PDA

Bekijk Volledige Versie : Jezus GGGristus (vzmh) was zo high als een Vlaamse Papegaai!



Mill
07-01-03, 12:14
bron: http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/default.asp?art={B8588D72-86C9-4676-A1D3-875086A4FED0}

''Jezus gebruikte cannabis''

Opmerkelijk bericht gisteren in het Britse dagblad The Guardian dat zich baseert op een artikel uit het drugsmagazine High Time. Daarin schrijft Chris Bennett dat op basis van een recente studie van bijbelteksten het bijna zeker is dat Jezus Christus een gebruiker van cannabis was én een vroege voorstander van de geneeskundige eigenschappen die hennep bezit.

Zo bevatte de oliezalf die Jezus gebruikte kaneh-bosem, dat sindsdien als een cannabisextract is geïdentificeerd. En de wierook die Christus bij ceremonies gebruikte bevatte ook zo'n extract. Volgens Bennett zijn degene die door Jezus werden gezalfd letterlijk daarin gedrenkt. De actieve ingrediënten worden immers door de huid geabsorbeerd. Deze praktijk kan hebben gezorgd voor het genezen van ziekten aan ogen en huid.



Ik WIST het! Het lange haar, de relaxte manier van doen, de afwezigheid van agressie, Jezus was niet vies van een took. Stoned iz tha way of tha walk.

mrz
07-01-03, 13:54
Haha, grappig, sterker nog hilarisch.

Niet alleen nam Jesus volgens de bijbel de verantwoordelijkheid voor mensen op zich nee hij had blijkbaar gewoon hulp van drugs. De perfecte leerschool om het af te leren problemen (zelf) op te lossen. Muhahahah.

Hoe noem je nu iemand die uit zichzelf al teeveel THC aanmaakt? Was toch de duivel ofzo?

Simon
07-01-03, 14:08
High Time wil blijkbaar een nieuwe doelgroep - de christenen - voor cannabis gaan werven.

Simon

Ali G
07-01-03, 15:50
Hmmm...
Zou iemand dit ook zo vrijblijvend en zonder consequenties kunnen schrijven over de profeet mohammed?

Mill
07-01-03, 16:13
Geplaatst door Ali G
Hmmm...
Zou iemand dit ook zo vrijblijvend en zonder consequenties kunnen schrijven over de profeet mohammed?

Nope, dan had je hier al over de hysterische doodsbedreigingen gestruikeld. Zie het The Matrix Reloaded relletje.

Simon
07-01-03, 16:34
Cannabis wordt nog steeds op medische gronden voorschreven dus ik begrijp alle commotie niet.

Simon

Mill
07-01-03, 16:36
Geplaatst door Simon
Cannabis wordt nog steeds op medische gronden voorschreven dus ik begrijp alle commotie niet.

Simon

Welke commotie?

limpio
07-01-03, 18:19
Effe een kleine rechtzetting temidden deze humoristische commotie.
Mijn beste Mill, het was geen Vlaamse Papegaai maar een Vlaamse Gaai.
:lekpuh:

limpio
07-01-03, 18:21
Geplaatst door Mill
Nope, dan had je hier al over de hysterische doodsbedreigingen gestruikeld. Zie het The Matrix Reloaded relletje.
Tja, humor is niet bepaald hun sterkste zijde.

Mill
07-01-03, 18:29
Geplaatst door limpio
Effe een kleine rechtzetting temidden deze humoristische commotie.
Mijn beste Mill, het was geen Vlaamse Papegaai maar een Vlaamse Gaai.
:lekpuh:

Toch niet, "zo high als een Vlaamse papegaai" is een frase uit het nummer Nederwiet van Doe Maar, een Nederlands jaren '80 ska-bandje dat niet vies was van woordspelingen. Leek me bij dit bericht wel toepasselijk.

limpio
07-01-03, 18:33
Geplaatst door Mill
Toch niet, "zo high als een Vlaamse papegaai" is een frase uit het nummer Nederwiet van Doe Maar, een Nederlands jaren '80 ska-bandje dat niet vies was van woordspelingen. Leek me bij dit bericht wel toepasselijk.
Ok, sorry. Puur Vlaamse reactie.. :haha:
Doe maar aan hoor. :D

Dienna
07-01-03, 20:52
Geplaatst door Ali G
Hmmm...
Zou iemand dit ook zo vrijblijvend en zonder consequenties kunnen schrijven over de profeet mohammed?

Ook Jezus (Isa) a.s is een heilige profeet voor ons. Dus wij Moslims zijn ook in dit geval wel degelijk beledigd!
Heeft het zin om hier ophef over te maken?! :cheefbek: Ik denk het niet.

Ik zeg altijd maar: wie het laatst lacht, lacht het best! Iedereen komt zichzelf en zijn uitspraken nog wel eens een keer tegen!

Gegroet!

Mill
07-01-03, 21:55
Geplaatst door Dienna
Ik zeg altijd maar: wie het laatst lacht, lacht het best! Iedereen komt zichzelf en zijn uitspraken nog wel eens een keer tegen!

Gegroet!

Hoezo? Er is in dit topic door niemand iets lelijks gezegd over Jezus Christus.

limpio
07-01-03, 21:58
Geplaatst door Dienna
Ook Jezus (Isa) a.s is een heilige profeet voor ons. Dus wij Moslims zijn ook in dit geval wel degelijk beledigd!
Heeft het zin om hier ophef over te maken?! :cheefbek: Ik denk het niet.

Ik zeg altijd maar: wie het laatst lacht, lacht het best! Iedereen komt zichzelf en zijn uitspraken nog wel eens een keer tegen!

Gegroet!
Daarom ook mijn verwijzing naar het totale gebrek aan humor.
Stelletje azijnzijkers. :haha:

Sven_DP
07-01-03, 23:17
Juist. Neem een fles azijn, zuip die leeg, pleeg een zuur stukje proza over...euhhh...kakkerlakken, tentzeilen of andere leuke dingen voor de mensen. Succes gegarandeerd en goed voor het zelfvertrouwen. :fpuh:

mrz
07-01-03, 23:53
Lol, van azijnzuipen ga je volgens mij juist zeepzeiken hoor. Als je vuur wilt spuwen heb je lucifers nodig.

En jouw boodschap van de dag Sven_DP is... Doe vooral geen goede dingen voor de mensen, falen gegarandeerd en lekker slecht voor het zelfvertrouwen?!?!?

Of snap ik je gewoon totaal niet?

Ik zeg trouwens niet dat THC slecht is Dienna.

-Mensen die veel en vaak THC gebruiken, kunnen geremd worden in hun ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, 'blowen' ze hun problemen en onvrede weg. Ze lopen bovendien het risico in een sociaal isolement terecht te komen.
-De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.

Je kunt je serieus afvragen in hoeverre hennep als bedwelmend middel voor recreatief gebruik in de zo gangbare jointvorm goed te praten is.
Hennepplant is behoorlijk nuttig wellicht, maar ga daar niet die half-asses stonies met hun mislukte joints mee vergoelijken.

Mill
08-01-03, 00:06
Geplaatst door mrz
Lol, van azijnzuipen ga je volgens mij juist zeepzeiken hoor. Als je vuur wilt spuwen heb je lucifers nodig.

En jouw boodschap van de dag Sven_DP is... Doe vooral geen goede dingen voor de mensen, falen gegarandeerd en lekker slecht voor het zelfvertrouwen?!?!?

Of snap ik je gewoon totaal niet?

Ik zeg trouwens niet dat THC slecht is Dienna.

-Mensen die veel en vaak THC gebruiken, kunnen geremd worden in hun ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, 'blowen' ze hun problemen en onvrede weg. Ze lopen bovendien het risico in een sociaal isolement terecht te komen.
-De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.

Je kunt je serieus afvragen in hoeverre hennep als bedwelmend middel voor recreatief gebruik in de zo gangbare jointvorm goed te praten is.
Hennepplant is behoorlijk nuttig wellicht, maar ga daar niet die half-asses stonies met hun mislukte joints mee vergoelijken.

Mijn joints mislukken nooit, ik draai ze zo strak als een chador. En je bent weer de slagroomtaarten vergeten. Laten we als gemeenschap met elkaar daar nou eens eerst paal en perk aan stellen, desnoods door middel van een identificatieplicht voor banketbakkers.

mrz
08-01-03, 00:17
daar zie ik het probleem helemaal niet joh. Dat heeft een dieper en deprimerender oorzaak maar daar zal ik je maar niet mee lastigvallen ga ja toch alleen maar meer joints draaien :rolleyes:

Of toch maar wel :D Probleem is geaccumuleerde gifstofjes in koemelk. Fuck die fucking slagroomtaarten van je.

Ennuh, over dat vergeten. Ik vergeet van nature dingen met een negatieve bijsmaak, daar heb ik geen drugs bij nodig :D