PDA

Bekijk Volledige Versie : Handgranaat in Amsterdamse moskee gegooid



Simon
05-01-03, 23:58
Handgranaat in Amsterdamse moskee gegooid

Uitgegeven: 5 januari 2003 21:06

AMSTERDAM - In een Amsterdamse moskee is in de nacht van vrijdag op zaterdag een handgranaat ontploft. De politie dacht in eerste instantie dat er een raam was ingegooid, maar na nader onderzoek door de technische recherche bleek dat een handgranaat was afgegaan. Dat maakte de politie zondag bekend.

Op het moment van de ontploffing was niemand in het gebedshuis aan de Baden Powellweg aanwezig. Medewerkers van de moskee alarmeerden de politie zaterdagochtend toen ze een klap hoorden. Tijdens het onderzoek trof ze een vernield raam aan en een voorwerp waarmee het vermoedelijk is ingegooid. Toen bleek dat de schade aanzienlijk was en bij daglicht een aantal gaatjes in de muur van de wasruimte werden gezien, schakelde de politie de recherche in. Die ontdekte vervolgens deeltjes van een handgranaat, een type dat niet geschikt is om brand te stichten.

Van de daders ontbreekt nog ieder spoor. Wel zag een getuige na de klap twee jongens op een bromfiets wegrijden.

bron: nu.nl

ZwYgStErr
06-01-03, 00:06
Overduidelijk: dat zijn gewoon extreem fundamentalistische teroristen.

bman
06-01-03, 00:45
Schande! Gebedshuizen, tempels, moskeen, kerken en synogogen zijn het huis van God. Ik hoop dat ze die sukkels gauw in de kraag vatten.

KomMaar
06-01-03, 03:10
Had allang voorkomen kunnen worden, was vandaag op Polinco waar deze aanslagen worden toegejuicht!

Waar is de BVD nu opeens?

Simon
06-01-03, 09:21
Nou ik vind het wel zeer ernstig. Volgens mij is het niet eerder gebeurd in nederland.

Simon

Pixelshade
06-01-03, 09:33
Geplaatst door KomMaar
Had allang voorkomen kunnen worden, was vandaag op Polinco waar deze aanslagen worden toegejuicht!

Waar is de BVD nu opeens?

hun bloedende neus aan het deppen

GroteWolf
06-01-03, 09:35
Ik hoop dat ze die e1kels wel te pakken krijgen. En dan op z'n VVD's straffen (dus niet op z'n GroenLinks).

barfly
06-01-03, 10:09
Walgelijke actie van mij mogen ze de daders een betonnen schoentje aanmeten en ze in de Noordzee droppen.

bman
06-01-03, 10:33
Ik snap niet hoe dit voorkomen had kunnen worden...waren er aanwijzingen, bedrijgingen of andere signalen dat deze moskee het doelwit zou worden van polinco-bezoekers?

Tomas
06-01-03, 10:33
Zorgelijke ontwikkeling.

Dit is allang geen incident meer.

Marsipulami
06-01-03, 10:59
Misschien is het 'demoniseren' van de islam door pers en politici die daarin gretig gevolgd worden door een groot deel van de publieke opnie wel de oorzaak van dit soort geweld ?

Natuurlijk zal men snel gaan sussen door te zeggen dat dit een alleenstaand feit is, dat gepleegd is door een labiel personage. Niks aan de hand dus, de samenleving treft helemaal geen schuld.

De islam is een achterlijke/achterlopende cultuur en sommige moslims zijn ondankbare criminelen, straatrovers, groepsverkrachters, vrouwenonderdrukkers, zwembad- en gewone terroristen, dieven, profiteurs van de sociale zekerheid, Taliban en respectievelijk OBL-aanhangers die geweld nastreven, enz..

De "waarheid mag gezegd worden" zolang je maar niet vergeet ergens 'sommige' te vermelden in je betoog. Dan is alles OK. Over sommige moslims mag men volgens sommigen, soms wel veel meer 'waarheid' vertellen dan over sommige andere groepen in de samenleving. :(

Tomas
06-01-03, 11:06
Yep.

Ergens overschreidt vrijheid van meningsuiting de grens van demonisering. En die is volgens mij qua Islam allang bereikt.

Tomas
06-01-03, 11:54
Geplaatst door Puk
Nope.

De islam is zichzelf in hoog tempo aan het demoniseren. De grenzen van de vrijheid van meningsuiting worden steeds vaker overschreden door extreme uitspraken te doen in het kader van de godsdienstvrijheid. Daarbij stelt de islam zich meer en meer intolerant op t.a.v. andersdenkenden. Zowel binnen als buiten de moskee.


De vraag is of de meida-aandacht wel in verhouding staat. Ik heb nog steeds geen idee hoe erg het allemaal is gesteld met die haat prekende Imam's. Ik denk dat daar veel wordt overdreven als je het beziet vanuit het 'Veluwe' standpunt.

En dan nog, als dit de consequenties zijn van de zoektocht van de media. Dan gaat het gewoon te ver. Dan is de grens bereikt.



Begrijp me goed... ik vind zo'n aanslag op die moskee afschuwelijk! Maar het is onzin om de verantwoordelijkheid daarvoor op het bordje van de media en de politiek te schuiven.

Vond jij dat Pim werd gedemoniseerd?

Bahmed
06-01-03, 18:13
Geplaatst door J.M.T.
Ik ben het eens met Puk.
Marsipulami,

Waarom zou men speciaal de islam uitkiezen voor "demonisering"?
Geen rede voor dus?

Waarom koos Hitler de Joden uit?
Ook geen rede voor.

Geplaatst door J.M.T.

Wat zo verdomd gevaarlijk is dat deze dingen voorspelbaar zijn - vanuit de geschiedenis. Men had het kunnen weten. Laten wij hopen dat dit een "alleenstaand" feit is. Ook dat er geen verdere aanslagen plaats zullen vinden bij moslimterroristen die de islam een slechte naam geven.

:jammer:
Het is de kaaskopterrorist die Nederland hier een slechte naam geeft. Niet andersom.
Zie je nu wat programma's van nova kunnen doen?
Vroeger waren we stinkturken nu heten we kut-marokkanen of moslims.
Een moslim is echter geen Jood, vriend. Hoe meer mensen zoals jij er zijn hoe beter het idee wordt om je eigen wapen bij je te hebben.

Geplaatst door J.M.T.

Nee hoor iedereen krijgt z'n portie van kritiek in Nederland - waar dat nodig is. Met het christendom doen wij het al eeuwen!

Een beter milieu begint bij je zelfkritiek.

Aicha19
06-01-03, 18:26
Geplaatst door Simon
Nou ik vind het wel zeer ernstig. Volgens mij is het niet eerder gebeurd in nederland.

Simon

Oh jawel hoor er is zelfs een moskee tot op de grond toe afgebrand!! Notabene in de Ramadan!!!

Trés triste!

Wa salaam!

Donna
06-01-03, 19:02
:(

Echt schandalig!

Ik heb een poosje geleden een onderzoeksrapport voorbij zien komen hier waaruit bleek dat er in Nederland meer anti-islamitisch geweld is geweest sinds 11 september dan waar ook.... weet iemand nog van wie dat rapport was?

Bahmed
06-01-03, 19:05
Geplaatst door J.M.T.
Bahmed

Redenen:
een religie die geweld predikt
Jihad
Fatwa's
zachte tike voor vrouwen
Bovenal de Sharia met haar wrede straffen
Duidelijke zelf-gekozen afscheiding middels kledingstukken

1 en 2 horen bij elkaar. Is tegen de VS.

3 en 5 ook. De Sharia heeft ook niks met Nederland te maken.

En 4 en 6 is dat hun manier om voor de zelf-gekozen onderdrukte moslima op te komen? Door de imam proberen op te blazen?

barfly
06-01-03, 19:08
Geplaatst door yehiyaayyash

Zoals ik al heb gezegd : dit is een louter een klein detail in de wereldwijde strijd die het Kruisvaarders /joodszionistische verbond tegen de islam voert .

Jaja ik zat er al op te wachten: Generalistatie!


Gebedshuizen worden in brand gestoken , moskeeen worden geinfiltreerd door spionnen van AIVD , Imams worden aangevallen , vrouwen met hijaab worden aangevallen , bespuugd of van school geweerd . Vrouwen met hijaab worden niet eens aangenomen .
Moslimonderwijs wordt getracht te verbieden ....

Infiltratie? Ben je paranoide? Heb je wel eens goed gelezen wat jezelf voor taal uitslaat?


Gelukkig is het de moslims allang duidelijk geworden dat de ongelovigen het helemaal niet zo best met hen voorhebben .
Het is triest en het was een hele schok voor vele moslimjongeren in het begin . Gelukkig zijn velen de schok voorbij mede doordat de maskers van de ongelovige westerlingen is gevallen ( zie de grote steun aan de fascistiche kale nicht die nu een volksheld is .) en ze nu weten met waat voor soort mensen ze te maken hebben ..... :mad:

Mogelijk zijn veel Nederlanders nog harder van jouw geschrokken met je verheerlijking van moord en doodslag!

Ik denk dat 99.9% van de Nederlanders deze aanslag heeft afgekeurd.

Simon
06-01-03, 20:46
Geplaatst door Aicha19
Oh jawel hoor er is zelfs een moskee tot op de grond toe afgebrand!! Notabene in de Ramadan!!!

Trés triste!

Wa salaam!

Ja brandstichting wel. Er is ook enkele jaren geleden een poging tot brandstichting gedaan in een synagoge in amsterdam op 4 mei. Maar een handgranaat naar binnen gooien doelde ik op. Ik weet niet precies hoe laat dat gebeurde maar er hadden ook mensen kunnen staan natuurlijk.

Simon

Mayzoh
07-01-03, 03:28
Ik had willen weten wat er zou gebeuren als er een granaat bij een synagoge naar binnen was gegooid.Het is niet zo dat ik dat op een of andere manier goed keur,maar ik denk dat de reactie van veel mensen(vooral de joodse en de outochtone bevolking)een stuk heftiger zou zijn dan de moslim broeders en zusters hier nu op reageren.Wat ik daarmee wil zeggen is dat als de joden iets aangedaan wordt het een terroristische aanslag zou zijn genoemd maar hier betreft het een moskee dus het zal wel een eenmansaktie zijn geweest.

Mayzoh
07-01-03, 03:45
De islaam is niet zichzelf aan het demoniseren daar hebben we de media en de wereld politiek al voor om dat te doen.Ik vind het dan ook afschuwelijk dat er bapaalde uitspraken gedaan worden over de islaam die niet door de beugel kunnen door politici en door de media.Als soortgelijke uitspraken gedaan worden over het joodse geloof wordt het anti-semitisme genoemd en staan de gebroeders Moscowits samen met papa al de volgende dag bij je op de stoep om je daarvoor aanteklagen.Zielig vind je niet.

Mayzoh
07-01-03, 03:54
Nee ik ben zeer zeker niet aan het oproepen tot vergeldings akties en al helemaal niet op synagoge's.Wat ik wel vind is dat je moet kunnen praten over problemen die zich voor doen binnen deze maatschappij.Dus mijn standpunt is praten en geen bommen gooien.Maar mijn reactie was er om duidelijk te maken dat wel degelijk onderscheid wordt gemaakt tussen deze twee religisch als het gaat om de ernst van zo'n aanslag .als je begrijpt wt ik bedoel.

limpio
07-01-03, 06:41
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Het is wachten op de eerste dode. En dan is het hek van de dam en Nederland te klein.

CYA................

P.S.: Ik zal later vanavond danwel morgenavond een iets zinniger stukje schrijven.
Ja, daar weten ze in Antwerpen alles van.
In dat geval mag men zich in Nederland aan een meute nietsontziende moslims verwachten die alles kort en klein slaan, ongeacht of je schuldig bent of niet.
Daarom dat nietsontziende.
1 dode en alle Nederlanders zijn schuldig, en de vredige Islam stoomt door de Nederlandse straten.
Het moet niet alleen Antwerpen zijn. :haha:

bman
07-01-03, 10:45
Geplaatst door Mayzoh
De islaam is niet zichzelf aan het demoniseren daar hebben we de media en de wereld politiek al voor om dat te doen.Ik vind het dan ook afschuwelijk dat er bapaalde uitspraken gedaan worden over de islaam die niet door de beugel kunnen door politici en door de media.Als soortgelijke uitspraken gedaan worden over het joodse geloof wordt het anti-semitisme genoemd en staan de gebroeders Moscowits samen met papa al de volgende dag bij je op de stoep om je daarvoor aanteklagen.Zielig vind je niet.

Je hebt ten dele gelijk. Het is ook zo dat momenteel zowel door moslims en racisten er alles aan wordt gedaan om een heleboel politieke, sociale, maatschappelijke of andere problemen te ISLAMISEREN. (zwembadmarokkaantjes, drugs, Bali, Israel, Irak, Tsjetjenie etc.etc.) Hierbij kiezen de moslims (a la Shaheed en Yehi) vrijwel automatisch de kant van hun zogenaamde broeders, hoe fout zij misschien ook mogen zijn en de racisten doen het tegenovergestelde. Het probeleem is dat je op die manier de zinnige discussie en een mogelijke oplossing per definitie blokkeert.

Die laatste opmerking over de gebroeders moskovitz? Misschien als er wat meer Marokkanen af zouden studeren in de rechten dat we hetzelfde van islamitische zijde ooit nog mee gaan maken. De Marokkaanse tenen zijn er immers lang genoeg voor. ;)

Mill
07-01-03, 11:06
Dus als ik het goed begrijp hebben de media zowel Fortuyn als de islam gedemoniseerd? Kunnen de demoniseer-theoretici even uitleggen aan welke kant de als een schurkachtig blok voorgestelde media nu eigenlijk staan? Want iedereen klaagt nu over demonisering. Rechts klaagt over de gesel van de politiek correctheid, links klaagt over het feit dat dingen die vroeger politiek correct waren niet meer gezegd mogen worden. Iedereen voelt zich tekort gedaan zolang niet elk medium precies brengt wat ze willen horen, daar komt het volgens mij op neer. Misschien juist wel een teken dat de persvrijheid redelijk werkt.

Canaris
07-01-03, 11:18
Ik keur dit ten stelligste af , en vraag mij af , wat de daders hiermee denken te brijken

Verwondert ben ik echter geen duit. Is er iemand die denkt dat dit uit de lucht komt vallen?

Wie wind zaait zal storm oogsten

Denkt men echt , dat het goedpraten , dan wel tolereren van aanslagen , welke door islamieten wereldwijd worden gepleegd, zonder consequenties kunnen blijven?

Denkt men echt dat het goedpraten van de aanslagen op bali en New York, danwel het begrip hiervoor opbrengen, een dialoog mogenlijk maakt? Zijn de polariseerden elementen , zoals hier Yehi, Mujaahid , Dienna en Ko , niet schuld aan geestelijke ellende ?

Mijns inziens is groten delen van de islamitische wereld bezig zich vrijwillig aan het isoleren , en wel met afgrijselijke middelen.

Waar zijn de duidelijke geluiden uit de islamitische wereld wat betreft de zelfmoord aanslagen, Bali, New York, Moskau. Een paar halfzachte dementies, welke door andere groepen worden gedisqualificeerd met de woorden "Die hebben geen recht om voor de Islamitische wereld te spreken". De Universiteit van Cairo ( naar het schijnt de enige authoriteit bij de Sunnieten) wist door door te ringen om een veroordeling over de zelfmoord aanslagen uit tesprken. Dat was 2 jaar geleden. Sindsdien komt er uit die hoek niets meer.


Zulke akties als gisteren zijn afschuwlijk en niet goed te praten maar ik ben bang, dat het niet de laatste zal zijn.

Tomas
07-01-03, 11:26
Geplaatst door Mill
Dus als ik het goed begrijp hebben de media zowel Fortuyn als de islam gedemoniseerd? Kunnen de demoniseer-theoretici even uitleggen aan welke kant de als een schurkachtig blok voorgestelde media nu eigenlijk staan? Want iedereen klaagt nu over demonisering. Rechts klaagt over de gesel van de politiek correctheid, links klaagt over het feit dat dingen die vroeger politiek correct waren niet meer gezegd mogen worden. Iedereen voelt zich tekort gedaan zolang niet elk medium precies brengt wat ze willen horen, daar komt het volgens mij op neer. Misschien juist wel een teken dat de persvrijheid redelijk werkt.

De mdia staat aan de kant van de kijkcijfers. Aan de kant wat het beste scoort. De media heeft geen politieke voorkeur. Dat lijkt mij wel duidelijk.

Maar dat wil niet zeggen dat hierdoor geen negatieve beeldvorming kan ontstaan. Wat demoniseren in feite is.

Persvrijheid werkt alleen zolang de media voldoende integriteit bezit om niet alleen voor het geld gaat. Maar ook voor de objectiviteit en relativiteit. Dat wordt op geen enkele manier afgedwongen. Dat kan ook niet, het is in tegenstrijd met de vereiste vrijheid.

Je zou kunnen zeggen, dat "Het redelijk werkt" zolang er maar genoeg mensen zijn die in zien dat de media niet objectief is en de media hier op wijst zo nu en dan.

Mill
07-01-03, 11:42
Geplaatst door Tomas
De mdia staat aan de kant van de kijkcijfers. Aan de kant wat het beste scoort. De media heeft geen politieke voorkeur. Dat lijkt mij wel duidelijk.

Zo lijkt het net of de media 1 handelende entiteit zijn, met een eenduidig motief. Maar het is per definitie verkeerd om in die zin te spreken van "de media". Er zijn linkse media, rechtse media, allochtone media, kritische media, massacommerciele media, min of meer objectieve media, zwaar ideologisch gedreven media.

Daarom is het zo grappig om te zien dat elke belangengroep zich benadeeld voelt door "de media". Wat ze eigenlijk bedoelen zijn die specifieke media die niet in hun straatje praten. Zeer rechtse mensen hebben het verbitterd over "de linkse multiculti kerk die de media beheerst." Moslimpsychopaten als Yehi kwijlen over de "media-hetze tegen de islam." Dit lijkt mij een teken dat de diversiteit aan media (overigens meervoud van medium, iedereen vervoegt gek genoeg de bijbehorende werkwoorden alsof 'media' enkelvoud is) op zijn minst tamelijk adequaat is. Dat bedoel ik met de opmerking dat ik vermoed dat de persvrijheid misschien enigszins werkt.

Tomas
07-01-03, 11:52
Geplaatst door Mill
Zo lijkt het net of de media 1 handelende entiteit zijn, met een eenduidig motief. Maar het is per definitie verkeerd om in die zin te spreken van "de media". Er zijn linkse media, rechtse media, allochtone media, kritische media, massacommerciele media, min of meer objectieve media, zwaar ideologisch gedreven media.

Daarom is het zo grappig om te zien dat elke belangengroep zich benadeeld voelt door "de media". Wat ze eigenlijk bedoelen zijn die specifieke media die niet in hun straatje praten. Zeer rechtse mensen hebben het verbitterd over "de linkse multiculti kerk die de media beheerst." Moslimpsychopaten als Yehi kwijlen over de "media-hetze tegen de islam." Dit lijkt mij een teken dat de diversiteit aan media (overigens meervoud van medium, iedereen vervoegt gek genoeg de bijbehorende werkwoorden alsof 'media' enkelvoud is) op zijn minst tamelijk adequaat is. Dat bedoel ik met de opmerking dat ik vermoed dat de persvrijheid misschien enigszins werkt.

Ondanks de pluriformiteit van de media, kan je nog wel spreken over trends. En die trend is de laatste tijd behoorlijk gefocusd op de Islam, wereldweid en lokaal.

het is niet eenduidig vast te stellen of dit leidt tot een overdreven negatief beeld van de Islam. Ook kan je nooit onomstotelijk aantonen dat allerlei "incidenten" hier iets mee te maken hebben.

Hier kun je je altijd achter blijven verschuilen. Maar op een gegeven moment is het aantal incidenten, hoop ik, ook voor jou niet meer acceptabel.

Ook als je WOII bekijkt, kan je namelijk de incidenten en de hetze als niet causaal blijven beschouwen. Maar ik neem aan dat je dat niet meer doet? Ergens is er een grens. Waar ligt die van jou?

bman
07-01-03, 11:53
Precies! Hoe harder er over de media geklaagd wordt door diverse extremen, hoe meer dit mijn overtuiging stoelt dat deze redelijk objectief zijn.

En ja, de overdreven aandacht voor Fortuyn en zijn vermeende extreem rechtse sympathieen (alsof die man ook maar 1 opmerking heeft gemaakt die als fascitisch gebrandmerkt kan worden!) en de overdreven aandacht voor debiele Imams, Terrorisme en andere gedrochten uit de islamitische wereld leiden soms tot dwzae reacties. De moord op Fortuyn en deze ogenschijnlijk anti-islamitische aanslag lijken hier goede voorbeelden van.

Sven_DP
07-01-03, 13:21
Geplaatst door Canaris
Ik keur dit ten stelligste af , en vraag mij af , wat de daders hiermee denken te brijken

Verwondert ben ik echter geen duit. Is er iemand die denkt dat dit uit de lucht komt vallen?

Wie wind zaait zal storm oogsten

Denkt men echt , dat het goedpraten , dan wel tolereren van aanslagen , welke door islamieten wereldwijd worden gepleegd, zonder consequenties kunnen blijven?

Denkt men echt dat het goedpraten van de aanslagen op bali en New York, danwel het begrip hiervoor opbrengen, een dialoog mogenlijk maakt? Zijn de polariseerden elementen , zoals hier Yehi, Mujaahid , Dienna en Ko , niet schuld aan geestelijke ellende ?

Mijns inziens is groten delen van de islamitische wereld bezig zich vrijwillig aan het isoleren , en wel met afgrijselijke middelen.

Waar zijn de duidelijke geluiden uit de islamitische wereld wat betreft de zelfmoord aanslagen, Bali, New York, Moskau. Een paar halfzachte dementies, welke door andere groepen worden gedisqualificeerd met de woorden "Die hebben geen recht om voor de Islamitische wereld te spreken". De Universiteit van Cairo ( naar het schijnt de enige authoriteit bij de Sunnieten) wist door door te ringen om een veroordeling over de zelfmoord aanslagen uit tesprken. Dat was 2 jaar geleden. Sindsdien komt er uit die hoek niets meer.


Zulke akties als gisteren zijn afschuwlijk en niet goed te praten maar ik ben bang, dat het niet de laatste zal zijn.

Dankjewel Canaris. Ik kon het niet beter verwoord hebben.

MokroMike II
08-01-03, 12:26
Salaam allemaal,

Heeft iemand enig idee hoe de reacties zouden zijn als er een handgranaat in een Synagoge zou zijn gegooid ?

Gloof me...Nederland zou te klein zijn. Ronny Naftaniel van het CIDI zou zeker 10 minuten van het acht uur Journaal hebben mogen vullen, en elk actualiteiten programma zou door zijn kop gedomineerd worden. De tweede kamer zou een spoed debat hebben gehouden over deze terreur aanslag. Er zou een grote klopjacht geopend zijn op de daders. Elke Joodse organisatie zou van zich hebben laten horen, tot aan de zionistische-damclub aan toe. Elke Nederlander zou bloemen zijn gaan leggen om steun te betuigen aan hun joodse medelanders.

Maar wat als zoiets bij een Moskee gebeurt ? Waar is Mohammed "subsidie wolf" Sini ? Waar zijn de excuus allochtonen uit de 2e kamer of de amsterdamse gemeenteraad ? Waar zijn de camera's van het Jornaal en de actualiteiten programma's......what the hell, waar zijn de camera's van SBS actie nieuws die zelfs voor een scheet uit rukken ? Waar zijn al die zognaamde prominente Moslim marokkanen met hun vet gesubsidieerde stichtingen en verenigingen ?

WAKE UP, AND SMELL THE COFFEE !!!!!!!

We hebben mensen nodig die voor onze rechten opkomen. We hebben een organisatie nodig die direct van zich laat horen. Een club die maatregelen eist van de regering. Mensen die onze belangen behartigen en niet die van hun eigen carriere en portemonnee. Ik denk dat de AEL hier maar snel eens voet aan de grond moet zetten.

DUS NOGMAALS...VERBEELD JE EENS WAT ER GEBEURD ZOU ZIJN ALS HET OM EEN SYNAGOGE GING !

Tomas
08-01-03, 12:31
Geplaatst door MokroMike II
Salaam allemaal,

Heeft iemand enig idee hoe de reacties zouden zijn als er een handgranaat in een Synagoge zou zijn gegooid ?

Gloof me...Nederland zou te klein zijn. Ronny Naftaniel van het CIDI zou zeker 10 minuten van het acht uur Journaal hebben mogen vullen, en elk actualiteiten programma zou door zijn kop gedomineerd worden. De tweede kamer zou een spoed debat hebben gehouden over deze terreur aanslag. Er zou een grote klopjacht geopend zijn op de daders. Elke Joodse organisatie zou van zich hebben laten horen, tot aan de zionistische-damclub aan toe. Elke Nederlander zou bloemen zijn gaan leggen om steun te betuigen aan hun joodse medelanders.

Maar wat als zoiets bij een Moskee gebeurt ? Waar is Mohammed "subsidie wolf" Sini ? Waar zijn de excuus allochtonen uit de 2e kamer of de amsterdamse gemeenteraad ? Waar zijn de camera's van het Jornaal en de actualiteiten programma's......what the hell, waar zijn de camera's van SBS actie nieuws die zelfs voor een scheet uit rukken ? Waar zijn al die zognaamde prominente Moslim marokkanen met hun vet gesubsidieerde stichtingen en verenigingen ?

WAKE UP, AND SMELL THE COFFEE !!!!!!!

We hebben mensen nodig die voor onze rechten opkomen. We hebben een organisatie nodig die direct van zich laat horen. Een club die maatregelen eist van de regering. Mensen die onze belangen behartigen en niet die van hun eigen carriere en portemonnee. Ik denk dat de AEL hier maar snel eens voet aan de grond moet zetten.

DUS NOGMAALS...VERBEELD JE EENS WAT ER GEBEURD ZOU ZIJN ALS HET OM EEN SYNAGOGE GING !

Ik zou het niet weten Mocro, wat er zou gebeuren als het een synagoge betrof.

Ik weet wel dat als dit met de school van mijn kinderen zou gebeuren, dat de politie nog niet eens langs zou komen.

MokroMike II
08-01-03, 12:37
Geplaatst door Tomas
Ik zou het niet weten Mocro, wat er zou gebeuren als het een synagoge betrof.

Ik weet wel dat als dit met de school van mijn kinderen zou gebeuren, dat de politie nog niet eens langs zou komen.

Daaruit maak ik op dat je kinderen op een zogenaamde zwarte school zitten.

Tomas
08-01-03, 12:47
Geplaatst door MokroMike II
Daaruit maak ik op dat je kinderen op een zogenaamde zwarte school zitten.

Er zitten ongeveer twee a drie marokkanen in de klassen van mijn kinderen. En ik geloof niet dat je dat dan een zwarte school kunt noemen.

Maar ik begrijp wel waar je heen wilt.

Ik zou kunnen zeggen dat deze school alleen maar veilig is voor terreur in de 6 weken van de zomervakantie.

Alleen dan gebeurt er niks. Verder is het dagelijks ramen ingooien, inbraak, bedreigen van leerkrachten, kleine brandjes en tot nu toe 1 grote brand.

En dit wordt niet gedaan onder schooltijd door de leerlingen.

Ook deze kerstvakantie is het weer flink raak geweest. Grote delen zitten nu dichtgespijkerd.

Ik zou iets kunnen suggereren over de wijk en wie gaan er nu 6 weken op zomer vakantie...

Maar ik zal dat maar niet doen, want ik schiet daar toch niks mee op. Ik wil dat het politieaparaat weer een keer gaat functioneren zoals het hoort.

MokroMike II
08-01-03, 12:54
Geplaatst door Tomas
Er zitten ongeveer twee a drie marokkanen in de klassen van mijn kinderen. En ik geloof niet dat je dat dan een zwarte school kunt noemen.

Maar ik begrijp wel waar je heen wilt.

Ik zou kunnen zeggen dat deze school alleen maar veilig is voor terreur in de 6 weken van de zomervakantie.

Alleen dan gebeurt er niks. Verder is het dagelijks ramen ingooien, inbraak, bedreigen van leerkrachten, kleine brandjes en tot nu toe 1 grote brand.

En dit wordt niet gedaan onder schooltijd door de leerlingen.

Ook deze kerstvakantie is het weer flink raak geweest. Grote delen zitten nu dichtgespijkerd.

Ik zou iets kunnen suggereren over de wijk en wie gaan er nu 6 weken op zomer vakantie...

Maar ik zal dat maar niet doen, want ik schiet daar toch niks mee op. Ik wil dat het politieaparaat weer een keer gaat functioneren zoals het hoort.

Graag de naam en plaats van de school aub.

Mischien zouden jullie de school eens moeten verbinden aan een joodse organisatie ...moet je eens kijken hoe snel de problemen opgelost worden.

Wie er 6 weken op vakantie gaan ? Mijn hele buurt zit in de zomer 6 weken op de camping....ik zal niet zeggen van welke afkomst zij zijn...."daar schiet ik toch niets mee op"......ik zal ook niet zeggen hoe achterlijk je klinkt met een dergelijke opmerking, want daar schiet ik ook niets mee op.

piano
08-01-03, 13:02
salaam,

ook ik heb het nergens gelezen,of op het nieuws gehoort ,ja inderdat als dit een in een kerk,maar vooral in een synagoge zou gebeuren dan zouden de kranten en journaal er bol van staan ,maar ja we hebben inderdat niet iemand die voor de moslimse gemeenschap op komt,en ook hebben niemand in de politiek die voor deze mensen op komt,omdat de meeste moslimse mensen die in de politiek zitten zo gedemoniseerd zijn dat ze denken zoals de politieke partijen en of ze durven niet voor hun eigen meningen of mensen op te komen ,ik vind het schandalig.

en dit zijn de tekenen van wat er nu heerst in nederland het democraties land waar in iedereen gelijke rechten en plichten heeft waar naar toe de mensen vluchten omdat ze denken hier wel veilig te zijn .

groetjes,

Tomas
08-01-03, 13:04
Geplaatst door MokroMike II
Graag de naam en plaats van de school aub.


Waarom? Wat wil je daarmee?



Mischien zouden jullie de school eens moeten verbinden aan een joodse organisatie ...moet je eens kijken hoe snel de problemen opgelost worden.


Ja hoor Mocro. Jij hebt deze hele samenleving door.



Wie er 6 weken op vakantie gaan ? Mijn hele buurt zit in de zomer 6 weken op de camping....ik zal niet zeggen van welke afkomst zij zijn...."daar schiet ik toch niets mee op"......ik zal ook niet zeggen hoe achterlijk je klinkt met een dergelijke opmerking, want daar schiet ik ook niets mee op.

Het klinkt denk ik net zo achterlijk als jouw opmerking over: Dan zitten ze zeker op een zwarte school...

MokroMike II
08-01-03, 13:06
Geplaatst door Tomas
Waarom? Wat wil je daarmee?


verifieren !

Tomas
08-01-03, 13:13
Geplaatst door MokroMike II
verifieren !

Zeik niet man.

Je doet het maar met mijn woord.

Ik ga jou toch ook niet vragen om een procesverbaal te posten van je akkefietje met de politie.

Je valt me niet een klein beetje tegen.

MokroMike II
08-01-03, 13:17
Geplaatst door Tomas
Zeik niet man.

Je doet het maar met mijn woord.

Ik ga jou toch ook niet vragen om een procesverbaal te posten van je akkefietje met de politie.

Je valt me niet een klein beetje tegen.


onzin ! je weet toch welk korps.....welk buro.....zelfs welke agenten.


ik wil ook alleen maar de naam en plaats van de school zodat ik zelf even na kan gaan wat er precies gebeurd is....mischien kan ik wel helpen bijdragen aan een oplossing.

Tomas
08-01-03, 13:25
Geplaatst door MokroMike II
onzin ! je weet toch welk korps.....welk buro.....zelfs welke agenten.


Zal best dat ik dat kan weten, maar ik ga het niet verifieren. Lijkt me een zinloze exercitie. Ik ga ervan uit dat jij geen reden had om dat verhaal te verzinnen. Maar ja, zo ben ik.



ik wil ook alleen maar de naam en plaats van de school zodat ik zelf even na kan gaan wat er precies gebeurd is....mischien kan ik wel helpen bijdragen aan een oplossing.

Ach evengoed bedankt, maar ik verwacht geen hulp van je voor deze school. Je bent niet echt het type waar ik veel constructieve hulp van verwacht. Eerder escalatie. En daar zit ik niet op te wachten. Noem het een vooroordeel, maar ik neem dat risico niet.