PDA

Bekijk Volledige Versie : Ultra Orthodoxe joodse extremisten saboteren bouw bypassroads...



Donna
02-01-03, 13:17
Progress reported in burial site dispute

By Yair Sheleg

Significant progress has been made in the conflict between the ultra-Orthodox and the Trans-Israel Highway Company, the operator of the Trans-Israel Highway, over the ancient burial site that was found near Kibbutz Maor, representatives of both sides said yesterday. But their reports of what had been agreed differed.

"We agreed that a representative of the Religious Affairs Ministry would be present throughout the work to make sure the bones are left intact. If bones are found, he will halt the work and see that the bones are buried according to the standard procedure practiced by the Antiquities Authority and the ministry," company spokesman Aryeh Shabtai told Ha'aretz.

At the same time, David Schmidl, who leads Atra Kadisha, an organization devoted to preserving Jewish burial sites, said that the parties are discussing the issue and will probably agree to build the road as an overpass.

Radwan Badihi of the Antiquities Authority explained that the controversial site was from the Roman-Byzantine period. At this point it is impossible to tell whether the graves are Jewish, since they have not been dug up yet.

In the beginning of the week, several ultra-Orthodox demonstrations were held to protest construction on the site, but yesterday, in light of the reported progress, no demonstration took place.



http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=247604&contrassID=2&subContrassID=1&sbSubContrassID=0&listSrc=Y


Ach..... wat aardig nou, van de Trans-Israel Highway Company. Als er een weg in bezet gebied moet komen waar palestijnse huizen staan, dan wordt de bulldozer gewoon even uitgereden en wordt de boel platgewalst, zonder discussie. Daar doe je als Palestijn helemaal niks aan.

Wordt er echter (in palestijns gebied) een begraafplaatsje gevonden met enige historische waarde, dan is een lullig orthodox vrijwilligersclubje in staat om de werkzaamheden lam te leggen om hun gelijk te halen.

Oh, de Palestijnen mogen uiteraard niet over de wegen rijden die door bezet gebied gaan, ze beginnen namelijk in Israel en hebben eigenlijk alleen afslagen naar nederzettingen met hele hoge muren eromheen.

Ben benieuwd hoe veel Palestijnse huizen er voor dit project moesten worden gesloopt.....

'Waarom haten ze Israel toch zo??' Ja, hoe zou dat nou komen..........

lennart
02-01-03, 13:23
Dit heeft trouwens allemaal te maken met de grote problemen die Israel hard zal gaan tegen komen als er ooit vrede komt. De seculiere joden versus de gelovige joden en de europese joden versus de niet-europese joden.

Fi_Dien
02-01-03, 15:24
Geplaatst door MokroMike II
Alle investeringen die de kakkerlakken doen in het bezette gebied betekenen alleen maar dat ze geen enkele intentie hebben het gebied te verlaten...sterker nog ze willen hun greep erop alleen maar vergroten.

Die kakkerlakken moeten met wortel en tak worden uitgeroeid !

Ja mee eens, maar stop als zij ook stoppen.

Waiting
02-01-03, 16:37
Geplaatst door Donna

Waarom haten ze Israel toch zo??' Ja, hoe zou dat nou komen.......... [/B]

Haten is één ding, de Israeliers hebben immers ook genoeg redenen om te haten.
Het vermoorden van onschuldigen is een ander.
Als de moorden stoppen, stopt de bezetting.... simpel.
Waarom simpel? Omdat zodra er geen angst meer heerst onder de Israeliers en zodra er geen rede meer is voor vergelding en het inzetten van troepen er geen mandaat meer zal zijn voor rechtse groeperingen.
Dan kan men productief bezig zijn.
Iedere moordenaar heeft een excuus, de gevangenis zit er vol mee....
Als kind mishandeld, incest, alcoholisme, psychische problemen, armoede etc etc....
Het blijven moordenaars en ze blijven een gevaar voor het publiek.
Als is die gijzelaar nog zo zielig, als hij een onschuldige voorbijganger een pistool tot het hoofd houdt is hij een legitiem doelwit voor de schutters op de daken.
Niemand die er om zal malen, als de schutter zijn hoofd doorboort.
Als diezelfde gijzelaar anders had gehandeld, dan had het voor hem mischien wel heel anders afgelopen.

Moord blijft moord en is niet goed te praten.

Wanneer is iets een moord?

Zoals in de Van Dale ;

moord (de ~)

1 doodslag met voorbedachten rade


Juist! met voorbedachte rade.

Zolang Israel zich verweerd tegen terroristen, moordenaars dus (want ze bereiden aanslagen) , is het legitiem.
Als hierbij onschuldigen vallen, is het erg en diep te betreuren, maar geen moord.
Dan kan je je ook afvragen, wat doen die mensen in de buurt van zo'n moordenaar?

Haten is dus één zaak, terrorisme een hele andere.




P.S ; Ooit eens afgevraagd hoe het kan dat van het continent Afrika, zelden terroristen komen?
Als er één plek is op aarde, waar men het moeilijk heeft en waar men rede heeft om het Westen te haten, dan is het wel het continent Afrika.
Onderdrukking, het in stand houden van de armoede, hypocrisie, machtsmisbruik...
Afrika maakt het pas mee.
Stof tot nadenken niet?

lennart
02-01-03, 17:04
Als de moorden stoppen, stopt de bezetting.... simpel.


Hoe verklaar jij dan precies de bezetting van pak em beet 1970 tot 1991? En hoe verklaar jij dat de Israelische autoriteiten niet keihard hebben opgetreden tegen de terroristen in Kiryat Arba in de 80'er jaren, hun huizen staan er nog steeds namelijk.



P.S ; Ooit eens afgevraagd hoe het kan dat van het continent Afrika, zelden terroristen komen?


Er waren anders weldegelijk terroristen in Zuid-Afrika, Nelson Mandela is een terrorist en was ondersteuner van terroristen. Dit was overigens in het enige land waar de blanke overheerser was gebleven en de meerderheid onder de duim probeerde te houden. Komt bekend voor misschien?

En bij mijn weten heeft de Franse politie onlangs een paar Nigerianen opgepakt op verdenking van terroristen.

Waiting
02-01-03, 17:52
Geplaatst door lennart
Hoe verklaar jij dan precies de bezetting van pak em beet 1970 tot 1991? En hoe verklaar jij dat de Israelische autoriteiten niet keihard hebben opgetreden tegen de terroristen in Kiryat Arba in de 80'er jaren, hun huizen staan er nog steeds namelijk.



Er waren anders weldegelijk terroristen in Zuid-Afrika, Nelson Mandela is een terrorist en was ondersteuner van terroristen. Dit was overigens in het enige land waar de blanke overheerser was gebleven en de meerderheid onder de duim probeerde te houden. Komt bekend voor misschien?

En bij mijn weten heeft de Franse politie onlangs een paar Nigerianen opgepakt op verdenking van terroristen.

Als je nu eens goed mijn berichten leest voordat je impulsief antwoord; Ik schreef dat er zelden teroristen uit Afrika komen, beter lezen Lennart.

En wat betreft de bezetting van 1970 tot 1991.....
Het land was toen nog gewoon Jordaans Grondgebied veroverd door Israel.
Bezet Jordaans grondgebied ok..... Bezet Palestijns grondgebied? Nee.
En zoja, dan moet je toch zeker ook je afschuw kunnen uiten over de 19 jarige Jordaanse bezetting van hetzelfde gebied niet Lennart?
En dan hebben we het nu maar niet ook weer gelijk over de Jordaanse kampen waar de palestijnen in werden gestopt.

Pas nadat Hussein duidelijk maakte dat hij het Jordaanse grondgebied ofwel de "Westbank" niet meer terug wou, werd het een probleem.
De palestijnen kunnen nu ook wel gaan schreeuwen dat ze de Golan willen, maar dat is en blijft nog altijd veroverd Syrisch grondgebied.
Pas na het nakomen van Oslo, zou het Jordaanse grondgebied, de West-Bank , de plek geweest zijn van het palestijnse "volk" , of beter gezegd ; arabieren die tijdens het britse mandaat aanwezig waren in de streek palestina en niet zoals de rest van hun volk aan de andere kant van de Jordaan woonden in Trans-Jordanie ook onder Brits mandaat
Je kan niet zomaar met geweld jezelf land toekennen.
Daar zijn compromissen en onderhandelingen voor nodig.

lennart
02-01-03, 18:21
Geplaatst door Waiting
Als je nu eens goed mijn berichten leest voordat je impulsief antwoord; Ik schreef dat er zelden teroristen uit Afrika komen, beter lezen Lennart.

Ik reageer nooit impulsief, behalve als het over domheid van vrouwen gaat.



En wat betreft de bezetting van 1970 tot 1991.....
Het land was toen nog gewoon Jordaans Grondgebied veroverd door Israel.
Bezet Jordaans grondgebied ok..... Bezet Palestijns grondgebied? Nee.

Bezet gebied dus. We hadden het over bezetting.



En zoja, dan moet je toch zeker ook je afschuw kunnen uiten over de 19 jarige Jordaanse bezetting van hetzelfde gebied niet Lennart?
En dan hebben we het nu maar niet ook weer gelijk over de Jordaanse kampen waar de palestijnen in werden gestopt.


Het gaat er uiteindelijk niet om of ik een bezetting afschuwelijk vind, maar of de bevolking dat in bezet gebied woont een bezetting afschuwelijk vind. Ik kan mij geen zogenaamd terroristisch aanslagen op Jordaanse doelen herinneren voor 1967. Al zouden zij daar wel redenen voor hebben omdat er toch een dictator heersde, maargoed dat doet er niet zo toe. Het is in elk geval duidelijk dat de Palestijnen niet zo blij zijn met de blanke joodse overheersing van hun grondgebied.



Pas nadat Hussein duidelijk maakte dat hij het Jordaanse grondgebied ofwel de "Westbank" niet meer terug wou, werd het een probleem.
De palestijnen kunnen nu ook wel gaan schreeuwen dat ze de Golan willen, maar dat is en blijft nog altijd veroverd Syrisch grondgebied.


Ik heb nog neit meegekregen dat de Palestijnen de Golan hoogvlakte willen. Waar heb je dat gelezen precies? En for you information het gaat om de bevolking in de West-Bank en die hebben de joodse troepen altijd als bezetters gezien. Ik zeg expres joodse troepen omdat zij dat namelijk ook zo zien. Ik heb onlangs tijdens een programma over water een oude man gezien die erover klaagde dat zijn watertank kapot was geschoten door de bezetter die in 1967 was gekomen. Ergo voor 1967 beschouwde hij zijn gebied niet als bezet.



Pas na het nakomen van Oslo, zou het Jordaanse grondgebied, de West-Bank , de plek geweest zijn van het palestijnse "volk" , of beter gezegd ; arabieren die tijdens het britse mandaat aanwezig waren in de streek palestina en niet zoals de rest van hun volk aan de andere kant van de Jordaan woonden in Trans-Jordanie ook onder Brits mandaat
Je kan niet zomaar met geweld jezelf land toekennen.
Daar zijn compromissen en onderhandelingen voor nodig. [/B]

Je hoeft niet zo te schreeuwen. Ik kan best goed lezen over het over algemeen, onder een lichte vorm van dislexie. Ik snap jouw fascinatie niet precies met het ontkennen van Palestijnen. Ze noemen zich Palestijnen, en sinds wanneer dat is weet ik niet, en kan mij persoonlijk ook niet zo heelveel schelen. Wat wel duidelijk is dat de Joden in Israel en het door Israel bezet gehouden gebied een voorkeursbehandeling krijgen, wat betreft land en eigenschaprechten, wat betreft toegang tot voorzieningen zoals water en wat betreft stemrecht in de enige "democratie" in het midden oosten. Feit is dat de meerderheid van de Joodse poltici de Arabieren niet als volledige mensen zien, dat de Joodse nooit naar Arabieren hebben geluisterd en nu zitten de Joden op de blaren. Overigens heb ik het hier dus over Joden die in Israel wonen.

MokroMike II
02-01-03, 18:37
Tussen 5 en 11 juni 1967 (Zesdaagse oorlog of juni oorlog) veroverde de Zionistische-kakkerlakken Oost-Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever op Jordanië, de Gazastrook en de Sinai woestijn op Egypte en de Golanhoogte op Syrië.

In de Westelijke Jordaanoever en Gaza waren daarvoor kampen opgezet waar zich Palestijnse vluchteling bevonden die uit Palestina waren verjaagd en gevlucht. Deze zijn nu dus door de Kakkerlakken bezet. Jordanie heeft later de gehele Westelijke Jordaanoever aan de Palestijnen geschonken en Egypte schonk de Gaza strook.

Deze gebieden zijn nu dus Palestijns en die kakkerlakken behoren daar gewoon op te tyftuh !!! MAAR HET ZIJN GEEN GEBIEDEN DIE BEHOREN TOT HET OORSPRONKELIJKE PALESTINA !!!!!

93% van wat nu Kakkerlakkenstaat-Israel heet is ook Palestijns......dit was namelijk WEL het oorspronkelijke PALESTINA !!! 7% van dat grondgebied is daadwerkelijk door Joden gekocht.....de rest....93%....is door verachtelijke-zionisten geroofd !

Donna
02-01-03, 18:45
Geplaatst door Waiting
Als je nu eens goed mijn berichten leest voordat je impulsief antwoord; Ik schreef dat er zelden teroristen uit Afrika komen, beter lezen Lennart.


Zo zo. Dus jij vindt Nelson Mandela een terrorist?

Ik denk dat je zo'n beetje de enige in heel Nederland bent die nog steeds de Zuid Afrikaanse onderdrukkings en apartheidspolitiek steunt Waiting.

Toch de AIVD maar eens bellen.... Zelfs op Polinco.nl zijn ze nog niet zo extreem als jij..........

Waiting
02-01-03, 21:19
Geplaatst door Donna
Zo zo. Dus jij vindt Nelson Mandela een terrorist?

Ik denk dat je zo'n beetje de enige in heel Nederland bent die nog steeds de Zuid Afrikaanse onderdrukkings en apartheidspolitiek steunt Waiting.

Toch de AIVD maar eens bellen.... Zelfs op Polinco.nl zijn ze nog niet zo extreem als jij..........

Ja ik weet nu wel dat je me in een hokje wilt stoppen, ik ben volgens jou ook een Anti-Nederlander, maar als je nou ook net als Lennart iets beter leest voordat je reageert ; Lennart had het ook over 3 Nigerianen opgepakt in Frankrijk op verdenking van terrorisme....
Dus nogmaals beter lezen, voorkomt veel misverstanden.
En ik raad jou ook nogmaals aan om niet op de persoon te spelen, hier ga je voor de 100ste keer de fout in....

lennart
02-01-03, 21:33
Geplaatst door Waiting
Ja ik weet nu wel dat je me in een hokje wilt stoppen, ik ben volgens jou ook een Anti-Nederlander, maar als je nou ook net als Lennart iets beter leest voordat je reageert ; Lennart had het ook over 3 Nigerianen opgepakt in Frankrijk op verdenking van terrorisme....
Dus nogmaals beter lezen, voorkomt veel misverstanden.
En ik raad jou ook nogmaals aan om niet op de persoon te spelen, hier ga je voor de 100ste keer de fout in....

Schop nou toch niet tegen elke cactus aan, krijg je alleen maar stekels van in de voet.

Waiting
02-01-03, 21:38
Geplaatst door MokroMike II
Tussen 5 en 11 juni 1967 (Zesdaagse oorlog of juni oorlog) veroverde de Zionistische-kakkerlakken Oost-Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever op Jordanië, de Gazastrook en de Sinai woestijn op Egypte en de Golanhoogte op Syrië.

In de Westelijke Jordaanoever en Gaza waren daarvoor kampen opgezet waar zich Palestijnse vluchteling bevonden die uit Palestina waren verjaagd en gevlucht. Deze zijn nu dus door de Kakkerlakken bezet. Jordanie heeft later de gehele Westelijke Jordaanoever aan de Palestijnen geschonken en Egypte schonk de Gaza strook.

Deze gebieden zijn nu dus Palestijns en die kakkerlakken behoren daar gewoon op te tyftuh !!!



Dit is een leuke theorie......
Dus nu is de westoever een kadootje van Hussein?
Waarom gaf hij de palestijnen dan niet gewoon de westoever toen hij er nog controle over had gedurende 19 jaar? Vanaf 1948 tot 1967?
Dit is wel één van de meest origineelste argumenten die ik al in een tijdje heb gehoord, over het "recht" van de palestijnen op de West-Bank.

Idem je verhaal over Egypte....



MAAR HET ZIJN GEEN GEBIEDEN DIE BEHOREN TOT HET OORSPRONKELIJKE PALESTINA !!!!!

93% van wat nu Kakkerlakkenstaat-Israel heet is ook Palestijns......dit was namelijk WEL het oorspronkelijke PALESTINA !!! 7% van dat grondgebied is daadwerkelijk door Joden gekocht.....de rest....93%....is door verachtelijke-zionisten geroofd !

Er was nog maar 7% gekocht op het moment dat de arabieren besloten om een genocide aan te richten en de oorlog verklaarden.
En los van de 7% hebben de zionisten ook onbewoonbaar land, moerasgebieden in het Noorden en Woestijn in het zuiden bewoonbaar gemaakt.
Daar woonden geen arabieren.
Dus tel bij die 7% nog maar de hele Negev Woestijn en Emek Hachula in het Noorden....
Dan kom je toch al in de buurt van wat nu Israel heet hoor.
(En je komt zeker in de buurt van wat toegekend werd aan de Zionisten in het verdeel-plan)
En nog steeds zonder ook maar een arabier weg te jagen.
Alles ging mis op het moment dat de arabieren uit hebzucht en nationalisme kozen voor een alles of niets oorlog.
En het plan was om de joden te verjagen of te vermoorden.
Ook van het land dat gewoon was gekocht en bewoonbaar was gemaakt door de Zionisten
Dus het is vooral eigen schuld dikke bult, in plaats van genocide een arabische nederlaag.
Geweld loont niet, moet ik dat nog herhalen?

Donna
03-01-03, 16:56
Geplaatst door Waiting
Ja ik weet nu wel dat je me in een hokje wilt stoppen, ik ben volgens jou ook een Anti-Nederlander, maar als je nou ook net als Lennart iets beter leest voordat je reageert ; Lennart had het ook over 3 Nigerianen opgepakt in Frankrijk op verdenking van terrorisme....

Ik heb jou al lang geleden in een hokje ingedeeld. Sindsdien heb ik niks van je mogen lezen dat me op andere gedachten kan brengen. Integendeel.


Geplaatst door Waiting
Dus nogmaals beter lezen, voorkomt veel misverstanden.
En ik raad jou ook nogmaals aan om niet op de persoon te spelen, hier ga je voor de 100ste keer de fout in....

Ik lees altijd prima. En als je Nelson Mandela GEEN terrorist vindt, waarom zet je dat er dan niet bij?