PDA

Bekijk Volledige Versie : Gretta Duisenberg op de LPF-toer



Bart
09-01-03, 13:42
Delegatie Duisenberg uit elkaar

Van onze redactie

AMSTERDAM - De Nederlandse delegatie onder leiding van Gretta Duisenberg die de Palestijnse gebieden bezoekt,is met ruzie uit elkaar gegaan. Dat meldt het NOS-Journaal. De secretaris Hans de Boer van het platform Stop de Oorlog tegen de Palestijnen en de schrijfster Anja Meulenbelt gaan nu hun eigen weg. Volgens Meulenbelt en De Boer voeren de incidenten rond Gretta Duisenberg de boventoon. De belichting van het lot van Palestijnen, het doel van de reis, dringt niet of nauwelijks door in de media.

Toen vandaag ook nog nog onenigheid over het te volgen programma ontstond, gingen de partijen uit elkaar.

Bron: Telegraaf - Nieuwslink 9/1/2003


Ze gaat nu op de LPF-toer: flink ruziemaken zodat er niks terecht komt van alle mooie plannen....

plexus
09-01-03, 13:54
...nee als die zelfde media nu ook 's de zaak anders zou benaderd hebben..dan zouden we ook inderdaad iets meer van de palestijnen te zien en horen krijgen...

maar het tegenovergestelde gebeurd..de media jaagd op onbenulligheden..en zeurt 2 dagen lang over een paspoort!!!

Ashfoura
09-01-03, 13:54
Niets "Gretta gaat op de LPF-toer". De media probeert Gretta te demoniseren zoals ze dat al eerder met Fortuyn heeft gedaan en zoals ze dat dagelijks doet met de moslims, de islam en met 'de Palestijnen' onder invloed van de machtige Joodse lobby die in het Westen en Amerika aanwezig is in de politiek en de media bestuurt. Het is vechten tegen de bierkaai, maar het is een moedige vrouw met een verschrikkelijk aardige machtige man achter zich...

Het niveau van deze intelligente, erudiete vrouw stijgt wel 'een stukje' uit boven het geraaskal van de LPF-ers en een aantal ongeletterde fascistische Hollanders die zich op deze site manifesteren met hun ongefundeerde 'Torremolinos, friet-van-Piet en Nederland-is-vol' gelul.

Kijk voor adhesie-betuigingen of commentaar eens op:

Land en leven voor de Palestijnen (http://members.chello.nl/rasingm/index.html)

Salem Aleikum,

Ashfoura

Bart
09-01-03, 13:58
Geplaatst door Ashfoura
Niets "Gretta gaat op de LPF-toer". De media probeert Gretta te demoniseren zoals ze dat al eerder met Fortuyn heeft gedaan en zoals ze dat dagelijks doet met de moslims, de islam en met 'de Palestijnen' onder invloed van de machtige Joodse lobby die in het Westen en Amerika aanwezig is in de politiek en de media bestuurt. Het is vechten tegen de bierkaai, maar het is een moedige vrouw met een verschrikkelijk aardige machtige man achter zich...

Het niveau van deze intelligente, erudiete vrouw stijgt wel 'een stukje' uit boven het geraaskal van de LPF-ers en een aantal ongeletterde fascistische Hollanders die zich op deze site manifesteren met hun ongefundeerde 'Torremolinos, friet-van-Piet en Nederland-is-vol' gelul.

Kijk voor adhesie-betuigingen of commentaar eens op:

Land en leven voor de Palestijnen (http://members.chello.nl/rasingm/index.html)

Salem Aleikum,

Ashfoura

Paranoia.

En zo machtig is Wim Duisenberg niet hoor.

Bart
09-01-03, 14:03
Geplaatst door plexus
...nee als die zelfde media nu ook 's de zaak anders zou benaderd hebben..dan zouden we ook inderdaad iets meer van de palestijnen te zien en horen krijgen...

maar het tegenovergestelde gebeurd..de media jaagd op onbenulligheden..en zeurt 2 dagen lang over een paspoort!!!

Dat paspoort is zeker geen onbenulligheid! Als zij op een Nederlands diplomatiek paspoort een politieke reis maakt en politieke uitspraken doet lijkt het (internationaal) alsof haar standpunt het officiele Nederlandse standpunt is, aangezien zij als woordvoerder van de Nederlandse regering wordt gezien. En dat is zij zeker niet.

Ashfoura
09-01-03, 14:06
Paranoia.

En zo machtig is Wim Duisenberg niet hoor

Gretta heeft Wims macht ook helemaal niet nodig, maar het is wel fijn als je eigen partner achter je staat en je waardeert om wie je bent. :love2:

Paranoia...tja, ik wilde dat dat waar was. Helaas geeft een avondje zappen op de Nederlandse- en internationale televisie toch echt een ander beeld.

Een jaar of tien geleden gebeurde precies hetzelfe met de zogenaamde 'communisten'. Ook weer door Amerika's paranoia geinitieerd.

Groet, Ashfoura

Donna
09-01-03, 14:15
Geplaatst door Bart
Volgens Meulenbelt en De Boer voeren de incidenten rond Gretta Duisenberg de boventoon. De belichting van het lot van Palestijnen, het doel van de reis, dringt niet of nauwelijks door in de media.

Helemaal eens. En dat er bepaalde mensen zijn die er bewust op uit zijn om Gretta 'in een kwaad daglicht' te stellen, dat is absoluut waar. Maar Gretta is een inteliggente vrouw die bewust de media opzoekt en dus iets van communicatie zou moeten snappen.

Wat ze dan in ieder geval zou moeten weten is dat ze niet zelf dingen moet zeggen of doen die aanleiding zijn om de aandacht van de echte zaak af te leiden. Maar dat doet ze niet. Ze doet constant bewust dingen die aanleiding zijn om de aandacht van de echte zaak af te leiden.

Ze had er donder op kunnen zeggen dat dat paspoort tot controverse zou leiden. Ze heeft er desondanks mee willen reizen. Ze liegt zelf over het feit dat ze geen ander paspoort heeft. Dat heeft ze wel. En ze is een dag PR tijd krijtgeraakt met uitleggen dat ze geen voorstander is van zelfmoordaanslagen. Die tijd had ze kunnen besteden aan de Palestijnse zaak als ze die bewuste opmerking de dag ervoor niet had geplaatst.

Ik hoop dat de Palestijnen zich door haar gesteund voelen of het gevoel hebben dat ze een hart onder de riem gestoken wordt. Dat is dan tenminste iets. Want publicitair gezien heeft ze niets voor de Palestijnen bereikt, alleen maar averechts.

jaja
09-01-03, 14:36
'Duisenbergs jokken over paspoorten'
van onze verslaggevers
2003-01-09

DEN HAAG, RAMALLA - Volgens het ministerie van buitenlandse zaken spreken Wim en Gretta Duisenberg onwaarheid over het gebruik van een diplomatiek paspoort.

Gretta Duisenberg reist op een diplomatieke pas door Palestijns gebied. Zij zei gisteren niet te weten dat deze pas alleen bedoeld is voor het begeleiden van haar man, wanneer die als president van de Europese Centrale Bank een zakenreis maakt. ,,Ik reis al zeventien jaar op niets anders dan een diplomatiek paspoort.''
Gisteravond meldde het ministerie van buitenlandse zaken echter dat dit niet klopt. Een woordvoerder: ,,Gebleken is dat zij bij het Nederlands consulaat in haar woonplaats Frankfurt nog de laatste maanden en jaren regelmatig haar diplomatieke paspoort omruilde voor haar gewone pas, wanneer zij privé reisde. Zij kende de regels en hield zich daar aan. Het is een uitzondering dat zij dit keer haar diplomatieke paspoort verkeerd gebruikt.''
Eerder zei Gretta Duisenberg uitsluitend een Nederlands diplomatiek paspoort te bezitten. Dáár kwam zij gisteren al op terug. Ze zei nu dat zij ook een 'Duits, diplomatiek paspoort' heeft. Maar Buitenlandse Zaken stelt: ,,Zij heeft een Nederlands paspoort. In de brief die de minister haar heeft gestuurd, staat het nummer.''
Juist gisteren schreef Wim Duisenberg in een brief aan minister De Hoop Scheffer dat hij en zijn vrouw hun reguliere paspoorten alleen gebruiken om naar landen te reizen waar een diplomatiek paspoort 'meer problemen dan gemak oplevert, zoals China'.
Niet waar, zegt Buitenlandse Zaken: ,,Vervelend, maar wij kunnen niet anders dan constateren dat wat hij zegt, niet met de werkelijkheid strookt.''
Wim Duisenberg was gisteravond niet bereikbaar.

copyright Trouw

bman
09-01-03, 14:52
Ik wacht nog met smart op de dag dat als blijkt dat Gretta de Palestijnen meer kwaads dan goeds heeft berokkend dat de eerste 'Gretta was een Mossad infliltrant' verhalen door splijtstof en anderen die ogenschijnlijk te veel lijm hebben gesnoven op het net verschijnen.

Maar het is toch treurig dat Gretta de aandacht van de zaak telkens *zelf* afleidt door dit soort leugentjes, begrip voor aanslagen, het misbruik van een paspoort, die rare compulsieve fascinatie met Joden en het magische 6miljoen getal etc.etc.. Eeuwig zonde voor het Palestijnse volk, want Gretta is een heerlijk doelwit voor de haviken onder de Pro-Israel-lobby.

Marc Dutroux zou het als kinderoppas waarschijnlijk langer hebben uitgehouden dan Gretta als geloofwaardig voorvechter van de rechten van het arme Palestijnse volk.

p.s. Ook de kinderlijke overtuiging waarmee ze wist te vertellen dat Arafat heel veel deed tegen de aanslagen was bijzonder amusant (de verspreken 'provided two terrorists' ipv 'prohibited' op het Journaal was hopelijk niet Freudiaans!) Gretta leek wel op zo'n nerd op de basisschool die na 5 stempeltjes in het schrift een 'plakplaatje' bij de meester mocht komen halen...(okok, ik was ook zo'n nerd)

Simon
09-01-03, 15:03
Geplaatst door jaja
Gebleken is dat zij bij het Nederlands consulaat in haar woonplaats Frankfurt nog de laatste maanden en jaren regelmatig haar diplomatieke paspoort omruilde voor haar gewone pas, wanneer zij privé reisde. Zij kende de regels en hield zich daar aan. Het is een uitzondering dat zij dit keer haar diplomatieke paspoort verkeerd gebruikt.''

Als dat klopt dan heeft zij inderdaad gelogen want ze vertelde enkele dagen geleden in NOVA dat ze de laatste 17 jaar alleen dit diplomatieke paspoort heeft gebruikt. Dat is dan de 2e leugen waar ik haar op betrap (de eerste is die verklaring hoe ze tot haar opmerking 6 miljoen handtekeningen kwam die aantoonbaar niet klopt). Ze moet nu maar aftreden als voorzitter van Stop de Bezetting.

Simon

Ashfoura
09-01-03, 15:25
De bezoekers van dit forum zijn blijkbaar heiliger dan de paus. Zeker allemaal mensen die nooit te hard rijden, nooit door het rode licht rijden, als kind nog nooit iets gestolen hebben, nog nooit een joint hebben geprobeerd en nooit liegen...

Wat fijn dat deze mensen bestaan en wat vreemd dat de wereld toch nog steeds zo verrot blijft...

Gretta heeft helemaal gelijk dat ze haar diplomatieke paspoort heeft gebruikt. En een (mogelijk) leugentje voor de goede zaak is helemaal niet erg.

Laat de engeltjes op dit forum eens kijken naar alle -veel ergere- leugens die in de Nederlandse en mondiale politiek worden uitgesproken. En dan niet voor de goede zaak maar voor economisch gewin. Dat is pas kwalijk.

Onbegrijpelijk, maar onuitstaanbaar Hollands, is de gewoonte om alle hoofden die boven het maaiveld uitkomen af te hakken.

Waar staan jullie eigenlijk voor en wat voor actie nemen jullie eigenlijk om te staan waar je voor staat?

Ashfoura

Simon
09-01-03, 15:34
Geplaatst door Ashfoura
[B]En een (mogelijk) leugentje voor de goede zaak is helemaal niet erg.


Ja dat is ook gezegd toen ze verklaarde tot haar opmerking over 6 miljoen handtekeningen gekomen te zijn omdat kort daarvoor in het gesprek 6.000 genoemd was als aantal van het opgehaalde handtekeningen. Nu staat dat hele radio-interview online en daar blijkt uit dat dit ook een leugen is. Want er is gesproken over 10.000 opgehaalde handtekeningen. Nee, ik ben het beu en heb schoon genoeg van die "leugentjes om bestwil". Ze is niet geloofwaardig meer.

Simon

Ashfoura
09-01-03, 15:44
Beste Simon,

Een klein? nuanceringsfoutje; er werd haar gevraagd hoeveel handtekeningen ze wilde ophalen, niet hoeveel ze er had opgehaald. Dit kan dus nooit een leugen zijn geweest.

Het zal wel weer een ondragelijke opmerking zijn, maar ik stel eveneens mijn vraagtekens bij het aantal joden dat ik WO2 vermoord zou zijn. Dit zouden er 6 miljoen zijn geweest, maar ik denk dat het er veel minder zijn geweest.

Wat overigens niets af doet aan de verschrikkingen en de gruwelijke massamoord die de joden in WO2 hebben ondergaan. Dat blijft een drama in de menselijke geschiedenis.

Ashfoura

Canaris
09-01-03, 15:47
Onbegrijpelijk, maar onuitstaanbaar Hollands, is de gewoonte om alle hoofden die boven het maaiveld uitkomen af te hakken.

Nu klopt dat in princiepe en is één van de meer vervelende trekjes van de nederlandse ziel maar heeft met Gretta zoveel te maken als de beroemde tang en het varken

Gretta is een niemand.
Haar bekendheid , verdankt zij haar Wim.
Deze bekendheid zet zij voor een bepaalde zaak in

Niets mis mee, Ik ken veel first Ladies , welke zich inzetten voor allelei humanistische projekten. Kinder hospiz, AIDS, Educatiefe zaken.

Maar ik ken geen first ladie , welke zo polemisch, eenzijdig , ongenuanceerd en beledigend optreedt als Gretta.

Niet voor niets worden First ladies aangeraden zich met boven genoemde dingen bezig te houden en niet met zaken waar de politieke kant gevoelig ligt. De geesten die roept raak je niet meer kwijt.

Gretta prostitueerd de Job van haar man , om haar , dogmatisch linkse levensinstelling te kunnen articuleren , en dat is het waar ik haar van beschuldig.

Dat paspoort interresseert mij zoveel als de beroemde fiets die in China omvalt.

Tomas
09-01-03, 15:57
Geplaatst door Simon
Als dat klopt dan heeft zij inderdaad gelogen want ze vertelde enkele dagen geleden in NOVA dat ze de laatste 17 jaar alleen dit diplomatieke paspoort heeft gebruikt. Dat is dan de 2e leugen waar ik haar op betrap (de eerste is die verklaring hoe ze tot haar opmerking 6 miljoen handtekeningen kwam die aantoonbaar niet klopt). Ze moet nu maar aftreden als voorzitter van Stop de Bezetting.

Simon

Sterker nog ze zei: Ik heb helemaal geen ander paspoort.

Nee, ze is een ramp als woordvoerder. Dit moet echt beter kunnen.

Maar aan de andere kant, het is dan wel de verkeerde aandacht of negatieve aandacht die ze trekt naar de bezette gebieden. Maar ze krijgt uiteindelijk de aandacht daar wel. Ik heb al mensen horen spreken over de tranen van Gretta en de tragische toestand daar.

Dat is op zich wel winst.

Simon
09-01-03, 16:15
Geplaatst door Ashfoura
[B]Beste Simon,

Een klein? nuanceringsfoutje; er werd haar gevraagd hoeveel handtekeningen ze wilde ophalen, niet hoeveel ze er had opgehaald. Dit kan dus nooit een leugen zijn geweest.


Je snapt het niet. Er werd eerst gesproken over het aantal handtekeningen dat ze al had opgehaald en daarna hoeveel ze er wilde ophalen. Zij beweert nu dat ze vertelde er 6.000 opgehaald te hebben en toen op de vraag antwoordde hoeveel ze wilde ophalen ... 6 miljoen als een soort "heel veel meer nullen achter 6.000". Maar dat klopt dus niet want ze sprak over 10.000 reeds opgehaalde handtekeningen.

Hier kan je het allemaal naluisteren (realplayer nodig):
http://www.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/avro/1opdemiddag/20020930.ra?start=00:23:53&end=00:47:00

Simon

Dx_
09-01-03, 16:16
Kaasietoch: Noem er eens een paar.

Nou kaassie, daar komt ie dan:

Ayan Hirsi: heeft gelogen om een verblijfsvergunning te verkrijgen. Geen enkele autochtoon die zich hieraan stoorde, ook ontketende deze leugen geen verontwaardigde media hetze en publieke opinie met de stelling dat zulks een leugen fraude was en dus haar verblijfstatus niet geldig was.

De Amerikaanse politieke elite liegt (zoals wel vaker) om haar ware redenen voor het willen binnenvallen van Irak, dt heeft immers nix met Saddam te maken maar alles met het zwarte goud.


Maar aan de andere kant, het is dan wel de verkeerde aandacht of negatieve aandacht die ze trekt naar de bezette gebieden. Maar ze krijgt uiteindelijk de aandacht daar wel. Ik heb al mensen horen spreken over de tranen van Gretta en de tragische toestand daar.

En dat is belangerijk, ik denk dat op wat rechtse hollanders na, de publieke opinie het haar vergeeft dat zij deze fouten heeft gemaakt en vooral haar intentie beoordeelt.

Simon
09-01-03, 16:36
Geplaatst door Dx_

Ayan Hirsi: heeft gelogen om een verblijfsvergunning te verkrijgen. Geen enkele autochtoon die zich hieraan stoorde, ook ontketende deze leugen geen verontwaardigde media hetze en publieke opinie met de stelling dat zulks een leugen fraude was en dus haar verblijfstatus niet geldig was.

Vergelijkbare dingen worden geschreven over Jahjah en ik vind het in beide gevallen niet zo relevant. Het gaat er toch wat je uit hoofde van je functie aan leugens te berde brengt. Hirshi Ali is nog maar net actief in de politiek. Als Hirshi Ali als politica de kamer verkeerd voorlicht dan is dat direct een reden om af te treden. De leugens die Gretta te berde brengt zijn uit hoofde van haar functie als voorzitter van Stop de Bezetting gedaan.

Simon

Mayzoh
09-01-03, 17:39
:huil2: :huil2: :huil2: :huil2: :huil2: :huil2: Waarom geven de zionisten onder ons niet eens gewoon toe wanneer ze ongelijk hebben.Waarom nou toch weer zo zielig als altijd alleen maar zielig doen over wat ze dan al niet hebben meegemaakt in WO2 en wat ze nu toch allemaal mee moeten maken in Palestina,zouden ze het probleem niet een een keer bij zichzelf moeten zoeken.Bijvoorbeeld wel eens een keer toegeven dat ze het helemaal verkeerd zitten wat betrefd de onterechte bezetting in Palestina,en altijd maar weer klagen de ze te weinig compensatie hebben gekregen voor hen leed van de 2WO.Waarom bekijken ze niet het leed dat zijzelf aanrichten tegenover de gewone burger in Palestina,als de 2WO nog zo in hun geheugen gegrift staat wat betreft die financiele compensatie's want als het daarom gaat zijn ze ineens niet zo vergeetachtig.Dus al met al zielig doen hou er mee op :huil2: :huil2:

Ashfoura
09-01-03, 17:49
Aussi Kanarie:


Gretta is een niemand. Haar bekendheid, verdankt zij haar Wim. Deze bekendheid zet zij voor een bepaalde zaak in

Wat een drogredenen. Ben je soms alleen maar 'iemand' als je bekend bent? Dan zijn wij hier allemaal 'niemand'. Ik ben het daar echter geheel niet mee eens.

Dat Gretta meer capaciteiten van zichzelf in haar pink heeft dan de meesten in hun hele hand kan een kind nog wel zien. Dat haar man bekendheid heeft door zijn functie maar hem niet per definitie meer 'iemand' dan iemand die geen bekendheid heeft door zijn functie. Het is maar door welke waarden je je laat leiden.

Alles wordt hier omgekeerd.

"Gretta werd op een dag in haar hart geraakt door het lot van de onderdrukte Palestijnen en ze besloot dat ze niet, zoals de meeste mensen, zompig op de bank voor de televisie zou blijven zitten, maar dat ze ook echt zou proberen iets voor die mensen te doen. Helaas had haar man een belangrijke functie, maar ze besloot toch dat dat haar er niet van zou weerhouden zelf actie te gaan ondernemen. Natuurlijk overlegde ze met hem over haar plannen, maar gelukkig was ze met een wijze en aardige man getrouwd die ook wel in zag dat zijn vrouw zijn bezit niet was maar een individu op zichzelf, eigenzinnig en intelligent, dat was ook waarom hij verliefd op haar was geworden..."

Dit bovenstaande klinkt toch veel logischer dan het volgende:

"Gretta werd wakker en dacht; 'ha, ik heb macht want ik ben met een machtige man getrouwd. Laat ik eens iets ondernemen waardoor ik aandacht krijgt, want 'gezien' worden is toch wel heeeel belangrijk in het leven. Ze ging voor de computer zitten en surfde naar de 'goededoelenpagina'. Daar kon ze kiezen uit 'Wakker Dier', Greenpeace, het rode kruis en nog veeeel meer. Ze koos voor de Palestijnen, want die hadden nog niet veel aandacht, dus dat was een echte uitdaging..."

Tsja, het is bekend dat veel mensen de wereld omgekeerd zien, maar het is toch erger dan ik dacht.

Ashfoura

Donna
09-01-03, 21:17
Geplaatst door Ashfoura

Gretta heeft helemaal gelijk dat ze haar diplomatieke paspoort heeft gebruikt. En een (mogelijk) leugentje voor de goede zaak is helemaal niet erg.

Laat de engeltjes op dit forum eens kijken naar alle -veel ergere- leugens die in de Nederlandse en mondiale politiek worden uitgesproken. En dan niet voor de goede zaak maar voor economisch gewin. Dat is pas kwalijk.

Onbegrijpelijk, maar onuitstaanbaar Hollands, is de gewoonte om alle hoofden die boven het maaiveld uitkomen af te hakken.



Ashfoura, begrijp me niet verkeerd, ik sta 100 % achter haar doelstelling. En in het begin vond ik het ook echt goed wat ze deed. Maar dat vind ik allang niet meer. Ik heb nu een paar TV interviews met haar gezien (voor haar reis) en van de tien minuten dat ze praat spreekt ze er 9 over zichzelf en haar positie. Ze heeft de Palestijnse zaak (bewust of onbewust) in de anti semitische hoek gedrukt met haar uitspraak over 6 miljoen, en zoals Simon stelt heeft ze er later echt overduidelijk over gelogen want dat getal 6.000 is nooit genoemd in dat interview. Dat heeft haar dagen zo niet weken gekost. Daarna kwam die uitspraak over zelfmoordaanslagen, waardoor ze zichzelf weer in het been schiet. De dag daarna sprak ze maar over 1 ding, en dat is dat ze dat zo allemaal niet bedoeld had (ze had het dus gewoon niet moeten zeggen, want dan had ze die twee dagen aan de Palestijnse zaak kunnen besteden). En daarna weer die paspoort toestand, wat ze ook makkelijk had kunnen voorkomen als ze beter had nagedacht.

Dus straks, als ze terug is, weten we alles over haar, en niets over de Palestijnen behalve dan dat ze erg moest huilen om wat ze zag.

Dat vind ik gewoon doodzonde. Gretta is een bekende Nederlander, dus het is juist geweldig als deze mensen zich voor de Palestijnen inzetten, want dan krijgen ze tenminste aandacht. Maar als 90 % van die aandacht dan naar haarzelf gaat, en niet naar de Palestijnen, dan is dat een gigantische gemiste kans.

En ze vind het zelf vast ook niet prettig dat ze zoveel tijd moet besteden aan het rechtzetten van misverstanden of zelfs leugens. Want ik geloof wel dat haar solidariteit oprecht is. En daarom is het ook juist zo jammer. Want haar hele 'project' mislukt zo....

Ashfoura
09-01-03, 21:31
Beste Donna,

Jouw reactie is heel gewoon. De meeste mensen denken er zo over. Op zich vonden ze Gretta een prima mens, maar nu vinden ze haar te veel overkomen als een rijkeluistrutje en balen er van dat "Gretta" eigenlijk meer aandacht krijgt dan "De Palestijnen", waar het toch allemaal om begonnen was.

Ik kan niet ontkennen dat Gretta een beetje een rijkeluistrutje is, maar dan wel een met het hart op de juiste plaats.

Dat het onderwerp "Gretta" zo veel aandacht krijgt is niet omdat zij dat zo graag wil, maar omdat de media er blijkbaar brood in ziet.

En verkeerde aandacht of niet, er wordt momenteel wel gepraat over het onderwerp 'Israel en Palestina' en ik ben er van overtuigd dat 'het hele gedoe de mensen wel aanzet na te denken wat zij nu eigenlijk van de situatie vinden, meer dan voordat Gretta afreisde met de anderen van de delegatie.

Wat ik ook belangrijk vind is dat er nu eens een signaal vanuit het Westen komt dat niet iedereen achter het beleid van Sharon staat. Dat er ook mensen zijn die het vreselijk vinden wat er gebeurt.

Als ik als voorzitster van Stop de bezetting (http://www.stopdebezetting.nl/main.html) was afgereisd, was er lang niet zo veel commotie ontstaan, dat is iets wat zeker is, maar er waren ook minder mensen met hun neus op het feit gedrukt dat Israel systematisch bezig is met vernedering en vernietiging van het Palestijnse volk, fysiek en psychisch. En dan denk ik in dit geval; het doel heiligt wat mij betreft, de middelen...

Vriendelijke groet,

Ashfoura
Land en leven voor de Palestijnen (http://members.chello.nl/rasingm/)

Donna
09-01-03, 21:57
Geplaatst door Ashfoura
Beste Donna,

Jouw reactie is heel gewoon. De meeste mensen denken er zo over. Op zich vonden ze Gretta een prima mens, maar nu vinden ze haar te veel overkomen als een rijkeluistrutje en balen er van dat "Gretta" eigenlijk meer aandacht krijgt dan "De Palestijnen", waar het toch allemaal om begonnen was.

Ik kan niet ontkennen dat Gretta een beetje een rijkeluistrutje is, maar dan wel een met het hart op de juiste plaats.

Ik vind haar geen rijkeluistrutje, en heb dat ook nooit gezegd.


Geplaatst door Ashfoura
Dat het onderwerp "Gretta" zo veel aandacht krijgt is niet omdat zij dat zo graag wil, maar omdat de media er blijkbaar brood in ziet.

Het is niet omdat zij dat graag wil nee. En ja, de media jagen altijd. Maar dat is juist wat ik bedoel. Ze weet dat de media altijd uitzijn op shit. En ze wil ook niet dat het over haar gaat. Desondanks doet ze constant bewust dingen die de aandacht van de zaak afleiden, en is ze keer op keer weer heel verbaasd als dat gebeurt. De zaken die door de media zijn behandeld heeft ze allemaal echt gezegd, of allemaal echt gedaan. Er is door de media geen woord gelogen. Dus als ze niet wil dat de media aandacht besteden aan die dingen, dan had ze ze niet moeten doen of zeggen.


Geplaatst door Ashfoura
En verkeerde aandacht of niet, er wordt momenteel wel gepraat over het onderwerp 'Israel en Palestina' en ik ben er van overtuigd dat 'het hele gedoe de mensen wel aanzet na te denken wat zij nu eigenlijk van de situatie vinden, meer dan voordat Gretta afreisde met de anderen van de delegatie.

Er wordt over Israel/Palestijnen gepraat? Door wie dan? Als je het over politici hebt, die hebben hierdoor geen extra aandacht voor de palestijnen gekregen, ze geven alleen maar interviews over haar diplomatieke paspoort. Niet over wat ze eigenlijk vinden van de bezetting. De politici komen er al met al zeer makkelijk van af. Ze hoeven ook helemaal niet over de bezetting te praten, want Gretta geeft ze kee rop keer weer een excuus om dat niet te doen.


Geplaatst door Ashfoura
Wat ik ook belangrijk vind is dat er nu eens een signaal vanuit het Westen komt dat niet iedereen achter het beleid van Sharon staat. Dat er ook mensen zijn die het vreselijk vinden wat er gebeurt.

Dat zou inderdaad geweldig zijn, als dat gebeurt. Maar als dat al gaat gebeuren dan is dat niet vanwege Gretta Duizenberg. Door haar reis is dat in ieder geval niet dichterbij gekomen.


Geplaatst door Ashfoura
Als ik als voorzitster van Stop de bezetting (http://www.stopdebezetting.nl/main.html) was afgereisd, was er lang niet zo veel commotie ontstaan, dat is iets wat zeker is, maar er waren ook minder mensen met hun neus op het feit gedrukt dat Israel systematisch bezig is met vernedering en vernietiging van het Palestijnse volk, fysiek en psychisch. En dan denk ik in dit geval; het doel heiligt wat mij betreft, de middelen....


Tsja. Kennelijk kijk jij andere TV programma's dan ik. Want het enige dat ik voorbij heb zien komen is Gretta die de opmerkingen van de dag ervoor probeert te nuanceren, Gretta die ruzie heeft met de rest van haar delegatie, Gretta die aan de pers uitlegt dat ze maar 1 paspoort heeft, Gretta die ... etc. Ik had graag wat reportages gezien over de vluchtelingenkampen, beelden van de schandalige situatie rond settlements en de gesloopte huizen, uitleg over de economische uitpersing van het gebied, uitleg van de situatie rond checkpoints, uitleg over de totale rechteloosheid, en die lijst kan ik nog wel wat langer maken. En ja, als ze dit boven tafel had weten te krijgen, dan zou ik zeggen: het doel heiligt de middelen. Maar jammer genoeg is voor geen van deze zaken echt aandacht geweest.

Maargoed, ik denk dat jij gewoon wat sneller tevreden bent dan ik. Ik wens de Palestijnen iets meer toe dan zo'n gehandicapte woordvoerdster.

Wizdom
09-01-03, 22:18
Geplaatst door Donna
Helemaal eens. En dat er bepaalde mensen zijn die er bewust op uit zijn om Gretta 'in een kwaad daglicht' te stellen, dat is absoluut waar. Maar Gretta is een inteliggente vrouw die bewust de media opzoekt en dus iets van communicatie zou moeten snappen.

Wat ze dan in ieder geval zou moeten weten is dat ze niet zelf dingen moet zeggen of doen die aanleiding zijn om de aandacht van de echte zaak af te leiden. Maar dat doet ze niet. Ze doet constant bewust dingen die aanleiding zijn om de aandacht van de echte zaak af te leiden.

Ze had er donder op kunnen zeggen dat dat paspoort tot controverse zou leiden. Ze heeft er desondanks mee willen reizen. Ze liegt zelf over het feit dat ze geen ander paspoort heeft. Dat heeft ze wel. En ze is een dag PR tijd krijtgeraakt met uitleggen dat ze geen voorstander is van zelfmoordaanslagen. Die tijd had ze kunnen besteden aan de Palestijnse zaak als ze die bewuste opmerking de dag ervoor niet had geplaatst.

Ik hoop dat de Palestijnen zich door haar gesteund voelen of het gevoel hebben dat ze een hart onder de riem gestoken wordt. Dat is dan tenminste iets. Want publicitair gezien heeft ze niets voor de Palestijnen bereikt, alleen maar averechts.

Volgens mijn volle overtuiging is dat diplomatieke paspoort gezwets een dekmantel voor het ongenoegen van een aantal Christian Coalition Fundamentalisten die hun ongenoegen uiten over de Steun van Greta Duisenberg aan de Moslim Palestijnen. Dezelfde hufterige Paul Scheffer zou met geen woord hebben gerept waneer mevrouw Duisenberg Sharon de hand zou hebben geschud. Het is toevallig wel ook dezelfde Paul Scheffer die de VS eigenhandig allerlei toezeggingen heeft gedaan over Irak waarop hij veel kritiek heeft gekregen van linkse politici. Paul Scheffer riekt naar mijn overtuiging naar gehersenspoelde Christenen voor Israel.

De Rode Roos
10-01-03, 03:06
Geplaatst door Puk
Rare opmerking ja...

Maar hoeveel joden zijn er in de Tweede Wereldoorlog dan wel vermoord denk jij?

5 miljoen aan de gevolgen van de concentratiekampen. Ik denk ook dat het geen 6 miljoen zijn geweest, maar dat maakt geen donder uit. 6 miljoen is vooral symbolisch, of het nou historisch klopt of niet.

De Rode Roos
10-01-03, 03:07
Geplaatst door Wizdom
Volgens mijn volle overtuiging is dat diplomatieke paspoort gezwets een dekmantel voor het ongenoegen van een aantal Christian Coalition Fundamentalisten die hun ongenoegen uiten over de Steun van Greta Duisenberg aan de Moslim Palestijnen. Dezelfde hufterige Paul Scheffer zou met geen woord hebben gerept waneer mevrouw Duisenberg Sharon de hand zou hebben geschud. Het is toevallig wel ook dezelfde Paul Scheffer die de VS eigenhandig allerlei toezeggingen heeft gedaan over Irak waarop hij veel kritiek heeft gekregen van linkse politici. Paul Scheffer riekt naar mijn overtuiging naar gehersenspoelde Christenen voor Israel.

Wat heeft Paul Scheffer precies gezegd? Bronnen aub.

De Rode Roos
10-01-03, 03:52
ah, hier heb ik een grappig persbericht vd Conservatieven.nl van Winny de Jong.


Persbericht
8 januari 2003

De Jong: “Duisenberg dient af te treden.”

Met de brief, die Wim Duisenberg heden heeft gestuurd aan demissionair minister van Buitenlandse Zaken, De Hoop Scheffer, inzake het verblijf en de uitlatingen van zijn echtgenote in Israël heeft de president van de Europese Centrale Bank zijn positie onmogelijk gemaakt.

DeConservatieven.nl zijn van mening dat Duisenberg daarom met onmiddelijke ingang dient af te treden.

Winny de Jong, lijsttrekker van deConservatieven.nl zegt: “Als hij zijn vrouw niet eens in bedwang kan houden is hij ook ongeschikt de Europese monetaire politiek te leiden.”

Met name het feit, dat Duisenberg zegt voor 100% achter zijn vrouw Gretta te staan is onacceptabel.

Uitspraken met een dergelijke politieke lading zijn niet aan de president van de ECB. Duisenberg schaadt daarmee het aanzien van zichzelf, zijn functie en van de ECB.

Winny de Jong

Ron Haleber
10-01-03, 09:53
Geplaatst door Donna

Er wordt over Israel/Palestijnen gepraat? Door wie dan? Als je het over politici hebt, die hebben hierdoor geen extra aandacht voor de palestijnen gekregen, ze geven alleen maar interviews over haar diplomatieke paspoort. Niet over wat ze eigenlijk vinden van de bezetting. De politici komen er al met al zeer makkelijk van af. Ze hoeven ook helemaal niet over de bezetting te praten, want Gretta geeft ze kee rop keer weer een excuus om dat niet te doen.

Dat zou inderdaad geweldig zijn, als dat gebeurt. Maar als dat al gaat gebeuren dan is dat niet vanwege Gretta Duizenberg. Door haar reis is dat in ieder geval niet dichterbij gekomen.




Maargoed, ik denk dat jij gewoon wat sneller tevreden bent dan ik. Ik wens de Palestijnen iets meer toe dan zo'n gehandicapte woordvoerdster.

God, wat wordt dat gedoe rond Gretta vreselijk opgeklopt, wat een miesmakerij en nog wel van vrouwen...!

Volgens jullie geklaag had die Gretta net als politici en politica's eerst een paar maanden een pr-cursus moeten volgen voor ze haar mond mocht opendoen. Dat deed ze dus zoals blijkt bewust niet!

Eindelijk eens een vrouw die zich niet laat bijschaven en bijmanicuren door al die spindocters die jullie voor haar in petto hebben, een vrouw die gewoon haar hart volgt, heel emotioneel, zonder enige training met alle fouten van dien.

Noem eens een tweede vrouw uit de bourgeoisie die zoveel lef had...?

Jullie geweeklaag komt er op neer dat alle vrouwen in Nederland die op een of andere manier - via hun man of niet - grote bekendheid hebben hun bek moeten houden en met een breiwerkje achter de televisie moeten blijven zitten kijken naar soap-series...

Waardeer het eens dat er tenminste één tegen haar man zei: Wim je warmt je hapje in de koelkast zelf maar op, ik zit bij de Palestijnen en zie wel wat daar van komt...!

jaja
10-01-03, 11:24
Geplaatst door Ron Haleber
God, wat wordt dat gedoe rond Gretta vreselijk opgeklopt, wat een miesmakerij en nog wel van vrouwen...!

Volgens jullie geklaag had die Gretta net als politici en politica's eerst een paar maanden een pr-cursus moeten volgen voor ze haar mond mocht opendoen. Dat deed ze dus zoals blijkt bewust niet!

Eindelijk eens een vrouw die zich niet laat bijschaven en bijmanicuren door al die spindocters die jullie voor haar in petto hebben, een vrouw die gewoon haar hart volgt, heel emotioneel, zonder enige training met alle fouten van dien.

Noem eens een tweede vrouw uit de bourgeoisie die zoveel lef had...?

Jullie geweeklaag komt er op neer dat alle vrouwen in Nederland die op een of andere manier - via hun man of niet - grote bekendheid hebben hun bek moeten houden en met een breiwerkje achter de televisie moeten blijven zitten kijken naar soap-series...

Waardeer het eens dat er tenminste één tegen haar man zei: Wim je warmt je hapje in de koelkast zelf maar op, ik zit bij de Palestijnen en zie wel wat daar van komt...! Sorry, het is leuk voor Gretta dat ze zo in de belangstelling staat, maar zoals ook haar reisgenoten aangeven, heeft haar gedrag en uitspraken (zo lekker "ruw") tot gevolg dat het doel van haar missie door bijna niemand meer besproken wordt, maar enkel Gretta en haar volgende faux pas. Een beetje bijscholing had de zaak van de Palestijnen veel goed gedaan. De aanhang die het toch al met Gretta eens was, blijft het met haar eens. De groep, die het volledig niet met haar eens was, blijft het met haar oneens.
Maar die derde groep, in het midden, die wordt hierdoor voor het overgrote deel in het "nee-kamp" gebracht. Niet door de media, maar door die "ruwe" uitspraken van Gretta. Tekenend is dat iemand als Simon, toch niet bekend als een felle "anti-palestijn" zijn handtekening van de lijst wenste te halen en herhaaldelijk geschreven heeft dat de persoon Gretta hem er toe brengt afstand van deze organisatie te nemen. Hij is echt de enige niet. Gretta maakt met haatr optreden meer kapot dan dat ze nieuwe aanhang wint. Zij is effectiever voor Israel dan Ronnie Naftaniel.

Simon
10-01-03, 11:37
Geplaatst door jaja
Tekenend is dat iemand als Simon, toch niet bekend als een felle "anti-palestijn" zijn handtekening van de lijst wenste te halen en herhaaldelijk geschreven heeft dat de persoon Gretta hem er toe brengt afstand van deze organisatie te nemen. Hij is echt de enige niet. Gretta maakt met haatr optreden meer kapot dan dat ze nieuwe aanhang wint. Zij is effectiever voor Israel dan Ronnie Naftaniel.

Nou ik heb er vooral moeite mee dat ze liegt. Rond de 6 miljoen uitspraak is dat aan te tonen en ik heb het idee rond de paspoort uitspraken ook aangezien buitenlandse zaken beweert dat ze regelmatig met haar gewone paspoort reist en zijzelf beweert dat al 17 jaar niet meer te doen. Daarom ben ik voor haar aftreden als voorzitter van Stop de Bezetting. Tegelijkertijd ben ik mij heus wel bewust dat er krachten zijn die proberen haar in een kwaad daglicht te zetten gezien haar standpunten en daar heb ik haar altijd in verdedigd.

Simon

Ron Haleber
10-01-03, 12:01
Geplaatst door Simon
Nou ik heb er vooral moeite mee dat ze liegt. Rond de 6 miljoen uitspraak is dat aan te tonen en ik heb het idee rond de paspoort uitspraken ook aangezien buitenlandse zaken beweert dat ze regelmatig met haar gewone paspoort reist en zijzelf beweert dat al 17 jaar niet meer te doen. Daarom ben ik voor haar aftreden als voorzitter van Stop de Bezetting. Tegelijkertijd ben ik mij heus wel bewust dat er krachten zijn die proberen haar in een kwaad daglicht te zetten gezien haar standpunten en daar heb ik haar altijd in verdedigd.

Simon

Daar zijn jullie altijd heel sterk in: afkatten van mensen die - hoe onhandig ook iets positiefs proberen...

Maar geef nu eens antwoord:

Noem eens een tweede vrouw uit de bourgeoisie die zoveel lef had...?

Simon
10-01-03, 12:14
Geplaatst door Ron Haleber
Daar zijn jullie altijd heel sterk in: afkatten van mensen die - hoe onhandig ook iets positiefs proberen...

Maar geef nu eens antwoord:

Noem eens een tweede vrouw uit de bourgeoisie die zoveel lef had...?

"Lef" heeft ze zeker maar dat is een eigenschap die niet altijd positief hoeft uit te pakken. En afkatten hebben mijn opmerkingen niks mee te maken. Ik heb haar altijd geprezen totdat bleek dat ze liegt.

Simon

Tomas
10-01-03, 12:23
Geplaatst door Ron Haleber
Daar zijn jullie altijd heel sterk in: afkatten van mensen die - hoe onhandig ook iets positiefs proberen...

Maar geef nu eens antwoord:

Noem eens een tweede vrouw uit de bourgeoisie die zoveel lef had...?

Ik vind dat jullie het altijd erg snel over "jullie" hebben. En ik heb geen flauw idee wie je nu weer allemaal bedoelt. Lijk mij lastig in jullie situatie, aangezien jullie nogal de wens hebben om als woordvoerder en/of intellectueel willen overkomen.

Maar goed, ik wil hier voor ons ook nog wel een duit in het zakje doen.

Ik zie in tegenstelling tot Donna en Simon nog wel positieve gevolgen van het bezoek van Gretta. Er is wel degelijk aandacht en of deze nu negatief of positief is, maakt niet zoveel uit. Ik ben het dus niet eens met jaja dat dit perse de middengroep naar het anti-palestijnen kamp beweegt. Ik denk dat van deze beelden en de emotionele reactie van Gretta (gemeend of niet) heus wel wat blijft hangen. Zoals in de reclame men ook van dit principe uitgaat.

Maar ik erger me mateloos aan Gretta. Ik zou graag een betere woordvoerder willen zien dan haar. Ze is echt een wandelende puinhoop. Om nu ook weer de vergelijkingen mete nazi-duitsland te maken. Is zo dom als maar kan. Het is nergens voor nodig en brengt weer haar in een anti-semitisch daglicht en geeft weer haar critici alle kansen om haar af te maken. Ergerlijk. Ergerlijk. Tot de duizendste macht.

Zo denken wij er over.

jaja
10-01-03, 12:26
Geplaatst door Simon
Nou ik heb er vooral moeite mee dat ze liegt. Rond de 6 miljoen uitspraak is dat aan te tonen en ik heb het idee rond de paspoort uitspraken ook aangezien buitenlandse zaken beweert dat ze regelmatig met haar gewone paspoort reist en zijzelf beweert dat al 17 jaar niet meer te doen. Daarom ben ik voor haar aftreden als voorzitter van Stop de Bezetting. Tegelijkertijd ben ik mij heus wel bewust dat er krachten zijn die proberen haar in een kwaad daglicht te zetten gezien haar standpunten en daar heb ik haar altijd in verdedigd.

Simon Dat is dus mijn punt. De persoon Gretta, door haar gedrag en uitspraken, maakt jou onrustig over haar organisatie. Jij wilt dat zij aftreedt. (Ik kan mij herinneren dat je in die eerste thread zelfs over je handtkening sprak...) Kort en goed, Gretta "puur" doet de zaak geen goed.

jaja
10-01-03, 12:29
Geplaatst door Ron Haleber
Daar zijn jullie altijd heel sterk in: afkatten van mensen die - hoe onhandig ook iets positiefs proberen...

Maar geef nu eens antwoord:

Noem eens een tweede vrouw uit de bourgeoisie die zoveel lef had...? Aletta Jacobs, hoeveel wil je. Er zijn legio vrouwen die voor een zaak strijden / hebben gestreden.

jaja
10-01-03, 12:35
Geplaatst door Tomas ...
Ik zie in tegenstelling tot Donna en Simon nog wel positieve gevolgen van het bezoek van Gretta. Er is wel degelijk aandacht en of deze nu negatief of positief is, maakt niet zoveel uit. Ik ben het dus niet eens met jaja dat dit perse de middengroep naar het anti-palestijnen kamp beweegt. ik zeg niet dat iedereen vanuit het middenveld (zij die nog geen keuze hebben gemaakt of nog niet een volledige keuze hebben gemaakt) naar het anti-kamp gaan, maar wel dat het een factor is die een groter deel die kant opdrijft.
...
Maar ik erger me mateloos aan Gretta. Ik zou graag een betere woordvoerder willen zien dan haar. Ze is echt een wandelende puinhoop. Om nu ook weer de vergelijkingen mete nazi-duitsland te maken. Is zo dom als maar kan. Het is nergens voor nodig en brengt weer haar in een anti-semitisch daglicht en geeft weer haar critici alle kansen om haar af te maken. Ergerlijk. Ergerlijk. Tot de duizendste macht.
Zo denken wij er over. dat was dus mijn punt. Hiermee jaag je een deel van je potentiele aanhang tegen je in het harnas. Dat moet een boegbeeld niet doen. Je moet helder zijn in je standpunt, maar niet mensen op andere zaken tegen je in nemen. Dat is gewoon heel erg dom!

Ron Haleber
10-01-03, 12:37
Geplaatst door jaja
Aletta Jacobs, hoeveel wil je. Er zijn legio vrouwen die voor een zaak strijden / hebben gestreden.

Het is wel erg tekenend voor de juistheid van mijn reacties dat je daarvoor een vrouw van een eeuw geleden uit haar doodskist moet opgraven, oude necrofiel!

jaja
10-01-03, 12:39
Geplaatst door Ron Haleber
Het is wel erg tekenend voor de juistheid van mijn reacties dat je daarvoor een vrouw van een eeuw geleden uit haar doodskist moet opgraven, oude necrofiel! allereerst waarom dat taalgebruik. Mag men niet een andere mening hebben? In deze tijd. Majoor Boshardt, Mimount Bousakla ..

Ron Haleber
10-01-03, 16:56
Geplaatst door jaja
allereerst waarom dat taalgebruik. Mag men niet een andere mening hebben? In deze tijd. Majoor Boshardt, Mimount Bousakla ..

Natuurlijk een beargumenteerde mening die niet op Gretta als persoon speelt lijkt me positief. Het afkatten van die meid omdat het geen getrainde uitgekookte politica is, niet...

Als je graven delft van een eeuw terug, vraag je om spot...


Majoor Boshardt is volmaakt onzinnig die te noemen; heb je dan nog nooit iets over haar fundamentalistisch commercieel Zion-leger gehoord? , Mimount Bousakla ik ken haar niet, 0.1 per mille van de NLers misschien...?

Dan de leugens van Gretta over haar paspoort: pak dan meteen even Wim erbij:

Ik "kreeg" mijn diplomatieke paspoort in 1973, toen ik Minister van Financien werd; ik moest toen mijn "reguliere" pas inleveren. Mijn echtgenote kreeg haar diplomatieke pas in 1987, het jaar waarin wij trouwden, in verband met mijn functie als President van De Nederlandsche Bank, en dus niet, zoals werd gesuggereerd, in verband met mijn functie als President van de ECB; ook zij moest toen haar "reguliere" pas inleveren. Kortom, zij noch ik beschikken over twee paspoorten. Ik dacht ook dat het beleid is, dat "as a rule", iedere Nederlander niet meer dan een paspoort geacht wordt te hebben.

Op dit laatste bestaan uitzonderingen. Zo hebben mijn echtgenote en ik ook een "regulier" paspoort (op verzoek van de ECB). Deze bevinden zich in de kluis van het Nederlandse Consulaat in Frankfurt, en zijn bestemd voor het gebruik voor reizen naar landen waar (naar onze ECB-ervaring) het tonen van een diplomatiek paspoort meer problemen dan gemak oplevert, zoals bv. Hong Kong en de Volksrepubliek China. Zij zijn beslist niet bestemd voor willekeurige vakantiereisjes of zelfs politiek getinte prive-reizen.

Met vriendelijke groet,

Wim Duisenberg

jaja
10-01-03, 17:09
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Natuurlijk een beargumenteerde mening die niet op Gretta als persoon speelt lijkt me positief. Het afkatten van die meid omdat het geen getrainde uitgekookte politica is, niet...

Als je graven delft van een eeuw terug, vraag je om spot...


Majoor Boshardt is volmaakt onzinnig die te noemen; heb je dan nog nooit iets over haar fundamentalistisch commercieel Zion-leger gehoord? , Mimount Bousakla ik ken haar niet, 0.1 per mille van de NLers misschien...? Jij verandert je vraag. Jij vroeg "Noem eens een tweede vrouw uit de bourgeoisie die zoveel lef had...? ". Deze vrouwen hadden lef!
Maar volgens jou heb je alleen lef als je kiest voor de kant van de Palestijnen. Sinds de jaren 70 ken ik veel mensen, die gewerkt hebben voor het Palestina comite - jouw vorm van lef. Ook onder hen zijn vrouwen, die met de acties van Gretta nou niet bepaald met gejuich begroeten. Ook sommige van hen vinden haar acties meer schade dan voordeel opleveren.


Dan de leugens van Gretta over haar paspoort: pak dan meteen even Wim erbij:

Ik "kreeg" mijn diplomatieke paspoort in 1973, toen ik Minister van Financien werd; ik moest toen mijn "reguliere" pas inleveren. Mijn echtgenote kreeg haar diplomatieke pas in 1987, het jaar waarin wij trouwden, in verband met mijn functie als President van De Nederlandsche Bank, en dus niet, zoals werd gesuggereerd, in verband met mijn functie als President van de ECB; ook zij moest toen haar "reguliere" pas inleveren. Kortom, zij noch ik beschikken over twee paspoorten. Ik dacht ook dat het beleid is, dat "as a rule", iedere Nederlander niet meer dan een paspoort geacht wordt te hebben.

Op dit laatste bestaan uitzonderingen. Zo hebben mijn echtgenote en ik ook een "regulier" paspoort (op verzoek van de ECB). Deze bevinden zich in de kluis van het Nederlandse Consulaat in Frankfurt, en zijn bestemd voor het gebruik voor reizen naar landen waar (naar onze ECB-ervaring) het tonen van een diplomatiek paspoort meer problemen dan gemak oplevert, zoals bv. Hong Kong en de Volksrepubliek China. Zij zijn beslist niet bestemd voor willekeurige vakantiereisjes of zelfs politiek getinte prive-reizen.

Met vriendelijke groet,

Wim DuisenbergWat er precies met dat paspoort aan de hand is weet ik ook niet. Het enige wat ik weet dat de officiele woordvoerder van Buitenslandse Zaken haar versie van het verhaal vrij expliciet weerspreekt. Hij zegt dat zij nog enkele maanden geleden op haar normale paspoort heeft gereisd. Lijkt me gegeven haar uitspraken wel een feit dat gecontroleerd moet worden.
Dat zij daar rondreist op dat diplomatenpaspooort stoort mij niet echt. Dat ze zulke gekke fratsen en onhandige uitspraken doet (o.a. over dat paspoort) stoort me ook niet echt, maar het zorgt er wel voor dat ik haar weergave van andere zaken ook wantrouw. Iemand die continu dit soort missers maakt, is voor mij niet direct een betrouwbare bron.
Ik ben bang dat ik niet de enige ben, die dat zo voelt - inclusief haar reisbegeleiders in Israel / Palestina. Kortom, ze berokkent de zaak meer schade dan dat ze de zaak helpt.

Ron Haleber
10-01-03, 20:37
Geplaatst door jaja
Jij verandert je vraag. Jij vroeg "Noem eens een tweede vrouw uit de bourgeoisie die zoveel lef had... ? ". Deze vrouwen hadden lef!
Maar volgens jou heb je alleen lef als je kiest voor de kant van de Palestijnen. Sinds de jaren 70 ken ik veel mensen, die gewerkt hebben voor het Palestina comite - jouw vorm van lef.

Wat een godgeklaagde Flauwekul...! Nu houd je je echt voor de domme...! We hebben het over Gretta als bekende bourgeoise vandaag die lef heeft voor de Palestijnen - En of daar een tweede van te noemen is...??? DAT IS DUS BLIJKBAAR NIET HET GEVAL niet de vrouw van Balkenende, niet de moeder van Jorritsma, niet de vrouw van Zalm of de zus van de broer van Kok enzoverder...!

Die meiden van het Pal comité daar heb ik persoonlijk acties mee gevoerd, maar dat zijn geen publieke persoonlijkheden, hehe, moet ik dat ook nog uitleggen..?...

Ik heb niet gevraagd te gaan grafdelven naar historische vrouwen, tante pollewops die god mag weten waarmee ook eens hun mond opendeden - jeetje ik heb ook wel een geheugen en een encyclopedie vol lijken in de kast...

Ik haak nu echt af van deze superonnozele discussie.