PDA

Bekijk Volledige Versie : Irak versus Noord-Korea. De leugens en Hyprocrisie worden heel pijnlijk blootgesteld.



Wizdom
11-01-03, 18:10
Alhamdulillah,

Nu kan iedereen gadeslaan hoe leugenachtig en hypocriet de VS wel niet is. Terwijl Irak verwoedde pogingen doet om de VN tevreden te stellen door allerlei resoluties te accepteren en onderzoekers te accepteren krijgen ze als stank voor dank te horen dat er ondanks ontbreken van elk bewijs er massavernietigingswapens in het land aanwezig zijn.

Noord-Korea daarentegen windt er geen doekjes om en dreigt zelfs met een oorlog en wordt door de VS beloont met aanbiedingen tot onderhandelingen. Ongegeneerd in alle leugens en loze retoriek durft men zelfs te stellen dat er vanuit Noord-Korea minder dreiging uit gaat dan Irak. Terwijl de VS dat nog beweert klonk er een dag later de dreiging met oorlog en de opzegging van het non-proliferatie verdrag. De geneerdheid van de leugens van de vorige dag was nog van de gezichten af te lezen. Nog steeds zeggen de VS dat Irak een hele andere issue is. Het Kruisvaarders - Zionisten vebond hypothese van OBL wordt hiermee met de dag sterker. Er werd/word wel heel lacherig over gedaan maar de feiten worden met de dag genanter.

Het signaal is duidelijk, tegen de agressie van de VS is maar een antwoord mogelijk en dat is een massale arsenaal aan wapentuig die de VS afschrikken zoniet doen beven. De VS begrijpt helaas alleen de taal van haar oervaders de taal van "de knuppel".

BiL@L
11-01-03, 18:40
Hahaha! Lachwekkend gewoon! Hebben ze banden met de LPF ofzo:p?

Malcolm_X
11-01-03, 23:36
neej want ze weten dat wanneer ze noord korea aanvallen ze het helemaal zwaar te verduren hebben
noordr korea heeft namelijk een zeer goede industrie als het gaat om midden en lange afstand rakketen
straks valt er nog een atoombom op washington......

Malcolm_X
11-01-03, 23:37
Ohjaaah en ook om het het feit dat noord korea niet zo olierijk is en dat ze niet tegen Izrael.....

rja
12-01-03, 17:17
Geplaatst door Wizdom
Noord-Korea daarentegen windt er geen doekjes om en dreigt zelfs met een oorlog en wordt door de VS beloont met aanbiedingen tot onderhandelingen. Ongegeneerd in alle leugens en loze retoriek durft men zelfs te stellen dat er vanuit Noord-Korea minder dreiging uit gaat dan Irak. Terwijl de VS dat nog beweert klonk er een dag later de dreiging met oorlog en de opzegging van het non-proliferatie verdrag. De geneerdheid van de leugens van de vorige dag was nog van de gezichten af te lezen. Nog steeds zeggen de VS dat Irak een hele andere issue is.
Ja, Noord Korea, is een andere zaak.

Je snapt weinig van machts politiek, als je het verschil niet ziet, Noord Korea heeft een bondgenoot die Irak niet heeft, China een van de overgebleven supermachten.

Amerika wil geen ruzie met China, dus Noord Korea wordt voorzichtig aangepakt, dat Noord Korea Amerika gaat gedreigen geloof ik niet, daarvoor steekt China wel een stokje, want dat is niet in belang van China.

Als Noord Korea, alleen had gestaan zoals Irak, hadden ze op dezelfde behandeling kunnen rekenenen als Irak.

TheDude
12-01-03, 17:31
Geplaatst door rja
Ja, Noord Korea, is een andere zaak.

Je snapt weinig van machts politiek, als je het verschil niet ziet, Noord Korea heeft een bondgenoot die Irak niet heeft, China een van de overgebleven supermachten.

Amerika wil geen ruzie met China, dus Noord Korea wordt voorzichtig aangepakt, dat Noord Korea Amerika gaat gedreigen geloof ik niet, daarvoor steekt China wel een stokje, want dat is niet in belang van China.

Als Noord Korea, alleen had gestaan zoals Irak, hadden ze op dezelfde behandeling kunnen rekenenen als Irak.

En Irak hebben een voorgeschiedenis, het vermoorden van de Koerden, invasie Iran, Koeweit en de scuds op Israel.

barfly
12-01-03, 18:01
Geplaatst door TheDude
En Irak hebben een voorgeschiedenis, het vermoorden van de Koerden, invasie Iran, Koeweit en de scuds op Israel.

Het vermoorden van Koerden deden de Turken ook graag, nochtans een goede bondgenoot van de VS.
De invasie van Iran was, als ik me niet vergis, met instemming van de VS (om die nare ajatollah een lesje te leren nadat ie de Shah had verdreven) En tja bij Koeweit ging het mis, dat had Saddampie nou niet moeten doen.

TheDude
12-01-03, 18:15
Geplaatst door barfly
Het vermoorden van Koerden deden de Turken ook graag, nochtans een goede bondgenoot van de VS.
De invasie van Iran was, als ik me niet vergis, met instemming van de VS (om die nare ajatollah een lesje te leren nadat ie de Shah had verdreven) En tja bij Koeweit ging het mis, dat had Saddampie nou niet moeten doen.

De VS had geen probleem met de invasie van Iran nee.....
Maar het was Irak en Saddam die iedereen verraste met de invasie, ook de VS. (De hulp van de VS kwam later)
En samen met Kuweit viel Saddam ook Israel aan.
Dus zoals ik al eerder vermelde een voorgeschiedenis.

3 aanvallen op landen.

waaronder 2 in de laatste 10 jaar.

barfly
12-01-03, 18:24
Geplaatst door TheDude
De VS had geen probleem met de invasie van Iran nee.....
Maar het was Irak en Saddam die iedereen verraste met de invasie, ook de VS. (De hulp van de VS kwam later)
En samen met Kuweit viel Saddam ook Israel aan.
Dus zoals ik al eerder vermelde een voorgeschiedenis.

3 aanvallen op landen.

waaronder 2 in de laatste 10 jaar.

Kijk ik wil er geen misverstand over laten bestaan: Ik vind ook dat Saddam moet wegwezen. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de VS meer om olie dan om Irakezen te doen is.

TheDude
12-01-03, 18:42
Geplaatst door barfly
Kijk ik wil er geen misverstand over laten bestaan: Ik vind ook dat Saddam moet wegwezen. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de VS meer om olie dan om Irakezen te doen is.

Dat kan, maar dat zegt verder niks.
Al met al is het in ons aller voordeel.
De Irakese vluchtelingen staan achter Bush en de Koerden staan ook te springen.

sadeeQ
12-01-03, 19:02
die laffe honden van die amerikanen en zionisten zijn al een keertje op hun nummer gezet door de koreanen tyden de korea oorlog vandaar dat ze niet mee durven,ze hebben


Daar werd niet veel bereikt en er was dus nog steeds geen vredesakkoord. De tol van de oorlog was hoog: 300.000 Zuid Koreaanse militairen, 142.000 Amerikaanse militairen, 17.000 VN soldaten, 1.500.000 tot 2.000.000 Noord Koreaanse en vrijwillige soldaten en 4.000.000 burgers.


142000 honden afgeslacht.vandaar dat ze het nu een beetje voorzichtig doen...

korea oorlog (http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.rijlaarsdam/Tonia/korea%20oorlog.htm)

barfly
12-01-03, 19:51
Geplaatst door sadeeQ
die laffe honden van die amerikanen en zionisten zijn al een keertje op hun nummer gezet door de koreanen tyden de korea oorlog vandaar dat ze niet mee durven,ze hebben


Daar werd niet veel bereikt en er was dus nog steeds geen vredesakkoord. De tol van de oorlog was hoog: 300.000 Zuid Koreaanse militairen, 142.000 Amerikaanse militairen, 17.000 VN soldaten, 1.500.000 tot 2.000.000 Noord Koreaanse en vrijwillige soldaten en 4.000.000 burgers.


142000 honden afgeslacht.vandaar dat ze het nu een beetje voorzichtig doen...

korea oorlog (http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.rijlaarsdam/Tonia/korea%20oorlog.htm)

Waar ik persoonlijk een beetje misselijk van wordt is: het stelselmatig schelden op anderen als:
"ongelovige honden" , "honden" , "kakkerlakken" en wat dies meer zij. Het getuigt in mijn optiek van gebrek aan beschaving en respect!
Praten we over "wormen en maden" ?!
Die zogenaamde "honden" zijn oa ook Nederlanders die zich geroepen voelden om aan een vrijheidsoorlog deel te nemen, dat daar wellicht een groep mensen, al dan niet verkeerd geinformeerd, aan deel wilde nemen is mij in dit geval even worst!
Ik zou deze situatie willen vergelijken met "gorgelende baardapen in soepjurken" die het nodig vinden zich te pas en te onpas op te blazen tussen onschuldigen! Uiteraard zou zoiets ongepast zijn! :mad:

barfly
12-01-03, 19:56
Geplaatst door TheDude
Dat kan, maar dat zegt verder niks.
Al met al is het in ons aller voordeel.
De Irakese vluchtelingen staan achter Bush en de Koerden staan ook te springen.

Ja de Iraqi's willen waarschijnlijk ook van Saddam af. Niet verwonderlijk lijkt me.
Blijft toch de vraag wat de motieven zijn van de VS? (olie) Ik kan mij voorstellen dat de VS dan ook zouden ingrijpen in andere situaties. Blijf ik dus Bush en zijn regering een kliek griezels vinden.

sadeeQ
12-01-03, 20:02
Geplaatst door barfly
Waar ik persoonlijk een beetje misselijk van wordt is: het stelselmatig schelden op anderen als:
"ongelovige honden" , "honden" , "kakkerlakken" en wat dies meer zij. Het getuigt in mijn optiek van gebrek aan beschaving en respect!
Praten we over "wormen en maden" ?!
Die zogenaamde "honden" zijn oa ook Nederlanders die zich geroepen voelden om aan een vrijheidsoorlog deel te nemen, dat daar wellicht een groep mensen, al dan niet verkeerd geinformeerd, aan deel wilde nemen is mij in dit geval even worst!
Ik zou deze situatie willen vergelijken met "gorgelende baardapen in soepjurken" die het nodig vinden zich te pas en te onpas op te blazen tussen onschuldigen! Uiteraard zou zoiets ongepast zijn! :mad:

zolang zij een vrijheidstrijder een terrorist en moordenaar noemen,behouden wij het recht om ze kakkerlakken en honden te noemen.. :hihi:

barfly
12-01-03, 20:37
Geplaatst door Puk
Ik wil hier nog graag iets aan toe voegen. Ik, als hondenliefhebber, voel me vaak gegrieft door de opmerkingen die op maroc.nl zo vaak worden gemaakt over onze trouwe viervoeter. Dit geweldige dier is niet laf! De hond is al duizenden jaren een vriend van de mens! En de hond bewijst zich nog elke dag! Als waakhond, blindengeleidehond, herder van schapen, speurhond... en niet in de laatste plaats als reddingshond. Denk toch eens aan de Sint Bernhard! Hoeveel levens heeft deze prachthond al niet gered.

En daar hoor ik nooit iemand over!

S.v.p. wat meer respect voor onze honden!

Absoluut mee eens! (Ik heb zelf ook honden) :D

oemmi
13-01-03, 11:10
Zo komt weer duidelijk naar voren waar Het Amerika duidelijk om te doen is , de OLIE in IRAK en on een vinger extra in de pap te hebben in het MIDDEN- OOSTEN.
Noord -Korea is toch totaal niet interessant voor DE VS!
Het schunnigste vind ik nog dat IRAK bij een eventuele oorlog zelf de oorlog zou mogen terugbetalen en ja met olie.
HOE ZOU HET TOCH KOMEN DAT ZOVEEL MENSEN DE VS ALS VIJAND GAAN ZIEN!!
walgelijk hypocriet noem ik dat :boos:
oemmi

jaja
13-01-03, 11:37
Geplaatst door Malcolm_X
neej want ze weten dat wanneer ze noord korea aanvallen ze het helemaal zwaar te verduren hebben noordr korea heeft namelijk een zeer goede industrie als het gaat om midden en lange afstand rakketen
straks valt er nog een atoombom op washington...... Als je iets beter het nieuws had gevolgd had je geweten dat Noord Korea dat niet kan. Bovendien zeggen ze maar twee bommen te hebben. De productie van Scuds voor de export gaat redelijk (hoewel van lagere kwaliteit als de al-husayn variant van Irak), maar ze hebben een eigen raket met een redelijke reikwijdte. Ze kunnen over Japan heen schieten. Washington ligt daar ook, maar de afstand is toch ... redelijk ver.
Noord Korea is geen partij voor de Vs. Probleem is dat China dat wel is. En China vindt Noord Korea een stelletje druiloren, maar het zijn wel hun druiloren. De VS kan niets doen tegen NK zonder de instemming van China. Een aanval wordt absoluut niet geaccepteerd, want dat is een inbreuk in hun "backyard".
Irak heeft niet zo'n grote broer - vroeger was dat de USSR / Rusland, maar die hebben daar geen zin meer in. Daarmee is Irak wel aan te vallen, Noord Korea niet. Is dat "eerlijk"? Nee. Persoonlijk vind ik dat de VN ook over Noord Korea bij elkaar moet komen en een resolutie aan nemen. (Zal wel een veto van China opleveren.)
Er is echter één belangrijk verschil. De VN is nog steeds officieel in staat van oorlog met Irak. Irak heeft zich onvoorwaardelijk overgegeven en toegezegd (in 1991) alle massavernietigingswapens te vernietigen en de VN onbeperkt toegang te verlenen om te controleren of dat ook werkelijk gebeurd is. Vervolgens heeft Irak zich door de jaren heen niet aan die toezegging gehouden, waarmee het dus het wapenstilstandverdrag heeft geschonden.
Nu geef ik gelijk toe dat dat voor een deel een theoretische discussie is, maar het kan altijd van stal gehaald worden als "legitieme" motivatie.
Hoe dan ook, ik vind wel dat de VN een actieve houding tegenover Noord Korea moet aannemen. Wat Irak betreft, moeten we wachten op wat de inspecteurs melden. Ze hebben nog geen bewijzen gevonden, maar ze hebben wel veel "onvolkomenheden" in dat "volledige" rapport van Irak gevonden - inclusief fysieke bewijzen van de aankoop van raketonderdelen - in strijd met hun rapport en in strijd met het wapenstilstandverdrag. Wat mij betreft mogen die inspecteurs grondig hun werk doen, desnoods een heel jaar, voordat de VN een beslissing neemt.
Wat noord Kora betreft moet worden opgetreden. En het schijnt dat ook China en Rusland dat vinden, mits zonder geweld. Overigens moet ik toegeven dat "regime change" daar nog beter zou zijn dan in Bagdad. Alleen heeft de VN niet het recht dat zomaar op te leggen, als er niet bijkomstige omstandigheden zijn, zoals in Irak.