PDA

Bekijk Volledige Versie : 10 miljoen doden voor olie



Dx_
08-01-03, 01:06
10 miljoen Irakezen zullen volgens de VN sterven als Amerika een oorlog begint tegen de Irak. Is dat het waard ? Wil het westen en haar bevolking dit op haar geweten hebben ? Wat is het ware motief voor deze oorlog ? Rechtvaardigheid en het uitschakelen van een dictator zal de onwetende slaafse grijze massa in koor roepen. Bullshit.

De westerse politieke elite heeft zich nooit om de rest van de wereld bekommert, alles wat telt zijn de eigen belangen: Macht en Geld.


AMSTERDAM - De Amerikaanse strijdkrachten werken met hoge snelheid aan de samenstelling van een troepenmacht voor een eventuele invasie van Irak. Volgens The Washington Post van maandag zullen mogelijk meer dan honderdduizend man worden ingezet. De krant rept van drie of vier landmachtdivisies, een luchtlandingsdivisie, een marinedivisie en een groot aantal elitetroepen.

De precieze samenstelling van de invasiemacht zal binnenkort definitief worden bepaald. De defensietop heeft al wel de commandanten van de vier best uitgeruste divisies opgeroepen voor een grote oefening onder de naam Victory Scrimmage (worsteling voor de overwinning), die eind deze maand zal plaatshebben. Het Amerikaanse ministerie van Defensie maakte gisteren bekend tienduizend reservisten te hebben opgeroepen zich gereed te maken voor actieve dienst.

De inspecteurs van het Internationale Atoomenergie Agentschap (IAEA) hebben tot dusver niets verdachts gevonden in Irak. Dat heeft het hoofd van de organisatie, Mohamed El-Baradei, maandag gezegd. Hij tekende daarbij aan dat het nog te vroeg is voor conclusies. Volgens El-Baradei zijn diverse in Irak genomen monsters onderzocht, maar geen van de uitkomsten 'heeft de wenkbrauwen doen fronsen'. Hij riep de VN-lidstaten opnieuw op meer informatie van inlichtingendiensten ter beschikking te stellen.

De Russische minister van Defensie Ivanov heeft gezegd er zeker van te zijn dat Irak geen kernwapens heeft, maar zei dat de inspecteurs verder moeten zoeken naar biologische en chemische wapens.

De kans op een oorlog tegen Irak is de laatste dagen iets afgenomen, zo zei de Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw maandag tijdens een bijeenkomst van Britse ambassadeurs en diplomaten. Hij bevestigde schattingen van regeringswoordvoerders dat de kans op oorlog nu 40 procent bedraagt tegen 60 procent enkele weken geleden.

Straw stelde echter dat de situatie van dag tot dag verandert. Daarom is Londen tegelijkertijd ook druk bezig zijn leger in gereedheid te brengen voor een invasie van Irak.

De minister gaf ook aan dat het vergroten van de veiligheid van energiebronnen van Groot-Brittannië en van de wereldeconomie een van de prioriteiten is van zijn buitenlandse politiek. Hoewel de Amerikaanse en Britse autoriteiten officieel ontkennen dat olie een rol speelt in een dreigende oorlog met Irak, hebben sommige Britse ministers en andere hoge functionarissen privé gezegd dat olie in de afwegingen omtrent het conflict belangrijker is dan massavernietigingswapens.

Zij wijzen daarbij op de instabiliteit van de huidige energiebronnen in het Midden-Oosten, de Kaspische regio en Algerije, en op de noodzaak van veilige alternatieven. Irak heeft de een na grootste hoeveelheid oliereserves ter wereld. Een van hen zei dat 'dit moet worden aangepakt, ook al was Saddam een knuffel'.

limpio
08-01-03, 05:24
bron? :D

Shaheed
08-01-03, 11:18
En daarom hoop ik dat er ook 10 miljoen dode amerikanen en britten zullen vallen.

mrz
08-01-03, 16:56
Ach wat is 10 miljoen. Veel spijtiger is de hypocrisie van het hedonisme/grenzeloos kapitalisme dat Amerika o.a. zo voorstaat dat de hele mensheid zal doen uitsterven.

Bart
08-01-03, 18:10
Ach ja, 10 miljoen. Bijna de helft van de bevolking (medio 2002: 24 miljoen) zal dus worden afgeslacht??? Lijkt me sterk overdreven.

Neemt niet weg dat iedere dode er 1 teveel is.

Dutchguy
08-01-03, 18:37
Ik hoop dat het niet tot een militair treffen komt. Lijkt me wel duidelijk dat het alleen om de olie gaat. Amerika is inderdaad hypocriet en helaas zie ik dat Europa er weer aan een lijntje achter aan holt.

Pytaghoras
08-01-03, 21:10
Als er echt 10 miljoen doden vallen tijdens de oorlog tegen Irak, dan heb ik begrip voor de aanslagen die er gaan volgen tegen Amerikaanse doelen. Ik zal die aanslagen geen terreur noemen.

limpio
08-01-03, 22:18
Geplaatst door Pytaghoras
Als er echt 10 miljoen doden vallen tijdens de oorlog tegen Irak, dan heb ik begrip voor de aanslagen die er gaan volgen tegen Amerikaanse doelen. Ik zal die aanslagen geen terreur noemen.
Een beetje dom om zo maar alles te geloven wat men je voorschotelt.
10.000.000, te dom om te geloven.
Bron? Shaheed zondermeer.
Hoe naief kan men of wil men zijn! :rolleyes:
Maar jij gelooft dit in alle graagte, kan je een (excuus) vinden om nog wat extra doden te verkrijgen om daarna te gaan dansen op het spreekwoordelijke graf van deze doden.
Walgelijk ventje ben jij, en je vriendje shaheed ook.
Nooit een opvoeding gekregen van paps?

Pytaghoras
08-01-03, 22:44
Een beetje dom om zo maar alles te geloven wat men je voorschotelt.

Limpio stupido,

Heb jij Nederlands op school of van jouw ouders geleerd? Wat lul je nou alweer? Ik zei ALS dat gebeurt. Waar lees je dat ik het wel geloof? Heb je verstand van logica? Ik denk van niet.

limpio
08-01-03, 22:54
Beste intelligente pytha..
Als je er niets van zou geloven, zou je zulk eeen reactie niet geven.
Vertel me jou logica eens, wat jou reactie betreft.
Leg me een duidelijk uit wat jou reactie werkelijk inhoudt en wat je intenties zijn met jou reactie.
Ik denk wat ik weeral lang zal mogen wachten.
Nogmaals, de nick pythagoras is als parels voor de zwijnen. :student:

Pytaghoras
08-01-03, 23:05
Limpio,

Hier geef ik je voorbeelden van logica:

Pyta kwam limpio tegen. Sinds lange tijd hebben ze elkaar niet gesproken.

Limpio: hi Pyta, waar was je al die tijd? Het is lang geleden zeg!
Pyta: dat klopt Limpio, ik studeer logica.

Limpio: huh! Logica? Wat is dat?
Pyta: be cool Limpio, ik leg je uit wat logica is, ik geef je twee voorbeelden en aan de hand daarvan zul je begrijpen wat logica is.

Limpio: goed, ik luister.

Pyta: oke, ik begin met voorbeeld 1. Zeg eens Limpio, heb je een aquarium thuis?
Limpio: Ja.

Pyta: die is gevuld met water?
Limpio: Ja.

Pyta: in dat water leven vissen?
Limpio: Ja.

Pyta: je houdt dus van vissen?
Limpio: Ja.

Pyta: je houdt dus van dieren?
Limpio: Ja.

Pyta: oke, nu begin ik met voorbeeld 2 zodat het nog duidelijker voor jou wordt. Zeg eens Limpio, je bent getrouwd?
Limpio: Ja.

Pyta: dus je hebt een vrouw?
Limpio: Ja.

Pyta: dus je houdt van vrouwen?
Limpio: Ja.

Pyta: dus je bent geen homo?
Limpio: Ja.

Pyta: Nou Limpio, dat is dus logica
Limpio: Nu snap ik het helemaal. Dank je Pyta voor de uitleg.

Na een week liep Limpio op straat en opeens kwam hij Puk tegen.

Limpio: moet je eens luisteren Puk, je kent toch die Pyta, ik kwam die vorig week tegen en die zei dat ie logica studeert?
Puk: huh! Logica?

Limpio: ja logica, be cool Puk, ik weet precies wat logica is. Ik geef je twee voorbleeden en aan de hand daarvan, zal je begrijpen wat logica is.

Puk: oke, begin maar Limpio.

Limpio: laten wij beginnen met voorbeeld 1. Zeg eens Puk, heb je een aquarium thuis?
Puk: Nee.

Limpio: dan ben je een Homo.

Dx_
09-01-03, 00:59
Ach ja, 10 miljoen. Bijna de helft van de bevolking (medio 2002: 24 miljoen) zal dus worden afgeslacht??? Lijkt me sterk overdreven.

Ik hoorde het op het journaal: Volgens een VN rapport zou de oorlog en de daaropvolgende nasleep 10 miljoen doden eisen. Het kan zijn dat ik het verkeerd hoorde en het een X aantal miljoen waren. De positie van de irakezen is al zwak maar als ze hier nog een oorlog bij krijgen zal dat zeker veel slachtoffers eisen.

"Meer dan een miljoen Irakezen zijn gestorven – waarvan 500.000 kinderen – als een rechtstreeks gevolg van de economische sancties... Maar liefst 12% van de kinderen die in Bagdad werden onderzocht, zijn ten dode opgeschreven." --VN FAO, december 1995.

Een leugen die velen opwerpen als bovenstaand feit ter sprake wordt gebracht is:

Het is saddams schuld dat er een half miljoen kinderen gestorven zijn sinds de sancties. Hij kon immers zijn volk voeden in plaats van wapens te kopen.

Het antwoord op deze leugen is:

Bijna al het geld van de olieverkoop is toegekend via VN-wapeninspecteurs, waarvan 35% wordt afgetrokken voor herstellingen en VN-uitgaven, en dat valt onder Washingtons vetorecht en hun op de lange baan schuiven –meestal maanden voor de geringste beslissing. Washington heeft de import van voedsel en medicijnen toegelaten, maar haast niets anders. Gedurende bijna tien jaar blokkeerde het chloor om het water te zuiveren en alle materiaal om de elektriciteitsvoorzieningen, zuiverings- en irrigatiefaciliteiten te herbouwen. Zelfs potloden voor kinderen zijn verboden. (Een uitgever van de NY TIMES rapporteert op 2/11/01: “momenteel houden Amerikaanse diplomaten voor miljarden dollars aan imports tegen die nodig zijn voor het vervoer van burgers, het genereren van elektriciteit…. en zelfs medische behandeling. Uiteindelijk kwamen de Europeanen in opstand tegen deze wreedheid en brachten Washington ertoe dergelijke import toe te laten, (NY Times 12/6/00).

Hoewel, op 12/2/01 was voor ongeveer 1 miljard dollar aan elektrische en andere toestellen voor een jaar tegengehouden door Washington. Tot de olieprijzen stegen vorig jaar, bedroegen de verkopen jaarlijks ongeveer 4 miljard dollar min ongeveer 35% die afgehouden werd door de VN. Blijft nog over 2,6 miljard verdeeld over een bevolking van 20 miljoen = 130 dollar per jaar per persoon = 36 dollarcent per dag per persoon voor voedsel en medicijnen. Irak moest duidelijk zijn landbouw en transportinfrastructuur herbouwen om in zijn onderhoud te voorzien, maar dit werd verhinderd door Washington.

Washington blokkeerde gedurende 10 jaar leveringen om Iraks gebombardeerde olieproductie en raffinaderijen weer op te bouwen, hoewel het hoogst waarschijnlijk ten strijde trok om de oliebevoorrading voor de wereld veilig te stellen. Irak haalt nu ook behoorlijk wat geld door de verkoop van gesmokkelde olie, vooral sinds de prijzen van de olie stegen en de rest van de wereld genoeg heeft van Amerika’s blokkade. Iraq is now also getting substantial monies through sales of smuggled oil, especially since the price of oil went up and the rest of the world tires of the American blockade. Ongetwijfeld gaat een deel hiervan naar de aankoop van wapens.

Zie voor nog meer leugens:http://www.irak.be/ned/archief/LEUGENS_OVER_IRAK_NL.htm

limpio
09-01-03, 05:36
Geplaatst door Pytaghoras
Limpio,

Hier geef ik je voorbeelden van logica:

Pyta kwam limpio tegen. Sinds lange tijd hebben ze elkaar niet gesproken.

Limpio: hi Pyta, waar was je al die tijd? Het is lang geleden zeg!
Pyta: dat klopt Limpio, ik studeer logica.

Limpio: huh! Logica? Wat is dat?
Pyta: be cool Limpio, ik leg je uit wat logica is, ik geef je twee voorbeelden en aan de hand daarvan zul je begrijpen wat logica is.

Limpio: goed, ik luister.

Pyta: oke, ik begin met voorbeeld 1. Zeg eens Limpio, heb je een aquarium thuis?
Limpio: Ja.

Pyta: die is gevuld met water?
Limpio: Ja.

Pyta: in dat water leven vissen?
Limpio: Ja.

Pyta: je houdt dus van vissen?
Limpio: Ja.

Pyta: je houdt dus van dieren?
Limpio: Ja.

Pyta: oke, nu begin ik met voorbeeld 2 zodat het nog duidelijker voor jou wordt. Zeg eens Limpio, je bent getrouwd?
Limpio: Ja.

Pyta: dus je hebt een vrouw?
Limpio: Ja.

Pyta: dus je houdt van vrouwen?
Limpio: Ja.

Pyta: dus je bent geen homo?
Limpio: Ja.

Pyta: Nou Limpio, dat is dus logica
Limpio: Nu snap ik het helemaal. Dank je Pyta voor de uitleg.

Na een week liep Limpio op straat en opeens kwam hij Puk tegen.

Limpio: moet je eens luisteren Puk, je kent toch die Pyta, ik kwam die vorig week tegen en die zei dat ie logica studeert?
Puk: huh! Logica?

Limpio: ja logica, be cool Puk, ik weet precies wat logica is. Ik geef je twee voorbleeden en aan de hand daarvan, zal je begrijpen wat logica is.

Puk: oke, begin maar Limpio.

Limpio: laten wij beginnen met voorbeeld 1. Zeg eens Puk, heb je een aquarium thuis?
Puk: Nee.

Limpio: dan ben je een Homo.
Mooi verward gebazel, eentje opgestoken?
Maar geen antwoord op mijn vraag. Had ik ook niet verwacht, had ik ook voorspeld!
En verklaar nu eens even jou tegenstrijdigheden in je beweringen, dit mistgordijn niet inbegrepen uiteraard. :D
Ach laat maar, je maakt enkel jezelf belachelijk.

limpio
09-01-03, 10:40
Geplaatst door Puk
Ja!!!!!! Ik snap het!

Pyta,

Hier geef ik een voorbeeld van logica:

Puk kwam Pyta tegen. Sinds lange tijd hebben ze elkaar niet gesproken.

Pyta: hi Puk, waar was je al die tijd? Het is lang geleden zeg!
Puk: dat klopt Pyta, ik studeer logica.

Pyta: huh! Logica? Wat is dat?
Puk: be cool Pyta, ik leg je uit wat logica is, ik geef je een voorbeeld en aan de hand daarvan zul je begrijpen wat logica is.

Pyta: goed, ik luister.

Puk: oke. Zeg eens Pyta, heb je een aquarium thuis?
Pyta: Ja.

Puk: die is gevuld met water?
Pyta: Ja.

Puk: in dat water leven vissen?
Pyta: Ja.

Puk: je houdt dus van vissen?
Pyta: Ja.

Puk: je houdt dus van dieren?
Pyta: Ja.

Puk: Dan ben je een geitenneuker.
Jou logica lijkt me logischer dan die van pythagoras.
Maar dat is niet meer dan logisch, of pyta moest ondertussen een snelcursus logica gaan volgen zijn om ons te overdonderen met zijn logica. :giechel:
O ja, pythagoras...als je spaans wil praten doe het dan goed!
Het is niet stupido, maar estupendo. ;)

Canaris
09-01-03, 11:20
estupendo = wat???

Mijn spaans is wat , euh, roesterig geworden maar ik geloof nog steeds dat , dat heet

geweldig

limpio
09-01-03, 12:26
Geplaatst door Canaris
estupendo = wat???

Mijn spaans is wat , euh, roesterig geworden maar ik geloof nog steeds dat , dat heet

geweldig
Spelbreker...had je 'm nou echt ni door? :rolleyes:

Dx_
09-01-03, 12:32
Walgelijk om te zien dat personages als limpio, canaris en puk bij zo een verschrikkelijke topic off topic gaan en min of meer de spot drijven met het toekomstige lot van enkele miljoenen mensen. Dit onmenselijk gedrag zal hen wel eigen zijn gezien hun geschiedenis op dit forum. :jammer:

Arvid
09-01-03, 12:37
Geplaatst door Dx_
Walgelijk om te zien dat personages als limpio, canaris en puk bij zo een verschrikkelijke topic off topic gaan en min of meer de spot drijven met het toekomstige lot van enkele miljoenen mensen. Dit onmenselijk gedrag zal hen wel eigen zijn gezien hun geschiedenis op dit forum. :jammer:

Ach bekijk het zo, nu weet je wel wat logica inhoudt :haha:

limpio
09-01-03, 12:54
Geplaatst door Dx_
Walgelijk om te zien dat personages als limpio, canaris en puk bij zo een verschrikkelijke topic off topic gaan en min of meer de spot drijven met het toekomstige lot van enkele miljoenen mensen. Dit onmenselijk gedrag zal hen wel eigen zijn gezien hun geschiedenis op dit forum. :jammer:
Hoho kereltje, wel effe goed lezen en van het begin af he...
Trouwens, je maakt van een mug een olifant.
Ik kan jou wel effe een plezier doen en alle walgelijkheden eens samenbrengen afkomstig van personen die om een dode meer of minder niet verlegen zitten.
Ach, zal ik dat maar niet doen! Er zouden teveel mensen moeten kotsen.
Zodra er 10.00o.000 doden zijn gevallen door uitsluitend de schuld van Amerika en je dat met een bron kan waarmaken, en zodra jij kan aantonen dat saddam een schat van een vent is die zijn onderdanen in de watjes legt, en zodra jij alle leed overal ter wereld aanklaagt..ook dat wat afkomstig is van moslimfundis...kom dan nog eens een keer terug.
Jou verontwaardiging is veel te selectief.
He hablado... :stomp:
Bron..Limpio el estupendo. :D

jaja
09-01-03, 17:13
een domme mail verwijderd.
De verwijder optie werkt niet!