PDA

Bekijk Volledige Versie : Den Haag Niet Blij Met Gretta



joop.r
07-01-03, 16:20
BRON P[AROOL 07 01 03

VVD :heeft geen goed woord over over G D haar actie en uitspraken.

PvdA : Bert Koendess,ze had beter moeten nadenken wat ze zij dit kan niet.Ze moet nadenken over haar reikwijdte van haar opmerkingen.

C Uni : Leen v Dijke,Is het niet eens met haar uitspraken

CDA : Maximme Verhagen,noemt het verwerpelijk denk GD ook aan de slachtoffers van de laffe moord aanslag en verwijt haar van naiviteit.

Groen L : Farah Karimi Het was beter geweest om daar zonder al die camera's te gaan.

SP : geen commentaar

Verder zijn alle partijen het er over eens dat zij de positie van haar man in diskrediet brengt en dat haar uitlatingen over Joodse Nederlanders geen pas heeft.

Ali G
07-01-03, 16:27
Ali g: "Door als diplomaat uit nederland naar israel te reizen, doet zij de israeli's mischien vermoeden dat zij nederland vertegenwoordigd met haar standpunt. Dit geeft een vertekend beeld van het van ouds her pro-israeli's nederland"

Simon
07-01-03, 16:30
Laten die partijen eerst eens een serieus standpunt formuleren over dat conflict. Misschien weet ik dan wat ik moet stemmen. Nu staan ze maar langs de zijlijn ach en wee te roepen.

Simon

Pixelshade
07-01-03, 16:42
fuck de hele politieke kenker zooi en die hele joodse schijt community in nederland, stelletje achterbakse ratten

deze vrouw zet zich in voor het goede, zij kent de waarheid, nu jullie nog

joop.r
07-01-03, 16:56
Geplaatst door Pixelshade
fuck de hele politieke kenker zooi en die hele joodse schijt community in nederland, stelletje achterbakse ratten

deze vrouw zet zich in voor het goede, zij kent de waarheid, nu jullie nog

De enige waarheid is dat aan bijde zijde slagtoffers vallen en dat is heel erg.
Nog erger is dat jij dat niet wil/kan zien SCHAAM je

Donna
07-01-03, 17:08
Geplaatst door Simon
Laten die partijen eerst eens een serieus standpunt formuleren over dat conflict. Misschien weet ik dan wat ik moet stemmen. Nu staan ze maar langs de zijlijn ach en wee te roepen.

Simon

Inderdaad!

De meeste van die partijen hebben niet eens iets over MO in hun programma staan.

Bert K had nog niet zo lang geleden een opinieverhaal in de Volkskrant, volstrekt onbegrijpelijke diplomatentaal over wortel en stok methodes en weet ik veel, maar een helder standpunt: ho maar.

Mayzoh
07-01-03, 17:39
Ik vind dat Den-Haag geen recht van van spreken heeft als het over het Palestijnse conflict gaat.Waarom ik dit vind is omdat al deze Politici helemaal niks of nauwelijks iets aan deze conflict hebben gedaan.Ja,op de achtergrond heel hypocriet een of ander opmerking maken meer niet.Ik vind de aktie van Gretta daarom een goede en gepaste aktie,dat haar man een belangrijke positie bekleed moet niet in de weg staan voor deze aktie.De mensen die haar aktie niet goed keuren vind ik zelf laf, zij is tenminste iemand die deze situatie ook eens van de andere kant belicht wat eens vaker zou moeten gebeuren.Over haar uitspraken dat zij de vargeldingsaktie's van de Palestijnen wel begrijpt vind ik niet eens zo erg,ik hoor namelijk niets anders dan goedkeuring en begrip van de andere kant als er weer eens raketten worden afgevuurd op de Palestijnse burgers.Ik wil er wel bij zeggen dat ik geen enkele vorm van geweld GOEDKEUR of ik er begrip voor heb is een tweede.En ik denk dat Gretta met haar uitspraak niet haar goedkeuring betuigde maar haar begrip voor deze daden die de onderdrukten hebben gepleegd.

Bart
07-01-03, 17:47
Geplaatst door Mayzoh
Ik vind dat Den-Haag geen recht van van spreken heeft als het over het Palestijnse conflict gaat.Waarom ik dit vind is omdat al deze Politici helemaal niks of nauwelijks iets aan deze conflict hebben gedaan.

Oh nee??? Hoeveel geld denk je wel niet heeft Nederland aan de Palestijnen overgemaakt???

KHALID bin WLD
07-01-03, 17:55
Oh nee??? Hoeveel geld denk je wel niet heeft Nederland aan de Palestijnen overgemaakt???

Salaam

Yep je slaat de spijker op zijn kop.... geld en kapitaal (hulp bij het aanleggen van het vliegveld en haven) dat door de israelische agressie is vernietigd tijdens de intifada. Waarom hoor ik de nederlandse regering hier niet over.

Wa Salaam

i love israel
07-01-03, 18:03
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

Yep je slaat de spijker op zijn kop.... geld en kapitaal (hulp bij het aanleggen van het vliegveld en haven) dat door de israelische agressie is vernietigd tijdens de intifada. Waarom hoor ik de nederlandse regering hier niet over.

Wa Salaam

iets minder al jazeera kijken en iets meer NOS kijken, dan had je geweten dat er wel degelijk kamervagen zijn gesteld hierover.

Bart
07-01-03, 18:03
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

Yep je slaat de spijker op zijn kop.... geld en kapitaal (hulp bij het aanleggen van het vliegveld en haven) dat door de israelische agressie is vernietigd tijdens de intifada. Waarom hoor ik de nederlandse regering hier niet over.

Wa Salaam

De Nederlandse regering heeft wel degelijk hiertegen geprotesteerd bij de Iraelische regering.

KHALID bin WLD
07-01-03, 19:05
iets minder al jazeera kijken en iets meer NOS kijken, dan had je geweten dat er wel degelijk kamervagen zijn gesteld hierover.

Salaam

Ik heb geen digitale satelliet en ontvang dus geen aljazeera,


De Nederlandse regering heeft wel degelijk hiertegen geprotesteerd bij de Iraelische regering.

Er bestaat hiervoor een een mooi gezegde/uitdrukking volgens mij was het een iets in de trant van 'een storm in een glas water' Ik weet ook dat er kamervragen zijn gesteld, door dezelfde partijen overigens die tegen de israelische bezetting zijn, dus in geen geval de voltalige regering. Maar dit is mijn punt niet, waarover ik me verbaas is dat jullie zo laconiek doen over het feit dat israel de complete infrastructuur van de palestijnen het vernietigd maar toch aan de andere kant stellen dat de palestijnen niet moeten zeuren omdat deze infrastructuur toch grotendeels door het buitenland is gefinancierd.

Wa Salaam

Bart
07-01-03, 19:15
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

Er bestaat hiervoor een een mooi gezegde/uitdrukking volgens mij was het een iets in de trant van 'een storm in een glas water' Ik weet ook dat er kamervragen zijn gesteld, door dezelfde partijen overigens die tegen de israelische bezetting zijn, dus in geen geval de voltalige regering. Maar dit is mijn punt niet, waarover ik me verbaas is dat jullie zo laconiek doen over het feit dat israel de complete infrastructuur van de palestijnen het vernietigd maar toch aan de andere kant stellen dat de palestijnen niet moeten zeuren omdat deze infrastructuur toch grotendeels door het buitenland is gefinancierd.

Wa Salaam

Hoho, daar ging het niet over. Ik reageerde alleen maar op de stelling dat de Nederlandse regering en politici geen recht van spreken hadden over het MO-conflict. Ik denk van wel, aangezien wij 1 van de grootste financiers daar zijn.

De Palestijnen hebben wat mij betreft alle reden tot zeuren of klagen. Overigens hebben de Israeliers dat ook naar mijn mening.

KHALID bin WLD
07-01-03, 19:19
Overigens hebben de Israeliers dat ook naar mijn mening.

Salaam

Verklaar je nader, bedoel je dat het de israeliers ook geld kost, wanneer er weer een apache weer volgetankt moet worden om richting bezette gebieden te vertrekken. Of misschien dat de raketten die zijn gebruikt weer aangevuld moeten worden.

Wa Salaam

Bart
07-01-03, 19:28
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

Verklaar je nader, bedoel je dat het de israeliers ook geld kost, wanneer er weer een apache weer volgetankt moet worden om richting bezette gebieden te vertrekken. Of misschien dat de raketten die zijn gebruikt weer aangevuld moeten worden.

Wa Salaam

Nee, zij hebben reden tot zeuren en klagen als er weer eens een discotheek of restaurant wordt opgeblazen en er tientallen burgers omkomen.

Net zoals de Palestijnen dat ook hebben als hun huizen gesloopt worden of hun burgers bij raketaanvallen gedood worden.

Pixelshade
07-01-03, 19:32
Geplaatst door Bart
Hoho, daar ging het niet over. Ik reageerde alleen maar op de stelling dat de Nederlandse regering en politici geen recht van spreken hadden over het MO-conflict. Ik denk van wel, aangezien wij 1 van de grootste financiers daar zijn.

De Palestijnen hebben wat mij betreft alle reden tot zeuren of klagen. Overigens hebben de Israeliers dat ook naar mijn mening.

iemand steelt jouw huis, schopt jouw eruit, gooit bommen op je hoofd, en klaagt daarna dat jij terugvecht, vaag

Sallahddin
07-01-03, 19:39
Den Haag niet blij met Gretta


Mv. Gretta Duisenberg verdient echt de Nobel-prijs voor de vrede ,volgens mij,...maar ,ja ,ze zal er nooit in aanmerking komen:
Ze wijkt simpelweg af van de westerse "main-stream" wat betreft het
MO conflict.
Ze durft de waarheid onder ogen te zien en die te verkondigen,bij
voorbeeld haar "begrip" voor de z.g.n."zelfmoord-aanslagen" toont aan
hoe dapper ze is.
Kortom ,een Lady met "ballen".
Ik buig zeer diep voor haar ....KLASSE!!!

Ciao!

Simon
08-01-03, 08:46
Duisenberg in de bres voor Gretta

***************************************
HILVERSUM Europees bankpresident Wim
Duisenberg heeft zich gemengd in de
discussie rond het bezoek van zijn
vrouw Gretta aan Israël,zo meldt het
NOS Journaal.Duisenberg zegt in een
brief aan minister De Hoop Scheffer dat
er geen sprake van is dat zij begrip
toont voor Palestijnse zelfmoordacties.

Volgens Duisenberg,die zich vierkant
achter zijn vrouw opstelt,zal Gretta
ook in een gesprek met Arafat vandaag
de zelfmoordaanslagen veroordelen.

Duisenberg reageert op de uitlatingen
van de minister van Buitenlandse Zaken,
gisteren,dat Gretta Duisenberg misbruik
maakt van haar diplomatieke paspoort.
***************************************

plexus
08-01-03, 09:10
Geplaatst door Simon
Duisenberg in de bres voor Gretta

***************************************
.....

Volgens Duisenberg,die zich vierkant
achter zijn vrouw opstelt,zal Gretta
ook in een gesprek met Arafat vandaag
de zelfmoordaanslagen veroordelen.

Duisenberg reageert op de uitlatingen
van de minister van Buitenlandse Zaken,
gisteren,dat Gretta Duisenberg misbruik
maakt van haar diplomatieke paspoort....
***************************************

Wim is nog een kerel blijft gewoon achter zijn vrouw staan! :duim:

Canaris
08-01-03, 09:37
wim is helemaal geen kerel.

Het is zo zielig als de pest.

Mnr Duisenberg heeft zijn (alcohol doordrenkte ) carriere achter zich. Mnr Duisenberg hoeft nooit meer voor een commisie te verschijnen , of hij al dan niet geschikt is voor een Job , zoals hij nu bekleedt.

Men stelle zich voor Gretta had dit 5 jaar geleden gedaan. Ik weet zeker dat de huisvrede heel scheef zou hangen.

Geen job als EZB Chief,

Wim
"wie betaalt nu de rekeningen Linkse truthola"
"Jij met je ungenuaceerde geziek altijd, rot toch weer op naar je RAF vriendjes. Kijk maar of die je dagelijkse portie Chautaeu du Papst betalen kunnen"

Grettttttaaa
"Maar Wim die zijn toch zo zielig daar. Daar moet ik toch tegen op treden"

Wim
" Ja maar niet met mijn naam. Ik probeer het nog te redden. Ik ga vandaag naar Rabbie Slomon en laat me snikkel besnijden. Treed over tot het Jodendom, misschien nemen ze me dan toch nog. En jij houdt tot 2002 je muil dicht."

Grettaaa

" ok wim, maar mag ik morgen wel naar Sonja Barend. Die wil weten hoe het leven aan de zijde van zo´n machtige vent als jij het bent is"

KomMaar
08-01-03, 09:50
Ze mogen van mij part is eerst beginnen met hun wapensmokkel richting Nazi Izrael die wekelijks via schiphol worden doorgelaten te stoppen. Zionistische honden!

GroteWolf
08-01-03, 09:58
Ik zie helemaal niet in waarom de Nederlandse regering een standpunt ten aanzien van deze kwestie (Israel/Palestina) moet hebben. En al helemaal niet waarom dat een heel simplistisch standpunt moet zijn in een heel complexe materie. Als je partij kiest voor 1 van de twee kanten in het conflict, dan is het inderdaad heel makkelijk. Maar als je dat niet doet dan is het echt heel erg ingewikkeld.

Simon
08-01-03, 11:10
Geplaatst door GroteWolf
Ik zie helemaal niet in waarom de Nederlandse regering een standpunt ten aanzien van deze kwestie (Israel/Palestina) moet hebben.

Maar politieke partijen zouden het kunnen hebben. De verkiezingen komen er immers aan. Nou bij de PvdA en de VVD is geen standpunt over deze kwestie te vinden op hun site. Maar wel hebben vele partijen zich gisteren tegen de 'eenzijdigheid'van Gretta Duisenberg gekeerd. Alsof die VVD parlementariers ook met de Palestijnen gaan praten tijdens hun bezoek aan Israel. Stelletje hypocrieten. Gretta was graag ook in Israel gaan praten maar mag er niet in.

Simon

jaja
08-01-03, 11:23
Geplaatst door Simon
Maar politieke partijen zouden het kunnen hebben. De verkiezingen komen er immers aan. Nou bij de PvdA en de VVD is geen standpunt over deze kwestie te vinden op hun site. Maar wel hebben vele partijen zich gisteren tegen de 'eenzijdigheid'van Gretta Duisenberg gekeerd. Alsof die VVD parlementariers ook met de Palestijnen gaan praten tijdens hun bezoek aan Israel. Stelletje hypocrieten. Gretta was graag ook in Israel gaan praten maar mag er niet in.

Simon kun je dat een beetje onderbouwen. Volgens mij is ze namelijk naar Israel gevlogen en - van wege haar diplomatieke paspoort - in ijltempo toegelaten tot het land. (Lukt een gewone sterfeling niet zo snel ;)) Pas daarna naar Gaza doorgereisd. (Wat wederom een gewoon sterfeling zonder diplomatiek paspoort niet zo gemakkelijk lukt.)
Heeft zij geprobeerd met Israelische instellingen te praten o.i.d. en is geweigerd? Volgens mij heeft zij min of meer kunnen gaan en staan waar zij wou. En daaruit is af te leiden dat ze niet zoveel interesse heeft voor Israelis en Israelische instellingen. Dat moet zij weten. Dat is haar keus. Dat is niet de schuld van Israel.

GroteWolf
08-01-03, 11:32
Maar politieke partijen zouden het kunnen hebben. De verkiezingen komen er immers aan. Nou bij de PvdA en de VVD is geen standpunt over deze kwestie te vinden op hun site.

Ik vind dat Nederlandse politieke partijen Nederland moeten regeren (of dat moeten willen). Er zijn heel wat kwesties ten aanzien waarvan Nederlandse politici veel gemakkelijker hun standpunt kunnen bepalen ( Molukken, Zuid Sudan, Westelijke Sahara, Tibet, Koerden ) en ook daar blijft het stil. Ten aanzien van Israel/Palestina zijn er veel meer en veel ingewikkelder aspekten. Je kunt toch best als standpunt hebben dat je het gewoon niet meer weet?
Of moet je coute que coute een mening hebben zelfs al is die dan nergens anders op gebaseerd dan emoties?

joop.r
08-01-03, 11:56
Geplaatst door KomMaar
Ze mogen van mij part is eerst beginnen met hun wapensmokkel richting Nazi Izrael die wekelijks via schiphol worden doorgelaten te stoppen. Zionistische honden!

Jou stijl word steeds minder jammer.Door jou schelden word jou inhoud van jou schrijfen verkracht. Volgen mij heb jij dit niet nodig heb respect voor een ander zijn mening alleeen zo krijg je een nuttige discussie.

piano
08-01-03, 12:39
salaam,

ook ik vind het goed wat gretta doet maar ,het is niet aan haar het de amerika die nu eens iets moet doen ,en ik bedoel dat ze zowel israel als de palstijen moet aanspreken en dat israel nu eindelijk de bezette gebieden verlaat en zodat de palestijen nu ook eindelijk weer verder kunnen leven.
en de belangrijke punt de hoofdstad.

ook ik vind dat er een einde moet komen aan al die moorden aanbeide kanten,ook ik heb begrip voor wat de palestijenen doen omdat dat alles is wat ze kunnen doen om zich mee teverdedigen.

terwijl israel van alles en nog wat heeft aan wapens en raketten en weet ik nog wat meer.nee amerika moet ophouden anderen te vertellen dat ze allen maar wil dat er vrede moet heersen in de wereld terwijl ze israel steunt in zijn strijd om de palestijen uit te roeien en te verbanen naar andere landen.

amerika is het land om deze probleem op te lossen en wel snel want het einde is in zicht .





groetjes ,

Tomas
08-01-03, 12:48
Geplaatst door jaja
kun je dat een beetje onderbouwen. Volgens mij is ze namelijk naar Israel gevlogen en - van wege haar diplomatieke paspoort - in ijltempo toegelaten tot het land. (Lukt een gewone sterfeling niet zo snel ;)) Pas daarna naar Gaza doorgereisd. (Wat wederom een gewoon sterfeling zonder diplomatiek paspoort niet zo gemakkelijk lukt.)
Heeft zij geprobeerd met Israelische instellingen te praten o.i.d. en is geweigerd? Volgens mij heeft zij min of meer kunnen gaan en staan waar zij wou. En daaruit is af te leiden dat ze niet zoveel interesse heeft voor Israelis en Israelische instellingen. Dat moet zij weten. Dat is haar keus. Dat is niet de schuld van Israel.

Dat van die toegang tot Israel weet ik ook nog niet zo net. Het zou mij niet verbazen als ze daar weer het een en ander zit te verdraaien.

Maar dat gezeur over haar paspoort slaat toch nergens op. Dat is pure afleiding van de werkelijke problematiek. Rookgordijnen heet dat geloof ik.

jaja
08-01-03, 13:31
Geplaatst door Tomas
Dat van die toegang tot Israel weet ik ook nog niet zo net. Het zou mij niet verbazen als ze daar weer het een en ander zit te verdraaien.

Maar dat gezeur over haar paspoort slaat toch nergens op. Dat is pure afleiding van de werkelijke problematiek. Rookgordijnen heet dat geloof ik. Die paspoortkwestie lijkt mij Haags stoer doen, van Groenlinks tot LPF.

lennart
08-01-03, 13:40
Die paspoortenkwestie is een non-issue omdat dat haar enige paspoort is. Beetje verwendt wel ja, maar als ze zich daar in Den Haag druk over maken dan hadden dat maar moeten bedenken toen ze gretta 17 jaar geleden dat paspoort gaven.

Simon
08-01-03, 14:10
Geplaatst door jaja
kun je dat een beetje onderbouwen. Volgens mij is ze namelijk naar Israel gevlogen en - van wege haar diplomatieke paspoort - in ijltempo toegelaten tot het land. (Lukt een gewone sterfeling niet zo snel ;)) Pas daarna naar Gaza doorgereisd. (Wat wederom een gewoon sterfeling zonder diplomatiek paspoort niet zo gemakkelijk lukt.)
Heeft zij geprobeerd met Israelische instellingen te praten o.i.d. en is geweigerd? Volgens mij heeft zij min of meer kunnen gaan en staan waar zij wou. En daaruit is af te leiden dat ze niet zoveel interesse heeft voor Israelis en Israelische instellingen. Dat moet zij weten. Dat is haar keus. Dat is niet de schuld van Israel.

Zij heeft geen ander dan een diplomatiek paspoort dus ik vind de opmerkingen van de Hoop Scheffer nogal vreemd. Verder vertelde Gretta gisteren in NOVA dat ze graag ook Israel had willen bezoeken maar dat het van Netanyahu niet mag.

Simon

Simon
08-01-03, 14:18
Geplaatst door GroteWolf
Ten aanzien van Israel/Palestina zijn er veel meer en veel ingewikkelder aspekten. Je kunt toch best als standpunt hebben dat je het gewoon niet meer weet?


Zelfs dat standpunt heb ik niet gevonden op hun sites. Het Midden Oosten conflict, de crisis in Irak en terrorisme bestrijding vind ik wel issues die onder een kopje 'buitenland' een standpunt behoeven van de politieke partijen. Het is nogal belachelijk dat Wilders van de VVD het standpunt van Gretta in naam van de VVD gaat aanvallen terwijl ze er zelf geen standpunt over hebben als partij. Dat nog afgezien van het feit dat ze Gretta eenzijdigheid verwijten terwijl deze Wilders echt niet met Palestijnse organisaties gaat praten. Niet dat ik zo'n fan ben van Gretta overigens.

Simon

joop.r
08-01-03, 14:18
Geplaatst door Simon
Zij heeft geen ander dan een diplomatiek paspoort dus ik vind de opmerkingen van de Hoop Scheffer nogal vreemd. Verder vertelde Gretta gisteren in NOVA dat ze graag ook Israel had willen bezoeken maar dat het van Netanyahu niet mag.

Simon
En dat zijn nou 2 leugns van haar:

1 Je kan alleen een Diplomatiek paspoort hebben als je ook en normaal paswoort bezit van het land waar je woond.

2 Die afwijzing betrof haar eerste bezoek voor dit bezoek is geen vraag bij de IL ambasade binnen gekomen om een onderhoud met Netanyahu of een ander minnesterie

jaja
08-01-03, 14:24
Geplaatst door Simon
Zij heeft geen ander dan een diplomatiek paspoort dus ik vind de opmerkingen van de Hoop Scheffer nogal vreemd. Verder vertelde Gretta gisteren in NOVA dat ze graag ook Israel had willen bezoeken maar dat het van Netanyahu niet mag.

Simon Ze heeft wel een normaal paspoort, maar het ligt in de kluis van de ECB - heeft haar man, Wim, verteld. Verbazingwekkend. Iemand met een diplomatiek paspoort kun je namelijk niet weigeren. Bovendien is er al geweest, want ze is er geland etc. Netanyahu kan haar bepaalde contacten ontzeggen. "Ik wil jou niet ontmoeten, en alle staatsambtenaren mogen jou niet ontmoeten." Maar dat is iets anders als de toegang ontzeggen. Met diplomatenpas is dat heel moeilijk. Speelt eigenlijk alleen bij spionage. (Over de problemen van diplomatenpassen kunnen ze je in New York (VN!) alles vertellen - en vooral hoe weinig de stad en het land daar aan kunnen doen.)

Simon
08-01-03, 14:30
Geplaatst door jaja
Ze heeft wel een normaal paspoort, maar het ligt in de kluis van de ECB - heeft haar man, Wim, verteld. Verbazingwekkend. Iemand met een diplomatiek paspoort kun je namelijk niet weigeren. Bovendien is er al geweest, want ze is er geland etc. Netanyahu kan haar bepaalde contacten ontzeggen. "Ik wil jou niet ontmoeten, en alle staatsambtenaren mogen jou niet ontmoeten." Maar dat is iets anders als de toegang ontzeggen. Met diplomatenpas is dat heel moeilijk. Speelt eigenlijk alleen bij spionage. (Over de problemen van diplomatenpassen kunnen ze je in New York (VN!) alles vertellen - en vooral hoe weinig de stad en het land daar aan kunnen doen.)

Kan je dan in de Palestijnse gebieden komen zonder in Israel te landen? Netanyahu heeft gezegd dat ze niet welkom is en ze heeft blijkbaar geen diplomatieke rel willen creëren door daar tegenin te gaan. Dat had je wel misbruik van haar paspoort kunnen noemen. Ik vind daar nu geen sprake van.

Simon

joop.r
08-01-03, 14:33
Geplaatst door Simon
Kan je dan in de Palestijnse gebieden komen zonder in Israel te landen? Netanyahu heeft gezegd dat ze niet welkom is en ze heeft blijkbaar geen diplomatieke rel willen creëren door daar tegenin te gaan. Dat had je wel misbruik van haar paspoort kunnen noemen. Ik vind daar nu geen sprake van.

Simon
Had van jou een verstandiger antwoord verwacht

Simon
08-01-03, 14:35
Geplaatst door joop.r
[B]En dat zijn nou 2 leugns van haar:

1 Je kan alleen een Diplomatiek paspoort hebben als je ook en normaal paswoort bezit van het land waar je woond.

Als dat normale paspoort inderdaad als 17 jaar niet gebruikt is zal het wel verlopen zijn? Nu ja, weet ik ook niet.


2 Die afwijzing betrof haar eerste bezoek voor dit bezoek is geen vraag bij de IL ambasade binnen gekomen om een onderhoud met Netanyahu of een ander minnesterie

Zij vertelde dat er tot de aanstaande verkiezingen geen mogelijkheid voor haar was om Israel te bezoeken. Misschien wist ze dus wel dat het geen zin had daartoe een officieel verzoek in te dienen.

Simon

Simon
08-01-03, 14:37
Geplaatst door joop.r
Had van jou een verstandiger antwoord verwacht

sterk argument :cheefbek:

jaja
08-01-03, 14:39
Geplaatst door Simon
Kan je dan in de Palestijnse gebieden komen zonder in Israel te landen? Netanyahu heeft gezegd dat ze niet welkom is en ze heeft blijkbaar geen diplomatieke rel willen creëren door daar tegenin te gaan. Dat had je wel misbruik van haar paspoort kunnen noemen. Ik vind daar nu geen sprake van.

Simon Netanyahu heeft gezegd dat ze niet welkom is in Israel en in de bezette gebieden. Natuurlijk ziet hij haar liever gaan dan komen. Zij trotseert hem wel door naar de bezette gebieden te gaan - en dat kan ze alleen op grond van haar diplomatenpas. Ze is niet welkom, maar hij kan haar niet weigeren. Daar zit het verschil. En de rel is er dus wel!! Zie de Hoop Scheffer.

Tomas
08-01-03, 14:40
Geplaatst door jaja
Ze heeft wel een normaal paspoort, maar het ligt in de kluis van de ECB - heeft haar man, Wim, verteld.


Hoe kom je daar aan jaja?

jaja
08-01-03, 14:43
Geplaatst door Tomas
Hoe kom je daar aan jaja? Wim heeft een persoonlijke brief aan De Hoop Scheffer geschreven, die vervolgens nog voordat (tenminste zo lijkt het) de minsiter hem had, al gepubliceerd werd door de NOS.

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/binnenland/2003/januari/080103/duisenberg.html

joop.r
08-01-03, 14:45
Geplaatst door Simon
Als dat normale paspoort inderdaad als 17 jaar niet gebruikt is zal het wel verlopen zijn? Nu ja, weet ik ook niet.

Als dat zo is is ze alle X strafbaar geweest



Zij vertelde dat er tot de aanstaande verkiezingen geen mogelijkheid voor haar was om Israel te bezoeken. Misschien wist ze dus wel dat het geen zin had daartoe een officieel verzoek in te dienen.

Simon
Is gelul van haar ieder verzoek word opnieuw beken maar h' komt haar wel goed uit.staks zegt ze ook nog dat ze aan de uitspraken die ze gedaan heeft niets kan doen

Tomas
08-01-03, 14:47
Geplaatst door jaja
Wim heeft een persoonlijke brief aan De Hoop Scheffer geschreven, die vervolgens nog voordat (tenminste zo lijkt het) de minsiter hem had, al gepubliceerd werd door de NOS.

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/binnenland/2003/januari/080103/duisenberg.html

Yep. Gelezen.


Ze mogen dit paspoort alleen gebruiken ''voor reizen naar landen waar het tonen van een diplomatiek paspoort meer problemen dan gemak oplevert''.

Dit had ze ook kunnen zeggen.

Ze is niet echt handig in haar uitspraken. Nou ja, dit is geen 6 mln slipp-of-the-tongue, dus ik zal haar dit niet aanrekenen. Dit is denk ik amateurisme.

Simon
08-01-03, 14:49
Geplaatst door jaja
Netanyahu heeft gezegd dat ze niet welkom is in Israel en in de bezette gebieden. Natuurlijk ziet hij haar liever gaan dan komen. Zij trotseert hem wel door naar de bezette gebieden te gaan - en dat kan ze alleen op grond van haar diplomatenpas. Ze is niet welkom, maar hij kan haar niet weigeren. Daar zit het verschil. En de rel is er dus wel!! Zie de Hoop Scheffer.

Tja, maar de organisatie waarvoor ze optreedt heet "stop de bezetting"dus ik denk niet dat Gretta de autoriteit van Netanyahu erkent als het gaat om de goedkeuring van een bezoek aan de bezette gebieden en daar heb ik alle begrip voor. Jij beweert dat ze daar niet gekomen was met een 'normaal' paspoort. Ik weet niet of dat klopt.
Er is inderdaad een rel maar als deze bijvoorbeeld ontstaan is door wat opmerkingen van gezagsdragers rond de Israelische regering kan ik daar niet mee zitten. Uiteraard trachten die haar in de wielen te rijden.

Simon

Simon
08-01-03, 14:57
Brief Wim Duisenberg aan Jaap de Hoop Scheffer

Amice Jaap,

Tot dusver heb ik mij, zoals mijn functie van mij vergt, buiten de activiteiten van mijn echtgenote gehouden (hoewel ik, dat mag jij best weten, voor 100 % achter haar sta). Nu jij echter vanavond op TV mij daar uitdrukkelijk bij hebt betrokken, in verband met onze diplomatieke paspoorten, moge ik, voordat je briefjes gaat schrijven, het volgende onder je aandacht brengen.

Ik "kreeg" mijn diplomatieke paspoort in 1973, toen ik Minister van Financiën werd; ik moest toen mijn "reguliere" pas inleveren. Mijn echtgenote kreeg haar diplomatieke pas in 1987, het jaar waarin wij trouwden, in verband met mijn functie als President van De Nederlandsche Bank, en dus niet, zoals werd gesuggereerd, in verband met mijn functie als President van de ECB; ook zij moest toen haar "reguliere" pas inleveren. Kortom, zij noch ik beschikken over twee paspoorten. Ik dacht ook dat het beleid is, dat "as a rule", iedere Nederlander niet meer dan een paspoort geacht wordt te hebben.

Op dit laaste bestaan uitzonderingen. Zo hebben mijn echtgenote en ik ook een "reguliere" paspoort (op verzoek van de ECB). Deze bevinden zich in de kluis van het Nederlandse Consulaat in Frankfurt, en zijn bestemd voor gebruik voor reizen naar landen waar (naar onze ECB-ervaring) het tonen van een diplomatiek paspoort meer problemen dan gemak oplevert, zoals bv. Hong Kong en de Volksrepubliek China. Zij zijn beslist niet bestemd voor willekeurige vakantiereisjes of zelfs politiek getinte privé-reizen.

Ter informatie nog dit: de uitspraken van mijn echtgenote over "begrip", die zoveel commotie hebben doen onstaan, werden voorafgegaan door een betreuren en veroordelen van de zelfmoord-bomaanslagen; deze zijn er echter "uitgemonteerd". zoals jij en ik weten, kun je daar niets tegen doen. Morgenochtend heeft zij een interview voor de Israëlische TV. Zij zal daarbij de volgende tekst gebruiken:

"Let there be no misunderstanding: I first and foremost strongly deplore and condemn the suicide bombings in Tel Aviv. I extend my condolences to those who lost their loved ones and I share their grief.

When I meet Mister Arafat today, I will urge him to intensify his effort to prevent such terrible acts from happening again and to use his influence to the maximum extent possible---even though the means to do so, that have been left to him by the Israëli military, may be very limited---, and even though one can have some understanding for the emotional feelings that bring these desperate youngsters to undertake these terrible acts. These emotions, however, have to be suppressed. Suicide attacks, so is my conviction, inflict disaster upon Israëlis and Palestinians alike".

Woorden van dezelfde strekking zal zij gebruiken als zij, zoals te verwachten valt, na haar lunch met Arafat de pers (waaronder CNN) weer tegen het lijf loopt.

Met vriendelijke groet,

Wim Duisenberg

joop.r
08-01-03, 15:05
Geplaatst door Simon
Brief Wim Duisenberg aan Jaap de Hoop Scheffer

Amice Jaap,

Tot dusver heb ik mij, zoals mijn functie van mij vergt, buiten de activiteiten van mijn echtgenote gehouden (hoewel ik, dat mag jij best weten, voor 100 % achter haar sta). Nu jij echter vanavond op TV mij daar uitdrukkelijk bij hebt betrokken, in verband met onze diplomatieke paspoorten, moge ik, voordat je briefjes gaat schrijven, het volgende onder je aandacht brengen.

Ik "kreeg" mijn diplomatieke paspoort in 1973, toen ik Minister van Financiën werd; ik moest toen mijn "reguliere" pas inleveren. Mijn echtgenote kreeg haar diplomatieke pas in 1987, het jaar waarin wij trouwden, in verband met mijn functie als President van De Nederlandsche Bank, en dus niet, zoals werd gesuggereerd, in verband met mijn functie als President van de ECB; ook zij moest toen haar "reguliere" pas inleveren. Kortom, zij noch ik beschikken over twee paspoorten. Ik dacht ook dat het beleid is, dat "as a rule", iedere Nederlander niet meer dan een paspoort geacht wordt te hebben.

Op dit laaste bestaan uitzonderingen. Zo hebben mijn echtgenote en ik ook een "reguliere" paspoort (op verzoek van de ECB). Deze bevinden zich in de kluis van het Nederlandse Consulaat in Frankfurt, en zijn bestemd voor gebruik voor reizen naar landen waar (naar onze ECB-ervaring) het tonen van een diplomatiek paspoort meer problemen dan gemak oplevert, zoals bv. Hong Kong en de Volksrepubliek China. Zij zijn beslist niet bestemd voor willekeurige vakantiereisjes of zelfs politiek getinte privé-reizen.

Ter informatie nog dit: de uitspraken van mijn echtgenote over "begrip", die zoveel commotie hebben doen onstaan, werden voorafgegaan door een betreuren en veroordelen van de zelfmoord-bomaanslagen; deze zijn er echter "uitgemonteerd". zoals jij en ik weten, kun je daar niets tegen doen. Morgenochtend heeft zij een interview voor de Israëlische TV. Zij zal daarbij de volgende tekst gebruiken:

"Let there be no misunderstanding: I first and foremost strongly deplore and condemn the suicide bombings in Tel Aviv. I extend my condolences to those who lost their loved ones and I share their grief.

When I meet Mister Arafat today, I will urge him to intensify his effort to prevent such terrible acts from happening again and to use his influence to the maximum extent possible---even though the means to do so, that have been left to him by the Israëli military, may be very limited---, and even though one can have some understanding for the emotional feelings that bring these desperate youngsters to undertake these terrible acts. These emotions, however, have to be suppressed. Suicide attacks, so is my conviction, inflict disaster upon Israëlis and Palestinians alike".

Woorden van dezelfde strekking zal zij gebruiken als zij, zoals te verwachten valt, na haar lunch met Arafat de pers (waaronder CNN) weer tegen het lijf loopt.

Met vriendelijke groet,

Wim Duisenberg

HIERMEE GEEFT HIJ PRECIES AAN WAT HIJ IS EEN GROTE NUL DIE ZIJN VERSTAND AAN HET VERLIEZEN IS WORD TIJD DAT HIJ VAN HET FIN,/ POLITIEKE TONEEL VERDWIJND.
EN MET HET PASPOORD KAN NOG WEL EEN STAATJE KRIJGEN IS MEDE (dacht ik)AFGEGEVEN DOOR DE EU

lennart
08-01-03, 15:09
Hij zit helemaal niet in het politieke toneel, en als er nou niet zo'n ophef gemaakt zou zijn over Gretta had hij die brief helemaal niet hoeven te schrijven. Maarja, nederlandse politiek.

Simon
08-01-03, 15:24
Geplaatst door joop.r
HIERMEE GEEFT HIJ PRECIES AAN WAT HIJ IS EEN GROTE NUL DIE ZIJN VERSTAND AAN HET VERLIEZEN IS WORD TIJD DAT HIJ VAN HET FIN,/ POLITIEKE TONEEL VERDWIJND.
EN MET HET PASPOORD KAN NOG WEL EEN STAATJE KRIJGEN IS MEDE (dacht ik)AFGEGEVEN DOOR DE EU

Ach jij weet niet eens hoe je paspoort schrijft.

Simon

GroteWolf
08-01-03, 15:41
Het verbaast me wel heel erg dat iemand als Wim Duisenberg zo'n brief schrijft. Ik heb hem altijd voor een redelijk intelligente man gehouden. Zijn funktie is natuurlijk wel een politieke en een mening ten aanzien van 'de Palestijnse kwestie' die niet strookt met de Europese wordt wel een probleem. Jammer, het is volgens mij een integere en capabele man.

Tomas
08-01-03, 15:48
Geplaatst door GroteWolf
Het verbaast me wel heel erg dat iemand als Wim Duisenberg zo'n brief schrijft. Ik heb hem altijd voor een redelijk intelligente man gehouden.


Ik zie zelf niet zo snel wat er dom is aan de brief, kan je dat verduidelijken.



Zijn funktie is natuurlijk wel een politieke en een mening ten aanzien van 'de Palestijnse kwestie' die niet strookt met de Europese wordt wel een probleem.


Ook hier kan ik niet helemaal volgen wat dan wel Wim's standpunt is en in hoeverre deze afwijkt van de Euorpese...

En wat dat zou betekenen voor zijn job.

Bart
08-01-03, 15:58
Diplomatiek paspoort niet voor privé-reizen

DEN HAAG - Een diplomatiek paspoort zoals diplomaten en hoge Nederlandse functionarissen dat krijgen is uitdrukkelijk niet bedoeld voor privé-reizen. Dat zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Het ministerie gaf het afgelopen jaar zo'n 2000 nieuwe diplomatieke paspoorten uit. Daaronder zitten ook verlengingen van passen. Het gebruik van de pas is verwoord in het Verdrag van Wenen uit 1961 dat het diplomatiek en consulair verkeer tussen staten regelt.

Twee categorieën Nederlanders kunnen aanspraak maken op een diplomatieke pas. Dat is het corps diplomatique (de verreweg grootste groep) bestaande uit ambassadepersoneel en diplomaten van het ministerie in Den Haag.

De tweede groep bestaat uit allerlei Nederlanders die het Koninkrijk der Nederlanden vertegenwoordigen zoals Kamerleden, hoge ambtenaren van ministeries, (oud)-ministers, commissarissen van de koningin, maar ook de president van de Nederlandsche Bank èn hun echtgenotes. Ook de president van de Europese Centrale Bank, Wim Duisenberg en zijn vrouw Gretta hebben een dergelijke pas.

Het corps diplomatique geniet bepaalde voorrechten als diplomatieke onschendbaarheid en vrijstelling van importheffing bij invoer van bijvoorbeeld huisraad. Dit is ingesteld om ervoor te zorgen dat ambassadepersoneel dat om de paar jaar verhuist naar een ander land niet telkens weer verschrikkelijk veel moet betalen voor het invoeren van de eigen meubelen.

De diplomatieke onschendbaarheid houdt echter niet in dat diplomaten bij een grenscontrole niet gevraagd kan worden hun bagage te openen of dat ze bij voorbaat vrijuit gaan bij een verkeersovertreding. De voorrechten gelden niet voor de categorie Nederlanders die geen diplomaat zijn.

Wim Duisenberg kreeg zijn diplomatieke paspoort in 1973 toen hij minister van Financiën werd, zo schrijft hij in een 'Amice Jaap' briefje aan minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken. Gretta Duisenberg kreeg een diplomatieke pas toen zij in 1987 met Wim trouwde, die toen president van de Nederlandsche Bank was.

Duisenberg schrijft in zijn brief dat hij en zijn vrouw nog een 'regulier' paspoort hebben in de kluis van het Nederlands consulaat in hun woonplaats Frankfurt. Dat is volgens Duisenberg bedoeld voor reizen naar landen waar het tonen van een diplomatieke pas (Hongkong, China) meer problemen dan gemak oplevert. "Zij zijn beslist niet bestemd voor willekeurige vakantiereisjes of zelfs politiek getinte privé-reizen", schrijft Duisenberg.

Dat laatste ontkent Buitenlandse Zaken uitdrukkelijk. Het gewone paspoort is nu juist wèl bedoeld voor privé-reizen en de diplomatieke pas niet, aldus een woordvoerder. En Gretta Duisenberg zou dat ook weten, want zij is onlangs nog diverse keren bij het consulaat in Frankfurt geweest om haar gewone pas op te halen voor een reis.

Telegraaf Nieuwslink - 8/1/2003

josta
08-01-03, 16:39
r

Rekka
08-01-03, 19:22
Geplaatst door Bart
Nee, zij hebben reden tot zeuren en klagen als er weer eens een discotheek of restaurant wordt opgeblazen en er tientallen burgers omkomen.

Net zoals de Palestijnen dat ook hebben als hun huizen gesloopt worden of hun burgers bij raketaanvallen gedood worden.

Ik denk dat het weinig uithaald, die lui willen bloed zien.
Daar kicken ze op.
Slachtoffers van beide zijden dat zegt hen niets.
:duivels:

Simon
08-01-03, 20:56
Geplaatst door Bart
Dat laatste ontkent Buitenlandse Zaken uitdrukkelijk. Het gewone paspoort is nu juist wèl bedoeld voor privé-reizen en de diplomatieke pas niet, aldus een woordvoerder. En Gretta Duisenberg zou dat ook weten, want zij is onlangs nog diverse keren bij het consulaat in Frankfurt geweest om haar gewone pas op te halen voor een reis.

Telegraaf Nieuwslink - 8/1/2003

Nou ja dat strookt dus niet met het verhaal van Wim Duisenberg dat hij en Gretta hun paspoort moesten inleveren. Pas toen hij in dienst trad van de ECB heeft hij op verzoek van de ECB weer paspoorten aangevraagd die in een kluis liggen in het nederlands consulaat in Frankfurt.

Simon