PDA

Bekijk Volledige Versie : Helaas pindakaas voor de joodse propagandisten!



Ashfoura
12-01-03, 13:40
De Hoop Scheffer trekt paspoort Duisenberg niet in

RIJSWIJK (ANP) - Demissionair minister De Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken) zal het diplomatieke paspoort van Gretta Duisenberg niet intrekken. De CDA-bewindsman denkt dat het voorlopig voldoende is haar op de mogelijkheden en onmogelijkheden van het paspoort te wijzen.

Dit heeft De Hoop Scheffer zondag via zijn woordvoerder laten weten. Hij wijst erop dat het diplomatieke paspoort alleen bedoeld is voor reizen als echtgenote van Wim Duisenberg, president van de Europese Centrale Bank. In andere gevallen wordt mevrouw Duisenberg geacht haar 'gewone' paspoort te gebruiken.

Het Wiesenthal Centrum heeft er zondag onder meer bij premier Balkenende op aangedrongen het diplomatieke paspoort van Duisenberg in te trekken. Volgens het centrum heeft Duisenberg geen recht meer op het document na haar ,,recentelijke anti-semitische en hatelijke opmerkingen''.

Ook de Amerikaanse Anti-Defamation Leage uitte zondag ernstige kritiek op het optreden van Duisenberg.

(Bron: Trouw (http://www.trouw.nl/1027056394522.html)

Wat een nederlaag, hahaha! Ze krijgen geen voet aan de grond. Op de site van Dagblad Trouw staat een pol waarop je kunt aangeven of je voor en tegen de acties van Gretta Duisenberg bent. Hieruit blijkt dat 52% voor en 48% tegen is.

Salem Aleikum!
Ashfoura
Land en Leven voor de Palestijnen (dagelijks geupdate) (http://members.chello.nl/rasingm/)

GroteWolf
12-01-03, 14:09
Wat een nederlaag, hahaha! Ze krijgen geen voet aan de grond.

Hou toch eens op met die verdraaide waarheden! Jaap de Hoop Scheffer was zelf degene die er over was begonnen en die is zeker niet joods. Evenmin als de woordvoerders van de andere politieke partijen die haar uitspraken niet trekken. En het paspoort zou nooit ingenomen worden, er was alleen kritiek dat ze het gebruikte.

Ook uit Trouw:



Schrijfster Anja Meulenbelt, die met Gretta Duisenberg door Palestijns gebied reist, vindt dat Gretta zich 'buitengewoon onvoorzichtig' heeft uitgelaten. In het Algemeen Dagblad zei Gretta dat de Israëlische bezetting van Palestijns gebied 'met uitzondering van de holocaust erger is dan de nazi-bezetting van Nederland'. Gisteravond zei Gretta te betreuren dat dit als kwetsend is ervaren, maar Hans de Boer, die haar ook vergezelt, zei later dat ze er geen woord van terugnam.

sil
12-01-03, 14:21
Geplaatst door Ashfoura
De Hoop Scheffer trekt paspoort Duisenberg niet in

RIJSWIJK (ANP) - Demissionair minister De Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken) zal het diplomatieke paspoort van Gretta Duisenberg niet intrekken. De CDA-bewindsman denkt dat het voorlopig voldoende is haar op de mogelijkheden en onmogelijkheden van het paspoort te wijzen.

Dit heeft De Hoop Scheffer zondag via zijn woordvoerder laten weten. Hij wijst erop dat het diplomatieke paspoort alleen bedoeld is voor reizen als echtgenote van Wim Duisenberg, president van de Europese Centrale Bank. In andere gevallen wordt mevrouw Duisenberg geacht haar 'gewone' paspoort te gebruiken.

Het Wiesenthal Centrum heeft er zondag onder meer bij premier Balkenende op aangedrongen het diplomatieke paspoort van Duisenberg in te trekken. Volgens het centrum heeft Duisenberg geen recht meer op het document na haar ,,recentelijke anti-semitische en hatelijke opmerkingen''.

Ook de Amerikaanse Anti-Defamation Leage uitte zondag ernstige kritiek op het optreden van Duisenberg.

(Bron: Trouw (http://www.trouw.nl/1027056394522.html)

Wat een nederlaag, hahaha! Ze krijgen geen voet aan de grond. Op de site van Dagblad Trouw staat een pol waarop je kunt aangeven of je voor en tegen de acties van Gretta Duisenberg bent. Hieruit blijkt dat 52% voor en 48% tegen is.

Salem Aleikum!
Ashfoura
Land en Leven voor de Palestijnen (dagelijks geupdate) (http://members.chello.nl/rasingm/)

En voelt het lekker??
Door zulke personen als jij gaan steeds meer mensen sympathie voor de joden voelen

Waterval
12-01-03, 14:25
:wohaa: :wohaa: :fpetaf: :melig2: :gniffel:



Ach ja

GroteWolf
12-01-03, 14:26
Door zulke personen als jij gaan steeds meer mensen sympathie voor de joden voelen


Klopt.

TheDude
12-01-03, 14:58
Van pindakaas wordt je groot en sterk

Ashfoura
12-01-03, 15:02
En voelt het lekker?? Door mensen als jij gaan steeds meer mensen sympathie voor de joden voelen"

Hahaha! Het voelt inderdaad prima! :lol:
Overigens heb ik nooit beweerd dat Jaap de Hoop Scheffer joods was. En ik heb niks tegen joden, maar er zijn een paar organisaties die op een heel vervelende manier de boel stagneren. Zionistisch imperialisme hoeft volgens mij niet per definitie onderdeel van de joodse identiteit te zijn.

Door acties en uitlatingen van Ariel Sharon, vertegenwoordigers van het Wiesenthalcentrum, de directeur van het CIDI en de federatie van joden, gaan steeds meer mensen sympatie voor de situatie van de Palestijnen voelen en raken de mensen steeds geirriteerder door het gedrag van de Nederlands-joodse organisaties. Dat speelt de zaak inderdaad buitengewoon goed in de kaart.

Opzouten die Israelies uit de Palestijnse gebieden! (en liever geheel Israel weer Palestijns maken. De Israelies kunnen beter onder Palestijns gezag leven dan omgekeerd, zo leert de geschiedenis. (De joden zijn nooit vervolgd door de Arabieren.) Israelies vervallen in onderdrukkers als ze te veel macht krijgen, dat blijkt. :fplet:

Ashfoura

Waterval
12-01-03, 15:08
Geplaatst door Ashfoura
Hahaha! Het voelt inderdaad prima! :lol:
Overigens heb ik nooit beweerd dat Jaap de Hoop Scheffer joods was. En ik heb niks tegen joden, maar er zijn een paar organisaties die op een heel vervelende manier de boel stagneren. Zionistisch imperialisme hoeft volgens mij niet per definitie onderdeel van de joodse identiteit te zijn.

Door acties en uitlatingen van Ariel Sharon, vertegenwoordigers van het Wiesenthalcentrum, de directeur van het CIDI en de federatie van joden, gaan steeds meer mensen sympatie voor de situatie van de Palestijnen voelen en raken de mensen steeds geirriteerder door het gedrag van de Nederlands-joodse organisaties. Dat speelt de zaak inderdaad buitengewoon goed in de kaart.

Opzouten die Israelies uit de Palestijnse gebieden! (en liever geheel Israel weer Palestijns maken. De Israelies kunnen beter onder Palestijns gezag leven dan omgekeerd, zo leert de geschiedenis. (De joden zijn nooit vervolgd door de Arabieren.) Israelies vervallen in onderdrukkers als ze te veel macht krijgen, dat blijkt. :fplet:

Ashfoura



Hak er op los meissie

TheDude
12-01-03, 15:08
Geplaatst door Ashfoura
Hahaha! Het voelt inderdaad prima! :lol:
Overigens heb ik nooit beweerd dat Jaap de Hoop Scheffer joods was. En ik heb niks tegen joden, maar er zijn een paar organisaties die op een heel vervelende manier de boel stagneren. Zionistisch imperialisme hoeft volgens mij niet per definitie onderdeel van de joodse identiteit te zijn.

Door acties en uitlatingen van Ariel Sharon, vertegenwoordigers van het Wiesenthalcentrum, de directeur van het CIDI en de federatie van joden, gaan steeds meer mensen sympatie voor de situatie van de Palestijnen voelen en raken de mensen steeds geirriteerder door het gedrag van de Nederlands-joodse organisaties. Dat speelt de zaak inderdaad buitengewoon goed in de kaart.

Opzouten die Israelies uit de Palestijnse gebieden! (en liever geheel Israel weer Palestijns maken. De Israelies kunnen beter onder Palestijns gezag leven dan omgekeerd, zo leert de geschiedenis. (De joden zijn nooit vervolgd door de Arabieren.) Israelies vervallen in onderdrukkers als ze te veel macht krijgen, dat blijkt. :fplet:

Ashfoura

De Joden zijn nooit vervolgd door de arabieren?!

Hoe dom kan je zijn.

Hoeveel keer hebben de arabieren niet geprobeerd de joden met geweld te verdrijven uit Israel? (ook vanaf het gekochte land?)
Hoeveel Joden zijn er niet vermoord door arabieren ver voor 1948?
Ooit gehoord van het bloedbad in Hebron, waar de arabieren zo'n 20 joden vermoorden?
En hoe verklaar je ruim een miljoen Joodse vluchtelingen uit de arabische landen?

Volgens mij heb je geen flauw idee waar je over lult.
En dan heb ik het nog alleen over de Joden hè, andere godsdiensten zijn ook niet welkom bij de arabieren.

GroteWolf
12-01-03, 15:11
Door acties en uitlatingen van Ariel Sharon, vertegenwoordigers van het Wiesenthalcentrum, de directeur van het CIDI en de federatie van joden, gaan steeds meer mensen sympatie voor de situatie van de Palestijnen voelen en raken de mensen steeds geirriteerder door het gedrag van de Nederlands-joodse organisaties. Dat speelt de zaak inderdaad buitengewoon goed in de kaart.

? Merk ik niks van.


Opzouten die Israelies uit de Palestijnse gebieden! (en liever geheel Israel weer Palestijns maken. De Israelies kunnen beter onder Palestijns gezag leven dan omgekeerd, zo leert de geschiedenis. (De joden zijn nooit vervolgd door de Arabieren.) Israelies vervallen in onderdrukkers als ze te veel macht krijgen, dat blijkt.

Tsja, dan wordt het nooit vrede. Helaas denkt iedereen al dat de Palestijnen uiteindelijk pas tevreden zullen zijn als ze alles in handen hebben. Dus nieuw is het niet.

Shaheed
12-01-03, 15:21
Palestina will be liberated!!!

lennart
12-01-03, 15:36
Ooit gehoord van het bloedbad in Hebron, waar de arabieren zo'n 20 joden vermoorden?


Helaas na aanleiding toenemende spanningen veroorzaakt door Zionistische terroristen. In slechts 30 jaar kregen deze terroristen het voor elkaar dat vele honderd duizende mensen op de vlucht moesten slaan. Zionistische terroristen die de sfeer in het midden oosten dusdanig hebben verziekt dat een eeuwenlange sfeer van onderling respect als sneeuw in de woestijn verdween.

GroteWolf
12-01-03, 16:00
Zionisten, wie kent ze niet? (Ik)

sadeeQ
12-01-03, 17:02
Geplaatst door Siemens2002
Nog nooit in de spiegel gekeken ?

tja stel je voor dat je zoiets in de spiegel ziet?? daar knap je ook niet van

kakkerlakken :fplet:


http://www.pixunlimited.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/gallery/2001/02/06/xxxorthodox.jpg


http://csmweb2.emcweb.com/durable/1998/01/30/graphics/0130sabbat.jpeg

bman
12-01-03, 23:34
Opzouten die Israelies uit de Palestijnse gebieden! (en liever geheel Israel weer Palestijns maken.

Daar ben ik het in principe mee eens. Ik ben geen voorstander van de bezetting van de Westbank en van Ghaza, hoewel er uiteraard *wel* stabiel gezg voor in de plaats moet komen. De nederzettingen moeten voor het overgrote deel ofwel ontruimt worden ofwel onder Palestijns gezag worden geplaats (wat in principe op hetzelfde neerkomt) Hier en daar zal er geruild cq. betaald (door Israel) moeten worden voor land.



De Israelies kunnen beter onder Palestijns gezag leven dan omgekeerd, zo leert de geschiedenis. (De joden zijn nooit vervolgd door de Arabieren.) Tja, dat mogen de Israelis natuurlijk zelf uitmaken he? Dat laatste (van dat vervolgen) is overigens een aperte leugen. Vanaf het begin van de Islam zijn joden vervolg geweest. De profeet Mohammed is er zelf nota bene mee begonnen. (en ja, er zijn relatief lange perioden van bescherming binnen de ummah geweest voor Joden)




Israelies vervallen in onderdrukkers als ze te veel macht krijgen, dat blijkt

*Iedereen* met te veel macht heeft die neiging. Ook arabieren en/of moslims.

GroteWolf
13-01-03, 09:45
Nog nooit in de spiegel gekeken ?




Iedere Koefaar is dus een Zionist. Ik dacht al zoiets.

Ashfoura
13-01-03, 10:40
De profeet Mohammed is er zelf nota bene mee begonnen.

...Volgens mij was er toch wel een heel duidelijke aanleiding waarom Mohammed (VZMH) daarmee begon. Hij werd akelig geprovoceerd. Net als ze dat later deden met Jezus en eigenlijk met alle profeten hebben gedaan....


*Iedereen* met te veel macht heeft die neiging. Ook arabieren en/of moslims.

Tja, hierin moet ik je gelijk geven. Macht corrupteert. Helaas is de mens zwak.

Greetz, Ashfour

GroteWolf
13-01-03, 12:06
...Volgens mij was er toch wel een heel duidelijke aanleiding waarom Mohammed (VZMH) daarmee begon. Hij werd akelig geprovoceerd. Net als ze dat later deden met Jezus en eigenlijk met alle profeten hebben gedaan....


Ze?

jaja
13-01-03, 13:01
Geplaatst door Ashfoura
[B]Hahaha! Het voelt inderdaad prima! :lol:
Overigens heb ik nooit beweerd dat Jaap de Hoop Scheffer joods was. En ik heb niks tegen joden, maar er zijn een paar organisaties die op een heel vervelende manier de boel stagneren. Zionistisch imperialisme hoeft volgens mij niet per definitie onderdeel van de joodse identiteit te zijn.

Door acties en uitlatingen van Ariel Sharon, vertegenwoordigers van het Wiesenthalcentrum, de directeur van het CIDI en de federatie van joden, gaan steeds meer mensen sympatie voor de situatie van de Palestijnen voelen en raken de mensen steeds geirriteerder door het gedrag van de Nederlands-joodse organisaties. Dat speelt de zaak inderdaad buitengewoon goed in de kaart. die aanklacht van die marginale club, Joodse Federatie oid, is dom, heb je gelijk in. Die club is dan ook absoluut niet representatief voor de joden in Nederland.


Opzouten die Israelies uit de Palestijnse gebieden! (en liever geheel Israel weer Palestijns maken. De Israelies kunnen beter onder Palestijns gezag leven dan omgekeerd, zo leert de geschiedenis. (De joden zijn nooit vervolgd door de Arabieren.) Israelies vervallen in onderdrukkers als ze te veel macht krijgen, dat blijkt. :fplet: wat dat betreft zou ik zeggen dat je dan toch eerst even wat beter in de geschiedenis boekjes moet neuzen. In 1929, bijvoorbeeld, vond een progrom in Hebron plaats. De daar levende joden meenden te kunnen vertrouwen op hun arabische buren - een deel van de gemeenschap woonde al eeuwen in Hebron - maar dat viel tegen: meer dan zestig doden en alle joden, ook families die al eeuwen in de stad woonden werden verdreven. De lokale politie weigerde in te grijpen.
Van andere vervolgingen van joden in palestina kun je in verschillende boeken de verslagen vinden. Verschillende joodse organisaties maken er een sport van zoveel mogelijk van dit soort gruwelverhalen op hun website te zetten. Zoals palestijnen joodse misdaden verzamelen als sigarenbandjes. Totdat beide partijen toegeven dat ze misdaden hebben begaan en dat ze beiden nu eenmaal niet heilig zijn, en totdat ze daarom besluiten dat ze samen vreedzaam tot een compromis moeten komen zonder te denken dat deéén beter is dan de ander, zal in de situatie in die regio wel niet echt veel verbetering komen.

GroteWolf
13-01-03, 13:32
wat dat betreft zou ik zeggen dat je dan toch eerst even wat beter in de geschiedenis boekjes moet neuzen. In 1929, bijvoorbeeld, vond een progrom in Hebron plaats. De daar levende joden meenden te kunnen vertrouwen op hun arabische buren - een deel van de gemeenschap woonde al eeuwen in Hebron - maar dat viel tegen: meer dan zestig doden en alle joden, ook families die al eeuwen in de stad woonden werden verdreven. De lokale politie weigerde in te

Interessant.

bman
13-01-03, 13:33
Geplaatst door Ashfoura
...Volgens mij was er toch wel een heel duidelijke aanleiding waarom Mohammed (VZMH) daarmee begon. Hij werd akelig geprovoceerd. Net als ze dat later deden met Jezus en eigenlijk met alle profeten hebben gedaan....


Dus mohammed mag wel Joden vervolgen omdat 'ze' er 'zoals altijd' weer eens aanleiding toe gaven? Hele stammen zijn uitgemoord en anderen verdreven. Tegenwoordig noemen we die dingen genocide en ethnisch zuiveren. Je zegt vaak best verstandige dingen, maar nu niet.

GroteWolf
13-01-03, 13:47
Je zegt vaak best verstandige dingen, maar nu niet.


Of is het de ware aard?

FaresbilaJawad
16-01-03, 13:58
Geplaatst door Ashfoura
[B]...Volgens mij was er toch wel een heel duidelijke aanleiding waarom Mohammed (VZMH) daarmee begon. Hij werd akelig geprovoceerd. Net als ze dat later deden met Jezus en eigenlijk met alle profeten hebben gedaan....

Net zoals ze dat later met Jezus deden??? Wat??? :schok:
Jezus leefde enkele eeuwen voor Mohammed...en was, net als zijn apostelen, overigens zelf ook een Jood...

En door wie precies werd Mohammed geprovoceerd?!?

bman
16-01-03, 14:48
Geplaatst door GroteWolf
Of is het de ware aard?

Dat gevoel begint mij langzaam aan ook te bekruipen. Ashfoura heeft op zijn minst een bijzondere fascinatie met de Joden. Volgens haar is het idd een feit dat eigenlijk al het leed en de vooroordelen die ze over zich heen hebben gekregen door de eeuwen heen min of meer verdiend zijn door hun gemene, onbetrouwbare en goddeloze karakter.

Maar ja, antisemitisme is net als iedere andere vorm een geestesziekte waar mensen maar moeilijk van lijken te genezen. Ashofoura heeft wat dat betreft alle kenmerken van een bekeerling van de Islam (corect me if I'm wrong) die ondanks dat haar bijgebracht is dat al dat soort ideeen eigenlijk niet kies zijn in haar nieuwe heilige boek, het conflict tussen Israel en de Palestijnen, haar nieuwe geloofsgenoten allerlei 'bewijs' ziet om oude vooroordelen en sluimend racisme nieuw leven in te blazen.

Kijk voor de lol haar afgelopen 20 postings maar eens na en probeer een rode draad te ontdekken. (ps. Met . . . streken bedoelt Ashfoura natuurlijk gewoon Jodestreken.)

bman
16-01-03, 14:51
Hij werd akelig geprovoceerd. Net als ze dat later deden met Jezus en eigenlijk met alle profeten hebben gedaan....

Welke provocatie?
*later* met de Jesus? (Isa)?
ALLE(!) profeten?

Zeg meisje, volgens mij had je de boel eerst moeten bestuderen voor je met dit soort anti-joden-gebler aankomt. Welk een onwetendheid.

Racisme is trouwens slecht voor je ziel, tis maar dat je het weet.

Bahmed
16-01-03, 16:00
Geplaatst door bman
Welke provocatie?
*later* met de Jesus? (Isa)?
ALLE(!) profeten?

Zeg meisje, volgens mij had je de boel eerst moeten bestuderen voor je met dit soort anti-joden-gebler aankomt. Welk een onwetendheid.

Racisme is trouwens slecht voor je ziel, tis maar dat je het weet.

Mohammed saw is inderdaad geprovoceerd door de Arabische Joden van die tijd in samenwerking met de Qurajsh. De vijandige houding die de Joden aannamen is gewoon een feit.
http://www.haqq.com.au/~salam/misc/qurayza.html

En over Jezus moet je bij het Christendom zijn. Daar vind je vast wel iets over je grote vriend Judas. :jeweetog:

jaja
16-01-03, 17:40
Geplaatst door Bahmed
Mohammed saw is inderdaad geprovoceerd door de Arabische Joden van die tijd in samenwerking met de Qurajsh. De vijandige houding die de Joden aannamen is gewoon een feit.
http://www.haqq.com.au/~salam/misc/qurayza.html

En over Jezus moet je bij het Christendom zijn. Daar vind je vast wel iets over je grote vriend Judas. :jeweetog: de "feiten" kenne we alleen uit zwaar pro-Mohamed gekleurde bron. We hebben niet de versie van de Joden overgeleverd gekregen. Overigens blijkt ook uit de Koran dat niet alle joden van die stam met de mensen uit Mecca hebben overlegd, maar slechts enkelen. Dus de hele stam wordt gestraft voor de daden van enkelen.
Verder zat een deel van die joden klem, omdat zij in een patroon-client relatie met enkele Quraish zaten. Op grond van die relatie waren zij volgens de zeden en gewoonten van die tijd verplicht op z'n minst een gesprek aan te gaan met hun patronen. Wat die specifieke groep ook deed, ze zouden altijd één van beide partijen tegen het hoofd stoten. (Maar ook in de Koran staat dat er enkel gesprekken waren geweest, geen daden!)
Kortom, zelfs die zwaar bevooroordeelde bron levert nog materiaal op dat op z'n minst reden tot nadenken geeft over de rechtmatigheid / proportionaliteit van de daden tegen deze joodse stam. (Moord op alle mannen (inclusief alle mannen die niet aan de gesprekken hadden deelgenomen), vrouwen en kinderen slaaf.)

lennart
16-01-03, 18:47
Dus de hele stam wordt gestraft voor de daden van enkelen.


Kom me ergens bekend van voor...


ps.
Hoe de hebron pogrom kon ontstaan staat hier ongeveer beschreven en het had ook met de Balfour verklaring te maken.
http://www.palestinefacts.org/pf_mandate_riots_1929.php
http://www.palestinefacts.org/pf_mandate_western_wall.php

jaja
17-01-03, 13:34
Geplaatst door lennart
Kom me ergens bekend van voor...


ps.
Hoe de hebron pogrom kon ontstaan staat hier ongeveer beschreven en het had ook met de Balfour verklaring te maken.
http://www.palestinefacts.org/pf_mandate_riots_1929.php
http://www.palestinefacts.org/pf_mandate_western_wall.php waarbij vooral opvalt dat de joden in Hebron juist GEEN haganah in hun midden wilden hebben. Zij wensten geen deel uit te maken van de gevechten en geen onderdeel van de strijd te zijn, maar gewoon met hun arabische buren samenleven. (een aanbod van de haganah om strijders te sturen ter bescherming werd afgewezen, omdat de de joden in Hebron dan dachten juist wel in die strijd verwikkeld te raken. Edoch, sommige arabieren dachten daar anders over. Het waren joden, dus waren zij deel van de strijd en "legitimate targets".
Toch gek he, dat daarna alle joodse groepen die te midden van arabieren en palestijnen leefden niet meer op de gastvriendschap van die arabieren en palestijnen vertrouwden.

lennart
17-01-03, 13:46
Geplaatst door jaja
waarbij vooral opvalt dat de joden in Hebron juist GEEN haganah in hun midden wilden hebben. Zij wensten geen deel uit te maken van de gevechten en geen onderdeel van de strijd te zijn, maar gewoon met hun arabische buren samenleven. (een aanbod van de haganah om strijders te sturen ter bescherming werd afgewezen, omdat de de joden in Hebron dan dachten juist wel in die strijd verwikkeld te raken. Edoch, sommige arabieren dachten daar anders over. Het waren joden, dus waren zij deel van de strijd en "legitimate targets".
Toch gek he, dat daarna alle joodse groepen die te midden van arabieren en palestijnen leefden niet meer op de gastvriendschap van die arabieren en palestijnen vertrouwden.

Sja, toch gek dat de Palestijnen hun Joodse broeders niet meer vertrouwden terwijl de haganah aanvallen uitvoerde op Palestijnse dorpen.

ps.
Ik denk dat als de Balfour verklaring niet was uitgegaan, dat deze situatie niet was gebeurd.

jaja
17-01-03, 16:24
Geplaatst door lennart
Sja, toch gek dat de Palestijnen hun Joodse broeders niet meer vertrouwden terwijl de haganah aanvallen uitvoerde op Palestijnse dorpen.

ps.
Ik denk dat als de Balfour verklaring niet was uitgegaan, dat deze situatie niet was gebeurd. eh, jouw sites geven de volgende weergave: "From 1922 through 1928 the relationship between Jews and Arabs in Palestine was relatively peaceful." en dan
"the Western Wall gained national significance among the Jews together with the traditional religious significance. In order to frustrate these Jewish aspirations, the Arab Mufti of Jerusalem started to incite his community against the Zionists who, he claimed, intended to seize control of the Wall. In order to antagonize the Jews, the Mufti ordered the opening of a gate at the southern end of the street the follows the base of the Wall, thus converting it into a thoroughfare for people and animals. In addition the Muslims deliberately held loud-voiced ceremonies in the vicinity. They also complained to the British about the placing of accessories of worship near the Wall, and a partition between men and women was removed by the British police on Yom Kippur of 1928.

In August 1929 an instigated Muslim crowd rioted among the worshipers and destroyed ritual objects. This unrest was followed by widespread riots a few days later stemming from Arab opposition to Jewish prayer at the Western Wall. muslim propaganda claimed that Jewish prayer endangered the mosques holy to Islam. The riots of 1929 began in Jerusalem and spread to many other areas of Palestine. Particularly infamous is the massacre of the Jews of Hebron, accounting for over one third of the victims in this wave of riots."

Ik zie hier weinig Haganah en veel "the mufti started to incite" en "to antagonize", "an instigated Muslim crowd rioted" ... etc etc. Overigens, als je de geschiedenis van de haganah leest zie je dat juist de 1929 rellen er toe hebben geleid dat de Haganah werd gerestructureerd tot een actieve gevechtseenheid.

Overigens vonden er ook voor de Balfourdeclaratie al gevechten plaats tussen de joodse immigranten en de palestijnen. In de eerste periode werden die gevechten vooral uitgevochten tussen verschillende groepen palestijnen, aangezien de kolonisten lokale palestijnen inhuurden als wachters. (Ze mochten zelf geen wapens dragen.)
Later, toen de wachters soms onbetrouwbaar bleken, en vaak ook gewoon te duur werden, ging men, na steekpenningen aan de Turkse overheid er toe over toch zelf wapens te dragen. Echter actieve aanvallen waren heel heel zeldzaam omdat de Turkse overheid dan ingreep. (De Turkse overheid gaf wel toe dat verdediging noodzakelijk was.)

Zowel voor de Balfourdeclaratie als daarna vind je in de Turkse en Engelse rapporten, zeker totaan de Hebron gebeurtenis een heel duidelijk groter aantal van incidenten waarbij de palestijnen de aggressieve partij waren. Ook toen de bewapende kolonisten zich in organisaties gingen verenigen werd de aggressieve aanpak maar allengs ter hand genomen (vooral jaren 30 en 40), waarn a de Britten een deel arresteerden en deels (in de jaren 40) in kampen in Eritrea onderbracht. Het was ook in de jaren 30 voor de joden zelden van voordeel om te aggressief te zijn. De palestijnen met hun open opstand verzwakten zichzelf in de strijd met het Britse leger. Men verdedigde meestal alleeen de eigen nederzettingen.
Grote verdrijvingen door de joodse organisaties vonden pas plaats toen de oorlog in 1947 uitbrak, een jaar voordat de britten vertrokken.
Zie de verder niet bepaald "betrouwbare site:
"http://www.geocities.com/chabaan_2000/Tirror.HTM
maar je kunt niet zeggen dat deze site pro-Israel is. Zelfs hier staat dat de Joodse aanslagen voornamelijk in de jaren 40 te dateren zijn.

lennart
17-01-03, 17:18
|Die mufti begon met dat "inciten" na de balfour verklaring, omdat hij denk ik vreesde dat er nog meer joden naar het heilige land zouden komen en dat ze dan de tempelberg zouden willen hebben en de moskee vernietigen.



After the Balfour Declaration gave the Jews hope for a homeland in Palestine, the Land of Israel, the Western Wall gained national significance among the Jews together with the traditional religious significance. In order to frustrate these Jewish aspirations, the Arab Mufti of Jerusalem started to incite his community against the Zionists who, he claimed, intended to seize control of the Wall. In order to antagonize the Jews, the Mufti ordered the opening of a gate at the southern end of the street the follows the base of the Wall, thus converting it into a thoroughfare for people and animals. In addition the Muslims deliberately held loud-voiced ceremonies in the vicinity. They also complained to the British about the placing of accessories of worship near the Wall, and a partition between men and women was removed by the British police on Yom Kippur of 1928.

In August 1929 an instigated Muslim crowd rioted among the worshipers and destroyed ritual objects. This unrest was followed by widespread riots a few days later stemming from Arab opposition to Jewish prayer at the Western Wall. muslim propaganda claimed that Jewish prayer endangered the mosques holy to Islam. The riots of 1929 began in Jerusalem and spread to many other areas of Palestine. Particularly infamous is the massacre of the Jews of Hebron, accounting for over one third of the victims in this wave of riots.


ps Die palestinefacts.org is een pro-Israel site.

jaja
17-01-03, 21:41
Geplaatst door lennart
|Die mufti begon met dat "inciten" na de balfour verklaring, omdat hij denk ik vreesde dat er nog meer joden naar het heilige land zouden komen en dat ze dan de tempelberg zouden willen hebben en de moskee vernietigen. nee, in dit stuk gaat over de acties van de mufti in 1928 naar aanleiding van het feit dat joden bij de klaagmuur wilden bidden ...


ps Die palestinefacts.org is een pro-Israel site. Lennart ... tja .. wie had dat gedacht ..;)

lennart
17-01-03, 23:40
Ja dus de Joden wilden de Western Wall hebben dus, wat wellicht wel eens waar zou kunnen, bovendien kwamen er steeds meer Joden naar Israel als gevolg van de Balfour verklaring. Dus die mufti had misschien een voorgevoel van wat de Joden van plan waren. Wellicht had hij de essay "We and the Arabs" van Jabotinski gelezen.

Gepubliceerd in 1923.
http://www.marxists.de/middleast/ironwall/ironwall.htm