PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaamse racisten



Marsipulami
06-01-03, 11:27
Vlaamse racisten

Door: Abdelilah Hassani - Reacties: Hassani@***********

Wie denken die Vlaamse racisten wel dat ze zijn? Achten zij zich superieur aan andere volkeren? Laat me niet lachen. Toch zijn er grote groepen Belgen die serieus geloven dat ze beter zijn dan anderen, die alles haten wat niet blank en christelijk is. Voor een van hen was dat onlangs zelfs reden om een onschuldige Marokkaanse jonge man te vermoorden. Waar dat toe leidde, hebben we kunnen zien. Woedende Marokkaanse jongeren gingen in Antwerpen de straat op om hun frustraties te uiten over deze walgelijke misdaad. Eerder dit jaar werd ook al een Marokkaans gezin uitgemoord door een Vlaamse fascist, dus de angst voor nog meer racistisch geweld is groot in deze stad. Van de politie hoef je daar niet veel te verwachten. Een groot deel van het korps is immers ook (openlijk) lid van het Vlaams Blok, een van de meest extreemrechtse partijen in Europa. Dat geeft de burger een veilig gevoel.

En de politiek? Die stookt het vuurtje nog meer op. In elk beschaafd land zou de overheid deze moord hard hebben veroordeeld en de medeverantwoordelijken hiervoor, namelijk de extreemrechtse lieden die aanzetten tot haat tegen allochtonen in Antwerpen, keihard hebben aangepakt. Maar niet in België.

De moordenaar zou psychisch in de war zijn, luidt de verklaring. Nee, in ons buurland hebben ze een andere manier om met dit soort problemen om te gaan. Daar geven ze gewoon het slachtoffer de schuld. Zo wees de burgemeester van Antwerpen direct na de gebeurtenissen met de beschuldigende vinger naar de Arabisch Europese Liga (AEL), die volgens haar verantwoordelijk is voor de uitbarsting van woede in haar stad. Vergeten wordt dat deze jongeren niet zomaar de straat opgaan, maar omdat ze zich bedreigd voelen door die Vlaamse stadsgenoten van haar.

En de premier van Vlaanderen? Die maakt het helemaal bont. Zonder enig bewijs, roept hij dat de AEL de politie uit de wijken wil hebben om criminele activiteiten te kunnen ontplooien. De man is zelfs bereid de wet te veranderen om deze organisatie, die strijdt tegen het onrecht in België, te verbieden. Wat is democratie toch geweldig.

In opdracht van de politiek, want zo werkt het ‘onafhankelijk’ justitieel apparaat in Vlaanderen, werd dan ook besloten om de leider van het AEL op te pakken. Probleem was echter dat hij niets strafbaars had gedaan. Maar daar wisten ze wel wat op te vinden in België. Zo zou Abou Jahjah onder meer het verkeer hebben belemmerd. Overwogen wordt dan ook om de AEL-voorman zijn Belgisch staatsburgerschap af te pakken.

Schandalig gewoon. Na 11 september dachten we dat het in Nederland erg was, maar die Belgen maken het helemaal bont. Rest de vraag wat wij hier in dit land moeten doen. Kijken wij lijdzaam toe hoe onze Marokkaanse broeders en zusters worden vermoord, gediscrimineerd, het leven onmogelijk wordt gemaakt en vervolgens worden vervolgd als ze hun mening uiten? Nee toch?

Boycotten die handel. Vanaf nu geen Belgische producten meer in mijn huis. En onderweg naar Frankrijk, Spanje of Marokko niet meer tanken in dit land. Een weekendje Antwerpen of Brussel kunnen ze vanaf nu ook vergeten. Geen euro geef ik meer uit aan die Belgen!

Laat ze eerst maar eens ophouden met de massale en structurele discriminatie van allochtonen in Vlaanderen. Verder eisen wij justitiële stappen tegen het Vlaams Blok wegens het aanzetten tot haat jegens andere bevolkingsgroepen en moet er een onafhankelijk onderzoek komen, het liefst door mensen uit het Franstalig gedeelte van België, naar de invloed van het Vlaams Blok op de Antwerpse politie.

Daarnaast moet de premier van Vlaanderen openlijk zijn excuses aanbieden aan de Belgisch-Marokkaanse gemeenschap en dient er snel gezocht te worden naar een andere, krachtige burgemeester voor Antwerpen. Eentje die opkomt voor alle burgers in de stad.
Broeders en zusters in Vlaanderen. Wij staan achter jullie.


Door: Abdelilah Hassani - Reacties: Hassani@***********

Marsipulami
06-01-03, 12:57
Geplaatst door Marsipulami
Vlaamse racisten

Door: Abdelilah Hassani - Reacties: Hassani@***********

Wie denken die Vlaamse racisten wel dat ze zijn? Achten zij zich superieur aan andere volkeren? Laat me niet lachen. Toch zijn er grote groepen Belgen die serieus geloven dat ze beter zijn dan anderen, die alles haten wat niet blank en christelijk is.

Er bestaat nogal wat sociologisch wetenschappelijk onderzoek naar het profiel van de Vlaams Blok kiezer. Daaruit blijkt dat mensen die zichzelf 'christelijk' noemen meestal beduidend lager scoren op de parameters die racisme en/of ethnocentrisme blootleggen. Of m.a.w. er blijkt een aantoonbaar negatief verband tussen christelijk en racistisch en een aantoonbaar sterk verband tussen ongelovig en racistisch.

Voor een van hen was dat onlangs zelfs reden om een onschuldige Marokkaanse jonge man te vermoorden. Waar dat toe leidde, hebben we kunnen zien. Woedende Marokkaanse jongeren gingen in Antwerpen de straat op om hun frustraties te uiten over deze walgelijke misdaad.

Het motief van de moord is niet echt duidelijk. Vast staat in ieder geval dat de dader geestelijk gestoord was. Natuurlijk kunnen geestelijk gestoorden ook wel racisten zijn. Maar ik denk dat het probleem dieper zit dan enkel deze moord.

Ik denk niet dat de uitbarsting van woede enkel zijn oorsprong vind in 'deze' misdaad maar in de frustratie om het alledaagse latente racisme dat Marokkaanse jongeren beu zijn.

Eerder dit jaar werd ook al een Marokkaans gezin uitgemoord door een Vlaamse fascist, dus de angst voor nog meer racistisch geweld is groot in deze stad.

Hier gooit de auteur wel enkele dingen door elkaar. Het is me niet bekend dat er eerder dit jaar een gezin werd uitgemoord in Antwerpen. Er was eerder op het jaar wel een moord in Schaarbeek op een Marokkaans echtpaar door een Franstalige bejaarde. Uit feiten en het onderzoek blijkt dat deze man bekend stond in de buurt als aggressief en racistische aanhanger van Le Pen in Frankrijk.

Van de politie hoef je daar niet veel te verwachten. Een groot deel van het korps is immers ook (openlijk) lid van het Vlaams Blok,

In een stad waar meer dan 30% van de kiezers voor het Vlaams Blok stemt denk ik ook wel dat de politie op zijn minst voor 30% uit aanhangers van deze partij bestaan. Wellicht zijn het er meer omdat de law and order retoriek van het Vlaams Blok ongetwijfeld wel aanslaat bij mensen die voor de job van politieagent hebben gekozen.

een van de meest extreemrechtse partijen in Europa. Dat geeft de burger een veilig gevoel.

zie verder

En de politiek? Die stookt het vuurtje nog meer op. In elk beschaafd land zou de overheid deze moord hard hebben veroordeeld en de medeverantwoordelijken hiervoor, namelijk de extreemrechtse lieden die aanzetten tot haat tegen allochtonen in Antwerpen, keihard hebben aangepakt. Maar niet in België.

De moordenaar zou psychisch in de war zijn, luidt de verklaring. Nee, in ons buurland hebben ze een andere manier om met dit soort problemen om te gaan.

Ik denk dat de auteur hier de scheiding tussen Nederland en Vlaanderen op vlak van racisme veel te scherp trekt. Persoonlijk zie ik weinig verschil. Wat me het meeste opvalt is dat Nederlanders het racisme van anderen altijd extreem afkeuren en verschrikkelijk vinden. Het racisme in eigen kring ziet men echter niet en als er dan toch al eens wat over gezegd wordt dan springen meteen een heleboel Nederlanders recht om het Nederlandse racisme te vergoeilijken of te minimaliseren. Het voelt toch zoveel beter om anderen te kunnen beschuldigen en zichzelf wit te wassen. Hoe meer men in Nederland het racisme in Vlaanderen overdrijft hoe makkelijker men kan stellen dat het in Nederland 'eigenlijk allemaal nog goed meevalt' en dat er geen reden is tot zelfkritiek. Blijkbaar is Abdelilah Hassani een goede leerling van dit Nederlandse zelfbedrog.

Daar geven ze gewoon het slachtoffer de schuld. Zo wees de burgemeester van Antwerpen direct na de gebeurtenissen met de beschuldigende vinger naar de Arabisch Europese Liga (AEL), die volgens haar verantwoordelijk is voor de uitbarsting van woede in haar stad.

Ben ik helemaal eens met deze auteur. Er waren eerder al wel rellen op andere plaatsen zonder dat er een AEL aan te pas kwam. De schuld van de rellen op AEL afschuiven is dom en kortzichtig.

Vergeten wordt dat deze jongeren niet zomaar de straat opgaan, maar omdat ze zich bedreigd voelen door die Vlaamse stadsgenoten van haar.

Zo een grote monsters zijn de Vlamingen echt niet hoor. Ook niet die van Antwerpen. Alledaags racisme, jawel...maar bewust geweld dat gebruikt wordt tegen allochtonen omdat ze allochtoon zouden zijn ? Ik ken daar heel weinig voorbeelden van om niet te zeggen geen enkel.

En de premier van Vlaanderen? Die maakt het helemaal bont.

Er is geen premier van Vlaanderen enkel een premier van België (Verhofstadt). Er is wel een minister president van Vlaanderen (Dewael), maar die laatste heeft zich bij mijn weten nauwelijks met dat AEL gekrakeel bemoeid.

Zonder enig bewijs, roept hij dat de AEL de politie uit de wijken wil hebben om criminele activiteiten te kunnen ontplooien.

Klopt dat deed de premier van België, Verhofstadt dus. Ik kon eigenlijk ook mijn oren niet geloven toen ik hem dat hoorde vertellen op de radio. Dat is demonisering van de ergste soort, grove leugens dus, een premier volstrekt onwaardig. Hierin heeft de auteur van deze tekst helemaal gelijk.

De man is zelfs bereid de wet te veranderen om deze organisatie, die strijdt tegen het onrecht in België, te verbieden. Wat is democratie toch geweldig.

Ik zou de schuld niet schuiven op democratie maar op de xenofobie van een deel van de bevolking. Ik denk dat een dictatuur geen alternatief is.

In opdracht van de politiek, want zo werkt het ‘onafhankelijk’ justitieel apparaat in Vlaanderen, werd dan ook besloten om de leider van het AEL op te pakken. Probleem was echter dat hij niets strafbaars had gedaan. Maar daar wisten ze wel wat op te vinden in België.

Inderdaad heel erg bedenkelijke gang van zaken. Volgens mij een flater van formaat. Een blunder die gemaakt door mensen die ongelooflijk ver van de realteit leven en er zichzelf niet bij kunnen voorstellen dat Marokkanen wel eens reden tot klagen hebben in België.

Zo zou Abou Jahjah onder meer het verkeer hebben belemmerd. Overwogen wordt dan ook om de AEL-voorman zijn Belgisch staatsburgerschap af te pakken.

Schandalig gewoon. Na 11 september dachten we dat het in Nederland erg was, maar die Belgen maken het helemaal bont. Rest de vraag wat wij hier in dit land moeten doen. Kijken wij lijdzaam toe hoe onze Marokkaanse broeders en zusters worden vermoord, gediscrimineerd, het leven onmogelijk wordt gemaakt en vervolgens worden vervolgd als ze hun mening uiten? Nee toch?

Het is beter dat allochtonen wat meer assertiviteit aan de dag leggen wat betreft het opkomen voor hun rechten. In die zin is AEL zeker een goede zaak. Maar nog eens het is beter niet te trappen in het collectieve zelfbedrog in Nederland dat er daar geen probleem zou zijn. Ik zie na grondige studie op dit prikbord weinig verschillen tussen de opinies en het wederzijds onbegrip dat zowel in Vlaanderen als in Nederland heerst.

Boycotten die handel. Vanaf nu geen Belgische producten meer in mijn huis.

Nou zou ik dan toch wel eens weten wat voor Belgische produkten je dan voordien in je huis had ? Meestal verwijzen Nederlanders naar de talrijke Belgische biersoorten als uithangbord van de belgische export. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat je die in Marokkaanse huishoudens kan terugvinden.

En onderweg naar Frankrijk, Spanje of Marokko niet meer tanken in dit land. Een weekendje Antwerpen of Brussel kunnen ze vanaf nu ook vergeten. Geen euro geef ik meer uit aan die Belgen!

Beste plaats om te tanken is Luxemburg. Daar kan je wel wat euro's mee besparen. Dat doe ik ook altijd als ik in de buurt ben.

Laat ze eerst maar eens ophouden met de massale en structurele discriminatie van allochtonen in Vlaanderen.

Ik zou wel eens wat objectieve gegevens willen zien die aantoont dat de discriminatie in Vlaanderen zoveel massaler en structureler zou zijn dan in Nederland. Ik stuit altijd maar op dezelfde Nederlandse peptalk maar niet op duidelijke objectieve vergelijkingspunten.

Verder eisen wij justitiële stappen tegen het Vlaams Blok wegens het aanzetten tot haat jegens andere bevolkingsgroepen

Het is te gemakkelijk om het Vlaams Blok de schuld te geven. Alsof met de liquidatie van het Blok ook het racime zou opgelost zijn. Ik denk dat alle politieke partijen racisten in hun rangen hebben. En dat het Vlaams Blok geen radicalere standpunten verdedigd dan andere partijen, ook al wil men dat meestal doen geloven. Bovendien kan men ondertussen al wel enkele vrachtwagens vullen met de gerechtelijke dossiers die tegen het Vlaams Blok zijn ingespannen. Het is niet makkelijk om het Blok te veroordelen. Niet in het minst omdat het Blok in feite geen rechtspersoonlijkheid bezit. Men kan alleen individuele leden vervolgen of vzw's die gelinkt zijn aan het Vlaams Blok.

en moet er een onafhankelijk onderzoek komen, het liefst door mensen uit het Franstalig gedeelte van België, naar de invloed van het Vlaams Blok op de Antwerpse politie.

Daarnaast moet de premier van Vlaanderen openlijk zijn excuses aanbieden aan de Belgisch-Marokkaanse gemeenschap.

Ja, vind ik ook wel dat de premier van België zijn excuses voor zijn leugens en onbewezen verdachtmakingen jegens AEL mocht aanbieden. Ik zie het echter in de praktijk nog niet zo gauw gebeuren.

en dient er snel gezocht te worden naar een andere, krachtige burgemeester voor Antwerpen. Eentje die opkomt voor alle burgers in de stad.

Ik ben het met je eens dat Antwerpen een betere burgemeester verdiend. Maar die burgemeester zou er wel moeten komen volgens de spelregels van de democratie. En volgens die spelregels is er een zeer reële kans dat de volgende Burgemeester van Antwerpen Filip Dewinter zal zijn.

Broeders en zusters in Vlaanderen. Wij staan achter jullie.


Door: Abdelilah Hassani - Reacties: Hassani@***********

Over racisme gesproken. Ik vind dat Marokkanen er soms ook wel een handje van weg hebben. Als ik naar deze ******** in je email kijk die eigenlijk voor m.aghreb.nl staan dan merk ik toch dat Marokkanen ook wel eens de neiging hebben om anderen uit te sluiten.