PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD wil geen werkvergunningen voor imams meer



barfly
09-01-03, 13:07
DEN HAAG (ANP) - Imams zouden over vier jaar geen werkvergunning
meer moeten krijgen voor Nederland. Imams die in Nederland willen
werken, moeten hier worden opgeleid. Dat moet in die vier jaar
gebeuren.
Dat plan lanceerde Tweede-Kamerlid Blok (VVD) donderdag. Wat
Blok betreft komen vanaf 2007 dus geen imams meer uit moslimlanden
naar Nederland.
Een aantal imams in Nederland verkondigt meningen die in strijd
zijn met de Nederlandse normen en waarden, stelt Blok. Dat komt
volgens hem voor een belangrijk deel omdat steeds ,,niet
geïntegreerde imams uit de landen van herkomst overkomen''. Daar
moet een einde aan komen, vindt de liberaal.
De VVD hamert er verder opnieuw op dat er veel minder
asielzoekers en migranten naar Nederland komen. Buitenlanders die
zich voor langere tijd in Nederland willen vestigen, moeten eerst
in hun eigen land Nederlands leren, zich de Nederlandse normen en
waarden eigen hebben gemaakt en weten hoe de samenleving in elkaar
steekt.
Migranten die naar Nederland komen en hier moeten inburgeren,
moeten zelf opdraaien voor de kosten van de inburgeringscursus.
Alleen als de cursus met succes is afgesloten, kan een vaste
verblijfsvergunning worden verkregen, zo stelt Blok. Migranten die
al in Nederland wonen, ontkomen als het aan de VVD ligt ook niet
aan de verplichte inburgeringscursus. Lukt het niet te slagen voor
de cursus, dan merkt de migrant dat in de portemonnee. De migrant
krijgt dan minder uitkering.

Verkiezings retoriek? In ieder geval wel een stap om gezondere preken van imams in de toekomst te bewerkstelligen.

MokroMike II
09-01-03, 13:15
Nee, er is geen hetze tegen de Islam. :watte?:

plexus
09-01-03, 13:18
Geplaatst door barfly
....Lukt het niet te slagen voor
de cursus, dan merkt de migrant dat in de portemonnee. De migrant
krijgt dan minder uitkering....

??? waar slaat dit op!

BiL@L
09-01-03, 13:18
Het is niet zo zeer dat ze dingen roepen die niet kunnen. Het is meer dat ze zwart afgeschildert worden en wegens de taalbarriere gepaard met het niet tot eigen beschikking hebben van media faciliteiten (die overigens liever in het nadeel van de moslims uitzenden, daar het de kijcijfers ten goede komt) geen weerwoord kunnen bieden.

Verder vind ik het wel goed dat de Imams hier opgeleid moeten worden. Gebeurd ook al, alleen niet vanuit de overheid.

MokroMike II
09-01-03, 13:22
Geplaatst door barfly

Een aantal imams in Nederland verkondigt meningen die in strijd
zijn met de Nederlandse normen en waarden, stelt Blok. Dat komt
volgens hem voor een belangrijk deel omdat steeds ,,niet
geïntegreerde imams uit de landen van herkomst overkomen''. Daar
moet een einde aan komen, vindt de liberaal.


WE HEBBEN HET HIER VERDOMME OVER 4 OF 5 IMAMS !!!!!

Waar halen ze het lef en de arogantie vandaan, om dergelijke excessen te misbruiken voor hun walgelijke populistische campagne.

barfly
09-01-03, 13:26
Tis een manier om de LPF stemmers aan zich te binden dat ligt er in ieder geval wel dik bovenop

Mill
09-01-03, 13:35
Wat vinden jullie eigenlijk van die eis om Nederlands te leren voordat men hierheen komt? Ik vind dat eigenlijk niet zo onredelijk. Gebeurt allang in de grote immigratielanden. Ik snap trouwens niet waarom mensen dwang nodig hebben. Je gaat toch niet naar een land verhuizen zonder het voornemen om de taal te leren. Ik ken zoveel mensen die een jaar naar Spanje zijn gegaan en die spreken dan vloeiend Spaans als ze terugkomen. Dat is toch niet meer dan normaal? Of zeg ik nu iets heel geks?

MokroMike II
09-01-03, 13:38
Is naar mijn mening ook helemaal niets mis mee. Voor mensen tot 25 jaar zou ik zelfs willen verplichten om hun Middelbare Schooldiploma te halen......kan alleen maar in hun voordeel zijn !


Maar dit achterlijke voorstel van de VVD slaat helemaal nergens op. Er zijn al inburgeringscursussen voor imams. Waarom zou je dan geen imams uit het buitenland toe laten als ze een inburgeringscursus hebben gedaan ?.........gewoon weer zo´n achterlijke poging om racistisch nederland achter zich te krijgen.

MokroMike II
09-01-03, 14:02
Geplaatst door barfly
DEN HAAG (ANP) - Imams zouden over vier jaar geen werkvergunning
meer moeten krijgen voor Nederland. ........................................ ....................... Een aantal imams in Nederland verkondigt meningen die in strijd
zijn met de Nederlandse normen en waarden, stelt Blok. Dat komt
volgens hem voor een belangrijk deel omdat .......................................... .......................................


In strijd met de Nederlandse NORMEN EN WAARDEN ???????

In welk officieel document kan ik zien wat de Nederlandse waarden en normen zijn ?

Ze hebben zelf bedacht om een waarden en normen debat te voeren omdat ze zelf niet eens vastgesteld hebben wat DE normen en waarden zijn....als je het zelf niet eens weet...hoe kun je anderen er dan van beschuldigen in strijd te zijn met die waarden en normen.

In welke wet staat dat je je conform bepaalde waarde en normen moet gedragen ?

Mill
09-01-03, 14:14
Geplaatst door MokroMike II
In strijd met de Nederlandse NORMEN EN WAARDEN ???????

In welk officieel document kan ik zien wat de Nederlandse waarden en normen zijn ?


De Grondwet, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, en het Internationaal Verdrag voor Burgerlijke en Politieke Rechten.

Stellen dat homo's en vrouwen minder rechten hebben dan hetero mannen, en dat democratie verwerpelijk is, is in strijd met de basisnormen in die officiele documenten. Ik denk dat ze dat bedoelen.

Simon
09-01-03, 14:29
Geplaatst door barfly

Verkiezings retoriek? In ieder geval wel een stap om gezondere preken van imams in de toekomst te bewerkstelligen.

Nou ik vind het nogal vreemd want juist deze week is de eerste lichting van de inburgeringscursus voor imams klaar zoals gisteren in de NRC stond.

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1042007530736.html

Dan is deze mededeling nogal onvriendelijk getimed op zijn zachts gezegd.

Simon

barfly
09-01-03, 14:39
Geplaatst door Simon
Nou ik vind het nogal vreemd want juist deze week is de eerste lichting van de inburgeringscursus voor imams klaar zoals gisteren in de NRC stond.

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1042007530736.html

Dan is deze mededeling nogal onvriendelijk getimed op zijn zachts gezegd.

Simon

Ik was niet op de hoogte van dat stukje, maar het lijkt me dat Blok bezig is om, zoals ik al opmerkte, LPF'ers te lokken.

MokroMike II
09-01-03, 15:02
Geplaatst door Mill
De Grondwet, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, en het Internationaal Verdrag voor Burgerlijke en Politieke Rechten.

Stellen dat homo's en vrouwen minder rechten hebben dan hetero mannen, en dat democratie verwerpelijk is, is in strijd met de basisnormen in die officiele documenten. Ik denk dat ze dat bedoelen.

Je hebt het hier over wet en regelgeving....dat is heeeeel andere koek.

normen en waarden zullen zelfs per nederlander verschillen...wet en regelgeving is voor iedereen gelijk.

Mill
09-01-03, 15:18
Geplaatst door MokroMike II
Je hebt het hier over wet en regelgeving....dat is heeeeel andere koek.

normen en waarden zullen zelfs per nederlander verschillen...wet en regelgeving is voor iedereen gelijk.

Da's geen andere koek. De Grondwet is een wet waarin is opgeschreven wat de meest fundamentele normen en waarden zijn. Hence: Grondwet.

Dat bedoelen ze met de Nederlandse normen en waarden in de discussie over geschifte imams. Iedereen moet die set normen en waarden die in de Grondwet zijn verankerd respecteren, dus ook godsdienstwaanzinnigen als El Moumni.

MokroMike II
09-01-03, 15:25
Geplaatst door Mill
Da's geen andere koek. De Grondwet is een wet waarin is opgeschreven wat de meest fundamentele normen en waarden zijn. Hence: Grondwet.

Dat bedoelen ze met de Nederlandse normen en waarden in de discussie over geschifte imams. Iedereen moet die set normen en waarden die in de Grondwet zijn verankerd respecteren, dus ook godsdienstwaanzinnigen als El Moumni.

:zwaai: je bent niet goed bij je hoofd :zwaai:

vertel me dan eens welke wetten zijn overtreden door de imams die laats op de HETZE-SHOW Nova te zien waren ?

Mill
09-01-03, 15:32
Geplaatst door MokroMike II
:zwaai: je bent niet goed bij je hoofd :zwaai:

vertel me dan eens welke wetten zijn overtreden door de imams die laats op de HETZE-SHOW Nova te zien waren ?

Jij ontkent dat de Grondwet normen en waarden bevat en ik ben niet goed bij m'n hoofd? Heb ik er in vier jaar rechtenstudie kennelijk niks van begrepen.

De Grondwet is een SCHOOLVOORBEELD van normen en waarden. Het zijn de belangrijkste normen en waarden die we hebben. Als wat in de Grondwet staat geen normen en waarden zijn, dan bestaan normen en waarden niet. O wacht, ik was niet goed bij m'n hoofd. Laat maar. Wat een clown zeg, die MokroMike II.

MokroMike II
09-01-03, 15:40
woahahahahahaha.......je probeert mij ook nog woorden in de mond te leggen....woahahahahaha


nogmaals de vraag: vertel me dan eens welke wetten zijn overtreden door de imams die laats op de HETZE-SHOW Nova te zien waren ?

Mill
09-01-03, 15:44
Geplaatst door MokroMike II
Je hebt het hier over wet en regelgeving....dat is heeeeel andere koek.

normen en waarden zullen zelfs per nederlander verschillen...wet en regelgeving is voor iedereen gelijk.

Ik leg je geen woorden in de mond. Terwijl de grondrechten toch echt de normen en waarden zijn waar het over gaat in het geschifte imams-debat, beweer jij hier dat de Grondwet andere koek is dan normen en waarden. Daarmee heb je jezelf gediskwalificeerd. U bent de zwakste schakel. Mazzel!

MokroMike II
09-01-03, 15:57
luister eens Chazia Mourali, :zozo:

Ik heb nergens iets ontkend.

maar jij suggereerd wel dat waarden en normen per definitie wetten en regels zijn.


Ik zeg: normen en waarden kunnen per persoon verschillen...maar wet en regelgeving is voor iedereen gelijk.....heeeeeele andere koek dus.

Als iemand roept dat communisme en liberalisme walgelijk zijn......dat mag.

Als iemand in de tram blijft zitten terwijl een oud vrouwtje moet staan......dat mag.

Als iemand wil lopen met een tulband op zijn hoofd......no problemo

enz enz.

Mill
09-01-03, 16:09
Geplaatst door MokroMike II
luister eens Chazia Mourali, :zozo:

Ik heb nergens iets ontkend.

maar jij suggereerd wel dat waarden en normen per definitie wetten en regels zijn.

Dat suggereer noch beweer ik. Wat ik wel beweer is het omgekeerde, namelijk dat de Grondwet en de genoemde verdragen per definitie normen en waarden bevatten. Bovendien beweer ik dat de fundamentele normen en waarden in die bronnen (gelijkheidsbeginsel, vrijheid van vereniging, actief en passief kiesrecht, etc.) de relevante normen en waarden zijn in het geschifte imams-debat. In het artikel stond dat de VVD niet accepteert dat imams dingen verkondigen in strijd met de Nederlandse normen en waarden. Daarmee doelen ze op de net door mij relevant genoemde normen en waarden. Jij vroeg toen op hoge poten om officiele documenten waarin die normen en waarden zijn vastgelegd. Ik noemde zulke documenten, en toen had jij het ineens over andere koek. Niks andere koek. De imams vinden dat homo's en vrouwen minder rechten hebben dan heteromannen, dat mannen vrouwen mogen slaan, dat vrouwen toestemming nodig hebben om buiten te komen en dat democratie verwerpelijk is. Dat is in strijd met de fundamentele Nederlandse normen en waarden (de enige die ter zake doen, particulier normen en waarden als 'geen seks voor het huwelijk' doen niet ter zake), die in de officiele documenten staan waar jij naar op zoek was. Daar is helemaal niks onduidelijks aan.

MokroMike II
09-01-03, 16:14
je lult je zelf klem,

vertel me dan nu maar eens welke wet, waarde, of norm de imams hebben overtreden.......graag ook aanduiden waar deze wet, waarde, of norm opgetekend is.

Mill
09-01-03, 16:20
Geplaatst door MokroMike II
je lult je zelf klem,

vertel me dan nu maar eens welke wet, waarde, of norm de imams hebben overtreden.......graag ook aanduiden waar deze wet, waarde, of norm opgetekend is.

Imam: "Je mag je vrouw slaan. Je vrouw heeft toestemming nodig om het huis te verlaten."

De Nederlandse Grondwet: Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

MokroMike II
09-01-03, 17:10
Geplaatst door Mill
Imam: "Je mag je vrouw slaan. Je vrouw heeft toestemming nodig om het huis te verlaten."


Ik heb in die Nova uitzending geen enkele imam horen zeggen dat je je vrouw mag slaan. Jij wel ?

Toestemming nodig voor de vrouw om het huis te verlaten ? ik zie hier niets strafbaars in. Jij wel ?


ga door...het begint interessant te worden :D

Mill
09-01-03, 17:24
Geplaatst door MokroMike II
Ik heb in die Nova uitzending geen enkele imam horen zeggen dat je je vrouw mag slaan. Jij wel ?

Toestemming nodig voor de vrouw om het huis te verlaten ? ik zie hier niets strafbaars in. Jij wel ?


ga door...het begint interessant te worden :D

Laat maar zitten. Als jij hier glashard gaat zitten ontkennen dat de regel dat de man het huis mag verlaten wanneer hij zin heeft en dat de vrouw het alleen mag en kan als haar man toestemming geeft, in strijd is met art. 1 Gw, dan zijn we uitgepraat. Ik denk dat je diep in je hart ook wel beseft dat je nu heel kinderachtig "nietes" aan het roepen bent.

MokroMike II
09-01-03, 18:22
Geplaatst door Mill
Laat maar zitten. Als jij hier glashard gaat zitten ontkennen dat de regel dat de man het huis mag verlaten wanneer hij zin heeft en dat de vrouw het alleen mag en kan als haar man toestemming geeft, in strijd is met art. 1 Gw, dan zijn we uitgepraat. Ik denk dat je diep in je hart ook wel beseft dat je nu heel kinderachtig "nietes" aan het roepen bent.

Nee hoor. Jij bent gewoon niet ontwikkeld genoeg om te begrijpen dat als een vrouw met deze regels instemt er geen enkele wet wordt overtreden.

Dus nogmaals.....de VVD is alleen maar achterlijke verkiezingsretotiek aan het spuien, als ze zeggen dat deze imam's handelen in strijd met "de nederlandse normen en waarden" en "dat we hier tegen moeten optreden".

Conclusie......DE Nederlandse Waarden & Normen bestaan helemaal niet.

Dus de essentie van de discussie..."moeten nieuwkomers les krijgen in de Nederlandse waarden en Normen ?.....kan helemaal niet.
Maar als men roept ....."nieuwkomers moeten op de hoogte zijn van de wetten en regels die gelden in de Nederlandse maatschappij"...dan is dit niet meer dan terecht. Ja kan hoogstens roepen dat ze kennis moeten opdoen van de cultuur en de gebruiken. Maar om ze ook te dwingen de cultuur en gebruiken over te nemen is onzin.

Mill
09-01-03, 18:34
Geplaatst door MokroMike II
Nee hoor. Jij bent gewoon niet ontwikkeld genoeg om te begrijpen dat als een vrouw met deze regels instemt er geen enkele wet wordt overtreden.


Als de vrouw werkelijk zelf bepaalt of ze er mee instemt of niet, waarom bestaat die regel dan? Wat heeft het voor zin om de bevoegdheid tot toestemmingsverlening aan de man toe te kennen als de vrouw het toch aan haar laars kan lappen?

Man: "Jij mag nu het huis niet uit."
Vrouw: "Ik wil toch en ik ga nu."
Man: "De imam zegt dat je mijn toestemming nodig hebt."
Vrouw: "Nou en, wat wou je gaan doen? Me met geweld tegenhouden?"

De vrouw gaat lekker naar buiten.

De man gaat naar de imam.

Man: "Zeg imam, het werkt niet, mijn vrouw gaat gewoon het huis uit ook al geef ik geen toestemming."

Wat moet de imam nu tegen de man zeggen, MokroMike II?



Conclusie......DE Nederlandse Waarden & Normen bestaan helemaal niet.
[/QUOTE]

Jawel, en ze staan in de Grondwet. Ze zijn daar niet voor de gein in opgeschreven, ze zijn opgeschreven omdat het DE Nederlandse Waarden & Normen zijn.

MokroMike II
09-01-03, 18:50
Geplaatst door Mill
Als de vrouw werkelijk zelf bepaalt of ze er mee instemt of niet, waarom bestaat die regel dan? Wat heeft het voor zin om de bevoegdheid tot toestemmingsverlening aan de man toe te kennen als de vrouw het toch aan haar laars kan lappen?

Man: "Jij mag nu het huis niet uit."
Vrouw: "Ik wil toch en ik ga nu."
Man: "De imam zegt dat je mijn toestemming nodig hebt."
Vrouw: "Nou en, wat wou je gaan doen? Me met geweld tegenhouden?"

De vrouw gaat lekker naar buiten.

De man gaat naar de imam.

Man: "Zeg imam, het werkt niet, mijn vrouw gaat gewoon het huis uit ook al geef ik geen toestemming."

Wat moet de imam nu tegen de man zeggen, MokroMike II?


I don't care...zolang de Wet mar niet overtreden wordt.




Jawel, en ze staan in de Grondwet. Ze zijn daar niet voor de gein in opgeschreven, ze zijn opgeschreven omdat het DE Nederlandse Waarden & Normen zijn.

4 jaar rechtenstudie zei je ? ........... :giechel: :giechel: :giechel:

noem me eens een aantal "Nederlandse Waarden" waar iedereen zich aan dient te houden ?

Mill
09-01-03, 19:01
Geplaatst door MokroMike II
I don't care...zolang de Wet mar niet overtreden wordt.

Als de man de vrouw dwingt thuis te blijven wordt de wet overtreden. Als imams aanzetten tot het overtreden van de wet overtreden ze zelf de wet.






4 jaar rechtenstudie zei je ? ........... :giechel: :giechel: :giechel:

noem me eens een aantal "Nederlandse Waarden" waar iedereen zich aan dient te houden ?


De Nederlandse Grondwet
Hoofdstuk 1
Grondrechten
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Art. 2 . - 1. De wet regelt wie Nederlander is.
- 2. De wet regelt de toelating en de uitzetting van vreemdelingen.
- 3. Uitlevering kan slechts geschieden krachtens verdrag. Verdere voorschriften omtrent uitlevering worden bij de wet gegeven.
- 4. Ieder heeft het recht het land te verlaten, behoudens in de gevallen, bij de wet bepaald.

Art. 3 . Alle Nederlanders zijn op gelijke voet in openbare dienst benoembaar.

Art. 4 . Iedere Nederlander heeft gelijkelijk recht de leden van algemeen vertegenwoordigende organen te verkiezen alsmede tot lid van deze organen te worden verkozen, behoudens bij de wet gestelde beperkingen en uitzonderingen.

Art. 5 . Ieder heeft het recht verzoeken schriftelijk bij het bevoegd gezag in te dienen.

Art. 6 . - 1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
- 2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Art. 7 . - 1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
- 2. De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
- 3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
- 4. De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

Art. 8 . Het recht tot vereniging wordt erkend. Bij de wet kan dit recht worden beperkt in het belang van de openbare orde.

Art. 9 . - 1. Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
- 2. De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Art. 10 . - 1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
- 2. De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens.
- 3. De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegevens.

Art. 11 . Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

Art. 12 . - 1. Het binnentreden in een woning tegen de wil van de bewoner is alleen geoorloofd in de gevallen bij of krachtens de wet bepaald, door hen die daartoe bij of krachtens de wet zijn aangewezen.
- 2. Voor het binnentreden overeenkomstig het voorgaande lid zijn voorafgaande legitimatie en mededeling van het doel van het binnentreden vereist, behoudens bij de wet gestelde uitzonderingen. Aan de bewoner wordt een schriftelijk verslag van het binnentreden verstrekt.

Art. 13 . - 1. Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.
- 2. Het telefoon- en telegraafgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die daartoe bij de wet zijn aangewezen.

Art. 14 . - 1. Onteigening kan alleen geschieden in het algemeen belang en tegen vooraf verzekerde schadeloosstelling, een en ander naar bij of krachtens de wet te stellen voorschriften.
- 2. De schadeloosstelling behoeft niet vooraf verzekerd te zijn, wanneer in geval van nood onverwijld onteigening geboden is.
- 3. In de gevallen bij of krachtens de wet bepaald bestaat recht op schadeloosstelling of tegemoetkoming in de schade, indien in het algemeen belang eigendom door het bevoegd gezag wordt vernietigd of onbruikbaar gemaakt of de uitoefening van het eigendomsrecht wordt beperkt.

Art. 15 . - 1. Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald mag niemand zijn vrijheid worden ontnomen.
- 2. Hij aan wie anders dan op rechterlijk bevel zijn vrijheid is ontnomen, kan aan de rechter zijn invrijheidstelling verzoeken. Hij wordt in dat geval door de rechter gehoord binnen een bij de wet te bepalen termijn. De rechter gelast de onmiddellijke invrijheidstelling, indien hij de vrijheidsontneming onrechtmatig oordeelt.
- 3. De berechting van hem aan wie met het oog daarop zijn vrijheid is ontnomen, vindt binnen een redelijke termijn plaats.
- 4. Hij aan wie rechtmatig zijn vrijheid is ontnomen, kan worden beperkt in de uitoefening van grondrechten voor zover deze zich niet met de vrijheidsontneming verdraagt.

Art. 16 . Geen feit is strafbaar dan uit kracht van een daaraan voorafgegane wettelijke strafbepaling.

Art. 17 . Niemand kan tegen zijn wil worden afgehouden van de rechter die de wet hem toekent.

Toelichting:
Dit artikel roept veel vragen op. Hier wordt geregeld dat een ieder een beroep moet kunnen doen op een rechter om een onafhankelijke uitspraak te kunnen krijgen.


Art. 18 . - 1. Ieder kan zich in rechte en in administratief beroep doen bijstaan.
- 2. De wet stelt regels omtrent het verlenen van rechtsbijstand aan minder draagkrachtigen.
Art. 19 . - 1. Bevordering van voldoende werkgelegenheid is voorwerp van zorg der overheid.
- 2. De wet stelt regels omtrent de rechtspositie van hen die arbeid verrichten en omtrent hun bescherming daarbij, alsmede omtrent medezeggenschap.
- 3. Het recht van iedere Nederlander op vrije keuze van arbeid wordt erkend, behoudens de beperkingen bij of krachtens de wet gesteld.

Art. 20 . - 1. De bestaanszekerheid der bevolking en spreiding van welvaart zijn voorwerp van zorg der overheid.
- 2. De wet stelt regels omtrent de aanspraken op sociale zekerheid.
- 3. Nederlanders hier te lande, die niet in het bestaan kunnen voorzien, hebben een bij de wet te regelen recht op bijstand van overheidswege.

Art. 21 . De zorg van de overheid is gericht op de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu.

Art. 22 . - 1. De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid.
- 2. Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid.
- 3. Zij schept voorwaarden voor maatschappelijke en culturele ontplooiing en voor vrijetijdsbesteding.

Art. 23 . - 1. Het onderwijs is een voorwerp van de aanhoudende zorg der regering.
- 2. Het geven van onderwijs is vrij, behoudens het toezicht van de overheid en, voor wat bij de wet aangewezen vormen van onderwijs betreft, het onderzoek naar de bekwaamheid en de zedelijkheid van hen die onderwijs geven, een en ander bij de wet te regelen.
- 3. Het openbaar onderwijs wordt, met eerbiediging van ieders godsdienst of levensovertuiging, bij de wet geregeld.
- 4. In elke gemeente wordt van overheidswege voldoend openbaar algemeen vormend lager onderwijs gegeven in een genoegzaam aantal scholen. Volgens bij de wet te stellen regels kan afwijking van deze bepaling worden toegelaten, mits tot het ontvangen van zodanig onderwijs gelegenheid wordt gegeven.
- 5. De eisen van deugdelijkheid, aan het geheel of ten dele uit de openbare kas te bekostigen onderwijs te stellen, worden bij de wet geregeld, met inachtneming, voor zover het bijzonder onderwijs betreft, van de vrijheid van richting.
- 6. Deze eisen worden voor het algemeen vormend lager onderwijs zodanig geregeld, dat de deugdelijkheid van het geheel uit de openbare kas bekostigd bijzonder onderwijs en van het openbaar onderwijs even afdoende wordt gewaarborgd. Bij die regeling wordt met name de vrijheid van het bijzonder onderwijs betreffende de keuze der leermiddelen en de aanstelling der onderwijzers geëerbiedigd.
- 7. Het bijzonder algemeen vormend lager onderwijs, dat aan de bij de wet te stellen voorwaarden voldoet, wordt naar dezelfde maatstaf als het openbaar onderwijs uit de openbare kas bekostigd. De wet stelt de voorwaarden vast, waarop voor het bijzonder algemeen vormend middelbaar en voorbereidend hoger onderwijs bijdragen uit de openbare kas worden verleend.
- 8. De regering doet jaarlijks van de staat van het onderwijs verslag aan de Staten-Generaal.

taouanza
09-01-03, 19:06
Geplaatst door barfly
DEN HAAG (ANP) - Imams zouden over vier jaar geen werkvergunning
meer moeten krijgen voor Nederland. Imams die in Nederland willen
werken, moeten hier worden opgeleid. Dat moet in die vier jaar
gebeuren.
Dat plan lanceerde Tweede-Kamerlid Blok (VVD) donderdag. Wat
Blok betreft komen vanaf 2007 dus geen imams meer uit moslimlanden
naar Nederland.
Een aantal imams in Nederland verkondigt meningen die in strijd
zijn met de Nederlandse normen en waarden, stelt Blok. Dat komt
volgens hem voor een belangrijk deel omdat steeds ,,niet
geïntegreerde imams uit de landen van herkomst overkomen''. Daar
moet een einde aan komen, vindt de liberaal.
De VVD hamert er verder opnieuw op dat er veel minder
asielzoekers en migranten naar Nederland komen. Buitenlanders die
zich voor langere tijd in Nederland willen vestigen, moeten eerst
in hun eigen land Nederlands leren, zich de Nederlandse normen en
waarden eigen hebben gemaakt en weten hoe de samenleving in elkaar
steekt.
Migranten die naar Nederland komen en hier moeten inburgeren,
moeten zelf opdraaien voor de kosten van de inburgeringscursus.
Alleen als de cursus met succes is afgesloten, kan een vaste
verblijfsvergunning worden verkregen, zo stelt Blok. Migranten die
al in Nederland wonen, ontkomen als het aan de VVD ligt ook niet
aan de verplichte inburgeringscursus. Lukt het niet te slagen voor
de cursus, dan merkt de migrant dat in de portemonnee. De migrant
krijgt dan minder uitkering.

Verkiezings retoriek? In ieder geval wel een stap om gezondere preken van imams in de toekomst te bewerkstelligen.



het klinkt allemaal heel logisch alleen de manier waarop het gebracht wordt vind ik minder.
dit zijn allemaal dingen waar de nederlandse regering eerder rekening mee had moeten houden en dus eerder werk van had moeten maken.
het lijkt mij voor de hand liggend dat een 'begeleider'(imam) van een gemeenschap de taal en de maatschappij kent waarin hij werkt.
hoe moet hij anders mensen met raad en daad bij staan?
mischien zien mensen imam alleen als gebedvoorganger maar ze staan wel vanaf hun preekstoel mensen te vertellen wat ze moeten doen en wat ze moeten laten.
en je geboorteland idealiseren en nederland verketteren help je niemand mee.
want laten we eerlijk wezen als het daar zo geweldig was zaten we hier niet.
het is mischien niet nationalistisch bedoeld ( het is net als je oma je vertelt dat toen zij kind was alles goedkoop was en de mensen beleefd waren en kinderen geen kattekwaad uit haalden) maar toch je leeft hier en nu
daar moet je mee bezig zijn.

maar wat ik dus minder vind , is dat het als 'strafmaatregel' gebracht wordt.
zo nu gaan we ze een lesje leren.

Pixelshade
09-01-03, 19:43
Geplaatst door Mill
dus ook godsdienstwaanzinnigen als El Moumni.

hoe weet jij nou hoe El Moumni is het echt is?
jij krijgt een totaal verdraaid beeld van de kanker media te zien
je gelooft zeker alles wat je tijdens NOVA ziet?

MokroMike II
09-01-03, 20:15
Geplaatst door Mill
Als de man de vrouw dwingt thuis te blijven wordt de wet overtreden. Als imams aanzetten tot het overtreden van de wet overtreden ze zelf de wet.



Dat is geheel afhankelijk op de manier waarop de dwang wordt uitgoefend..Meneer de "ik heb 4 jaar liggen slapen in de college zaal" Mill !!!

---Schat jij gaat niet naar buiten en anders mag je nooit meer met mijn Nintendo spelen :verrassin




De Nederlandse Grondwet
Hoofdstuk 1
Grondrechten
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Art. 2 . - 1. De wet regelt wie Nederlander is.
BLA BLA BLA BLA BLA .............................

Dus als ze het hebben over, "allochtonen moeten zich aan passen aan onze waarden en normen" dan denk jij dat ze het hebben over de Grondwet ?

woahahahahahahahahaahahahh.

Mill
09-01-03, 20:18
Geplaatst door MokroMike II
Dus als ze het hebben over, "allochtonen moeten zich aan passen aan onze waarden en normen" dan denk jij dat ze het hebben over de Grondwet ?

woahahahahahahahahaahahahh.

Dat weet ik wel zeker.

MokroMike II
09-01-03, 21:01
:melig2:


nog een keer maar dan zonder te lachen aub

barfly
09-01-03, 21:08
Mill en Mike,

love and beloved :)

sil
09-01-03, 23:25
Mill,

Chapeau voor je geduld.
Volgens mij is MM je aan het uitdagen,want zo dom als hij zich voordoet kan niemand echt zijn

MokroMike II
09-01-03, 23:58
Nou mocht volgens jullie redenering nog een nieuwe "Grondwet" nodig zijn dan kan je die hier deponeren.....

http://www.normenenwaardendebat.nl/waarde.php?PHPSESSID=de7a0a8a7afe070e7f52c3ef6667f 471


:p

MokroMike II
10-01-03, 00:16
Geplaatst door Puk
Bij Allah! Wat ben jij dom MokroMike!

Jij godeloos zwijn, zwijg over het geen jij niet kunt bevatten.

Mill
10-01-03, 00:38
Geplaatst door MokroMike II
Jij godeloos zwijn, zwijg over het geen jij niet kunt bevatten.

Ah! Ik dacht al, waar blijft het? We hoeven ons geen illusies te maken over de normen en waarden van MokroMike. Er is wel sprake van een promotie, zo lijkt het. Volgens El Moumni was het lager dan varkens, bij MokroMike zitten we intussen op gelijke hoogte. Dat geeft hoop voor de toekomst. Misschien ooit nog hoger dan een varken, maar lager dan een moslim, een soort missing link? Ambitieus blijven.

MokroMike II
10-01-03, 00:48
Ja ja, draai er maar om heen.

Vertel jij me nou maar nog eens........Dus als ze het hebben over, "allochtonen moeten zich aan passen aan onze waarden en normen" dan denk jij dat ze het hebben over de Grondwet ?


Dus "het waarden en normen" debat was iets waarin de Grondwet besproken werd ?

:cool: