PDA

Bekijk Volledige Versie : School wil gezichtsluier verbieden.



Orakel
01-01-03, 17:02
School wil gezichtssluier verbieden
'Hoe kun je hulpverlener worden als mensen je gezicht niet mogen zien?'
van onze redactie onderwijs
2002-12-31 - lezersreacties op dit artikel (15)

AMSTERDAM - Het ROC-Amsterdam wil leerlingen verbieden een zogeheten nikaab te dragen. De nikaab, een allesverhullend gewaad dat alleen de ogen onbedekt laat, maakt volgens ROC-voorzitter A. Verlaan normaal sociaal verkeer onmogelijk.



De eerste nikaab werd begin dit studiejaar gesignaleerd op het ROC, een school voor middelbaar beroepsonderwijs. Inmiddels is er een klein groepje dat de sluier draagt, bij de afdeling welzijn en de cursus Nederlands voor volwassenen. Verlaan benadrukt dat het om 'enkele gevallen' gaat.

Om te voorkomen dat 'meisjes elkaar aansteken' zal Verlaan volgende maand de huisregels aanscherpen. ,,Met zo'n sluier kun je niet communiceren met een docent, met medeleerlingen. Bovendien moeten al onze 40000 cursisten zich in onze gebouwen kunnen identificeren met een pasje. En hoe moet je later functioneren als hulpverlener of in de kinderopvang als mensen je gezicht niet kunnen zien? Dit kan dus echt niet.''

Dat docenten die werden geconfronteerd met een nikaab heftig reageerden, begrijpt Verlaan. ,,Als een meisje zegt dat zij er een moet dragen vanwege haar geloof, is dat buitengewoon frustrerend. Het slaat de discussie meteen dood.'' Verlaan wil niettemin graag een gesprek met de betrokken meisjes, alvorens zij overgaat tot een verbod. ,,Ik wil weten of ze dit doen uit eigen overtuiging of omdat het moet van hun vader of echtgenoot.''

Zelf vermoedt Verlaan dat de vrij plotselinge komst van de nikaab in ieder geval iets te maken heeft met 'verzet tegen uitsluiting'. ,,Ik zie sinds 11 september groepen die weinig deel hebben aan onze samenleving verharden. Daar moeten we heel zorgvuldig mee omgaan.''

Verlaan zit ook in haar maag met een net verschenen fotoboek over leerlingen van haar ROC. Hierin schrijft een Marokkaans meisje bij een plaatje van Bin Laden: 'Het doden van joden is een daad van martelaren'. De 3500 personeelsleden kregen het boek als kerstcadeau en het is straks ook in de boekhandel verkrijgbaar. Er staan portretten in van jongens op brommers en meisjes met hoofddoeken of sexy kleding, sommigen hebben een collage gemaakt over hun eigen 'belevingswereld'. In de omstreden bijdrage van de Marokkaanse leerlinge staan verder nog de slogans 'strijd de heilige strijd met je kapitaal en je leven' en 'wij offeren ons leven en ons bloed voor Palestina'.

Als Verlaan dit had geweten, had ze er een stokje voor gestoken. ,,Voordat het boek naar de drukker ging hebben wij deze pagina's laten zien aan een arabist en die zei dat het slordig overgeschreven koranteksten waren. Het is trouwens nog steeds niet duidelijk hoe dit meisje dit allemaal heeft bedoeld.'' Ook met haar gaat Van der Laan binnenkort praten.

http://www.trouw.nl/opvoedingenonderwijs/artikelen/1041315662085.html

Orakel
01-01-03, 19:52
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Ik had dat artikel ook al gelezen. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zo'n gezichtssluier toch wel 'over the edge' vind. Het is zeker geen farth (islamitisch gebod) en ik vind dat je daarmee onnodig wrevel kweekt. Het is mij een raadsel wat iemand drijft om daarnaar te grijpen, maar ik hoop dat ze zelf inzien dat het een paar tandjes te veel van het goede is. Persoonlijk zou ik het erg jammerlijk vinden als de school over zou moeten gaan tot het verbieden van zo'n sluier omdat de meiden in kwestie daar zo krampachtig aan vast proberen te houden. Ik spring als eerste in de bres als het over de hoofddoek ging, maar een sluier? Tsja, dan sta ik toch wel aan de kant van het schoolbestuur.

CYA..............

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel wat ver gaan. De moeilijkheid vind ik het spanningsveld tussen vrijheid van religie en maatschappelijke acceptatie, en dit laatste m.b.t. de integratie en toch al negatieve berichtgevingen over de Islam.
Iedereen moet zelf weten hoe hij er bij loopt, maar ik heb altijd de (subjectieve) vrees dat dit soort "acties" de emancipatie van de Moslims c.q. allochtonen weer doet stagneren. De positieve ontwikkelingen blijven namelijk onderbelicht in de media en op dit soort verschijnselen en de berichtgeveing daarover wordt nog weken gesproken.
Ik ken mensen die echt een heel orthodoxe vorm van de Islam aanhangen, waarbij de vrouwen (als ze al buiten mogen komen) dit geheel verhuld moeten doen. Dus inclusief sluier, handschoenen en zonnebril. Ze respecteren nog wel de leerplichtwet, maar daarna is het oor de dochters afgelopen.
En wat ik daar ook persoonlijk van vind, als de vrouwen daarmee instemmen dan is dat hun keus.
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of het niet provocatief bedoeld is van deze meiden op deze school, als gevolg van de verdediging waar ze sinds 11-9 in gedwongen worden. Is echter puur speculatief van mij...... :fucyc:

Shaheed
01-01-03, 20:03
[QUOTE]Geplaatst door J.M.T.

Whoahahahah J.M.T. jij bent waarlijk de domste nederlander die ik ooit heb meegemaakt.

Veel van die vrouwen zijn waarschijnlijk analfabeet en danig geindoctrineerd.

Ik vraag me af wat analfabeten op een middelbare school doen?


Ze zijn misschien bang voor onze open cultuur of ze denken dat mannen hen ook hier aan zullen vallen als zij zich normaal kleden.

Hier moet ik je gewoon gelijk in geven , in Nederland gaat natuurlijk iedereen helemaal bedekt de straat op en is het de normaalste zaak om vrouwen aan te vallen die schaars gekleed zijn.


Er zijn vrouwen (een ervan een schrijfster) die moesten vluchten omdat zij de sluier niet wilden dragen en omdat zij aangevallen werden door mannen die dat wel wilden.

Woonde die vrouw in Nederland?



De minirok is pervers en het menselijk lichaam onwaardig. Zonder twijfel uitgevonden door mannen.

En ook hier heb je helemaal gelijk in.

HijabiLady
01-01-03, 21:47
J.M.T, welke open cultuur?


En ach die mooie benen, het is jammer dat velen er een eetstoornis of minderwaardigheidscomplex aan overhouden.

HijabiLady
01-01-03, 22:03
Waarom zou ik slank willen zijn?

Ik heb niet zoveel met dat mediabeeld. Mijn man zou me eigenlijk wat dikker willen maar ja, ik ben niet zo'n grote eter........


Overigens nog even over t onderwerp. Ikzelf zou niet zo snel een nikaab dragen maar er zijn meisjes die er een moord voor doen. Dat moeten ze toch zelf weten?
Overigens was er eentje begonnen en gingen andere meisjes het ook doen. Wat dus sugerreert dat het eigen keuze was, zoals meestal het geval is...........
zijn hanenkammen en piercings daar overigens verboden? als het nou toerisme was, oke.......

Marsipulami
01-01-03, 22:19
Jongeren hebben in een bepaald stadium van hun persoonlijkheidsontwikkeling de neiging om zich los te maken van wat de school (maatschappij) van hen verwacht. Dit is een te nemen stap in de ontwikkeling naar grotere zelfstandigheid tgo volwassenen die tot dan toe in hun plaats hadden gedacht en voorgeschreven hoe ze zich moesten gedragen en wat ze moesten denken.

Een manier waarop jongeren zich afzetten tegen de verwachtingen van de maatschappij en de volwassenen is het dragen van allerlei piercings op de meest onmogelijke plaatsen, gescheurde jeansbroeken, hééél korte rokjes, blauw en groen geschilderd haar, een haardos in de vorm van een hanekam, hakenkruisen en doodshoofden, en ga zo maar door.

Als een moslimmeisje dat hier geboren werd niqaab wenst te dragen en het wordt een rage.... Haha, in feite is die gezichtssluier niets anders dan een moslimvariant van de doodshoofden en de blauwe hanekam die de niet-moslimjeugd wel eens wenst te dragen tijdens zijn schoolloopbaan.

Ik denk dat zulke dingen enerzijds te maken hebben met het overbeklemtonen van de moslimidentiteit (in een omgeving die moslims hun identiteit wil ontnemen). Anderzijds is het een manier om zich af te zetten tegen de verwachtingen van volwassenen en de maatschappij op een kritisch moment in de eigen persoonlijkheidsontwikkeling. Niks aan de hand dus.

Ik raad betreffend schoolbestuur aan om de gezichtssluier verplichtend te stellen voor alle moslimmeisjes op school. Haha dan zal het rap gedaan zijn. :fplet: ;)

De Rode Roos
01-01-03, 22:31
Geplaatst door Marsipulami
Jongeren hebben in een bepaald stadium van hun persoonlijkheidsontwikkeling de neiging om zich los te maken van wat de school (maatschappij) van hen verwacht. Dit is een te nemen stap in de ontwikkeling naar grotere zelfstandigheid tgo volwassenen die tot dan toe in hun plaats hadden gedacht en voorgeschreven hoe ze zich moesten gedragen en wat ze moesten denken.

Een manier waarop jongeren zich afzetten tegen de verwachtingen van de maatschappij en de volwassenen is het dragen van allerlei piercings op de meest onmogelijke plaatsen, gescheurde jeansbroeken, hééél korte rokjes, blauw en groen geschilderd haar, een haardos in de vorm van een hanekam, hakenkruisen en doodshoofden, en ga zo maar door.

Als een moslimmeisje dat hier geboren werd niqaab wenst te dragen en het wordt een rage.... Haha, in feite is die gezichtssluier niets anders dan een moslimvariant van de doodshoofden en de blauwe hanekam die de niet-moslimjeugd wel eens wenst te dragen tijdens zijn schoolloopbaan.

Ik denk dat zulke dingen enerzijds te maken hebben met het overbeklemtonen van de moslimidentiteit (in een omgeving die moslims hun identiteit wil ontnemen). Anderzijds is het een manier om zich af te zetten tegen de verwachtingen van volwassenen en de maatschappij op een kritisch moment in de eigen persoonlijkheidsontwikkeling. Niks aan de hand dus.

Ik raad betreffend schoolbestuur aan om de gezichtssluier verplichtend te stellen voor alle moslimmeisjes op school. Haha dan zal het rap gedaan zijn. :fplet: ;)

Of een excursie naar Afghanistan...toen ik het las bekroop me een cynisch gevoel. Het verbaast mij totaal niet meer. Hoe zou ik reageren als ik z'on vrouw tegen zou komen? "Oh hemel"....zou ik denken. Zulke mensen zijn niet geschikt voor migratie en hebben geen idee wat ze van Nederland konden verwachten toen ze kwamen.

Marsipulami
01-01-03, 22:55
Geplaatst door J.M.T.
Gewoon ALLE vrouwen in Nederland - doek erover!!!!

Spookje spelen in het polderlandschap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://images.usatoday.com/news/gallery/terrorsat/burqa.jpg

Dit zijn de twee finalisten van de verkiezingen van "miss Afghanistan" 2002. :p

De Rode Roos
01-01-03, 23:02
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Er is een 100%-kans dat de dames in kwestie in Nederland geboren en getogen zijn. Dus die opmerking over het al dan niet geschikt zijn voor migratie is op z'n minst ongepast. Het is leven en laten leven in een democratie. Als een dame een sluier wenst te dragen dan zie ik niet hoe ze jou hindert. Het gebeurt allemaal tussen jóuw oortjes, zij heeft waarschijnlijke een heerlijk rustige gemoedstoestand, daar waar jij kennelijk over je toeren bent bij het aanschouwen van haar.

Ik heb die reactie meer bij 'Gothic'-aanhangers. Je hebt ze vast wel gezien: gekleed in het zwart, tatoeages, zwarte lippenstift, overmatig mascara-gebruik, etc. .

Ik denk dat je je vooroordelen ten aanzien van deze dames maar eens overboord moet zetten en ze als gelijkwaardige burgers benaderen. Misschien dat je dan wat meer respect dan 'Oh jee' kunt opbrengen.

CYA................

Over dat 100%, dat denk ik niet. Ik bedoelde niet de dames van het artikel in deze thread, maar vrouwen in burqa's op de markt. Wat nogal tegenstrijdig is...yep.

Je hebt wel gelijk met gothic-fans. Ik krijg met die lui ook altijd hetzelfde gevoel. Vooroordelen? Burqa's zijn nog even wennen, en waarschijnlijk zal ik nooit aan burqa's kunnen wennen. Of die vrouwen vrijwillig of gedwongen door hun man die burqa's dragen vraag ik mij altijd af. Het is een ongelovelijke culturele kloof die haast niet te dichten is. "Oh hemel"...

Simon
01-01-03, 23:06
Geplaatst door Matt_ttie
[B]Er is een 100%-kans dat de dames in kwestie in Nederland geboren en getogen zijn.

In het artikel in de Volkrant is gesuggereerd dat het met name om Afrikanen gaat en niet om Turken of Marokkanen. Maar ik weet niet of dat klopt. Maar het bedekken van het gezicht (al zou je de ogen vrij laten) overschrijdt bij mij ook een grens. Je ziet iemands mimiek niet meer. Het is net zo storend als praten met iemand die een zonnebril op heeft.

Simon

dinsdag 31 december 2002 uur.
'Kleuterleidster met chador? Lijkt me onmogelijk'
Van onze verslaggeefsters Rachida Azough en Margreet Vermeulen


AMSTERDAM - Een van de weinige opleidingen die het dragen van een chador expliciet verbiedt, is het Koning Willem I College in Den Bosch. Andere scholen pogen het dragen van een chador op individuele basis tegen te houden, maar dat wordt steeds lastiger.


'De hoofddoek is de grens. Wij willen de gezichten kunnen zien.' Voorzitter Piet Boekhoud van het Rotterdamse Albeda College kan zich goed vinden in het plan van zijn collega's van het ROC-Amsterdam (Regionaal Opleidings Centrum) om de chador te verbieden. 'Een gewaad dat alles bedekt, behalve de ogen, past niet in onze samenleving.'

Ook de minderhedenorganisatie Forum juicht het plan van ROC Amsterdam toe. 'Als je geen duidelijke regels stelt, geef je orthodoxe groepen de kans telkens de grenzen van het toelaatbare op te rekken. En dat gebeurt op heel veel ROC's', stelt Forum-woordvoerder Zeki Arslan. 'Die durven de confrontatie niet aan. En het gevolg is onrust.'

Zelfs de wethouder van onderwijs in stadsdeel Zeeburg, Fatima Elatik, bekend als voorvechtster van het recht op de hoofddoek, toont zich een tegenstander van de chador. 'Laatst zag ik op de Ten Katemarkt een vrouw in chador lopen. Alleen die ogen. Ze sprak haar kind toe - tot mijn verbazing in perfect Nederlands. Vooroordeel natuurlijk, maar ik vind het ook moeilijk te begrijpen dat iemand die de samenleving kent behoefte voelt zich in die mate te bedekken. En deze jonge vrouwen willen een opleiding volgen tot maatschappelijk werkster of kleuterleidster? Lijkt me onmogelijk, een groot deel van de communicatie valt dan weg. En zeker in dit soort sociale beroepen heb je mimiek nodig om aan te geen dat je boos bent, vrolijk of dat je gewoonweg rust in de tent wilt.'

Een van de weinige ROC's die de chador officieel in de ban heeft gedaan, is het Koning Willem I College in Den Bosch. 'Kleding die het gezicht verhult, staan wij per se niet toe', aldus ROC-voorzitter Coen Free. 'Wij willen dat mensen herkenbaar zijn als ze in onze school rondlopen. Daaraan liggen vooral veiligheidsoverwegingen ten grondslag. Alle leerlingen hebben een pasje met een pasfoto erop. De beveiliging moet die foto kunnen vergelijken met het gezicht. Zo staat het in onze gedragscode.'

Dat verbod is een uitstekende actie, vindt de 26-jarige pabo-studente Latifa Aït Bouhssini. 'Want veel meisjes worden ertoe gedwongen, of kiezen voor een chador of een hijab (grote hoofddoek die ook de hals bedekt) omdat ze zich willen afzetten tegen de Nederlandse samenleving. Het huidige maatschappelijke klimaat stimuleert dat nu eenmaal. Als je het gewoon verbiedt, hebben ouders geen poot om op te staan. En die meiden, volgens mij maak je die er alleen maar gelukkig mee.'

Voordat zo'n verbod wordt ingevoerd, moeten scholen duidelijke inhoudelijke argumenten formuleren voor deze nieuwe begrenzing, vindt prof. dr. Nathan Deen, emeritus hoogleraar leerlingbegeleiding.

Het Albeda-college in Rotterdam heeft nog geen officieel verbod ingevoerd. 'Meestal komen we er in een persoonlijk gesprek wel uit. Maar het komt steeds vaker voor dat leerlingen er een zaak van willen maken. Het gevolg is dat er ook bij ons regels aan zitten te komen', aldus de Rotterdamse ROC-voorzitter Piet Boekhoud. Het zijn volgens Boekhoud niet de Turkse en Marokkaanse meisjes die dat doen, maar relatief nieuwe minderheidsgroeperingen uit Afrika.

De bezwaren tegen gewaden die een groot deel van het gezicht bedekken, zijn principieel, maar ook praktisch van aard. 'Wij zijn contractueel verplicht stages te regelen voor onze leerlingen', legt Boekhoud uit. 'Maar waar moet ik met een zwaar gesluierd meisje naartoe? Veel middenstanders hebben al moeite met een hoofddoek.'

De minderhedenorganisatie Forum vindt dat meisjes voor de gek gehouden worden als ze wel op school in chador een beroep mogen leren, maar dat beroep nooit in dat kledingstuk kunnen uitoefenen. 'Voor de meeste werkgevers is zo'n uitrusting niet acceptabel', weet Zeki Arslan van Forum. Arslan benadrukt bovendien dat dit type allesverhullende kleding niets met religie te maken heeft. 'Het is een cultuuruiting. En die past hier niet.'

Onderwijswethouder Elatik acht het dragen van deze gewaden zelfs indruisen tegen de islam. 'Als moslim moet je midden in de samenleving staan, en eraan bijdragen. Je mag je niet afsluiten.'

Aïsha Lagha, preventiecoördinator jeugd in Amersfoort, vindt niet dat ROC's meiden in chador het recht op onderwijs mogen ontnemen. 'Juist die vrouwen kunnen eenmaal op school nieuwe keuzes maken. Als je ze uitsluit, laat je ze in de steek.'

Ook pubers kun je beter niet met zo'n verbod in het gareel houden, denkt Lagha. 'Maar veel ROC's nemen überhaupt weinig tijd om een dialoog aan te gaan. Zijn ze zo gelovig? Doen ze het uit protest? Of worden ze onderdrukt?'


bron: de Volkskrant

Marsipulami
01-01-03, 23:06
Geplaatst door J.M.T.
Die verdomde sluiers zijn een belediging voor wat wij (VROUWEN!!!!! dus niet JIJ!) naar lange strijd in het Westen bereikt hebben en waar wij hard voor hebben moeten vechten en nog altijd voor vechten!!!!!

Wij willen echt niet terug naar de 18e en 19e eeuw, wij willen dat ook niet opnieuw invoeren noch geconfronteerd worden met spookbeelden uit het verleden!!!!!!!!!!!! En niemand heeft het recht ons terug te zetten!!!!! Vraag het aan 'OpZij'. Het is gewoon (sorry) achterlijk en toegeven aan wat MANNEN van vrouwen verwachten.

Heb je het nou over het feit dat men in Nederland van prostitutie een volwaardig beroep heeft gemaakt als sluitstuk van de vrouwenemancipatie ? :fpiraat:

Sven_DP
01-01-03, 23:17
Er is een 100%-kans dat de dames in kwestie in Nederland geboren en getogen zijn. Dus die opmerking over het al dan niet geschikt zijn voor migratie is op z'n minst ongepast. Het is leven en laten leven in een democratie. Als een dame een sluier wenst te dragen dan zie ik niet hoe ze jou hindert.

Maakt echt niet uit waar ze geboren werden, een minimale integratie hoort gewoon, indien niet vrijwillig dan maar verplicht. Echte Westerse immigratielanden zoals de VS, Canada en Australië doen dit al veel langer dan vandaag en reageren ook helemaal niet zo verkrampt op de issue.

Een democratie is NIET leven en laten leven. Zo eenvoudig is het echt niet. Je leeft en laat leven binnen de officiële en officiëuze regels.

Als een meerderheid vindt dat zo'n zeil hindert, dan hindert het. Als een meerderheid beslist om dit te verbieden, dan verbiedt ze dat. As simple as that. (wel bijna toch...)

Sven_DP
01-01-03, 23:24
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Kortzichtigheid alom.

CYA................

Maakt echt niet uit hoor. De meerderheid zal soeverein en democratisch beslissen. Gelukkig.

Marsipulami
01-01-03, 23:26
Geplaatst door Simon
.... overschrijdt bij mij ook een grens....

Simon

dinsdag 31 december 2002 uur.

'Kleuterleidster met chador? Lijkt me onmogelijk' ....

....Een van de weinige opleidingen die het dragen van een chador expliciet verbiedt, is het Koning Willem I College in Den Bosch. Andere scholen pogen het dragen van een chador op individuele basis tegen te houden, maar dat wordt steeds lastiger.


'De hoofddoek is de grens. Wij willen de gezichten kunnen zien.' Voorzitter Piet Boekhoud van het Rotterdamse Albeda College kan zich goed vinden in het plan van zijn collega's van het ROC-Amsterdam (Regionaal Opleidings Centrum) om de chador te verbieden.....

Ook de minderhedenorganisatie Forum juicht het plan van ROC Amsterdam toe. 'Als je geen duidelijke regels stelt, geef je orthodoxe groepen de kans telkens de grenzen van het toelaatbare op te rekken. ....

Zelfs de wethouder van onderwijs in stadsdeel Zeeburg, Fatima Elatik, .....

Een van de weinige ROC's die de chador officieel in de ban heeft gedaan, is het Koning Willem I College in Den Bosch. 'Kleding die het gezicht verhult, staan wij per se niet toe',...... aldus ROC-voorzitter Coen Free. 'Wij willen dat mensen herkenbaar zijn als ze in onze school rondlopen. Daaraan liggen vooral veiligheidsoverwegingen ten grondslag. Alle leerlingen hebben een pasje met een pasfoto erop. De beveiliging moet die foto kunnen vergelijken met het gezicht. Zo staat het in onze gedragscode.'

Dat verbod is een uitstekende actie......

Als je het gewoon verbiedt, hebben ouders geen poot om op te staan. ...

Voordat zo'n verbod wordt ingevoerd, moeten scholen duidelijke inhoudelijke argumenten formuleren voor deze nieuwe begrenzing .....

Het Albeda-college in Rotterdam heeft nog geen officieel verbod ingevoerd. ...... Het gevolg is dat er ook bij ons regels aan zitten te komen', aldus de Rotterdamse ROC-voorzitter Piet Boekhoud. ....

De bezwaren tegen gewaden die een groot deel van het gezicht bedekken, zijn principieel, maar ook praktisch van aard. 'Wij zijn contractueel verplicht stages te regelen voor onze leerlingen'......

'Het is een cultuuruiting. En die past hier niet.'

Onderwijswethouder Elatik acht het dragen van deze gewaden zelfs indruisen tegen de islam. ......

Aïsha Lagha, preventiecoördinator jeugd in Amersfoort, vindt niet dat ROC's meiden in chador het recht op onderwijs mogen ontnemen. ......

Ook pubers kun je beter niet met zo'n verbod in het gareel houden, denkt Lagha. .....




Hahahaha, die Hollanders toch. :p Die denken altijd maar dat ze alle problemen kunnen oplossen door nieuwe regeltjes te maken. Misschien gaan ze ooit wel eens beseffen dat je met gezond verstand misschien nog een stuk verder komt. :p

Mujaahid
02-01-03, 00:29
Het lijkt net of Nederland een dictatuur begint te worden. Het is een anti-moslim(a) land geworden na 11/09. Soubhan Allah. Met Nawijn aan het hoofd samen met zijn doodstraf. In België hebben de moslimsfundamentalisten geen last van de overheid/scholen/instellingen etc.

Alhamdoelillah

Simon
02-01-03, 08:42
Geplaatst door Marsipulami
Hahahaha, die Hollanders toch. :p Die denken altijd maar dat ze alle problemen kunnen oplossen door nieuwe regeltjes te maken. Misschien gaan ze ooit wel eens beseffen dat je met gezond verstand misschien nog een stuk verder komt. :p

Wat bedoel je nu eigenlijk? Waarom zou dit niet met regeltjes zijn op te lossen? Je mag ook geen petjes in de klas dragen, blote navel truitjes mag ook niet op veel scholen etc.

Simon

mulan
02-01-03, 09:14
Geplaatst door Simon
Wat bedoel je nu eigenlijk? Waarom zou dit niet met regeltjes zijn op te lossen? Je mag ook geen petjes in de klas dragen, blote navel truitjes mag ook niet op veel scholen etc.

Simon

Kom op zeg,ik weet niet of je de mode van de laatste tijd volgt maar zo'n half doekje op je hoofd a la Alicia Keys is behoorlijk in de mode.......die meisje hoeven ook niets af te doen,waar trek je in hemelsnaam de grens?Op de meeste scholen kunnen de meeste dingen gewoon.

Simon
02-01-03, 09:54
Geplaatst door mulan
Kom op zeg,ik weet niet of je de mode van de laatste tijd volgt maar zo'n half doekje op je hoofd a la Alicia Keys is behoorlijk in de mode.......die meisje hoeven ook niets af te doen,waar trek je in hemelsnaam de grens?Op de meeste scholen kunnen de meeste dingen gewoon.

Hoofddoekjes worden sowieso toch niet verboden op scholen? Je trekt de grens waar het gezicht bedekt wordt. Wat Michael Jackson doet met zo'n niqaab lopen dat zou ik verbieden op school.

Simon

mulan
02-01-03, 10:12
Geplaatst door J.M.T.
Ik snap hier werkelijk NIETS, maar dan ook absoluut NIETS van.

Veel van die vrouwen zijn waarschijnlijk analfabeet en danig geindoctrineerd. Ze zijn misschien bang voor onze open cultuur of ze denken dat mannen hen ook hier aan zullen vallen als zij zich normaal kleden.



Waar woon jij,in smurfenland??????????? :wohaa:

mulan
02-01-03, 10:16
Geplaatst door Simon
Hoofddoekjes worden sowieso toch niet verboden op scholen?


Nee maar ik dacht dat jij daar op doelde,dat ze dus wel verboden moesten worden omdat petjes ook niet zouden mogen.

Filosoof11
02-01-03, 12:06
Wat ik altijd begrepen heb, is dat hoofdoeken, sluiers, etc. altijd als functie hadden om de sexuele aantrekkingskracht (?) van vrouwen voor vreemde mannen te verbergen.
Vraag me werkelijk af of dit ook van toepassing is op de kinderen die ze in hun evt. werk moeten begeleiden. Kan me levendig voorstellen dat het een beangstigende ervaring voor kinderen is.
Zelf ben ik wel eens in A'dam Oost dames tegengekomen in een zwart gewaad van top tot teen. Kijk je door de sluier zie je blauwe autochtone ogen.
Kuisheid is wellicht de meest onbegrijpelijke perversie.
Eigenlijk iets om erg triest van te worden.

Simon
02-01-03, 13:20
Geplaatst door mulan
Nee maar ik dacht dat jij daar op doelde,dat ze dus wel verboden moesten worden omdat petjes ook niet zouden mogen.

Nee het gaat om het bedekken van het gezicht door een niqaab. Ook in de media gaat het om die discussie of dat toelaatbaar is.

Simon

Fi_Dien
02-01-03, 15:50
De vrijheid van ieder mens reikt tot het punt dat de ander schade wordt toegedaan. Beperking van die vrijheid is on-islamitisch en onhumaan. Bestrijd deze vorm van beperking!

Sven_DP
02-01-03, 16:00
Geplaatst door Mujaahid
Het lijkt net of Nederland een dictatuur begint te worden. Het is een anti-moslim(a) land geworden na 11/09. Soubhan Allah. Met Nawijn aan het hoofd samen met zijn doodstraf. In België hebben de moslimsfundamentalisten geen last van de overheid/scholen/instellingen etc.

Alhamdoelillah

Ik kan je garanderen dat als morgen alle westerse moslims praten en denken zoals jij hier soms doet, je pas plezier zal beleven !!! En niet alleen op school...