PDA

Bekijk Volledige Versie : G.Duisenberg in Palestina



plexus
06-01-03, 20:05
..zag net beelden van G.duisenberg op het journaal over het bezoek van haar naar Palestina...ze was helemaal ontroerd en geshockt..
wat had zij anders verwacht..een zachtere werkelijkheid..

Ze kon het begrip gewoon opbrengen voor de jongens en meisjes die zich opofferen......................................... .......al na 1 dag bezoek!








Gretta much respect! :duim:

barfly
06-01-03, 20:15
Ja inderdaad respect voor deze vrouw! :duim: Ik vind het geweldig dat deze vrouw die eigenlijk niets meer zou hoeven doen, zich het leed van de wereld aantrekt en ook écht iets doet. Zij heeft er belangeloos voor gekozen om zich het lot van de Palestijnen aan te trekken.

Jubelientje
06-01-03, 20:21
Ik heb het ook gezien..

UP voor Gretta.

:duim:

Waiting
06-01-03, 20:25
Geplaatst door barfly
Ja inderdaad respect voor deze vrouw! :duim: Ik vind het geweldig dat deze vrouw die eigenlijk niets meer zou hoeven doen, zich het leed van de wereld aantrekt en ook écht iets doet. Zij heeft er belangeloos voor gekozen om zich het lot van de Palestijnen aan te trekken.

Maar je snapt natuurlijk wel hoe wrang ze overkomt op het nieuws, als ze huilt over het palestijnse leed, terwijl op hetzelfde moment Israeliers hun doden begraven, worden die wel gehoord?

Pixelshade
06-01-03, 20:30
Geplaatst door Waiting
Maar je snapt natuurlijk wel hoe wrang ze overkomt op het nieuws, als ze huilt over het palestijnse leed, terwijl op hetzelfde moment Israeliers hun doden begraven, worden die wel gehoord?

die israeliers zijn de oorzaak van het leed

Waiting
06-01-03, 20:37
Geplaatst door Pixelshade
die israeliers zijn de oorzaak van het leed


Het is goed met jou.

Dutchguy
06-01-03, 20:47
Ze was duidelijk aangedaan door wat ze zag. Ik denk dat ik dat ook geweest zou zijn. Maar op een gegeven moment zat ze zo diep in die emotie dat ze zei dat ze zich voor kon stellen dat er zelfmoordacties gepleegd worden. En dat vind ik dus een opmerking waar ze mee over de schreef gaat. Ze had ook kunnen zeggen dat ze de radeloosheid en uitzichtloosheid van de Palestijnen begreep en aanvoelde. Maar het zijn bijna altijd onschuldige burgers die het slachtoffer worden van deze bomaanslagen. Kinderen ook, hoe onschuldiger wil je ze hebben? Supermarkten, disco's en busstations. Hoe kan iemand dit 'begrijpen'? Ik vind die specifieke opmerking, waarschijnlijk vanuit de emotie geuit, niet correct.

Waiting
06-01-03, 20:58
Geplaatst door Dutchguy
Ze was duidelijk aangedaan door wat ze zag. Ik denk dat ik dat ook geweest zou zijn. Maar op een gegeven moment zat ze zo diep in die emotie dat ze zei dat ze zich voor kon stellen dat er zelfmoordacties gepleegd worden. En dat vind ik dus een opmerking waar ze mee over de schreef gaat. Ze had ook kunnen zeggen dat ze de radeloosheid en uitzichtloosheid van de Palestijnen begreep en aanvoelde. Maar het zijn bijna altijd onschuldige burgers die het slachtoffer worden van deze bomaanslagen. Kinderen ook, hoe onschuldiger wil je ze hebben? Supermarkten, disco's en busstations. Hoe kan iemand dit 'begrijpen'? Ik vind die specifieke opmerking, waarschijnlijk vanuit de emotie geuit, niet correct.

Ik denk eerder dat door de emotie, of de camera's juist haar mening naar buiten kwam.
Ze vind de zelfmoordacties zowiezo rechtvaardig denk ik.
Alleen zal ze dat waarschijnlijk niet zomaar beweren.
Nogmaals, terwijl er 20 begrafenissen gaande zijn en terwijl er verdomme nog lijken moeten worden geidentificeerd, staat zij te huilen over de palestijnen...
Het enigste wat ze kon zeggen over de aanslag was dat ze de zelfmoordenaars begrijpt? Terwijl de slachtoffers nog worden begraven!

Bah wat een onmens.

barfly
06-01-03, 21:08
Geplaatst door Waiting
Maar je snapt natuurlijk wel hoe wrang ze overkomt op het nieuws, als ze huilt over het palestijnse leed, terwijl op hetzelfde moment Israeliers hun doden begraven, worden die wel gehoord?

Er worden teveel slachtoffers niet gezien en niet gehoord. En dat is jammer. Zo was 't niet bedoelt lijkt me. Ik vind het een goed alternatief dat Gretta een poging doet om een impasse te doorbreken of ze nou kans had of niet.

joop.r
06-01-03, 21:09
Geplaatst door Waiting
Ik denk eerder dat door de emotie, of de camera's juist haar mening naar buiten kwam.
Ze vind de zelfmoordacties zowiezo rechtvaardig denk ik.
Alleen zal ze dat waarschijnlijk niet zomaar beweren.
Nogmaals, terwijl er 20 begrafenissen gaande zijn en terwijl er verdomme nog lijken moeten worden geidentificeerd, staat zij te huilen over de palestijnen...
Het enigste wat ze kon zeggen over de aanslag was dat ze de zelfmoordenaars begrijpt? Terwijl de slachtoffers nog worden begraven!

Bah wat een onmens.
Het is nog erger ze keek eerst of de camera er bij was toen ze het zij.
En twee X dezelfde vrouw op 2verschillend plekken
Ilegaal reizen op een diplomatiek paspoord ( mag alleen als haar man er
bij is dus strafbaar)
En slapen in het HILTON in Jeruzalem wat leeft ze mee.

barfly
06-01-03, 21:13
Geplaatst door joop.r
Het is nog erger ze keek eerst of de camera er bij was toen ze het zij.
En twee X dezelfde vrouw op 2verschillend plekken
Ilegaal reizen op een diplomatiek paspoord ( mag alleen als haar man er
bij is dus strafbaar)
En slapen in het HILTON in Jeruzalem wat leeft ze mee.

Het punt is niet waar ze slaapt, maar wat ze doet :)

Waiting
06-01-03, 21:13
Geplaatst door barfly
Er worden teveel slachtoffers niet gezien en niet gehoord. En dat is jammer. Zo was 't niet bedoelt lijkt me. Ik vind het een goed alternatief dat Gretta een poging doet om een impasse te doorbreken of ze nou kans had of niet.

Ik snap je wel en ik neem het jou ook niet kwalijk, ik zeg alleen dat ik er kotsnijgingen van krijg, omdat ik terwijl zij die uitspraken maakt een dag na een aanslag nog wel! op de radio de gebeurtenissen rond de aanslag hoor.
De namen, de verhalen en de informatie over het identificatie proces van de lijken.

Kon ze er geen woord over zeggen?
Ze is er nog geen 30KM vandaan!

joop.r
06-01-03, 21:17
Geplaatst door barfly
Het punt is niet waar ze slaapt, maar wat ze doet :)

Hoe HYPOCRIET IS JOU ANTWOORD HEB JE NOG STEEDS NIET DOR DAT ZE OP EIGEN ROEM UIT IS.

barfly
06-01-03, 21:18
Geplaatst door joop.r
Het is nog erger ze keek eerst of de camera er bij was toen ze het zij.
En twee X dezelfde vrouw op 2verschillend plekken
Ilegaal reizen op een diplomatiek paspoord ( mag alleen als haar man er
bij is dus strafbaar)
En slapen in het HILTON in Jeruzalem wat leeft ze mee.

Het punt is niet waar ze slaapt, maar wat ze doet :)

joop.r
06-01-03, 21:23
Geplaatst door barfly
Het punt is niet waar ze slaapt, maar wat ze doet :)

NOGMAALS gd IS UIT OP EIGEN ROEM OVER DE RUGGEN VAN DE PALLESTIJNEN
EN SLAPEN IN HET HILTON VIND IK HYPOCRIET
GOEDKOPER KAN OOK EN GEEF DAN WAT JE OVER HOUD AAN DE PALESTIJNEN.

Donna
06-01-03, 21:25
Geplaatst door Dutchguy
Ze was duidelijk aangedaan door wat ze zag. Ik denk dat ik dat ook geweest zou zijn. Maar op een gegeven moment zat ze zo diep in die emotie dat ze zei dat ze zich voor kon stellen dat er zelfmoordacties gepleegd worden. En dat vind ik dus een opmerking waar ze mee over de schreef gaat. Ze had ook kunnen zeggen dat ze de radeloosheid en uitzichtloosheid van de Palestijnen begreep en aanvoelde. Maar het zijn bijna altijd onschuldige burgers die het slachtoffer worden van deze bomaanslagen. Kinderen ook, hoe onschuldiger wil je ze hebben? Supermarkten, disco's en busstations. Hoe kan iemand dit 'begrijpen'? Ik vind die specifieke opmerking, waarschijnlijk vanuit de emotie geuit, niet correct.

Ik wil hier absoluut niet provoceren, en ik ben het met Waiting eens dat het na die aanslag van gisteren echt niet goed is om nu te gaan zeggen dat de aanslagen te begrijpen zijn. Ze is nu erg emotioneel. En ik snap die fascinatie met Nederlandse joden ook niet, punt is, het zou voor iedereen verhelderend zijn om daar eens te gaan kijken.

Maar dat ze dit voelt nu, dat kan ik echt heel goed begrijpen. Ik ben daar opzich maar heel kort geweest, maar het is werkelijk onvoorstelbaar wat je daar aantreft. Ik kan het niet eens goed omschrijven. De totale waanzin slaat je daar gewoon keihard in je gezicht.

En ik kan me nog herinneren dat ik de grenspost weer doorging en een telefoontje kreeg van een vriend en toen inderdaad ook zei: als ik hier moest leven, op deze manier, dan zou ik mezelf ook opblazen.

Als je daar rondloopt krijg je een heel erg gevoel van schaamte. Niet alleen voor wat daar gebeurt, maar ook voor het feit dat jij daar rondloopt en zo weer wegkan terug naar je hotel terwijl de mensen die je naar de grens brengen er niet uitmogen. Het is gewoon een gevangenis. Laatst zag ik een docu op zembla, over die Palestijnse busjes, en er werd een meisje geinterviewd uit Canada die daar was voor haar studie. Ze zei iets over dat ze de Palestijnen wilde steunen, en dat het zo'n onzettend fashinerend conflict was... etc. Toen vroeg een palestijnse man: en denk je dat de Palestijnen der wat aan zullen hebben, aan die scriptie van je? Nou, welkom hoor..... welkom in Ramallah. Met andere woorden, wat kom je hier eigenlijk doen? Wat heb je te bieden?

En Ramallah is nog een toonbeeld van rust vergeleken bij Gaza. Ik ging daar eten met een familie wiens huis net was gesloopt in Raffah, en we zaten op de puinhopen naast een VN-tentje, die mensen hadden alleen nog maar een barbequetje om vis te bakken en een transistor radiootje. En 5 kinderen. Op een klein binnenplaatsje stond dat tentje en ervoor zat een oude vrouw van een jaar of 70 op de grond de hele tijd alleen maar een beetje met haar hoofd te schudden. Ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen. Ik zat daar maar gewoon een beetje te zwijgen. Alles wat ik kon verzinnen leek totaal ongepast.

Dus.... ik kan me voorstellen dat haar opmerkingen krenken... maar dat ze het zo voelt.... daar kan ik heel erg inkomen........

:droef: :droef:

barfly
06-01-03, 21:26
Geplaatst door joop.r
NOGMAALS gd IS UIT OP EIGEN ROEM OVER DE RUGGEN VAN DE PALLESTIJNEN
EN SLAPEN IN HET HILTON VIND IK HYPOCRIET
GOEDKOPER KAN OOK EN GEEF DAN WAT JE OVER HOUD AAN DE PALESTIJNEN.

Als er geen beeldscherm tussen zou zitten, zou ik zeggen dat je met consumptie spreekt :p

joop.r
06-01-03, 21:28
Geplaatst door barfly
Als er geen beeldscherm tussen zou zitten, zou ik zeggen dat je met consumptie spreekt :p
Is nag altijd beter dan uit je MOND stinken tanden poetsen wil wel helpen

Waiting
06-01-03, 21:31
Geplaatst door joop.r
Is nag altijd beter dan uit je MOND stinken tanden poetsen wil wel helpen

Joop maak hier A.U.B GEEN scheldtopic van.
Barfly bedoeld het denk ik niet zoals jij denkt dat hij het bedoeld.

Ok?

barfly
06-01-03, 21:41
Geplaatst door Waiting
Joop maak hier A.U.B GEEN scheldtopic van.
Barfly bedoeld het denk ik niet zoals jij denkt dat hij het bedoeld.

Ok?

Ehm ben jij je hondje aan het terug roepen ofzo? :nijn:

joop.r
06-01-03, 21:46
Geplaatst door Waiting
Joop maak hier A.U.B GEEN scheldtopic van.
Barfly bedoeld het denk ik niet zoals jij denkt dat hij het bedoeld.

Ok?
als dat zo is hoor ik het graag van hem zelf )ik bedoelde het als grap)

Snake
06-01-03, 21:46
Geplaatst door Puk
Het punt is niet waar ze slaapt, maar dat ze slaapt.

Zzzzzzz... huh?..... zzzzzz..... ja,vinnik wel goed... zelfmoordaanslagen....zzzzz.....


zzzzz.........zzzzzzzzz............en daar gaat pukje :auw:

Waiting
06-01-03, 21:48
Geplaatst door barfly
Ehm ben jij je hondje aan het terug roepen ofzo? :nijn:

Laat maar.

barfly
06-01-03, 21:50
Geplaatst door Waiting
Laat maar.

graag..

joop.r
06-01-03, 22:48
Geplaatst door Donna
Ik wil hier absoluut niet provoceren, en ik ben het met Waiting eens dat het na die aanslag van gisteren echt niet goed is om nu te gaan zeggen dat de aanslagen te begrijpen zijn. Ze is nu erg emotioneel. En ik snap die fascinatie met Nederlandse joden ook niet, punt is, het zou voor iedereen verhelderend zijn om daar eens te gaan kijken.

Maar dat ze dit voelt nu, dat kan ik echt heel goed begrijpen. Ik ben daar opzich maar heel kort geweest, maar het is werkelijk onvoorstelbaar wat je daar aantreft. Ik kan het niet eens goed omschrijven. De totale waanzin slaat je daar gewoon keihard in je gezicht.

En ik kan me nog herinneren dat ik de grenspost weer doorging en een telefoontje kreeg van een vriend en toen inderdaad ook zei: als ik hier moest leven, op deze manier, dan zou ik mezelf ook opblazen.

Als je daar rondloopt krijg je een heel erg gevoel van schaamte. Niet alleen voor wat daar gebeurt, maar ook voor het feit dat jij daar rondloopt en zo weer wegkan terug naar je hotel terwijl de mensen die je naar de grens brengen er niet uitmogen. Het is gewoon een gevangenis. Laatst zag ik een docu op zembla, over die Palestijnse busjes, en er werd een meisje geinterviewd uit Canada die daar was voor haar studie. Ze zei iets over dat ze de Palestijnen wilde steunen, en dat het zo'n onzettend fashinerend conflict was... etc. Toen vroeg een palestijnse man: en denk je dat de Palestijnen der wat aan zullen hebben, aan die scriptie van je? Nou, welkom hoor..... welkom in Ramallah. Met andere woorden, wat kom je hier eigenlijk doen? Wat heb je te bieden?

En Ramallah is nog een toonbeeld van rust vergeleken bij Gaza. Ik ging daar eten met een familie wiens huis net was gesloopt in Raffah, en we zaten op de puinhopen naast een VN-tentje, die mensen hadden alleen nog maar een barbequetje om vis te bakken en een transistor radiootje. En 5 kinderen. Op een klein binnenplaatsje stond dat tentje en ervoor zat een oude vrouw van een jaar of 70 op de grond de hele tijd alleen maar een beetje met haar hoofd te schudden. Ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen. Ik zat daar maar gewoon een beetje te zwijgen. Alles wat ik kon verzinnen leek totaal ongepast.

Dus.... ik kan me voorstellen dat haar opmerkingen krenken... maar dat ze het zo voelt.... daar kan ik heel erg inkomen........

:droef: :droef:

Donna
Ik was er ook een maand geleden en ik schaamde mij ook dat mensen dat elkaar aandoen daar kan ik nog steeds niet bij de mensheid heeft niets geleerd uit het verleden en het lijkt wel dat ieder RESPECT voor elkaar verdwenen is niet alleen daar maar ook hiet in Nederland teld een mensen leven niet meer mee .
En DAAR SCHAAM ik mij voor.

Simon
06-01-03, 23:16
Tja rijke dames krijgen altijd het idee dat ze de mijnen op de wereld moeten gaan opruimen, de weeskinderen moeten voeden en de gehandicapten moeten helpen. Het liefst met een camera erbij. Maar wie luistert er anders naar de Palestijnen en trekt zich hun lot aan? Ik vond haar opmerkingen dat de Joden in Nederland dit beslist moeten zien ook wat vreemd als je je realiseert dat vlakbij net 22 Israelische doden gevallen zijn bij een aanslag en 100 gewond. Maar die hele strijd daar is absurd en er vallen zoveel meer Palestijnse doden en gewonden. En over een oplossing durf je amper nog te praten als je ziet hoeveel leed mensen elkaar aan kunnen doen. Wat dat betreft zijn er zovelen die daar met eigen ogen moeten gaan zien hoe het is: vooral de machtigen van de wereld die nog enig gevoel kunnen tonen.

Simon

Dutchguy
06-01-03, 23:20
Geplaatst door Donna
Ik wil hier absoluut niet provoceren, en ik ben het met Waiting eens dat het na die aanslag van gisteren echt niet goed is om nu te gaan zeggen dat de aanslagen te begrijpen zijn. Ze is nu erg emotioneel. En ik snap die fascinatie met Nederlandse joden ook niet, punt is, het zou voor iedereen verhelderend zijn om daar eens te gaan kijken.

Maar dat ze dit voelt nu, dat kan ik echt heel goed begrijpen. Ik ben daar opzich maar heel kort geweest, maar het is werkelijk onvoorstelbaar wat je daar aantreft. Ik kan het niet eens goed omschrijven. De totale waanzin slaat je daar gewoon keihard in je gezicht.

En ik kan me nog herinneren dat ik de grenspost weer doorging en een telefoontje kreeg van een vriend en toen inderdaad ook zei: als ik hier moest leven, op deze manier, dan zou ik mezelf ook opblazen.

Als je daar rondloopt krijg je een heel erg gevoel van schaamte. Niet alleen voor wat daar gebeurt, maar ook voor het feit dat jij daar rondloopt en zo weer wegkan terug naar je hotel terwijl de mensen die je naar de grens brengen er niet uitmogen. Het is gewoon een gevangenis. Laatst zag ik een docu op zembla, over die Palestijnse busjes, en er werd een meisje geinterviewd uit Canada die daar was voor haar studie. Ze zei iets over dat ze de Palestijnen wilde steunen, en dat het zo'n onzettend fashinerend conflict was... etc. Toen vroeg een palestijnse man: en denk je dat de Palestijnen der wat aan zullen hebben, aan die scriptie van je? Nou, welkom hoor..... welkom in Ramallah. Met andere woorden, wat kom je hier eigenlijk doen? Wat heb je te bieden?

En Ramallah is nog een toonbeeld van rust vergeleken bij Gaza. Ik ging daar eten met een familie wiens huis net was gesloopt in Raffah, en we zaten op de puinhopen naast een VN-tentje, die mensen hadden alleen nog maar een barbequetje om vis te bakken en een transistor radiootje. En 5 kinderen. Op een klein binnenplaatsje stond dat tentje en ervoor zat een oude vrouw van een jaar of 70 op de grond de hele tijd alleen maar een beetje met haar hoofd te schudden. Ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen. Ik zat daar maar gewoon een beetje te zwijgen. Alles wat ik kon verzinnen leek totaal ongepast.

Dus.... ik kan me voorstellen dat haar opmerkingen krenken... maar dat ze het zo voelt.... daar kan ik heel erg inkomen........

:droef: :droef:

Ik denk dat dit op mij ook een zeer diepe indruk zou maken. Maar als ik zou horen dat 30 km verderop zoveel onschuldige burgers omgebracht zijn zou dat denk ik net zo'n indruk maken. Ik kan het alleen maar inschatten omdat ik er niet geweest ben, dat besef ik me ook heel goed.

Ik denk wel dat het noodzakelijk is dat we blijven beseffen dat het hier om MENSEN gaat die elke dag een slachtoffer kunnen worden van wat daar gaande is, aan welke kant van de lijn ze ook leven. Ik dat Gretta er ook goed aan zou doen om ook de andere kant van de zaak te bekijken, dat zou ik in ieder geval altijd willen doen als ik daar was, de beide kanten ondergaan. JUIST om te beseffen dat gewone mensen hier slachtoffer van zijn.

bman
06-01-03, 23:36
Gretta mag ik niet. Dat is iets waar ik helaas niets aan kan doen, en haar fascinatie met de 'Nederlandse Joden' (alsof die allemaal voor de bezetting zouden zijn, maar dat terzijde) snap ik nog steeds niet. Waarom die toch elke keer weer genoemd moeten worden? (er zijn zat anderen die zich wat meer over BEIDE zijden van het conflict zorgen mogen maken)

Dat gehuppel en pendante flirten met de camera van Gretta en dat gejank doen mij niets. Helaas. Maar wat echt gruwelijk is is het feit dat daar mensen zitten zonder huis, zonder werk, zonder land, zonder toekomst en dat anderen middels haat en geweld elke dag weer de situtatie voor die mensen verslechteren. Dat dit weer een aantal schurken, bloeddorstige fanaten een excuus geeft om jonge mannen op te offeren om elders nog meer leed te veroorzaken is hemeltergend.

Oh Donna, dat met die busjes was inderdaad een hele goeie docu. Een stuk 'werkelijker' voor de buitenstaander.

lennart
07-01-03, 00:20
Ik vond het allemaal genant om te zien, misschien dat de stress die gretta de laatste weken te verduren heeft gehad haar iets teveel werden. Ik vond Jane Fonda's bezoek een paar weken terug stukken evenwichtiger en stukken effectiever voor de beeldvorming.

Shaheed
07-01-03, 00:33
http://petitie.netfirms.com/gretta.jpg

Gretta rulesszzzz

De Rode Roos
07-01-03, 00:50
Ik vind het briljant hoe ze dat doet, toch vind ik het nep. Hoe ze huilt voor de camera...prachtig, maar hardstikke fake! Ik deel de opvattingen van Stop de Bezetting zoals het op de site staat, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met Gretta Duisenberg. Ze lijkt mij een decadente rijkeluisvrouw die een leuke hobby heeft gevonden, namelijk opkomen voor de onderdrukten. Ik wil echter haar niet demoniseren, niet de personen, maar het doel en het eindelijke resultaat telt. Het product dat verkocht wordt is goed, alleen de marketing kan beter, om het maar op zijn Heinsbroeks te zeggen.

bman
07-01-03, 00:52
Ha die shaheed, vrolijk als altijd. Gretta heerst allerminst en helaas leidt haar aanstellerij vaker tot discussies over haarzelf en 'de joden in Nederland' dan over het feitelijke probleem: het lijden van 2 volken.

Zeg, dat onderschrift van jou...betekent dat niet 'de dood aan aan Israel?'....kenmerkend voor het beheer dat je nog niet geschorst bent. Want 'provoceren' dat doen alleen maar Joden en Kaaskop-LPF-ers he?

Ik ga toch even een melding doen bij beheer. Bij wijze van proefballon.

Shaheed
07-01-03, 00:57
En ik zal jou ook aangeven bij beheer, wegens het maken van reclame voor de VVD :p

De Rode Roos
07-01-03, 01:05
Geplaatst door Shaheed
En ik zal jou ook aangeven bij beheer, wegens het maken van reclame voor de VVD :p

Ik hoop dat jij geen reclame gaat maken voor de PvdA, want dan gaan we weer dalen in de peilingen. :nerveus:

Shaheed
07-01-03, 01:10
Geplaatst door De Rode Roos
Ik hoop dat jij geen reclame gaat maken voor de PvdA, want dan gaan we weer dalen in de peilingen. :nerveus:

Nou dat weet ik zo net niet, heb best een grote achterban hoor....................

Shaheed
07-01-03, 01:19
Geplaatst door Puk
Je bedoelt dat je pappa en mamma je gewoon maar laten begaan...

He kut puk optyfen van dit forum we hebben hier een serieuze discussie....geen tijd voor jou.

De Rode Roos
07-01-03, 01:36
Geplaatst door Shaheed
Nou dat weet ik zo net niet, heb best een grote achterban hoor....................

De PvdA is een pluriforme beweging, ik vraag me echter af of jij ook het PvdA gevoel hebt? Waar voor staat de PvdA voor jou? Wat betekent de partij voor jou? Heb jij je verdiept in de idealen van de partij, de geschiedenis en traditie? In hoeverre komt dat overeen met jouw idealen? Aangezien dit vooral een 2 personen discussie wordt, stel ik voor de discussie voort te zetten in PM.

Ik heb mijn zegje gedaan over Gretta Duisenberg en dit is mijn laatste reactie in deze thread:

"We gaan samen voor een beter Nederland, maar dan wel voor iedereen". lijsttrekker Wouter Bos van de PvdA

(Propaganda, proganda, propaganda? Wel nee hoor...) :D

Snake
07-01-03, 01:38
Geplaatst door Puk
Hahahahaha! Daar gaan we weer!

Shaheed... serieus... ik krijg weer lachkramp als ik niet oppas. Ok, ok, ik tief effe op van dit topic. Anders krijg ik die buren van mij WEER aan de deur! Moeten we niet hebben hè Shaheed?! Anders kan ik geen serieuze.. whoehahahaha... discussie meer met je voeren op maroc.nl.

Neeeee... dit gaat te ver! Laat me niet lachen! Doe dat toch niet! Auwauwwauw...

hehe...


Ooh wat zijn we leuk!!! Tyf effe lekker naar joods.nl met je stomme joodse grapjes!

Snake
07-01-03, 01:48
Geplaatst door Puk
Ha! Pukje in da house!

Kom es hier snakie... kom es... kom es...

Leg ik een platte knoop in dat lijffie van je.

Hahahahahhahah....jij? En trouwens het is een lijf, dat jij een lijfje hebt moet je nie gelijk denken dat ik dat ook heb!
Kom we gaan een beetje boksen :stomp: !!!

Snake
07-01-03, 01:53
Geplaatst door Puk
Hoho! IK ben leuk. Jij bent helemaal niet leuk! Gekke Snake. Pas op hoor! Anders maak ik een 3 dubbele knoop van je!

Angst voor een jood, heb je vandaag je lolbroek aan?

Snake
07-01-03, 02:16
Ik heb een betere idee , we gaan voetballen, je houdt tog wel van voetbal?














ps: alleen ben jij de bal!!!
:gek:

Snake
07-01-03, 02:26
Geplaatst door Puk
Ik hou heel erg van voetbal! Ik heb Ajax-Roma nog gezien laatst... in Toomler! Ach man... je raakt geen bal! Kom op zeg! Rol ik gewoon zelf wel in jouw doel. 1-0 voor Puk!

Waarom verbaasde het me nie dat je voor ajax bent?

Snake
07-01-03, 02:35
Geplaatst door Puk
Ja, dat snap ik ook niet. Misschien omdat er niet zulke geweldige Arabische voetbalclubs zijn?

Maar ze zijn wel altijd beter dan Joodse clubs, maar aan de andere kant jullie hebben ajax! :zweep:

Snake
07-01-03, 02:48
Geplaatst door Puk
Ajax rulez!!!! Ajax is the best!!!

Je hebt het toch gezien? Tegen die laffe Italianen? Allemaal wijven... die Italianen... behalve de trainer.

We love you Ajax, My lovely Ajax
You make me happy, when skies are grey
You never noticed
How much I love you
Please don't take, my Ajax, away.

Maar tog blijft Feyenord mijn cluppie, en misschien weet je ook waarom :stout: !!!

Mayzoh
07-01-03, 03:32
IK dacht dat het hier om het bezoek van Gretta aan Palestina ging maar jullie dwalen af vind ik wel jammer.Degene die vinden dat Gretta toneel speeld kunnen van mij de pot op,zij is iemand die gewoon durft te zeggen wat zich nou echt afspeeld daar in die oneerlijke strijd.Wat ik zo goed van haar vind is dat zij dingen aan het licht brengt die je normaal niet op het NOS journaal ziet,want daar zie je zoals gewoonlijk alleen maar een kant van het verhaal namelijk de joodse kant.Als er iets wordt gezegd over de Palestijnse kant dan is het meestal een bericht van een paar seconden,onvoldoende vind ik dus.Wat ik ook erg vind is dat als een Palestijn zichzelf opblaast het een tereuraktie wordt genoemd ,maar als een joods militair helikopter raketten afvuurt op burger doelen in Palestina het een vergeldingsaktie is.IKvind het allebei tereuraktie's want het treft allebei burgers die er eigenlijk niks aan kunnen doen dat zij in zo'n situatie zitten(kolonisten biuten gesloten).

Pytaghoras
07-01-03, 03:52
Ja... weet je... ik geloof dat die kolonisten ook niet dood willen. En dat die kolonisten ook niemand dood willen hebben. En verder ben ik het helemaal met je eens... het is terreur van beide kanten. Soms denk ik weleens... het gaat nooit meer over. Of de Palestijnen, of de Israëlies moeten allemaal dood voordat het over is. Echt vreselijk. Hoe moeten we hier in Godsnaan uitkomen. Ik weet het echt niet.

Het kan ook op een andere manier hoor. Er hoef geen Palestijn of Israëlie dood te gaan om een einde te maken aan dat conflict. Wij hebben toch zoiets als VN? In deze situatie vraag ik me af wat de functie van die VN is. Het is toch de VN die de staat Israel heeft uitgeroepen. Is dat nu niet de verantwoordelijkheid van de VN om een einde te maken aan dat conflict?

Mayzoh
07-01-03, 04:05
Wat ik bedoel met de kolonisten is dat zij er zelf voor zorgen zich in zo'n situatie te bevinden,zij blijven immers maar land bezetten en ze blijven maar bouwen en bouwen.Natuurlijk weet ik dat zij liever ook gewoon blijven leven net zoals de palestijnen,alleen de Palestijnen hebben de middelen niet om te blijven leven de kolonisten wel.Zij bouwen immers hun huizen boven op de plat gewalste huizen van de Palestijnen.Wat zou jij doen als het zelfde jou overkwam.Wat zou jij doen als een Rus of een Poolse die zomaar ineens besluit om op jou stukje grond waar jouw familie al generaties lang heeft gewoont zijn mooie vrijstaande villa neer te zetten.Wat zou jij doen als al het water waar ieder mens recht op heeft verpild word aan die mooie grote zwembad die bij die grote villa is gebouwd,terwijl jij maar een uur per dag water kan gebruiken die uit een gezamelijke kraan komt in het midden van een stad of wat er van over is.

limpio
07-01-03, 05:56
Geplaatst door Shaheed
He kut puk optyfen van dit forum we hebben hier een serieuze discussie....geen tijd voor jou.
:lol: Hoe noemt ie dat!

bman
07-01-03, 09:34
Geplaatst door Mayzoh
Wat ik bedoel met de kolonisten is dat zij er zelf voor zorgen zich in zo'n situatie te bevinden,zij blijven immers maar land bezetten en ze blijven maar bouwen en bouwen.Natuurlijk weet ik dat zij liever ook gewoon blijven leven net zoals de palestijnen,alleen de Palestijnen hebben de middelen niet om te blijven leven de kolonisten wel.Zij bouwen immers hun huizen boven op de plat gewalste huizen van de Palestijnen.Wat zou jij doen als het zelfde jou overkwam.Wat zou jij doen als een Rus of een Poolse die zomaar ineens besluit om op jou stukje grond waar jouw familie al generaties lang heeft gewoont zijn mooie vrijstaande villa neer te zetten.Wat zou jij doen als al het water waar ieder mens recht op heeft verpild word aan die mooie grote zwembad die bij die grote villa is gebouwd,terwijl jij maar een uur per dag water kan gebruiken die uit een gezamelijke kraan komt in het midden van een stad of wat er van over is.

Ehm, even eerlijk zijn he: onder die kolonisten bevinden zich ook gewoon kinderen e.d. Trouwens een niet klein aandeel van hen woont helemaal niet in kolonies omdat ze zo graag land willen bezetten, maar omdat het er goedkoper wonen is en zij een woning in Israel zelf niet kunnen betalen.

Ja het stelen van land en water is slecht, fout, verkeerd en moet stoppen en worden teruggedraaid. Isreal moet terug naar de grenzen van 1967 aangezien niet zoals hun foute buren, de turken, een heel volk het land uit hebben geschopt (ik refereer naar de Grieken en de Armeniers). Deze Palestijnen hebben recht op hun eigen land, hun eigen huis en hun eigen water. Maar niets van dit al. He-le-maal niets rechtvaardigt het vermoorden van burgers in bussen, discotheken of waar dan ook. (en ook dat geldt voor beide partijen)

Canaris
07-01-03, 10:34
De geestelijke armoede onder welke Greta leidt is meer dan duidelijk geworden.

Maar waarom ben ik niet verrast. Misschien omdat zij altijd al sympathie heeft gehad voor mensen(?) welke door middel van moord en doodslag hun meer dan merkwaardige doelen wilden doorzeten

Mevr Duisenberg komt dus naar palestina en inplaats dat zij probeert dat beetje autoriteit wat zij heeft , in te zetten voor een humane oplossing, filosofisch onderbouwt met een appel aan de menselijkheid aan beide kanten, geeft zij toe begrip te hebben voor iets wat nog in 1980 als volledig ongrijpelijk , onmenselijk en verachtenswaardis zou worden gezien.

Door middel van je eigen dood volledig onschuldige mensen dan wel te vermoorden, dan wel voor de rest van leven zo ernstig te verminken , dat een normaal leven niet meer mogenlijk is.

In flarden gescheurde kinderen, verminkte babies, Daarvoor heeft zij "Begrip"?

Mavo-Adel met dringende behoeft aan prozac

Simon
07-01-03, 11:17
Geplaatst door Canaris
Door middel van je eigen dood volledig onschuldige mensen dan wel te vermoorden, dan wel voor de rest van leven zo ernstig te verminken , dat een normaal leven niet meer mogenlijk is.


Zij toonde begrip dat mensen als antwoord op de bezetting aanslagen gaan plegen. Nou dat heb ik ook wel. En het feit dat er 3 keer zoveel doden vallen aan Palestijnse kant en 12 keer zoveel gewonden maakt al duidelijk dat de Israeliers ook aanslagen plegen: alleen worden dat "vergeldingsacties" genoemd in de media. Voor diegene die de kogel of bom ontvangt maakt het echter niet zoveel uit hoe je het noemt. Dit nog afgezien van het feit dat de wortel van het conflict bestaat uit een illegale bezetting door Israel van Palestijns land.

Simon

youssef_007
07-01-03, 11:25
"They ask you to choose: legs, a tooth, a nose or simply a shot with a bullet .."

By Awad el-Rajub

Al-Khalil - Among various torture schemes adopted by Israeli occupation forces against Palestinians is a so-called "toss" game whereby they force Palestinians to choose their own type of torture.

Speaking to IslamOnline Tuesday, December 17, Youssef, a 22-year-old Palestinian, recalled that he was on his way back home to Al-Khalil (Hebron) when he ran into four Israeli soldiers.

"They held me at gun-point, ordered me to take off my shirt and searched me to the nose," he recalled.

"They dragged me ten meters away and told me I have to choose my own torture through a toss by picking a paper out of eight pieces of paper put in a small pot," said Youssef.

“I chose one of the eight papers and it had a “hand breaking” phrase. One of them [Israeli soldiers] grabbed me while the three others broke my right hand with the rear of their rifles. They then beat me up until I was unconscious and I was taken to hospital.”

“I later learned from other boys how they too were forced to choose one of the torture methods which varied from breaking a right hand, a left hand, a head, a hand and a leg, both legs, a tooth, a nose or simply a shot with a bullet,” he asserted.

Omar, a 30-year-old Palestinian taxi driver, said he was driving with seven passengers when four Israeli soldiers stopped him on the way, ordered them out and searched the car.

“Although they did not find anything, they took me to a pot which had four pieces of paper with writing varying from breaking car glass, to blowing the tires, to taking the car keys to confiscating the vehicle altogether,” he recalled.

“I chose the easiest of the four tough choices and they broke the car glass and then let me go,” he asserted.

On other torture methods the Israeli forces use against Palestinian civilians, Mohammad said he witnessed Israeli soldiers torturing Palestinians near the new barbed wires in downtown Al-Khalil.

“I saw them removing the teeth of Palestinian youths and hitting one child with the rear of their rifles,” said Mohammad, asserting that the Palestinians were taken to hospital.

Rami, a 27-year-old Palestinian who was also a victim of Israeli torture, recalls: “I was going to wok in Al-Khalil industrial zone and on the road Israeli patrol soldiers stopped me and beat me until I couldn’t stand on my feet. After that four soldiers stripped me and threw me into cold water of industrial waste.”

“They finally ordered me to run home without allowing me to put my clothes on,” Rami conculded.

The Palestinian Human Rights Society condemned these Israeli barbaric aggressions, branding them as "stark violation of the simplest human rights."

Speaking to IslamOnline, Fahmi Shahein of Al-Khalil Law Society stressed they received several complains about Israeli tortures.

The society will contact Arab and foreign human rights watch-dogs to update them on the Israeli violations and racist assaults, he said.

“The Israeli aggression is part of maltreatment and disrespect of human dignity that contradicts all international conventions and laws,” Shahein stressed.

He blamed the world community for such Israeli crimes, asserting that international silence directly encourages the Israeli occupation to pursue its waged war on the armless Palestinian people and perpetrate more crimes

youssef_007
07-01-03, 11:36
Weekly Report

On Israeli Human Rights Violations in the Occupied

Palestinian Territories

12-18 December , 2002




The Palestinian Centre for Human Rights

Consultative Status with the ECOSOC of the United Nations

Affiliate of the International Commission of Jurists – Geneva

Member of the International Federation for Human Rights – Paris

The Euro-Mediterranean Human Rights Network



With Continuing Israeli War Crimes in the OPT and the International Community Remains Silent



12 Palestinian civilians, including 2 children and a mentally handicapped young man have been killed by Israeli forces

5 Palestinian civilians from one family, including 2 brothers, killed by Flechette shells

Israeli forces conducted a series of incursions into Palestinian areas, accompanied by indiscriminate shelling

Israeli forces demolished 21 houses in Rafah

A new extra-judicial assassination, Palestinian killed

Continued Israeli retaliatory campaign against families of wanted Palestinians and those who carried out armed attacks against Israeli targets

Israeli forces use Palestinian civilians as human shields during military operations

A number of Palestinians arrested

Continued strict siege of the OPT and a number of Palestinians arrested at Israeli military checkpoints




Introduction

Israeli occupying forces have perpetrated more illegal actions and human rights violations against Palestinian civilians, including willful and extra-judicial killings, shelling of and incursions into Palestinian areas, house demolitions, and agricultural land leveling. This week, 12-18 December 2002, 12 Palestinian civilians, including 2 children and a mentally handicapped young man, were killed by Israeli forces.

In the Gaza Strip, Israeli occupying forces carried out a series of incursions into Palestinian areas, during which they shelled these areas. On Sunday, 15 December 2002, Israeli forces moved into 'Oraiba area in the northwest of Rafah, demolishing 14 Palestinian houses and destroying areas of agricultural land. On Thursday, 12 December 2002, Israeli forces demolished 2 houses in Rafah refugee camp, and on Tuesday, 17 December 2002, they demolished 6 other houses in al-Salam neighborhood in the south of Rafah. More than 180 Palestinians have been rendered homeless as a result of these Israeli attacks.

On Monday, 16 December 2002, Israeli occupying forces informed Palestinians living in al-Sayafa area, which has been under an Israeli military siege, in the north of Beit Lahia, that they would demolish 30 houses built of iron and bricks and housing about 180 persons in one week if they are not demolished by their owners.

In 6 cases of apparent willful killing, this week, Israeli forces killed 11 Palestinian civilians, including 5 from one family, 2 children and a mentally handicapped young man. On Wednesday, 18 December 2002, Israeli occupying forces positioned at the border with Egypt, south of Rafah, opened fire at al-Salam neighborhood in the south of the town. A Palestinian child, 'Alaa' Mohammed Musleh al-Sidoudi, 15, was killed by a heavy caliber bullet in the heart, while he was playing with his friends. On Tuesday, 17 December 2002, 16-year-old Jawad 'Essam Zeidan, from Khan Yunis refugee camp, was killed by shrapnel from an artillery shell that hit his family's house, when Israeli forces shelled the camp. On Sunday, 15 December 2002, Israeli soldiers at the border with Egypt, south of Rafah, shot dead 'Eid Asa'ad Mohammed Abu Hilal, 22, a mentally handicapped man, while he was rambling near Salah al-Din Gate on the border. On the same day morning, Israeli forces shot dead Hassan Farhan Abu Shalloula, 22, from Khan Yunis refugee camp, while he was checking his donkey that had been injured by previous Israeli shelling.

On the same day, Israeli occupying forces positioned at the eastern border of the Gaza Strip, east of Gaza City, fired Flechette shells and live bullets of various calibers at five Palestinian young men, who were attempting to infiltrate into Israel to find jobs, through the border near al-Mentar crossing, east of Gaza City. The five were killed.

In a continuation of the policy of extra-judicial assassinations officially adopted by the Israeli political and military establishments against Palestinian activists, this week, Israeli occupying forces perpetrated a new extra-judicial assassination that left dead Tariq Mahmoud Ahmed 'Abed Rabbu, 25, from Tulkarm refugee camp and wanted by those forces. They raided the houses where 'Abed Rabbu was hiding and shot him dead. Field investigations carried out by the Palestinian Society for the Protection of Human Rights and the Environment (LAW) indicate that Israeli soldiers may have liquidated 'Abed Rabbu, especially as he was unarmed, according to eyewitnesses, and he was besieged inside the house.

In violation of international and humanitarian law which prohibits collective punishment, Israeli forces took retaliatory measures against families of Palestinians who have carried attacks against Israeli targets in the Occupied Palestinian Territories and those wanted by Israeli forces. In this context, they demolished 7 houses, 6 in Hebron and one in Bethlehem.

Israeli forces have maintained the total siege imposed on the OPTs, collectively punishing the Palestinian people. Israeli forces have partitioned Palestinian areas, transforming them into cantons, violating Palestinian civilians' economic, social and cultural rights. They have also imposed curfews on several different areas.






The Shelling of, and Encroachment into Palestinian Areas



Thursday, 12 December 2002

At approximately 13:00hrs, six heavily armored military vehicles and an armored military bulldozer of the Israeli occupying forces moved approximately 100m into Block J in Rafah refugee camp, adjacent to the Egyptian border, south of Rafah. Israeli forces opened fire at Palestinian houses, wounding 21-year-old Ahmed Erhayel al-Soufi with a live bullet in the back. The Israeli military bulldozer also demolished two houses:



1. They totally demolished a 166-square-meter house, in which 6 persons lived, owned by Kayed 'Ali Salama Barhoum, destroying all the furniture inside. The house was evacuated two months ago as Israeli forces have been establishing an iron wall along the border with Egypt.

2. They partially demolished a 250-square-meter house, in which 6 persons lived, owned by Suhaila Mohammed Mallahi Barhoum. The house was evacuated two months ago for the same reason.



It is worth mentioning that Israeli occupying forces have been establishing an iron wall along the border with Egypt inside the Palestinian controlled areas, as the distance between the border and the new iron wall is approximately 30m. The wall extends along a distance of approximately 500m opposite to Blocks J, L and O in Rafah refugee camp.

In a new Israeli illegal action, Israeli occupying forces killed five unarmed Palestinian civilians from Khan Yunis from the family of al-Astal, including two brothers.

According to information available to PCHR, late at night, Israeli occupying forces positioned at the eastern border of the Gaza Strip, east of Gaza City, fired artillery shells and live bullets of various calibers at five Palestinian young men, who were attempting to infiltrate into Israel to find jobs. They were crossing the border near al-Mentar crossing, east of Gaza City. The crime was revealed yesterday evening, when an Israeli military spokesman declared that the Israeli army discovered the bodies of five Palestinians who were killed by the gunfire of an Israeli tank near the Karni crossing, east of Gaza City, on Wednesday night. Israeli forces claimed that the five young men had ladders with which they would attempt to infiltrate through the border fence separating the Gaza Strip and Israel, and that Israeli soldiers noticed them and shot them dead.

The Israeli military spokesman admitted that no weapons or fighting tools were found near the body. According to initial information available to PCHR the five victims were unarmed civilians from the family of al-Astal, whom were forced due to the economic crisis caused by the Israeli total siege imposed on the Occupied Palestinian Territories, to attempt to infiltrate into Israel to find job opportunities having lost hope in finding job opportunities in their area. It is evident that Israeli forces could have arrested or used less lethal means against the five Palestinians, as the wide scale land leveling in the area had made it open.

Ambulance officers who went to the site to evacuate the bodies of the five Palestinians asserted that the bodies were found at least 300m west of the border between the Gaza Strip and Israel.

In addition to the crime of killing, Israeli forces had left the bodies of the five Palestinians in the area since Wednesday night. They only informed the Palestinian side about the existence of the five Palestinians bodies there later. Whenever Palestinian ambulances and medical personnel went to the area in an attempt to remove the bodies, Israeli soldiers fired at them and forced them to retreat especially in darkness. They were able to remove the bodies only on Friday morning. The bodies were found approximately 300m west of the border. According to medical sources of Nasser Hospital in Khan Yunis, to which the bodies were evacuated, the body of one of the victims was in two pieces, while the other bodies sustained severe damage by shrapnel from shells fired by Israeli tanks.



The victims were identified as:



1. Mohammed 'Aadel al-Amir al-Astal, 29;

2. 'Assaf 'Aadel al-Amir al-Astal, 25;

3. Ahmed Fares Musallam al-Astal, 19;

4. Mohammed Fahmi Hassan al-Astal, 21; and

5. Ahmed Mohammed 'Aayesh al-Astal, 35.



At approximately midnight, two tanks and two armored military bulldozers of Israeli occupying forces moved from the "Netzarim" settlement approximately 150m into al-Mughraqa village, south of Gaza City. The bulldozers demolished three uninhabited Palestinian houses and razed a tract of agricultural land:



1. They demolished a 200-square-meter, asbestos-roofed house owned by Hussein 'Abdul Wahab Abu Leila.

2. They demolished a 200-square-meter, asbestos-roofed house owned by Hassan 'Abdul Wahab Abu Leila.

3. They demolished a 200-square-meter, asbestos-roofed house owned by heirs of 'Abdul Wahab Abu Leila.

4. They razed a 4-donum area of agricultural land planted with citrus owned by Ra'fat Suleiman Shahin.



Friday, 13 December 2002

At approximately 09:00hrs, Israeli heavy military vehicles moved from the "Netzarim" settlement approximately 150m into al-Mughraqa village, south of Gaza City. They destroyed some Palestinian civilian property in the area:



1. They razed a 5-donum area of agricultural land planted with citrus owned by Mahmoud Sha'ban al-Hilu.

2. They made holes in the main and branch roads and blocked them with hills of sand. The main water network that feeds the village was destroyed.

3. They demolished a 6-meter-long wall surrounding the house of Salama Salman Abu Shallouf.



Also at approximately 09:00hrs, two tanks and an armored military bulldozer of the Israeli occupying forces moved approximately 100m into Boba' area in the southeast of Deir al-Balah. They razed areas of Palestinian agricultural land:



1. They razed a 2.5-donum area of agricultural land, a part of which was planted with olives while the other had a greenhouse planted with onions and garlic standing on a 1-donum area, and destroyed a 200-square-meter orchard, an agricultural pool and a 400-meter-long wall surrounding a house, owned by Fakhri Fadhlallah al-Qedra.

2. They razed a 500-square-meter area of agricultural land planted with olives and palms owned by Hammad Bureik Hammad Abu 'Amra.



Saturday, 14 December 2002

At approximately 04:30hrs, Israeli occupying forces, reinforced with heavy military vehicles, moved approximately 500m into al-Mughraqa village, south of Gaza City. Immediately, two Israeli armored military bulldozers razed large areas of Palestinian agricultural land:



1. They razed a 27-donum area of agricultural land planted with olives and citrus and destroyed a 600-meter-long water pipeline owned by Mohammed Farahat al-Zahhar.

2. They razed an 11-donum area of agricultural land planted with citrus owned by Nabil 'Abdul Mo'ti Salim Abu Kumayel.

3. They razed a 3-donum area of agricultural land planted with citrus owned by 'Abdul Hamid Asa'ad Abu Kumayel.



PCHR's field worker in the central Gaza Strip reported that Israeli soldiers, accompanied by dogs, raided and searched the house of Mohammed Farahat al-Zahhar and held its 26 residents in one room. They also raided the house of Yousef Salem Abu Rabi' and warned its residents that they would be expelled from the area if any Palestinian resistance men were allowed to fire at Israeli military locations in the area.

GroteWolf
07-01-03, 11:42
Gretta Duisenberg laat steeds weer zien dat ze een anti-semiet is. Nu roept ze weer op TV dat "de Joden in Nederland' dit (kapotgeschoten huizen) eens moeten zien. Waarom? Kunnen de Marokkanen in Nederland dan aangesproken worden op de bezetting van de Westelijke Sahara? En de Turken op het martelen van de Koerden? Of toch niet? Nou, dan Joden ook niet op de daden van het regime in Israel. Dat is nl racistisch. Klaar.

mrz
07-01-03, 14:14
Ach rot toch op naar je Israel als je daar zo op geilt grotewolf. Gretta Duisenberg illustreerd alleen eens te meer dat sommige joden nog steeds lijden aan een posttraumatisch stressyndroom en van ellende maar de schurk gaan uithangen. Of racisme gaan gillen als iemand iets zegt wat niet helemaal naar heur zin is.

Ik bedoel. Ik vind het wel begrijpelijk dat je jezelf gaat opblazen als je blijkbaar niet gewenst bent. Zelfmoord komt niet alleen in het midden oosten voor. Andere mensen meenemen in je ellende is wat anders natuurlijk. Maar niettemin leuke spiegel voor de mensen om je heen.

Nee hoor ik ben ook pertinent tegen pijnverzachting waar zich een groot gezwel of wat voor vervuilende bron dan ook bevind. Er is maar een manier om problemen op te lossen. Dat is door de zure appel heenbijten. Niet die appel genetisch gaan manipuleren (heb het nog steeds over palestijnen ja) zodat die niet meer zuur zou zijn ofzo. Blehg

Zo ben een voorstander van migratie van alle voorstanders van kernenergie naar Chernobyl. En alle tegenstanders van Terrorisme naar palestina (permanent).

GroteWolf
07-01-03, 15:12
Ach rot toch op naar je Israel als je daar zo op geilt grotewolf.

Lekker genuanceerd antwoord op een relevante stelling. Ik heb in ieder geval niks met Israel te maken. Daar zijn twee volkeren die na al die jaren nog steeds niet vreedzaam samen kunnen leven. Ik vind het vreselijk voor de mensen aan beide zijden die daar onder moeten lijden maar ik kan echt niet 1 van de 2 kanten de schuld geven. Ze zijn zelfs in de koude oorlog gebruikt: de PLO kreeg wapens van de Russen, de Israeli van de Amerikanen. Triest.
Ik zie niet in waarom ik een kant moet kiezen en dat doe ik dus ook niet. Gretta D doet dat wel en daarmee is ze dus ongeschikt om voor vrede te pleiten. En ze is inderdaad ook antisemiet. Dat bepaalt mede haar stellingname maar wat vervelender is: daardoor is ze niet geschikt om voor de Palestijnen op te komen. Er is ook een Nederlandse organisatie voor beide volkeren (met 2 vlaggen als beeldmerk). Die zouden eigenlijk eens wat meer naar voren moeten treden.

Mayzoh
07-01-03, 18:44
Gretta is geen antie-semiet maar iemand die durft te zeggen wat zij vind,het kan toch niet zo zijn dat als je maar een woord negetiefs over de joden zegt je een antie-semiet bent. Ik vind het een grote vorm van zieligheid van de joden ,om steeds maar weer de tweede wereld oorlog aante halen als er ook maar met een woord negatieviteit over de joden word gesproken.Kom nou toch eens met wat nieuws.Waaom wordt iemand die zich keer op keer negatief uitlaat over de Moslims geen antie-islamiet genoemd.Waarom word er niet keer op keer gedreigd met aanklachten bij de rechter wegens anti-islamisme,kom zeg wel bij de les blijven allemaal en niet van dat zielige gedoe elke keer weer. :ego: