PDA

Bekijk Volledige Versie : Gedwongen een hoofddoek?



HijabiLady
07-01-03, 23:17
Waarom troosten mensen zich toch zoveel moeite keer op keer om de moslimvrouw uit haar kleren te krijgen?
Ja kleren ja, want de hoofddoek of de gezichtssluier zijn voor velen simpelweg onderdeel van kleding. Hen bewegen het ding uit te doen is hetzelfde als de doornsee nederlander verzoeken om zonder broek (mannen) of topless (vrouwen) over straat te gaan.

En waarom weet iedereen behalve wijzelf wat het beste voor ons is?
Waarom reageert de gefrustreerde feministe haar gevoelens op ons af?

Waarom begrijpen ze niet dat het verbieden van de hoofddoek, hetzelfde is als het gebieden van de hoofddoek.
Of dat iemand dwingen haar gezichtsluier af te doen, hetzelfde is als iemand dwingen om het te dragen.

Zijn ze datgeen wat ze verafschuwen? Spelen ze de rol van de dominante man die weet wat goed is voor zijn vrouw, zonder dit aan haar te vragen?

Ik vind van wel.

Mill
07-01-03, 23:21
Geplaatst door HijabiLady
Hen bewegen het ding uit te doen is hetzelfde als de doornsee nederlander verzoeken om zonder broek (mannen) of topless (vrouwen) over straat te gaan.


Eindelijk voorstellen waar we wat mee kunnen. I'm in!

HijabiLady
07-01-03, 23:26
hi hi hi jij goedkoop ding! (grapje!!!!!!!!!!!!!)



maar eigenlijk was mn topic serieus bedoeld.

KomMaar
07-01-03, 23:31
Dwazen willen of kunnen het niet begrijpen

Mill
07-01-03, 23:31
Geplaatst door HijabiLady
hi hi hi jij goedkoop ding! (grapje!!!!!!!!!!!!!)



maar eigenlijk was mn topic serieus bedoeld.

Oh, Ok. Maar het dragen van een hoofddoek is toch (uiteraard) gewoon toegestaan? Volgens mij wil helemaal niemand mensen uit de kleren krijgen. Ze willen alleen niet dat je met een bivakmuts een lerarenopleiding doet. Dat lijkt me niet echt onredelijk of zo.

Simon
07-01-03, 23:45
Geplaatst door HijabiLady
Waarom begrijpen ze niet dat het verbieden van de hoofddoek, hetzelfde is als het gebieden van de hoofddoek.
Of dat iemand dwingen haar gezichtsluier af te doen, hetzelfde is als iemand dwingen om het te dragen.


Nou volgens mij maak je het allemaal wat dramatischer dan het is. Er zijn zoveel landen waar je bepaalde kleding naar school aan moet. En er zijn zoveel scholen waar bepaalde kleding niet mag. Vandaag las ik over een Islamitische school in amsterdam waar ze de niqaab ongewenst vinden. De hoofddoek is sowieso bijna nergens verboden. De niqaab wel. That's all.

Zou jij een auto kopen van iemand met een niqaab voor het gezicht?

Simon

Orakel
07-01-03, 23:54
Geplaatst door Simon
Nou volgens mij maak je het allemaal wat dramatischer dan het is. Er zijn zoveel landen waar je bepaalde kleding naar school aan moet. En er zijn zoveel scholen waar bepaalde kleding niet mag. Vandaag las ik over een Islamitische school in amsterdam waar ze de niqaab ongewenst vinden. De hoofddoek is sowieso bijna nergens verboden. De niqaab wel. That's all.

Zou jij een auto kopen van iemand met een niqaab voor het gezicht?

Simon

Wel als er een Nationale Auto Pas en onderhoudshistorie bij zit.
En als de prijs right is.. :hihi:

Dx_
08-01-03, 00:04
Zou jij een auto kopen van iemand met een niqaab voor het gezicht?

Belachelijk voorbeeld Simon.
De niqab is een vrijwillige keuze en volgens de CGB belemmert het de communicatieoverdracht niet.

En stellen dat een zuster met een niqab geen beroep uit kan oefenen is ook een ongefundeerde stelling.
Ik ken zusters met een niqab die studeren op universiteiten hier in nederland en zusters die werken werken bij callcenters, telefoniste, helpdesks. Het is gewoon een hetze tegen de islam.

Hoeveel eeuwen dragen de nonnen in het westen al hoofdbedekking ?
Het is algemeen geaccepteerd, maar als een moslima het doet wordt het opeens als afwijkend gezien.

Hetzelfde met de baard, een jood of christen met een baard wordt orthodox genoemd. Draagt een moslim een baard om dezelfde redenen dan is hij een fundamentalist.

Mill
08-01-03, 00:11
Geplaatst door Dx_
Belachelijk voorbeeld Simon.
De niqab is een vrijwillige keuze en volgens de CGB belemmert het de communicatieoverdracht niet.

En stellen dat een zuster met een niqab geen beroep uit kan oefenen is ook een ongefundeerde stelling.
Ik ken zusters met een niqab die studeren op universiteiten hier in nederland en zusters die werken werken bij callcenters, telefoniste, helpdesks. Het is gewoon een hetze tegen de islam.

Hoeveel eeuwen dragen de nonnen in het westen al hoofdbedekking ?
Het is algemeen geaccepteerd, maar als een moslima het doet wordt het opeens als afwijkend gezien.

Hetzelfde met de baard, een jood of christen met een baard wordt orthodox genoemd. Draagt een moslim een baard om dezelfde redenen dan is hij een fundamentalist.

Gelul. Van die hele niqaab wordt geen enkel probleem gemaakt als de vrouwen hem op straat dragen. Die affaire in de pers gaat over een beroepsopleiding voor een vak waarin communicatie prioriteit nr. 1 is. Zou jij willen dat je kinderen les krijgen van iemand met een bivakmuts op?

HijabiLady
08-01-03, 00:27
de discussie ging ook over 3 moslimmeisjes die hem in de klas als leerling zijnde willen dragen.

Shaheed
08-01-03, 00:35
Wat een gezeik zeg het lijkt alsof we in de omgekeerde wereld leven.
Een dame die liever gekleed op straat gaat wordt verweten dat zij wordt onderdrukt.
Dat terwijl een dame die halfnaakt de straat opgaat , wat verkrachtingen lastig vallen en gore taal jegens de vrouwen toe doet nemen is bevrijd?

Moeten wij nou van de nederlanders vrouwen zien als lustobjecten?

HijabiLady
08-01-03, 00:38
Geplaatst door J.M.T.
QUOTE




Je ziet de reakties mannen vinden het een goed idee! Jij zou flauwvallen!

?

Idee? welk idee? ik gaf die vergelijking om aan te geven hoe het als moslimvrouw voelt zonder hoofddoek.
En ik zou niet flauwvallen, ik ben hier geboren en ben gewend aan storende beelden in tankstations, mensen die in de zomer in hun bikini of ondergoed naar de buurtsuper lopen, niet normaal kunnen zappen s avonds etc. Zelfs in de herhaling The Nanny ontkom je niet aan de vieze vrouwen die in de camar hijgen dat je hun nummer moet bellen.
Dat is dus blijkbaar de consequentie van die geweldige seksuele revolutie.Maar geod das weer een heel andere onderwerp.



Geplaatst door J.M.T.
Omdat wij weten wat er wel of niet wenselijk is in ONZE cultuur, en waar wij HIER IN NEDERLAND voor gestreden hebt. Als je je niet aan wilt passen O.K. maar accepteer de consequenties.[/B]

Sorry JMT maar ik ben net zo Nederlands als jij en heb net zoveel recht op deze samenleving als jij.



Geplaatst door J.M.T.
Ja geweldige logische redenering. Als ik tegen iemand zeg dat het dragen van wapens onwenselijk is gaan zij het juist doen? Jouw reaktie is die van een kind "doe het lekker toch!"[/B]

Iemand maakt uit wat wenselijk is om te dragen of wat wel en niet gedragen mag worden. Of dat nou de een of andere kant op is,maakt niet uit.


Geplaatst door J.M.T.
??????????? Ik ben een vrouw en zal nooit happig zijn op de rol van een dominante (!) man.[/B]

Excuse me? Jij maakt uit wat nl is en wat niet. Jij maakt uit wat wenselijk is en wat niet, en daarbij spreek je voor de hele nl samenleving, net alsof iedereen het met je eens is. Daarbij weet je ook nog eens beter wat goed is voor moslimvrouwen, als wijzelf weten wat goed voor ons is.
Als dat niet dominant is dan weet ik het niet meer.



Geplaatst door J.M.T.
Trouwens"vragen" zelfs 'netjes vragen' dat helpt toch niet? Jij geeft om de mening van anderen in dit land geen moer. [/B]

Las ik me niet zou interesseren dan kwam ik hier niet.

sadeeQ
08-01-03, 00:58
Geplaatst door J.M.T.
Dx




"Zusters" is een goed woord dat werd ook voor nonnen gebruikt.

"Keuze" (zelfs 'vrije keuze') is altijd subjectief en beinvloed. De Niqaab door de islam.
De Islam is de ENIGE religie die zo'n ding kent voor vrouwen. Geen enkel ander mens ter wereld bedekt zijn of haar gezicht.




onzin, zie maar onderstaande afbeelding van de groepering waar jij zo graag bij wil horen :p


kkk
http://www.farmworkers.org/bracero5/kkk.gif
http://www.american-pictures.com/gallery/usa-kkk/KKK.cross.lightening-a.jpg

HijabiLady
08-01-03, 01:06
Lieve schat misschien was je het even vergeten, maar ik was die Nederlandse vrouw die zich tot de islam bekeerd heeft.
Het zijn dus ook MIJN voorouders die dit land hebben opgebouwd, thank you very much.

Ik als Nederlandse hang de islam aan en draag de hoofddoek ja. Daarmee ben ik dus het levende bewijs dat Nederland en islam samengaan.

Waar haal je trouwens de arrogantie vandaan om uit te maken wat wel en niet Nederlands is? Heb je een patend op het oranje stickertje aangevraagd of zo?


Overigens ben ik niet bang voor seks, dat zou als getrouwde vrouw erg vervelend zijn voor mijn man. Ik vind het wel erg storende dat vrouwen zichzelf zo verlagen door voor jan en alleman hun kleren uit te doen en zich nog laten filmen en fotograveren ook terwijl ze de raarste dingen doen. Misschien word ik er met mn hoofddoek niet op aangekeken, maar er zijn gekken die dankzij dit soort films en foto's denken dat alle westerse vrouwen een soort slavinnetjes zijn die niks liever doen.


Ik denk trouwens niet dat jou denkbeelden dominant zijn in de nl samenleving.

HijabiLady
08-01-03, 01:19
Wel grappig trouwens dat de KKK, door niemand als een extremistische christenbeweging word gezien.

http://www.christianconcepts.net/Grnbdrp.jpg http://www.christianconcepts.net/Ks-15.jpg


Ik geloof ook niet dat ze door mensen erg serieus genomen worden. dat terwijl men voor islam steeds banger wordt.


http://www.europeanwhiteknights.com/

sadeeQ
08-01-03, 01:37
woorden van een zielige gefrustreerde feministe.zegt veel over de persoon erachter :jeweetog:

Dx_
08-01-03, 01:50
De Islam heeft niets maar dan ook niets met de NEDERLANDSE cultuur te maken.

Mag ik je eraan herinneren, pseudo-wetenschapper, dat de islam vanaf haar ontstaan haar sporen heeft achtergelaten in de westerse cultuur.
Mag ik je eraan herinneren dat er meer dan 500 nederlandse woorden zijn die hun oorsprong hebben in de arabische taal. Om maar niet te beginnen over de gebruiken en gewoonten die overgenomen zijn uit deze "achterlijke" cultuur.


En als het verschil niet weet/ziet tussen de Nederlandse cultuur en een cultuur uit het MO dan ben je gewoon dom.

De islam is geen cultuur het is een religie, je moet wel heel dom zijn om het verschil niet te kennen. En wat is dat "de nederlandse cultuur" ?
Kun jij mij dat eens uitleggen ?


Dat denk ik wel. De laatste verkiezingen waren daarvan een bewijs. En Rob Oudkerk denkt dat kennelijk ook.

En binnen 3 maanden hebben we het resultaat van dat beleid mogen meemaken.


Echter de meeste Nederlanders zullen niet zeggen wat zij denken tegen zo'n net meissie als jij.

Jammer, als de "nederlanders" vanaf de emigratie van de eerste gastarbeiders gezegd had wat zij werkelijk dachten, en als de gastarbeiders door de politiek en het bedrijfsleven niet alleen voor econmische belangen waren uitgebuit, maar ook taalcursussen en andere integratiemethoden aangeboden hadden gekregen hadden we nu een fijnere samenleving gehad.

HijabiLady
08-01-03, 01:53
Geplaatst door J.M.T.
Amelady



De Islam heeft niets maar dan ook niets met de NEDERLANDSE cultuur te maken. Dat die hier nu is heeft nog steeds NIETS te maken met de Nederlandse cultuur zoasls door jouw voorouders opgebouwd. Ik zeg zelfs dat die cultuur regelrecht indruist tegen alles wat onze voorouders aan cultuur opgebouwd hebben.

Tot nu toe merken wij er niets van dat de islam en Nederland samengaan. Dat hij verkiest rond te lopen met een hoofddoek is daar zeer zeker het bewijs niet van.



Ik verwijs je weer naar de cultuur van je ouders DAT is de Nederlandse cultuur al sinds eeuwen en eeuwen. En als het verschil niet weet/ziet tussen de Nederlandse cultuur en een cultuur uit het MO dan ben je gewoon dom.



Als het je niet aanstaat: Kijk de andere kant op!



Vreemde zin! Men mag denken wat men wil. En misschien "doen ze wel niets liever" nou dan doen ze het maar. Het doet mij niets, en als het mij niet aan staat kijk ik er niet naar.

Weet hoe wij jou in Nederland noemen: een trutje.



Ik ben er van op de hoogte dat er in Nl word neergekeken op vrouwen die geen bereidheid tonen om met iedere vent die ze een drankje aanbiedt het bed in te duiken.
Maar ik ben niet hier gekomen om te discussieren om voor dom en trutje te worden uitgemaakt.
Dus als u mij wilt verexcuseren.

Dx_
08-01-03, 02:24
so what?

Daar gaat dus je thorie dat de islam nix met de hollandse cultuur heeft te maken. Lees eens een boek over de contacten die hollanders met moslims in de geschiedenis hebben gehad en hoe dat de nederlandse cultuur beinvloedt heeft.


Nee, wij zijn er net aan begonnen.

Ach ja, je bedoelt de neerwaartse spiraal waarin rechts nederland zichzelf in geworpen heeft.


Nederlandse immigranten hebben nog nooit speciale steun gekregen in immigratielanden: Hard werken en in de pas meelopen.

lol, volgens mij zijn de hollanders in Canada, Zuid Afrika of Australie niet 1,2,3 geintegreerd zoals jij ons wilt doen geloven. Volgens mij weet je hier ook niet zo veel van af en roep je maar wat.


Als ik naar een ander land ga dan ga ik de taal daar leren en daar heb je een regering niet voor nodig.

Ja goed als je uit eigen bewiging gaat klopt jouw verhaal.
De gastarbeiders zijn hier echter naar toe gehaald met hulp en toestemming van de regering. De regering had er belang bij dat hier ongeschoolde arbeiders het vuile werk kwamen opknappen. Dat schept ook verplichtingen. Op zijn minst de verplichting om deze arbeiders wegwijs te maken in de maatschapij en de mogelijkheden om de taal te leren. En niet in de minste plaats omdat het hier over ongeschoolde personenn ging.

Dx_
08-01-03, 02:27
Velen van jullie MOGEN niet aan onze cultuur deelnemen omdat zekere dingen 'haram' zijn etc.

Je stellingen beginnen steeds belachelijker te worden.

Omdat ik ervoor kies om niet te drinken, roken of varkensvlees te eten zou ik maatschapelijk gehandicapt zijn ? Waar leren ze je dat ? Op polinco of zo ?

Get real................

Simon
08-01-03, 09:26
Geplaatst door Dx_
Belachelijk voorbeeld Simon.
De niqab is een [B] vrijwillige keuze en volgens de CGB belemmert het de communicatieoverdracht niet.

Het is wel duidelijk dat het CGB zich in dit kader niet in wetenschappelijke literatuur heeft verdiept want het is makkelijk aan te tonen dat het wel de communicatie belemmerd. Er is genoeg onderzoek in dit kader gedaan.


En stellen dat een zuster met een niqab geen beroep uit kan oefenen is ook een ongefundeerde stelling.
Ik ken zusters met een niqab die studeren op universiteiten hier in nederland en zusters die werken werken bij callcenters, telefoniste, helpdesks. Het is gewoon een hetze tegen de islam.

Ik heb alleen aangegeven dat ze geen auto's kan verkopen. Een telefoon geeft nu eenmaal niet weer of de beller een niqaab draagt dus dat soort functies zou nog wel kunnen. Maar als werkgever zou ik zo iemand niet aannemen simpelweg omdat ik het onbeleefd vind dat die persoon dan mijn gezicht wel kan zien en ik niet haar gezicht.


Hoeveel eeuwen dragen de nonnen in het westen al hoofdbedekking ?
Het is algemeen geaccepteerd, maar als een moslima het doet wordt het opeens als afwijkend gezien.

Een niqaab is geen hoofdbedekking.

Simon

Mill
08-01-03, 10:47
Geplaatst door HijabiLady
Ik ben er van op de hoogte dat er in Nl word neergekeken op vrouwen die geen bereidheid tonen om met iedere vent die ze een drankje aanbiedt het bed in te duiken.

Jullie (JMT en HijabiLady) beginnen allebei steeds slapper te ouwehoeren. In Nederland wordt er neergekeken op vrouwen die niet met iedereen het bed induiken? Wat is dat nou voor gelul?

En JMT, de Nederlandse cultuur behelst in de allereerste plaats vrijheid, inclusief de vrijheid om theedoeken om je hoofd te binden, piercings in je tepels te schieten, als man jurken te dragen (imams en travestieten) en voor mijn part een peniskoker. Die vrijheid betekent bovendien dat iedereen zelf mag denken of hij naar de hel van Allah, God, Jaweh of de vergetelheid gaat. Als die vrouwen een bivakmuts op willen doen in hun vrije tijd is dat hun zaak. Bemoei je met je eigen zaken.

jaja
08-01-03, 12:29
Geplaatst door HijabiLady
Ik ben er van op de hoogte dat er in Nl word neergekeken op vrouwen die geen bereidheid tonen om met iedere vent die ze een drankje aanbiedt het bed in te duiken.
Maar ik ben niet hier gekomen om te discussieren om voor dom en trutje te worden uitgemaakt.
Dus als u mij wilt verexcuseren. er zijn groepen in Nederland waar zo gedacht wordt, er zijn ook veel groepen in Nederland waar daar anders overgedacht wordt. Zoals jij klaagt over een versimpelde weergave van de Islam, is dit een versimpelde weergave van de Nederlandse samenleving.

piano
08-01-03, 14:31
ik wil even iets kwijt,

de gemiddelde nederlandse vrouw,die christenen is opgevoed of katoliek weet wat het is om naar die normen te leven.

en laten we iedereen in zijn waarde,al je met alles te koop wil lopen dan is dat je eigen keuze en als je jezelf wil bedekken dan moet je dat doen,en wil je alleen rokken dragen dan doe je dat en wil je half naakt erbij lopen dan doe je dat en draag je een hoofddoek of een nagab dan doe je dat .

maar wat betreft dat er van tevoren er iets over gezegt wordt op school voor een bepaalde opleiding dat je misschien niet eens wat anders kan kiezen als opleiding omdat je later er problemen van krijg dat moet je zien als voorkomen beter dan genezen.


maar laat aub iedereen in zijn waarden,



groetjes

rafiq
08-01-03, 14:49
Kom op...

nogmaals... Het moet geen effect hebben op de moslim gemeenschap dat vrouwen met niqaab vromer zijn dan de rest . Daar kan ik niet op beoordelen, en zij ook niet. Wat is er toch aan de hand in hemelsnaam? Ik vindt niet dat een marginale groep de aandacht en discussie naar zich toe moet trekken. Heel Goed met de verkiezingen in aantocht en de goede naam van de Islam hiero. We gaan van het ene probleem naar het andere toe . Is er dan werkelijk niks goeds meer? Wat is dit allemaal? Schijnbaar is niemand voor oplossingen.
Dat is de werklijke katalysator. Continu onrust veroorzaken en zo nog scherper worden in intolerantie d.m.v. fijne aanpassingen in de wet.

Wat is dat voor gedrag? Dit verergerd de tweespalt tussen de groep .
Gek dat ik de meeste vrienden van me 5 jaar geleden geen baard droegen en de meeste vrouwen geen hoofdoek . Maken wij ons zelf "gek" of wordt ons een moslimidentiteit aangepraat?

die niqaab actie is heel ondoordacht ... Verdiep je eerst in dingen trek je conclusies en ga met goed gedrag van school weg en start een nieuw leven. Geen media hetze creeren. Gewoon stilletjes gaan. Salaam aleikum

HijabiLady
08-01-03, 17:54
Geplaatst door J.M.T.
Amelady



Je maakt jezelf echt belachelijk met je generalisaties. Heb je het ook over de Koningin en Maxima? Met wat voor mensen ga jij om? Ik ken zulke vrouwen niet.

Als je niet gekomen bent om voor dom en trutje uitgemaakt te worden dan moet je je ook zo niet gedragen. 'Heilig boontje'! Pffffff!


Ik generaliseer net zo erg als jij.
Je moet me trouwens nog eens uitleggen, waarom ik een 'trutje' zou zijn.

Arvid
08-01-03, 21:24
Geplaatst door HijabiLady
Ik ben er van op de hoogte dat er in Nl word neergekeken op vrouwen die geen bereidheid tonen om met iedere vent die ze een drankje aanbiedt het bed in te duiken.


Wat is dat voor bullshit
waar heb je dit vandaan?
Jij bent duidelijk gehersenspoeld
er wordt JUIST neergekeken op die hoertjes in de disco
misschien was je zelf ook een totdat je tot inkeer kwam

sil
08-01-03, 23:33
Geplaatst door J.M.T.
Arvid

Hebt medelijden met haar!

.

Ik sprak vanmiddag een journalist die gevlucht is uit Afghanistan.Die zei dat de islam een zeer gevaarlijke religie is.

HijabiLady
08-01-03, 23:49
Mensen, mensen
wat een felheid zeg!

Maar ja dat heb ik denk ik ook wel beetje aan mezelf te danken denk ik :D
Het was waarschijnlijk niet zo heel verstandig om te zeggen dat nl vrouwen worden geacht met iedereen te slapen. Ten eerste omdat ik dat standpunt helemaal niet aanhang. En ten tweede was het gewoon een domme actie.
Ik was nogal beledigd door JMT's trutje en daarom heb ik dat geschreven. Het was eerder sarcastisch bedoeld, maar ok.
Hierbij dus sorry, vergeet dat ik dat gezegd heb.

Maar JMT ik begin je zo langzamerhand steeds minder te volgen. Je gaat wel van heel veel uit en je kent me niet eens.
Waar haal je het recht vandaan om aan anderen te gaan lopen uitleggen hoe ik in elkaar zit?
Beetje bescheidenheid zou je sieren meid!

sil
09-01-03, 00:42
Geplaatst door EdV
Wat drie meisjes met een doekje al niet kunnen losmaken. Puberaal gedrag? Conformisme? Of toch een doordachte actie met een boodschap?
Hoe dan ook: een zeer slechte timing.

Ed

Ik zag er hier ook al lopen,laatst nog een ze liep of ze de koningin was met haar hofdames,

OemNadia
09-01-03, 01:00
jmt
ik wil je ff zeggen praat alsjeblieft niet over dingen waar je niets van af weet

en voor de aanhang van jmt>als de islam zon gevaarlijk geloof is volgens die vrouw op tv wat doen jullie dan op een site waar 90 procent moslims komen.

ten tweede meestal is het zo dat iemand gaat schelden wanneer er niets zinnigs meer uit zn mond kan komen

ten derde (trutje dat kan ik tegen jouw niet zeggen want aan de manier waarop je praat dacht ik echt dat je een man was

weetje de islam is een heel mooi geloof en het is echt jammer dat mensen zoals jij niets van het geloof afweten en niets afweten van de hijaab en niqaab waardoor jullie wartaal gaan spreken.
ik bedoel is het niet een mooi idee dat de siraad van een vrouw alleen zichtbaar is voor haar eigen man en dat een vrouw zelfgerespect heeft en gerespecteers word door moslims(broeders en zusters)omdat ze een nette vrouw is die alleen voor haar man zichtbaar is op die manier waar de nederlandse vrouw voor iedereen zichtbaar is.
ik bedoel is het niet zo dat als een vrouw met een man naar bed gaat later de verhalen rond gaan kijk die ...... daar.
en dan durven jullie te zeggen dat islam gevaarlijk is.
als iedereen moslim zou zijn bestonden er geen geslachtziektes .
trouwens ik ben zelf ook een nederlandse vrouw ,nederland is ook mijn land het is dus niet zo dat je alleen buitenlanders hoort klagen weet je er worden steeds meer nederlandse vrouwen moslim elhamdoelilah
]maar als we even terug komen op de hijab en niqaab ,als je kijkt naar alle vieze dingen wat christenen enz doen zoals alcohol drinken ,sex met iedereen,vrouwen die half naakt op straat lopen,prostitutie, hoe kunnen jullie je dan storen aan een vrouw met hoofdoek moeten wij ons niet storen aan jullie vieze gedrag
nou meisjes (volwassen kunnen jullie niet zijn)
denk volgende keer maar beter naar over wat jullie zeggen

assalaam walaikum

Mill
09-01-03, 01:16
Geplaatst door OemNadia
ik bedoel is het niet een mooi idee dat de siraad van een vrouw alleen zichtbaar is voor haar eigen man en dat een vrouw zelfgerespect heeft en gerespecteers word door moslims(broeders en zusters)omdat ze een nette vrouw is die alleen voor haar man zichtbaar is op die manier waar de nederlandse vrouw voor iedereen zichtbaar is.
ik bedoel is het niet zo dat als een vrouw met een man naar bed gaat later de verhalen rond gaan kijk die ...... daar.

*zucht* De meeste vrouwen zijn gelukkig zo verstandig om ook zelfrespect te hebben als ze buitenhuwelijkse seks hebben. De meeste mensen zijn gelukkig zo verstandig om het "nette" van een vrouw aan andere criteria te toetsen dan het seksuele gedragspatroon. M.a.w.: sommige losbandige vrouwen zijn nette vrouwen, en sommige kuise vrouwen zijn geen nette vrouwen.

En nee, als een vrouw met een man naar bed gaat gaan niet later de verhalen rond kijk die ...... daar. Weldenkende mensen kan het geen zier schelen of een vrouw met een man naar bed gaat als ze daar zin in heeft (waarom nooit een voorbeeld van een man die als slet wordt gezien, het is toch even erg als mannen het doen, of is dat toch anders?).

Arvid
09-01-03, 13:32
Geplaatst door OemNadia
als je kijkt naar alle vieze dingen wat christenen enz doen zoals alcohol drinken ,sex met iedereen,vrouwen die half naakt op straat lopen,prostitutie, hoe kunnen jullie je dan storen aan een vrouw met hoofdoek moeten wij ons niet storen aan jullie vieze gedrag
nou meisjes (volwassen kunnen jullie niet zijn)


Dus alle christenen doen aan prostitutie?
Wist je dat er heel veel marokkanen naar de hoeren gaan?
Wist je dat in Arabische landenook heel veel prostitutie is?
Wist je dat in Arabische landen veel moslims stiekem alcohol drinken?

Dat vieze gedrag kan ook van moslims komen wist je dat.
Wat vind je van christelijke meisjes die lastig gevallen worden door moslims OMDAT ze geen hoofddoek dragen? (en dus maar hoer zijn)

Dus doe maar niet zo schijnheilig. Vreemd dat je in Nederland geboren en getogen bent en zulke haat hebt tegen christenen. Waar komt dat toch vandaan? Mishandeld in de Kerk ofzo?

bman
09-01-03, 15:26
Wat een gezeik zeg het lijkt alsof we in de omgekeerde wereld leven.
Een dame die liever gekleed op straat gaat wordt verweten dat zij wordt onderdrukt.


gekleed? Eerder *ver*kleed...als wandelend gordijn. Maar dat is natuurlijk maar een mening. Als een vrouw zich zo wil kleden op straat is natuurlijk helemaal haar eigen keuze, net zoals werkgevers, scholen e.d. de *keuze* hebben tot het invoeren van een kledingvoorschrift.



Dat terwijl een dame die halfnaakt de straat opgaat , wat verkrachtingen lastig vallen en gore taal jegens de vrouwen toe doet nemen is bevrijd?


Dus vrouwen met Chador worden nooit verkracht? En dat er vrouwen ligt verkracht worden en gore taal naar hun hoofd geslingerd krijgen ligt niet aan die vrouwen, maar aan de daders. Typisch een geval van 'blaming the victim'.



Moeten wij nou van de nederlanders vrouwen zien als lustobjecten?


Deze opmerking zegt meer over *jouw* kuisheid en oprechtheid als moslim dan wat anders. Je geeft gelukkig wel aan bij WIE de oorzaak het probleem van de onderdrukking en uitbuiting van vrouwen gezocht moet worden. Perverse mannetjes zoals jou.

OemNadia
10-01-03, 21:24
ARVID:IK HEB HET HIER NIET ALLEEN OVER NEDERLANDSE VROUWEN MAAR OVER VROUWEN IN HET ALGEMEEN VROUWEN DIE GEEN MOSLIM ZIJN BEGRIJP JE EN DAAR BEDOEL IK ECHT NIET MEE DAT ALLE NEDERLANDSE VROUWEN HOERDERIG ZIJN,IK BEDOEL TENSLOTTE BEN IK ZELF OOK EEN RAS ECHT NEDERLANDSE,DIE MOSLIMA IS GEWORDEN.
IK BEDOEL ER ZIJN GENOEG VROUWEN DIE ALS MOSLIM ZIJN GEBOREN EN ZICH ALS HOEREN GEDRAGEN OF HET IN SOMMIGE GEVALLEN ZEFS ZIJN.
MAAR IK BLIJF ERBIJ DAT ALS JE OVER DE HOOFDOEK ZIJKT DAT JE DAN EERST NAAR DE GEMIDDELDE NEDERLANDSE VROUW MOET KIJKEN EN MOET GAAN KIJKEN WAT NU EIGENLIJK SLECHTER IS OF ALS JULLIE HET WOORD SLECHT NIET WILLEN GEBRUIKEN OMDAT VOOR JULLIE ALLES KAN WAT NU EIGENLIJK ACCEPTABELER IS EEN VROUW DIE ZICHZELF BESCHERMD TEGEN HET BEKEKEN WORDEN DOOR IEDERE MAN BEHALVE HAAR EIGEN MAN WANT DAT IS EIGENLIJK ALLES WAT DE HOOFDOEK IN HOUD,OF EEN VROUW DIE LEKKER MET HAAR ...... EN KONT LOOPT TE ZWAAIEN DIE DRINKT EN VEEL VROUWEN DIE ZICH ALS EEN VENT GEDRAGEN DOOR TE ZUIPEN EN ALLES TE DOEN WAT EEN MAN OOK DOET .

oemmi
10-01-03, 23:31
wa salaam aleikoum
Niet moslims ook gegroet

met verbazing heb ik hier verschillende reacties gelezen en om maar niet persoonlijk op alle (sommige domme onnadenkende) reacties in te gaan hier mijn reactie.

De ophef wat betreft er in A'dam drie meisjes een gezichtssluier dragen is naar mijn mening zwaar overdreven .
(kon de media niks meer vinden om Nederland op zijn grondvesten te laten schudden)
pure sensatiezucht!
Bovendien ben ik in de veronderstelling dat die meisjes na hun opleiding alleen in een omgeving met vrouwen gaan werken .
een niqaab of wel gezegt de gezichtssluier omhoog gedaan kan worden.
wat uiteraard gedaan zal worden door de meisjes in kwestie.
als ze met de kinderen aan het werk zijn .
dat hij alleen omlaag gedaan (weer voor het gezicht gedaan wordt)
als er een mannelijk persoon langskomt !

Dat kinderen Bang gemaakt worden om zo'n verschijning.
je kan ook kinderen iets aanpraten.
De meeste (alle) van die meisjes in kwestie op een islamitische instelling of school gaan werken of niet gaan werken !

iedereen heeft zo zijn eigen mening over bepaalde kwesties en mag dat gelukkig ook in Nederland!
Maar dat neemt niet weg dat de moslima's die hier hun reacties geven meer verstand en inzicht hebben in deze islamitische zaken dan de Niet moslims die alles voor zoete koek slikt van de media of een schrijnend verhaal naar voren brengt van een vluchteling uit een of ander Z.g.n islamitisch land .
Nou om deze personen uit hun verkeerde droomwereld te halen.
En voor ons moslims een trieste waarneming .
Is dat er Geen ECHT puur islamitisch land meer is in de wereld!
Ik zou zelf niet in Sudan willen wonen of Afganistan .
Ik ben moslim geworden omdat de WARE islam vrouwen rechten heeft gegeven die hier vrouwen pakweg 50 jaar terug nog niet hadden.
Maar door onjuiste weergave van de media etc etc.
En de hetze tegen de islaam ,en de sensatiezucht van veel mensen .
Hebben veel mensen een vertekend beeld van de islam .
En willen ook niet anders daar naar toe kijken!
(het is natuurlijk erg makkelijk om met de meute mee te lopen)
en na te praten en niet verder kijken dan je neus lang is!

En om hier een moslima een trutje te noemen.
zou je eigenlijk niet op in moeten gaan zuster in de islaam .
Beter een trutje dan een...

EEn vrouw is als een parel in de islaam
Dus als een een vrouw zwaar gesluierd over straat loopt met een mannelijk persoon of een schaar vriendinnen om haar heen .
wordt ze direct een koningin genoemt waar het sarcasme van afdroop!
Nou ik zou het gewoon als een onbedoeld compliment bedoelen en willen beschouwen!!!
Een vrouw is voor haar man zijn parel!!!!




En GOD leidt wie hij wil op zijn pad!

wa salaam aleikoum
Niet moslims ook gegroet!!!

oemmi
11-01-03, 00:29
asalaam aleikoum
niet moslims ook gegroet

JMT ik wil even jou reactie op oemnadia retificeren
jij spreekt over een verworven cultuur ik (moslims spreken van een geloof .
cultuur is iets anders dan een geloof!

islaam is geen culltuur maar een GELOOF!
ik hang niet de cultuur van Marokko of Afghanistan Of Turkije aan.
Ik ben moslim en hang het moslim GELOOF aan!!!!
oemmi

sil
11-01-03, 03:46
Geplaatst door OemNadia
jmt
ik wil je ff zeggen praat alsjeblieft niet over dingen waar je niets van af weet

en voor de aanhang van jmt>als de islam zon gevaarlijk geloof is volgens die vrouw op tv wat doen jullie dan op een site waar 90 procent moslims komen.

ten tweede meestal is het zo dat iemand gaat schelden wanneer er niets zinnigs meer uit zn mond kan komen

ten derde (trutje dat kan ik tegen jouw niet zeggen want aan de manier waarop je praat dacht ik echt dat je een man was

weetje de islam is een heel mooi geloof en het is echt jammer dat mensen zoals jij niets van het geloof afweten en niets afweten van de hijaab en niqaab waardoor jullie wartaal gaan spreken.
ik bedoel is het niet een mooi idee dat de siraad van een vrouw alleen zichtbaar is voor haar eigen man en dat een vrouw zelfgerespect heeft en gerespecteers word door moslims(broeders en zusters)omdat ze een nette vrouw is die alleen voor haar man zichtbaar is op die manier waar de nederlandse vrouw voor iedereen zichtbaar is.
ik bedoel is het niet zo dat als een vrouw met een man naar bed gaat later de verhalen rond gaan kijk die ...... daar.
en dan durven jullie te zeggen dat islam gevaarlijk is.
als iedereen moslim zou zijn bestonden er geen geslachtziektes .
trouwens ik ben zelf ook een nederlandse vrouw ,nederland is ook mijn land het is dus niet zo dat je alleen buitenlanders hoort klagen weet je er worden steeds meer nederlandse vrouwen moslim elhamdoelilah
]maar als we even terug komen op de hijab en niqaab ,als je kijkt naar alle vieze dingen wat christenen enz doen zoals alcohol drinken ,sex met iedereen,vrouwen die half naakt op straat lopen,prostitutie, hoe kunnen jullie je dan storen aan een vrouw met hoofdoek moeten wij ons niet storen aan jullie vieze gedrag
nou meisjes (volwassen kunnen jullie niet zijn)
denk volgende keer maar beter naar over wat jullie zeggen

assalaam walaikum

Wat een schijheilig gedoe,
OOHHHHH wat zijn jullie toch veel beter ,zuiverder ,kuiser, dan alle meisjes die een normale pubertijd hebben.
Een normaal meisje geniet van het leven,maar jij enAm... hebben daar geen tijd voor,je kunt alleen maar op een ander letten en kijken of zij iets verkeerd doet,en dan kun jij je weer heiliger voelen en op je
borst(sorry vies woord) kloppen dat je zo heilig en zo goed bent veel beter dan andere mensen

mulan
11-01-03, 11:26
Bah bah bah bah......wat zijn sommige mensen toch een stel arrogante betweters.
De media ophef over 3!!!!!!!!!!!!! meisjes is niet te geloven en ook hier is die domheid overgenomen.Of het dragen van die niqaab nou ondoordacht is of niet interesseert mij eigenlijk weinig,ik denk ook niet dat we daar het probleem moeten gaan zoeken,het probleem is dat mensen hier schijnbaar zo'n big problem van willen maken.
99,999% van de moslima's die zich bedekken dragen een hoofddoek en geen niqaab,toch moet men doen alsof het hier klein Afghanistan is of zo.(by the way dragen ze in Afghanistan burqa's en geen niqaab maar dit terzijde)
Zelfs de politici moesten bij het verkiezingsdebat hier nog iets over kwijt......yakkes wat mensen wel niet doen voor een paar stemmen meer.

Ook hier gaat men niet in op de werkelijke discussie maar heeft men het liever over tenten,niet kleden maar *ver*kleden........ik weet niet wie jullie in het dagelijkse leven tegen komen maar de moslima's die ik tegen kom zijn mooi gekleden vrouwen.

Oh en probeer het betweterige a.u.b uit de discussie te laten.............hierdoor komt vaak namelijk het intolerante in sommige van jullie naar boven en dat willen we natuurlijk niet hebben.Grappig is wel dat men pas geleden bij tegenlicht een programma had uitgezonden met de vraag of Nederlanders nou echt zo tolerant waren als er gedaan wordt dat ze zijn,conclusie van jullie buurlanden was dat 'Nederlanders' graag van zichzelf denken dat ze tolerant zijn maar dat ze niet toleranter zijn dan anderen.Deze zogenaamde niqaab-kwestie bevestigd dit maar weer.In Brabant was er ook een meisje met een niqaab,de directeur zei hierover dat van de 2000 meisjes zij de EERSTE was,met overleg was dit probleem bij hun opgelost alleen wilde de media volgens de directeur hier een issue van maken terwijl het allang geen issue meer was. :fpuh:

Tomas
11-01-03, 11:44
Denk aan je hart, Mulan....

Mujaheed
11-01-03, 14:00
Geplaatst door Mill
Gelul. Van die hele niqaab wordt geen enkel probleem gemaakt als de vrouwen hem op straat dragen. Die affaire in de pers gaat over een beroepsopleiding voor een vak waarin communicatie prioriteit nr. 1 is. Zou jij willen dat je kinderen les krijgen van iemand met een bivakmuts op?

daar ga je de fout in boy, ze dragen hem niet in de les en ook niet als ze in de creche zijn.

Ze dragen hem in de hallen en in de kantine, en daar maakt de school een probleem van.

bman
11-01-03, 14:14
Geplaatst door mulan
Bah bah bah bah......wat zijn sommige mensen toch een stel arrogante betweters.
De media ophef over 3!!!!!!!!!!!!! meisjes is niet te geloven en ook hier is die domheid overgenomen.Of het dragen van die niqaab nou ondoordacht is of niet interesseert mij eigenlijk weinig,ik denk ook niet dat we daar het probleem moeten gaan zoeken,het probleem is dat mensen hier schijnbaar zo'n big problem van willen maken.
99,999% van de moslima's die zich bedekken dragen een hoofddoek en geen niqaab,toch moet men doen alsof het hier klein Afghanistan is of zo.(by the way dragen ze in Afghanistan burqa's en geen niqaab maar dit terzijde)
Zelfs de politici moesten bij het verkiezingsdebat hier nog iets over kwijt......yakkes wat mensen wel niet doen voor een paar stemmen meer.

Ook hier gaat men niet in op de werkelijke discussie maar heeft men het liever over tenten,niet kleden maar *ver*kleden........ik weet niet wie jullie in het dagelijkse leven tegen komen maar de moslima's die ik tegen kom zijn mooi gekleden vrouwen.

Oh en probeer het betweterige a.u.b uit de discussie te laten.............hierdoor komt vaak namelijk het intolerante in sommige van jullie naar boven en dat willen we natuurlijk niet hebben.Grappig is wel dat men pas geleden bij tegenlicht een programma had uitgezonden met de vraag of Nederlanders nou echt zo tolerant waren als er gedaan wordt dat ze zijn,conclusie van jullie buurlanden was dat 'Nederlanders' graag van zichzelf denken dat ze tolerant zijn maar dat ze niet toleranter zijn dan anderen.Deze zogenaamde niqaab-kwestie bevestigd dit maar weer.In Brabant was er ook een meisje met een niqaab,de directeur zei hierover dat van de 2000 meisjes zij de EERSTE was,met overleg was dit probleem bij hun opgelost alleen wilde de media volgens de directeur hier een issue van maken terwijl het allang geen issue meer was. :fpuh:

Eh beste Mulan, ik heb het met de woorden 'tenten' en 'verkleden' toch over de allesbedekkende doeken, niet over de normale hoofddoekje waar het gros van de bedekte moslimas in Nederland mee loopt? Wind je toch niet zo op over dingen die het er helemaal niet toe doen.

Ik denk dat de huidige modetrend onder de meisjes uit het middellandse zee gebied om met kleine 'piratenlook' hoofddoekjes op te lopen en de algemene acceptatie van die kleding in ons straatbeeld de 3 jongedames in A'dam er toe heeft gezet om de lat maar weer een beetje hoger te leggen. Zodra dit gewoonte wordt (God verhoede het) is het nog maar wachten op vrouwen de vrijwillig een burkha aantrekken, vrouwen die vrijwillig geen auto meer rijden, mannen die met baard sandalen topi en kaftan EISEN zou hun werk uit te mogen oefenen etc.etc.

Er zijn gewoon grenzen en die mogen gesteld worden. WAAR die grenzen liggen moet iedere school of instelling zelf kunnen leggen. Binnen de grenzen van onze wetten. En als de algemene gedachte is dat de wetten ons verhinderen de grenzen te leggen waar wij dat met zijn allen willen. Nou, dan moeten we misschien die wetten maar eens onder de loep nemen. Zoiets heet democratie, beste Mulan.

sil
11-01-03, 20:58
Geplaatst door mulan
De media ophef over 3!!!!!!!!!!!!! meisjes is niet te geloven en ook hier is die domheid overgenomen.Of het dragen van die niqaab nou ondoordacht is of niet interesseert mij eigenlijk weinig,ik denk ook niet dat we daar het probleem moeten gaan zoeken,het probleem is dat mensen hier schijnbaar zo'n big problem van willen maken.
99,999% van de moslima's die zich bedekken dragen een hoofddoek en geen niqaab,toch moet men doen alsof het hier klein Afghanistan is of zo.(by the way dragen ze in Afghanistan burqa's en geen niqaab maar dit terzijde)
Zelfs de politici moesten bij het verkiezingsdebat hier nog iets over kwijt......yakkes wat mensen wel niet doen voor een paar stemmen meer.

Ook hier gaat men niet in op de werkelijke discussie maar heeft men het liever over tenten,niet kleden maar *ver*kleden........ik weet niet wie jullie in het dagelijkse leven tegen komen maar de moslima's die ik tegen kom zijn mooi gekleden vrouwen.


Al doen ze 10 van die lappen voor hun gezicht,mij intressert het niet,de opening voor hun ogen mag van mij ook dicht als ze dat zo graag willen.Maar ze moeten niet neerkijken op meisjes die zich normaal gedragen.En niet net doen of ze beter zijn dan een ander zoals sommige hier op het PB.
Je woont hier dus wij moeten het er mee doen ,en jullie moeten het met ons doen,en niet alles opdringen wat daar niet mag en hier onder het mom van godsdienstvrijheid het onderste uit de kan halen.

OemNadia
11-01-03, 23:17
JMT
IK STA EIGENLIJK VERBAASD VAN JOUW SOMS ERG DOMME REACTIES,VAAK ALS MENSEN NIET MEER WETEN WAT ZE MOETEN ZEGGEN GAAN ZE RARE DINGEN ZEGGEN MAAR DAT GEEFT NIET.
HET GAAT HIER OM EEN DISCUSSIE WAAR IEDEREEN DUS ZN MENING MAG GEVEN,SORRIE MAAR IK DENK NIET DAT ONZE VOOROUDERS HEBBEN GEVOCHTEN VOOR DE WERELD ZO ALS IE NU IS,DAN MOET JIJ ME MAAR EENS VERTELLEN WAAR ZE DAN PRECIES VOOR GEVOCHTEN HEBBEN ???????

EN WAT BETREFT DE ISLAAM IS EEN CULTUUR?
DAT BEGRIJP IK OOK NIET HELEMAAL WANT ALS DE ISLAAM EEN CULTUUR IS VAN ALLE MOSLIMLANDEN WAAROM ZIJN ER DAN TOCH NOG ZO VEEL VERSCHILLEN TUSSEN DIE MOSLIM LANDEN ,MISSCHIEN WEET JIJ NIET WAT CULTUUR IS DUS ZAL IK HET EVEN UITLEGGEN EEN CULTUUR DAT IS DE LEVENSWIJZE ,HET ETEN ,KLEDING EN GEWOONTEN IK BEDOEL ALS DE ISDLAM EEN CULTUUR IS DAN ZOU DAT ZEKER BETEKENEN DAT ALLE MOSLIMS ONGEACHT WELK LAND HET ZELFDE ETEN ,DEZELFDE KLEDING DEZELFDE MUZIEK,DEZELFDE TAAL ENZ ENZ ZOU MOETEN HEBBEN? VREEMDE REDENATIE MAAR GOED.

EN VOOR DEGENEN DIE ZEGGEN DAT WIJ ONSZELF BETER VINDEN DAN JULLIE .
DAT LIJKT ME NOGAL LOGISCH TENMINSTEN ALS JE ECHT GELOOFT EN JE OP DE GOEIE WEG BENT(ALHAMDOELILAH) DAN VIND JE JEZELF BETER DAN IEMAND DIE NIET OP DE GOEDE WEG IS,HET IS N9IET SARCASTISCH BEDOELT EN HEEFT OOK NIETS MET DISCRIMINATIE TE MAKEN ,IK BEDOEL EEN MOSLIM VIND EEN CHRISTEN NOOIT BETER DAN ZICHZELF WANT DAN ZOU IE GEEN MOSLIM ZIJN MAAR CHRISTEN BEGRIJP JE .(DAT JE JEZELF BETER VIND BEDOEL IK DAN ALLEEN OP GEBIED VAN GELOOF EN NIETS ANDERS WANT IN DE KORAN STAAT DAT IEDER MENS GELIJK IS HET IS DAN ALLEEN AAN JOUW OM HET GOEDE PAD TE VINDEN.

Sven_DP
11-01-03, 23:28
Juffertje, ff tussendoor, kan je die Capslock eens afzetten please?

sil
12-01-03, 00:47
EN VOOR DEGENEN DIE ZEGGEN DAT WIJ ONSZELF BETER VINDEN DAN JULLIE . EN VOOR DEGENEN DIE ZEGGEN DAT WIJ ONSZELF BETER VINDEN DAN JULLIE .
DAT LIJKT ME NOGAL LOGISCH TENMINSTEN ALS JE ECHT GELOOFT EN JE OP DE GOEIE WEG BENT(ALHAMDOELILAH) DAN VIND JE JEZELF BETER DAN IEMAND DIE NIET OP DE GOEDE WEG IS,HET IS N9IET SARCASTISCH BEDOELT EN HEEFT OOK NIETS MET DISCRIMINATIE TE MAKEN ,IK BEDOEL EEN MOSLIM VIND EEN CHRISTEN NOOIT BETER DAN ZICHZELF WANT DAN ZOU IE GEEN MOSLIM ZIJN MAAR CHRISTEN BEGRIJP JE .(DAT JE JEZELF BETER VIND BEDOEL IK DAN ALLEEN OP GEBIED VAN GELOOF EN NIETS ANDERS WANT IN DE KORAN STAAT DAT IEDER MENS GELIJK IS HET IS DAN ALLEEN AAN JOUW OM HET GOEDE PAD TE VINDEN..

************************************************** **

Nee discriminatie zal het niet zijn,want een goede moslim discrimineert niet.Maar wel HOOGMOED,en dat is een van de hoofdzonden.
Misschien ken je het spreekwoord ook wel.
HOOGMOED komt VOOR de VAL

mulan
12-01-03, 11:01
Geplaatst door sil
Al doen ze 10 van die lappen voor hun gezicht,mij intressert het niet,de opening voor hun ogen mag van mij ook dicht als ze dat zo graag willen.Maar ze moeten niet neerkijken op meisjes die zich normaal gedragen.En niet net doen of ze beter zijn dan een ander zoals sommige hier op het PB.
Je woont hier dus wij moeten het er mee doen ,en jullie moeten het met ons doen,en niet alles opdringen wat daar niet mag en hier onder het mom van godsdienstvrijheid het onderste uit de kan halen.

Ja sorry hoor maar dit heeft echt daadwerkelijk niets met de discussie te maken.............je schrijft hier gewoon onzin om je eigen mening te rechtvaardigen,hoe wil je in hemelsnaam gaan controleren wie op wie neerkijkt,hou je bij de feiten en heb het daar over maar ga geen dingen verzinnen.Wie kijkt nu neer op wie?Vooral die onzin van 'JE woont hier en WIJ moeten het er mee doen'..........wie is 'JE' en wie zijn 'WIJ'?Als ik me niet vergis zijn die meisjes hier geboren en horen zij nu ook bij 'WIJ'. Kijk jij ziet alles als een vooropgezet plan,wat daar niet mag doe je hier.De vrouwen die een niqaab dragen(wat ze in hollywood films by the way wel mooi schijnen te vinden)zijn in de minderheid.Als ik in Marokko ben zie ik er 1 keer in de zoveel tijd een en ook hier zal dat het geval zijn.Bijna niemand draagt ze maar nee laten we er vooral de hele dag over gaan zeuren en de feiten verdraaien zo komen WE een stuk verder.

BMAN...........jij zegt dat ik me niet druk moet maken om dingen die er niet toe doen,jij bewijst tegelijkertijd in datzelfde stuk dat die dingen er wel toe doen,jij zegt ik gebruik die woorden(tenten,*ver*kleden)alleen als het gaat om allesbedekkende doeken en niet om de normale hijab,dat is dus precies mijn punt,jij hebt het over tenten(ik neem aan dat je daarmee de Afganistan burqa's bedoelt) maar welke tenten heb je hier nu daadwerkelijk in Nederland? Mensen schijnen het 'probleem' te willen verergeren om hun gelijk proberen te krijgen,hou je bij de feiten.3!!!!!!!! meisjes waarvan een van hen ook nog eens tijdens de les en haar stage de niqaab afdoet dus die zogenaamde communicatiestoornis die daarbij zou kunnen plaatsvinden klopt ook al niet maar dit terzijde.
Oh en BMAN,democratie,nooit van gehoord,dank je voor die heldere uitleg.

Tomas,my heart is doing just fine. ....................:duivel:

sil
12-01-03, 14:36
Geplaatst door sil
EN VOOR DEGENEN DIE ZEGGEN DAT WIJ ONSZELF BETER VINDEN DAN JULLIE . EN VOOR DEGENEN DIE ZEGGEN DAT WIJ ONSZELF BETER VINDEN DAN JULLIE .
DAT LIJKT ME NOGAL LOGISCH TENMINSTEN ALS JE ECHT GELOOFT EN JE OP DE GOEIE WEG BENT(ALHAMDOELILAH) DAN VIND JE JEZELF BETER DAN IEMAND DIE NIET OP DE GOEDE WEG IS,HET IS N9IET SARCASTISCH BEDOELT EN HEEFT OOK NIETS MET DISCRIMINATIE TE MAKEN ,IK BEDOEL EEN MOSLIM VIND EEN CHRISTEN NOOIT BETER DAN ZICHZELF WANT DAN ZOU IE GEEN MOSLIM ZIJN MAAR CHRISTEN BEGRIJP JE .(DAT JE JEZELF BETER VIND BEDOEL IK DAN ALLEEN OP GEBIED VAN GELOOF EN NIETS ANDERS WANT IN DE KORAN STAAT DAT IEDER MENS GELIJK IS HET IS DAN ALLEEN AAN JOUW OM HET GOEDE PAD TE VINDEN..



dat was n.a.v. deze reply,Waar maakt zij uit op dat ze beter is dan een ander,ook niet als ze 10 lappen voor haar gezicht doet,is zij nog niks beter dan een ander.Het is niet om MIJN gelijk te krijgen,Zij schrijft dat

Ashfoura
12-01-03, 20:51
Beste JMT,

Ik heb de hele discussie doorgelezen en complimenteer je met je (soms iets te) scherpe pen. Ook veel lol hoor. Wel heftig tegen een meisje van 19 dat er voor gekozen heeft moslima te worden. Stel me je helemaal voor hoe je 's avonds met een fles wijn erbij als een razende op dat toetsenbord loopt te rammen. Da's lekker, maar 'diplomatie' is ook een kwaliteit.

Wat ik jammer vind is dat je naar mijn mening heel erg overtuigd bent van het feit dat de Nederlandse cultuur goed is 'zoals die is'. Compleet wellicht voor jou, mede dankzij de strijd van onze moeders.

Natuurlijk is het hardstikke fijn als je alles kunt doen wat je wilt (Nederland is wat dat betreft een prima land voor vrouwen om te wonen), maar wellicht zou je eens kunnen openstaan voor het feit dat er ook mensen zijn die niet alles in onze cultuur vinden. Die juist die handvatten missen en de structuur die het leven wat eenvoudiger te leven maakt. Niet iedereen vind het prettig te leven in een soort normatief luchtledige en alle normen en waarden zelf empirisch vast te moeten stellen. Voor die mensen kan religie heel prettig zijn. So what?

En wat kan jou het schelen dat vrouwen er voor kiezen een hoofddoek te dragen of te kiezen voor een mediterane jaren '50 macho die hardstikke bazig is maar wel 'een echte' man zoals je die alleen vroeger had. De feministische generatie van onze moeders griezelde hiervan en heeft zich er met geweld van los gemaakt, maar ik zie daar wel wat in. Het jaren '50 leven gaf wel rust. Dat was de tijd dat je je fiets nog op straat kon laten zonder slot en er maar een beperkt aantal uren televisie was per week. Heel rustgevend.

Ik vind een burqa ook too much, maar ik vind de discussie over het al dan niet dragen van een hoofddoek volkomen over de top. Het dragen van een hoofddoek is een persoonlijke keuze en niemand wordt er mee kwaad gedaan.

Momenteel is er een enorme hetze tegen de moslims en de islam aan de gang en helaas heeft de respectabele journalistiek van vroeger zich laten corrupteren door verkoopcijfers en is het eenheidsworst-riooljournalistiek geworden. De hele media volgt dezelfde tendens; moslims zijn raar, eng, potentieel terroristisch en vrouwen worden onderdrukt. (Uitgezonderd Trouw, NRC en sommige televisie-programma's). Als intelligente vrouw wordt je dan ook van de media en hoogstaande opinibladen niet veel wijzer.

En nu hang je dan hier rond? Om te bewijzen dat je openstaat voor die andere cultuur? Om onderzoek uit te voeren naar de ideeen? Voor de lol? Wat ik uit de discussie heb kunnen opmaken is dat je niet openstaat voor de islamitische cultuur en religie. Je wilt de Nederlandse cultuur houden zoals die is en nieuwkomers dienen zich te voegen naar deze cultuur, die voor jou blijkbaar volmaakt is.

Schrijvendewijs weet ik niet meer precies wat het doel van dit berichtje precies is. Ik denk dat de boodschap is dat ik begrijp dat je het heerlijk vind dat je bent zoals je bent en dat je leeft zoals je leeft, maar volgens mij zou het niet kwaad kunnen eens open te staan voor wat een Nederlandse beweegt voor de islam te kiezen en waarom de religie voor moslims in het algemeen zo belangrijk is. Ik weet niet of integratie haalbaar is, ik denk het eigenlijk niet, maar we zullen moeten leven met elkaar en ik denk dat dat prettiger gaat als we oprecht proberen elkaar te begrijpen.

(Ik zeg dat nu wel tegen jou, maar dat geld natuurlijk voor ons allemaal hier, Marokkanen, Nederlanders, moslims, Nederlandse moslims, hindoes, enfin, vul maar in.)

Vriendelijke groet,

Ashfoura :strik: (trutje, heilig boontje en filosofe, hahahaha!)

bman
12-01-03, 21:41
BMAN...........jij zegt dat ik me niet druk moet maken om dingen die er niet toe doen,jij bewijst tegelijkertijd in datzelfde stuk dat die dingen er wel toe doen,jij zegt ik gebruik die woorden(tenten,*ver*kleden)alleen als het gaat om allesbedekkende doeken en niet om de normale hijab,dat is dus precies mijn punt,jij hebt het over tenten(ik neem aan dat je daarmee de Afganistan burqa's bedoelt) maar welke tenten heb je hier nu daadwerkelijk in Nederland?


Inderdaad die allesbedekkende zwarte lappen die je in SA en Iran ziet en zoals ik ze ook in bijvoorbeelde VAE heb gezien. Dat noem ik tenten. Meisjes die zoiets in Nederland aantrekken *ver*kleden zich. (ze komen voorzover ik weet niet uit gezinnen waar ma ook zo'n ding graagt. Althans dat schrijft het NRC) M.i. doe ze het vooral om lekker de kont tegen de krib te gooien en lekker dwars te zitten. Wat dat betreft niet anders als mensen met hanekammen of meisjes met veel te kleine, strakke truitjes. We mogen daar best een grens aan stellen, vooral omdat deze meisjes nu zo erg in de media staan. Ze en de school hebben zichzelf tot middelpunt van de discussie gemaakt en daarom mag best worden besproken wat we met zijn allen vinden wat WEL en wat NIET kan. Wat kan een school WEL en NIET verlangen van leerlingen?

Onzedelijke kleding mag van mij een school best verbieden. Kleding waar een groot gedeelte van de mensen aanstoot aan heeft, waar de communicatie door wordt bemoeilijkt, waardoor deze dames moeiljk hun opleiding kunnen volgen etc.etc. mogen mag inderdaad worden verboden op zo'n school. Voor zover ik weet *kan* dit ook makkelijk binnen onze wetten, en als dat niet zo is mogen die wetten van mij best ter discussie worden gesteld. *ELKE* wet verdient het om bij tijd en wijle te worden overdacht.



Mensen schijnen het 'probleem' te willen verergeren om hun gelijk proberen te krijgen,hou je bij de feiten.3!!!!!!!! meisjes waarvan een van hen ook nog eens tijdens de les en haar stage de niqaab afdoet dus die zogenaamde communicatiestoornis die daarbij zou kunnen plaatsvinden klopt ook al niet maar dit terzijde.


Die andere 2 dus niet he? En tussen leerlingen onderling vindt m.i. ook communicatie plaats op de gang en in de kantine. Maar goed, je hebt gelijk we moeten dit niet groter maken dan het is.



Oh en BMAN,democratie,nooit van gehoord,dank je voor die heldere uitleg.

Graag gedaan. ;) En denk vooral om je hart he, want je bent volgens mij een mens met een goed hart, zijn we het niet altijd met elkaar eens.

sil
13-01-03, 05:31
Geplaatst door J.M.T.
Sorry hoor, maar ik vindt die tenten en sluiers wel vreselijk storend je kunt op 50 meter afstand zien welke religie iemand aanhangt - iets wat mij niet interesseerd en waar ik niet met mijn neus op gedrukt wil worden.

Het doordrukken van deze drachten door moslimas in dit land heeft alleen maar negatieve gevolgen voor de islam want mensen beginnen zich meer en meer af te zetten tegen dit soort INDIVIDUALISME, het IK BEN MOSLIMA fenomeen. En het zijn ALLEEN moslimas die hun religie zo openlijk demonstreren en zich zo afzonderen van onze maatschappij. Waarom doen andere religies dat niet? Omdat zij meer respect hebben voor anders-denkenden?

JMT.

Ze mogen van mij opdoen wat ze willen,ik ga ook gekleed zoals ik wil,
MAAR als ze een openbare functie willen afdwingen wat ik weer van zie komen(en dan krijg je al die rechtzaken weer)zal ik in de winkel--receptie--ziekenhuis of op andere plaatsen nooit door een gesluierd iemand geholpen willen worden,Want als ik tegen iemand spreek wil ik zijn gezicht zien,en niet tegen een lap praten.Dus willen ze zelf de afzondering.Ook op scholen ben ik er tegen

oemmi
13-01-03, 11:58
Ik denk JMT dat als je dat NIET wil zien alle tenten zoals jij het noemt
Je aanduiding komt zeer intolerant over
Dat dat meer over jou zegt dan over anderen .
mijn advies ga naar de noordpool zou ik zeggen kom je geen moslima's meer tegen en geen andersdenkenden
voor mij is het daar te koud!
De TIJD is onomkeerbaar deze multi culturele samenleving in allerlei bevolkingsgroepen en geloven is de ISLAAM niet meer weg te denken !
Jammer voor jou maar het is zo!
Word WAKKER uit je DROOMWERELDJE!
oemmi

Ashfoura
13-01-03, 12:23
...Je wordt in het dagelijks leven constant met je neus op fundamentalistische atheisten gedrukt die te pas en te onpas aangeven dat ze nergens in geloven en dat religie 'belachelijk' is.

Daar is niet eens een kledingstuk voor nodig...

Religie is verworden tot een soort taboe en als je zegt ergens in te geloven valt er een ongemakkelijke stilte. Als je gelooft, kun je je in deze atheistische maatschappij constant gaan lopen verdedigen.
Als dat geen fundamentalisme is...

oemmi
13-01-03, 13:02
:lole: mooi gezegt ashfoura!!!!
oemmi

bman
13-01-03, 13:08
Geplaatst door Ashfoura
...Je wordt in het dagelijks leven constant met je neus op fundamentalistische atheisten gedrukt die te pas en te onpas aangeven dat ze nergens in geloven en dat religie 'belachelijk' is.

Daar is niet eens een kledingstuk voor nodig...

???? WAAR ????



Religie is verworden tot een soort taboe en als je zegt ergens in te geloven valt er een ongemakkelijke stilte.

Als dit al zo is en je daar grote moeite mee hebt moet je maar niet over religie gaan praten met die zgn atheisten.



Als je gelooft, kun je je in deze atheistische maatschappij constant gaan lopen verdedigen.
Als dat geen fundamentalisme is...

Onzin, deze maatschappij is allerminst Atheistisch. Wat zit je nu te raaskallen? Seculier zien we wel, GODZIJDANK.

Tomas
13-01-03, 13:18
Geplaatst door Ashfoura
...Je wordt in het dagelijks leven constant met je neus op fundamentalistische atheisten gedrukt die te pas en te onpas aangeven dat ze nergens in geloven en dat religie 'belachelijk' is.

Daar is niet eens een kledingstuk voor nodig...

Religie is verworden tot een soort taboe en als je zegt ergens in te geloven valt er een ongemakkelijke stilte. Als je gelooft, kun je je in deze atheistische maatschappij constant gaan lopen verdedigen.
Als dat geen fundamentalisme is...

Ik berijp dat wel, hoor. Ik heb ook een zus die van alles gelooft en zodra ze daar over begint, valt er meestal een ongemakkelijke stilte. Ik ben de enige die dan nog wel eens wat zegt. Maar ja, ze heeft mede daarom dan ook behoorlijk de pik op me. Geloof ik.

Tomas
13-01-03, 13:24
Ik vind altijd dat er zo'n ongemakkelijke stilte valt als je zegt dat God niet bestaat tijdens de eo-jongerendag.

Meestal wachten ze dan bestwel lang op een fantastisch tegenargument van je op je eigen opmerking. De kunst is om die stilte zo lang mogelijk op te rekken.

Tomas
13-01-03, 14:16
Geplaatst door kaassietoch
Hmmmmm Tomas, WAT doe jij op een EO-jongerendag?

:watte?:

Ik ben een stilte kunstenaar. Ik probeer zolang mogelijk de 'ongemakkelijke stilte' te rekken. Die tape ik en heb daar nu al 100.000 uur op de plak liggen. Dus niet gewoon stilte, maar stilte waarbij je je ongemakkelijk voelt. Na een uur van dergelijke stilte ga je trippen. Echt.

Tomas
13-01-03, 14:25
Geplaatst door Puk
Kan je daar eens wat van in een posting stoppen? Lekker goedkoop als ik wil trippen.

Nou?

Hoe vond je 'm?

Tomas
13-01-03, 14:26
Geplaatst door kaassietoch
Nou dan heb ik ook nog een partykiller:

Waarom heeft God bewogen de mens zo lang laten dwalen door de mensheid eerst heiden te laten zijn, toen laten rommelen met meerdere goden om uiteindelijk het 'ware geloof' weer in allerlei varianten uit te brengen die op hun beurt afzonderlijk weer worden geclaimd als het enige ware geloof?

Maakt dat dan nog uit als jij bij een Party binnen loopt? Merk je dan nog verschil als je dit dan vertelt?

Tomas
13-01-03, 14:44
Geplaatst door Puk
Ik zet het ff wat harder!

Jij kent ook geen enkele angst, he?

Een O.D. heb je zo met dit spul. Het is geen softstuff, you know.