beginnen, die link doet het niet, kennelijk heeft iemand iets te verbergen.

Dit is geen grap van ZwYgStErr ik ontken niet dat het wel een grap kan zijn.
Maar ik heb dit ontvangen in mijn mail. En d8 dat het wel 'interessant' zou zijn om te plaatsen, en zien wat de reacties zouden zijn.

ZwYgStErr
30-12-02, 13:45
Geplaatst door Tomas
Normaal gesproken moet je aantonen dat een tekst van de bewuste persoon is en niet andersom. Dat zou je moeten weten lijkt mij. En ik twijfel het vanwege het niveau zoals ik al zei. Ik ben van Haselhoef een hoger niveau gewend.

Ik schrijf nergens dat Zwijgster liegt. Volgens mij denkt zij werkelijk dat het van Haselhoef is en vergsite ze zich dus volgens mij.

Zo duidelijker?

Ten eerste ik lieg nooit (ok bijna nooit *bloos*).
Maar wat ik zeker nooit doe is heel bewust dit soort verhaaltjes gaan zitten verzinnen, zo een slechte invloed heeft maroc.Nl niet op mij. Nog niet tenminste :argwaan:.

Maar zoals je boven het bericht ziet: Dit heb ik ontvangen in mijn mail.
Ik twyfelde eerlijk gezegd ook, want Abdoellah Haselhoef lijkt mij nou niet het soort persoon, die dit soort uitspraken zou doen. Hij zou (volgens mij)ook nooit debatten of 'dialogen' uit de weg gaan, integendeel.

Ik ben het overigens niet eens met wat degene die dit geschreven heeft eens.
(Misschien zou het beter geweest zijn als ik dat erbij had gezet?)

-----------------------------------------------------------------------------------
Allah soeb7ana wata3ala zegt:
"...Waarlijk Allah leidt niet de gene die een grote zondaar, een leugenaar is!"
-Quran 40:28-

Allah soeb7ana wata3ala zegt:
"Vervloekt zijn de leugenaars"
-Quran 51:10-
-----------------------------------------------------------------------------------

Tomas
30-12-02, 13:51
Geplaatst door ZwYgStErr
Ten eerste ik lieg nooit (ok bijna nooit *bloos*).
Maar wat ik zeker nooit doe is heel bewust dit soort verhaaltjes gaan zitten verzinnen, zo een slechte invloed heeft maroc.Nl niet op mij. Nog niet tenminste :argwaan:.


Daar ging ik ook helemaal vanuit Zwijsterr.

Natuurlijk weet ik niet zeker dat het niet van Haselhoef is, maar in dat geval is 't wel interessant om na te gaan wat de mogelijke fraudeur wil bereiken met deze Haselhoefimmitatie.



Maar zoals je boven het bericht ziet: Dit heb ik ontvangen in mijn mail.
Ik twyfelde eerlijk gezegd ook, want Abdoellah Haselhoef lijkt mij nou niet het soort persoon, die dit soort uitspraken zou doen. Hij zou (volgens mij)ook nooit debatten of 'dialogen' uit de weg gaan, integendeel.


Dacht ik ook



Ik ben het overigens niet eens met wat degene die dit geschreven heeft eens.
(Misschien zou het beter geweest zijn als ik dat erbij had gezet?)


Dat laatste maakt mij niet uit. Volgens mij heeft ook niemand je hier beschuldigd van liegen of provoceren. En wat dan nog.

Simon
30-12-02, 14:00
Geplaatst door Tomas
Hmmm...

Ik betwijfel ernstig of dit stukje echt van Haselhoef is. Ik vind het niveau beduidend minder dan ik van hem gewend ben.

Zolang er geen betrouwbare bevestiging komt, ga ik er niet op in.

Hij heeft het in ieder geval niet als één van zijn nieuwsbrieven verstuurd want die ontvang ik ook in mijn mailbox.

Simon

ZwYgStErr
30-12-02, 14:05
Geplaatst door Tomas
Daar ging ik ook helemaal vanuit Zwijsterr.

Natuurlijk weet ik niet zeker dat het niet van Haselhoef is, maar in dat geval is 't wel interessant om na te gaan wat de mogelijke fraudeur wil bereiken met deze Haselhoefimmitatie.



Dacht ik ook



Dat laatste maakt mij niet uit. Volgens mij heeft ook niemand je hier beschuldigd van liegen of provoceren. En wat dan nog.

Nee jij hebt me niet beschuldigd van iets. Maar het kwam wel ter sprake dat ik eventueel zou kunnen hebben gelogen.
Daarom wou ik duidelijk maken dat ik dat dus niet heb gedaan.

Maar Hasselhoef heeft hier toch welles gepost? Misschien dat Beheer 'em een mailtje kan sturen en 'em er naar vragen. of shjoietsh?

Trouwens als dit bericht echt van Haselhoef zou zijn dan neem ik aan dat hij het ook op Maroc.Nl zou plaatsen.?

Fatimatoen
30-12-02, 14:07
RIE7AAAA, oeffffff :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik d8, eindelijk komt Zwygster iets plaatsen blijkt het deze onzin te zijn....Ewaaa safiieeee

ZwYgStErr
30-12-02, 14:18
Geplaatst door Fatimatoen
RIE7AAAA, oeffffff :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik d8, eindelijk komt Zwygster iets plaatsen blijkt het deze onzin te zijn....Ewaaa safiieeee

:moe:

Fatimatoentje toch....

bman
30-12-02, 14:22
Dit lijkt me idd geen stukje van de echte Abdullah Haselhoeff, maar misschien is het wel opgetekend door een overijverige moslima a la Dienna. Haselhoef schrijft doorgaans een stuk beter, een stuk beter gefundeerd en zou er niet voor schromen zelf op dit bord te prikken. Dus ik denk dat Zwygster door iemand in de maling is genomen (althans iemand heeft ergens besloten de kluit te belazeren)

Zijn er overigens al welgebekte moslimdames op dit bord die *wel* het debat aan zouden durven met Hrshi? Op dit bord heeft menigeen een hele grote mond, die zou ik best met of zonder hoofddoek de discussie aan willen zien gaan met Hirshi.

p.s. Hirshi zal zoals het zich aan laat zien toch wel met een hele grote zooi voorkeurstemmen (die ze niet eens nodig lijkt te hebben, gezien haar hoge plaatsing op de lijst) de 2e kamer in mogen. Maar een beetje tegengas lijkt me nuttig. Als jullie natuurlijk uit het huis mogen van jullie mannen. (geintje)
p.p.s. Zijn er mensen op dit bord die op Ayaan Hirshi Ali willen gaan stemmen?

Tomas
30-12-02, 14:27
Geplaatst door bman
p.s. Hirshi zal zoals het zich aan laat zien toch wel met een hele grote zooi voorkeurstemmen (die ze niet eens nodig lijkt te hebben, gezien haar hoge plaatsing op de lijst) de 2e kamer in mogen. Maar een beetje tegengas lijkt me nuttig. Als jullie natuurlijk uit het huis mogen van jullie mannen. (geintje)
p.p.s. Zijn er mensen op dit bord die op Ayaan Hirshi Ali willen gaan stemmen?

Waarom denk je dat ze veel voorkeurstemmen zou krijgen? Van Moslimah's? Van een paar vrouwen in opvanghuizen? Van een echte VVD-er? Van rasfeministen bij de VVD?

Ben wel benieuwd naar je theorie.

ZwYgStErr
30-12-02, 14:33
Geplaatst door bman

Zijn er overigens al welgebekte moslimdames op dit bord die *wel* het debat aan zouden durven met Hrshi? Op dit bord heeft menigeen een hele grote mond, die zou ik best met of zonder hoofddoek de discussie aan willen zien gaan met Hirshi.


Ja hiero...:D


Geplaatst door bman
Als jullie natuurlijk uit het huis mogen van jullie mannen. (geintje)

Haha...:moe:



Geplaatst door bman
p.p.s. Zijn er mensen op dit bord die op Ayaan Hirshi Ali willen gaan stemmen?

Ik niet. Heb niets met de VVD en al helemaal niet met Hirschi Ali.

bman
30-12-02, 14:44
Geplaatst door Tomas
Waarom denk je dat ze veel voorkeurstemmen zou krijgen? Van Moslimah's? Van een paar vrouwen in opvanghuizen? Van een echte VVD-er? Van rasfeministen bij de VVD?

Ben wel benieuwd naar je theorie.

Jep, van het kliekje 'Neli Smit Kroes' of misschien zelfs tpyes a la Dresselhuys. (schrijf ik dat zo goed?). Ik denk niet dat het de 'doelgroep' (moslimas) is die op Hirshi Ayaan zullen stemmen, meer de mensen die zich als behoeder van de vrouwenrechten opwerpen. De 'rechtsere' feministen, om het zo maar te zeggen. Dus niet het type-tuinbroek, maar het type establishment.

Die kunnen nu én rechts (of liberaal) én allochtoon stemmen. Een beetje het Zao Varela effect (is dat eigenlijk wel gelukt, met Zao?) , alleen is Hirshi net even wat intelligenter qua uitsraling en nog net een tandje uitgesprokener over 'de Islam'.

Tomas
30-12-02, 14:47
Geplaatst door bman
Jep, van het kliekje 'Neli Smit Kroes' of misschien zelfs tpyes a la Dresselhuys. (schrijf ik dat zo goed?). Ik denk niet dat het de 'doelgroep' (moslimas) is die op Hirshi Ayaan zullen stemmen, meer de mensen die zich als behoeder van de vrouwenrechten opwerpen. De 'rechtsere' feministen, om het zo maar te zeggen. Dus niet het type-tuinbroek, maar het type establishment.


En dat zijn er veel? Ik ken er maar 1.

bman
30-12-02, 14:52
Geplaatst door Tomas
En dat zijn er veel? Ik ken er maar 1.

Ach, dan heb je gewoon niet genoeg up-market-grachtengordel, carrierejagende-vriendinnen. ;)

Maar goed, we zullen wel zien na de verkiezingen. Ik denk toch echt dat er onder de Opzij én NRC lezende dames heel wat op Hirshi zullen stemmen. Of dacht je dat die hun stem aan Zalmpie gaven?

Tomas
30-12-02, 14:56
Geplaatst door bman
Ach, dan heb je gewoon niet genoeg up-market-grachtengordel, carrierejagende-vriendinnen. ;)


Ik vind nul wel genoeg.



Maar goed, we zullen wel zien na de verkiezingen. Ik denk toch echt dat er onder de Opzij én NRC lezende dames heel wat op Hirshi zullen stemmen. Of dacht je dat die hun stem aan Zalmpie gaven?

Volgens mij stemmen die gewoon niet perse VVD..

Maar we zullen zien. Ik heb uiteindelijk nooit gelijk.

Fatimatoen
30-12-02, 16:53
Geplaatst door ZwYgStErr
:moe:

Fatimatoentje toch....


Just kidding lieverd :-/

Maar ik denk ook niet dat dit Abdullah's woorden zijn. Het lijkt mij ook beter als een paar meiden daar komen die weten hoe ze moeten debatteren dan dat ze zomaar iemand van de straat gaan plukken en dat gaat zeker wel gebeuren , ik zie ze die aflevering echt niet afzeggen omdat niemand van de moslima's zich vrijwillig heeft aangemeldt. Er zit echter wel een kern van waarheid in de tekst die je heb geplaatst maar om nou de confrontatie met Hirchi ali uit de weg te gaan vindt ik een beetje laf.

Simon
30-12-02, 17:46
Nou ik heb Abdullah maar een mailtje gestuurd, dan kan hij zelf opheldering verschaffen als hij daar behoefte aan heeft.

Simon

ZwYgStErr
30-12-02, 18:09
Geplaatst door Simon
Nou ik heb Abdullah maar een mailtje gestuurd, dan kan hij zelf opheldering verschaffen als hij daar behoefte aan heeft.

Simon

Ik wacht met spanning af :tik:

Petrus
30-12-02, 18:27
door de verbaal veel sterkere broeders Ali Aldoaudi en broeder Cheppi.

Dat zullen ze dan toch eens moeten bewijzen. In de betreffende uitzending werden ze vooral rood, begonnen ze te schreeuwen en bezwerend met hun vinger in de lucht te zwaaien. Terwijl ze voor de goede verstaander nog best zinnige argumenten hadden. Maar die komen zo niet over bij de gemiddelde kijker.

Bakslita
30-12-02, 18:37
Geplaatst door Petrus
Dat zullen ze dan toch eens moeten bewijzen. In de betreffende uitzending werden ze vooral rood, begonnen ze te schreeuwen en bezwerend met hun vinger in de lucht te zwaaien. Terwijl ze voor de goede verstaander nog best zinnige argumenten hadden. Maar die komen zo niet over bij de gemiddelde kijker.


Hirshi= 15 minuten ononderbroken aan het woord
Chippih= 2 minuten om het woord te voeren!

Think about that ;)

-Y-

Orakel
30-12-02, 19:10
Geplaatst door Bakslita
Hirshi= 15 minuten ononderbroken aan het woord
Chippih= 2 minuten om het woord te voeren!

Think about that ;)

-Y-


Inderdaad! En reken er op dat die Loens weer zo'n selectief gehoor heeft als de Moslim-meiden er zitten.
Gewoon de mond snoeren die hap, zoals Pimmetje het ook gewild had..uhhh.... deed.
Sorry, mediadeformatie.

Dames, als die Walter-Cronkite-wannabe jullie monddood probeert te maken, direct netjes doch resoluut terugfluiten en hem desnoods aanspreken op zijn abominabele niveau van intervieuwen.

En anders dreigen met een debat met enkele prikkers hier.... :stomp:

taouanza
30-12-02, 22:48
een gewaarschuwd mens telt voor twee
na dat ik de bewuste uitzending met de bewuste gevluchtte slachtoffer van onduidelijke doch ambitieuze 'over lijken gaan'politiek.
wist ik het
rondom tien is voor moslims jerry springer:
je weet je komt er alleen om vernedert te worden.

A. Haselhoef
31-12-02, 15:03
Geplaatst door Simon
Met alle respect, maar ik vraag mij af of Abdullah ook dit standpunt had gehad als hij door was gegaan met de Gemeenschapspartij. Hij heeft nooit het debat gemeden en was waarschijnlijk ieder debat met Hirshi Ali aangegaan voor de verkiezingen. Simon

Beste Simon,
dit stukje heb ik geschreven op de site M.arrokko.nl. Voordat ik mij weer volledig actief meng in discussies wil ik een nieuwsbrief verspreiden om mensen te bedanken voor alle goede wensen en meeleven met mijn zoon die gelukkig nu thuis verder kan herstellen. En over de resultaten van het schrijven naar de burgermeester van Krabbendijke i.v.m. de terreur aan ons gezin. Dit zit nog in de pen en is absoluut op zijn plaats.

Wat betreft de discussie met Hirsi Ali, ik als kandidaat lijsttrekker van een politieke partij, zou het moeilijk geweest zijn om een confrontatie met haar voor de verkiezingen uit de weg te gaan.

Wat ik wel zeker weet dat ik dit niet bij Rondomtien zou doen. Daar de presentator dhr. Grimbergen verschillende malen bewezen heeft de discussie op onetische wijze en uit onedele motieven te willen manipuleren.

Een herhaling van Rondomtien wat 'geleid' heeft tot de 'vlucht' van Hirsi Ali vlak voor de verkiezingen zou rampzalig zijn voor de stemverhoudingen en de emotie waarmee veel kiezers kiezen.

Gretta Duisenberg, Paul Rosenmoller, anderen en ik zelf worden bedreigd maar de bedreiging heeft nooit de buitenproportionele aandacht verkregen zoals dat gebeurde bij Hirsi Ali.

Deze 'onevenwichtigheid' in de berichtgeving leidt dat de angst voor de Islam en moslims alleen maar vergroot wordt.

De enige manier om boven deze angsten uit te komen is door te blijven praten en de dialoog te blijven aangaan.

Maar niet in het programma Rondomtien vlak voor de verkiezingen. Het programma wat bewezen heeft - door de bevoordeeldheid van presentator - dat zij veeleer olie op het vuur gooit en de gespannen verhouding tussen autochtonen en allochtonen zichtbaar vergroot.

In feite gaat het dus niet over het debat met Hirsi ali wat ook na de verkiezingen kan en moet plaatsvinden, desnoods in Rondomtien alswel dat de reeele dreiging van het negatief beinvloeden van de verkiezingsuitslagen ten nadele van de positie van de islamtische gemeenschap.

Abdullah Haselhoef

Tomas
31-12-02, 15:09
Geplaatst door A. Haselhoef
Beste Simon,
dit stukje heb ik geschreven op de site M.arrokko.nl. Voordat ik mij weer volledig actief meng in discussies wil ik een nieuwsbrief verspreiden om mensen te bedanken voor alle goede wensen en meeleven met mijn zoon die gelukkig nu thuis verder kan herstellen. En over de resultaten van het schrijven naar de burgermeester van Krabbendijke i.v.m. de terreur aan ons gezin. Dit zit nog in de pen en is absoluut op zijn plaats.

Wat betreft de discussie met Hirsi Ali, ik als kandidaat lijsttrekker van een politieke partij, zou het moeilijk geweest zijn om een confrontatie met haar voor de verkiezingen uit de weg te gaan.

Wat ik wel zeker weet dat ik dit niet bij Rondomtien zou doen. Daar de presentator dhr. Grimbergen verschillende malen bewezen heeft de discussie op onetische wijze en uit onedele motieven te willen manipuleren.

Een herhaling van Rondomtien wat 'geleid' heeft tot de 'vlucht' van Hirsi Ali vlak voor de verkiezingen zou rampzalig zijn voor de stemverhoudingen en de emotie waarmee veel kiezers kiezen.

Gretta Duisenberg, Paul Rosenmoller, anderen en ik zelf worden bedreigd maar de bedreiging heeft nooit de buitenproportionele aandacht verkregen zoals dat gebeurde bij Hirsi Ali.

Deze 'onevenwichtigheid' in de berichtgeving leidt dat de angst voor de Islam en moslims alleen maar vergroot wordt.

De enige manier om boven deze angsten uit te komen is door te blijven praten en de dialoog te blijven aangaan.

Maar niet in het programma Rondomtien vlak voor de verkiezingen. Het programma wat bewezen heeft - door de bevoordeeldheid van presentator - dat zij veeleer olie op het vuur gooit en de gespannen verhouding tussen autochtonen en allochtonen zichtbaar vergroot.

In feite gaat het dus niet over het debat met Hirsi ali wat ook na de verkiezingen kan en moet plaatsvinden, desnoods in Rondomtien alswel dat de reeele dreiging van het negatief beinvloeden van de verkiezingsuitslagen ten nadele van de positie van de islamtische gemeenschap.

Abdullah Haselhoef

Tja, ik heb echt nooit gelijk.

Maar wel goed om te horen dat het beter gaat met uw zoon.

A. Haselhoef
31-12-02, 15:12
Geplaatst door Orakel
Toch geen slim advies van Hasselhoef. Ik snap de waarschuwing voor de politieke valkuil, maar het lijkt me beter dat er een paar welbespraakte meiden gaat zitten dat zich niet laat opkluiten door Herschi :cola: en die kijkcijfergeile Grimbergen, dan dat ze dit advies opvolgen en het debat laten voeren door mensen die daar niet in bedreven zijn.
DIe spelen het eerder genoemde illustere duo namelijk mooi in de kaart.

Het je gelijk in. Alleen de screening van wie je wel toelaat en niet toelaat en op grond van welke criteria ligt in de handen van programma makers. Je kunt er zeker van zijn dat er altijd mensen worden uitgekozen die moeten zorgen voor het 'vuur' in de discussie.

Nogmaals het ligt niet in de bedoeling van programma makers dat Islam en de moslims op een positieve wijze worden belicht alswel dat elk programma zoveel 'vuur' moet bevatten dat de volgende dag in de kranten er over nagesproken moet worden. Dan is het pas een succesvol programma.

Wij moeten zeker meedoen met de discussie's, ook bij Rondomtien alleen niet vlak voor de verkiezingen maar daarna.

Abdullah Haselhoef

A. Haselhoef
31-12-02, 15:33
Geplaatst door J.M.T.
mijnheer Haselhoef
Het ligt er volkomen aan of de moslimas kunnen antwoorden op een manier die geen blijk geeft tégen de emancipatie van moslimas te zijn.
Want daar gaat het over in de Nederlandse samenleving.

Iedereen is voor emancipatie van moslima's. Het is alleen jammer dat emancipatie niet voor iedereen dezelfde betekenis heeft.

Een Turkse moslima die af en toe spek en andijvie eet en Miss Nederland wordt kan voor autochtonen het boegbeeld zijn van een geemancipeerde moslim vrouw.

Het is mogelijk dat hierover in Islamitische kringen anders gedacht wordt.

Het is belangrijk om te spreken en de dialoog te voeren over de inhoud van het woordje 'emancipatie', maar moet dat gebeuren 7dagen VOOR de verkiezingen, of zou het ook 7 dagen NA de verkiezingen kunnen?

Abdullah Haselhoef

Simon
31-12-02, 15:49
Geplaatst door A. Haselhoef
[B]Wat ik wel zeker weet dat ik dit niet bij Rondomtien zou doen. Daar de presentator dhr. Grimbergen verschillende malen bewezen heeft de discussie op onetische wijze en uit onedele motieven te willen manipuleren.

Hoi Abdullah, veel gezondheid gewenst voor jouw zoon en jullie gezin in 2003 en de jaren die volgen. Ook wat meer geborgenheid gewenst.

De heer Grimbergen kan ik niet zo goed over oordelen. Ik ben niet zo van hem onder de indruk en kijk dan ook zelden naar zijn programma.

Simon

A. Haselhoef
31-12-02, 16:33
Geplaatst door J.M.T.
[B]Men kan natuurlijk overal een 'plot' tegen moslims in zien. Het lijkt mij juist belangrijk dat moslimas VOOR de verkiezingen zeggen hoe zij tegenover empancipatie staan en wat zij daarmee bedoelen. Dat geeft duidelijkheid.

Er is geen 'plot' tegen moslims maar de wijze van berichtgeving is niet altijd even waardenvrij en objectief zoals berichtgeving behoort te zijn.

En deze moslima's moeten dus verantwoording gaan afleggen of zij 'voor' of 'tegen' emancipatie zijn?? En stel dat dit niet lukt in 40 minuten Jerry Springer kippenhok mentaliteit sfeert die daar heerst.

Stel dat je als spreker vanwege de complexiteit van het onderwerp meer tijd nodig hebt en deze niet krijgt. Maar een andere spreekster wel voldoende tijd krijgt voor een 'aanval'.

Wat denk je dat blijft hangen bij de kijker thuis?

Ik ben voor de discussie, voor het debat maar bij een discussie met mevrouw Hirsi Ali bij dhr. Cees Grimbergen een week voor de verkiezingen, gaan bij mij alle alarmbelletjes op rood.

Wizdom
31-12-02, 16:38
Ik ben het helemaal eens met meneer A. Haselhoef. Dit programma is bedoeld om kiezers te binden aan de VVD. In het belang van de Moslim gemeenschap moeten wij hier geen medewerking aan verlenen. Zalm was naar mijn mening overduidelijk 'Wij willen geen Islamitisch onderwijs' en dat stelt mij zeer teleur. Dit impliceert immers dat hij van respekt geen koek heeft gegeten. Immers respect houdt ook in dat je de ander de ruimte laat ondankt het feit dat je het niet met hem of haar eens bent. Religieuze uitspraken kun je niet verbieden. Men is blijkbaar het spoor bijster. Voornamelijk wanneer het om de Islam gaat denkt elke politicus zich van alles te kunnen permitteren. Nou dan heeft hij het goed mis want er is een zelfbewuste Moslim generatie op komst die bewust kiest voor de Islam en die de Islam met alle middelen zal verdedigen tegen ANDERSDENKENDEN die menen de wijsheid in pacht te hebben.

Democratie is er niet alleen voor Joden, Christenen, Liberalen en Humanisten, maar ook voor de Moslims. Het word eens tijd dat sommige bekrompen mensen dat eens gaan inzien. Net zo goed als dat iemand het recht heeft om te zeggen dat HOMOFILIE moet kunnen, heeft iedereen het recht om te zeggen dat HOMOFILIE niet moet kunnen. Het proces van democratisering is een proces van dialoog en respect ondanks het feit dat je het niet eens bent met een bepaalde mening.

De rol van de vrouw binnen de Islam is een andere dan binnen het Materialisme, Individualisme, Modernisme van het Westen.

De rol vrouw van de vrouw binnen de Islam wordt gekenmerkt door het centraal staan van de vrouw binnen het gezin. En niet buiten het gezin zoals dat door het Westen gepropageerd word. En dus ook niet primair buitenshuis zoals dat door het Westen gepropageerd wordt. De primaire taak van de vrouw is dat zij een basis legt voor een lichamelijk en geestelijk gezond fundament van de leden van het gezin. Daarbij hoort respekt, vertrouwen, zedelijkheid, kennis, verantwoordelijkheidsgevoel en trouw aan de partner en de kinderen. Het goede voorbeeld is daarbij essentieel. Een goede vrouw is een vrouw die haar man respekteert. Het respekt uit zich in zedelijkheid, trouw en medeleven in goede en slechte tijden. Een goede vrouw adviseert haar man met haar theologische kennis, wetenschappelijke kennis en levens ervaring. Een goede vrouw voedt haar kinderen dusdanig op dat deze een aanwinst zijn voor de maatschappij. Ze stuurt de kinderen niet onnodig naar de creche om even te kunnen winkelen of te gaan werken. Een goede vrouw is een aanwinst voor haar partner. Ze is datgene wat het leven van een man extra inhoud geeft. Een steun en toeverlaat.

Een slecht vrouw heeft alleen oog voor carriere. De kinderen moeten naar de creche want anders kan ze niet werken ondanks dat het geld niet primair nodig is. Een slecht vrouw is een vrouw die in het openbaar gezien wil worden. Dat doet ze door zich uit te dossen en iedere man die haar benaderd oppervlakkig te vleien. Ze probeert zich met haar uiterlijk een plaats te verwerven i.p.v. haar persoonlijkheid. Een slechte vrouw is een vrouw die haar man minacht of gebruikt voor haar eigen doeleinden. Een slechte vrouw is een vrouw die het geld van haar partner uitgeeft zonder er bij na te denken (onverantwoord). Een slechte vrouw erkent niet de status van haar man binnen het gezin. Ze probeert deze het liefst te breken om vrij spel te hebben en zoals gezegd de man als een pion te gebruiken in haar materialistische gedachtengoed. Een slechte vrouw respekteert haar man niet in het openbaar. Zij scheld of uit haar ongenoegen in de nabijheid van anderen tot verlegenheid van haar partner. Een slechte vrouw heeft geen zintuig die de scheidslijn van zedelijkheid c.q. onzedelijkheid herkent. Ze mist het gevoel van schaamte. Deze is met de tijd afgestompt. Een slechte vrouw wijt het falen van het gezin aan van alles en nog wat behalve haar zelf. En tot slot een slechte vrouw wil alleen in haar materialische behoeften voorzien.

Nou mogen jullie overpeinzen hoe deze slecht c.q. goede persoonlijkheden tot stand c.q. tot stoppen gebracht kunnen worden.

Wizdom
31-12-02, 16:56
Geplaatst door J.M.T.
Wizdom



Waarmee Wizdom (Wizdom ????) bewijst dat hij niet weet waarover hij spreekt.

Ik roep Wizdom dus uit tot: MACHO MOSLIM VAN HET JAAR 2003!

Verklaar je nader J.M.T. Ben ik door deze op realiteit gebaseerde analyse MACHO?

J.M.T.? Waar staat dat eigenlijk voor?

Wizdom
31-12-02, 17:24
Geplaatst door J.M.T.
Wizdom

Ik zou alles wat je aan nonsense zegt kunnen weerleggen. Helaas heb ik daar nu geen tijd voor moet Nieuw Jaar gaan vieren!

Waar staat J.M.T. voor? Dat zou je wel willen weten he hahahaha!

Waar staat Wizdom voor? Voor inzicht en wijsheid Wizdom. Je hebt de verkeerde naam gekozen!

Om het te weerleggen zal wel een hele zware klus voor je gaan worden immers de statistieken spreken voor zich.

Wat dacht je van het aantal echtbreuken. De criminaliteit onder jongeren. Het aantal zelfmoorden. De norm vervaging en last but not least de sociale verharding. Beste vriend dat heeft allemaal te maken omdat de middelpunt van het gezin, "DE VROUW" een rol heeft toebedeeld gekregen die afbreuk doet aan de fundament van de samenleving! Beste Vriend!

Simon
31-12-02, 17:41
Geplaatst door Wizdom
[B]Immers respect houdt ook in dat je de ander de ruimte laat ondankt het feit dat je het niet met hem of haar eens bent.
(...)
Net zo goed als dat iemand het recht heeft om te zeggen dat HOMOFILIE moet kunnen, heeft iedereen het recht om te zeggen dat HOMOFILIE niet moet kunnen.

Dus Zalm heeft het recht te zeggen dat Islamitisch onderwijs niet moet kunnen.

Simon

Bakslita
31-12-02, 17:44
Geplaatst door J.M.T.
Wizdom



Waarmee Wizdom (Wizdom ????) bewijst dat hij niet weet waarover hij spreekt.

Ik roep Wizdom dus uit tot: MACHO MOSLIM VAN HET JAAR 2003!

Ik roep jou , gezien een aantal negative berichtgeving over Marokkanen en Marokko, tot MAROKKO-FOOB van het Jaar 2003-2004-2005 en ga zo maar door.

Sterkte ermee...

-Y-

Wizdom
31-12-02, 17:46
Geplaatst door Puk
Een oproep om niet mee te doen aan Rondom 10 kan ook nadelige gevolgen hebben. Heb je daar al aan gedacht? Echte moslima's gaan de discussie uit de weg bijvoorbeeld. Durven ze niet? En de verdachtmakingen aan de makers van Rondom 10 zal ook niet positief worden opgevat. Beter is het dan volgens mij tot een vergelijk te komen met Rondom 10. Er zou gesproken kunnen worden over welke moslima's in het programma in debat gaan. Daar zou je eisen aan kunnen stellen. Wie of wat daar dan als onderhanderlaar voor zou moeten fungeren... geen idee... jij misschien?

En het is juist goed om 7 dagen voor de verkiezingen zo'n debat te houden. Als je je standpunten goed over het voetlicht kunt krijgen heb je daar juist baat bij! Als je door onderhandelingen tot de conclusie komt dat er bij voorbaat geen evenwichtig debat mogelijk is kan je je altijd nog terugtrekken.

Overigens denk ik dat er toch wel moslima's bereid gevonden zullen worden in het programma op te treden. En dan waarschijnlijk niet diegenen die jij graag in het programma had willen zien. Dan ben je nog verder van huis toch?

Puk zegt daarom: wel naar Rondom 10 gaan!

Geen enkele discussie programma heeft tot nu toe een positieve bijdrage gedaan t.a.v. de beeldvorming. Dus die stelling gaat ben ik bang mank. De voorwaarde voor de Rondom 10 uitzending zou wat mij bereft zijn een "discussie leider" die niet wantrouwend staat tegenover de Islam. Iemand als van Grimbergen is dat naar mijn mening wel en daarom ongeschikt als "discussie leider". Hij kapt mensen vroegtijdig af wanneer deze goede argumenten inbrengen en leidt de discussie altijd in een negatieve richting.

Wizdom
31-12-02, 17:53
Geplaatst door Simon
Dus Zalm heeft het recht te zeggen dat Islamitisch onderwijs niet moet kunnen.

Simon

Nee, dat is onjuist immers zijn redenen zijn dat het gaat om integratie redenen. Als hij dan zegt geen Islamitisch onderwijs vanwege integratie redenen dan dient hij ook te zeggen geen Joods en Christen onderwijs.

Als ik zeg geen 'homofilie' dan verwijs ik aanvullend aan religieuze fundamenten ook aan nadelige sociale, maatschappelijke, economische en gezondheidsredenen.

M.a.w. goed onderbouwt in tegenstelling tot een paniekerige uitspraak.

A. Haselhoef
31-12-02, 22:24
Geplaatst door Puk
Dan zou ik zeggen: stel aan Rondom 10 voor om het in de stijl van een verkiezingsdebat te gieten. Iedereen evenveel spreektijd enzo. Lijkt me geen onredelijke eis. Valt toch te proberen? Nooit geschoten altijd mis... heb ik weleens ergens gelezen. Oproepen om het programma maar helemaal te boycotten kan een verkeerde indruk wekken. Zeker als je niet eerst in gesprek bent gegaan met de makers.

Correctie: Ik roep NIET op tot het boycotten van het programma!! Ik zeg:"Attentie moslims: "De kans om een negatieve indruk achter te laten op het Nederlands publiek en op deze wijze de verkiezingsresultaten nog negatiever te beinvloeden is zeer groot aanwezig.

Dus ik roep mensen op om ondanks alle valkuilen om WEL te gaan naar Rondom Tien echter pas na 22 januari 2003 (de verkiezingen) i.p.v op 9 of 16 januari.

In gesprek te gaan met de makers van het programma, is een idee, ware het niet, dat niemand de Islamitische gemeenschap vertegenwoordigd of kan spreken namens de islamitische gemeenschap.

Bovendien zou het indruisen tegen de journalistieke 'onpartijdigheid' en vrije nieuwsvergaring als het programma zou overgaan tot een vorm van vrijwillige 'censuur'. Dit is trouwens ook niet wat ik vraag, maar men zou inmenging van derden op grond van deze argumenten afwijzen.

Abdullah Haselhoef

A. Haselhoef
31-12-02, 23:15
Geplaatst door Puk
Als jij, iemand die toch een redelijk deel van de moslimgemeenschap vertegenwoordigt en zowel daarbinnen als daarbuiten een behoorlijke autoriteit geniet, dat aankaart bij Rondom 10, en men daar het idee vervolgens afwijst, kan je alsnog oproepen niet naar Rondom 10 te gaan.

Ik vertegenwoordig niemand en voor sommigen ben ik ongeloofwaardig.
Daarnaast heb ik Cees Grimbergen ontmoet in een radio interview van MUNO in Juni. Waar hij in bijzijn van de interviewster en 2 leden van maghrebmedia.nl de volgende woorden boos uitsprak:"Jullie imams, hebben te veel invloed en daar ga ik iets tegen doen."

Vandaar mijn grote voorzichtigheid in het aangaan van de discussie voor de verkiezingen

Abdullah

The_Reporter
31-12-02, 23:24
Lalalalalaaaaaaaaa a a a a a

Orakel
01-01-03, 11:51
Dat stomme quoten lukt niet, maar ik richt me even tot JMT i.v.m. zijn opmerking over miss Turkijke en de opmerking "..dat is een lag in het gezicht van Nederland..".

Wat ik een slkag in het gezicht vond, was dat de media het ineens hadden over onze miss Turkijke. Bij een successtory vallen Turken ineens wel onder e categorie "" ons".
En daarnaast is het niet aan jou om te beoordelen of zij wel of geen Moslima is.
Verder begrijp ik jou reactie niet in die zin dat we dan nu te maken hebben met een westerse Moslima (waar veel prikkers hier voor opteren, waaronder jij) en dan is het ook niet goed? :fpotver:

En over Grimberegn: ik denk dat de dialoog an sich niet zijn belangrijkste doelstelling is. Wat dat betreft heeft Hasselhoef gelijk als hij zegt dat het de bedoeling is dat de kranten er de volgende dag mee openen en er in het ganse land over gesproken wordt.

Het lijkt mij een goed idee om Grimbergen en Ali de wind uit de zeilen te nemen en 'zelf" een publieke discussie te organiseren over dezelfde topic met een politicus die in staat is tot een rationele discussie.
"Als je iets goed wilt doen, moet je het zelf doen", luidt het axioma nog steeds.
Ik begreep uit een eerdere topic dat Beheer wel lijntjes heeft met De Balie in Amsterdam en dan hoop ik dat Hasselhoef gespreksleider wil zijn, met alle begrip voor zijn terugtreden uit de politieke arena.

A. Haselhoef
01-01-03, 13:45
Geplaatst door Dave20
Ik ben een beetje teleurgesteld in Abdullah door deze oproep. Voorheen poogde hij altijd om de kloof tussen moslims en niet-moslims te verkleinen, maar dit is gewoon olie op het vuur gooien. Ayaan Hirsi Ali wordt weer eens als vijand onder de aandacht gebracht en de media zou weer een complot tegen de moslims vormen. Populistischer kan bijna niet..<knip>.....Ik vind het jammer dat hij zijn invloed aanwent voor dit soort oproepen.

Beste Dave,
Ik kan het niet genoeg herhalen geloof ik, moslims moeten absoluut in dialoog en in discussie blijven. Maar de mogelijkheid dat het uitmond in een rel vlak voor de verkiezingen is groot aanwezig. En waarom zouden moslims meewerken hieraan, terwijl het programma ook na de verkiezingen opgenomen kan worden?

Mijn wantrouwen tegen dhr. Grimbergen komt na het zien van diverse uitzendingen hoe hij met het onderwerp omgaat. Voor de uitzending van Hirsi Ali was een andere manipulerende en suggestieve uitzending over de 2 marokkaanse jongens die vermoord werden in Kashmir. (moge Allah hun en hun familie Genade schenken).

Dat is niet goed en niet koosjer hoe daarmee omgegaan werd.

De waakhond van de democratie is de vrije pers. Echter deze waakhond gedraagt zich de laatste tijd steeds meer en meer als eigenaar van het perceel waar zij de wacht dient te houden.

Een gezonde waarschuwing voor dubbele agenda's en het toch blijven praten met elkaar, alsook met Hirsi ali (die ik geen negatieve gevoelens toedraag), dat is de enige weg.

Abdullah Haselhoef


PS: Een overzicht van uitzendingen van Rondom Tien en de vraag of deze uitzendingen bijgedragen hebben tot het vergroten van de inzichten over elkaar en het vergroten van liefde voor elkaar.

Rondom Tien in 2002
26-09-'02 Moslims en niet-moslims
Rondom Tien komt terug op de geruchtmakende uitzending van 12 september waarin de politicologe Ayaan Hirsi Ali in debat ging met behoudende moslims.
meer...

12-09-'02 De moslim-gemeenschap
Moslims klagen meer en meer over hoe slecht ze behandeld worden in Nederland. Maar wordt het niet de hoogste tijd dat ze eens wat kritischer naar zichzelf gaan kijken?
meer...

11-09-'02 11 september en de kloof
In een extra aflevering van Rondom Tien op 11 september gaan moslims en niet-moslims in debat over de wederzijdse angst en afkeer.
meer...

24-01-'02 Kashmir
Wat deden twee Marokkaanse jongens uit Eindhoven in Kashmir?
meer...

08-11-'01 De witte worsteling
Een debat over de Nederlandse worsteling met hoe je moet omgaan met moslims in Nederland.
meer...

27-09-'01 De aanslag & de angst
De angst voor een aanslag met biologische of chemische wapens in Nederland.
meer...

20-09-'01 De aanslag en de kloof
Een debat over de kloof tussen moslims en niet-moslims na de aanslagen.
meer...

13-09-'01 De aanslag & de haat
Hoe groot is de kloof tussen het Westen en de Arabische wereld? En komt dat ooit nog goed?
meer...

21-06-'01 De seksuele moraal van Marokkaanse jongens
Krijgt het wangedrag van Marokkaanse jongens te veel aandacht in de media, zoals Marokkanen zelf beweren? Of is er toch iets grondig mis met veel Marokkaanse jongens?
meer...

17-05-'01 Mag een imam alles zeggen
Over de omstreden opvattingen van de Rotterdamse imam Khalil el Moumni.
meer...

14-09-'00 Tot hier en niet verder
Kunnen we de buitenlanders hier dwingen, in onze ogen, ergerlijke gebruiken op te geven?
meer...

03-02-'99 Jonge Marokkanen
Een studio vol Jonge Marokkanen die praten over criminaliteit, problemen, kansen en beeldvorming.
meer...

13-01-'99 Tot hier en niet verder
Moet de tolerantie voor gewoontes en opvattingen van allochtonen grenzen hebben of zijn we juist niet tolerant genoeg?
meer...

Dutchguy
01-01-03, 14:22
Geplaatst door A. Haselhoef



12-09-'02 De moslim-gemeenschap
Moslims klagen meer en meer over hoe slecht ze behandeld worden in Nederland. Maar wordt het niet de hoogste tijd dat ze eens wat kritischer naar zichzelf gaan kijken?
meer...

11-09-'02 11 september en de kloof
In een extra aflevering van Rondom Tien op 11 september gaan moslims en niet-moslims in debat over de wederzijdse angst en afkeer.
meer...

24-01-'02 Kashmir
Wat deden twee Marokkaanse jongens uit Eindhoven in Kashmir?
meer...

08-11-'01 De witte worsteling
Een debat over de Nederlandse worsteling met hoe je moet omgaan met moslims in Nederland.
meer...

27-09-'01 De aanslag & de angst
De angst voor een aanslag met biologische of chemische wapens in Nederland.
meer...

20-09-'01 De aanslag en de kloof
Een debat over de kloof tussen moslims en niet-moslims na de aanslagen.
meer...

13-09-'01 De aanslag & de haat
Hoe groot is de kloof tussen het Westen en de Arabische wereld? En komt dat ooit nog goed?
meer...

21-06-'01 De seksuele moraal van Marokkaanse jongens
Krijgt het wangedrag van Marokkaanse jongens te veel aandacht in de media, zoals Marokkanen zelf beweren? Of is er toch iets grondig mis met veel Marokkaanse jongens?
meer...

17-05-'01 Mag een imam alles zeggen
Over de omstreden opvattingen van de Rotterdamse imam Khalil el Moumni.
meer...

14-09-'00 Tot hier en niet verder
Kunnen we de buitenlanders hier dwingen, in onze ogen, ergerlijke gebruiken op te geven?
meer...

03-02-'99 Jonge Marokkanen
Een studio vol Jonge Marokkanen die praten over criminaliteit, problemen, kansen en beeldvorming.
meer...

13-01-'99 Tot hier en niet verder
Moet de tolerantie voor gewoontes en opvattingen van allochtonen grenzen hebben of zijn we juist niet tolerant genoeg?
meer...

Hmmmm, typisch geval van overkill lijkt het. En nu weer een programma met Hirsi Ali, het wordt wel wat erg veel allemaal. Het lijkt alsof er ook werkelijk geen ander onderwerp meer is. Ondanks dat ik vind dat u wel legitieme redenen aandraagt voor uw standpunt zie ik straks dus mogelijkerwijs een Hirsi Ali in beeld die het hele onderwerp naar haar hand zal kunnen zetten, dat is dan een mogelijk alternatief. Vraag is of moslims daar blij mee moeten zijn.

En natuurlijk wens ik u en de uwen een heel goed 2003 toe.

Ron Haleber
01-01-03, 14:40
Beste Abdullah,

Met alle respect voor je oproep die met inzet van je gezag als cyberimam een feitelijk "verbod" inhoudt als men je serieus neemt, zou je die oproep niet moeten koppelen aan een alternatieve mogelijkheid om wél van protest te getuigen...?

Imams weten altijd maar al te goed wat verboden moet worden, maar neem dan zelf een initiatief bij voorbeeld via de NMO om mensen te laten protesteren.

Ik geef je er een voorbeeld van. Ikzelf werd als invaller van Rafiq betrokken bij het initiatief van een aantal moslim-meiden die nog vóór de verkiezingen een demonstratie wilden organiseren tegen Ayaan. Wij vonden dat geen goed idee omdat het voor Ayaan veel verkiezingspubliciteit zou opleveren... De media zouden erop afstuiven - in de lijn van jouw betoog...

In overleg met Rafiq stelden wij toen mede met anderen voor om een discussie-bijeenkomst te organiseren waar Ayaan Hirsi Ali in aanwezigheid van andere politica en moslim-vrouwenorganisaties haar standpunt zakelijk uiteen kon zetten tegenover haar (ex-)zusters. Deze zouden daar dan op hun beurt weer de nodige kritiek op kunnen leveren.

Journalisten zouden daar objectief verslag van kunnen doen. Doen ze dat niet dan kan er via ingezonden stukken weer op gereageerd worden...

Dit lijkt mij zowel voor Ayaan als voor haar voor- en tegenstanders positief en aanvaardbaar. Het voorstel werd aanvaard en vindt op 19 januari plaats.

Waarom altijd maar enkel in de contramine zijn en polariseren? Jij met je grote respect voor Pim Fortuyn weet toch als geen ander dat polariseren en demoniseren contra-productief is...? Neem dan een positief initiatief en laat Grimbergen in zijn vet gaarsmoren...!

Met vriendelijke groeten,

Ron Haleber.

A. Haselhoef
01-01-03, 15:08
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Beste Abdullah, Met alle respect voor je oproep die met inzet van je gezag als cyberimam een feitelijk "verbod" inhoudt als men je serieus neemt,

Sinds 7 juni 2002 ga ik niet meer beroepshalve voor in het gebed en heb afstand gedaan van mijn functie als imam cq. cyberimam. Mijn mening die van jou en die van mij zijn evenveel waard of waardeloos.

Wat betreft het serieus nemen van mijn persoon, daar toe behoor jij geloof ik in iedere geval niet, toch?

Zelfs als ik nog een imam zou zijn, dan is zelfs een fatwa van een moeftie niet meer dan een advies voor hen die dit advies zouden willen opvolgen of niet.


zou je die oproep niet moeten koppelen aan een alternatieve mogelijkheid om wél van protest te getuigen...?

Als je de moeite neemt om de gehele thread door te lezen, dan kun je zien dat ik wel degelijk zeg om naar Rondom Tien te gaan en de discussie aan te gaan met mevrouw H.Ali echter niet voor de uitzendig van 9 of van 16 januari maar voor de uitzending van 23 januarie of daarna.


Imams weten altijd maar al te goed wat verboden moet worden, maar neem dan zelf een initiatief bij voorbeeld via de NMO om mensen te laten protesteren.

Ad dienoel Nasiha, ons geloof is gebouwd op goed advies en niet op geboden en verboden, maar uit het gebruik van de intelligentie en vrije wil van gelovigen.

Ik wil ook niet protesteren tegen mevr. Ali daar zij op verschillende punten gewoon gelijk heeft. Er is veel mis mee met de positie van de vrouw in sommige gezinnen, waar de mannen zich moslims noemen.

Ik sta zij aan zij met ieder die voor de verbetering van de positie van vrouwen opkomt. Echter er is een weg en een methode, die van Hirsi Ali die de Islam in kwaad daglicht stelt door het barbarengedrag van sommige mannen te relateren aan de Islam en niet aan de mannen zelf.


Ik geef je er een voorbeeld van. Ikzelf werd als invaller van Rafiq betrokken bij het initiatief van een aantal moslim-meiden die nog vóór de verkiezingen een demonstratie wilden organiseren tegen Ayaan. Wij vonden dat geen goed idee omdat het voor Ayaan veel verkiezingspubliciteit zou opleveren... De media zouden erop afstuiven - in de lijn van jouw betoog...

Verstandig.


In overleg met Rafiq stelden wij toen mede met anderen voor om een discussie-bijeenkomst te organiseren waar Ayaan Hirsi Ali haar standpunten in aanwezigheid van andere politica en vrouwenorganisaties haar standpunt zakelijk uiteen kon zetten tegenover haar (ex-)zusters. Deze zouden daar dan op hun beurt weer de nodige kritiek op kunnen leveren.

Journalisten zouden daar objectief verslag van kunnen doen. Dit lijkt mij zowel voor Ayaan als voor haar voor- en tegenstanders positief en aanvaardbaar. Het voorstel werd aanvaard en vindt op 19 januari plaats.

'Geweldig' en 'verstandig' of je mensen hun harten en gedachten in één bijeenkomst 3 dagen voor de verkiezingen kan veranderen. De standpunten en vooroordelen over elkaar zijn reeds ingenomen, dit verander je niet in één bijeenkomst. Hier zijn vele geduldige bijeenkomsten voor nodig.

Een verkiezingswinst voor VVD/LPF komt mijn inziens onze maatschappij op dit moment niet ten goede. Moslims moeten zich voor de verkiezingen (en ook niet daarna) niet laten verleiden tot het victimiseren van eventuele kritische tegenstanders van de Islam. De status die ontleent wordt aan de slachtofferrol ondanks het ongelijk in de discussie over de Islam, is profijtelijker.

Abdullah Haselhoef

Simon
01-01-03, 15:10
Geplaatst door Wizdom
Nee, dat is onjuist immers zijn redenen zijn dat het gaat om integratie redenen. Als hij dan zegt geen Islamitisch onderwijs vanwege integratie redenen dan dient hij ook te zeggen geen Joods en Christen onderwijs.

Dat zegt hij ook. Hij is voor strenge contrôle van het bijzonder onderwijs: dus joods, christelijk en moslim onderwijs. En het zou mij niks verbazen als hij op termijn voor afschaffing van het bijzonder onderwijs is.


Als ik zeg geen 'homofilie' dan verwijs ik aanvullend aan religieuze fundamenten ook aan nadelige sociale, maatschappelijke, economische en gezondheidsredenen

Met een moslim praten over homofilie is net zoiets als met een rechts-extremist praten over moslims. Dat geeft te denken.

Simon

The_Reporter
01-01-03, 15:15
Waarom altijd maar enkel in de contramine zijn en polariseren? Jij met je grote respect voor Pim Fortuyn weet toch als geen ander dat polariseren en demoniseren contra-productief is...? Neem dan een positief initiatief en laat Grimbergen in zijn vet gaarsmoren...!

Bedoel je dat er met de massa mee moet worden gezwommen zelfs als dat tegen iemands aard in gaat?

Ik had het zelfs nog beter gevonden om juist van geen respect te betuigen om de vele uitlatingen die PF jegens moslims in een mooi verpakking heeft gestopt, waarvan de boodschap nog altijd wanneer deze uitgekleed is op hetzelfde neer zou komen, namelijk: islam weg of jij weg.

Persoonlijk is mijn enige respect jegens hem gebasseert op zijn "eerlijkheid". Niet om zijn boodschap.

Nee hoor, ik vind het niet erg. Die zogenaamde open politiek waar hij voor heeft gezorgt is maar van een kant. Maar daar gaat verandering in komen. Immers, degenen waar er zo open over gepraat moet worden, moeten natuurlijk ook een kans krijgen om daar een antwoord op te geven. Met minstens net zoveel repliek als dat er kritiek wordt gegeven, op een gelijkwaardige niveau.
:baard:

Ron Haleber
01-01-03, 16:36
quote:
Waarom altijd maar enkel in de contramine zijn en polariseren? Jij met je grote respect voor Pim Fortuyn weet toch als geen ander dat polariseren en demoniseren contra-productief is...? Neem dan een positief initiatief en laat Grimbergen in zijn vet gaarsmoren...!


Bedoel je dat er met de massa mee moet worden gezwommen zelfs als dat tegen iemands aard in gaat?

Ik had het zelfs nog beter gevonden om juist van geen respect te betuigen om de vele uitlatingen die PF jegens moslims in een mooi verpakking heeft gestopt, waarvan de boodschap nog altijd wanneer deze uitgekleed is op hetzelfde neer zou komen, namelijk: islam weg of jij weg.

Persoonlijk is mijn enige respect jegens hem gebasseert op zijn "eerlijkheid". Niet om zijn boodschap.

Nee hoor, ik vind het niet erg. Die zogenaamde open politiek waar hij voor heeft gezorgt is maar van een kant. Maar daar gaat verandering in komen. Immers, degenen waar er zo open over gepraat moet worden, moeten natuurlijk ook een kans krijgen om daar een antwoord op te geven. Met minstens net zoveel repliek als dat er kritiek wordt gegeven, op een gelijkwaardige niveau.

REPORTER, nee dat meezwemmen bedoel ik niet, wel dat polariseren en demoniseren contra-productief is! Door dat niet te doen moeten wij zorgen dat we ook aan het woord komen. Hopelijk zal de nieuwe moslimkoepel daartoe ooit in staat blijken...?!

"Islam weg of jij weg", heeft Pim nooit tegen Haselhoef als geëmancipeerde vertegenwoordiger van de Nederlandse moslim-gemeenschap gezegd. Integendeel.

Maar als je mensen voor "minder dan varkens en honden" uitmaakt en die mensen zich dat persoonlijk aantrekken, dan breng je hen al gauw tot uitspraken als die jij Pim hier in de mond legt.

Jij geeft nou juist onbedoeld een voorbeeldje van dat demoniseren waar beide partijen vanaf moeten...!

Reporter, we moeten juist doen wat jij zegt: de andere kant openlijk confronteren met de nieuwe openheid die men zegt dat er is. Daar positief tegenaan gaan! Als jullie iets willen o.k., maar dan zal er ook bij jullie iets moeten veranderen!
Ik hoop nou juist dat een AEL-NL dat zal veranderen en de door jou beschreven situatie zal gebruiken. Maar mijn persoonlijke ervaringen met ze zijn jammer genoeg niet positief op dat punt. Hopelijk grijpt Jahjah zelf in.

Ron Haleber

Dutchguy
01-01-03, 16:53
Geplaatst door Simon


Met een moslim praten over homofilie is net zoiets als met een rechts-extremist praten over moslims. Dat geeft te denken.

Simon

Ach, de tijden veranderen. Zowel de burgemeester van Parijs en Berlijn zijn homosexueel. Onze staatssecretaris van Economische Zaken is homosexueel. Er zitten nu meer homosexuelen in de kamerfractie van het CDA dan ooit (don't ask) en we hadden misschien wel een homosexuele ministerpresident gehad als de gebeurtenissen op 6 mei nooit plaats gevonden hadden.

Ik denk dat er steeds meer een schifting onder moslims plaats zal vinden. Zij die bijv. problemen hebben met homosexualiteit zullen steeds meer op een eiland komen te zitten.

Was ff offtopic maar ik wou het even kwijt.

Ron Haleber
01-01-03, 17:48
Beste Abdullah,

Erg bedankt voor de verheldering van je standpunt zodat er o.a. geen misverstand kan ontstaan over jouw houding t.a.v. vrouwen.

Hierboven in mijn repliek aan Reporter noem ik jou, "Haselhoef als geëmancipeerde vertegenwoordiger van de Nederlandse moslim-gemeenschap".

Begin nou niet van de weeromstuit van de problemen die je ondervond aan een minderwaardigheidscomplex te leiden!

Hoe oprecht heb ik je niet herhaaldelijk bedankt toen je voor een publiek van honderden Marokkaanse jongeren, hier in "mijn" moskee Al Nasr anderhalf uur een voortreffelijk betoog hield over hoe een moslim in Nederland hoort te leven. Wie kan dat beter dan onze begaafde Abdullah!

Ik heb dat ook publiekelijk vermeld in mijn discussie met Mellouki Cadat en daar jou als voorbeeld gesteld!
In een discussie in Paradiso en privé met je daarna, heb ik hetzelfde gedaan...!

Wat Marokkanen - ik belde net een half uur met Rafiq - van jou onhandig vinden, was je titel van imam - je verloor nota bene je baan ermee - en het gedraai rond homo's. Maar elk mens, ook een moslim maakt zijn faux pas...

Ik sprak je trouwens niet aan als imam, maar als "cyberimam". Waarom zou jij met je grote kennis van de Islam dien titel niet mogen gebruiken...? Daar wordt immers geen "moslim-gemeente" als achtergrond bij vooronderstelt!

Omdat de prikkers hier in de gaten kregen dat ik veel van islam weet, bestoken ze me met vragen daarover en noem ik me - schertsend - ook wel cyberimam. Kom mij dus helpen!

Beste Cyberimam Haselhoef, ik meen namens al onze prikkers te mogen spreken als ik zeg: "Van harte welkom op deze site Maroc.Nl". El Hamdullilah we Shukrulilah...!

Wilt u officieel in uw cyberambt bevestigd worden, laat dat dan even door onze voorzitter El Aissati doen...!

Beste Abdullah, mijn beste wensen voor 2003...!

Ron Haleber

The_Reporter
01-01-03, 17:51
Geplaatst door Ron Haleber
REPORTER, nee dat meezwemmen bedoel ik niet, wel dat polariseren en demoniseren contra-productief is! Door dat niet te doen moeten wij zorgen dat we ook aan het woord komen. Hopelijk zal de nieuwe moslimkoepel daartoe ooit in staat blijken...?!

"Islam weg of jij weg", heeft Pim nooit tegen Haselhoef als geëmancipeerde vertegenwoordiger van de Nederlandse moslim-gemeenschap gezegd. Integendeel.

Okej met de 1e alinea ben ik het eens. Met de tweede daarentegen, hij zegt het niet letterlijk. Maar het was wel zijn boodschap, kom me ajb niets wijs maken. Dat is 1 van de belangrijkste redenen, zo niet de belangrijkste voor zijn successen in de peilingen.


Maar als je mensen voor "minder dan varkens en honden" uitmaakt en die mensen zich dat persoonlijk aantrekken, dan breng je hen al gauw tot uitspraken als die jij Pim hier in de mond legt.


Dat schijnt NOVA in 1 van zijn ooit geschreven teksten in Marokko gevonden te hebben. Dat is strafbaar, en daar berust niet het recht van vrijheid van godsdienst op. Maar het OM heeft hier geen veroordeling voor gegeven, dat kan twee oorzaken hebben: 1. Het is niet te vervolgen doordat het in Marokko in een ver verleden is geschreven. 2. Het is niet te vervolgen omdat het niet zijn werk was. 3. Het is niet te vervolgen doordat de vertalingen weer eens fout zijn.

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=51929&pagenumber=4


Jij geeft nou juist onbedoeld een voorbeeldje van dat demoniseren waar beide partijen vanaf moeten...!

Nee, ik zie wat jij niet ziet.


Reporter, we moeten juist doen wat jij zegt: de andere kant openlijk confronteren met de nieuwe openheid die men zegt dat er is. Daar positief tegenaan gaan! Als jullie iets willen o.k., maar dan zal er ook bij jullie iets moeten veranderen!
Ik hoop nou juist dat een AEL-NL dat zal veranderen en de door jou beschreven situatie zal gebruiken. Maar mijn persoonlijke ervaringen met ze zijn jammer genoeg niet positief op dat punt. Hopelijk grijpt Jahjah zelf in.

Ron Haleber

Er moet inderdaad veel veranderen. Alleen weet ik welke dingen er moeten veranderen, NOVA daarentegen weet dat bij lange na HELEMAAL niet.

Mvg,

;).

Fatimatoen
01-01-03, 18:11
[i]Geplaatst door Puk
Mij lijkt het absoluut interessant om een discussie te zien waarbij beide kanten evenveel mogelijkheden krijgen om de standpunten toe te lichten. Dan zou ik zeggen: stel aan Rondom 10 voor om het in de stijl van een verkiezingsdebat te gieten. Iedereen evenveel spreektijd enzo. Lijkt me geen onredelijke eis. Valt toch te proberen? Nooit geschoten altijd mis... heb ik weleens ergens gelezen. Oproepen om het programma maar helemaal te boycotten kan een verkeerde indruk wekken. Zeker als je niet eerst in gesprek bent gegaan met de makers.



Als dit zou gebeuren dan was het probleem volgens mij opgelost. Of er over te praten is met de makers is nog maar de vraag. Als het trouwens gewoon een discussie is tussen beide kanten dan zou het toch inderdaad, zoals de heer Hazelhoef al zei, geen probleem zijn om de discussie na de verkiezingen te houden.

Orakel
01-01-03, 18:33
Geplaatst door J.M.T.
Orakel,

Even het 'quoten' uitleggen:
a) Kopieer de tekst die je wilt citeren. Hij staat dus opgeslagen. Op mijn computer is dat onder 'Bewerken'.
b) Ga terug naar jouw 'antwoord' venster en zet de gekopieerde tekst daar in. Selecteer deze tekst met je muis (tekst is nu blauw) en
c) klik op 'citaat'
c) ga naar het venster dat verschijnt (de tekst staat daar nu in)
d) klik op 'O.K.'
c) klik op 'Sluit huidige tag'

Iemand op dit forum was zo aardig dit aan mij uit te leggen. Mars als ik mij goed herinner. Reuze handig en eenvoudig als je weet hoe je het moet doen!

Thanx voor de toelichting op het quoten. Nu nog ff oefenen

Ter zake:

Antwoord:
Ik vond het gewoon vreemd dat als je in een land geboren bent en je hebt die nationaliteit dat je dan naar het land van herkomst gaat om daar Miss van dat land te worden. Ik dacht eerder aan haar gevoelens van toch niet 'behoren-bij' (Nederland) dan aan iets anders.
En hoe kun je in dit geval "trots" zijn op iemand die niet voor Nederland maar voor Turkije opkomt. Een vergelijking is als Nederlanders van Turkse afkomst voor het Turkse elftal in Turkije gaan spelen en winnen!

Ik probeer altijd trots te zijn op iemand als mens en op zijn of haar prestatie, ongeacht de afkomst. Bij veroordelen of verwerpen werkt het iets anders: wel de daad of het gedrag afkeuren maar niet de mens.
En die dubbele nationaliteiten (feitelijk of gevoelsmatig) spelen ook bij de Olympics, WK en EK en wat al dies meer zij. Deels als gevolg van ambities, deels als gevolg van regelgeving.
Is op zich niks mis mee, maar wel lastig. Tijdens het WK 92 (?) toen Marokko tegen NL moest voetballen, was een gelijkspel emotioneel gezien de meest neutrale uitslag. :D

QUOTE:
En daarnaast is het niet aan jou om te beoordelen of zij wel of geen Moslima is.
Verder begrijp ik jou reactie niet in die zin dat we dan nu te maken hebben met een westerse Moslima (waar veel prikkers hier voor opteren, waaronder jij) en dan is het ook niet goed?QUOTE

antwoord:
Het was een vraag. Niet alle Turkse meisjes zijn moslimas neem ik aan.

Klopt.

Toch moet je zo'n uitdaging niet uit de weg gaan denk ik. Ook feministen en allerlei andere mensen hebben onder allerlei moeilijke of niet moeilijke omstandigheden gediscussieerd. Ik zou zeker de Heer Haselhoef niet kiezen als vertegenwoordiger van moslimas die kunnen best hun eigen boontjes doppen zonder de hulp van een man.

Ik ben het met je eens dat je zo'n uitdaging niet uit de weg moet gaan. Tegelijkertijd onderschrijf ik de voorzichtigheid van Hasselhoef, waarmee deze uitdaging benaderd moet worden omdat het al heel gauw mis kan gaan. Grimbergen en Ali hebben communiceren als vak en zijn daar erg bedreven in. Zij hebben vanuit hun professie ook andere belangen dan hun mededebaters. Deze laatsten strijden tegen een negatieve beeldvorming die op veel vlakken in de samenleving richocheert en voor schade zorgt. Als ze hun hoofd verliezen tijdens zo'n debat, dan staan ze niet alleen persoonlijk voor schut, maar ook eenieder met wie zij geacossieerd worden. Cees en Ali kunnen alleen zich zelf bevlekken.
En de reden waarom ik Hasselhoef dat graag zie doen, is vanwege zijn inhoudelijke kennis maar nog meer vanwege zijn uitstraling. Weinig kijkers zullen hem als enge Moslim zien, zoals het vorig jaar gebleken is. Met die drempel uit de weg, zijn mensen eerder geneigd om beter te luisteren naar wat er inhoudelijk gezegd wordt.

Zijn debat met Fortuyn (laat op de avond bij Ned.2, allebei in zo'n Chesterfieldfateuille) staat me nog helder voor de geest. Dat was over het algemeen een helder en inhoudelijk debat, waarbij hij zich noch door Fortuyn, nog door de gespreksleider op de kast liet jagen.

Orakel
01-01-03, 18:37
:wohaa: :wohaa:

Thanx, JMT.:duim:

lennart
01-01-03, 18:53
Tijdens het WK 92 (?) toen Marokko tegen NL moest voetballen, was een gelijkspel emotioneel gezien de meest neutrale uitslag.


1994. Nederland-Marokko 2-1 (Nederland de beste!)

Nu ff hopen dat de belgen aan het slapen zijn.

Fatimatoen
01-01-03, 18:55
Geplaatst door lennart
1994. Nederland-Marokko 2-1 (Nederland de beste!)

Nu ff hopen dat de belgen aan het slapen zijn.

:confused: waar komt dit opeens vandaan?

lennart
01-01-03, 19:02
Geplaatst door Fatimatoen
:confused: waar komt dit opeens vandaan?

Uit het donkerblauwe stukje van orakel.

Fatimatoen
01-01-03, 19:03
Geplaatst door lennart
Uit het donkerblauwe stukje van orakel.

i see :wat?!:

Fatimatoen
01-01-03, 19:11
:jammer: :jammer:

Orakel
01-01-03, 19:11
Geplaatst door Fatimatoen
:confused: waar komt dit opeens vandaan?

Oeps, verkeerde quote. :fparty:

Ik wou net gaan roepen dat ik quoter van het jaar ga worden...

:denk:

Orakel
01-01-03, 19:14
Geplaatst door lennart
1994. Nederland-Marokko 2-1 (Nederland de beste!)

Nu ff hopen dat de belgen aan het slapen zijn.

Uhh, uhh.. wel gewonnuh, maar niet de beste hoor :jeweetog:

En die Belgen hebben vandaag toch niets in de gaten, na al die Wieckse Witte vannacht :cola:

Orakel
01-01-03, 19:19
Geplaatst door Fatimatoen
:jammer: :jammer:

Mellik a meskina? :wohaa: Cheer up, het was in 1994. Het komend WK krijgen ze klop van ons.

Of moet ik in het kader van de integratie nou zeggen: krijgen we klop van ons? :wat?!:

We worden kampioen ten koste van ons? :traan1:

:jammer: :jammer: :jammer:
ksnaputnie

lennart
01-01-03, 19:35
Geplaatst door Orakel
Mellik a meskina? :wohaa: Cheer up, het was in 1994. Het komend WK krijgen ze klop van ons.



Droom maar lekker verder :lekpuh:

Orakel
01-01-03, 20:03
Geplaatst door lennart
Droom maar lekker verder :lekpuh:


Niks dromen, gaat eg wel gebeuren. ALs jullie meedoen tenminste..

En Hasselhoef wordt bondscoach!
:wink: No affence :boogie:

Fatimatoen
01-01-03, 20:12
Geplaatst door Orakel
Mellik a meskina? :wohaa: Cheer up, het was in 1994. Het komend WK krijgen ze klop van ons.

Of moet ik in het kader van de integratie nou zeggen: krijgen we klop van ons? :wat?!:

We worden kampioen ten koste van ons? :traan1:

:jammer: :jammer: :jammer:
ksnaputnie


Willie willie, d8 je dat die droevige faces voor dat gedoe met die voetbal was bedoeld? Ik doelde op J.M.T met zijn weer o zo inhoudelijke reactie op iemand, volgens mij is het berichtje ook precies eronder gekomen.

Het interesseert me niet echt hoor wie er wel of niet wint :vreemd:

sil
01-01-03, 21:51
Geplaatst door Fatimatoen
Willie willie, d8 je dat die droevige faces voor dat gedoe met die voetbal was bedoeld? Ik doelde op J.M.T met zijn weer o zo inhoudelijke reactie op iemand, volgens mij is het berichtje ook precies eronder gekomen.



Maar zij heeft wel gelijk.
En ik denk dat zij meer respect voor de moslims/marokkanen heeft dan andersom

A. Haselhoef
02-01-03, 12:54
Geplaatst door Simon
Met een moslim praten over homofilie is net zoiets als met een rechts-extremist praten over moslims. Dat geeft te denken.
Simon [/B]

Jammer genoeg lijkt het er soms op.

A. Haselhoef
02-01-03, 13:24
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Beste Abdullah,
Begin nou niet van de weeromstuit van de problemen die je ondervond aan een minderwaardigheidscomplex te leiden!

Sorry, ik kwam inderdaad een beetje geprikkeld uit de hoek.


Wat Marokkanen - ik belde net een half uur met Rafiq - van jou onhandig vinden, was je titel van imam - je verloor nota bene je baan ermee - en het gedraai rond homo's. Maar elk mens, ook een moslim maakt zijn faux pas...

In 1994 verklaarde het voltallige bestuur van het Moslim Informatie Centrum in Den Haag (het enige instituut zoals je weet, die meer dan tien jaar lang, voor de Ambassade van Saoedie Arabie bevoegd was om te verklaren of mensen moslim waren t.bv. van de Hadj visa) dat ik bevoegd was om voor te gaan als imam.

http://www.onlijn.nl/editie/0210/imamverklaring.htm

In het AD interview 'imam ontmaskerd' van vorig jaar ontkende deze leugenaars van het Moslim Informatie Centrum dat zij deze verklaring hadden verstrekt en daarmee was mijn lot als ex-imam bezegeld en kwam er een einde aan mijn rol als integere gesprekspartner en mens.


Ik sprak je trouwens niet aan als imam, maar als "cyberimam". Waarom zou jij met je grote kennis van de Islam dien titel niet mogen gebruiken...? Daar wordt immers geen "moslim-gemeente" als achtergrond bij vooronderstelt!

Mijn kennis over Islam is klein en is slechts voldoende om mensen in een beginnersstadium te begeleiden op het pad van de Islam. Het woordje imam wat voor veel ongeletterde moslims en niet moslims dezelfde waarde heeft als een 'Alim' of een wetenschappelijke theoloog schept verwachtingen, waar ik niet aan wil voldoen.

Het gebruik van deze titel schept afstand tussen mensen. Ik was, en ben nog steeds dezelfde Abdullah gebleven ook al gebruik ik een titel of niet. Ik ben slechts een eenvoudige moslim met een minimale kennis over Islam die zijn leven en tijd ten dienste wilt stellen ten behoeve voor het goede in de samenleving (in de meeste breedste zin van het woord), dus niet exclusief alleen maar voor moslims.

Beste Ron,
Nu weet ik weer wie jij bent, ook jij het beste voor de tijd die nog voor ons ligt.

Abdullah Haselhoef

Fi_Dien
02-01-03, 15:58
Gewelddadig? Welke imams in NL zijn dan zo geweldadig volgens jou? Het enige wat ik imams heb horen zeggen is dat de buitenlandse politiek van Bush bestreden moet worden. Ik denk dat niet alleen imaams hierover eens zijn. De VS wordt niet voor niets steeds vaker als terrorist nummer 1 gezien.

Fi_Dien
02-01-03, 16:21
Hahaha JMT jij mag lekker glimlachen als iemand een mes tussen je ribben wilt steken. Maak jezelf niet belachelijk man.

Fi_Dien
02-01-03, 16:40
Alleen voor een intelligent persoon.

Ron Haleber
02-01-03, 17:24
Jammer dat niemand meer op de interessante informatie van Haselhoef reageert...!!!

Ik dacht dat dit topic daarover ging...?

Over foebbele babbele kun je beter doen op kleuter.NL

Fatimatoen
02-01-03, 18:03
Geplaatst door Ron Haleber
Jammer dat niemand meer op de interessante informatie van Haselhoef reageert...!!!

Ik dacht dat dit topic daarover ging...?

Over foebbele babbele kun je beter doen op kleuter.NL


Daar heb je helemaal gelijk in Ron maar jammer genoeg schijnt het er bij elke discussie zo aan toe te gaan zodra J.M.T iemand vindt die hij kan aanvallen en die hem aandacht geeft.

Fatimatoen
02-01-03, 18:05
Geplaatst door sil
Maar zij heeft wel gelijk.
En ik denk dat zij meer respect voor de moslims/marokkanen heeft dan andersom

Respect? :confused: Dan wil ik graag weten wat jouw definitie van respect dan inhoudt.....

Fatimatoen
02-01-03, 18:09
Geplaatst door J.M.T.

Maar ik vind nog steeds dat moslimas zélf mans genoeg zijn om hun standpunten te verdedigen.

Kom op meiden laat zien wat je waard bent! [/B]

Wij moslimas zijn ook mans genoeg om onze standpunten te verdedigen maar dan moeten we daar ook de gelegenheid toe krijgen en dat is jammer genoeg niet zo bij het programma Rondom tien. Ik heb het ook vaak gezien en kan me wel voorstellen hoe het er aan toe zal gaan bij de discussie tussen Hirchi Ali en de moslimas. :rolleyes:

Fi_Dien
02-01-03, 18:12
De tijd is niet rijp voor dit soort uitzendingen. Hh heeft gelijk. Geen wegen slaan wanneer de risico te groot is. Waar geen wil is, is ook geen weg.

Orakel
02-01-03, 18:22
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Abdullah,

Erg bedankt voor de verheldering van je standpunt zodat er o.a. geen misverstand kan ontstaan over jouw houding t.a.v. vrouwen.

Hierboven in mijn repliek aan Reporter noem ik jou, "Haselhoef als geëmancipeerde vertegenwoordiger van de Nederlandse moslim-gemeenschap".

Begin nou niet van de weeromstuit van de problemen die je ondervond aan een minderwaardigheidscomplex te leiden!

Hoe oprecht heb ik je niet herhaaldelijk bedankt toen je voor een publiek van honderden Marokkaanse jongeren, hier in "mijn" moskee Al Nasr anderhalf uur een voortreffelijk betoog hield over hoe een moslim in Nederland hoort te leven. Wie kan dat beter dan onze begaafde Abdullah!

Ik heb dat ook publiekelijk vermeld in mijn discussie met Mellouki Cadat en daar jou als voorbeeld gesteld!
In een discussie in Paradiso en privé met je daarna, heb ik hetzelfde gedaan...!

Wat Marokkanen - ik belde net een half uur met Rafiq - van jou onhandig vinden, was je titel van imam - je verloor nota bene je baan ermee - en het gedraai rond homo's. Maar elk mens, ook een moslim maakt zijn faux pas...

Ik sprak je trouwens niet aan als imam, maar als "cyberimam". Waarom zou jij met je grote kennis van de Islam dien titel niet mogen gebruiken...? Daar wordt immers geen "moslim-gemeente" als achtergrond bij vooronderstelt!

Omdat de prikkers hier in de gaten kregen dat ik veel van islam weet, bestoken ze me met vragen daarover en noem ik me - schertsend - ook wel cyberimam. Kom mij dus helpen!

Beste Cyberimam Haselhoef, ik meen namens al onze prikkers te mogen spreken als ik zeg: "Van harte welkom op deze site Maroc.Nl". El Hamdullilah we Shukrulilah...!

Wilt u officieel in uw cyberambt bevestigd worden, laat dat dan even door onze voorzitter El Aissati doen...!

Beste Abdullah, mijn beste wensen voor 2003...!

Ron Haleber

Wil je dan zelf ook even op de topic reageren en je persoonlijke briefwisseling via de eemeel of de KPN laten verlopen?
Ik heb b.v. de suggestie geopperd om een dergelijk debat in "eigen beheer" te houden en in De Balie te laten plaatsvinden.
Jij bent daar bekend, hebt lijntjes en hebt organiastievermogen.

Dus..???

Ron Haleber
02-01-03, 19:01
Geplaatst door Orakel
Wil je dan zelf ook even op de topic reageren en je persoonlijke briefwisseling via de eemeel of de KPN laten verlopen?
Ik heb b.v. de suggestie geopperd om een dergelijk debat in "eigen beheer" te houden en in De Balie te laten plaatsvinden.
Jij bent daar bekend, hebt lijntjes en hebt organiastievermogen.

Dus..???

In mijn eerste brief aan Haselhoef op deze topic schreef ik er over dat ik met Rafiq een initiatief ondersteun van de moslimmeiden om op 19 januari tot een zakelijke publieke discussie met Ayaan te komen.

Jamal Ftieh, de voorzitter van het KMAN - de onvolprezen (mede)organisator van de Palestijnse demonstratie in april - zet zijn schouders eronder...

Zelf heb ik jammer genoeg niet zoveel lijntjes lopen... Ik blijk net wat te veel te weten over islam, dan dat men zich op zijn gemak voelt om met mij te discussiëren...

Zoals Bolkestein die kwam niet opdagen toen we al een discussie op Hilversum 5 afgesproken hadden... Ook anderen als de voorzitter van het Humanistisch Verbond durfden het niet aan... De Balie vroeg mijn vroegere studie-genoot Anil Ramdas om met mij in discussie te gaan, maar ook die idem dito. Wel bellen ze mij om tips te krijgen over islam-literatuur...

Om populair te worden bij de media moet je het heel handig aanpakken. Dat heeft Haselhoef nu juist erg slim gedaan en daar moeten we hem succes mee wensen...!

Orakel
02-01-03, 19:10
Geplaatst door Ron Haleber
In mijn eerste brief aan Haselhoef op deze topic schreef ik er over dat ik met Rafiq een initiatief ondersteun van de moslimmeiden om op 19 januari tot een zakelijke publieke discussie met Ayaan te komen.

Jamal Ftieh, de voorzitter van het KMAN - de onvolprezen (mede)organisator van de Palestijnse demonstratie in april - zet zijn schouders eronder...

Zelf heb ik jammer genoeg niet zoveel lijntjes lopen... Ik blijk net wat te veel te weten over islam, dan dat men zich op mijn gemak voelt om met mij te discussiëren...

Zoals Bolkestein die kwam niet opdagen toen we al een discussie op Hilversum 5 afgesproken hadden... Ook anderen als de voorzitter van het Humanistisch Verbond durfden het niet aan... De Balie vroeg mijn vroegere studie-genoot Anil Ramdas om met mij in discussie te gaan, maar ook die idem dito. Wel bellen ze mij om tips te krijgen over islam-literatuur...

Om populair te worden bij de media moet je het heel handig aanpakken. Dat heeft Haselhoef nu juist erg slim gedaan en daar moeten we hem succes mee wensen...!

M.b.t. de laatste alinea ben ik het volledig met je eens. Uit de rest van het citaat blijkt inderdaad dat de media dondersgoed uitkijken wie ze wel en niet een podium bieden. Mensen die wat zinnigs te melden hebben, ontkrachten de doelstelling van de programmamakers.
Daarmee zijn we weer terug bij de topic :duim: nml. de waarschuwing van Hasselhoef om niet voor de verkiezingen bij Rondom 10 te gaan zitten. Met nadruk: hij heeft niet geadviseerd om er NIET te gaan zitten, maar niet op dat moment. En in dat opzicht is jou betoog hierboven geen contra maar een pro voor zijn advies.

fatiha elg...
02-01-03, 21:36
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Wat een demagoog, die Haselhoeff. Mogen mensen zelf niet meer bepalen waar ze wel of niet aan mee willen doen?
Hij verbied het toch niemand :zweep: