PDA

Bekijk Volledige Versie : Gebruik nooit GHB!!!!!



Donna
30-12-02, 12:22
Medeprikkers!

Jullie hebben vast wel gehoord van GHB. De partydrug die ook wel als 'rape-drug' gebruikt wordt. Het wordt over de hele wereld door zeer veel jonge mensen gebruikt.

Jullie zijn vast niet zo dom om dat te gebruiken, maar aangezien ik vandaag weer met mijn neus op de feiten ben gedrukt wil ik het toch zeggen.

Zeer veel mensen denken dat GHB helemaal niet gevaarlijk is, er gaan zelfs verhalen (vooral op internet!) dat het juist heel gezond is, en allerlei ziektes kan voorkomen.

MAAR DAT IS HET DUS NIET!

Gistermiddag is de man van een goede vriendin van me overleden aan de gevolgen van GHB. Een hersenbloeding. Hij was nog geen 30.

Hij laat een zwangere vrouw achter.

Dus begin er nooit aan PLEAZZEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:droef:

I'mNumber1
30-12-02, 12:25
gecondoleerd.

:(..

Donna
30-12-02, 13:43
Geplaatst door I'mNumber1
gecondoleerd.

:(..

Dank je.....

Mill
30-12-02, 13:54
Geplaatst door Donna

Gistermiddag is de man van een goede vriendin van me overleden aan de gevolgen van GHB. Een hersenbloeding. Hij was nog geen 30.


Dat is verschrikkelijk. Mijn oprechte medeleven.

Wel een kleine, en misschien op dit moment niet erg tactvolle, kanttekening. GHB is, mits correct gedoseerd, tamelijk onschuldig. Maar net als bij alles is teveel gevaarlijk. Alleen aangezien je er maar heel weinig van moet nemen gebruikt men snel een te hoge dosis. Overigens heb ik dat vaak gezien en dat leidde bij de betreffende mensen alleen tot kotspartijen en 'outgaan', net als bij teveel drank dus.

Donna
30-12-02, 14:05
Geplaatst door Mill
Dat is verschrikkelijk. Mijn oprechte medeleven.

Wel een kleine, en misschien op dit moment niet erg tactvolle, kanttekening. GHB is, mits correct gedoseerd, tamelijk onschuldig. Maar net als bij alles is teveel gevaarlijk. Alleen aangezien je er maar heel weinig van moet nemen gebruikt men snel een te hoge dosis. Overigens heb ik dat vaak gezien en dat leidde bij de betreffende mensen alleen tot kotspartijen en 'outgaan', net als bij teveel drank dus.

Dank je wel Mill, het is niet tactloos maar het punt is: het is wellicht niet waar.

Ik weet dat je GHB goed moet doseren enzo, maar zelfs ookal doe je dat, er is geen enkele garantie dat die troep zich niet opslaat in je ruggenmerg bijvoorbeeld. De gevolgen op de lange termijn zijn niet bekend. Deze jongen had het goed gedoseerd, en kreeg prompt een hersenbloeding.

Goed gedoseerd of niet, het is en blijft vergif en superslecht voor je. Die troep nemen is gokken met je leven.

Tomas
30-12-02, 14:06
Geplaatst door Mill
Dat is verschrikkelijk. Mijn oprechte medeleven.

Wel een kleine, en misschien op dit moment niet erg tactvolle, kanttekening. GHB is, mits correct gedoseerd, tamelijk onschuldig. Maar net als bij alles is teveel gevaarlijk. Alleen aangezien je er maar heel weinig van moet nemen gebruikt men snel een te hoge dosis. Overigens heb ik dat vaak gezien en dat leidde bij de betreffende mensen alleen tot kotspartijen en 'outgaan', net als bij teveel drank dus.

Volgens mij ga jij hier ietsje teveel op de stoel van de deskundige zitten.

Kotspartijen en 'outgaan' kunnen dan uiterlijk wel wat overeenkosmten met teveel drank hebben, maar of dat ook voor de verdere consequenties het geval is of de interne schade, dat weet je denk ik niet.

Wees altijd vorozichtig met drugs. En helemaal met die syntetische zooi. Dat is erger dan ongeteste medicijnen gebruiken.

Simon
30-12-02, 14:48
Sowieso is er geen enkele contrôle op de productie van die pillen dus hoe zou je het goed kunnen doseren? Dan zou je zeker moeten weten dat er in elke pil even veel werkzaam bestanddeel zit. Dat is echter nooit goed te contrôleren. Je kan beter helemaal van die rommel afblijven.

Simon

Mill
30-12-02, 14:58
Geplaatst door Simon
Sowieso is er geen enkele contrôle op de productie van die pillen dus hoe zou je het goed kunnen doseren? Dan zou je zeker moeten weten dat er in elke pil even veel werkzaam bestanddeel zit. Dat is echter nooit goed te contrôleren. Je kan beter helemaal van die rommel afblijven.

Simon

Het zijn geen pillen, het is een vloeistof. Door het ontbreken van overheidsregulering blijft het inderdaad gissen naar de kwaliteit. Inderdaad is het beter om er helemaal af te blijven. Desalniettemin, er overlijden per jaar niet meer dan een paar personen aan, en dan nog meestal door verkeerd gebruik, terwijl het ieder weekend door duizenden mensen wordt gebruikt. Het is dus relatief veeeeeel minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld cholesterolverhogende eetgewoonten of sigaretten roken, waar per jaar tienduizenden Nederlanders aan overlijden.

Donna
30-12-02, 14:59
Het is een drankje.... en de bestanddelen zijn legaal verkrijgbaar. Die moet je dan mengen.

Tomas
30-12-02, 15:02
Geplaatst door Mill
Het zijn geen pillen, het is een vloeistof. Door het ontbreken van overheidsregulering blijft het inderdaad gissen naar de kwaliteit. Inderdaad is het beter om er helemaal af te blijven. Desalniettemin, er overlijden per jaar niet meer dan een paar personen aan, en dan nog meestal door verkeerd gebruik, terwijl het ieder weekend door duizenden mensen wordt gebruikt. Het is dus relatief veeeeeel minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld cholesterolverhogende eetgewoonten of sigaretten roken, waar per jaar tienduizenden Nederlanders aan overlijden.

Je gokt maar wat Mill. Je hebt helemaal geen cijfers waarmee je kunt aantonen dat het gevaar veeeeel lager is.

Wie probeer je hier te overtuigen?

Mill
30-12-02, 15:10
Geplaatst door Tomas
Je gokt maar wat Mill. Je hebt helemaal geen cijfers waarmee je kunt aantonen dat het gevaar veeeeel lager is.

Wie probeer je hier te overtuigen?

Ik probeer niemand te overtuigen. Ik schreef net dat je er beter af kunt blijven. Ik plaats er alleen de kanttekening bij dat de drug maar heel weinig slachtoffers maakt - dat verzin ik niet, dat kun je zo bij August de Loors drugsconsultatie stichting navragen - en dat het dus raar is om er heel paniekerig over te doen. Dat roken veeeeeel gevaarlijker is, statistisch gezien, zul je toch niet ontkennen?

Donna
30-12-02, 15:18
Geplaatst door Mill
Ik probeer niemand te overtuigen. Ik schreef net dat je er beter af kunt blijven. Ik plaats er alleen de kanttekening bij dat de drug maar heel weinig slachtoffers maakt - dat verzin ik niet, dat kun je zo bij August de Loors drugsconsultatie stichting navragen - en dat het dus raar is om er heel paniekerig over te doen. Dat roken veeeeeel gevaarlijker is, statistisch gezien, zul je toch niet ontkennen?

Dat kan inderdaad niemand ontkennen met de kennis van vandaag.

Maar niets garandeert dat er over 15 jaar niet ineens duizenden dertigers (die nu allemaal aan de GHB lopen te likken) plotseling niet meer kunnen praten, of ineens hun geheugen kwijt zijn. Of erger.

Zie de huidige generatie partydrugsgebruikers maar als testpersonen voor zwaar synthetisch ongeteste troep. En het meest idiote er aan is nog wel dat mensen die medicijnen testen er tenminste voor betaald krijgen (en medische controle hebben) terwijl deze sukkels er zelf voor betalen en allemaal roepen dat het helemaal niet zo gevaarlijk is.

Mill
30-12-02, 15:22
Geplaatst door Donna
Dat kan inderdaad niemand ontkennen met de kennis van vandaag.

Maar niets garandeert dat er over 15 jaar niet ineens duizenden dertigers (die nu allemaal aan de GHB lopen te likken) plotseling niet meer kunnen praten, of ineens hun geheugen kwijt zijn. Of erger.

Zie de huidige generatie partydrugsgebruikers maar als testpersonen voor zwaar synthetisch ongeteste troep. En het meest idiote er aan is nog wel dat mensen die medicijnen testen er tenminste voor betaald krijgen (en medische controle hebben) terwijl deze sukkels er zelf voor betalen en allemaal roepen dat het helemaal niet zo gevaarlijk is.

Klopt als een bus.

Tomas
30-12-02, 17:27
Geplaatst door Bouchra A
Met de kennis van vandaag vallen wel degelijk vergaande conclusies te trekken.

Ik heb de quote maar even ontdaan van gereutel, want dat staat zo dom.

Vertel dan maar eens hoe die kennis van vandaag is verzameld en geanalyseerd en wie dat dan allemaal doet. En welke methodes er worden gehanteerd.

En dan heb ik het dus over de gevolgen van party-drug-gebruik.

En vertel dan maar eens de verregaande conclusies die daar aan te verbinden zijn.

Donna
30-12-02, 18:51
Geplaatst door Bouchra A
WORDS ....
Politiek correct gezwets.
Met de kennis van vandaag vallen wel degelijk vergaande conclusies te trekken.


Nee hoor, geen harde.

Maar ik trek wel conclusies, zie de eerste post van dit topic.

Donna
30-12-02, 19:13
Geplaatst door Bouchra A
Geen vergaande conclusies?

Informeer je dan maar eerst svp

En waarom is het nu toch weer nodig om in dit geval de term 'hard' te gebruiken.

Onmacht? Ik weet ff niets anders te bedenken.

Zucht..........

Je hebt harde en zachte conclusies. Harde conclusies zijn bewijsbaar. Mill trekt de harde conclusie dat roken gevaarlijker is als GHB gebruiken. En als je puur afgaat op wat we nu weten heeft hij daar gelijk in.

Maar als je afgaat op je logische verstand, en op het feit dat je kennelijk een hersenbloeding kunt krijgen van 1 dosis GHB, dan is mijn conclusie: Neem nooit GHB!!!!

Waarom is het nodig hier zo over door te zeiken?

Donna
31-12-02, 09:08
Geplaatst door Bouchra A
Uhm, wil best niet meer reageren wanneer je dat liever hebt.
Zeg het maar.
Bewijsbaar, waaarom moet dat nu, zo'n woord gebruiken?
Ok, het is wetenschappelijk (bedoel je dat met hard?) dat GHB zelfs eenmalig (in lichte mate ) gebruikt ook na lange tijd negatief uitwerkt.
Eerdere 'dementie' etc.
Negatief, moet ik dat nog operationaliseren?

En een enkele hersenbloeding is minder erg dan wat ik voor ogen heb.

Waarom ik bewijsbaar als woord wil gebruiken? Omdat ik bewijsbaar bedoel.

Je zou ook wetenschappelijk kunnen zeggen ja. Als je dat een minder moeilijk woord vindt dan bewijsbaar dan schakelen we voor jou nu over op het woord wetenschappelijk, maar ik vind het wel een beetje politiek correct :confused:

Heel erg apart dat wetenschappelijk bewezen is dat GHB na 1 keer gebruiken negatief uitwerkt op lange termijn. Het bestaat namelijk nog helemaal niet zo lang.

Maargoed. Als dat wel bewezen is, dan zou ik daar graag een bron van willen zien want dan kan ik misschien de overige GHB gebruikers in mijn vriendenkring overtuigen dat ze moeten stoppen. Weet je nog wie het bewezen heeft? Heb je een url?