PDA

Bekijk Volledige Versie : JOODS JONGETJE mag van MiNiStEr SCHOOL niet IN vanwege KEPPELTJE !!!



MokroMike II
10-01-03, 09:59
HILVERSUM Demissionair minister Van der
Hoeven van Onderwijs vindt dat scholen
het recht hebben om leerlingen met
hoofddoekjes te weigeren.Dat zei zij in
het tv-programma Goedemorgen Nederland.

Volgens de minister mogen scholen eisen
stellen aan de kleding:"Als een school
dat afspreekt in de reglementen,dan
houd je je daar aan.Leerlingen en hun
ouders die het daarmee niet eens zijn,
moeten maar een andere school zoeken."

Eerder deze week zette een christelijke
basisschool in Amsterdam een 12-jarige
leerlinge uit de klas,omdat zij haar
hoofddoekje niet af wilde doen.Ze heeft
nu apart les in de directiekamer.
---------------------------------------------------------------------------

Salaam allemaal,

Heeft iemand enig idee hoe de reacties zouden zijn als er een Joods jongetje vanwege zijn keppeltje zo'n vernerdering zou moeten ondergaan ?

Gloof me...Nederland zou te klein zijn. Ronny Naftaniel van het CIDI zou zeker 10 minuten van het acht uur Journaal hebben mogen vullen, en elk actualiteiten programma zou door zijn kop gedomineerd worden. De tweede kamer zou een spoed debat hebben gehouden over deze weerzinwekkende handels wijze van de school, en de racistische uitspraak van de minister. Tering de hele 2e wereldoorlog zou er uitgebreid aan te pas komen en de naam Hitler zou al minstens 100x gevallen zijn. Elke Joodse organisatie zou van zich hebben laten horen, tot aan de zionistische-damclub aan toe. Andries Knevel en z'n hele EO jongeren bende zouden een wake gaan houden voor de school omwille van het zielige joodse jongetje.

Maar wat als zoiets bij een Moslim gebeurt ? Waar is Mohammed "subsidie wolf" Sini ? Waar zijn de excuus allochtonen uit de 2e kamer of de amsterdamse gemeenteraad ? Waar zijn de camera's van het Jornaal en de actualiteiten programma's......what the hell, waar zijn de camera's van SBS actie nieuws die zelfs voor een scheet uit rukken ? Waar zijn al die zognaamde prominente Moslim marokkanen met hun vet gesubsidieerde stichtingen en verenigingen ?

WAKE UP, AND SMELL THE COFFEE !!!!!!!

We hebben mensen nodig die voor onze rechten opkomen. We hebben een organisatie nodig die direct van zich laat horen. Een club die maatregelen eist van de regering. Mensen die onze belangen behartigen en niet die van hun eigen carriere en portemonnee. Ik denk dat de AEL hier maar snel eens voet aan de grond moet zetten.

DUS NOGMAALS...VERBEELD JE EENS WAT ER GEBEURD ZOU ZIJN ALS HET OM EEN JOODS JONGETJE GING !

Pixelshade
10-01-03, 10:26
Je hebt op een manier wel gelijk

net zoals met die granaat in die moskee, nederland zou te klein zijn als die in een kerk werd gegooid, maar zolang het maar in een gebedsplaats van de moslims wordt gegooid is er niks aan de hand.
en dan nog te geloven dat het niet het eerste incident was, maar er waren er al meerdere geweest, alleen die wou de politie UIT DE MEDIA HOUDEN!!!

anyway, ik wil dus geen medelijden opwekken zoals FUK of MAS als zullen gaan zeggen, ik wijs jullie alleen met jullie witte neus op de harde feiten!

:stomp:

MokroMike II
10-01-03, 10:36
Wat mij dus in dit geheel eigenlijk het meest ergert, is de stilte van alle organisaties die claimen op te komen voor Marokkanen en Moslims.

Allemaal subsidie-junks die geen kik durfen te geven omdat ze bang zijn om als te-islamitisch te worden beschouwd, of omdat ze bang zijn dat de geld kraan wordt dicht gedraaid.

Zoals ik al zei....de AEL moet hier spoedig een afdeling op zetten, zei houden tenminste geen blad voor de mond. Zij durfen op te komen voor de Islam !!

Ashfoura
10-01-03, 10:47
Laten we de zaak even genuanceerd bekijken. Deze school wil geen enkele bevolkingsgroep voortrekken boven een andere groep en heeft ALLE hoofddeksels verboden. Dus ook petten. Als ze consequent zijn, laten ze ook een jongen met een keppeltje niet toe. Maar een keppeltje bedekt, net als die Islamitische mutsjes voor mannen, maar heel weinig van het hoofd, in tegenstelling tot een hoofddoek en een pet of muts.

Dus in feite is deze school een beetje doorgeslagen in haar streven gelijke behandeling door te voeren voor alle leerlingen.

Dit is naar mijn idee de motivatie van de school voor dit verbod.

Het is een protestant-christelijke school en geen openbare school. Als een kafir-meisje naar een Islamitische school ging en daar elke dag verscheen in superkorte mini-rok en weigerde deel te nemen aan het gebed om, zou men dan ook niet zeggen; "waarom ga je niet naar een Openbare school?"

Het fijne van Nederland is juist dat er verzuiling is en dat er voor elk geloof of niet-geloof wel een school te vinden is, dus waarom een Protestants-Christelijke school dwingen Islamitische gebruiken te accepteren of een Islamitische school dwingen kefir-gewoontes te accepteren?

Groet, Ashfoura

GroteWolf
10-01-03, 10:54
Ashfoura heeft wel gelijk. Het gaat om een Christelijke school. Op een Islamitische school mag een eventueel toegelaten christelijk meisje ook niet zónder hoofddoek in de klas. Dus dat is hetzelfde.

Tomas
10-01-03, 11:15
Volgens mij is het overdreven.

Je kunt als school de regels ook wat subtieler formuleren. Een hoofdoekje of keppeltje van beperkte afmeting lijkt mij geen enkel bezwaar op wat voor een school dan ook.

Ik heb namelijk erg veel moeite met scholen met een specifieke religieuze overtuiging, die zo ver gaat dat ze kinderen die hier niet voor de volle 100% achter staan kunnen weigeren.

Het zou naar mijn mening zo moeten zijn, dat het bijzonder onderwijs een omgeving biedt vanuit hun religieuze overtuiging die aanspreekt bij hun doelgroep. En dus niet dat ze daarmee mogen discrimineren.

Je mag dus wel kledingsvoorschriften afdwingen, maar wel in een goede balans tussen religieuze identiteit en de gangbare etiketten. Zo vind ik dus het bedekken van het gezicht te ver gaan in de onderwijssituatie, maar het verbieden van hoofdoekjes en keppeltjes ook. Dat is wat anders dan een petje.

MokroMike II
10-01-03, 11:16
Geplaatst door GroteWolf
Ashfoura heeft wel gelijk. Het gaat om een Christelijke school. Op een Islamitische school mag een eventueel toegelaten christelijk meisje ook niet zónder hoofddoek in de klas. Dus dat is hetzelfde.

De islamitische scholen die ik ken hebben helemaal geen hoofdoekplicht.

Wat betreft Ashfoura......de vergelijking die zij trekt met een heel kort mini rokje gaat totaal niet op. De vergelijking zou wel opgaan als de school zou verplichten, meisjes met een heel kort rokje op school te laten komen.

Ook de vergelijking met een muts of een pet getuigt van gebrek aan kennis m.b.t. dit onderwerp. Een hoofddoek is volgens sommigen namelijk een religieuze verplichting. Het verbieden van een hoofddoek staat dan gelijk aan het verbieden van het belijden van religie.

MokroMike II
10-01-03, 11:20
Maar voordat we weer in een discussie terecht komen over wel of geen hoofdoek op school, waar trouwens de wet allang geleden uitspraak over heeft gedaan, namelijk het MAG niet verboden worden, wil ik graag terug naar mijn punt.

namelijk ...

Wat mij dus in dit geheel eigenlijk het meest ergert, is de stilte van alle organisaties die claimen op te komen voor Marokkanen en Moslims.

Allemaal subsidie-junks die geen kik durfen te geven omdat ze bang zijn om als te-islamitisch te worden beschouwd, of omdat ze bang zijn dat de geld kraan wordt dicht gedraaid.

Zoals ik al zei....de AEL moet hier spoedig een afdeling op zetten, zei houden tenminste geen blad voor de mond. Zij durfen op te komen voor de Islam !!

Tomas
10-01-03, 11:25
Geplaatst door MokroMike II
Wat mij dus in dit geheel eigenlijk het meest ergert, is de stilte van alle organisaties die claimen op te komen voor Marokkanen en Moslims.

Allemaal subsidie-junks die geen kik durfen te geven omdat ze bang zijn om als te-islamitisch te worden beschouwd, of omdat ze bang zijn dat de geld kraan wordt dicht gedraaid.

Zoals ik al zei....de AEL moet hier spoedig een afdeling op zetten, zei houden tenminste geen blad voor de mond. Zij durfen op te komen voor de Islam !!

Tja, als dat je ergernis is, dan heb ik er ook wel een paar. Maar ik ga niet op LPF stemmen om daar van verlost te worden.

Ik geloof namelijk niet dat die echt iets kunnen oplossen, die denken vanuit hun frustratie en kunnen alleen maar de boel nog erger verzieken.

Jij als onafhankelijk waarnemer zou dat toch moeten zien, lijkt mij. Of zou jij op LPF stemmen in mijn situatie?

Simon
10-01-03, 11:27
Geplaatst door MokroMike II
Wat mij dus in dit geheel eigenlijk het meest ergert, is de stilte van alle organisaties die claimen op te komen voor Marokkanen en Moslims.


Die uitspraken van Verhoeven zijn pas 4 uur oud !!!

Simon

MokroMike II
10-01-03, 11:29
Tomas,

De vergelijking LPF - AEL gaat totaal niet op. En als jij je geroepen voelt LPF te stemmen......so be it.

MokroMike II
10-01-03, 11:31
Geplaatst door Simon
Die uitspraken van Verhoeven zijn pas 4 uur oud !!!

Simon

Ja, maar de lessen die dat moslim-meisje geweigerd worden speelt al een paar dagen.

Tomas
10-01-03, 11:39
Geplaatst door MokroMike II
De vergelijking LPF - AEL gaat totaal niet op.

Wat zijn dan zo de in het oog springende verschillen tussen AEL en LPF?


En als jij je geroepen voelt LPF te stemmen......so be it.

Wat bedoel je hiermee?

Simon
10-01-03, 11:42
Geplaatst door MokroMike II
Ja, maar de lessen die dat moslim-meisje geweigerd worden speelt al een paar dagen.

Ja daar heb je gelijk in. Ik heb van officiële zijde alleen Oudkerk gisteren een reactie horen geven in B&W dat hij het een schande van die school vindt.

Simon

MokroMike II
10-01-03, 11:46
Geplaatst door Simon
Ja daar heb je gelijk in. Ik heb van officiële zijde alleen Oudkerk gisteren een reactie horen geven in B&W dat hij het een schande van die school vindt.

Simon

En hier gaat het mij juist om. Oudkerk laat wat van zich horen, maar waar zijn al die belastingvretende multiculticrap-organisaties die claimen voor Moslims en Marokkanen op te komen.

limpio
10-01-03, 12:42
Geplaatst door Pixelshade
Je hebt op een manier wel gelijk

net zoals met die granaat in die moskee, nederland zou te klein zijn als die in een kerk werd gegooid, maar zolang het maar in een gebedsplaats van de moslims wordt gegooid is er niks aan de hand.
en dan nog te geloven dat het niet het eerste incident was, maar er waren er al meerdere geweest, alleen die wou de politie UIT DE MEDIA HOUDEN!!!

anyway, ik wil dus geen medelijden opwekken zoals FUK of MAS als zullen gaan zeggen, ik wijs jullie alleen met jullie witte neus op de harde feiten!

:stomp:
Proficiat jongen, zoveel lijntjes in één keer!
Maar je wil toch maar enkel medelijden opwekken om mij een witte neus te bezorgen.
Keppeltje...granaat...moskee...patatfriet...is voor jou een boel he. :D

GroteWolf
10-01-03, 12:56
De islamitische scholen die ik ken hebben helemaal geen hoofdoekplicht.


Dat verbaast me. Van mij mogen meisjes trouwens best hoofddoekjes dragen. Maar niet als onderdeel van de rechterlijke macht waar ik trouwens ook liever geen keppeltjes of kruisjes zie.

amane
10-01-03, 13:07
Die scholen moeten niet overdrijven. Geef mij 1reden waarom een 'religieuze hoofdeksel'(hoofdoekje,keppeltje ,MAAKT niet uit!!) verboden moet zijn op een christelijke school. HEt christendom zegt toch dat men respect moet hebben in iemands godsdienst,of niet?wat voor leed kan een 12-jarig meisje met een hoofdoek bezorgen..????? allemaal dikke bullshit!!Er is toch een GODSDIENSTVRIJHEID in het land???of is dat gewoon in theorie..??
tijd om wat te praktiseren,toch!!! :student:

MokroMike II
10-01-03, 13:11
Geplaatst door GroteWolf
Dat verbaast me. Van mij mogen meisjes trouwens best hoofddoekjes dragen. Maar niet als onderdeel van de rechterlijke macht waar ik trouwens ook liever geen keppeltjes of kruisjes zie.

Je ware intenties komen weer duidelijk naar buiten.

Meisjes mogen best hoofddoekjes dragen, maar NIET als onderdeel van de rechterlijkemacht. Maar wat betreft kruisjes en keppeltjes...LIEVER NIET.

Ik zie hier duidelijk de invloed van je ondebuikgevoelens op je taal gebruik.

Pixelshade
10-01-03, 13:31
Geplaatst door limpio
Proficiat jongen, zoveel lijntjes in één keer!
Maar je wil toch maar enkel medelijden opwekken om mij een witte neus te bezorgen.
Keppeltje...granaat...moskee...patatfriet...is voor jou een boel he. :D

wat zit je nou weer levenloos te blaten?

mrz
10-01-03, 21:11
Zucht. Zielig dat in deze koude tijden mensen hun hoofddeksels ontzegt worden, het stelletje mutsen.

i love israel
10-01-03, 21:56
hoe is het toch mogelijk dat er iedere keer dat er een probleem is met een hoofddoekje op een school de wereld te klein is en er vergelijkingen getrokken moeten worden naar het jodendom.

op islamitische scholen dien je je ook aan te passen, of is dat weer eens anders?