PDA

Bekijk Volledige Versie : DE JOODS-ARABISCHE DIALOOG OP MAROC.NL - Waiting versus Ron



Ron Haleber
05-01-03, 11:04
DE JOODS-ARABISCHE DIALOOG OP MAROC.NL

De staart van de om duidelijk demagogische redenen door Kidon2 geplaatste topic "Geslaagde heldenactie" lijkt me te belangrijk dan om deze onbesproken in het niets te laten verdwijnen.

Ik leg mijn laatste discussie met Waiting - die nog voorzien is van een door Beheer gegeven onwelkom-label - voor aan alle prikkers. Bange prikkers zullen menen dat Beheer mij ook zo'n rode stikker gaat geven of mij bant.

Voor de voorgeschiedenis en mijn bijdragen aan de discussie zie het genoemde Kidon2-topic.

Ikzelf zal nu niet meer - dan bij hoge uitzondering -ingaan op oordelen van prikkers, want mijn mening is lijkt me nu wel duidelijk. En eindeloos zelf de discussie bepalen lijkt me niet gezond.

Beste Waiting,

Gisterenavond vertelde ik je dat ik je verhaal zeer respecteer. Ik wil hieronder echter ook een zakelijke benadering geven van een aantal punten die jij noemt en die verklaren waarom er toch een onoverbrugbere kloof tussen ons gaapt.

Met vriendelijke groeten, Ron.

Waiting in zwart - Ron in blauw


Beste Ron; Op de vraag wat ik zou hebben gedaan als ik voor dat kamp had gestaan, ik weet het niet en het is dan ook een gekke vraag.
Ik kan vanuit mijn luie stoel ook zeggen dat als ik in Sbrenica had geweest, dat ik me dan had verzet tegen Mladic. Vergis je dan ook niet, alleen het feit dat ik Israelier ben zegt niet dat ik blij ben met Sabra&Shatilla en dat ik wat er is gebeurd enigszins goedkeur. En ik vind Sharon inderdaad ook een havik, dat is gewoon zo.

Ik ben het met je eens. Om van jezelf te zeggen en zeker te weten dat je in zo'n situatie een held zou zijn, is - zeker op je 22ste - oneerlijk en zelfbedrog... Dat geldt ook voor mij en de andere prikkers.

Maar noem dan eens een vredesinitiatief waar je achter staat en dat je gesteund hebt, anders blijft jouw afkeuring ongeloofwaardig en speculatief.

Maar hij is niet de man achter de moorden. Alle docu's en verhalen over het drama zijn niet meer dan verdenkingen (en jij en ik weten precies wat de achterliggende motieven zijn.) Sharon vergelijken met Hitler of met de nazi's is gewoon valse propaganda en het is ook vooral een totaal verkeerde vergelijking. (Ik vind dan ook niet dat ik moet uitleggen waarom)

Sharon is misdadiger, dus Israel is misdadig? Zo werkt het niet Ron.
Sharon is oprecht controversieel en ik heb dan ook niet op hem gestemd, maar als er een andere premier de macht had in Israel, had de situatie nog steeds dezelfde geweest. Ook Barak had het niet anders gekund.

Je stelt eerder dat hij wel veroordeelt is door de staatscommissie. Dat is dus niet te rijmen met wat je nu zegt. "Oprecht controversieel" lijkt me toch wel een erg onjuist eufemisme om de man te beschrijven. Enkel een Duivel is in staat wraaknemers de vrije hand te geven een massamoord aan te richten. Dat blijkt duidelijk uit de stukken...

Sharon is niet Israel maar wel de democratisch gekozen regeringsleider. Ook Hitler kwam in 1933 democratisch aan de macht.

Het is duidelijk - volgens Peres - dat hij zich niet beschikbaar stelt om zich in een democratisch land dat niet in oorlog is, voor de rechter beschikbaar te stellen om zich te verantwoorden. Al zijn daden getuigen van moordzucht en roofzucht tegenover mensen die machteloos staan. Dat is dus meer dan "controversieel". Net als Bouterse zou hij zijn land als veroordeelde niet meer uitkunnen.

En we weten ook beiden dat Arafat vroeger verantwoordelijk was voor aanslagen in Israel en buiten Israel zoals het bloedbad bij de Olympische spelen in Munchen in 1972. Dat jij uit jouw standpunt die moorden mischien goedkeurt, neemt nog niet weg dat Arafat een moordenaar is.

Arafat is andere koek. In 1972 was hij trouwens guerilla-leider en het bloedbad dat hij noemt werd niet door Fatah maar door de FDPLP uitgevoerd. Natuurlijk keur ik die moorden niet goed, evenmin als die van OBL...

Maar elk mens heeft wel de plicht voor hij zijn morele oordeel uitspreekt, de wanhoop en uitzichtloosheid in te zien waarom anderen feitelijk tot hun misdaden komen! Elke rechter heeft die plicht en die telt die omstandigheden mee in zijn uitspraak...!

Waarom plaats ik dan niet foto's van Arafat met een Hitler snorretje? Volgens sommigen is hij anders ook uit op het vermoorden van alle joden toch? Ik doe daar liever niet aan, omdat het propaganda is en omdat ik mezelf dan op één lijn zet met extreem-rechts en met Kahana en co.

Als iemand een eigen staat wil naast de jouwe is hij duidelijk niet op een holocaust uit. Dat lijkt me heel duidelijk en rechtvaardigt jouw standpunt in dezen.

En wat betreft de "bezette gebieden" en de "legitieme" acties volgens jou tegen de "bezetter" en de vergelijking met Nederlanders die zich verzetten tegen de Duitsers; Die vergelijking gaat niet op.
Een Israelische soldaat gaat in het leger om zijn land te verdedigen, niet om land te veroveren.

Evenals onze Binnenlandse Verzetsstrijders onder bevel van de Majesteit, koningin Wilhelmina in Londen met haar kabinet, het recht hadden de militaire Bezetters met geweld te verdrijven, geldt dit voor de Palestijnen die hun land, de Bezette Westbank en Gaza verdedigen. Geroofd land wordt niet door jou als militair "verdedigd" maar veroverd. Dat weet je toch, zeker als militair...!

Wat betreft de West-Bank ben ik het met één punt eens en dat is dat er geen nederzettingen moeten worden gebouwd, maar ook los daarvan is de aanwezigheid van het IDF gewoon noodzakelijk. Ook al krijgt men hier in Nederland soms de indruk dat het leger er niks te zoeken heeft, als je wat beter het nieuws volgt in Israel dan weet je dat ze absoluut noodzakelijk zijn. Voor elke geslaagde aanslag, worden er 10 vermeden door de aanwezige soldaten. Dus zonder aanwezige soldaten heb je al gauw 10x meer aanslagen.

Nogmaals: Geroofd land wordt niet door jou als militair "verdedigd" maar veroverd. Dat weet je toch, zeker als militair...!

Om even terug te komen op de soldaten, een Israelier kan technisch gezien dienst weigeren, dat kan. Maar als Israelier denk je daar niet aan. Als Israelier ben je het leger dankbaar, je kent als Israelier de bloedige geschiedenis en je weet dat Israel in 1967 en 1973 al van de kaart was geveegd, zonder dat leger.

Ik zou daar als Israelische militair nou juist wel maar een over nadenken. Rabin - die jij nergens noemt - die de verpersoonlijking van Tsahal was (zo heet dat toch?), dacht wel degelijk over de rol van dat leger na en sloeg daarom een heel andere weg in...

Even tussen ons Ron, jij weet ook wel dat het niet zo zwart-wit is en jij weet ook wel wat de gemiddelde oppinie is onder de arabieren over Israel en dat er meer is dan alleen het teruggeven van het land.

Zelfs in Nederland was er na 1945 een behoorlijk anti-democratische stemming over hoe het geregeerd moest worden. Lees Lou de Jong. En dat er een Bijltjesdag was en de NSBers nazi-achtig behandeld werden is ook een feit.
Denk je nou echt dat die Palestijnen vergeleken met de Nederlanders van 45, een soort hemelse gouden engeltjes zijn na alles wat hun aangedaan is en wordt...?

En daarom worden deze vredesactivisten ook niet gewaardeerd in Israel.
De jongens die wel het leger in gaan, hebben eigenlijk helemaal geen keus. Ze moeten, omdat ze van hun land houden en omdat ze zien hoe het wordt aangevallen door palestijnse terroristen. Het blijven jonge mensen die denken goed te doen, jonge mensen die niet willen moorden en jonge mensen die willen overleven en bang zijn voor de dood.

Ook als je nationalistisch van je land houdt, moet je nog wel je verstand blijven gebruiken en inzien dat de nu ingeslagen weg op een catastrophe uitloopt, of al uitgelopen is.

Als jij nu eens onder jouw medestanders je afkeur duidelijk maakt van de aanslagen en hier mee in strijd gaat, dan ga ik met Israeliers en Joden in discussie over het stoppen van de idiote bouw van nederzettingen en het verwijderen er van. Groeten Waiting

Dit lijkt me een rare voorwaarde voorzover het één niet losstaat van het ander. Aanslagen op militairen als bezetters van een land waarmee ze zich in open oorlog bevinden, lijkt me moeilijk af te keuren...

Kijk als ik met die opdracht van jou mijn universitaire vrienden in Bir Zeit of in hun kamp in Damascus binnenga, dan verklaren zij mij terecht voor gek...

Kijk het enige wat ik in Damascus als gast in hun kamp - waar geen buitenlander binnenkomt en ze er grapjes over maken om me te gijzelen - kan doen is, ze proberen duidelijk te maken dat ze terwille van een oplossing de VN-resoluties moeten accepteren, iets dat jij me trouwens nog geeneens toezegt...!

En daarnaast wijs ik in mijn briefwisseling met ze af dat ze het steeds over joden als hun vijanden hebben. Hun vijanden zijn Israëlies als Kidon die de regeringspolitiek van Sharon steunen. Ik heb zelfs een briefwisseling afgebroken toen één van de meest intelligentste onder hen ook na mijn herhaald protest daar mee door ging...

Waarschijnlijk zal jij net als veel van mijn Palestijnse vrienden het onderscheid tussen Israëlies en joden geeneens willen maken. Net zoals je de VN-resoluties niet erkent. Mede daarom ziet de situatie er hopeloos uit, ben ik erg pessimistisch geworden en zie ik er zelf geen been meer in om me er zoals vroeger echt mee te bemoeien.

Als de situatie zo veretterd blijft, zal voor de Palestijnen alleen een Salah ed-Din een oplossing kunnen bieden. Ze hebben echt de tijd om op zijn komst te wachten.


Nawoord van Ron:

Hoewel het je duidelijk moge zijn dat op gronden die ik van je zie, jouw rode label verhang met dat van Kidon, heeft beheer blijkbaar toch een reden om jou er mee te stigmatiseren.

Maar toch trek je samen met hem op en leunt tegen hem aan. Wellicht is dat de reden van je label? Daarom herhaal ik tegenover jou de reden dat ik geen enkel vertrouwen heb in de aanwezigheid van provocateurs als Kidon2 op deze site:

Het hierbovenstaand antwoord van Kidon2 aan mij sluit elke twijfel daar over uit.

Het antwoord op mijn centrale vraag is kenmerkend: Op welke kennis en onderwerpen ben jij als jood aanspreekbaar? Op welke bijdrage van 30 eeuwen Jodendom kunnen we op jou een beroep doen?

Het enige wat hij te bieden heeft is: "het medogenloze terrorisme van de Palestijnen, hoe het te voorkomen is, wat de ware doelstelling van Arafat is "... Om als teken van vredeswil - om zich van Sharon te distanciëren - een vredesiniiatief te noemen, blijkt ontkend te worden.

Als dit het enige is wat er van 30 eeuwen Jodendom overblijft bij een Israëlische jood, dan blijkt voor mij dat de oprichting van de Joodse Staat geheel tevergeefs is geweest!

Dergelijke mensen met een zo vernauwde, geborneerde en propagandistische doelstelling horen volgens mij (ondanks dat veel prikkers het er niet mee eens zijn) op deze primair voor Marokkanen bedoelde site niet thuis.

Ron Haleber


http://www.ronhaleber.nl/palestina_bestanden/image020.jpg

Ron in gesprek met Palestijnen die studeren aan de universiteit van Damascus

http://www.ronhaleber.nl/palestina_bestanden/image001.gif

Onderstaande poster is een herinnering aan de vele anti-zionisten die een Joodse Staat niet als panacee voor joodse problemen zagen. Voor mij - in mijn gesprek met Palestijnen - is joods in elk geval niet hetzelfde als Israëlisch...

http://members.lycos.nl/haroun/prop/anti.gif

http://netureikarta.org

Couscousje
05-01-03, 11:16
Ron, sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat jij met je topics dit hele forum probeert te domineren... Ik zie meer Ron Haleber dan iemand anders... En alsof het niet genoeg is ga je topics samenvatten? Alsof het alleen maar draait hier om discussies waarin jij het hoge woord voert? Op deze manier lijkt het net of je wil zeggen: "Lees! Lees wat voor intelligentie ik tentoonspreid! LEES MIJ!"

Ik daGt het niet.

Please, get real, because you are really getting on my nerves, and we don't want that.

Cc

Orakel
05-01-03, 11:23
Ben het met CC eens.
Heb geprobeerd de genoemde discussie te volgen, maar die verzandt naar mijn smaak in een oeverloos debat over de vraag wie er gelijk heeft en of de schuld van het MO bij Arrafat of Sharon ligt.
Daarnaast wordt het een wat bilaterale topic en in dat geval kun je beter een emailwisseling opstarten.
Heb sowieso een beetje m'n buik vol van die MO-discussies.
Ik weet niet door wie, maar er is hier onlangs de vraag gesteld of het niet een beetje veel wordt. De helft van de topics gaat over Israel en het MO en de andere helft over OBL en andere idioten.

:fpetaf:

Ron Haleber
05-01-03, 11:46
Als nodige aanvulling een illustratie van de poster van de Neturei Karta:


Orthodoxe joodse rabbi’s protesteren tegen het bezoek van "criminele" minister Sharon aan Londen

Londense orthodoxe joodse rabbi’s, vertegenwoordigers van Neturei Karta, protesteren tegen het bezoek van "criminele" minister Sharon.

Een afvaardiging van orthodox joodse rabbi’s verklaren zich solidair met het Palestijnse volk in protest tegen de zionistische staat en tegen het bezoek van zijn huidige leider (die zichzelf valselijk portretteert als representatief voor de joodse wereld) aan de minister in Downing street, Londen.

Rabbi Abraham Grohman van Neturei Karta, leider van de delegatie en vertegenwoordiger van de antizionistische orthodox joodse gemeenschap van het Verenigd Koninkrijk, keurt het zionisme af en zo ook het onrechtmatig in bezit nemen van het heilige land van het Palestijnse volk. Volgens hem druist dit volledig in tegen de zedenleer van het judaïsme en hij noemt het een misdaad tegen de menselijkheid in het algemeen en tegen de Arabische moslimwereld in het bijzonder.

Verder verklaarde hij: "Sharon in het bijzonder en de zionistische staat en hun wreedheden in het algemeen representeren op geen enkele wijze het joodse volk".

"Het judaïsme verlangt dat het joodse volk in vrede en met respect met alle andere mensen samenleeft, ongeacht hun nationaliteit. De geschiedenis van de zionistische staat is een bewijs dat het zionisme deze grondstellingen van de Torah verwerpt. Het is hoog tijd, dat de joodse wereld afstand neemt van het zionisme en van het spoor van bloedvergieten dat het achterlaat".

"Het joodse volk werd door een goddelijke uitspraak verbannen. De poging om deze verbanning te herroepen door een onafhankelijke, zogenaamde, joodse staat te stichten was en is nog steeds in directe tegenspraak met de heilige joodse wet en is een toonbeeld van opstand tegen G-d. De zionistische staat is verboden fruit".

"Wat deze overtreding nog erger maakt is het constante vertrappen van de Palestijnse rechten. Alleen door de volledige ontmanteling van de zionistische staat en de volledige herbevestiging van de Palestijnse zelfbeschikking over het heilige land, kan de werkelijke vrede worden bewerkstelligd. Wij bidden dat dit door geweldloze middelen wordt bereikt".

"De leerstelling van de Torah leert ons, dat opstandigheid tegen G-d nooit succesvol kan zijn"

"Traditionele joden zijn altijd tegen zionisme geweest. De huidige gebeurtenissen hebben bewezen dat deze opstelling terecht is. Sharon representeert iets verachtelijks en volkomen oneigens voor het judaïsme.

De demonstratie vond plaats op 24 juni 2001 in Downing Street, Londen.

Voor meer informatie over Neturei Karta zie ook http://netureikarta.org

Donna
05-01-03, 11:49
Geplaatst door Ron Haleber
DE JOODS-ARABISCHE DIALOOG OP MAROC.NL

De staart van de om duidelijk demagogische redenen door Kidon2 geplaatste topic "Geslaagde heldenactie" lijkt me te belangrijk dan om deze onbesproken in het niets te laten verdwijnen.

Ik leg mijn laatste discussie met Waiting - die nog voorzien is van een door Beheer gegeven onwelkom-label - voor aan alle prikkers.

Voor de voorgeschiedenis en mijn bijdragen aan de discussie zie het genoemde Kidon2-topic.

Ikzelf zal nu niet meer - dan bij hoge uitzondering -ingaan op oordelen van prikkers, want mijn mening is lijkt me nu wel duidelijk. En eindeloos zelf de discussie bepalen lijkt me niet gezond.

Tsja. Interessante discussie. Maar het maakt voo rmij vooral duidelijk waarom een 'normale' discussie over het M.O. hier zo moeilijk is.



Geplaatst door Ron Haleber

Beste Ron; Op de vraag wat ik zou hebben gedaan als ik voor dat kamp had gestaan, ik weet het niet en het is dan ook een gekke vraag.
Ik kan vanuit mijn luie stoel ook zeggen dat als ik in Sbrenica had geweest, dat ik me dan had verzet tegen Mladic. Vergis je dan ook niet, alleen het feit dat ik Israelier ben zegt niet dat ik blij ben met Sabra&Shatilla en dat ik wat er is gebeurd enigszins goedkeur. En ik vind Sharon inderdaad ook een havik, dat is gewoon zo.

Ik ben het met je eens. Om van jezelf te zeggen en zeker te weten dat je in zo'n situatie een held zou zijn, is - zeker op je 22ste - oneerlijk en zelfbedrog... Dat geldt ook voor mij en de andere prikkers.

Maar noem dan eens een vredesinitiatief waar je achter staat en dat je gesteund hebt, anders blijft jouw afkeuring ongeloofwaardig en speculatief.

Interessant om te weten wat Waiting al dan niet zou hebben gedaan als, of welk vredesinitiatief hij al dan niet heeft gesteund om zijn geloofwaardigheid aan te tonen, maar ergens kan ik de 'plaats' en 'context' van dat debat niet rijmen met de functie van dit forum.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ook de titel van het topic rijm ik daar niet mee. Joods-Arabische dialoog? Dat is wel hele hoge eisen stellen aan de rijkweidte van dit forum.


Geplaatst door Ron Haleber


Ook als je nationalistisch van je land houdt, moet je nog wel je verstand blijven gebruiken en inzien dat de nu ingeslagen weg op een catastrophe uitloopt, of al uitgelopen is.

Als jij nu eens onder jouw medestanders je afkeur duidelijk maakt van de aanslagen en hier mee in strijd gaat, dan ga ik met Israeliers en Joden in discussie over het stoppen van de idiote bouw van nederzettingen en het verwijderen er van. Groeten Waiting

Dit lijkt me een rare voorwaarde voorzover het één niet losstaat van het ander. Aanslagen op militairen als bezetters van een land waarmee ze zich in open oorlog bevinden, lijkt me moeilijk af te keuren...

Kijk als ik met die opdracht van jou mijn universitaire vrienden in Bir Zeit of in hun kamp in Damascus binnenga, dan verklaren zij mij terecht voor gek...

Kijk het enige wat ik in Damascus als gast in hun kamp - waar geen buitenlander binnenkomt en ze er grapjes over maken om me te gijzelen - kan doen is, ze proberen duidelijk te maken dat ze terwille van een oplossing de VN-resoluties moeten accepteren, iets dat jij me trouwens nog geeneens toezegt...!

En daarnaast wijs ik in mijn briefwisseling met ze af dat ze het steeds over joden als hun vijanden hebben. Hun vijanden zijn Israëlies als Kidon die de regeringspolitiek van Sharon steunen. Ik heb zelfs een briefwisseling afgebroken toen één van de meest intelligentste onder hen ook na mijn herhaald protest daar mee door ging...

Waarschijnlijk zal jij net als veel van mijn Palestijnse vrienden het onderscheid tussen Israëlies en joden geeneens willen maken. Net zoals je de VN-resoluties niet erkent. Mede daarom ziet de situatie er hopeloos uit, ben ik erg pessimistisch geworden en zie ik er zelf geen been meer in om me er zoals vroeger echt mee te bemoeien.

Als de situatie zo veretterd blijft, zal voor de Palestijnen alleen een Salah ed-Din een oplossing kunnen bieden. Ze hebben echt de tijd om op zijn komst te wachten.


'Maak bij je medestanders je afkeuring duidelijk'. 'Erken VN resoluties'. 'Als jij met je medestanders dit gaat bespreken bespreek ik dat'. 'Distantieer je eerst eens van dattum en dan praten we verder'.

Hier zijn niet twee individuen met een verschillende mening aan het woord, maar twee vooruitgeschoeven posten van respectievelijk het Israelische en Arabische politieke blok. Wating moet een VN resolutie erkennen? Ron moet onder zijn medestanders zijn afkeuring laten horen over weet ik veel wat? En dan praten we verder?

Mensen mensen, wat een overschatting van zowel je eigen rol als de rol van dit forum. Dat zie je wel vaker hier. Dat mensen elkaar de meest idiote machtsposities toedelen. En elkaar dus zo serieus gaan nemen, dat aan bepaalde opmerkingen van prikkers daadwerkelijk politieke consequenties worden verbonden.

Als dat inderdaad de teneur is hier, dan begrijp ik wel waarom zoveel discussies hier fout gaan. Kennelijk roep ik niet vaak genoeg dat ik me onder mijn 'medestanders' (who ever that may be) distantieer van terroristische aanslagen ofzo. En worden bijdragen op een Palestijns-Israelische weegschaal gelegd en wordt aan de gewogen balans onmiddelijk een label verbonden. 'Anti-Israel' 'Pro-terrorisme'.
Kennelijk is dit geen lollig discussieprikbord met anonieme prikkers die allemaal om hun eigen persoonlijke reden het leuk vinden om hier vaak te komen, maar een onderhandelingsplatform met een politieke rijkweidte van Amsterdam tot Taba, Madrid, Oslo..........

Gekkigheid mensen! Get real!


Geplaatst door Ron Haleber
[Nawoord van Ron:

Hoewel het je duidelijk moge zijn dat op gronden die ik van je zie, jouw rode label verhang met dat van Kidon, heeft beheer blijkbaar toch een reden om jou er mee te stigmatiseren.

Maar toch trek je samen met hem op en leunt tegen hem aan. Wellicht is dat de reden van je label? Daarom herhaal ik tegenover jou de reden dat ik geen enkel vertrouwen heb in de aanwezigheid van provocateurs als Kidon2 op deze site:

Het hierbovenstaand antwoord van Kidon2 aan mij sluit elke twijfel daar over uit.

Het antwoord op mijn centrale vraag is kenmerkend: Op welke kennis en onderwerpen ben jij als jood aanspreekbaar? Op welke bijdrage van 30 eeuwen Jodendom kunnen we op jou een beroep doen?

Het enige wat hij te bieden heeft is: "het medogenloze terrorisme van de Palestijnen, hoe het te voorkomen is, wat de ware doelstelling van Arafat is "... Om als teken van vredeswil - om zich van Sharon te distanciëren - een vredesiniiatief te noemen, blijkt ontkend te worden.

Als dit het enige is wat er van 30 eeuwen Jodendom overblijft bij een Israëlische jood, dan blijkt voor mij dat de oprichting van de Joodse Staat geheel tevergeefs is geweest!

Dergelijke mensen met een zo vernauwde, geborneerde en propagandistische doelstelling horen volgens mij (ondanks dat veel prikkers het er niet mee eens zijn) op deze primair voor Marokkanen bedoelde site niet thuis.

Ron Haleber


http://www.ronhaleber.nl/palestina_bestanden/image020.jpg

Ron in gesprek met Palestijnen die studeren aan de universiteit van Damascus

http://www.ronhaleber.nl/palestina_bestanden/image001.gif

Het is misschien een beetje idioot dat juist ik hier nu mee kom, ik heb immers ook vrij fel gereageerd op Kidon en zijn rol hier op dit forum. Maar de redenen daarvoor zijn vrij simpel. Ik begrijp gewoon niet waarom iemand zo veel tijd aan een discussieforum besteedt waar hij overduidelijk alleen mensen ziet die hij mafketels vindt en ziet hij zijn eigen bijdrage hier voornamelijk als middel om die bewuste prikkers het bloed onder de nagels te willen halen. Dat vind ik provocatief en ook 'gemeen', zeker omdat het er alle schijn van heeft dat er hier op dit forum regelmatig nare anti-semitische opmerkingen worden geplaatst maar ook, en dat vind ik ook verderfelijk, worden 'uitgelokt'. Het beheer van dit forum hangt een aangifte en rechtszaak boven het hoofd. Dat is iets heel concreets. Ik vind het bizar dat er mensen daadwerkelijk op uit zijn om dat nog erger te maken. DAAR stel ik mijn vraagtekens bij.

Ik heb niet de behoefte om Kidon aan te spreken op 30 eeuwen jodendom, en trek op basis van zijn bijdrages aan dit forum zeker niet de conclusie dat de oprichting van de staat Israel tevergeefs is geweest. Kidon is net als Waiting (en net als ik) gewoon een anoniem individu met een mening, zijn acties hebben geen enkel effect op de staat Israel of de stand van zaken in de mondiale geopolitieke balans. Daarom vind ik zijn bijdragen soms ook zo bizar, omdat hij zich wel gedraagt als vooruitgeschoven post van het Israelische ministerie van buitenlandse zaken. Net zoals Waiting zich gedraagt als sergeant van de IDF in actieve dienst.

Als je jezelf, of anderen, zoveel 'invloed' toedicht, is het niet vreemd dat de sfeer op dit forum zo ontzettend gespannen is soms. Het is immers erg frustrerend om op zaterdagavond over het conflict te 'onderhandelen op het nieuws van de dag prikbord van maroc.nl', en mensen tot 'politieke consessies' te dwingen, om vervolgens de volgende dag te merken dat die onderhandeling volstrekt geen effect heeft op de stand van zaken in het bewuste conflict.

Mijn idee zou dan dus ook zijn: come of your freaking high horse! Erken gewoon dat niemand op dit forum ook maar ene mallemoer voorstelt, en hecht niet zo veel waarde aan elkaars mening! Discussier op basis van de inhoud en hou in vredesnaam je emoties een beetje in de hand. Je bent niet in dienst van Arafat of Sharon! Je bent niets! Niemand! net als ik!

Dan kun je het nog steeds fundamenteel met elkaar oneens zijn, maar de kans dat je als 'mensen' wat nader tot elkaar komt wordt met een factor 10 vermenigvuldigd.

Ron Haleber
05-01-03, 11:51
Geplaatst door Couscousje
Ron, sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat jij met je topics dit hele forum probeert te domineren... Ik zie meer Ron Haleber dan iemand anders...

Pardon, Couscousje e.a. dit is pas de tweede ooit door mij geplaatste topic...!

En zoals ik al aankondigde, zal ik mij slechts bij hoge uitzondering in de discussie over dit topic mengen.

Wees tevreden: Couscousje, de komende tijd zal ik jouw advies opvolgen: je zult héél Maroc.Nl dus wekenlang helemaal voor jou alleen hebben...!

Ik zal hier niet meer (of slechts hoogst sporadisch) aanwezig zijn want ik moet o.a. Marokkaanse Vrouwen-organisaties helpen om een demonstratie te organiseren. En je weet, in al die Couscousjes bij mekaar, daar gaat voor een man heel veel tijd inzitten...

Jouw inhoudelijk veel diepergaande inleidingen op je vele topics zoals dat ene veelzeggende zinnetje over Oudkerk op NOVA, die zal ik dagenlang bestuderen omdat jij natuurlijk als Marokkaanse ontzettend veel meer weet over de zaken waar ik het over heb...!

Zo zal ik mij zeker niet meer mengen in jouw recht op het dragen van de Burqa, Tsador of andere stijlvolle kleding.

Ook Maarten adviseer ik hierbij maar om zijn lippen stijf op elkaar te houden en elke schijn van een carnavaleske grijns te onderdrukken; want die Limburgse Prins is minstens even onverbeterlijk als ik - zeker nu het Carnaval in aantocht is...

En Couscousje, die Maastreeghtenaren zijn echt niet te vertrouwen hoor, met Carnaval loopt die Maarten drie dagen lang met een burqa te hossen en café in café uit bier te drinken... Een aanfluiting voor jouw principes! Wedden dat het waar is?

Groetjes, seleima lheinik,

Ron.

Donna
05-01-03, 11:52
Het lukt me on de een of andere reden niet meer om berichten te verwijderen.

Dan maar dit neerpennen.

Couscousje
05-01-03, 11:53
Geplaatst door Ron Haleber
Zoals ik al aankondigde, zal ik mij slechts bij hoge uitzondering in deze discussie mengen. Dit is overigens pas de tweede ooit door mij geplaatste topic.

Maar wees tevreden: de komende week (weken) zal ik - dus met name op jouw advies opvolgen - en slechts hoogst sporadisch aanwezig zijn en met name jou Couscousje enkel passief volgen...!

Groetjes, seleima lheinik,

Ron.

:rolleyes:

Oh jee, de zoveelste stalker.

Cc

Orakel
05-01-03, 12:02
Geplaatst door Donna
Het lukt me on de een of andere reden niet meer om berichten te verwijderen.

Dan maar dit neerpennen.

Ik citeerde een heel ander stuk , maar krijg dit in beeld??? :maf3:

Ik had namelijk het idee dat jij jezelf aan het citeren was Donna.

kdacht, dasniegoe.. die moet eerst ff een goeie bak koffie..
:wijs:

Donna
05-01-03, 12:06
Geplaatst door Orakel
Ik citeerde een heel ander stuk , maar krijg dit in beeld??? :maf3:

Ik had namelijk het idee dat jij jezelf aan het citeren was Donna.

kdacht, dasniegoe.. die moet eerst ff een goeie bak koffie..
:wijs:


Klopt, ik wilde in het eerste bericht iets wijzigen maar ik drukte op 'citeer', ipv 'wijzig', toen ik die post wilde deleten kreeg ik een melding dat ik daartoe niet geautoriseerd ben..........

(Heb er al zeker 4 koppen koffie inzitten :D )

Simon
05-01-03, 13:14
Geplaatst door Ron Haleber
Dergelijke mensen met een zo vernauwde, geborneerde en propagandistische doelstelling horen volgens mij (ondanks dat veel prikkers het er niet mee eens zijn) op deze primair voor Marokkanen bedoelde site niet thuis.[/B]

Ron Haleber


Troost je .... er zijn ook moslims met een dergelijke instelling op deze site. En het leuke van maroc.nl is dat ze er allemaal op de een of andere wijze thuis horen.

Simon

Ron Haleber
06-01-03, 10:52
Prikkers,

Ik vind de reacties uiterst teleurstellend en verhelderend.

Deze topic zal morgen wel van het prikbord verdwenen zijn, net als de topic waar deze een voortzetting van is en die al door beheer afgesloten is...!

Nu plaatst er een iemand voor de waarschijnlijk eerste keer een discussie van jullie zelf als topic over een onderwerp waar jullie elke dag tien sensationele artikeltjes uit de flutmedia over op het prikbord zetten...

En wat is dan jullie reactie...?

Onvergelijkt jaloers gaan zeuren en daarnaast babbelen over zaken die daar niets mee te maken hebben...!

Jullie zijn werkelijk geen knip voor de neus waard...! Alleen zionistische propaganda en de sensatie-bladen zijn aan jullie blijkbaar goed besteed...!

Op die manier onttrekt wegens jullie gezeur, Waiting zich met recht aan een antwoord op mijn reactie en aan jullie ideeën daarover...!

Met name staat ook jullie retorisch verdediging van het recht op vrije meninguiting nu in een kwaad daglicht.

Want Waiting heeft een rood onderschrift dat hij op moet hoepelen. En dan zouden jullie hem bij moeten springen door serieus met hem te discussiëren...! Zeker nu de topic van zijn oorspronkelijke discussie door Beheer wordt geschrapt en verdwijnt...

Maar behalve uitwisselen van sensatie en propaganda interesseert het MO jullie blijkbaar geen ene bal...

Ik trek me daarom maar een tijdje van deze site terug!

De groeten, Ron Haleber.

Tomas
06-01-03, 11:06
Geplaatst door Ron Haleber
Prikkers,

Ik vind de reacties uiterst teleurstellend en verhelderend.

Deze topic zal morgen wel van het prikbord verdwenen zijn, net als de topic waar deze een voortzetting van is en die al door beheer afgesloten is...!

Nu plaatst er een iemand voor de waarschijnlijk eerste keer een discussie van jullie zelf als topic over een onderwerp waar jullie elke dag tien sensationele artikeltjes uit de flutmedia over op het prikbord zetten...

En wat is dan jullie reactie...?

Onvergelijkt jaloers gaan zeuren en daarnaast babbelen over zaken die daar niets mee te maken hebben...!

Jullie zijn werkelijk geen knip voor de neus waard...! Alleen zionistische propaganda en de sensatie-bladen zijn aan jullie blijkbaar goed besteed...!

Op die manier onttrekt wegens jullie gezeur, Waiting zich met recht aan een antwoord op mijn reactie en aan jullie ideeën daarover...!

Met name staat ook jullie retorisch verdediging van het recht op vrije meninguiting nu in een kwaad daglicht.

Want Waiting heeft een rood onderschrift dat hij op moet hoepelen. En dan zouden jullie hem bij moeten springen door serieus met hem te discussiëren...! Zeker nu de topic van zijn oorspronkelijke discussie door Beheer wordt geschrapt en verdwijnt...

Maar behalve uitwisselen van sensatie en propaganda interesseert het MO jullie blijkbaar geen ene bal...

Ik trek me daarom maar een tijdje van deze site terug!

De groeten, Ron Haleber.

Nou, nou...

Wie zijn in godsnaam die "Jullie"...?

Donna
06-01-03, 11:41
Geplaatst door Ron Haleber
Prikkers,

Ik vind de reacties uiterst teleurstellend en verhelderend.

Deze topic zal morgen wel van het prikbord verdwenen zijn, net als de topic waar deze een voortzetting van is en die al door beheer afgesloten is...!

Nu plaatst er een iemand voor de waarschijnlijk eerste keer een discussie van jullie zelf als topic over een onderwerp waar jullie elke dag tien sensationele artikeltjes uit de flutmedia over op het prikbord zetten...

En wat is dan jullie reactie...?

Onvergelijkt jaloers gaan zeuren en daarnaast babbelen over zaken die daar niets mee te maken hebben...!.

Sorry Ron, maar ik vind dit pas echt een goed voorbeeld van een teleurstellende reactie.

Hartelijk dank voor het openen van een tweede topic met dezelfde text als de eerste.

Ik heb een reactie van hier tot tokio gemaakt en volgens mij staan daar wel wat zinnige opmerkingen in, maar dat lijkt je geheel te ontgaan.



Geplaatst door Ron Haleber
Jullie zijn werkelijk geen knip voor de neus waard...! Alleen zionistische propaganda en de sensatie-bladen zijn aan jullie blijkbaar goed besteed...!. [/B]

Wat een rampzalige klote opmerking Ron. Ik had je hoger ingeschat. Kennelijk niet terecht.


Geplaatst door Ron Haleber
Op die manier onttrekt wegens jullie gezeur, Waiting zich met recht aan een antwoord op mijn reactie en aan jullie ideeën daarover...!

Met name staat ook jullie retorisch verdediging van het recht op vrije meninguiting nu in een kwaad daglicht.

Allereerst: de prikkers op dit forum discussieren al erg lang met Waiting over het M.O. Het is leuk dat er nog iemand met kennis over het MO bij is om een extra bijdrage te leveren, maar ook zonder jou waren we hier prima in staat om op niveau te discussieren.

De toevoeging in je laatste zin, en de koppeling met de eerste zin, snap ik niet. Sorry. Die moet je nog even toelichten als je wilt.


Geplaatst door Ron Haleber
Maar behalve uitwisselen van sensatie en propaganda interesseert het MO jullie blijkbaar geen ene bal...

Ik trek me daarom maar een tijdje van deze site terug!

De groeten, Ron Haleber. [/B]


Die laatste opmerking, daarvan zou het je sieren als je je excuses aanbiedt. Ik ga er vooralsnog vanuit dat je dit in een vlaag van woede opschreef. De betrokkenheid van prikkers bij het Midden Oosten is erg groot, en daar kun jij absoluut geen oordeel over vellen. Dat oordeel staat je ook niet.

Als we niet onmiddelijk ' o-hozanna Ron voor je megaintellectualistische bijdrage' roepen dan haak jij af met de conclusie dat het ons kennelijk niet interesseert?

Of om een idool van mij te citeren uit de Nederlandse literatuur: 'Goh, welbedankt, moeten we je nu pijpen ofzo?'

En na zo'n bericht meteen afhaken?

Nou nou.... guttegut.......

Ron Haleber
06-01-03, 11:46
Geplaatst door Puk
Steun uit onverwachte hoek wellicht?

Ik vind het juist een goed idee van je om de Joods-Arabische dialoog als aparte topic op maroc.nl te behandelen.

Het is op maroc.nl een heel belangrijk onderwerp. Het is dan beter de discussie niet gefragmenteerd te voeren. Er zijn bovendien nog andere onderwerpen die ook van belang zijn. En die dreigden nog nauwelijks aan bod te komen. Maroc.nl leek meer en meer een palestina.nl te worden.

Wat ik wel irritant vind is de manier waarop je je presenteert op dit forum. Wat meer bescheidenheid is op z'n plaats. Daar bereik je volgens mij meer mee op de lange duur. Maar laat je mening en je inzichten vooral blijken! Ik zou ze nog gaan missen...

"Steun uit onverwachte hoek wellicht?" Ja want jij hebt er toch veel meer dan ikzelf een handje van om grof uit de hoek te komen...!

Maar op onverwachte momenten kom je ineens met een goed beargumenteerde reactie. Ik denk dat het er mee te maken heeft met welk been je die dag uit bed opstond?

Ik moet je eerlijk toegeven dat ik tegenover JMT en Simon - overijverige prikkers op deze site - me ook wel eens weinig diplomatiek heb geuit en ongeduldig werd...

Maar dan ging het om oude ingeroeste vooroordelen waartegen ik al decennia lang islam en Marokkanen moet verdedigen.
En als je dan nog weinig tijd heb ook, dan gaat het wel eens kort door de bocht... Dat zei ik er trouwens ook vaak bij.

Dat het hier meer op een Palestina.nl lijkt, dat is zo: tel de dagelijkse topics maar af... Maar daarom leek het mij juist leuk om vanuit onszelf een discussie te starten en niet vanuit de sensatie...

In elk geval je deelt mijn bezwaren...!

Ron

Ron Haleber
06-01-03, 12:25
Geplaatst door Donna
Tsja. Interessante discussie. Maar het maakt voo rmij vooral duidelijk waarom een 'normale' discussie over het M.O. hier zo moeilijk is.

Interessant om te weten wat Waiting al dan niet zou hebben gedaan als, of welk vredesinitiatief hij al dan niet heeft gesteund om zijn geloofwaardigheid aan te tonen, maar ergens kan ik de 'plaats' en 'context' van dat debat niet rijmen met de functie van dit forum.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ook de titel van het topic rijm ik daar niet mee. Joods-Arabische dialoog? Dat is wel hele hoge eisen stellen aan de rijkweidte van dit forum.

'Maak bij je medestanders je afkeuring duidelijk'. 'Erken VN resoluties'. 'Als jij met je medestanders dit gaat bespreken bespreek ik dat'. 'Distantieer je eerst eens van dattum en dan praten we verder'.

Hier zijn niet twee individuen met een verschillende mening aan het woord, maar twee vooruitgeschoeven posten van respectievelijk het Israelische en Arabische politieke blok. Wating moet een VN resolutie erkennen? Ron moet onder zijn medestanders zijn afkeuring laten horen over weet ik veel wat? En dan praten we verder?

Mensen mensen, wat een overschatting van zowel je eigen rol als de rol van dit forum. Dat zie je wel vaker hier. Dat mensen elkaar de meest idiote machtsposities toedelen. En elkaar dus zo serieus gaan nemen, dat aan bepaalde opmerkingen van prikkers daadwerkelijk politieke consequenties worden verbonden.

Als dat inderdaad de teneur is hier, dan begrijp ik wel waarom zoveel discussies hier fout gaan. Kennelijk roep ik niet vaak genoeg dat ik me onder mijn 'medestanders' (who ever that may be) distantieer van terroristische aanslagen ofzo. En worden bijdragen op een Palestijns-Israelische weegschaal gelegd en wordt aan de gewogen balans onmiddelijk een label verbonden. 'Anti-Israel' 'Pro-terrorisme'.
Kennelijk is dit geen lollig discussieprikbord met anonieme prikkers die allemaal om hun eigen persoonlijke reden het leuk vinden om hier vaak te komen, maar een onderhandelingsplatform met een politieke rijkweidte van Amsterdam tot Taba, Madrid, Oslo..........

Gekkigheid mensen! Get real!

Ik heb niet de behoefte om Kidon aan te spreken op 30 eeuwen jodendom, en trek op basis van zijn bijdrages aan dit forum zeker niet de conclusie dat de oprichting van de staat Israel tevergeefs is geweest. Kidon is net als Waiting (en net als ik) gewoon een anoniem individu met een mening, zijn acties hebben geen enkel effect op de staat Israel of de stand van zaken in de mondiale geopolitieke balans. Daarom vind ik zijn bijdragen soms ook zo bizar, omdat hij zich wel gedraagt als vooruitgeschoven post van het Israelische ministerie van buitenlandse zaken. Net zoals Waiting zich gedraagt als sergeant van de IDF in actieve dienst.

Als je jezelf, of anderen, zoveel 'invloed' toedicht, is het niet vreemd dat de sfeer op dit forum zo ontzettend gespannen is soms. Het is immers erg frustrerend om op zaterdagavond over het conflict te 'onderhandelen op het nieuws van de dag prikbord van maroc.nl', en mensen tot 'politieke consessies' te dwingen, om vervolgens de volgende dag te merken dat die onderhandeling volstrekt geen effect heeft op de stand van zaken in het bewuste conflict.

Mijn idee zou dan dus ook zijn: come of your freaking high horse! Erken gewoon dat niemand op dit forum ook maar ene mallemoer voorstelt, en hecht niet zo veel waarde aan elkaars mening! Discussier op basis van de inhoud en hou in vredesnaam je emoties een beetje in de hand. Je bent niet in dienst van Arafat of Sharon! Je bent niets! Niemand! net als ik!

Dan kun je het nog steeds fundamenteel met elkaar oneens zijn, maar de kans dat je als 'mensen' wat nader tot elkaar komt wordt met een factor 10 vermenigvuldigd.

Beste Donna,

Ik heb er alle begrip voor dat jij die al meer dan duizend bijdrages leverde aan deze site, mij vindt overreageren.

Maar lees je bijdrage hier waar je me expliciet naar verwijst nog eens over...!

Dan zie je toch dat je een echt zinnige discussie opstarten tussen Waiting en Marokkanen toch voor onmogelijk verklaart. En daaraan ergerde ik me. Terecht...?

Daarbij maak je er een caricatuur van. Ik en Waiting zouden "" vooruitgeschoven posten" innemen, waar wij ons enorm veel "invloed" toedichten""die elkaar de meest idiote machtsposities toedelen. Waiting namens "het Israelische ministerie van buitenlandse zaken"...
Om hem en mij zo belachelijk te maken vind ik niet terecht.

Waiting is een joch van 22 jaar dat met argumenten persoonlijk zijn visie als Israëlie geeft. En daar moeten wij principieel eens op ingaan. Dat doe jij hier in bovenstaande bijdrage in elk geval duidelijk niet ...!

Die kidon die je zoals je ergens zegt nog nooit op een mening hebt kunnen betrappen, die kunnen we missen als kiespijn...

Je zegt "Ik heb niet de behoefte om Kidon aan te spreken op 30 eeuwen jodendom". Ok. maar waarop dan wel als prikker op dit forum?

Ik stelde hem die vraag om te zien of hij ook nog ergens anders aanspreekbaar op is dan zijn propaganda, die enkel te beantwoorden is door hem lik op stuk te geven met anti-propaganda. Zijn antwoord is dus: nee.

Nou dan weet ik voortaan waar ik aan toe ben. En moeten jij of ik hem in voorkomend geval maar weer van een berg anti-propaganda voorzien om hem de mist in te laten gaan en zo onze onze "anti-semieten" te beschermen tegen het van het web halen van Maroc.NL. Capito madame...? - zoals Maarten zegt tegen Yehi -...!

Om ons prikkers als een kudde anonieme schapen af te schilderen op dit forum vind ik miesmakend... Waarom zit ik hier dan, voor de kat zijn kut soms...? "Je bent niets. Erken gewoon dat niemand op dit forum ook maar ene mallemoer voorstelt, en hecht niet zo veel waarde aan elkaars mening!"... Nou vandaar juist mijn door jou als beledigend opgevatte reactie!

We zitten feitelijk dus bij jou in de creche om met blokken en treintjes te spelen. Hoe leuk jij als kleuterleidstrer ook mag zijn, daar leen ik mij niet voor!

Neem de stukken van Maarten . Die horen zo op de opinie-pagina van de NRC HANDELSBLAD geplaatst te worden...! Eindelijk eens een paar verstandige woorden over recht en islam!

Zeg het maar eerlijk, je bent na 1100 reacties het gedoe hier erg moe geworden en je bent aan een vacantie toe...!

Met vriendelijke groeten,

Ron.

rafiq
06-01-03, 12:43
Beste Ron,

Ik begrijp je teleurstelling. Nu kun je je afvragen waarom men van maroc.nl "af wil".

Het (veronderstelde)antisemitisme is hier enkel gebakken lucht. Zo'n Kidon 2 is een oprechte provocateur en het is natuurlijk koren op de molen van zo'n heerschap en de politiek om zich hier te manifesteren.

Omdat deze heerschap bijna alleen maar goedkope reacties krijgt zou je denken dat deze heerschap ECHT de wijsheid in pacht heeft.

Ik verwijt de zionisten hier een oprechte lafheid.
Dat deze lieden gaan provoceren op Polinco.net of menig andere Germaanse site waar men echt waar krijgt voor zijn geld. Goed onderbouwde reacties, niet het over en weer gescheld. Daar zit geen gevaar in. Het gevaar zit hem in de geslepenheid en de antisemitische retoriek waar een Kidon 2 een puntje aan kan zuigen. En ik denk dat Kidon2 daar van een koude kermis terug zal komen. Maar het gedachtengoed van Kidon komt goed uit de verf bij zijn Germaanse kameraden. Probeer het daar eens!

Ik verwijt Kidon2 en de politiek een sluwe vorm van racisme toe. Kidon 2 en de zijnen willen doelmatig chaos creeren hier op deze site. Men wil dat de politiek acties onderneemt tegen deze MAROKAANSE site. Die vlieger gaat als het aan mij ligt niet op..
En ik denk..Met het oog op Beheer dat dit zeker zijn vruchten gaat afwerpen.
Incapabele lieden die geen 2 stappen verder denken. Kidon2 en de zijnen denken wel 2 stappen vooruit. En willen deze site met of zonder steun van het MDI zeker vergallen en of en dat is het mooiste met VVD hulp zeker beperken al dan niet "uit de lucht" halen.

Donna
06-01-03, 13:00
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Donna,

Ik heb er alle begrip voor dat jij die al meer dan duizend bijdrages leverde aan deze site, mij vindt overreageren.

Maar lees je bijdrage hier waar je me expliciet naar verwijst nog eens over...!

Het zit 'm niet in de kwantiteit Ron. Het zit 'm in de kwaliteit van je afscheidspost. Die vond ik op z'n zachtst gezegd belabberd.


Geplaatst door Ron Haleber
Dan zie je toch dat je een echt zinnige discussie opstarten tussen Waiting en Marokkanen toch voor onmogelijk verklaart. En daaraan ergerde ik me. Terecht...?

Ik verklaar helemaal nergens een discussie met Waiting voor onmogelijk. Ik heb in die post aangegeven dat ik me wel kan voorstellen waarom het op ruzie uitdraait als iedereen elkaar zo formalistisch blijft benaderen. Niet dat ik discussie onmogelijk acht.

Dat heb je dus niet goed begrepen. Je had ook om opheldering kunnen vragen, in plaats daarvan trek je de conclusie dat geen een prikker op dit forum daadwerkelijk geinteresseerd is in met MO. Terecht...?


Geplaatst door Ron Haleber
Daarbij maak je er een caricatuur van. Ik en Waiting zouden "" vooruitgeschoven posten" innemen, waar wij ons enorm veel "invloed" toedichten""die elkaar de meest idiote machtsposities toedelen. Waiting namens "het Israelische ministerie van buitenlandse zaken"...
Om hem en mij zo belachelijk te maken vind ik niet terecht.

Belachelijk maken? Ik constateer dat jullie met elkaar debatteren als ware jullie daadwerkelijk een factor. Of vind je het erg dat ik een beetje moet lachen als jij eist dat Waiting een VN resolutie erkent?



Geplaatst door Ron Haleber
Je zegt "Ik heb niet de behoefte om Kidon aan te spreken op 30 eeuwen jodendom". Ok. maar waarop dan wel als prikker op dit forum?

Op zijn mening en zijn bijdrages in threads.



Geplaatst door Ron Haleber
Capito madame...?

:haha:

Mademoiselle to be exact. Capiche?


Geplaatst door Ron Haleber
We zitten feitelijk dus bij jou in de creche om met blokken en treintjes te spelen. Hoe leuk jij als kleuterleidstrer ook mag zijn, daar leen ik mij niet voor!

Luister gab. Jij verheft mij hier tot kleuterleidster, dat doe ik niet. Ik geef gewoon mijn mening. Bevalt ie je niet? Jammer.

Maarten schrijft inderdaad mooie stukken. Jaja ook. Simon ook. En nog veel meer mensen op deze site.

Natuurlijk zijn de prikkers hier wel 'iets'. Alleen geen VN afgezanten of ministers van Buitenlandse zaken met dienovereenkomstige bevoegdheden.

En dus vind ik het ook een beetje on-productief om elkaar wel op die wijze te benaderen.

Dat betekent overigens niet dat je er niet mee door moet gaan. Gewoon doen. Ik zou me als ik jou was van mij echt geen moer aantrekken.

Je vroeg om reacties. Die heb je gekregen.

jaja
06-01-03, 13:18
Geplaatst door rafiq
Beste Ron,

Ik begrijp je teleurstelling. Nu kun je je afvragen waarom men van maroc.nl "af wil".

Het (veronderstelde)antisemitisme is hier enkel gebakken lucht. Zo'n Kidon 2 is een oprechte provocateur en het is natuurlijk koren op de molen van zo'n heerschap en de politiek om zich hier te manifesteren.

Omdat deze heerschap bijna alleen maar goedkope reacties krijgt zou je denken dat deze heerschap ECHT de wijsheid in pacht heeft.

Ik verwijt de zionisten hier een oprechte lafheid.
Dat deze lieden gaan provoceren op Polinco.net of menig andere Germaanse site waar men echt waar krijgt voor zijn geld. Goed onderbouwde reacties, niet het over en weer gescheld. Daar zit geen gevaar in. Het gevaar zit hem in de geslepenheid en de antisemitische retoriek waar een Kidon 2 een puntje aan kan zuigen. En ik denk dat Kidon2 daar van een koude kermis terug zal komen. Maar het gedachtengoed van Kidon komt goed uit de verf bij zijn Germaanse kameraden. Probeer het daar eens!

Ik verwijt Kidon2 en de politiek een sluwe vorm van racisme toe. Kidon 2 en de zijnen willen doelmatig chaos creeren hier op deze site. Men wil dat de politiek acties onderneemt tegen deze MAROKAANSE site. Die vlieger gaat als het aan mij ligt niet op..
En ik denk..Met het oog op Beheer dat dit zeker zijn vruchten gaat afwerpen.
Incapabele lieden die geen 2 stappen verder denken. Kidon2 en de zijnen denken wel 2 stappen vooruit. En willen deze site met of zonder steun van het MDI zeker vergallen en of en dat is het mooiste met VVD hulp zeker beperken al dan niet "uit de lucht" halen. sorry hoor, maar dit is bijna "anti-marokkaans". Die malloten op polinco etc zouden slimmer zijn dan de gemiddelde prikker hier en zogenaamde provocateurs wel kunnen weerleggen, terwijl de prikkers hier zo dom zijn om, na uitlokking, wel allerlei domme dingen te doen?
Als jij, en anderen, vindt dat Kidon en co provoceert, kom dan met inhoudelijke reacties en niet met scheldpartijen over zionisme en, door sommigen, anti-semitische praatjes. Voorbeeld is het beeld van Waiting op dit forum. Ron kan blijkbaar wel ontdekken dat er verschil is tussen de ene joodse prikker en de ander, zonder daarbij te zeggen dat één dus helemaal fout is en de ander helemaal goed - naar zijn mening.

Dit forum is volgens de officiele papieren van Maroc.nl niet bedoeld als beschermde omgeving waar alleen marokkanen en gelijkgezinde figuren met elkaar praten, maar ook voor uitwisseling van gedachten met anderen.
Ik citeer uit de statuten, 2. Doel:

"Artikel 2.

1. De stichting heeft ten doel:
a. te bevorderen dat minderheden in Nederland toegangsmogelijkheden krijgen en houden tot digitale communicatiefuncties;
b. de belangen van gebruikers van de onder a. van dit lid genoemde
communicatiefuncties te behartigen en hun rechten, met name het recht op informationele zelfbeschikking, te bevorderen;
c. te stimuleren dat door het gebruik van de onder sub a. Genoemde mogelijkheden het contact en de interactie tussen minderheden onderling en tussen minderheden en de Nederlandse samenleving wordt bevorderd.
En voorts alles wat daarmede in de meest uitgebreide zin des woords verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn."

Het doel is dus contact en interactie met andere minderheden (inclusief joden) en de Nederlandse samenleving. Dat betekent dat je soms andere ideeen tegen het lijf loopt en mensen die het niet met je eens zijn. Dat betekent ook dat je inhoudelijk over je eigen ideeen moet nadenken en ze kunnen verwoorden in een debat.

Verder, los van jouw reactie, vind ik het onzin dat een debat over Palestina / Israel hier niet thuis zou horen. Palestina is duidelijk een belangrijk thema voor een heleboel moslim gebruikers van dit forum. Het is natuurlijk onzin om te denken dat een debat op dit forum het probleem "wel even uit de wereld zal helpen", maar als zo'n debat ook maar een eerste aanzet voor wederzijds begrip bij sommigen teweeg brengt is het zinvol geweest. (En je weet nooit welke politieke carriere Waiting of Ron nog gaan maken ;).) Deelname aan dit debat met het idee dat je "even" iedereen aan de andere kant overtuigt van jouw gelijk is dom. Maar als men nooit met andermans standpunt wordt geconfronteerd, creeert men zelf een beeld van andermans standpunt zonder het te controleren aan de werkelijkheid. Hoewel ik niet de illussie heb dat Yehi binnenkort van mening veranderd, is het toch ook zo dat de "moslim kant" veel diverser is dan Yehi en Shaheed alleen - zoals ook de joodse hoek en de "autochtone" hoek gevarieerd is. Zoals ik hier zo nu en dan gedwongen word na te denken over mijn eigen standpunten, zo zal dat hopelijk ook voor anderen gelden. Dat is, voor alles, het belangrijkste van zo'n forum. Mensen dwingen na te denken en een eigen mening te vormen, en wellicht te nuanceren. Dat kan alleen nadat men verschillende meningen gehoord heeft. Nogmaals, volledig overtuigen is niet het doel, wel begrip voor een ander standpunt kweken.
In Israel en Palestina is er op dit moment een bel-actie gaande. Palestijnse burgers en israelis, die elkaar verder niet kennen, worden via een telefooncentrale met elkaar in gesprek gebracht, gewoon om meningen uit te wisselen, zonder te schelden of te vechten. Het gaat om kleine aantallen. Men "overtuigt" elkaar niet, maar men krijgt wel meer oog voor andermans standpunt. Dat kan hier ook geen kwaad.

Simon
06-01-03, 14:58
Hallo Ron, ik vind dat je wat snel met waardeoordelen over prikkers komt. Om een voorbeeld te geven: ik heb hier al eens een uitgebreide discussie met Waiting gehad over het Midden Oosten conflict. We kennen elkaars standpunten en ik heb geen behoefte deze te herhalen op het moment dat jij vindt dat we daar met hem over moeten discussiëren. Je behandelt ons een beetje als een buurtvader met ongetwijfeld goede intenties. Maar je stelt je ego iets te veel centraal. Als er iets voorbij komt waarop ik wil reageren dan doe ik dat omdat ik er een aanknopingspunt is waar ik op dat moment op wil reageren. Maar niet omdat een ander dat nodig vindt.

Simon

rafiq
06-01-03, 16:56
Beste Jaja,

Anti -Marokaans ben ik zeer zeker niet, je komt over als dat vloeken is in de kerk!
Die trekjes kom ik wel meer tegen..In de moskee, in de discussies. Het lijkt wel af en toe als je met partijfunctionarissen hebt te maken. Die gasten had je vroeger ook in de Sowjet Unie. Controle! Vooral niet de hand in eigen boezem steken. Struisvogelpolitiek.

Wat ik bedoel is dat de Germanen van Polinco niet gek zijn te maken met een paar topics waar ze hier van gruwen. En ik zal zo mijn kritische punten formuleren richting het gedachtengoed van velen zoals KIDON. Zijn mening deelt hij met velen. Dat is echt geen uitzondering.

Donna
06-01-03, 17:36
Geplaatst door kaassietoch
Het valt niet te ontkennen hoe jullie grotendeels in de huid klimmen van de regimes die jullie verdedigen. Is het nou niet interessanter om te analyseren welke mogelijkeheden er nog zijn voor Israeli en Palestijnen om te ontsnappen aan hun vicieuze cirkel dan het 'rotzakgehalte' van Sharon en Arafat te wegen?


Dank je wel Kaassie, dat was inderdaad precies wat ik bedoelde.

Waiting
06-01-03, 17:42
Beste prikkers,

1. Ik sta los van Ron, hij heeft dit topic geopend, ik heb alleen gereageerd op hem in een ander topic

2. Ik ben niet de minister van buitenlandse zaken van Israel nee, ik vind het belachelijk dat mijn berichten telkens belachelijk worden gemaakt.
En ik ben ook niet Wannabee Officier Waiting van het IDF.
Ik ben Waiting.

3. Ik geef mijn mening en hoezeer het voor bepaalde mensen ook lijkt dat ik ben vastgenageld, ik zoals Jaja over zichzelf aangaf, denk constant na over mijn standpunten.




Dit was een statement, ik vraag niet om reacties.

Groeten Waiting.

Donna
06-01-03, 17:46
Geplaatst door Waiting
Ik ben niet de minister van buitenlandse zaken van Israel nee, ik vind het belachelijk dat mijn berichten telkens belachelijk worden gemaakt.
En ik ben ook niet Wannabee Officier Waiting van het IDF.
Ik ben Waiting.

Inderdaad.

Dat was dan ook wat ik bedoelde.

jaja
07-01-03, 15:40
Geplaatst door rafiq
Beste Jaja,

Anti -Marokaans ben ik zeer zeker niet, je gelooft het misschien niet, maar dat dacht ik al ...:)
je komt over als dat vloeken is in de kerk! het was dan ook een retorische overdrijving, met een knipoog. (moet meer emoticons plaatsen 100X)

Die trekjes kom ik wel meer tegen..In de moskee, in de discussies. Het lijkt wel af en toe als je met partijfunctionarissen hebt te maken. Die gasten had je vroeger ook in de Sowjet Unie. Controle! Vooral niet de hand in eigen boezem steken. Struisvogelpolitiek.

Wat ik bedoel is dat de Germanen van Polinco niet gek zijn te maken met een paar topics waar ze hier van gruwen. En ik zal zo mijn kritische punten formuleren richting het gedachtengoed van velen zoals KIDON. Zijn mening deelt hij met velen. Dat is echt geen uitzondering. maar waarom worden die Germanen niet gek en slaan hier gelijk alle cellen op 0 en blijven een heleboel steken in een scheldpartij zonder verder ook maar iets zinnigs bij te dragen. Als je het als een provocatie voelt negeer je het of je maakt een sarcastische opmerking waardoor die ander er belachelijk bijstaat of je zegt wat inhoudelijks. Maar vlieg niet door het lint. Als het een provocatie is, is dat gedrag nu juist wat die ander wil bewerkstelligen. (Er is natuurlijk altijd de kans dat hij zijn bijdrage serieus meent ... maar ook dan is schelden en razen ook geen zinnige reactie. Je hebt alleen jezelf er mee.)