PDA

Bekijk Volledige Versie : Bush: wij hebben de beste krijgsmacht



lennart
04-01-03, 03:09
FORT HOOD - De Amerikaanse president George Bush heeft vrijdag tegen Amerikaanse militairen onderstreept dat hij bereid is militair op te treden als Irak weigert zich van zijn massavernietigingswapens te ontdoen.

Als zulk ingrijpen noodzakelijk is, zullen de Verenigde Staten Irak verslaan, omdat wij de beste krijgsmacht hebben, zei de president tot duizenden juichende militairen op de legerbasis Fort Hood in Texas, niet ver van zijn ranch in Crawford waar hij oud en nieuw heeft gevierd.

Van de 42.000 militairen die in Fort Hood zijn gelegerd, bereiden zich er volgens Bush nu 1600 voor op hun vertrek naar een gebied overzee. De president ging daar niet verder op in. Hij noemde het regime van Saddam Hussein opnieuw een bedreiging.
"De Iraakse leider heeft in het openbaar zijn minachting jegens de Verenigde Naties getoond door niet met een geloofwaardig overzicht van zijn wapenarsenaal te komen. Mocht Saddam zijn lot bezegelen door te weigeren zich te ontwapenen en door de wereldopinie te negeren, zullen jullie geen veroveringsoorlog voeren, maar mensen bevrijden'', riep de Amerikaanse president uit.

Wapeninspecteurs van de VN hebben vrijdag, de rustdag van de moslims, vier installaties bezocht. Zij reden onder meer naar een vroeger munitiedepot meer dan 200 kilometer ten westen van Bagdad. Daar lagen voor de Golfoorlog van 1991 chemische wapens opgeslagen.

Ook inspecteerden zij een aanliggend terrein waar in de jaren tachtig van de vorige eeuw proeven met chemische wapens werden gedaan. Andere inspecteurs gingen naar een terrein van chemische fabrieken ten oosten van Bagdad.

bron: nu.nl

Arvid
04-01-03, 12:44
Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom Amerika militair gaat optreden tegen Irak (waar ik tegen ben) en niet tegen Noord Korea wat een veel gevaarlijker land is.

Kachol Levan
04-01-03, 14:28
Geplaatst door Arvid
Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom Amerika militair gaat optreden tegen Irak (waar ik tegen ben) en niet tegen Noord Korea wat een veel gevaarlijker land is.

Ik snap niet dat je het niet snapt. Noord Korea heeft geen olie. De VS wil graag wat overtollig oorlogstuig dumpen, maar niet op twee fronten tegelijk. Verder wil het graag de zionisten die het congres in handen hebben te vriend houden. Dan is het natuurlijk ook nog zo dat er in Noord Korea maar weinig moslims zitten, en Bush met een kruistocht tegen de Moslims bezig is.

Toch?

:D

Malcolm_X
04-01-03, 22:40
15. Maar de Aad handelden ten onrechte laatdunkend op aarde en zeiden: "Wie is machtiger dan wij?" Wisten zij niet dat Allah, Die hen schiep machtiger was dan zij? Doch zij plachten Onze tekenen te verwerpen.

16. Daarom zonden Wij tegen hen een razende wind gedurende verscheidene noodlottige dagen, opdat Wij hen in dit leven de straf der vernedering mochten doen ondergaan. De straf van het Hiernamaals zal zeker nog vernederender zijn en zij zullen niet worden geholpen.
(surah Fussilat)

~Panthera~
05-01-03, 12:24
"Wij hebben de beste krijgsmacht"
------------

Yep.....en het grootste oplopende financieringstekort per hoofd vd bevolking. :lol:
Wat de armen moeten bekopen met het sluiten van gaarkeukens en opvanghuizen etc, tot ze goed in de gaten krijgen dat ze de sluitpost van de regering zijn geworden en het eerdaags voor grote groepen in de US armoe troef word.
Mij benieuwen of Bushje dan nog zo populair is. :giechel: