PDA

Bekijk Volledige Versie : Kusje?



Couscousje
05-01-03, 11:47
Nederland kent geen slechte kussers

Uitgegeven: 5 januari 2003 10:54

AMSTERDAM - In Nederland zijn geen slechte kussers. Geen enkele man of vrouw geeft zijn of haar zoenpartner het cijfer 1. Ook in andere landen ligt dat gemiddelde laag: slechts 1 procent van zowel de mannen als vrouwen geeft het laagste cijfer. De Deense man scoort de meeste keren een 1, bijna 6 procent.

Dat blijkt uit het twaalfde Romantiek Rapport 'De Kus in Kaart' van uitgever Harlequin. In totaal werden meer dan 4000 mannen en vrouwen ondervraagd uit achttien landen waaronder Duitsland, Engeland, Verenigde Staten, Japan en Canada.

Perfecte kusser

Zowel Nederlandse mannen als vrouwen zijn tevreden over hun zoenpartner. De meeste mannen (43 procent) waarderen de Nederlandse vrouw met het cijfer 8. Maar liefst 40 procent van de vrouwen geeft de kus van de Nederlandse man hetzelfde cijfer. Internationaal gezien wordt de kus van de partner heel anders ingeschat. Ongeveer 27 procent van de mannen en 24 procent van de vrouwen waarderen de kus van hun partner met een 8. Veel mannen en vrouwen in het buitenland vinden dat hun geliefde de perfecte kusser (cijfer 10) is; respectievelijk 22 en 23 procent; meer dan de Nederlandse mannen en vrouwen met 10 en 14 procent.

Knapperend haardvuur

De Nederlandse man en vrouw hebben geen voorkeur voor 'meest romantische plaats voor een kus'. 'Overal, met de juiste partner' is het antwoord van 72 procent van de mannen en 68 procent van de vrouwen. Plekjes als een stil stukje strand (5 en 11 procent) en bij een knapperend haardvuur (8 en 10 procent) doen het relatief goed.

Intiemere plekjes

Zoenen in de nek wordt door een meerderheid van de Nederlandse mannen en vrouwen gewaardeerd: 52 procent van de mannen en 56 procent van de vrouwen genieten hiervan. Het kussen van oren scoort bij beide groepen 16 procent: zoenen op buik, armen, handen en voeten wordt door de meeste Nederlandse mannen en vrouwen niet gewaardeerd. Wel geeft 24 procent van de mannen en 19 procent van de vrouwen aan graag gekust te worden op intiemere plekjes. Canadese en Japanse vrouwen kunnen dit niet waarderen, Portugese dames geven zich hier wel graag aan over.

Tien jaar geleden bleek uit het onderzoek van dezelfde organisatie dat Nederlanders naar hun eigen mening genoeg zoenden. Daarnaast bleek dat zij hun eerste kus op de stoep kregen. Engelsen lieten in dat onderzoek weten zichzelf de beste kussers te vinden, terwijl Fransen minder onder de indruk waren van zichzelf.

Nu.nl

Cc

Orakel
05-01-03, 11:54
:fplayer: :love2: :koppel:



Dat knapperend haardvuur is trouwens ook erg geschikt voor andere doeleinden.

Puk puk puk.... kom es.......


:vlammen:

plexus
05-01-03, 11:56
:fplayer:

Dragon_Khan
06-01-03, 13:55
Komt misschien omdat we over het algemeen niet echt meer tevreden over allerlei dingen zijn.
Dat we daardoor zoiets hoger zijn gaan waarderen.

Maar wat kan dat ons ook schelen, het is in iedergaval een leuker onderwerp dan de politiek, thx Cc. :blauwkus:

Couscousje
06-01-03, 21:15
Geplaatst door Dragon_Khan
Komt misschien omdat we over het algemeen niet echt meer tevreden over allerlei dingen zijn.
Dat we daardoor zoiets hoger zijn gaan waarderen.

Maar wat kan dat ons ook schelen, het is in iedergaval een leuker onderwerp dan de politiek, thx Cc. :blauwkus:

Et jur servies!

Cc

Donna
06-01-03, 21:50
Geplaatst door Couscousje
Et jur servies!

Cc


Ja maarrrr..... ik vind een 8 toch wat te laag.

Dit is gewoon zoen-topland nr 1.

Ik wil bezwaar maken tegen de uitkomsten. Ik denk dat ze door de Denen zijn gemanipuleerd.

Is er een soort zoentopic-controle orgaan waar ik naartoe kan bellen?

Iemand een formuliertje?

Couscousje
06-01-03, 22:46
Geplaatst door Donna
Ja maarrrr..... ik vind een 8 toch wat te laag.

Dit is gewoon zoen-topland nr 1.

Ik wil bezwaar maken tegen de uitkomsten. Ik denk dat ze door de Denen zijn gemanipuleerd.

Is er een soort zoentopic-controle orgaan waar ik naartoe kan bellen?

Iemand een formuliertje?

Nee...

Weet je wat? :denk:

Petitie!

Cc

lennart
06-01-03, 22:54
bij een knapperend haardvuur (8 en 10 procent)


Even een vraagje aan de dames, stel dat je begint over milieuvervuiling begint vanwege het knapperend haardvuur, in hoeverre is dit verstandig?

Pixelshade
07-01-03, 08:55
Geplaatst door lennart
Even een vraagje aan de dames, stel dat je begint over milieuvervuiling begint vanwege het knapperend haardvuur, in hoeverre is dit verstandig?

:maf2: :stout: :p

Donna
07-01-03, 11:08
Geplaatst door lennart
Even een vraagje aan de dames, stel dat je begint over milieuvervuiling begint vanwege het knapperend haardvuur, in hoeverre is dit verstandig?


Is dit een hypothetische vraag of een concrete casus?

Met andere woorden: heb jij een open haard?

Zo ja, dan kunnen CC en ik helaas je vraag niet beantwoorden tot we je haard hebben getest. Het is namelijk niet zo dat alle haarden (of bijbehorende situaties) gelijk behandeld worden.

In afwachting op uw antwoord verblijf ik,

Hoogachtend,

Donna D.

Couscousje
07-01-03, 20:47
Geplaatst door Donna
Is dit een hypothetische vraag of een concrete casus?

Met andere woorden: heb jij een open haard?

Zo ja, dan kunnen CC en ik helaas je vraag niet beantwoorden tot we je haard hebben getest. Het is namelijk niet zo dat alle haarden (of bijbehorende situaties) gelijk behandeld worden.

In afwachting op uw antwoord verblijf ik,

Hoogachtend,

Donna D.

Donna D.?

DD!

Cc

lennart
07-01-03, 20:56
Het betreft de volgende openhaard:

http://home.wanadoo.nl/louisa.vanbolhuis/openhaard.jpg